"mutta Pojasta: 'Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka." Heb.1:8
Raamattu puhuu Jumalan Pojasta, joka on Jumala ja jolla on iankaikkinen valtaistuin ja valtakunnan valtikka. Tuo Poika on Jeesus, Hän on "Kristus, elävän Jumalan Poika", Pelastaja.
Jeesuksen Jumaluuden kieltäjille tuo totuus ei käy: He antavat Jeesukselle jonkin "paremman" selityksen, jolla he mukailevat epäuskoaan ja tottelemattomuuttaan Sanan totuuden edessä.
Eräs vaari palstalla viittailee suoraan roomalaiseen sotilaaseen, joka olisi Jeesuksen isä. Toiset ovat Joosefin isyyden kannalla. Kolmantena selityksenä on jättää koko Jumalan Poika ilmaan leijuvaksi käsitteeksi, jonka merkitys on vain vertauskuvallinen.
Jeesusta EI voi väistää. Hän on jokaisen uskovan koetinkivi.
Meiltä kaikilta vaaditaan vastaus Jeesuksen kysymykseen: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Matt.16:15
Poika vai äpärä?
138
221
Vastaukset
Armosta saan tunnustaa niinkuin Pietari tunnusti, Jeesus on Jumalan Poika Ei
Jumala.
15. Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
16. Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.Pietarin uskontunnustus "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika" riittää, kunhan siltä ei viedä pohjaa pois järkeisoppeihin vedoten.
- benedi
Armosta minäkin saan tunnustaa kuten lappalainen Jukkakin...että Jeesus on Jumalan Poika.
Mutta enenevä armo saa minut tunnustamaan että
, Jeesus OLI Jumala.
Vaatii hirvittävän suurta nöyryyttä ja rakkautta ja itsensä kieltämistä tulla Jukka Lappalaisen kaltaiseksi, ...Jumalasta
ihmiseksi, ja ottaa orjan muoto, ettei Jukka tarvitsisi enää kuljeskella synnin orjana!
Kiitos siitä Hänelle, joka OLI Jumala Joh 1: 1, 2
Alkuperäisen ja väärentämättömän Jumalan lupauksen mukaan Heprealaiskirjeen
1:8 jae pitää kuulua näin:
2.Samuelin kirjan 7. luvun mukaan pojasta sanoo Jumala:
12 'Kun sinun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi tykönä, korotan minä sinun seuraajaksesi jälkeläisesi, joka lähtee sinun ruumiistasi; ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa.
13 Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään; . . .
16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."
17 Aivan näillä sanoilla ja tämän näyn mukaan Naatan puhui Daavidille."'
Kuten huomaamme, jakeissa ei sanallakaan kutsuta poikaa Jumalaksi, vaan vajavaiseksi, väärinkin mahdollisesti tekeväksi ja rangaistusta saavaksi Jumalan pojaksi. Te jätätte pois Hepr.1:9 jakeen, joka kertoo että pojallakin on JUMALA, joka voiteli hänet: "sinun jumalasi".
1:9 "Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala,. . . s i n u n - J u m a l a s i, - voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."- Älä muuta
Taas Ekivaari tietää, mitä Raamatussa olisi pitänyt lukea, jotta hänen oppinsa toimisi paremmin...
"Te jätätte pois Hepr.1:9 jakeen, joka kertoo että pojallakin on JUMALA, joka voiteli hänet: "sinun jumalasi"."
Huomaa että Poikakin on tuossa kohdassa Jumala niin kuin olemme sanoneet. Molemmat 'Jumala'-sanat ovat tuossa 'theos'. - VT:ssä
Älä muuta kirjoitti:
Taas Ekivaari tietää, mitä Raamatussa olisi pitänyt lukea, jotta hänen oppinsa toimisi paremmin...
"Te jätätte pois Hepr.1:9 jakeen, joka kertoo että pojallakin on JUMALA, joka voiteli hänet: "sinun jumalasi"."
Huomaa että Poikakin on tuossa kohdassa Jumala niin kuin olemme sanoneet. Molemmat 'Jumala'-sanat ovat tuossa 'theos'.Samoin VT:n alkuperäisessä kohdassa Ps 44:7 molemmat 'Jumala'-kohdat on 'elohim'-sanoja.
- to..
VT:ssä kirjoitti:
Samoin VT:n alkuperäisessä kohdassa Ps 44:7 molemmat 'Jumala'-kohdat on 'elohim'-sanoja.
"Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä."
Kunkaan vaatteet on tuoksutettu kuten sulhasen vaatteet oli tapana tehdä "Vaatteesi tuoksuvat mirhalta, aaloelta ja kassialta. Norsunluupalatseista kaikuu sinun iloksesi kielisoitinten musiikki.
9 Hovisi kaunistuksena on kuninkaiden tyttäriä, kuningatar seisoo oikealla puolellasi yllään Ofirin kultaa
10 Kuule, tyttäreni, kuuntele neuvoani. Unohda kansasi, unohda isäsi suku.
11 Sytyttäköön kauneutesi kuninkaan! Hän on sinun herrasi. Kumarru hänen eteensä "
- vanha ja vakaa
jopa on tyhmä jeesus ollut kun ei tiedä ken on!
- Jeesus on tie
Sinä tyhmä olet. Jeesus kysyi, ...
... KENEN TE SANOTTE MINUN OLEVAN.
MINÄHÄN SINÄ ITSEÄSI OIKEIN PIDÄT, KUN KOKO MAAILMAKAIKEUDEN LUOJASTA KÄYTÄT SANAA TYHMÄ!
VOI PIRUPARKAA!!! Ei ole ihme että helvettiin on tunkua kun tuollaisia ihmisiä kulkee maan päällä siittämässä lisää uusia ihmisiä. Jeesus on tie kirjoitti:
MINÄHÄN SINÄ ITSEÄSI OIKEIN PIDÄT, KUN KOKO MAAILMAKAIKEUDEN LUOJASTA KÄYTÄT SANAA TYHMÄ!
VOI PIRUPARKAA!!! Ei ole ihme että helvettiin on tunkua kun tuollaisia ihmisiä kulkee maan päällä siittämässä lisää uusia ihmisiä.VT;ssä vuoden 1992 suomalaisessa versiossa tämä on korjattu juutalaisten kirjoitusten mukaiseksi:
Psalmit 45 sanoo tämän asian väärentämättömässä muiodossa:
6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä."- vanha ja vakaa
Jeesus on tie kirjoitti:
VOI PIRUPARKAA!!! Ei ole ihme että helvettiin on tunkua kun tuollaisia ihmisiä kulkee maan päällä siittämässä lisää uusia ihmisiä.Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.
Todellinen jeesus ei tuomitse ketään eikä loukkaannu mistään sillä se on itsekästä.
Hänhän oli Budhalaisten opissakin.
Luonnon lait ovat maailmankaikkeuden luoneet ja helvetti on täällä maanpäällä.
Pelkäätkö jotakin kun noin huudat isoilla kirjaimilla.
Semper.Fidelis, sinä vääristelet asioiita kun kirjoitiat:
>>"Jeesuksen Jumaluuden kieltäjille tuo totuus ei käy: He antavat Jeesukselle jonkin "paremman" selityksen, jolla he mukailevat epäuskoaan ja tottelemattomuuttaan Sanan totuuden edessä."- + risti vain
>> Myönnämme itsekin olevamme Jumalasta, niin kuin Jeesus Kristus on
Et vastannut aloitusotsikon kysymykseen, ekivaari, miksi?
No, pidit kaiketi turhana vastata, koska kantasi on jo tiedossa.
Kirjoituksesi eivät ikävä kyllä jätä mitään epäilyksen sijaa siihen, mikä on sinun vastauksesi "Poika vai äpärä?" kysymykseen.
Olet kirjoituksissasi johdonmukaisesti asetellut Jeesuksen ylle äpärän viittaa - tosin yleensä "anti-raamatullisin kiertoilmaisuin".
Kun valehtelijaa aloit kuuluttaa, niin sinun olisi katsottava peiliin. Se on näkemykseni sinun tekstiesi totuudenmukaisuudesta.
