Ja erojen määrä on pysähtynyt tänä vuonna joten kirkkoon kuuluvien määrä kasvaa tänäkin vuonna. Muutamassa vuodessa meitä on jälleen yli 90% ateistien ja homojen surkeasta propagandasta huolimatta.
Edelleen 82% Suomalaisista kuuluu kirkkoon!
48
271
Vastaukset
- KvasiKide
Mihin kirkkoon?
Buhahaha
Kirkosta on eronnut tänäkin vuonna jo reilut 16000 henkeä, joka on itseasiassa samaa vauhtia kuin viimevuotista huippuvuotta edeltäneenä ennätysvuonna 2008. Joten ihan kiitettävää tahtia kirkon jäsenmäärä laskee tänäkin vuonna.
http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/
Toki viimevuotisen eropiikin ylittyminen edellyttää sitä, että Päivi Räsänen sanoo jotakin mielestään järkevää loppuvuoden aikana :-)- ...
Mikähän olisi kirkkoon kuuluvien määrä, jos liittyminen johonkin uskontokuntaan kysyttäisiin jokaiselta suomalaiselta henkilökohtaisesti?
- 34
Tarkoitatko suomalaisia vai Suomalaisia?
- ghjklö
Suomalialaiset ei taida kuulua kirkkoon.
Kirkkoon kuuluminen ei kerro mitään uskonnollisesta vakaumuksesta. Hyvin monet kirkkoon kuuluvat ovat uskonnottomia ja toisaalta monet hyvinkin vahvasti uskovat ovat eronneet kirkosta.
Ja katsokaapas mitä evlut kirkko itse kertoo jäsenkehityksestään:
http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/959955AEA9D43EDFC22578290040F985?OpenDocument&lang=FI
""Tarkistettujen väestötilastojen mukaan vuoden 2010 lopussa 78,2 prosenttia suomalaisista kuului evankelis-luterilaiseen kirkkoon""
Myös kastettujen osuus on laskemassa, viime vuonna syntyneistä kastettiin enää 79,3 prosenttia.Jäsenmäärän kehitys on paljon puhuva:
vuosi / nettomuutos kirkon jäsenmäärässä / kirkkoon kuuluvien osuus koko väestöstä(%)
2000 –2400 85,0
2001 –3475 84,8
2002 –5700 84,6
2003 –16834 84,1
2004 –17644 83,6
2005 –23484 83,1
2006 –24836 82,4
2007 –27405 81,7
2008 –41440 80,6
2009 –31455 79,7
2010 –69813 78,2
Tehkää johtopäätöksenne. Minä väitän, että evlut kirkko on suurissa vaikeuksissa, ja että se tullaan erottamaan valtionyhteydestään lähivuosikymmeninä.
Ja vielä lisää hupia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirkosta_eroaminen_Suomessa
""Kirkosta eroamisen suunta
Kirkon tiedotuskeskuksen syyskuussa 2007 julkistaman laskelman mukaan evankelis-luterilaiseen kirkkoon kuuluvien osuus laskee seuraavien 25 vuoden aikana 15 prosenttiyksikköä, jos sen jäsenien osuus vähenee vuosittain saman verran kuin on tapahtunut vuodesta 2003 lähtien. Tällöin Suomen kansasta kirkon jäseniä olisi 67 % eli noin 3,8 miljoonaa henkeä.[18]
Suurien seurakuntayhtymien kokous arvioi vuoden 2009 kokouksessa kirkon jäsenmäärän laskevan nykykehityksellä 64,5 % tasolle seuraavan 20 vuoden aikana ja Helsingin seurakuntayhtymän jäsenmäärän laskevan alle 50 % seuraavan kymmenen vuoden aikana.[19]""
Ja noiden "synkkien" arvioiden jälkeenhän on erotahti vielä kiihtynyt.Niin, ja tietenkin kannattaa ottaa huomioon myös iän vaikutus näihin tilastoihin. Vanhakantaiset tapakristityt pitävät vielä yllä kirkon jäsenmassaa ja heitä ei voisi vähempää kiinnostaa tämä debatti. Mutta nuorta polveapa kiinnostaa. Heitä lähtee kirkosta suuremmalla tahdillla kuin vanhoja joka johtaa siihen että tulevaisuudessa kirkon jäsenmäärän trendi on laskeva. Ja mitä enemmän tuo kasteprosentti tippuu niin sen enemmän tulevia sukupolvia on kirkollisen hihhuloinnin ulkopuolella.
