Jokos on kesän

Satumainen.Nainen

ensimmäiset saunavastat tehty?;)
Ja turha tulla sitten sanomaan minulle, että se on vihta...ei oo eikä tuu...se on vastakin VASTA.;))

Lähden nyt tekemään sen vastan ja nauttimaan kesän ihanasta säästä.;))
http://www.youtube.com/watch?v=rL3ad43tRjw

55

245

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea.heippa.

Enpä ole vihtonut laisinkaan, en huiskinut. Tässä ole ehtinyt vastakaan tekemään vihtaa kun olen tehnyt kaikkea muuta tärkeää. Tärkein ei ollut matkalaukun pakkaaminen:) 9 h lähtöön:)

• oikea.heippa.

Niin, vihtoinkin voi tehdä saunaan vastoja. Voisiko se olla myös huiskuri?

• oikea.heippa. kirjoitti:

Niin, vihtoinkin voi tehdä saunaan vastoja. Voisiko se olla myös huiskuri?

Oikein leppoisia lomatunnelmia sinulle.;)
        Nyt on vastottu ja oikein ihana olo on...nami nami.;)

• Eipä vielä ole, mutta lähipäivinä väsään sellaisen. Lomalla pitää saunoa ahkeraan. :))

• Nimenomaan, nyt huomenna meet tekemään sen vastan...ja nautit oikein olantakaa kunnon löylyistä.;)
        Muuten, ihmekesä on nyt...koska aiemmin ei ole lehti pysynyt vastassa tähän aikaan vuodesta, kuudes kesäkuuta ja lehti pysyy näillä korkeuksilla???
        Tavallaan on lehdet irronneet vastasta ja saunan siivous edessä, nyt irtosi vain muutama lehti..ihme.:)

• Täh?,,, pitäskö mun alkaa kiduttamaan itteäni jollain koivuruoskalla?,,, en ala, se on jämti niin,,, tais jos sittenki ;o))), saahan siitä ihanan tuoksun saunaan, ja kivahan se on "ropsutella" vihta/vastalla, ja nyt kun ei ne lehdetkään jää sinne lauteiden rakoon, seinälle ja lopuks tukkivat lattiakaivon,,,

Kylläpä tuo keltanen mollukka osaakin antaa valoa,,, siitä pitää nauttia,,, ja huomisekshan on luvattu peräti helteitä,,, Ulkona ollessa pitää muistaa se suojakerroinrasva,,,

• oikea.heippa.

Pitää pitää. Ja vihta-vasta on jo vanhanaikainen. Reipas roimiminen katajan oksilla antaa pikantin elämyksen löylyn nakkelun ohella. Mielellään ne oksat marjojen kera:)

• oikea.heippa. kirjoitti:

Pitää pitää. Ja vihta-vasta on jo vanhanaikainen. Reipas roimiminen katajan oksilla antaa pikantin elämyksen löylyn nakkelun ohella. Mielellään ne oksat marjojen kera:)

Autssss :o(,,, ei takuu varmasti mitään katajanoksa ruoskintaa,,, mun herkkä aatelishipiäni sais rokahtumia, ja ne ei oo nättejä ;o))),,,

Marjoja katajasta kerään,,, ovat hyviä riistanmausteena,,,

• Kuules, se kidutus kannattaa...se on hierontaa parhaimmillaan ja itsetehtynä et voi syyttää muita kuin itseäsi huonosta hieronnasta.;)
        Kävinpä tuossa kokeilemassa taas kalaonnea eli virveliä heittämässä.:)

• Satumainen.Nainen kirjoitti:

Kuules, se kidutus kannattaa...se on hierontaa parhaimmillaan ja itsetehtynä et voi syyttää muita kuin itseäsi huonosta hieronnasta.;)
        Kävinpä tuossa kokeilemassa taas kalaonnea eli virveliä heittämässä.:)

No eihän kannata kiduttaa itseään,,, ainakaan saunassa, muutenkin välillä kitumista tää elämä, tai ei ookkaan, kun muistaa kivoja asioita elämästä, ihan joka päivältä, niin elämä maistuu kivalta ;o))),,,

Samointein tässä toivottelen kafeen kivoille ihmisille;
        Oikein hyvää ja lämmintä tiistaita ;o))),,,

• mokka-mari kirjoitti:

No eihän kannata kiduttaa itseään,,, ainakaan saunassa, muutenkin välillä kitumista tää elämä, tai ei ookkaan, kun muistaa kivoja asioita elämästä, ihan joka päivältä, niin elämä maistuu kivalta ;o))),,,