Älkäämme ekivaari olko niitä, jotka paaduttavat sydämensä katkeroituksessa. Heb.3:7+ risti vain kirjoitti:
>> Myönnämme itsekin olevamme Jumalasta, niin kuin Jeesus Kristus on
Jeesus Kristus tunsi ja tiesi oman syntyperänsä meitä paremmin, [Joh.3:6; Matt.12:48-50] samoin minäkin tiedän ja tunnen omat syntyperäni sinua paremmin.
Se ero meillä on että Jeesus Kristus on esikoinen, mutta minä kuulunen kuopuksiin, eli nuorempiin veljiin.
Hebrealaiskirje 2
14 "Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä -y h t ä l ä i s e l l ä - t a v a l l a -osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,"
Heprealaiskirje 2
11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, OVAT KAIKKI alkuisin YHDESTÄ. Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"
Tiedän että Jeesuksella Kristuksella ja minulla on SAMA Isä, [Joh.20:17]
Matteuksen evankeliumi 6
9 "Rukoilkaa siis te näin: - I s ä - m e i d ä n, - joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;"Semper.Fidelis kirjoitti:
Et vastannut aloitusotsikon kysymykseen, ekivaari, miksi?
No, pidit kaiketi turhana vastata, koska kantasi on jo tiedossa.
Kirjoituksesi eivät ikävä kyllä jätä mitään epäilyksen sijaa siihen, mikä on sinun vastauksesi "Poika vai äpärä?" kysymykseen.
Olet kirjoituksissasi johdonmukaisesti asetellut Jeesuksen ylle äpärän viittaa - tosin yleensä "anti-raamatullisin kiertoilmaisuin".
Kun valehtelijaa aloit kuuluttaa, niin sinun olisi katsottava peiliin. Se on näkemykseni sinun tekstiesi totuudenmukaisuudesta.
Älkäämme ekivaari olko niitä, jotka paaduttavat sydämensä katkeroituksessa. Heb.3:7Minulla ei ole mitään katkeruutta sinua eikä Jumalaa kohtaan, mutta sinulla, Semper.,tuntuu olevan minua kohtaan. Kirjoit taas näin:
>>"Eräs vaari palstalla viittailee suoraan roomalaiseen sotilaaseen, joka olisi Jeesuksen isä."- + risti vain
ekivaari kirjoitti:
Minulla ei ole mitään katkeruutta sinua eikä Jumalaa kohtaan, mutta sinulla, Semper.,tuntuu olevan minua kohtaan. Kirjoit taas näin:
>>"Eräs vaari palstalla viittailee suoraan roomalaiseen sotilaaseen, joka olisi Jeesuksen isä."Semperin kysymys sinulle, Ekivaari, on aiheellinen. Kaikessa kauheudessaankin. Nimittäin sinä Ekivaari olet minullekin ( ) vastannut tavalla, joka viittaa siihen, että sinun mielestäsi Jeesus oli äpärä.
ekivaari kirjoitti:
Minulla ei ole mitään katkeruutta sinua eikä Jumalaa kohtaan, mutta sinulla, Semper.,tuntuu olevan minua kohtaan. Kirjoit taas näin:
>>"Eräs vaari palstalla viittailee suoraan roomalaiseen sotilaaseen, joka olisi Jeesuksen isä."Ekivaari, olen kommentoinut erittäin harvoin sinun viestejäsi.
Enkä nytkään kirjoita mitään katkeruudesta sinua tai ketään kohtaan, vaikka 'eräällä vaarilla palstalla' tarkoitinkin sinua.
Tuo huhu "roomalaismiehittäjien raiskaamista nuorista tytöistä", jonka mainitsit, on yksi sinun lempitarinoistasi Jeesuksen isän "löytämiseksi". Mitäpä muuta sinä sillä ajaisit takaa kuin äpäräpojan leimaa Jumalan Pojan Jeesuksen niskaan.
Olet herrasmies ekivaari ja minäkin haluan olla, mutta totuuden on oltava meille arvokkaampaa kuin toistemme kehuminen.
Niinpä en osallistu Jeesuksen mustamaalaamiskampanjaan, vaan tuon esille Jumalan sanan todistusta Jeesuksesta.- + risti vain
ekivaari kirjoitti:
Jeesus Kristus tunsi ja tiesi oman syntyperänsä meitä paremmin, [Joh.3:6; Matt.12:48-50] samoin minäkin tiedän ja tunnen omat syntyperäni sinua paremmin.
Se ero meillä on että Jeesus Kristus on esikoinen, mutta minä kuulunen kuopuksiin, eli nuorempiin veljiin.
Hebrealaiskirje 2
14 "Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä -y h t ä l ä i s e l l ä - t a v a l l a -osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,"
Heprealaiskirje 2
11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, OVAT KAIKKI alkuisin YHDESTÄ. Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"
Matteuksen evankeliumi 6
9 "Rukoilkaa siis te näin: - I s ä - m e i d ä n, - joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;"Hepr 2 ei puhu "tavasta", jolla Jeesus tuli lihasta osalliseksi. Siis Jumalan sanassa ei sanota "samalla tavalla".
- + risti vain
ekivaari kirjoitti:
Hebrealaiskirje 2
Heprealaiskirje 2
Matteuksen evankeliumi 6
9 "Rukoilkaa siis te näin: - I s ä - m e i d ä n, - joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;"Jeesus nimenomaan tekee pesäeron Isä-suhteessa, kun Hän sanoo: "Minun Isäni ja teidän Isänne". (Joh 20:17)
Samoin Hän tekee käskee vain meidän rukoilla, niinkuin opetti opetuslapsiaan rukoilemaan. Rukoilkaa siis -- te -- näin: Isä meidän ... (Matt 6) + risti vain kirjoitti:
Semperin kysymys sinulle, Ekivaari, on aiheellinen. Kaikessa kauheudessaankin. Nimittäin sinä Ekivaari olet minullekin ( ) vastannut tavalla, joka viittaa siihen, että sinun mielestäsi Jeesus oli äpärä.
Avausotsikossa Semperin tekemä kysymys on mielestäni aiheeton, koska Jeesus itse piti lihaa hyödyttömänä, [Jh.6:63] ja apostolit käskivät pysymään erillään lihan mukaisista sukuluetteloista, koska ne ovat turhia, [1.Timot.1:4; Titus 3:9] Jeesuksen tarkkaa syntyperää lihan mukaan ei voi kukaan varmasti selvittää, sillä;
Apostolien teot 8
33 "Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. KUKA KERTOO HÄNEN SYNTYPERÄNSÄ? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
Näiden asioiden esillä pitäminen ja "selvitystyö" ruokkii vain lihallista, inhimillistä uteliaisuutta, ei Jumalan armoa ja laupeutta.+ risti vain kirjoitti:
Jeesus nimenomaan tekee pesäeron Isä-suhteessa, kun Hän sanoo: "Minun Isäni ja teidän Isänne". (Joh 20:17)
Samoin Hän tekee käskee vain meidän rukoilla, niinkuin opetti opetuslapsiaan rukoilemaan. Rukoilkaa siis -- te -- näin: Isä meidän ... (Matt 6)Et kai kaiketi tarkoita, että meillä olisi taivaassa eri isä kuin Jeesuksella?
"Jumala on YKSI", ja apostolit korostivat sitä että olemme kaikki alkuisin yhdestä Isästä:
Hebrealaiskirje 2
11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"Semper.Fidelis kirjoitti:
Ekivaari, olen kommentoinut erittäin harvoin sinun viestejäsi.
Enkä nytkään kirjoita mitään katkeruudesta sinua tai ketään kohtaan, vaikka 'eräällä vaarilla palstalla' tarkoitinkin sinua.
Tuo huhu "roomalaismiehittäjien raiskaamista nuorista tytöistä", jonka mainitsit, on yksi sinun lempitarinoistasi Jeesuksen isän "löytämiseksi". Mitäpä muuta sinä sillä ajaisit takaa kuin äpäräpojan leimaa Jumalan Pojan Jeesuksen niskaan.
Olet herrasmies ekivaari ja minäkin haluan olla, mutta totuuden on oltava meille arvokkaampaa kuin toistemme kehuminen.
Niinpä en osallistu Jeesuksen mustamaalaamiskampanjaan, vaan tuon esille Jumalan sanan todistusta Jeesuksesta.Roomalaiskatolinen kirkko ja monet Paavit ovat sanoneet Neitsyt Marian olevan neitsyt vielä kuolemansa jälkeenkin. Koska hän synnytti Jeesuksen ja useita hänen veljiä, on synnytysten jälkeen lihallinen Marian neitsyys mahdotonta!