Vielä pitää ottaa huomioon myös se että kukaan ei ole vielä huomioinut mitään massiivista kirkkoon liittymisen ilmiötä missään vaiheessa. Edes hetkellisesti, eli suunta on vahvasti ulospäin kirkosta.- Jezus4ever
Kirkosta on eronnut tänä vuonna vain 15000 ihmistä vaikka vuosi on jo melkein puoli välissä joten tänä vuonna kirkosta eroaa vain 30000 ihmistä mikä on vain kolmasosa siitä mitä vime vuona kirkosta erosi mikä suomeski tarkottaa sitä että kirkkoon kuuluvien määrä on 3x kertaisessa kasvussa jos eroaaminen on 1/3 sitä mitä se viimesi oli. yksinkeraista matematikkaa jonka jopa atte-vajakin tulisi oisata.
- asianharrastaja
Pahoittelen, yksinkertainen matematiikkasi on pahan kerran virheellistä. Kirkosta eroavien määrä toki näyttää olevan laskussa, mutta vaikka se laskisi nollaan, ei se jäsenmäärää vielä kasvuun käännä; ei edes taikasanalla "atte-vajakki".
- Jezus4ever
asianharrastaja kirjoitti:
Pahoittelen, yksinkertainen matematiikkasi on pahan kerran virheellistä. Kirkosta eroavien määrä toki näyttää olevan laskussa, mutta vaikka se laskisi nollaan, ei se jäsenmäärää vielä kasvuun käännä; ei edes taikasanalla "atte-vajakki".
Jos ihmisiä on 1 ja kirkosta erotaan vauhdilla 1/3 ja kaikki ihmiset joko lityvät tai eroavat kirkosta niin lookisesti saadaan yhtälöski:
1 = 1/3 x joten kirkoon liityy tänä vuonna kolme kertaa ememmän väkeä kuin viime vuonna kuten sanoin. laskuni on oikein joten en ole vajaa vaa atet ovat. MOT
ei ihmekään kun uskotte EVILution kaltaiseen sontaan kun ette osaa edes laskea yhtä hyvin kuin minä joka olen vaan käynyt ammattikoulun - uhpiygv
Jezus4ever kirjoitti:
Jos ihmisiä on 1 ja kirkosta erotaan vauhdilla 1/3 ja kaikki ihmiset joko lityvät tai eroavat kirkosta niin lookisesti saadaan yhtälöski:
1 = 1/3 x joten kirkoon liityy tänä vuonna kolme kertaa ememmän väkeä kuin viime vuonna kuten sanoin. laskuni on oikein joten en ole vajaa vaa atet ovat. MOT
ei ihmekään kun uskotte EVILution kaltaiseen sontaan kun ette osaa edes laskea yhtä hyvin kuin minä joka olen vaan käynyt ammattikoulunhttp://i1038.photobucket.com/albums/a470/coffe_mug/Obvious-troll-is-obvious.jpg
Buhahahaha
Avauksessa väität 82% suomalaisista kuuvan kirkkoon, kun sekä kirkon itsensä että väestörekisterin mukaan oikea luku on enää 78,2%. Edelleen väitit, että jäsenkato olisi pysähtynyt, mikä ei pidä pidä paikkaansa, koska tämän vuoden jäsenkato on aivan samaa luokkaa kuin useina edellisinäkin vuosina viimevuotista poikkeusvuotta lukuunottamatta.
Sitten väität tänä vuonna eronneen 15000 ihmistä vaikka ylle linkitin sinulle tilaston, josta olisit nähnyt tuon kertomani luvun reilut 16000. Vuosi ei muuten ole lähelläkään puolta väliä - ja erot sitä paitsi painottuvat lähes joka vuosi loppuvuoteen, koska ihmisille tulee kiire päästä eroon seuraavan vuoden kirkollisverostaan (jolloin erottava on viimeistään 31.12.). Ja edelleen, tuo "vain" 30000 olisi enemmän eronneita sekin kuin koskaan ennen vuotta 2007. Todellisuudessa tänäkin vuonna eronnee ainakin 40000 jäsentä. Enemmänkin, jos kirkko saa negatiivista julkisuutta loppuvuonna.
Ja hupaisin lapsuksesi on sitten tuo, että kirkkoon kuuluvien määrä olisi (vieläpä 3x) kasvussa, vaikka kirkon jäsenmäärä on laskussa. Ja sitten vielä epäilet jeesusvajakki muiden matikan taitoja.