Samointein tässä toivottelen kafeen kivoille ihmisille;
        Oikein hyvää ja lämmintä tiistaita ;o))),,,

Kiitos sitä samaa sinullekin myös.:)
        Tuuli viilentää nyt hieman,onneksi.
        Hyvin nukutti, vastan pehmentämä keho on nyt kutakuinkin virkeä.;)

• PerErik

Pitkästä aikaa tuli vilastua tännekin.
      Kyl`maar Rauduksessa jo niin isot lehret on, että vastan niistä vois tekaista :)
      Myös köyhien ystävät (sääsket, paarmat, mäkäräiset) ovat saapuneet sankoin joukoin maisemiin. Kuovit ja Töyhtöhyypät vartioivat poikasiaan varislinnuilta huimine hyökkäyksineen peltojen yllä. Ruis tulee tähkälle parin päivän sisään, joten mikäs tässä on oleskellessa :))

http://www.youtube.com/watch?v=OzOkyMzZEGw

• Vastakin.

Jossain päin suomea suosittelivat juhannusviikkoa vihdan tekeleeksi. Mutta ei kai se ole ajanjaksosta kiinni viimeisen päälle.

• PerErik
        Vastakin. kirjoitti:

Jossain päin suomea suosittelivat juhannusviikkoa vihdan tekeleeksi. Mutta ei kai se ole ajanjaksosta kiinni viimeisen päälle.

Minä sitten sitten vihdon tolla saunavastalla itseäni, mutta siihen täytyy olla ulkosauna lämmitettynä, sillä talon saunaan en vastaa vie :) Pitäis mennä johkin noista erämökeistä käymään, niin vois vaikka kunnolla itseänsä vastalla vihtoakin. Ehkä sit Juhannussa?

• Vastakin. kirjoitti:

Ihan tarkkaan en uskalla väittää, mut ne talvivihdat pitäs tehdä ennenkun lehti on täysin auki,,, siis kesäkoossaan,,, oisko sitte toi juhannus sitä aikaa,,,

• ingaliina

Ai sie jaksoit tulla vielä tännekkin kurkkimaan:)
        Täällä ei oikein voi vielä vastaa tehdä .Kyllä vain miekin tykkäisin vastoa mutta
        sitten joutuisi saunan siivoamaan kun lehtiä olisi joka paikassa.
        täälläpä ei ookkaan vielä sääskiä eikä mitään:)

http://youtu.be/4Ok4P5MAoTI

• Raudusta yritin etsiä meitin rannalta ja saattaa olla mahdollista, että löysinkin.;))
        Eihän sitä nyt riippakoivusta kukaan vastaa tee...vai tekeekö?;))

• ingaliina kirjoitti:

Ai sie jaksoit tulla vielä tännekkin kurkkimaan:)
        Täällä ei oikein voi vielä vastaa tehdä .Kyllä vain miekin tykkäisin vastoa mutta
        sitten joutuisi saunan siivoamaan kun lehtiä olisi joka paikassa.
        täälläpä ei ookkaan vielä sääskiä eikä mitään:)

http://youtu.be/4Ok4P5MAoTI

Riippuu mistä korkeudesta puhut, mutta täällä näin pysyy lehti hyvin vastassa,,,,ei ole kamalaa siivoustyötä edessä nyt.:)

• mokka-mari kirjoitti:

Ihan tarkkaan en uskalla väittää, mut ne talvivihdat pitäs tehdä ennenkun lehti on täysin auki,,, siis kesäkoossaan,,, oisko sitte toi juhannus sitä aikaa,,,

Eijei ei...kun lehden pitää olla nimenomaan täysin auki ja tiettyinä aikoina vain tehdään talvivastat...olisiko se jussin jälkeen siellä teillä maybe? Silloin ainakin on pysyvä lehti...ei aikaa sääntele meitin kalenteri, vaan luonnon rytmi.

• ingaliina

No tää on täällä sua ylempänä ja lehti koivussa ei ole vielä kuin ihan pieni.
      Juhannuksena vasta täysikokoinen alkaa olla:)

• No sitten sinä asut jossain Lapin korkeudella, koska täällä Kainuussa on täys lehti jo koivussa ja tämä "helle" nopeuttaa kasvua....tai siis tuleva helle.;))

• pahapena
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

No sitten sinä asut jossain Lapin korkeudella, koska täällä Kainuussa on täys lehti jo koivussa ja tämä "helle" nopeuttaa kasvua....tai siis tuleva helle.;))