Tämän ajatuksen alkuperäinen Paavi lieneekin ajatellut enemmän Marian mielen viattomuutta, siis mielen neitsyyttä, johon ulkopuoliset raiskaajat eivät yllä:
Matteuksen evankeliumi 10
28 "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."
Oletteko sitä mieltä, jotta en saisi esittää julkisesti keskusteltavaksi kaikkia niitä ajatuksia ja kysymyksiä, joita Pyhä henki mielessäni sanasta esille nostaa?ekivaari kirjoitti:
Roomalaiskatolinen kirkko ja monet Paavit ovat sanoneet Neitsyt Marian olevan neitsyt vielä kuolemansa jälkeenkin. Koska hän synnytti Jeesuksen ja useita hänen veljiä, on synnytysten jälkeen lihallinen Marian neitsyys mahdotonta!
Tämän ajatuksen alkuperäinen Paavi lieneekin ajatellut enemmän Marian mielen viattomuutta, siis mielen neitsyyttä, johon ulkopuoliset raiskaajat eivät yllä:
Matteuksen evankeliumi 10
28 "Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."
Oletteko sitä mieltä, jotta en saisi esittää julkisesti keskusteltavaksi kaikkia niitä ajatuksia ja kysymyksiä, joita Pyhä henki mielessäni sanasta esille nostaa?Jumalan Pyhä Henki EI nosta kenenkään mieleen epäilyksiä Jeesuksen syntymisestä. Pyhä Henki ON JO vaikuttanut sen,
että Matteuksen evankeliumissa sanotaan:
"Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
ekivaari kirjoitti:
Et kai kaiketi tarkoita, että meillä olisi taivaassa eri isä kuin Jeesuksella?
"Jumala on YKSI", ja apostolit korostivat sitä että olemme kaikki alkuisin yhdestä Isästä:
Hebrealaiskirje 2
11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,"Jumala on meidän Isämme, koska Hän loi meidät.
Jumala on Ainosyntyisen Poikansa Isä, koska on synnyttänyt Hänet.
Siis kaksi aivan erilaista isäsuhdetta. - Usko Toivonen
" ekivaarille "
Tuot taas vääristettyä Raamatun ilmoitusta julki.
Milloin nöyrryt ja tunnustat Jeesuksen Kristuksen Herraksesi ja Vapahtajaksesi.
Sinulla on yhteys Isään vain Pojan, Jeesuksen Kristuksen kautta.
Joh. 14:23
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Room. 8:9
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
1. Joh. 5:12
Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
Kaikille uskoville Kristus on kaikki ja kaikissa ( Kol. 3. )
Uskovissa on Raamatun mukaan Jumalan Henki, Kristuksen Henki ja Pyhä
Henki. ( Joh 14:23, Room 8:9 1. Kor 3:16 , 1. Kor 6:19 )
Kaikki uskovat ovat Jeesuksessa Kristuksessa ja Kristus on heissä.
Room. 12:5
niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
1. Joh. 5:20
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
- - - Kristus teissä, kirkkauden toivo --- ( Kol. 1:27 )
2. Kor. 13:5
Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
Koetelkaa itseänne .. Usko Toivonen kirjoitti:
" ekivaarille "
Tuot taas vääristettyä Raamatun ilmoitusta julki.
Milloin nöyrryt ja tunnustat Jeesuksen Kristuksen Herraksesi ja Vapahtajaksesi.
Sinulla on yhteys Isään vain Pojan, Jeesuksen Kristuksen kautta.
Joh. 14:23
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Room. 8:9
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
1. Joh. 5:12
Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
Kaikille uskoville Kristus on kaikki ja kaikissa ( Kol. 3. )
Uskovissa on Raamatun mukaan Jumalan Henki, Kristuksen Henki ja Pyhä
Henki. ( Joh 14:23, Room 8:9 1. Kor 3:16 , 1. Kor 6:19 )
Kaikki uskovat ovat Jeesuksessa Kristuksessa ja Kristus on heissä.
Room. 12:5
niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;
1. Joh. 5:20
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
- - - Kristus teissä, kirkkauden toivo --- ( Kol. 1:27 )
2. Kor. 13:5
Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
Koetelkaa itseänne ..Kun kirjoitit, Usko Toivonen, että >"Sinulla on yhteys Isään vain Pojan, Jeesuksen Kristuksen kautta.
- Isän synnyttämä
+ risti vain kirjoitti:
Jumala on meidän Isämme, koska Hän loi meidät.
Jumala on Ainosyntyisen Poikansa Isä, koska on synnyttänyt Hänet.
Siis kaksi aivan erilaista isäsuhdetta.risti vain
Minun käsitykseni mukaan Jumala on Isä vain lapsilleen; niille ihmisille, jotka Hän on uudestisynnyttänyt uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Jumala on Isämme, koska olemme syntyneet Hänestä Jeesuksen kautta.
Kaikki ihmiset eivät ota Jeesusta vastaan ja synny Isästä.
Joh.1:
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Muille Hän on vain Luoja Jumala. Luomisen perusteella ei siis tulla Jumalan lapsiksi, vaikka kaikki olemmekin Jumalan luomia.
Toki Luoja luotujaan rakastaa, mutta Isä-lapsi-suhde Jumalan ja ihmisen välille muodostuu vasta uudestisyntymässä.
Tiit.3:
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan. Isän synnyttämä kirjoitti:
risti vain
Minun käsitykseni mukaan Jumala on Isä vain lapsilleen; niille ihmisille, jotka Hän on uudestisynnyttänyt uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Jumala on Isämme, koska olemme syntyneet Hänestä Jeesuksen kautta.
Kaikki ihmiset eivät ota Jeesusta vastaan ja synny Isästä.
Joh.1:
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Muille Hän on vain Luoja Jumala. Luomisen perusteella ei siis tulla Jumalan lapsiksi, vaikka kaikki olemmekin Jumalan luomia.
Toki Luoja luotujaan rakastaa, mutta Isä-lapsi-suhde Jumalan ja ihmisen välille muodostuu vasta uudestisyntymässä.
Tiit.3:
4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.Isän synnyttämä, olen aivan samaa mieltä kanssasi.
Nimimerkki risti vain, tarkentaisitko viestisi sanomaa.
Galatalaiskirje:
4:6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"- + risti vain
Semper.Fidelis kirjoitti:
Isän synnyttämä, olen aivan samaa mieltä kanssasi.
Nimimerkki risti vain, tarkentaisitko viestisi sanomaa.
Galatalaiskirje:
4:6 Ja koska te olette lapsia, on Jumala lähettänyt meidän sydämeemme Poikansa Hengen, joka huutaa: "Abba! Isä!"Eikö meillä kaikilla ole sama Isä?
Eikö sama Jumala ole meitä luonut?
Mal 2:10
Jumala on meidän Isämme (ravinnonantaja, suojelija, puolustaja), sillä perusteella, että Hän on luonut meidät. Mutta Jumala on Ainosyntyisen Poikansa Isä sillä perusteella, että on synnyttänyt Hänet.
Vaikka Jumala on luomisen perusteella meidän Isämme, me emme silti välttämättä ole Hänen lapsiansa. Synti siirtää meidät toisen isän ravittavaksi ja haltuun. Synnin pettämä ja tappama ihminen voi kuitenkin syntyä uudelleen ylhäältä Hengestä. Ja siitä alkaa iankaikkinen elämä Jumalan lapsena. - Isän synnyttämä
+ risti vain kirjoitti:
Hepr 2 ei puhu "tavasta", jolla Jeesus tuli lihasta osalliseksi. Siis Jumalan sanassa ei sanota "samalla tavalla".
risti vain
Hepr.2:
14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,
Jos sanotaan, että 'yhtäläisellä tavalla' se tarkoittaa että 'samanlaisella tavalla'. Yhtäläinen on sanan 'samanlainen' synonyymi.
