Pitäisi ostaa edullinen kakkosauto. Auto saa maksaa n.5000 euroa.
Vuosimalli alkaen 2002. Moottorina bensa tai diesel, alkaen 1.4 litrainen kone (n.100hv). Kilometrejä 50tkm - 200tkm (riippuen moottorista). Plussaa on jos tilaa ja tavarankantokykyä on enemmän, mutta kolmiovisellakin ja pienemmällä pärjätään. Värillä ei ole väliä. Ilmastointi ei ole pakollinen. Ei automaattilootaa.
Mitä suosittelette ? Tietysti auton pitäisi olla hyvin vähävikainen ja pelleiltään terve.
Edullinen kakkosauto ?
110
5024
Vastaukset
- kamikatse.
Suosittelen japanilaismerkkien malleja kuten mazdaa, nissania, susukia subarua tai mitsubishiä. Niissä on hinta/laatu suhde kohdillaan. Sen sijaan tojota on nykyään aivan liian yliarvostettu ja sen takia ylihinnoiteltu.
- hahahahaha
"pelleiltään terve."
juuu,hyvähän se on mitata ettei ilmene autokuumetta..:D - mainosten orja...
osta toyota se on eniten teille levinnyt auto!!!!
- kun ei muuta saa
Toyotakin on hyvä merkki, eikä ainakaan Avensis tunnu kalliilta - mondeon tai insignian kokoa ja hinta pyörii 1,8 koneella tarjouksissa farkkumallissa 29000 €ssa.
Ei huolia ei murheita ja varmalla perusautolla pitää hintakin jotenkin . - nbvcxvbn
kun ei muuta saa kirjoitti:
Toyotakin on hyvä merkki, eikä ainakaan Avensis tunnu kalliilta - mondeon tai insignian kokoa ja hinta pyörii 1,8 koneella tarjouksissa farkkumallissa 29000 €ssa.
Ei huolia ei murheita ja varmalla perusautolla pitää hintakin jotenkin .Vankkaa tietoa. Luetelkaa autot jotka pitävät hintansa paremmin? Ruostuminenkin on nykyään enemmän Mersun ongelma.
- ********************
Japanissa tehdyt autot on luotettavampia tilastojen mukaan.
- 17+7
nopsasti nettiautosta katottuna muutama fiksu vaihtoehto
http://www.nettiauto.com/honda/civic/4031536
http://www.nettiauto.com/nissan/almera/4024398
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3969687
http://www.nettiauto.com/skoda/fabia/3988917
tässä hintaluokassa kannattaa melkeen pysytellä japseissa ja saksalaisissa, ne ku on tehty kestämään.
Oma valinta osuis luultavasti golfiin, se ku on farmari, kohtuu kilometrit ja jakopään huolto just tehty (säästyy pitkä penni seuraavalta)- 17+7
edit. almerassa aika paljo vikoja
- reiska`
Eipä älynny mitää tämä poika auton kestävyydestä, jos Golffia ehdottaa.
- kysynpähän vain
17+7 kirjoitti:
edit. almerassa aika paljo vikoja
kuten???
- -.-
kysynpähän vain kirjoitti:
kuten???
No mitäs niitä nyt ehti 230tkm asti tulemaan...jakopään remontti (huom. ketju mallia "huoltovapaa"), vesipumppu alkoi vuotaa, vaihdelaatikko vaihdettiin 120tkm kohdalla, ajovaloilla ei nähnyt enää mitään kun umpiot menivät pilalle (tyyppivika), käsijarru tehoton, takalasin pyyhkijä kuoli 200tkm jälkeen, ratti vinossa kun etuakselistossa on liikaa väljää, alkavaa ruostetta lokasuojissa ja jäähdytysnestettä ja öljyä sai lisäillä vähän väliä, pahimmillaan öljyä kului 2L / 15tkm.
- yuyuyujggfyyufgyjtut
17+7 kirjoitti:
edit. almerassa aika paljo vikoja
niin on mullakin nissan almera 2.2di siinä on tosi paha vika!! moottoriin pitää vaihtaa öljyt ja mikä pahinta sitä joutuu myös tankkaamaan...
- kun ei muuta saa
reiska` kirjoitti:
Eipä älynny mitää tämä poika auton kestävyydestä, jos Golffia ehdottaa.
Mitähän se auton pitää kestää. 2003 Golfilla ajettu nyt 190 000. Mitään erityistä ei ole tehty , jakopään huolto 90000 ja 180000 on toki hiukan kallis mutta kun ei muuta kun normaalia huoltoa näiden kahden poikkeushuollon lisäksi niin aika
vakuuttavaa. Ostaessa arvelin koneen kestävän noin 200 000 km mutta kyllä se kestää ainakin 300 000 km.
- joku kiva tietty
Osta joku sellainen mukavan näköinen. Semmoinen jolla ilkeää mennä anopin (kanssa?) hautajaisiin. Auto jonka muutkin hyväksyvät. Pahin scenario on, että hankit auton jota häpeät.
- aloittelija.
Mun itsetunto kyllä kestää muiden arvostelun eli aivan sama. Pääasia että ite tykkää, ei muiden mielipiteet saa vaikuttaa. Se on heikon itsetunnon merkki.
- Getz06
aloittelija. kirjoitti:
Mun itsetunto kyllä kestää muiden arvostelun eli aivan sama. Pääasia että ite tykkää, ei muiden mielipiteet saa vaikuttaa. Se on heikon itsetunnon merkki.
Kattele myös HYUNDAI Getzia. Erittäin luotettava auto.
- hyvä hintalaatusuhde
aloittelija. kirjoitti:
Mun itsetunto kyllä kestää muiden arvostelun eli aivan sama. Pääasia että ite tykkää, ei muiden mielipiteet saa vaikuttaa. Se on heikon itsetunnon merkki.
Noin hyvän itsetunnon kanssa on helppo mennä Lada-kaupoille. Saa jopa 2007-vuosimallilla alle 5000:n:
http://www.nettiauto.com/lada/kaikki/?page=&sortCol=price&ord=DESC&list_sort_col=price_DESC&id_gear_type=2&pto=5000&yfrom=2002&id_make=34 - Joope Ankka
No voi voi. Tekniikan ja kestävyyden ei ole väliä kunhan vaan on semmoinen auto jonka naapuritkin hyväksyy. Kyllä joilain on heikko itsetunto. Ellei sitten ollut vitsiksi tarkoitettu.
- 1.9 cdti
hyvä hintalaatusuhde kirjoitti:
Noin hyvän itsetunnon kanssa on helppo mennä Lada-kaupoille. Saa jopa 2007-vuosimallilla alle 5000:n:
http://www.nettiauto.com/lada/kaikki/?page=&sortCol=price&ord=DESC&list_sort_col=price_DESC&id_gear_type=2&pto=5000&yfrom=2002&id_make=34N.5000 euron budjetilla katselisin 1.6 l / 8 v moottorilla varustettua Opel Astra farmaria. Omassa perheessä kakkosautona samanlainen 5-ovinen malli
tilava tavaratila
luotettava moottori ( hihnanvaihtoväli 8v/ 120 tkm )
lähtee kovillakin pakkasilla käyntiin hyvin
auto lämpenee talvella todella nopeasti matkustamosta
tukeva ajettava ( ei ura eikä tuuliherkkä)
jousitus kantaa hyvin raskaankin kuorman
huollot, vakuutukset ja korjaukset edulliset
kannattaa ehdottomasti kokeilla
helppo vaihtaa ajovalon polttimot ( ei onnistu kaikilla merkeillä huoltamon pihalla )
ei herkkä ruostumaan
ketterä kaupungissa ja tukeva maantiellä - itset.
Joope Ankka kirjoitti:
No voi voi. Tekniikan ja kestävyyden ei ole väliä kunhan vaan on semmoinen auto jonka naapuritkin hyväksyy. Kyllä joilain on heikko itsetunto. Ellei sitten ollut vitsiksi tarkoitettu.