Käväsin vaa kertoo, et mä vasta vihdon vihdalla ens lauantakina ekaa kertaa tänä kesänä ;-P
        Nyt unta kuulaan.....ötysii

• pahapena kirjoitti:

Käväsin vaa kertoo, et mä vasta vihdon vihdalla ens lauantakina ekaa kertaa tänä kesänä ;-P

Vittu, et kyllä vihdo! Tulee tupenrapinat, jos näen sut vihtomassa.;-P
        Unta sinne palloosi ja äkkiä tai tulen vastomaan kunnolla;-P
        Ötysiä.;))

• ingaliina
        pahapena kirjoitti:

En mä tuolla ihan ylhäällä asu.Siellä ei ole enää kunnon koivujakaan vaan vaivaiskoivuja:) Tää mun asuinpaikka on Länsi-Lappia.Tännekkin on luvannut muutamaksi päiväksi helteitä.Kyllä se koivun lehti kasvaa sitten täälläkin nopeaa.

Mutta nyt pitää mennä nukkumaan.
        Öitä !!

• Pahis ;o)

Vittu, et kyllä vihdo! Tulee tupenrapinat, jos näen sut vihtomassa.;-P
        Unta sinne palloosi ja äkkiä tai tulen vastomaan kunnolla;-P
        Ötysiä.;))

Mikäs sit rapisee, jos sä näät mut viuhahtamas :-P
        Joo, joo meen just nukkuu ;)

• Niinhän se on vasta-alkajilla.

Sitten kun osaa saunoa voi kutsua itseään vihtahousuksi.

• Laardi, älä höpötä siellä jonniinjoutavia.;))

• Satumainen.Nainen kirjoitti:

Laardi, älä höpötä siellä jonniinjoutavia.;))

Jos kyseisen risupuskan nimitys on elämää tärkeämpi asia, niin saahan siitä sitten päänsärkyä.

Suomessa on valitettavasti murrealueita. Menepä Pohjanmaalla nakkikioskille ja pyydä tuimaa sinappia.

• vihdoinkin vihdoin:)

Vastominen on outoa touhua, mutta vihdottua on tullut ja muutaman kerran oikein rauduskoivusta tehdyllä VIHDALLA ;-))

• Demoniiih...;o)...

Heissan Satuliini..Totta..VASTA se onkin...;o)...

Hellettä piisaa..ja partsi rehottaa vehreänä...Hieno lomasää :o)...

• vihdoinkin vihdoin!!

_VIHTA ! Vihta, vIhTa,,, viiiihhhtaaa!!!!! ;-))

• pahapena

Demoooo!!
        Missäs oot luuraillu, mul on ollu vähän tsillee niinkus oikee ikävä sua :o)
        Ai nii, lomalla...Ootko kerenny paljon vastoo vihdalla ? ;o)

• pahapena kirjoitti:

Demoooo!!

Puuuusssssssss, heti näin aluks ;o))),,, heti tuli hilpeä olo,,,

• Demoniiih...;o)...
        vihdoinkin vihdoin!! kirjoitti:

_VIHTA ! Vihta, vIhTa,,, viiiihhhtaaa!!!!! ;-))

Niin mut..kyl se niin on et ensin saunotaan ja sitten syödään vasta...;o)...

• Demoniiih...;o)...
        pahapena kirjoitti:

Demoooo!!

Moikkuli Paha, Paha..;o)...

Lomaillen vesillä..ruskettuneena..(ööh..punaisena)..palailen duuniin maanantaina..;o)...

Vasta on ihanan tuoksuinen ja se vastanliotusvesi vilvoittaa ja rentouttaa väsyneitä koipia..;o)...En mä vasto..en vihdo..Sehän on lähes masokistista...;o)...

• ex,tiäthän sää;))
        Demoniiih...;o)... kirjoitti:

Lomaillen vesillä..ruskettuneena..(ööh..punaisena)..palailen duuniin maanantaina..;o)...

Vasta on ihanan tuoksuinen ja se vastanliotusvesi vilvoittaa ja rentouttaa väsyneitä koipia..;o)...En mä vasto..en vihdo..Sehän on lähes masokistista...;o)...

-Jep, sitähä se, mutta hullu kansa tarttee huvinsa, vaikka länsinaapurimmekin katsoo kauhuissaan, jos kiukaalle kehtaamme vettä heittää.. Pelkää Expressenin kastuvan ja pakenee paikalta "häntä" koipien välissä. ;-)

• Demoniiih...;o)...
        ex,tiäthän sää;)) kirjoitti:

-Jep, sitähä se, mutta hullu kansa tarttee huvinsa, vaikka länsinaapurimmekin katsoo kauhuissaan, jos kiukaalle kehtaamme vettä heittää.. Pelkää Expressenin kastuvan ja pakenee paikalta "häntä" koipien välissä. ;-)

Hyvinkin tiedän..;o)...