Onnea sulle älykääpiö. Ja kiitos huvituksista!!!Jezus4ever kirjoitti:
ei ihmekään kun uskotte EVILution kaltaiseen sontaan kun ette osaa edes laskea yhtä hyvin kuin minä joka olen vaan käynyt ammattikoulunNooniiin, tyhmä trollihan se sieltä paljastuukiin.
illuminatus kirjoitti:
Buhahahaha
Avauksessa väität 82% suomalaisista kuuvan kirkkoon, kun sekä kirkon itsensä että väestörekisterin mukaan oikea luku on enää 78,2%. Edelleen väitit, että jäsenkato olisi pysähtynyt, mikä ei pidä pidä paikkaansa, koska tämän vuoden jäsenkato on aivan samaa luokkaa kuin useina edellisinäkin vuosina viimevuotista poikkeusvuotta lukuunottamatta.
Sitten väität tänä vuonna eronneen 15000 ihmistä vaikka ylle linkitin sinulle tilaston, josta olisit nähnyt tuon kertomani luvun reilut 16000. Vuosi ei muuten ole lähelläkään puolta väliä - ja erot sitä paitsi painottuvat lähes joka vuosi loppuvuoteen, koska ihmisille tulee kiire päästä eroon seuraavan vuoden kirkollisverostaan (jolloin erottava on viimeistään 31.12.). Ja edelleen, tuo "vain" 30000 olisi enemmän eronneita sekin kuin koskaan ennen vuotta 2007. Todellisuudessa tänäkin vuonna eronnee ainakin 40000 jäsentä. Enemmänkin, jos kirkko saa negatiivista julkisuutta loppuvuonna.
Ja hupaisin lapsuksesi on sitten tuo, että kirkkoon kuuluvien määrä olisi (vieläpä 3x) kasvussa, vaikka kirkon jäsenmäärä on laskussa. Ja sitten vielä epäilet jeesusvajakki muiden matikan taitoja.
Onnea sulle älykääpiö. Ja kiitos huvituksista!!!Voitaisiin järjestää pieni veikkaus siitä, minä vuonna evlut kirkon jäsenten osuus koko väestöstä alittaa 70% (vuodenvaihteessa oli 78,2%).
Itse veikkaan, että tuo rajapyykki alitetaan v. 2020.- hää..
illuminatus kirjoitti:
Nooniiin, tyhmä trollihan se sieltä paljastuukiin.
Tai laskutaidoton kreationisti. :)
- EddieTheAtheist
Kirkkoon kuuluvien määrä on selkeässä laskussa. Kun vain lapsien annettaisiin itse valita uskontonsa eikä heille tuputettaisi mitään tiettyä ideologiaa lapsesta asti (kun he uskovat kaiken mitä kerrotaan) ja kun kaikki tapakristityt uskaltaisivat erota kirkosta...Voi, pian niitä ateistejä olisikin se 78,2%! Tuloksena olisi vähemmän rahaa kirkolle = enemmän rahaa johonkin tärkeämpään. Sitten kun vielä koulujen uskonnonopetukseen lisättäisiin enemmän ateismin ja agnostisismin käsittelyä... Ja aloittajalle vielä että määrä ei kerro todellisesta uskomisesta, tähän nyt taas esimerkkinä ne tapakristityt. Kun itse erosin kirkosta sain lähes sukuni vanhimpien jäsenten vihat päälleni, kaikki nuoremmat ovat tapakristittyjä. Kun vielä serkkuni tuli kehumaan rohkeudestani jättää hölynpöly ympäristön paineista huolimatta... Aikaa voi kulua vaikka vuosisatoja, mutta ennen pitkää uskonnot tulevat katoamaan, ainakin lähes kokonaan. Olemme todennäköisesti kaikki silloin kuolleita, mutta toivon että jälkeläisemme saavat elää rauhassa lähes uskonnottomassa yhteisössä...