"jonka naapuritkin hyväksyy."
Ehkä jossain erämaassa auton ulkonäöllä ei ole merkitystä. Ainakaan minä en ilkeäisi tuoda mitään kuppaista ranskalaista ladapadaa tai vastaavaa Mercedeksien ja Lambojen sekaan asuinalueellemme. Ehkä minulla on sitten huono itsetunto? So what, ainakin tyylitaju on tallessa.
5000:n hintaluokassa nolottaisi vähiten ehkä joku 2000-luvun alun 300-sarjan Bemmu, esim http://www.nettiauto.com/bmw/323/3859277 - RoadWarrior
itset. kirjoitti:
"jonka naapuritkin hyväksyy."
Ehkä jossain erämaassa auton ulkonäöllä ei ole merkitystä. Ainakaan minä en ilkeäisi tuoda mitään kuppaista ranskalaista ladapadaa tai vastaavaa Mercedeksien ja Lambojen sekaan asuinalueellemme. Ehkä minulla on sitten huono itsetunto? So what, ainakin tyylitaju on tallessa.
5000:n hintaluokassa nolottaisi vähiten ehkä joku 2000-luvun alun 300-sarjan Bemmu, esim http://www.nettiauto.com/bmw/323/3859277Tuo E36-korin Bemari on aikuiselle ihmiselle ehkä kaikista nolottavin auto, koska se on nimenomaan se jolla juuri kortin saaneet amisteinit ajavat ____rallia.
Ottaisin ennemmin vaikka jonkun ranskalaisen, vaikka sitten joutuukin kuuntelemaan duunikavereiden vittuilua. - ranskis ei kiitos
RoadWarrior kirjoitti:
Tuo E36-korin Bemari on aikuiselle ihmiselle ehkä kaikista nolottavin auto, koska se on nimenomaan se jolla juuri kortin saaneet amisteinit ajavat ____rallia.
Ottaisin ennemmin vaikka jonkun ranskalaisen, vaikka sitten joutuukin kuuntelemaan duunikavereiden vittuilua.Ranskalainen on todistetusti vuonna 2011 edelleen vika altis auto .
Mikä siinä on etei ne osaa viitsi tehdä toimivaa autoia? ransaklainen peugeot sitikka rellu on useammin rikki kuin vastaavnkoko luokan autot.
Jotku ei sitä millään usko . Itsekkin uskon kun en näe niitä enää teiden poskissa ja hinurien lavoilla enemmän kuin muunmerkkisiä autoja. Eli faktat puhuvat.
Puolustelijat ovat ihmeen sokeita. hävetkää. - reiska`
1.9 cdti kirjoitti:
N.5000 euron budjetilla katselisin 1.6 l / 8 v moottorilla varustettua Opel Astra farmaria. Omassa perheessä kakkosautona samanlainen 5-ovinen malli
tilava tavaratila
luotettava moottori ( hihnanvaihtoväli 8v/ 120 tkm )
lähtee kovillakin pakkasilla käyntiin hyvin
auto lämpenee talvella todella nopeasti matkustamosta
tukeva ajettava ( ei ura eikä tuuliherkkä)
jousitus kantaa hyvin raskaankin kuorman
huollot, vakuutukset ja korjaukset edulliset
kannattaa ehdottomasti kokeilla
helppo vaihtaa ajovalon polttimot ( ei onnistu kaikilla merkeillä huoltamon pihalla )
ei herkkä ruostumaan
ketterä kaupungissa ja tukeva maantielläMut muuten ei tee mitää astrallas. Hajoo tielle, koneremontit maksaa koko auton hinnan. Halpa se on, mut ehkä pahimmista vaihtoehdoista, jos vanhan opelin ostaa joku.
- jokumuu.
reiska` kirjoitti:
Mut muuten ei tee mitää astrallas. Hajoo tielle, koneremontit maksaa koko auton hinnan. Halpa se on, mut ehkä pahimmista vaihtoehdoista, jos vanhan opelin ostaa joku.
Meillä oli -98 Astra viitisen vuotta kakkosautona, nimenomaan tuolla kahdeksanventtiilisellä pannulla. Huolettomin ja ylläpidoltaan halvin auto tässä taloudessa tähän asti, tosin manttelinperijä Renault Scénic (!) on ollut melkein yhtä murheeton.
Artsaan ei sen viiden vuoden aikana taidettu tehdä muuta remonttia kuin toinen ajovalon korkeudensäätömoottori ja pätkä pakoputkea. Termostaatti olisi loppuvaiheessa pitänyt vaihtaa, mutta kun oli niin älykkäästi sijoitettu jakopään hihnan taakse niin vaihtamatta jäi kun koko auto oli vaihtumassa.
ihan hyvä ajettava
halvat huollot ja varaosat
kulutus rouvan ajossa n. kuusi litraa sadalle
huoleton peli
- huonot etuistuimet, allekirjoittaneella ei selkä kestänyt
- tuntui kuin tavaratilassa ei olisi ollut äänieristettä ollenkaan - ekspertti leijona!!
ranskis ei kiitos kirjoitti:
Ranskalainen on todistetusti vuonna 2011 edelleen vika altis auto .
Mikä siinä on etei ne osaa viitsi tehdä toimivaa autoia? ransaklainen peugeot sitikka rellu on useammin rikki kuin vastaavnkoko luokan autot.
Jotku ei sitä millään usko . Itsekkin uskon kun en näe niitä enää teiden poskissa ja hinurien lavoilla enemmän kuin muunmerkkisiä autoja. Eli faktat puhuvat.
Puolustelijat ovat ihmeen sokeita. hävetkää.Totta koko juttu! Mulla oli 4 pösöä ja vikaa oli jatkuvasti,kurja tekniikka,kalliit varaosat ja merkkihuollot.
Yhdessäkään näistä ei pelannut kuskinpenkin lämmitin. - jööran
Getz06 kirjoitti:
Kattele myös HYUNDAI Getzia. Erittäin luotettava auto.
Itsellä ollut -02 vuoden Suzuki maksoi reilu 100tkm ajettuna 4900€ eikä mitään ongelmia ollut näinä kahtena vuotena.
- klojjonn
hyvä hintalaatusuhde kirjoitti:
Noin hyvän itsetunnon kanssa on helppo mennä Lada-kaupoille. Saa jopa 2007-vuosimallilla alle 5000:n:
http://www.nettiauto.com/lada/kaikki/?page=&sortCol=price&ord=DESC&list_sort_col=price_DESC&id_gear_type=2&pto=5000&yfrom=2002&id_make=34Lada-piili ihan oiva kakkosauto, jotain aina tietysti hajoaakin --> halvat osat
- KAUTON ATTELIJA
Getz06 kirjoitti:
Kattele myös HYUNDAI Getzia. Erittäin luotettava auto.
Eikös nyt ollut kyse auton ostamisesta eikä kattelemisesta! Melkoinen osa suomalaisista on ikuisia kattelijoita jotka ei koskaan osta mitään ja siinä menee myyjällä vain aika hukkaan.PS. katteli=katseli.
- (kauko)idän ihmeet
reiska` kirjoitti:
Mut muuten ei tee mitää astrallas. Hajoo tielle, koneremontit maksaa koko auton hinnan. Halpa se on, mut ehkä pahimmista vaihtoehdoista, jos vanhan opelin ostaa joku.
Ostaahan ne jotkut Toyotiakin
- Psykiatri auttaa
Psykiatri auttaa, jos sinulla on itsetuhoisia ajatuksia.
- _Öåmk,b
Ite hakisin ensimmäisenä tämmöstä. Moni ei ymmärrä kuinka hyvän auton saa. No, kolme tonnia lisää, niin saa vastaavan Corollan, mutta huonomman auton.