Synonyymisanakirjan mukaan 'yhtäläisen' synonyymeja ovat:
identtinen, yhtenäinen, samanlainen, yhdenmukainen, sama, yhtäsuuri, reilu, tasavertainen, tasa-arvoinen, olla yhtä suuri, vastata '''', vertainen.
http://suomisanakirja.fi/yhtäläinen - Isän synnyttämä
+ risti vain kirjoitti:
Jeesus nimenomaan tekee pesäeron Isä-suhteessa, kun Hän sanoo: "Minun Isäni ja teidän Isänne". (Joh 20:17)
Samoin Hän tekee käskee vain meidän rukoilla, niinkuin opetti opetuslapsiaan rukoilemaan. Rukoilkaa siis -- te -- näin: Isä meidän ... (Matt 6)risti vain
Tulkintasi poikkeaa omastani.
Jeesus mielestäni vain vahvistaa Isän, itsensä ja omiensa yhtä olemisen sanomalla
Joh.20:17
17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Eikö Isä Jumala ole mielestäsi molempien, sekä Jeesuksen että Häneen uskovien Isä ja Jumala?
Isä meidän- rukouksen kohdalla on huomioitava edeltävä teksti eli kokonaiskonteksti. Jeesus opettaa omiaan rukoilemaan toisin kuin tyhjiä hokevat pakanat. Hän ei vertaa opetuslasten rukoilemista omaan rukoilemiseensa. Uskoakseni Jeesus rukoili samoin kuin Hän opetti oppilaitaan. Olihan Hän esikuva. Mikä rabbi se on, joka tekee toisin kuin muita opettaa. Jeesus opetti kavahtamaan sellaista farisealaista hapatusta, jota kirjanoppineet ja fariseukset käyttivät. He opettivat, mutta eivät itse noudattaneet omia opetuksiaan.
7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; etc. - + risti vain
Isän synnyttämä kirjoitti:
risti vain
Hepr.2:
14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on perkeleen,
Jos sanotaan, että 'yhtäläisellä tavalla' se tarkoittaa että 'samanlaisella tavalla'. Yhtäläinen on sanan 'samanlainen' synonyymi.
Synonyymisanakirjan mukaan 'yhtäläisen' synonyymeja ovat:
identtinen, yhtenäinen, samanlainen, yhdenmukainen, sama, yhtäsuuri, reilu, tasavertainen, tasa-arvoinen, olla yhtä suuri, vastata '''', vertainen.
http://suomisanakirja.fi/yhtäläinenAlkutekstissä ei ole sanaa "tavalla".
- + risti vain
Isän synnyttämä kirjoitti:
risti vain
Tulkintasi poikkeaa omastani.
Jeesus mielestäni vain vahvistaa Isän, itsensä ja omiensa yhtä olemisen sanomalla
Joh.20:17
17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".
Eikö Isä Jumala ole mielestäsi molempien, sekä Jeesuksen että Häneen uskovien Isä ja Jumala?
Isä meidän- rukouksen kohdalla on huomioitava edeltävä teksti eli kokonaiskonteksti. Jeesus opettaa omiaan rukoilemaan toisin kuin tyhjiä hokevat pakanat. Hän ei vertaa opetuslasten rukoilemista omaan rukoilemiseensa. Uskoakseni Jeesus rukoili samoin kuin Hän opetti oppilaitaan. Olihan Hän esikuva. Mikä rabbi se on, joka tekee toisin kuin muita opettaa. Jeesus opetti kavahtamaan sellaista farisealaista hapatusta, jota kirjanoppineet ja fariseukset käyttivät. He opettivat, mutta eivät itse noudattaneet omia opetuksiaan.
7 Ja kun rukoilette, niin älkää tyhjiä hokeko niinkuin pakanat, jotka luulevat, että heitä heidän monisanaisuutensa tähden kuullaan.
8 Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan.
9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi; etc.>> minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö
+ risti vain kirjoitti:
>> minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö
Sanoi hän sen niinkin:
Matt. 6:9
"Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi." [Luuk. 11:1-4 : 5. Moos. 32:6; Ps. 115:3; Jes. 63:16; Room. 8:15; 1. Piet. 1:17 | Jes. 8:13, Jes. 29:23]
Kyllä meillä ihmisillä on sama Isä kuin Jeesuksella, sillä sekä Jeesus että me olemme yhdestä ja samasta Isästä, "josta kaikki on",
1. Kor. 8
6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."- + risti vain
ekivaari kirjoitti:
Sanoi hän sen niinkin:
Matt. 6:9
"Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi." [Luuk. 11:1-4 : 5. Moos. 32:6; Ps. 115:3; Jes. 63:16; Room. 8:15; 1. Piet. 1:17 | Jes. 8:13, Jes. 29:23]
Kyllä meillä ihmisillä on sama Isä kuin Jeesuksella, sillä sekä Jeesus että me olemme yhdestä ja samasta Isästä, "josta kaikki on",
1. Kor. 8
6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän ...
Mutta annapa yksi kohta, jossa Jeesus sanoo "Meidän Isä" sulkien itsensä joukkoon "meidän". Näin Hän ei koskaan sano. Hän tekee aina pesäeron meihin, jotka voimme olla Isän lapsia vain Kristuksessa, Jumalan ainosyntyisessä Pojassa. - isän synnyttämä
+ risti vain kirjoitti:
>> minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö
risti vain
>>>> >> minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö - to..
+ risti vain kirjoitti:
Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän ...
Mutta annapa yksi kohta, jossa Jeesus sanoo "Meidän Isä" sulkien itsensä joukkoon "meidän". Näin Hän ei koskaan sano. Hän tekee aina pesäeron meihin, jotka voimme olla Isän lapsia vain Kristuksessa, Jumalan ainosyntyisessä Pojassa.Avinu (isämme)on ja oli tuohon aikaan juutalainen tapa rukoilla, perustuu VT:n sanontoihin .
Meidän isä hepreaksi on "meidän isämme". On Jeesus voinut vaatia rukoilemaan itseään, mutta perinteisen tavan esittäminen ei kyllä sitä tue. - + risti vain
isän synnyttämä kirjoitti:
risti vain
>>>> >> minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö>> Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja että te olette minussa ja minä teissä.
- to..
isän synnyttämä kirjoitti:
risti vain
>>>> >> minun Isäni tykö ja teidän Isänne tyköNo onpa merkillistä kun JHWHea oli jo peräti 600 vuoden ajan kutsuttu myös isäksi."Opetuslapset, Jeesuksen oppilaat, eivät varmaan ymmärtäneet vieläkään Jumalan Isän olemusta niin hyvin kuin olisi ollut tarpeen. He eivät uskaltaneet ajatella Jumalaa Isänä".
"Hän tahtoi vain ' te'- sanalla korostaa, ettei pidä rukoilla pakanain tavalla" Mistähän tuohon aikaan vielä juutalaiset Jeesusta opettajanaan pitävät olisivat yhtäkkiä saaneet päähänsä ruveta rukoilemaan "pakanain tavalla" ? Semper.Fidelis kirjoitti:
Jumalan Pyhä Henki EI nosta kenenkään mieleen epäilyksiä Jeesuksen syntymisestä. Pyhä Henki ON JO vaikuttanut sen,
"Jeesuksen Kristuksen syntyminen oli näin. Kun hänen äitinsä Maria oli kihlattu Joosefille, huomattiin hänen ennen heidän yhteenmenoaan olevan raskaana Pyhästä Hengestä.
Mutta kun Joosef, hänen miehensä, oli hurskas, ja koska hän ei tahtonut saattaa häntä häpeään, aikoi hän salaisesti hyljätä hänet.
Mutta kun hän tätä ajatteli, niin katso, hänelle ilmestyi unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa tykösi Mariaa, vaimoasi; sillä se, mikä hänessä on siinnyt, on Pyhästä Hengestä.
Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
Turhaan sinä tähän Rooman paaveja vedät maskiksi. Heitä syyttelemällä et saa petoksiasi yhtään lievennettyä, ekivaari.Unissa ja ilmestyksissä saadut sanomat Jumalalta ovat vain varjoja, vertauksia sekä esikuvia todellisuudesta. Tarkennettua tietoa Jeesus kertoi opetuslapsille heidän ollessaan erillään suurista kansanjoukoista,
Markus 4
10 'Kun Jeesus sitten oli jäänyt yksin kahdentoista opetuslapsensa ja muiden seuralaistensa kanssa, nämä kyselivät häneltä, mitä vertaukset tarkoittivat. [Matt. 13:10-17; Luuk. 8:9,10]
11 Hän sanoi heille: "Teille on uskottu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta nuo ulkopuoliset kuulevat kaiken vain vertauksina, [Matt. 13:11 ]
12 jotta he nähdessäänkään eivät näkisi eivätkä huomaisi, jotta he kuullessaankaan eivät kuulisi eivätkä ymmärtäisi, eivät kääntyisi eivätkä saisi anteeksi." '[Jes. 6:9,10 ; Joh. 12:40; Ap. t. 28:26,27; Room. 11:8]
Tarkennettua tietoa Hengen mukaan omasta syntymisestään Jeesus antoi esimerkiksi Matteus 12:48-59; Markus 3:33-35; Luukas 8:21; Joh.3:6 ja Paavali antoi täsmäopetusta Jeesuksen Kristuksen syntymisestä sekä lihan puolesta että Pyhyyden hengestä, [ Room.1:2-4]- Isän synnyttämä.
to.. kirjoitti:
No onpa merkillistä kun JHWHea oli jo peräti 600 vuoden ajan kutsuttu myös isäksi."Opetuslapset, Jeesuksen oppilaat, eivät varmaan ymmärtäneet vieläkään Jumalan Isän olemusta niin hyvin kuin olisi ollut tarpeen. He eivät uskaltaneet ajatella Jumalaa Isänä".
"Hän tahtoi vain ' te'- sanalla korostaa, ettei pidä rukoilla pakanain tavalla" Mistähän tuohon aikaan vielä juutalaiset Jeesusta opettajanaan pitävät olisivat yhtäkkiä saaneet päähänsä ruveta rukoilemaan "pakanain tavalla" ?to..
Sinä varmaan tiedät minua paremmin juutalaisten tavat. En väitä vastaan. Johannes Kastaja antoi kylläkin aika kovat läksyt sekä saddukeuksille että fariseuksille varoittaen näitä luottamasta siihen, että heillä oli mielestään isänä Aabraham, johon he tukeutuivat.
Matt.3:
9 Älkääkä luulko saattavanne sanoa mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham';sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
>>>> Mistähän tuohon aikaan vielä juutalaiset Jeesusta opettajanaan pitävät olisivat yhtäkkiä saaneet päähänsä ruveta rukoilemaan "pakanain tavalla" ? - Isän synnyttämä
+ risti vain kirjoitti:
>> Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja että te olette minussa ja minä teissä.
>>>> >> Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja että te olette minussa ja minä teissä. Isä meidän-rukouksesta vielä sen verran, että Jeesus ei ole se, joka pyytää syntejään anteeksi. Hän on se, joka antaa ne meille anteeksi.
- + risti vain
to.. kirjoitti:
Avinu (isämme)on ja oli tuohon aikaan juutalainen tapa rukoilla, perustuu VT:n sanontoihin .
Meidän isä hepreaksi on "meidän isämme". On Jeesus voinut vaatia rukoilemaan itseään, mutta perinteisen tavan esittäminen ei kyllä sitä tue.En kai kirjoittanut, että Jeesus olisi vaatinut rukoilemaan itseään. Toki rukoilemme Isää. "Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne" Kol 1:3.
- benedi
ekivaari kirjoitti:
Hebrealaiskirje 2
Heprealaiskirje 2
Matteuksen evankeliumi 6
9 "Rukoilkaa siis te näin: - I s ä - m e i d ä n, - joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;"Kuka on Herra, jota meidän on kuultava?
Jeesus Kristus on meidän Herramme ja Vapahtajamme!
" Mutta olethan sinä, Herra, meidän Isämme;
me olemme savi, ja sinä olet meidän valajamme,
kaikki me olemme sinun kättesi tekoa" Jes 64: 8
Tästä pääsette sitten seuraavaan aiheeseen...Kenenkä lapsia me olemme,...ja kuka on meidät luonut Sanallaan?
Sieltä tulee Jeesus vastaan...Mutta me tunnustamme hänet Jumalan Pojaksi...ja kaikki me olemme hänen kansaansa - benedi
ekivaari kirjoitti:
Avausotsikossa Semperin tekemä kysymys on mielestäni aiheeton, koska Jeesus itse piti lihaa hyödyttömänä, [Jh.6:63] ja apostolit käskivät pysymään erillään lihan mukaisista sukuluetteloista, koska ne ovat turhia, [1.Timot.1:4; Titus 3:9] Jeesuksen tarkkaa syntyperää lihan mukaan ei voi kukaan varmasti selvittää, sillä;
Apostolien teot 8
33 "Hänen alentumisensa kautta hänen tuomionsa otetaan pois. KUKA KERTOO HÄNEN SYNTYPERÄNSÄ? Sillä hänen elämänsä otetaan pois maan päältä."
Näiden asioiden esillä pitäminen ja "selvitystyö" ruokkii vain lihallista, inhimillistä uteliaisuutta, ei Jumalan armoa ja laupeutta.Jeesuksen alkuperä:
Minä selvitän sen teille: " Mutta sinä, Beetlehem Efrata
joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa,
sinusta minulle tulee se,
joka on oleva Hallitsija Israelissa,
jonka alkuperä on muinaisuudesta iankaikkisista ajoista" Miika 5: 1
Ottakaapa tämä jae ylös, sillä voitte osoittta yhtä ja toista Jeesuksesta, ja hänen alkuperästään. - benedi
Jumalan Pyhä Henki EI nosta kenenkään mieleen epäilyksiä Jeesuksen syntymisestä. Pyhä Henki ON JO vaikuttanut sen,
minulle kuka se sitten on"
Luther
paavi on antikristus, ja Jumalan pojan viransijainen maanpäällä, johon asemaan hän on itse itsensä saattanut. - benedi
ekivaari kirjoitti:
Kun kirjoitit, Usko Toivonen, että >"Sinulla on yhteys Isään vain Pojan, Jeesuksen Kristuksen kautta.
Mooses oli maailman nöyrin mies....ja Jeesus kertoi että: " Mooses on minusta kirjoittanut"
Joh 5: 46 ...ja kaiken minkä Mooses Jeesuksesta kirjoitti,
sen hän kirjoitti Jumalasta! aMEN
- Ensimmäinen ja viime
Onko tässä jotain epäselvää? Jumala ja Jeesus ovat molemmat 'ensimmäinen ja viimeinen', A ja O.
Jes 44:6 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
Jes 48:12 Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.
Ilm 1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
Ilm 2:8 Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään:
Ilm 1:13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen ... Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet."
Ilm 22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu... Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.- Niko.
Autuas on se, joka uskoo vaikka ei näe!
Jumalan luomakunnalla on alku ja on loppu, mutta Isällä Jumalalla ei ole alkua eikä loppua, koska poikakin alistetaan Isälle, Jumalalle, "jotta Jumala olisi kaikki kaikissa." [1.kor.15:28]
- Ensimmäinen...
ekivaari kirjoitti:
Jumalan luomakunnalla on alku ja on loppu, mutta Isällä Jumalalla ei ole alkua eikä loppua, koska poikakin alistetaan Isälle, Jumalalle, "jotta Jumala olisi kaikki kaikissa." [1.kor.15:28]
"Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
Poika on välimiehen tehtävässään Isän valtuuttamana alisteinen Isälle toimien Jumalan ja ihmisten välillä, mutta asemaltaan Hän on Jumala niin kuin Isäkin. Isä toimii koko pelastushistorian ajan Jumalan auktoriteetissa, Poika ennenkaikkea välimiehen roolissa. Kun Poika on suorittanut välimiehen tehtävänsä loppuun (pelastetut Jumalan valtakunnassa), tätä roolia ei enää tarvita, vaan Jumala (Poika mukaanlukien) on kaikki kaikissa.
Olen kanssasi samaa mieltä, että Jumalalla ei ole alkua eikä loppua. Siksi Jumala on ensimmäinen. Luomakunta tuli myöhemmin. Mutta sama 'ensimmäinen'-määritelmä pätee aiemmin esittämieni jakeiden mukaan myös Jeesuksen kohdalla eli Jeesus on Jumala. - to..