- KvasiKide
Mahdollinen ateistinen maailma voi olla tällainen:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuonna_1984
"Kirjan maailmasta on tullut totalitaristisen yhteiskunnan universaali vertauskuva. Kirjassa kuvataan valtion tapaa valvoa kansalaisia heidän yksityisyydestään välittämättä ja kykyä muokata yleistä mielipidettä vallanpitäjien kulloistenkin intressien mukaan. Kansalaisten valvonta huipentuu uuskieleen (newspeak), jota käyttäen on jopa mahdotonta ajatella väärin, koska kielestä puuttuvat Puolueelle vahingollisten ajatusten ilmaisuun tarvittavat sanat." - asianharrastaja
KvasiKide kirjoitti:
Mahdollinen ateistinen maailma voi olla tällainen:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuonna_1984
"Kirjan maailmasta on tullut totalitaristisen yhteiskunnan universaali vertauskuva. Kirjassa kuvataan valtion tapaa valvoa kansalaisia heidän yksityisyydestään välittämättä ja kykyä muokata yleistä mielipidettä vallanpitäjien kulloistenkin intressien mukaan. Kansalaisten valvonta huipentuu uuskieleen (newspeak), jota käyttäen on jopa mahdotonta ajatella väärin, koska kielestä puuttuvat Puolueelle vahingollisten ajatusten ilmaisuun tarvittavat sanat."Nykyisistä valtioista totalitaristisimmat perustuvat valitettavasti uskontoon, ei ateismiin. Yksi poikkeus (Pohjois-Korea) vahvistaa säännön, vai onko senkin perustana sokea usko johonkin?
- KvasiKide
Nykyisistä valtioista totalitaristisimmat perustuvat valitettavasti uskontoon, ei ateismiin. Yksi poikkeus (Pohjois-Korea) vahvistaa säännön, vai onko senkin perustana sokea usko johonkin?
Miten ateistit ovat suunnitelleet estävänsä valtion liiallista kontrollin esimerkiksi Kiinassa, Kuubassa tai mainitsemassasi Pohjois-Koreassa? Mitä todellisia tekoja olet huomannut heidän tehneen?
- Solon1
Nykyisistä valtioista totalitaristisimmat perustuvat valitettavasti uskontoon, ei ateismiin. Yksi poikkeus (Pohjois-Korea) vahvistaa säännön, vai onko senkin perustana sokea usko johonkin?
Eihän se nyt ateismiin kuitenkaan perustu, vaan näennäisesti Juche-aatteeseen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Juche
"Politiikan tutkija Han S. Park teoksessaan Juche: The Politics of Unconventional Wisdom (2002) ja teologi Thomas J. Belke teoksessaam Juche: A Christian Study of North Korea's State Religion (1999) ovat todenneet, että Juche-aate on "itse asiassa uskonnollinen liike", vaikka sen kannattajat eivät sitä sellaiseksi tunnusta." - asianharrastaja
KvasiKide kirjoitti:
Miten ateistit ovat suunnitelleet estävänsä valtion liiallista kontrollin esimerkiksi Kiinassa, Kuubassa tai mainitsemassasi Pohjois-Koreassa? Mitä todellisia tekoja olet huomannut heidän tehneen?
Kuubassa ja erityisesti Kiinassa jotkut näyttävät suunnitelleen valtion liiallisen kontrollin asteittaista löysäämistä ja osin toteuttaneenkin sitä.
Egyptissä ja Tunisiassa kansa näyttää tavoittelevan samaa, huonommalla menestyksellä myös Libyassa, Jemenissä ja Syyriassa. - KvasiKide
Kuubassa ja erityisesti Kiinassa jotkut näyttävät suunnitelleen valtion liiallisen kontrollin asteittaista löysäämistä ja osin toteuttaneenkin sitä.
Egyptissä ja Tunisiassa kansa näyttää tavoittelevan samaa, huonommalla menestyksellä myös Libyassa, Jemenissä ja Syyriassa.Toteutuuko Kuubassa ja Kiinassa täydellinen ajatuksen, omantunnon, uskonnon ja ateismin vapaa toteuttaminen?
- asianharrastaja
KvasiKide kirjoitti:
Toteutuuko Kuubassa ja Kiinassa täydellinen ajatuksen, omantunnon, uskonnon ja ateismin vapaa toteuttaminen?
Ei täydellisenä, enkä sitä väittänytkään. Parempana silti kuin vaikkapa Iranissa, Syyriassa tai Saudi-Arabiassa.
- KvasiKide
Ei täydellisenä, enkä sitä väittänytkään. Parempana silti kuin vaikkapa Iranissa, Syyriassa tai Saudi-Arabiassa.
Kuten huomaat, niin ääripäät eivät ole hyväksi ihmiskunnalle.
- asianharrastaja
KvasiKide kirjoitti:
Kuten huomaat, niin ääripäät eivät ole hyväksi ihmiskunnalle.
Tiesin tuon ennestäänkin. Huomasitko itse, ettei totalitarismi ole pelkästään tai edes valtaosin ateismiin liittyvä ilmiö?