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31736746/pos/4/Citroën/Xsara/2003/Hämeenlinna- shit röän
Ei sitikkaa huonompaa autoa olekkaan. Jopa Simca 1000 on nykysitikoita luotettavampi valinta.
Aloittajan vaatimuslistalla oli "Tietysti auton pitäisi olla hyvin vähävikainen". Se sulkee kaikki ranskalaismerkit pois. - .,'äö.l
shit röän kirjoitti:
Ei sitikkaa huonompaa autoa olekkaan. Jopa Simca 1000 on nykysitikoita luotettavampi valinta.
Aloittajan vaatimuslistalla oli "Tietysti auton pitäisi olla hyvin vähävikainen". Se sulkee kaikki ranskalaismerkit pois.Ja ihan omakohtaista kokemusta Citroenin luotettavuudesta varmaan on ihan käytännöstäkin, eikä vain tältä huihai-palstalta, ehdottomasta mielipiteestä päätellen. No on sitä omakohtaista kokemusta meikäläiselläkin kymmenen vuoden verran Citroenista ja sangen vähävikainen on ollut. Sinä aikana on ollut viittäkin merkkiä perheen toisena ja kolmantena autona, including Toyota. Ei siinä Toyotassakaan sen enempi vikoja ollut mutta piti hävittää kun haltija turhan usein tahtoikin ottaa tuon sitikkani ja jätti sen mitäänsanomattoman kulkineen meikäläiselle.
- reiska`
.,'äö.l kirjoitti:
Ja ihan omakohtaista kokemusta Citroenin luotettavuudesta varmaan on ihan käytännöstäkin, eikä vain tältä huihai-palstalta, ehdottomasta mielipiteestä päätellen. No on sitä omakohtaista kokemusta meikäläiselläkin kymmenen vuoden verran Citroenista ja sangen vähävikainen on ollut. Sinä aikana on ollut viittäkin merkkiä perheen toisena ja kolmantena autona, including Toyota. Ei siinä Toyotassakaan sen enempi vikoja ollut mutta piti hävittää kun haltija turhan usein tahtoikin ottaa tuon sitikkani ja jätti sen mitäänsanomattoman kulkineen meikäläiselle.
No just, jos se heikoin lenkki etsitään, nii ranskasta se löytyy. 5 tonnilla saa hatullisen paskaa pihamaallensa, ku citikanki ostaa.
- Riskianalyysi
Provohan tuo aloitus oli. Ei kukaan tervejärkinen osta pientä, saati pientä ja vanhaa autoa! Ne ovat ruumisarkkuja, aivan hengenvaarallisia.
Esimerkiksi SAAB:ssa halvimmat 2004 vuosimalliset 93:set (uusi korimalli) maksavat 10 000€, joten on tyydyttävä edelliseen korimalliin. Ne ovat kuitenkin kohtuu turvallisia ja edullisia pitää.- Saabisti tarkentaa
Rättikaton korimalli vaihtuu vuoden kovakattoisen jälkeen, eli tuolloin 2004. Kovakattoinen vaihtui jo 2003. Rättikatto ei välttämättä ole huono valinta kakkosautoksi. Ne ovat usein vähän ajettuja.
Kannattaa harkita tuontia Ruotsista, vaikka Suomen laittomat tuonnintorppausmaksut alkavat purra alta kympin hintaluokassa. Valikoima on laajempi ja mukana on enemmän vähän ajettuja yksilöitä.
Muuten olen samaa mieltä, että kannattaa lukea IIHS:n ja EURONCAP:n testejä. Eurotestejä sillä suodattimella, että niissä pisteytetään luokittain! Muutenhan pikkuautot eivät voisi saada ollenkaan hyviä pisteitä. :D - poiuyty
Saabisti tarkentaa kirjoitti:
Rättikaton korimalli vaihtuu vuoden kovakattoisen jälkeen, eli tuolloin 2004. Kovakattoinen vaihtui jo 2003. Rättikatto ei välttämättä ole huono valinta kakkosautoksi. Ne ovat usein vähän ajettuja.
Kannattaa harkita tuontia Ruotsista, vaikka Suomen laittomat tuonnintorppausmaksut alkavat purra alta kympin hintaluokassa. Valikoima on laajempi ja mukana on enemmän vähän ajettuja yksilöitä.
Muuten olen samaa mieltä, että kannattaa lukea IIHS:n ja EURONCAP:n testejä. Eurotestejä sillä suodattimella, että niissä pisteytetään luokittain! Muutenhan pikkuautot eivät voisi saada ollenkaan hyviä pisteitä. :DVoi teitä urpoja. Kestäähän se Formulan ohjaamokin melkein mitä tahansa, eikä ole koolla pilattu. Se on 2011 nyt.
- näinpäin se menee
Tyhmähän sinä olet. Tuolla summalla saa vain vanhan romun, jos ison auton haluaa. Pikkuautoista taas uudehkon ja siten turvallisen. Taitavat mennä bensarosvo-Saabit huonosti kaupaksi, kun pitää noin säälittävästi mainostaa.
- Tietäväinen.
halavalla lähtee näköjään. Onko miten hyvä peli? Mikä vuosimalli? Voisi olla ihan hyvä auto aloittajalle, mutta tuskin hän kuitenkaan ihan näin halpaa autoa haluaa. Zuomalainen se vaan haluaa maksaa aina paljon. hehe
- Skoda Fabia
Sitä vois ainakin vilkasta.
- jm
Tässä olisi teille hyvä auto. http://www.nettiauto.com/fiat/punto/4009781
- Takapp..
Polokupyörä.
- harpparallaa
Rättikatto Twingo. Ostin 5v sitten 80000 ajetun twingon. Kulut itse tehden minimaaliset. 2vetaria, 5 kpl raidetangon päitä, 2 etulaakeria ja jarrupaloja 7 kpl.
Ei ruostetta kun vahailee 2-3x / vuosi. laturin sorvaus just nyt kun kilometrejä 210000. Vaihdoin samalla siihen laakerit ja hiilet. Yhteensä kustannukset ehkä 5- 700,-. ihan uskomaton vehje ja toimii edelleen. Suosittelen. Jos ostaa ennen 96 tehdyn vehkeen niin ei edes nokkaketjun vaihtoja. Yritän ajaa sillä 300.
Ainoa miinus on ohjausteh puute. - reiska`
kuten muutama kateellinen tääl vihjaillukkin ohimenne, nii se Corolla paras vaihtoehto. Ainoo ongelma, ettei laatuautoa saa noilla kriteereillä aivan tuohon hintaan, mutta vähä lisää, nii Corollas on sinun.
- nainenratissa-jes
Naisena voin sanoa, että osta vw polo,ainakin 1.2 on ketjukoneella, mutta hinna puolesta ei mahu sun , jos ajelee lepposasti ,niin bensaa säästyy. Tietty äijät näkee punasta, kun köröttelen motarilla(pakkopäästäsaatanaohijaäkkiäsaatana)-hahhahhaa, ja täysperävaunurekkakin vaihto kiihdytyskaistalle säälistä, kun tungin sekaan motarille, mutta tosi ketterä kaupunkiajossa ja siistit ssiätilat,ilmastoinnit,abs.sät, talvella miinusta, kun lumet valuu tuulilasin ja konepellin väliseen koloon. säilyttää taatusti arvonsa, ja merkkikorjaamolla käytetty luotettava ja katkeamaton huoltoketju.Tuolla liikenteessä näkee aika paljon dorkia, jotka itsekkäästi vetää perseessä kiinni eikä taatusti anneta tietä-voi vittu mitä juntteja tiet täynnä-menkää muualle tsekkaamaan vähä ajokulttuuria, kun täällä etelässäkin on yhellä kädellä laskettavissa motaritkin-turunväylä,lahdenväylä,itä-ja länsiväylä, tuusulanväylä ja lahdenväylä .Kyllä minä pojat ymmärrän autoista ja autoilusta ihan riittävästi. Miksi ostat jonku raaton ,jonka copäästötkin on mitä on. muakin harmittaa, kun saastuttaa toi autoilu.