Aina samaa yksi muuttuu kolmiyhteiseksi, luojasta ihmiseksi , elävästä jumalasta kuolleeksi , voideltujen lähettäjästä voidelluksi , Mooseksen kaltaiseksi, Daavidin jälkeläiseksi.Mikään jumala ei ole käynyt läpi noin täydellistä metamorfoosia. Lopulta hän ottaa vallan pois itseltään ja antaa sen takaisin itselleen.
to.. kirjoitti:
Aina samaa yksi muuttuu kolmiyhteiseksi, luojasta ihmiseksi , elävästä jumalasta kuolleeksi , voideltujen lähettäjästä voidelluksi , Mooseksen kaltaiseksi, Daavidin jälkeläiseksi.Mikään jumala ei ole käynyt läpi noin täydellistä metamorfoosia. Lopulta hän ottaa vallan pois itseltään ja antaa sen takaisin itselleen.
To.., juuri sellaista kolminaisuusoppi on, "on yksi, eikä kuitenkaan yksi, vaan kolme", toisin sanoen se on sitä platonismin kolmejumalaiuutta, "on" ja "ei ole"-oppia, josta jo Jeesus ja apostolit varoittivat, [Matt.5:37; 2.Kor.1:17-20]
Poika vai äpärä.
Evankeliumien perusteella Jeesuksen äiti oli Maria.
Jos Jeesukselle ei myönnetä isäksi Marian miestä Josefia, hän oli käynyt vieraissa ja synnytti "äpärälapsen". Juttu ei kaipaisi enempiä kommentteja.
Jos tarina ymmärretään hengellisesti, päädytään erilaiseen tulokseen kuin että Jeesus olisi Henki. Hän ei ollut Henki vaan selvä ihminen, naisesta syntynyt ja Pietarin todistuksen perusteella ihmisprofeetta sanan juutalaisessa mielessä.
Jeesuksen kuoleman jälkeiset sukupolvet korottivat Jeesuksen hengellisesti profeetaksi Herran pojaksi. Juutalaisuudessa varhaisia pappeja nimitettiin profeetoiksi, Jumalan miehiksi tai Herran pojaksi. Hengellisesti.
Jeesusonjumalauskovat tekevät Jeesuksen raamatun vastaisesti Jumalaksi ja samalla äpäräksi. Hullunkurinen paradoksi. Paradoksi, jossa lihasta tehdään henki ja selittäjät tekevät itsensä hengettömiksi.
Ekivaarin johtopäätökset 2. Sam. 7: 12 - 17 ovat oikeat.
Tarina on kytketty siihen, että David ei rakentanut temppeliä vaan hänen poikansa Salomo. Juutalaiseen tapaan jälkikäteen kirjattiin profeetan ennustus asiasta. Samalla kirjattiin uskomus, että Davidin suku hallitsisi ikuisesti Juudan valtiota. Ennustus kuoli jo Salomonin kuollessa, koska osa valtiosta jakaantui toiseksi valtioksi Samarian kaupunki keskuksenaan.
Aloitus tekee Hengen materiaksi. Se tekee samalla aloittajan sekä kolminaisoppineet uskovaismaterialisteiksi ja jotka eivät ymmärrä sen kummemmin hengellistä sanomaa kuin materiaalista maailmaa.
He tekevät äpäräksi syntyneestä jumalastaan ihmistajuntaa ymmärtämättömäksi, mielipuolisesti ajattelevaksi olennoksi ja vaativat "sokeaa" tottelevaisuutta. He vaativat itseensä ehdottomasti uskovia, joilla ei saa olla muuta kuin mystinen usko.- Jisreel
Vaikka varmaan näet punaista kun sekaannun kirjoitukseesi niin teen sen silti.
Tällä kertaa olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä mitä sanoit.
Moneen aloitukseesi on tehnyt mieli hieman täsmentää, mutta en ole viitsinyt koska näet minut jonain uhkana, enkä etsi riitaa.
Ei ne täsmennykset ole useinkaan mitään korjausta vaan tosiaan täsmennystä, monesti myös mielipidettäsi tukevaa, mutta asenteesi minua kohtaan on pahoin kieroontunut joten olen antanut olla.
Olet muuten vastannut hyvin ja totuudenmukaisesti noille jotka vänkäävät kanssasi tästä aiheesta.Parahin Jisreel, kiitos kommentistasi tähän aiheeseen!
En "näe punaista" kenenkään kirjoitusten takia, vaikka omissa kirjoituksissani pyrin olemaan tarkka siitä, minkä oikeaksi olen havainnut.
Palsta on avoin kaikille, eikä minulla ole mitään halua eikä mahdollisuuttakaan rajoittaa kenenkään kirjoittamista.
Kirjoitit >>asenteesi minua kohtaan on pahoin kieroontunut- + risti vain
Parahin Jisreel, kiitos kommentistasi tähän aiheeseen!
En "näe punaista" kenenkään kirjoitusten takia, vaikka omissa kirjoituksissani pyrin olemaan tarkka siitä, minkä oikeaksi olen havainnut.
Palsta on avoin kaikille, eikä minulla ole mitään halua eikä mahdollisuuttakaan rajoittaa kenenkään kirjoittamista.
Kirjoitit >>asenteesi minua kohtaan on pahoin kieroontunutTuosta Karmel-vuoresta ja Semperin lämminsydämisyydestä tuli mieleen, kuinka kovin Semper oli kaivannut minua, kun olin huonovointinen ja hetken poissa netistä. Hyvä ystäväni Semper lainasi Elian Baalille osoittamia sanoja, kun minua huhuili.
+ risti vain kirjoitti:
Tuosta Karmel-vuoresta ja Semperin lämminsydämisyydestä tuli mieleen, kuinka kovin Semper oli kaivannut minua, kun olin huonovointinen ja hetken poissa netistä. Hyvä ystäväni Semper lainasi Elian Baalille osoittamia sanoja, kun minua huhuili.
Ystäväni " risti vain", taidanpa muistaa ns. Karmel-tilanteen, vaikka en muista, mikä aihe oli silloin niin kiihkeä :) että yritin huhuilemalla jouduttaa sinun arvoisaa kommenttiasi.
"Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!"
Pahoittelen "eliamaista" hoputtelua, johon syyllistyin tietämättä sinun silloista tilannettasi. Kyllä sinussa vaikuttaa, ja minussakin, sama Jumalan Henki, joka Eliassa vaikutti, siitä olen aivan vakuuttunut.- + risti vain
Ystäväni " risti vain", taidanpa muistaa ns. Karmel-tilanteen, vaikka en muista, mikä aihe oli silloin niin kiihkeä :) että yritin huhuilemalla jouduttaa sinun arvoisaa kommenttiasi.
"Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!"
Pahoittelen "eliamaista" hoputtelua, johon syyllistyin tietämättä sinun silloista tilannettasi. Kyllä sinussa vaikuttaa, ja minussakin, sama Jumalan Henki, joka Eliassa vaikutti, siitä olen aivan vakuuttunut.No tuo sinulle kiihkeä aihe oli sellainen, josta en avauksesi otsikon sanoin suostunut lainkaan keskustelemaan. Mutta viipymiseni ei tosiaankaan johtunut siitä, eikä mistään sellaisesta, mitä arvelit Elian pilkkasanoja käyttäen: 'Nimimerkki plussan kommentti viipyy, viipyy, "hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla"'. Minä olen sen verran raihnainen, etten minä mihinkään kauas voi poistua. Matkustella en ollenkaan. Jotakin kyllä kotitantereella vielä yritän toimittaa. Mutta nyt haluan pyyhkiä tuon sivalluksesi pois mielestäni.
See ya later
said ... + risti vain kirjoitti:
No tuo sinulle kiihkeä aihe oli sellainen, josta en avauksesi otsikon sanoin suostunut lainkaan keskustelemaan. Mutta viipymiseni ei tosiaankaan johtunut siitä, eikä mistään sellaisesta, mitä arvelit Elian pilkkasanoja käyttäen: 'Nimimerkki plussan kommentti viipyy, viipyy, "hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla"'. Minä olen sen verran raihnainen, etten minä mihinkään kauas voi poistua. Matkustella en ollenkaan. Jotakin kyllä kotitantereella vielä yritän toimittaa. Mutta nyt haluan pyyhkiä tuon sivalluksesi pois mielestäni.
See ya later
said ...risti vain: >>aihe oli sellainen, josta en avauksesi otsikon sanoin suostunut lainkaan keskustelemaan
- + risti vain
risti vain: >>aihe oli sellainen, josta en avauksesi otsikon sanoin suostunut lainkaan keskustelemaan
Tuota hebrealaiskirjeen kohtaa toisessa ketjussa jo käsittelimmekin. Taipaleelle jääminen ei tarkoita sitä, ettei olisi pelastettu iankaikkiseen elämään. Mooseskin jäi taipaleelle, mutta on varmasti pelastettu. Vaikka maaliviiva jäi ylittämättä.