- KvasiKide
Tiesin tuon ennestäänkin. Huomasitko itse, ettei totalitarismi ole pelkästään tai edes valtaosin ateismiin liittyvä ilmiö?
Valtiokontrolli on elimellinen osa ateismia. Jopa tälläkin palstalla huomattu asia. Jos tieteen päämääränä on kontrolloida koko universumia, niin miksei myös maapalloa ja sen asukkeja.
- Apo-Calypso
KvasiKide kirjoitti:
Valtiokontrolli on elimellinen osa ateismia. Jopa tälläkin palstalla huomattu asia. Jos tieteen päämääränä on kontrolloida koko universumia, niin miksei myös maapalloa ja sen asukkeja.
Minkä vuoksi kuvittelet, että tieteen päämääränä olisi "universumin kontrolloiminen"?
Jälleen yksi osoitus siitä, että et tiedä yhtään mitään mistään tieteenalasta.
. KvasiKide kirjoitti:
>>Valtiokontrolli on elimellinen osa ateismia. >Jos tieteen päämääränä on kontrolloida koko universumia, niin miksei myös maapalloa ja sen asukkeja.
- +++++++++++
KvasiKide kirjoitti:
"Valtiokontrolli on elimellinen osa ateismia."
Voisiitko selittä miten epäusko jumaliin voi olla osa valtiokontrollia? KvasiKide kirjoitti:
"Jos tieteen päämääränä on kontrolloida koko universumia, niin miksei myös maapalloa ja sen asukkeja."
Hahahhaaa. Mistä sinä keksit tällaisia typeryyksiä? Savoriselta? Jps tieteellä on joku päämäärä universumin suhteen, niin se on sen ymmärtäminen, että miten universumi toimii.- asianharrastaja
KvasiKide kirjoitti:
"Valtiokontrolli on elimellinen osa ateismia. Jopa tälläkin palstalla huomattu asia."
Ja tuon panna pätkäytät jatkoksi keskusteluketjuun, jossa aukottomasti selvisi, että valtiokontrolli on pikemminkin elimellinen osa islaminuskoa.
Ja perään keksit ihan ufo-jutun tieteen tarkoituksesta ja päämäärästä. Hyvin menee - jos nimittäin haluat esittää tärähtänyttä. - KvasiKide
"Valtiokontrolli on elimellinen osa ateismia. Jopa tälläkin palstalla huomattu asia."
Ja tuon panna pätkäytät jatkoksi keskusteluketjuun, jossa aukottomasti selvisi, että valtiokontrolli on pikemminkin elimellinen osa islaminuskoa.
Ja perään keksit ihan ufo-jutun tieteen tarkoituksesta ja päämäärästä. Hyvin menee - jos nimittäin haluat esittää tärähtänyttä.Saat itse esittää ihan mitä haluat, mutta kukaan vähänkään vakavasti asioihin suhtautuva ihminen ei oikeuta huonoa toimintaa jossain maassa vain sillä perusteella, että jossain toisessa maassa toimitaan huonosta. Sinulle tämä kyllä onnistuu.
- asianharrastaja
KvasiKide kirjoitti:
Saat itse esittää ihan mitä haluat, mutta kukaan vähänkään vakavasti asioihin suhtautuva ihminen ei oikeuta huonoa toimintaa jossain maassa vain sillä perusteella, että jossain toisessa maassa toimitaan huonosta. Sinulle tämä kyllä onnistuu.
"..kukaan vähänkään vakavasti asioihin suhtautuva ihminen ei oikeuta huonoa toimintaa jossain maassa vain sillä perusteella, että jossain toisessa maassa toimitaan huonosta."
Näytäpä, missä muka tuommoista esitän. Aläkä pillastu, vaikka pilaankin yrityksesi naamioida pienempi väärintekijä ainoaksi konnaksi näytelmään.
Tieteen universumivaltaan pyrkimiset sentään jätit jo sovinnolla jankkaamatta. - KvasiKide
"..kukaan vähänkään vakavasti asioihin suhtautuva ihminen ei oikeuta huonoa toimintaa jossain maassa vain sillä perusteella, että jossain toisessa maassa toimitaan huonosta."
Näytäpä, missä muka tuommoista esitän. Aläkä pillastu, vaikka pilaankin yrityksesi naamioida pienempi väärintekijä ainoaksi konnaksi näytelmään.