- Itsetuhoisuutta?
Corollat ja Polot ovat hengenvaarallisia!
- T.T. Puro
Hyviä kakkosautoja olisi vaikka Messerschmitt, Lloyd, Goggomobil, NSU-Prinz
ja unohtamatta venäläistä Jaltaa tosi luotettava peli, joten onhan näitä kulkimia.
Ei vaan jos pysytään nykyajassa niin ehdottomasti Nissan Micra. - ölämåj0
Hyvin vähävikainen ja pelleiltään terve. 5000 rahaa ja -02 uudempi. Enpä kauaa miettis kun hakisin 100tkm ajetun Xsaran. Kiitos teille luulotautisille ranskiskammoisille, halvalla saa hyvää.
- Ford Eifel
Odotas kun ne viat alkaa Xarassa sähköt reistailee alvariinsa ja nestejousitus
tuottaa tuskaa eikä ruostekaan jätä rauhaan. - klä+óp
Ford Eifel kirjoitti:
Odotas kun ne viat alkaa Xarassa sähköt reistailee alvariinsa ja nestejousitus
tuottaa tuskaa eikä ruostekaan jätä rauhaan."Asiantuntemusta" siis löytyy. Vai nestejousitus.
- intelligence
Ford Eifel kirjoitti:
Odotas kun ne viat alkaa Xarassa sähköt reistailee alvariinsa ja nestejousitus
tuottaa tuskaa eikä ruostekaan jätä rauhaan.Millos niiden vikojen sitten pitäis alkaa? Nyt on 130 tkm ja 6 1/2 vuotta, eikä niistä vielä ole näkynyt jälkeäkään. Toisena autona on käytännössä sama auto, Pösö 306, sillä takana 230 tkm ja 12 vuotta, eikä niitä vikoja ole ollut vielä siinäkään. Kauanko niitä oikein pitää odottaa?
Ja sitä nestejousitusta en ole vielä tähän päivään Xsarasta löytänyt, minnehän se on piilotettu? Ford Eifel kirjoitti:
Odotas kun ne viat alkaa Xarassa sähköt reistailee alvariinsa ja nestejousitus
tuottaa tuskaa eikä ruostekaan jätä rauhaan.Ei kukaan elä noin kauan.
- Kova Beli
Osta Berlingo pakettiautoksi rekisteröity dieseli
- yksi ehdotus
Täällä kun lukee ranskalaisautoista kommentteja tietää että ne ovat halvempia kuin ne suosituimmat merkit. Jos nimenomaan edullista hakee niin esimerkkinä
http://www.nettiauto.com/renault/megane/4056409
3900 euroa ja 165 tkm ajettu vm. 2004. Hiljainen, hyvä ruostesuojaus (takuu 12 vuotta), täydet kolaritähdet. Tavaratila valtava, eli 520 litraa (sama kuin taksimersussa).
Tarkista tietenkin että autossa on hyvät renkaat ja huoltokirjan mukaan huollettu. Muutoinhan täysin viatonta automerkkiä ei ole.
Kakkosauto menee liikennevakutuksen osalta sitten 0-bonuksilla jos ei niitä ennestään ole kerännyt. Maksaa sen 650 euroa vuodessa ilman kaskoa ja sitten käyttövero 120 euroa vielä lisänä.> hyvä ruostesuojaus (takuu 12 vuotta)
Kattaa luultavasti vain puhkiruostumisen ilman ulkoista syytä... Siis ehkä teoriassa juuri ja juuri mahdollinen, jos parkkeeraat meriveteen ja pistät akun lataukseen... :)
Meganea kerran koeajoin. Jäi toivottavasti viimeiseksi kerraksi meganen kyydissä. On ainakin uutena järjettömän hintainen laatuun nähden.
Tosin tuohon voi vaikuttaa se, että kokemusta on rellusta enemmänkin. Lagunassa oli se hyvä puoli, että jousitus oli säädetty niin mukavaksi, ettei edes kunnolla huomannut jos iskarit pettivät. :)- yksi ehdotus
The_Rat kirjoitti:
> hyvä ruostesuojaus (takuu 12 vuotta)
Kattaa luultavasti vain puhkiruostumisen ilman ulkoista syytä... Siis ehkä teoriassa juuri ja juuri mahdollinen, jos parkkeeraat meriveteen ja pistät akun lataukseen... :)
Meganea kerran koeajoin. Jäi toivottavasti viimeiseksi kerraksi meganen kyydissä. On ainakin uutena järjettömän hintainen laatuun nähden.
Tosin tuohon voi vaikuttaa se, että kokemusta on rellusta enemmänkin. Lagunassa oli se hyvä puoli, että jousitus oli säädetty niin mukavaksi, ettei edes kunnolla huomannut jos iskarit pettivät. :)Meganen ruostesuojaus on täydet 5 tähteä ainakin seuraavan lehtijutun perusteella. Ei siis käytännössä tarvita sitä takuuta.
http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-renault-megane-touring-16-16v-12201 ja "Bland de bästa behandlingar jag sett, menar Vi Bilägares rostskyddsexpert Thomas Widström" (suom. yksi parhaista mitä olen nähnyt)
Mikä siinä koeajossa oli vikana, hiljainen melutasoltaan ja ajoltaan mukava? Oletan kuitenkin että kirjoitustesi perustella sinulle paras ko. kokoluokassa on Ford Focus. - khvujkh
yksi ehdotus kirjoitti:
Meganen ruostesuojaus on täydet 5 tähteä ainakin seuraavan lehtijutun perusteella. Ei siis käytännössä tarvita sitä takuuta.
http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-renault-megane-touring-16-16v-12201 ja "Bland de bästa behandlingar jag sett, menar Vi Bilägares rostskyddsexpert Thomas Widström" (suom. yksi parhaista mitä olen nähnyt)
Mikä siinä koeajossa oli vikana, hiljainen melutasoltaan ja ajoltaan mukava? Oletan kuitenkin että kirjoitustesi perustella sinulle paras ko. kokoluokassa on Ford Focus.Kyllä kakkos meganen laatu on hieman kyseenalaista, muutamia seikkoja jotka tulleet esille:
-sähköinen ohjaustehostin on vähintäänkin erikoinen kumipallo tuntumalla
-polttimoiden vaihtaminen ajovaloihin sangen vaikeaa
-ainakin 1,6 litraisella liikkeellelähtö tasaisesti on vaikeaa (mahdotonta)
-1,6 litraisessa moottorissa nokka-akselin käyttöpyörän suunnitteluvirhe, ei kestä
-muutama muukin ongelma/vika mutta ne saattavat olla yksittäistapauksia - yksi ehdotus
khvujkh kirjoitti:
Kyllä kakkos meganen laatu on hieman kyseenalaista, muutamia seikkoja jotka tulleet esille:
-sähköinen ohjaustehostin on vähintäänkin erikoinen kumipallo tuntumalla
-polttimoiden vaihtaminen ajovaloihin sangen vaikeaa
-ainakin 1,6 litraisella liikkeellelähtö tasaisesti on vaikeaa (mahdotonta)
-1,6 litraisessa moottorissa nokka-akselin käyttöpyörän suunnitteluvirhe, ei kestä
-muutama muukin ongelma/vika mutta ne saattavat olla yksittäistapauksiaSähköisen ohjaustehostimen maine on erikoinen, mutta normaalissa arkiajossa se ei haittaa. Kokeiltava itse. En moiti, se toimii.
Polttimoiden vaihtaminen on vaikeaa, se on aivan totta.
1,6 moottorista en tiedä, ajan dieselillä. Pitäisi tietysti kokeilla itse. VW:n 2.0 TDI on myös vaikea, mutta äkkiä siihen tottui.