Saunominen ei olekkaan "nättinokkaisille" tarkoitettu laji..;o)...

Nyt kotiin rantautuneena huomasin, ettei mun tartte laingan saunaan mennä..Partsilla kun istuu niin jo hiki virtaa muutamassa minuutissa..Sellanen trooppinen vyöhyke on virrannut kotiimme..Noi villisti syöksähtelevät pääskyt kai tuoneet mukanaan uuden ilmanalan..;o)...

• pahapena
        mokka-mari kirjoitti:

Puuuusssssssss, heti näin aluks ;o))),,, heti tuli hilpeä olo,,,

Ol nii kiirusta, et meinas vallan tän illan PUSSSSSSSSSSS unohtuu ;o)

• pahapena
        Demoniiih...;o)... kirjoitti:

Moi, moi Demo..;o)
        Mä mikkään paha oo, kuhan esitän ;o)
        Vai vesillä oot aikaas viettäny...sielhän toi arska ottaa vähän niinkus tuplasti..
        Meil on vissiin ollu juttuuki, et tää Hyvinge on nii kuiva paikka, ettei vettä tuu ku hanasta ;o)
        Mitäs se sit on, ku saunas masokisti pyytää, et vihdo mua..;o)..ja sadisti sanooki, etten varmana vihdo ;o)

• Demoniiih..;o)...
        pahapena kirjoitti:

Moi, moi Demo..;o)
        Mä mikkään paha oo, kuhan esitän ;o)
        Vai vesillä oot aikaas viettäny...sielhän toi arska ottaa vähän niinkus tuplasti..
        Meil on vissiin ollu juttuuki, et tää Hyvinge on nii kuiva paikka, ettei vettä tuu ku hanasta ;o)
        Mitäs se sit on, ku saunas masokisti pyytää, et vihdo mua..;o)..ja sadisti sanooki, etten varmana vihdo ;o)

Vesillähän kalat viihtyy..;o)...

Olet Sä kertonut..Harmillista..Täällä meillä vedet oikein saartaa meidät..Mukavasti tuo tuulia ja hyttysiä..Eipä hätiä mitiä..Ystävämme pääskyset pitävät huolen siitä, etteivät hyttykäiset pääse atrioimaan meikäläisistä..;o)...

Vastasta..elikkäs vihdasta viel sen verran, et meillä ei olisi saunassa mukana sellaista laingan, jos minulla ei olisi mukana igiomaa lehdenkerääjää...;o)...

• pahapena
        Demoniiih..;o)... kirjoitti:

Vesillähän kalat viihtyy..;o)...

Olet Sä kertonut..Harmillista..Täällä meillä vedet oikein saartaa meidät..Mukavasti tuo tuulia ja hyttysiä..Eipä hätiä mitiä..Ystävämme pääskyset pitävät huolen siitä, etteivät hyttykäiset pääse atrioimaan meikäläisistä..;o)...

Vastasta..elikkäs vihdasta viel sen verran, et meillä ei olisi saunassa mukana sellaista laingan, jos minulla ei olisi mukana igiomaa lehdenkerääjää...;o)...

Täällä ei noi pääskysii pahemmin näy ;o(...Eiks ne oo jotain tervapääskyjä, mitkä lentelee kovaa, korkealla ja kirskuu ;o)
        Onnex toi luonnonpuisto on tos muutaman askeleen päässä..Siel lenkillä käydes kuulee sentään näit lintujen lauleluja ;o)
        Täs meinaa alkaa luomi painaa, vaik onkii lämpönen kesäilta ja tekis mieli viel istuskella partsilla ;o)
        Mä taidankii lähtee kuuntelee tukan kasvuu ;o)
        Hyvät yöt Sulle ;o)

• Demolle, vasta se on vastakin.;)
        Mut tais iskee flunssa nyt tuosta rämpimisestä kylmässä vedessä...
        hieno on sää, mut vesi ei oo vielä liian lämmin.:)

• pahapena

Demolle, vasta se on vastakin.;)
        Mut tais iskee flunssa nyt tuosta rämpimisestä kylmässä vedessä...
        hieno on sää, mut vesi ei oo vielä liian lämmin.:)

Satu !!
        Nyt painat vällyn alle, ei näi näteil ilmoil passaa flunssailla ;)
        Pittääkö sitä " kovista " esittää kylmettämäl ittensä ;-P
        Ötysii ;)