+ risti vain kirjoitti:
Tuota hebrealaiskirjeen kohtaa toisessa ketjussa jo käsittelimmekin. Taipaleelle jääminen ei tarkoita sitä, ettei olisi pelastettu iankaikkiseen elämään. Mooseskin jäi taipaleelle, mutta on varmasti pelastettu. Vaikka maaliviiva jäi ylittämättä.
Aika erikoinen veitikka olet matka/taival -kysymyksessä.
Palataan asiaan paremmalla ajalla, mutta välikommenttini on,
että pahasti metsään olet mennyt noilla 'Mooses-korteillasi'.
Et ole puhtailla laseilla lukenut taivaallisen kilparadan karttaa.
Mukavaa iltaa sinulle, jatketaan matkaa uskossa Jeesukseen!- osansa saanut
+ risti vain kirjoitti:
No tuo sinulle kiihkeä aihe oli sellainen, josta en avauksesi otsikon sanoin suostunut lainkaan keskustelemaan. Mutta viipymiseni ei tosiaankaan johtunut siitä, eikä mistään sellaisesta, mitä arvelit Elian pilkkasanoja käyttäen: 'Nimimerkki plussan kommentti viipyy, viipyy, "hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla"'. Minä olen sen verran raihnainen, etten minä mihinkään kauas voi poistua. Matkustella en ollenkaan. Jotakin kyllä kotitantereella vielä yritän toimittaa. Mutta nyt haluan pyyhkiä tuon sivalluksesi pois mielestäni.
See ya later
said ...Älä välitä risti vain. Semper nyt kiusaa aina jotakin... jollakin...
osansa saanut kirjoitti:
Älä välitä risti vain. Semper nyt kiusaa aina jotakin... jollakin...
Kiusaamisena voi kokea monenlaisia asioita.
En ole nopeimpia antamaan periksi siitä, minkä olen oikeaksi havainnut Jumalan sanan perusteella. Ehkä olet törmännyt peräänantamattomuuteeni Sanan totuuden puolustajana.
Sekin on mahdollista ja tottakin, että olen erehtynyt kiivailemaan joskus myös taitamattomalla, liian kärjekkäällä tavalla. Jos olet nimenomaan sellaiseen vastakkainasetteluun joutunut kanssani, niin pyydän anteeksi sitä 'osaasi, jonka olet saanut'.
Rauhan ja keskinäisen rakkauden edistämisen merkeissä onnellista Suomen suvea sinulle toivottaen!
SF
- ml213.
Niin, oletko koskaan pohtinut,- puhumattakaan, että uskoisit, miten Jeesuksen lihallisuus/lihallinen olemus on peräisin Daavidin siemenestä,- ei Pyhästä Hennestä. Room.1
Taas Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikaan liittyvä kokonaisuus on kokonaan Jumalasta.
Muuten ymmärrtäkö todella mitä tarkoittaa Kristus tai mitä tämä sana pitää sisällään. Niin, Jeesus nimisiä miehiä oli joka kylässä, mutta koko ihmiskunnassa ja maailmassa on vain yksi Kristus ja tämä oli Nasaretin Jeesus.
Koko viestisi valitettavasti ilmentää, ettet edes usko Jeesuksen lihallisuuden tulevan Daavidin siemenestä. Siis riidan aktivoimisessa on aina kysymyus epäuskosta.Kuulutat ponnekkaasti minun ymmärrystäni tai paremminkin sen puutetta. Ehkä en ole siinä jaossa ollut yhtä onnekas kuin sinä, mutta näillä nyt kuitenkin mennään, en halua moittia osuuttani.
Ymmärrys on tärkeä resurssi elämässä, kieltämättä, mutta sitäkin arvokkaampi lahja on usko, jonka Jumala antaa ja vaikuttaa.
Johanneksen evankeliumi:
6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."- ml213.
Kuulutat ponnekkaasti minun ymmärrystäni tai paremminkin sen puutetta. Ehkä en ole siinä jaossa ollut yhtä onnekas kuin sinä, mutta näillä nyt kuitenkin mennään, en halua moittia osuuttani.
Ymmärrys on tärkeä resurssi elämässä, kieltämättä, mutta sitäkin arvokkaampi lahja on usko, jonka Jumala antaa ja vaikuttaa.
Johanneksen evankeliumi:
6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."Siis sinulle on saman tekevää luetko Armeniankielistä Raamattua tai Suomenkielistä.
Eiköhän jokainen ihminen tajua,- tai toivon niin, miten tärkeää on alkuperäinen teksiti kääntää lukijan äidin kieelellä,- ja vain yhdestä syystä Semper eli hän ymmärtäisi ja ............s-i-t-e-n............m-a-h-d-u-l-l-i-s-t-u-i-s-i........... uskomaan Jumalan ilmoituksen.
Vai kuulutko sinäkin Semper ihmisryhmään, jotka uskovat vauvankin uskovan,- vaikkei ymmärrä sanojen sisältöä.
Niin, ihmisenhän tulee ensin ymmärtää sanojen sisältöön eli Room 1 ilmoitukseen, jossa mm mainitaan Jeesuksen lihallisuus polveutuvan Daavidin siemenestä. Tätä todellisuutta ei kukaan kieltäne,- vaikka ymmrtää tuon ilmoituksen. Taas kokonaan toinen asia on uskooko hän ilmoitukseen. Sinulla Semper on mielenkiintoinen käyttäytyminen heittäytyä ymmärtämättömäksi kun eteesi tuodaa kiusallisia Jumalan ilmoituksia eli ilmoituksia, jotka eivät sovi oppiisi/uskoosi.
No, jokainen taaplatkoon tavalllaan.
PS:
Huvikseenko ja hämätäkseenkö Jumala tuo Joosefin sukuluoettelon esille,- jos koko Joosef ei liity mitenkään Jeesuksen lihallisuuteen. ml213. kirjoitti:
Siis sinulle on saman tekevää luetko Armeniankielistä Raamattua tai Suomenkielistä.
Eiköhän jokainen ihminen tajua,- tai toivon niin, miten tärkeää on alkuperäinen teksiti kääntää lukijan äidin kieelellä,- ja vain yhdestä syystä Semper eli hän ymmärtäisi ja ............s-i-t-e-n............m-a-h-d-u-l-l-i-s-t-u-i-s-i........... uskomaan Jumalan ilmoituksen.
Vai kuulutko sinäkin Semper ihmisryhmään, jotka uskovat vauvankin uskovan,- vaikkei ymmärrä sanojen sisältöä.
Niin, ihmisenhän tulee ensin ymmärtää sanojen sisältöön eli Room 1 ilmoitukseen, jossa mm mainitaan Jeesuksen lihallisuus polveutuvan Daavidin siemenestä. Tätä todellisuutta ei kukaan kieltäne,- vaikka ymmrtää tuon ilmoituksen. Taas kokonaan toinen asia on uskooko hän ilmoitukseen. Sinulla Semper on mielenkiintoinen käyttäytyminen heittäytyä ymmärtämättömäksi kun eteesi tuodaa kiusallisia Jumalan ilmoituksia eli ilmoituksia, jotka eivät sovi oppiisi/uskoosi.
No, jokainen taaplatkoon tavalllaan.