Kaikissa autoissa on ongelmia tai vikoja. Olisi hyvä mainita mikä jotta tietäisi mistä on kyse. Mikä auto olisi parempi samaan hintaan? yksi ehdotus kirjoitti:
Meganen ruostesuojaus on täydet 5 tähteä ainakin seuraavan lehtijutun perusteella. Ei siis käytännössä tarvita sitä takuuta.
http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-renault-megane-touring-16-16v-12201 ja "Bland de bästa behandlingar jag sett, menar Vi Bilägares rostskyddsexpert Thomas Widström" (suom. yksi parhaista mitä olen nähnyt)
Mikä siinä koeajossa oli vikana, hiljainen melutasoltaan ja ajoltaan mukava? Oletan kuitenkin että kirjoitustesi perustella sinulle paras ko. kokoluokassa on Ford Focus.> Mikä siinä koeajossa oli vikana
Muutama vuosi tästä on aikaa, eli ensimmäistä kohtaa lukuunottamatta menee muistelun puolelle. Se taas jäi sen verran elävästi mieleen, ettei siitä tarvitse miettiä...
1. ESP ja minä olimme eri mieltä, siitä minne auton pitäisi mennä (talvella). Onneksi espin sai pois päältä (paras ominaisuus kyseisessä autossa :D).
2. Ohjaus oli täysin tunnoton
3. Mukavuus ei ollut lähelläkään lagunan tasoa, vaikka lankulla oli ikää jo lähemmäs 10 vuotta tuossa vaiheessa
4. Auto oli pitkähköstä akselivälistään huolimatta jotenkin rauhattoman oloinen (farkkumalli siis alla)
5. Hinta oli aika suolainen
Päädyin itse sitten golffin varianttiin. Olen ollut tyytyväinen. Hyvä ajettavuus ja tuntuma tiehen. "Jämäkän oloinen". Kestävä. Ripeä (jopa 1.9 TDI:llä - vain 100 heppaa).
Ruostuminen ei muuten ollut lagunallakaan moneen vuoteen ongelma, kunnes lähti takapyörän kotelosta leviämään. Sitten taisteltiinkin hävittyä taistelua tuon takanurkan osalta. :)- yksi ehdotus
The_Rat kirjoitti:
> Mikä siinä koeajossa oli vikana
Muutama vuosi tästä on aikaa, eli ensimmäistä kohtaa lukuunottamatta menee muistelun puolelle. Se taas jäi sen verran elävästi mieleen, ettei siitä tarvitse miettiä...
1. ESP ja minä olimme eri mieltä, siitä minne auton pitäisi mennä (talvella). Onneksi espin sai pois päältä (paras ominaisuus kyseisessä autossa :D).
2. Ohjaus oli täysin tunnoton
3. Mukavuus ei ollut lähelläkään lagunan tasoa, vaikka lankulla oli ikää jo lähemmäs 10 vuotta tuossa vaiheessa
4. Auto oli pitkähköstä akselivälistään huolimatta jotenkin rauhattoman oloinen (farkkumalli siis alla)
5. Hinta oli aika suolainen
Päädyin itse sitten golffin varianttiin. Olen ollut tyytyväinen. Hyvä ajettavuus ja tuntuma tiehen. "Jämäkän oloinen". Kestävä. Ripeä (jopa 1.9 TDI:llä - vain 100 heppaa).
Ruostuminen ei muuten ollut lagunallakaan moneen vuoteen ongelma, kunnes lähti takapyörän kotelosta leviämään. Sitten taisteltiinkin hävittyä taistelua tuon takanurkan osalta. :)En minäkään ensikoeajolla siihen ihastunut, se oli erilainen verrattuna saksalaisiin autoihin. Aiempi auto oli Astra 1,8 (sarjaa vm.98-04).
1-2, ei vastaavaa kokemusta. Lienee ajotavassa eroa, ajelen rauhallisesti.
3. En ole Lagunaa kokeillut, mutta Focuksessa piti taajamanopeuksissa tarkistaa oliko ovi jäänyt raolleen. Megane II on siis hiljaisempi, ("luokkansa hiljaisin").
4. Ei taaskaan kokemusta. Mukavuuspainotteinen auto ei ole sama kuin jämäkän auton hyvä ajettavuus, ja jostakin se ero syntyy. 195/65-renkaat ovat pehmeät.
5. Käytettynä halpa, voi sanoa että hinta on makea. Jos vm. 2004 auto maksaa 3900 euroa ja sen romuttaa vuonna 2022 (keskimääräinen romutusikä Suomessa) on se hyvä hankinta.
100 heppaa riittää dieselissä oikein hyvin, se kun löytyy sieltä 4000 kierroksen kohdalta missä vastaavalla 100 heppaisella 1,6 bensakoneella on jotain 75 hv.
Mutta koeajon perusteella tietää parhaiten mikä itselleen sopii. yksi ehdotus kirjoitti:
En minäkään ensikoeajolla siihen ihastunut, se oli erilainen verrattuna saksalaisiin autoihin. Aiempi auto oli Astra 1,8 (sarjaa vm.98-04).
1-2, ei vastaavaa kokemusta. Lienee ajotavassa eroa, ajelen rauhallisesti.
3. En ole Lagunaa kokeillut, mutta Focuksessa piti taajamanopeuksissa tarkistaa oliko ovi jäänyt raolleen. Megane II on siis hiljaisempi, ("luokkansa hiljaisin").
4. Ei taaskaan kokemusta. Mukavuuspainotteinen auto ei ole sama kuin jämäkän auton hyvä ajettavuus, ja jostakin se ero syntyy. 195/65-renkaat ovat pehmeät.
5. Käytettynä halpa, voi sanoa että hinta on makea. Jos vm. 2004 auto maksaa 3900 euroa ja sen romuttaa vuonna 2022 (keskimääräinen romutusikä Suomessa) on se hyvä hankinta.
100 heppaa riittää dieselissä oikein hyvin, se kun löytyy sieltä 4000 kierroksen kohdalta missä vastaavalla 100 heppaisella 1,6 bensakoneella on jotain 75 hv.
Mutta koeajon perusteella tietää parhaiten mikä itselleen sopii.> 100 heppaa riittää dieselissä oikein hyvin, se kun löytyy sieltä 4000 kierroksen
> kohdalta
Hyvin, hyvin harvoin on ikinä tullut tuota golffin konetta noin kovilla kierroksilla huudatettua. Moottoritiellä kierrokset pyörivät 3000 pinnassa, mutta muuten tulee vaihdettua isompaa silmään jo aiemmin. Käytössä siis kierrosväli 1200 - 2500 normaalisti. Ja kierroksethan loppuvat jo jonnekin 4800 paikkeille.- sdjfksjdfksdfs
yksi ehdotus kirjoitti:
Sähköisen ohjaustehostimen maine on erikoinen, mutta normaalissa arkiajossa se ei haittaa. Kokeiltava itse. En moiti, se toimii.
Polttimoiden vaihtaminen on vaikeaa, se on aivan totta.
1,6 moottorista en tiedä, ajan dieselillä. Pitäisi tietysti kokeilla itse. VW:n 2.0 TDI on myös vaikea, mutta äkkiä siihen tottui.
Kaikissa autoissa on ongelmia tai vikoja. Olisi hyvä mainita mikä jotta tietäisi mistä on kyse. Mikä auto olisi parempi samaan hintaan?Ennemmin samaan hintaan ottaisin sitikan c5:den. Isompi auto, vähemmän noita kummallisuuksia ja hinta käytettynä sama.
- jokumuu.
yksi ehdotus kirjoitti:
Sähköisen ohjaustehostimen maine on erikoinen, mutta normaalissa arkiajossa se ei haittaa. Kokeiltava itse. En moiti, se toimii.