• pahapena kirjoitti:

Satu !!
        Nyt painat vällyn alle, ei näi näteil ilmoil passaa flunssailla ;)
        Pittääkö sitä " kovista " esittää kylmettämäl ittensä ;-P
        Ötysii ;)

Kävin uimassa kainuun meressä ja huomenna näet kuvan merinorsusta.:D
        Hyvää yötä.;))

• Oikeestaan mä en tiedä miten tällä paikkakunnalla tuo vihta/vasta ratkastaan,,, Olen sen verran Suomea kiertäny, et molemmat on varmaan tullu koettua ;o))),,, mutta se tuoksu aaaaahhhhhh, se on kesän tuoksu, ja siitä pitää nauttia,,,

Olikohan tämä päivä joillekkin liian kuuma,,, sinne jonnekkin kuulu jatkuva ambulanssien ulina kun ulkopaikkakunnilta painaltivat sairaalaan,,, tuntu välillä et kaikki kaupungin ambulanssit ois ollu yhtaikaa liikkkeellä siellä suunnassa,,,
      Piilopirtilläkin mittari oli parhaimmillaan noin 16,00 aikaan 36, tosin aurinko paisto mittariin,,, ja minä siinä helteessä niska limassa painallan omia tekemisiäni,,, empä sit lopulta enää jaksanu,,, luovutin ennenkun taju lähtee,,,

• pahapena

Hyvänen aikanen ykkösein ;o)
        Jos pyörtymään oisit männynnä, het oisin rientännä antaa tätä suustasuuhun ensappuu ;o)

• pahapena kirjoitti:

Hyvänen aikanen ykkösein ;o)
        Jos pyörtymään oisit männynnä, het oisin rientännä antaa tätä suustasuuhun ensappuu ;o)

Ahaa,,, pitääkin seuraavalla kerralla pökrätä leikisti kun toisiakin on piilopirtillä, eeltäpäin annan sun puh,numban, et soittakaas tuohon numbaan,,, on luvannu tulla heti antamaa mulle tekohengitystä ;o))),,,
        arvaas kuin kauan olen pökerryksissä ;o)))?,,,

• pahapena
        mokka-mari kirjoitti:

Ahaa,,, pitääkin seuraavalla kerralla pökrätä leikisti kun toisiakin on piilopirtillä, eeltäpäin annan sun puh,numban, et soittakaas tuohon numbaan,,, on luvannu tulla heti antamaa mulle tekohengitystä ;o))),,,
        arvaas kuin kauan olen pökerryksissä ;o)))?,,,

Tietenkii tuntitolkulla näyttelet pökertynyttä ;o)
        Mitäpä jos nää muut ihmettelleeki meitin elvytyksii, eipä herrää mokka-mari, vaik kui puhaltelen ja kauanhan tuo pahis huuliaan huulil pittää ;o)
        Sit !!..huomenis ku määt hääräilee sinne piilopirtilles, pijähän kunnon taukoi, eläkä rehki liikaa, en huomenis kerkee pelastammaan ;o)
        Nyt mie painankii pään siihen tyynyyn...tiijät kyl mihin ;o)
        Hyvät yöt ja mojova pussssssssss päälle ;o)

• siivekäs :)

huh heijaa tais tulla vallan" kaappaus

• L M

Tulithan sie vastaan on taas tuttu ja turvallinen olo ja lämpöäkin riittää niin kuin siellä jossain

• ------------

Kyllä kunnon selänpesijä on paree kuin löysä vasta :-)

• Hellyyden ehdoilla

• Sen nimi on

VIHTA! ;DDD
      Vastahan tästä väiteltiin viime keväänä. Vihtaa vastaavaa vastaa ei löytynyt.....29

• ehdottomasti vastaa

Valitettavasti asia on niin että molemmat polveutuu ruotsinkielestä kvist on suomeks oksa elikkä vihta,kun taas kvast on suomeks luuta elikkä vasta kumpaa olis mielyttävämpää käyttää saunassa oksaa vai luutaa.

• Ei keskellä kämmentä

Peukalonmussuttaja on näköjään taas päässyt mielipuuhiinsa,on näköjään peukalo tipahtanut muutaman kerran suusta.Onneks se ei käytä tuttia silloin olis varmaan vieläkin enemmän alapeukkuja.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      27
      19827
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      76
      6820
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      28
      6486
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      99
      6235
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      43
      6099
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      104
      5987
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      63
      5405
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      46
      5136
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      60
      4460
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      50
      4070
    Aihe