Tieteen universumivaltaan pyrkimiset sentään jätit jo sovinnolla jankkaamatta.Saat itse pillastua ihan rauhassa. Minähän yllä kirjoitin ääripäät monikossa:
"Kuten huomaat, niin ääripäät eivät ole hyväksi ihmiskunnalle." - asianharrastaja
KvasiKide kirjoitti:
Saat itse pillastua ihan rauhassa. Minähän yllä kirjoitin ääripäät monikossa:
"Kuten huomaat, niin ääripäät eivät ole hyväksi ihmiskunnalle.""Saat itse pillastua ihan rauhassa. Minähän yllä kirjoitin ääripäät monikossa"
Äläpä selittele. Kirjoitit tämän sen jälkeen:
Sitä tuossa tarkoitin. - KvasiKide
"Saat itse pillastua ihan rauhassa. Minähän yllä kirjoitin ääripäät monikossa"
Äläpä selittele. Kirjoitit tämän sen jälkeen:
Sitä tuossa tarkoitin.Slittele.itse rauhassa. Kirjoituksesi menee taas aivan käsittämättömäksi jankkaukseksi.
- asianharrastaja
KvasiKide kirjoitti:
Slittele.itse rauhassa. Kirjoituksesi menee taas aivan käsittämättömäksi jankkaukseksi.
Ymmärtämättömäksi heittäytyminen on yksi tapa lopettaa argumentointi myöntämättä sitä hävinneensä.
- KvasiKide
Ymmärtämättömäksi heittäytyminen on yksi tapa lopettaa argumentointi myöntämättä sitä hävinneensä.
Senkus heittäydyt ymmärtämättömäksi. Minulle jankkauksesi on ihan yksi hailee.
- MULLE!!!!
KvasiKide kirjoitti:
Senkus heittäydyt ymmärtämättömäksi. Minulle jankkauksesi on ihan yksi hailee.
Viimeinen sana.
- a.
Hah, niin kauan kuin kirkkoon kuuluu asianharrastajan ja molocin kaltaisia, niin enpä menisi lukumäärällä kehumaan.
Toisaalta Jeesus sanoi että "Harvat ja valitut" löytävät totuuden. Ei siis suuri enemmistö suomalaisista.
Eli ei siis ihan varmasti ev.lut kirkkoon kuuluvat. - erojen via dolorosa
Siinähän illu ja muut attehomot vinkuvat, erojen syöksylasku on kuitenkin tosiasia.
Niin, kirkon jäsenmäärä vähenee tänään yhteen tahtiin ja huomenna toiseen, mutta vähenee kuitennii.
Räsäsläisillä ja muilla kiihkouskovilla on kirkossa kuitenkin yhä niin paljon vaikutusvaltaa, että muu kehitys kuin vähenevä jäsenistö ei tule olemaan mahdollista nähtävässä tulevaisuudessa.
- Krevolutionisti
Olitko laskenut myös sen että kuinka moni oli pakkokastettu voimatta sanoa omaa mielipidettään asiasta?
Pakkokaste pitäisi lailla kieltää henkisenä väkivaltana jota se totisesti on.
Jokainen pakkokastajapappi pitäisi tuomita linnaan niin pitkäksi ajaksi että lupaavat lopettaa vauvojen kastamisen.
Tämä vauvojen pakkokaste on täysin rinnastettavissa pedofiliaan. Eroa on vain hyvin vähän lapsen tulevaa hekistä kehitystä ajatellen.
Nimittäin näille pakkokastetuille opetetaan sitten uskontotunneilla että evoluutioteoria on luterilaisten Jumalan mukaan hänen keinonsa täyttää maa. Ja lapset herkkäuskoiduudessaan uskovat kaiken kuten Apo ja Molocci.
Joten seuratkaamme noiden kahden herran käyttäytymistä varoittavina esimerkkeinä siitä miten pakkokaste voi vahingoittaa lapsen mieltä tavalla joka vaikuttaa läpi ihmiselämän sillä evolutionistejahan nuo ovat kuolemaansa asti, siis siihen asti jolloin heidän tietoinen ajattelunsa valitettavasti loppuu täydellisesti ikusisiksi ajoiksi. Ja nuo pöntöt vielä hyväksyvät tämän aliarvostaen siten sitä ihmeellistä elämän lahjaa mahdollisuuksineen jonka ovat pyytämättä saaneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924530
Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe
Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.2331754- 761440
Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste
Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan2401140Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?
Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.3301082Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd1051060- 491039
Nojatuoli !
Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en1441001- 108977
Milloin ymmärsit
Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os85954