Polttimoiden vaihtaminen on vaikeaa, se on aivan totta.
1,6 moottorista en tiedä, ajan dieselillä. Pitäisi tietysti kokeilla itse. VW:n 2.0 TDI on myös vaikea, mutta äkkiä siihen tottui.
Kaikissa autoissa on ongelmia tai vikoja. Olisi hyvä mainita mikä jotta tietäisi mistä on kyse. Mikä auto olisi parempi samaan hintaan?Rouvalla on -05 Mégane Scénic, josta nämä kommentit.
- Ohjaus on tyydyttävä. En tiedä onko noissa vuosimallien mukaan eroja vai onko pönttömallissa erilainen ohjaus, sillä muistan ajaneeni joskus alkupään perus-Méganea ja siitä jäi päälimmäisenä mieleen järkyttävä ohjaus.
- Polttimot pystyy vaihtamaan sisälokasuojien kautta kun vaan kääntää ensin pyörät linkkuun. Ei helppoa, mutta ei myöskään mahdotonta.
- 1,6-litraisella on hankala lähteä nätisti valoista, kaasu kun on herkkä mutta tunnoton ja koneen alin vääntö onneton.
Noista ja muutamasta muusta kauneusvirheestä huolimatta autoon on oltu hyvinkin tyytyväisiä, varsinkin verrattuna ostohintaan. Hyvin varusteltu, tiloiltaan(kin) toimiva, taloudellinen, hiljainen ja mukava peli. Voisin vaikka ostaa toisella moottorilla itsellekin jollei vaihteensiirto olisi yhtä kankea ja sisustan muoviosat niin halvan näköisiä. - uijokla
The_Rat kirjoitti:
> Mikä siinä koeajossa oli vikana
Muutama vuosi tästä on aikaa, eli ensimmäistä kohtaa lukuunottamatta menee muistelun puolelle. Se taas jäi sen verran elävästi mieleen, ettei siitä tarvitse miettiä...
1. ESP ja minä olimme eri mieltä, siitä minne auton pitäisi mennä (talvella). Onneksi espin sai pois päältä (paras ominaisuus kyseisessä autossa :D).
2. Ohjaus oli täysin tunnoton
3. Mukavuus ei ollut lähelläkään lagunan tasoa, vaikka lankulla oli ikää jo lähemmäs 10 vuotta tuossa vaiheessa
4. Auto oli pitkähköstä akselivälistään huolimatta jotenkin rauhattoman oloinen (farkkumalli siis alla)
5. Hinta oli aika suolainen
Päädyin itse sitten golffin varianttiin. Olen ollut tyytyväinen. Hyvä ajettavuus ja tuntuma tiehen. "Jämäkän oloinen". Kestävä. Ripeä (jopa 1.9 TDI:llä - vain 100 heppaa).
Ruostuminen ei muuten ollut lagunallakaan moneen vuoteen ongelma, kunnes lähti takapyörän kotelosta leviämään. Sitten taisteltiinkin hävittyä taistelua tuon takanurkan osalta. :)"Päädyin itse sitten golffin varianttiin. Olen ollut tyytyväinen. Hyvä ajettavuus ja tuntuma tiehen. "Jämäkän oloinen". Kestävä. Ripeä (jopa 1.9 TDI:llä - vain 100 heppaa)."
Jos palataan alkuperäiseen keskusteluun, on aloittajan kannalta autovalinnassasi sellainen ongelma, että on erittäin vaikeaa löytää edes 90 hv:n ja 6.000 e:n asetuksilla korkeintaan 200 tkm ajettua diesel-Golfia '02 alkaen. Hyvä jos pienitehoista SDI:tä löytyy.
1,6-litraisia bensa-Golfeja IV-korimallilla sen sijaan on saatavilla. Ne ovat kuulemma janoisia ja taitavat vaatia kalliimman 98-laadunkin, mutta ehkä tässäkin tapauksessa kakkosautolla ajetaan vähän, jolloin polttoainekuluista ei muodostu kynnyskysymystä. Jos muodostuu, voi valita vähäruokaisemman 1,4:sen tehoista tinkien (75 hv), ja voi tankata myös E10:ä.
Bensakoneissa ongelmana ovat toisaalta herkästi hajoavat sytytyspuolat, mikä sytyttää moottorin vikavalon ja auto jää käymään kolmella. Puolan vaihto hoituu kyllä kohtuurahalla (n. 100 e), mutta vähävikaisuuden ollessa kriteerinä en voi suositella.
Sitten taas pellit ovat yleensä hyvät ja sisään mahtuu isompikin kuljettaja.
- atlas2
nettiautosta löytyy joka lähtöön. Vaikka opetuslupapolkimella varustettuja autoja.
- kokkonen900
madallus sarjoja halvalla
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1157093- tasapainosta pitävä
jos madaltaa, tai ostelee aluvanteita on sitten vanhana todella murheenkryyni,
aina tulee vikaa, alustaa vaikea korjailal, kalliita osanhankinta,
aina aluvanteet vääntyy ja alkaa täristämään,
samallainen yksittäistä ei saa ja jos saa maksaa koko auton pellivannesarjan,
ja jos ei vaihda, etupää hajoilee melko pian,
- Aurisonhyvä.
Toyotan Auris saattaisi olla hyvä.
Täällä on jollain "pienellä" tytöllä 2000-alun 3,0l musta Supra, pitäisi käydä tutustumassa autoon, jos joskus törmää kun on menossa/lähdössä.
Muuten ei uskalla jos jotenkin vahingossa häiritsee sitten.- kallis on
Taitaa mennä pikkusen yli budjetista?
- zxcvbmnb
Maksaa nyt ylihintaa autosta, joka on toivottoman huono ajaa. Raskasta matkantekoa.
- hgfdcfbhn
zxcvbmnb kirjoitti:
Maksaa nyt ylihintaa autosta, joka on toivottoman huono ajaa. Raskasta matkantekoa.
Siinä taas asiantuntija. Uusi Yariskin saa hyviä arvosteluja.
- seefemma
Osta joku vuoden 2004 Citroen c5.
Älä usko näitä jonneja täällä, että ranskassa ei osata tehdä hyviä autoja.
C5 on jo edustusluokan auto.
Varsinkin jos hankit jonkun farmari vitosen, mutta itse pidän lftbackia paljon tyylikkäämpänä, koska itse omistan.
Ilmastointi kaikissa vakio kuten myös viilennettävä hansikaslokero, sitä et tule mistään riisikiposta löytämään. - koreanmiäs
Getz tai Ceed.
- tarvitsetko hoitoa?
Hengenvaarallisia pommeja!
- KYLMÄT HANSKAT
Kesähelteellä onkin tosi kova juttu,nehän voit vetää vaikka käteen.
- 34 vuoden kokemus.
34 vuotta ajoin eurooppalaisilla autoilla (Ford, Saab, Volsu, Mersu, Opel). Sisuuntuneena ainaisiin korjauksiin ja toimintahäiriöihin ostin uuden "riisikupin" eli Toyota Corolla Verson 1,8 litr. Kahta kuukautta vaille 10 vuotta olen sillä nyt ajanut ja todella vähin huolto- ja korjauskustannuksin. Huonoin autoni oli Ford.
Japanilainen suunnittelu ja työn laatu ovat kuin eri planeetalta, verrattuna eurooppalaisiin huijarituotteisiin.
Automerkin olisi hyvä olla kolmen myydyimmän joukosta. Silloin sitä osataan huoltaa ja osia on joka putiikissa. Katso sellainen vähemmän ruostunut yksilö ja nokkaketjulla varustettu olisi parempi kuin muovihihnavetoiset rahastuslaitteet. - Baskeri
Hyvä hinta-laatusuhde löytyy ranskalaisista ja italialaisista käytetyistä autoista. Huhupuheiden varassa toimivan suuren enemmistön moittivat "asiantuntijalausunnot" ovat hyvä asia, saisivat lisääntyä nämä "tietäjät". Se nimittäin takaa meille asiasta tietäville jatkossakin edullisia ja erinomaisella hinta-laatusuhteella tapahtuvia autokauppoja.
- Ruoste: PSA konserni (Peugeot-Citroen) otti sinkityn koripellin käyttöön kaikissa malleissaan -88. (Fiat -95) Siihen loppui ruosteongelmat. Näkyykö vielä liikenteessä Primeroita ja Vectroja ja jos näkyy, mikä on korin kunto? Näkyykö P405:a tai Fiat 15 vuotta vanhoja Puntoja ja kun näkyy, mikä on korin kunto?
- Syöpyvät kaasunestejousituksen putket (Citroen). Citikka otti ruostetta hyvin ruostetta kestävät putket käyttöön 80-luvun alkupuolella. Viimeisen 20 vuoden aikana ovat yleistyneet etenkin pienemmät Citikat, joissa rautajouset (Peugeotin kanssa samat komponentit)
Ja niin edelleen...
Ilman muuta kannustan kaikkia uskomaan, että kaikki ranskikset ja italiaanot ovat paskoja autoja. Se on oman etuni mukaista. Itselläni siis -99 Citroen Xantia farmari ajettu 200tkm, toimiva ilmastointi ym. Ostin keväällä ja maksoi 1500€ ja toimii kuin kello. Ranskiksia ja Fiateja on ollut useampia. Periaatteeni on ostaa autot käteisellä ja pitää autoilukulut asiallisina, jolloin jää rahaa muihinkin mukaviin harrastuksiin. Edellinen pösö oli 4 vuotta ja 70tkm. Möin samalla hinnalla kuin ostin, pääomakulut 0€. Paskoja ovat :-D- PEsooo
PEugeot 206. Soiva peli
- getzswiftignis
Suzuki tai Hyundai niin saa rahoilleen vastinetta.Kakkosautostahan oli kyse.
- 4Mkm
mutta onko kakkosauton näytettävä kakkosautolta...
- Varis vaan
Mersua ehkä voisi harkita.
- mk
Itsellä samn hintainen auto ykkösautona ja 2000 mallin ford focus ja osto hekellä vuosi sitten 74000km ja nyt vähän yli satku ja ainoa homma mitä olen huollattanut on jakohihnan vaihto ja itse öljyt vaihtanut eikä mitään vikaa autossa ole ollut. Vältä näitä yli 2001vm autoja koska niissä katsatuksessa katsotaa vikalista tietokoneella joak kytketään auton pistokkeeseen ja jos sieltä löytyy kuittaamattomia vikoja niin auti ei mene leimasta läpi. Nämä saa pois joko merkku huollossa tai osatmalla noion 100€ laitteen millä voi ne kuitata pois. Osta vähän ajettuja autoja niin hyvä rulee. Jos asut pääkaupunkiseudulla niin eilen oli crysler le baron 1989 MK automyynissa 2350€ hintaa ja 119000 km ajettu ja 10 vuotta samalla omistajalla ja laikilla herkuilla ja ne myös toimivat.
- Ei ostopakkoa =)
Voisin myydä fiiattini sinulle (Stilo)VM-06 3ov. 1,4 95hv 6vaiht, ilmastointi kesk.l. kaukosäätöinen. Auto on huollettu sään. Kaikki toimii loistavasti. Metallin hopea. Itse haikailen vähän isompaa. Oikeastaan kaipailen enemmän ovia. PS. syö vähän bensaa kulkee kevyesti eikä tällä jää motarin rampille jumiin. Aj. 41000km.
- ohhhhohhhooo
Vaikka myynti-ilmoituksestä onkin kyse, niin paskan puhumisen voisi lopettaa alkuunsa. "eikä tällä jää motarin rampille jumiin" rankasti saa pykältää ja kierrättää jotta tämä toteutuisi, ellet tarkoittanut kirjaimellisesti ?
- Näkökulma ratkaisee
Jep! Tarkoitin joka sanaa. Helposti ilman irvistystä pääsee rampista sekaan. Ilman helvetillistä kierrätystä. Toki bensamoottorilla ei dieselin väännöille pärjää mutta raskasta kalustoa ajavana tiedän että ylipäätänsä ottaen "mikroautoilla" rampista tulo on merkistä ja mallista riippumatta aivan ylivoimaisen helppoa kivutonta ja jouhevaa sulautua joukkoon. Tietenkään kaikki eivät siihen pysty vaikka alla olisi kuuraketti. Toiset vain huvin vuoksi tekevät helposta asiasta hankalan.
- poiuytghjk
jos tällä kerran kyselet ja et halpaa kakkosautoa niin max 1000ecua,se on muutaman vuoden halvempi mut käyttää tulee paljon halvemmaksi kuin se viiden tonnin auto,ja joku jossain on ketjukone ettei tarvitse jakopää remppaa tehdä joka maksaa äkkiä muutaman satasen.esim.8kk.leimaa ja maksat 800 saturaista,vuoden välein paaliin ja taidat ajaakkin sillä 5000 eculla aika monta vutta:)
- audimies ikänsä
kuullut et kia olis luotettava merkki ja tielläkin noita täällä näkyy jo yllättävän paljon mut taitaa kalliita olla vielä.
halvemmista.
mazda 6 ainakin lahoo....
nissan on kyl kestävä jos bensan valitsee
toyota avensis kyl melko kysytty en tiedä enkä ota kantaa.
jos noin vähän ajetun saa 5000e niin varmasti kannattaa ostaa vaikka useempikin auto.
En kyl itse usko et tolla rahalla saa kunnon autoo ,kulkuneuvon saa hyvän japanilaisen tai muu maalaisen ,en kyl ostais japsii,mut audin tai mb kannalla olen .lähes kaikki merkit on koluttu ,ei mikään ole toistaan parempi,joissakin on vikoja vähemmän ja joissakin enemmän,joku hyvempi ajaa,toiset kuluttaa ,jokaiselle löytyy vastustaja ja ottaja sekä jokaiselle löytyy omistaja ,oli se sitten tyytyväinen tai ei ,mut jokaisella on ne omat mielipiteet ja toivomukset ,kannattaa kokeilla eri merkkejä,kokeilkaa ja ajelkaa ,näätte eroja ja näätte mitkä ei sovi ja mitkä ei tunnu hyvälle,sellaista ei kannata ostaa joten jää ne kokeilemattomat yksilöt ja ihanat audit !!audista itse tykkään ja nyt oli kaveri laittanut A3. - mythbuster
Öööh..kaverilla ollut citroen xsara dieseli n.7v. täytyy sanoa että ok peli, sukulaisella ollut opel astra -00 hyvä peli mutta niinkuin tuossa ed. mainittu parempi sillä 8 venttiilisellä.
Renault twingon omistajat ovat tyytyväisiä (tm kysely) samalla tekniikalla? olevalla cliolla ei ohjaustehostinta yms. halpaa on ollut ajaa kohta 5v.
-98-01 corolla paras mitä on tehty eikä uudemmatkaan huonoja ole...
hyundai getz kestotestien kuningas, se ois meikän valinta.- mythbuster
jaa et sää taida saada hyundaita, mutta renault twingo vähänajettu -00 120tkm
pyydetään n.1700€ siinä on järkeä.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/pistokoeajot/renault-twingo-1998-2008
- 70 % alennuksella
5000 euron auto 1450 eurolla:
www.nettiauto.com/4185096
Vai ottaisitko mieluummin tuon 6900 eurolla?
www.nettiauto.com/3989435
Se kalliimpi samanlainen on melkein 100 000 kilometriä enemmän ajettu.- Uskomatonta!
Miten on mahdollista, että tuo paljon enemmän ajettu Picasso on myyty yli neljä kertaa kalliimmalla hinnalla? Joku on mennyt maksamaan neljän auton hinnan yhdestä autosta. Siinä on ollut myyjän ahneus ja ostajan tyhmyys huipussaan.
- gnseeavn
Älä sitten ainakaan tämän sivuston "neuvojen" mukaan osta yhtään mitään. Ymmärrät varmaan, miksi ;-)
- henlu
Ostin juuri vaimolle auton ja tuli katseltua juuri tuohon hintaluokkaan kuuluvia.
Hyundai getz vaikutti ihan hyvältä autolta ja varmaan onkin teknisesti mutta koeajolla halvalla tehty sisustus ei jotenkin vakuuttanut. Katselin muitakin autoja lähinna japseja ja päädyin lopulta vm 2004 honda Jazziin joka oli n. 6000 Eur hinnassa. Ilahduin kun katsoin A1 katsastuksen tilastoa ja jazz malli keikkui tilastoissa vähävikaisempien joukossa erittäin pienellä hylkäysprosentilla. Mazda 2 olisi ollut myös mieleinen auto mutta hinnat ovat vielä aika kovia.- heh63
Mitä tilastot oikeasti kertovat. Sitäkö, että autoon ei ole tullut vikoja vai sitä, että autosta on pidetty huolta ja viat on korjattu ennen katsastusta eikä sitä ole viety viallisena katsastukseen.
Jazzista en osaa sanoa, mutta ainakin kalliit premiumautot hoidetaan niin, että ne ovat katsastuksessa kunnossa eivätkä myöskään jätä tielle, jota sakemannien tilasto mittaa. Saksassa Golfilla ajava turkkilainen gastarbeiter jää varmaan keskimäärin useammin matkalle kuin Wolfgang S-sarjan Mersussaan.
Kyllä minäkin uskon Jazzin olevan varsin luotettava, mutta tilastoihin en luota.
- juhamatti4758
sota bemari, seon paras
- Astra yx hyvä
joo, Astra on siksi hyvä kakkosauto 8- venttiilisellä kun ei hajoa hihnan katketessa,
ei tarvi siitä murehtia,
yleensä paljon ajetussa on jo hihna vaihdettu monta kertaa ja aina jokin on mennyt hieman vikaan, eli ei voi odottaa että hihna puoltakaan kestäisi mitä uudesta.
muuten aloitajalla oli hurjia toiveita 100 hv ja 2002,
jos vaan on uuden päästönormien mukainen siis 2001 mallia, aina eniten merkitsee ajokilometrit, kun autot eivät enää ruostu.
Meillä astra 3 ov 1.6 ja 8-venttiilinen uudesta saakka nyt 180 000 eikä ole mitään murheita ollut,
Vain jossain 60 000 ERG venttiili, 135 €, eikä sekään aiheuttanut murheita ajettiin vilkkuvalla ja katsastettiinkin, kun paloi vaikituiseen ja oli katsastus edessä, vaihdettiin.
Takajouset, alakierre oli poikki 120 000 km kohdalla,150 €,
mutta siitä onkin viatonta, jarrut ovat täysin alkuperäiset, kuten kaikki muukin. - japaninromu
älkää ostako mitää kinkki biilii niist ei oo kun harmii ! chevy sen olla pitää ! alle 2 litraset toimii korkeintaa vanin starttimoottorina.
- nhbvcvbn
Te köyhät ette ymmärrä, että teillä ei ole varaa halpaan. Käytätte kaikki rahat niihin autonromuihin. Turhaa ja tyhmää leveillä sillä.
- 1.9 cdti
Ja toi sun Vani on varmaan edullinen kakkosauto, ainakin bensa maistuu, miksei samantein Hummer? Sovitaanko et kaikki ajokortittomat lakkaa kommentoimasta tällä palstalla, jos ei oo omaa kokemusta auton omistamisesta / huoltamisesta / korjaamisesta maksaen kaiken omasta pussistaan eikä iskän tai äitin!
- ei vielä vainaa
Sinulla ainakin on opelin haltijana kokemusta korjaamisesta. Niin ja Vaneja on enempi dieselkäyttöisinä, minulla ollut kaksikin, vuodesta -94 vuoteen -04.
- 1.9 cdti
ei vielä vainaa kirjoitti:
Sinulla ainakin on opelin haltijana kokemusta korjaamisesta. Niin ja Vaneja on enempi dieselkäyttöisinä, minulla ollut kaksikin, vuodesta -94 vuoteen -04.
Ei ollut tarkoitus suututtaa mutta tosiasia on se että mitä isompi auto sen enemmän polttoainetta kuluu, vakuutukset kalliimpia ja käyttövoima/auto vero kalliimpi. Jos joku aikoo sijoittaa 5000 euroa autoon niin ei hän välttämättä ole valmis maksamaan käytöstäkään niin paljon. Tämän keskustelun ulkopuolelle jätetään sitten harraste ajoneuvot sillä käsittääkseni kakkosautollakin ajetaan yleensä ympäri vuoden.
- Sala-ampuja
No kyllä tällaista pikkuautoa kannattaisi metsästä silloin kun on virallinen ja luvallinen metsästysaika. Luvattomana aikana voi menettää aseet ja rahat valtiolle.
- joopajooo
Citroen xsara. Lastenvaunut mahtuu taakse. Tosin jouduin 2 sivurengasta ottamaan pois. Tilava, hyvät varusteet, halpa ostaa, halpa pitää, mukava ajaa
- mulkkuvaani
Minä suosittelen LADA 1200 se on kiihottava ja edullinen ja hyvä norjalainen auto perseauto. se kulkee ja kiihtyy myös hyvin anaaliseksin aikana myös lujaa ylämäkeen mopoautoa voi myös virittää anaaliyhdynnän aikana kun paskantaa toisen naamalle siis ajon aika että suosittelen tosiaan ladaa koska se on saksalaista laatua.
- mulkku_vaani
ja ladassa on saks(moi mä oon pasi)alaista laatu _ nahkaa ja siiaista s saksal SIIS SAKSAASALAISTA NAHKAA ANAALISSA JA TERSKA
- Urbanisoitunut
Meillä on Toyota Urban Cruiser uudesta saakka, on toiminut loistavasti, kiva ajaa ja menee vähällä bensalla. Ajo-asento on mukavan korkealla, näkee hyvin ja pienempikokoinen ihminen saa kävellä kyytiin selkä suorana, niinkuin Lontoon taksiin! Nyt 21tkm mittarissa,teetettiin vuosi sitten ruostesuojaus, ollaan erittäin tyytyväisiä, menettelee matka-ajossakin! Kiva peli!
- Urbanisoitunut!
Sorry, tarkistin avauksesi ja huomasin sinun etsivän 5000€ autoa!
Urban Cruiseria ei viidellä tonnilla saa, ensimmäiset tuli tehtaasta vasta 2009!
- ALmera FANI
Osta almera! mulla on 2.2 di, ajettu 340000km eikä vielä mitään isompaa remonttia tehty. paitsi: kytkin astelma, kannentiiviste (samalla EGR-poistettu käytöstä - liikkuu paremmin eikä sakkaa konetta), KONI-jäykkyyssäädettävät iskarit, termostaatti, täydellinen jarruhuolto -joka kulmaan, kaikki alustan puslat ja nivelet, takajouset, joka kulman pyöränlaakerit, ja mitähän sitä. ollu vuoden mulla ja hyvä auto on... Vuodessa ajoa on tullut 60000km eikä kertaakaan ole välille jättänyt... Vaatii säännölliset öljynvaihdot pesua, vahausta ja imurointia.. Tyytyväinen asiakas
- dnsf.org
^ No on siinä vuodessa ollut ohjelmaa...
Almerassa on lisäksi tyyppivika: Vaihteisto
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445832
- 475338
- 483718
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise943306- 313126
- 592884
- 572740
- 532390
- 381844