PS:
Huvikseenko ja hämätäkseenkö Jumala tuo Joosefin sukuluoettelon esille,- jos koko Joosef ei liity mitenkään Jeesuksen lihallisuuteen.Yleensä kaikkien trinitaristien eksyttävä tapa on unohtaa, että sekä Jeesus että apostolit opettivat Jeesuksen syntymisen erikseen sekä "inhimillisen syntyperän" lihan mukaan tapahtuneen syntymisen Daavidin jälkeläisenä Mariasta ja Joosefista, sekä "pyhyyden Hengen puolelta" Jumalasta syntyneen Kristuksen jokaisesta, joka tekee Jumalan tahdon. [Joh.3:6; Room.1:3,4; Matt.12:48-50; Mark.3:33-35]
- ml213.
ekivaari kirjoitti:
Yleensä kaikkien trinitaristien eksyttävä tapa on unohtaa, että sekä Jeesus että apostolit opettivat Jeesuksen syntymisen erikseen sekä "inhimillisen syntyperän" lihan mukaan tapahtuneen syntymisen Daavidin jälkeläisenä Mariasta ja Joosefista, sekä "pyhyyden Hengen puolelta" Jumalasta syntyneen Kristuksen jokaisesta, joka tekee Jumalan tahdon. [Joh.3:6; Room.1:3,4; Matt.12:48-50; Mark.3:33-35]
Nykyään lie ,- jopa yleistä uskovienkin keskuudessa, miten totuutta ei haluta etsiä salatuimpaan saakkka. Semper on hyvä esimerkki siitä, miten ihminen tässä tilanteessa pakenee ymmärtämättömyyden piikiiin,- vaikka hän itsekkin tiedostaa, miten epäuskosta on kysymys.
Esim. tätä Jeesuksen lihallisuutta on jauhettu niin kauan ja monelta kantilta ja Raamatun jakeisiin vedoten, niin kaikki osallistujat ymmärtävät, miten Jeesuksen lihallisuus tulee Joosefin kautta.
Ongelman tekee juuri epäusko, näihin Raamatun ilmoituksiin. Ihminen ei siis usko mitä Jumala on ilmoittanut Jeesuksen lihallisuudesta,- koska se ei sovi heidän uskoonsa.
Vauikkakaan tällä lihallisuuden ymmärtämisellä ei ole erikoista annettavaa Hengelliselle ihmiselle, mutta se valaisee/antaa ymmärrystä ymmärtämään, miten Jeesus oli ihmisenä,- olemukseltaan tavallinen ihminen. Mies. Siis söi ja joi ja kävi tarpeillaan a ei poikennut olemukseltaan muista miehistä.Tuohon liittyykin, miten sen ajan ihmisilläkin oli vaikeus uskoa hänet Kristukseksi ja Herraksi,.- joksi Jumala oli hänet tehnyt.
Taas Jeesuksen käyttäytyminen ja puheet poikkesivat täysin muista ihmisistä ja tämä alue liittyykin jo Hengelliseen osaan. - Tarkkana
ekivaari kirjoitti:
Yleensä kaikkien trinitaristien eksyttävä tapa on unohtaa, että sekä Jeesus että apostolit opettivat Jeesuksen syntymisen erikseen sekä "inhimillisen syntyperän" lihan mukaan tapahtuneen syntymisen Daavidin jälkeläisenä Mariasta ja Joosefista, sekä "pyhyyden Hengen puolelta" Jumalasta syntyneen Kristuksen jokaisesta, joka tekee Jumalan tahdon. [Joh.3:6; Room.1:3,4; Matt.12:48-50; Mark.3:33-35]
>>"pyhyyden Hengen puolelta" Jumalasta syntyneen Kristuksen jokaisesta, joka tekee Jumalan tahdon.
Et kai vaan vihjaile, että jokaisesta meistä voisi periaattesta tulla Kristus??? - Niko.
ml213. kirjoitti:
Nykyään lie ,- jopa yleistä uskovienkin keskuudessa, miten totuutta ei haluta etsiä salatuimpaan saakkka. Semper on hyvä esimerkki siitä, miten ihminen tässä tilanteessa pakenee ymmärtämättömyyden piikiiin,- vaikka hän itsekkin tiedostaa, miten epäuskosta on kysymys.
Esim. tätä Jeesuksen lihallisuutta on jauhettu niin kauan ja monelta kantilta ja Raamatun jakeisiin vedoten, niin kaikki osallistujat ymmärtävät, miten Jeesuksen lihallisuus tulee Joosefin kautta.
Ongelman tekee juuri epäusko, näihin Raamatun ilmoituksiin. Ihminen ei siis usko mitä Jumala on ilmoittanut Jeesuksen lihallisuudesta,- koska se ei sovi heidän uskoonsa.
Vauikkakaan tällä lihallisuuden ymmärtämisellä ei ole erikoista annettavaa Hengelliselle ihmiselle, mutta se valaisee/antaa ymmärrystä ymmärtämään, miten Jeesus oli ihmisenä,- olemukseltaan tavallinen ihminen. Mies. Siis söi ja joi ja kävi tarpeillaan a ei poikennut olemukseltaan muista miehistä.Tuohon liittyykin, miten sen ajan ihmisilläkin oli vaikeus uskoa hänet Kristukseksi ja Herraksi,.- joksi Jumala oli hänet tehnyt.
Taas Jeesuksen käyttäytyminen ja puheet poikkesivat täysin muista ihmisistä ja tämä alue liittyykin jo Hengelliseen osaan.Sanoit: "Raamatun jakeisiin vedoten, niin kaikki osallistujat ymmärtävät, miten Jeesuksen lihallisuus tulee Joosefin kautta."
Jeesus ei syntynyt Joosefin siemenestä.
Joten jos väität Jeesusta Joosefin biologiseksi lapseksi, et puhu Raamatun Sanan mukaan. - ml213.
Niko. kirjoitti:
Sanoit: "Raamatun jakeisiin vedoten, niin kaikki osallistujat ymmärtävät, miten Jeesuksen lihallisuus tulee Joosefin kautta."
Jeesus ei syntynyt Joosefin siemenestä.
Joten jos väität Jeesusta Joosefin biologiseksi lapseksi, et puhu Raamatun Sanan mukaan.Kaikki on uskon asioita. Niin, uskotko sanojen sisältöön mm näissä ilmoituksissa.
-Luuk.2:4
-Luuk.3:23
-Matt.1:16
-Room.1:2......4
-jne.....
Tietysti, jos et usko, niin näemme koko Jeesuksen syntymän eri valossa.
PS:
Ymmärtänet, miten vain pojan kautta laajenetaan sukua. Mutta, se on totta,- ettei Jumalan Poika syntynyt Daavidin/Joosefin siemenestä. Jeesuksen Kristuksen Isä on totinen Jumala. Muuten ymmärräthän,- ettei taas Kristus voi olla Jumala tai Kristusta ei voi synnyttää,- vaan Kristuksen tekee/aivoittaa itse Jumala. - Niko.
ml213. kirjoitti:
Kaikki on uskon asioita. Niin, uskotko sanojen sisältöön mm näissä ilmoituksissa.
-Luuk.2:4
-Luuk.3:23
-Matt.1:16
-Room.1:2......4
-jne.....
Tietysti, jos et usko, niin näemme koko Jeesuksen syntymän eri valossa.
PS:
Ymmärtänet, miten vain pojan kautta laajenetaan sukua. Mutta, se on totta,- ettei Jumalan Poika syntynyt Daavidin/Joosefin siemenestä. Jeesuksen Kristuksen Isä on totinen Jumala. Muuten ymmärräthän,- ettei taas Kristus voi olla Jumala tai Kristusta ei voi synnyttää,- vaan Kristuksen tekee/aivoittaa itse Jumala.-Luuk.2:4: Tietysti uskon, Joosef kuului Daavidin sukuun. Näin ollen lakiteknisesti myös Jeesus kuului Daavidin sukuun ollessaan Joosefin lapsi, vaikka ei biologinen ollutkaan. Myös Maria kuului Daavidin sukuun, joten Jeesus oli sekä veren, että lain edessä Daavidin sukuun kuuluva.
-Luuk.3:23: Tiestysti uskon. Kuten edellä kerroin, Joosef oli Jeesuksen Isä, kasvattaja, mutta ei biologinen Isä. Luonnollisesti ihmiset pitivät häntä Jeesuksen biologisena isänä, kuten Luukas kertoo ihmisten niin luullen, vaikka totuus olikin toinen kuten Luukas evankeliumissaan kertoo.
Matt.1:16: Tietysti uskon. Sukupuu on Joosefin sukupuu osoittaen Jeesuksen kuuluvan lakiteknisestikin Daavidin sukuun. Lain edessä Hän oli, kuten tämä sukupuu osoittaa, Daavidin jälkeläinen, vaikka Joosef ei Häntä siittänytkään. Myös Maria oli Daavidin jälkeläinen, kuten Luukas sukupuussa osoittaa, joten Jeesus oli "kaksinkertaisella" sidoksella Daavidin jälkeläinen.
Room. 1:3- Tiestysti uskon. Sillä kuten Sana selvästi kertoi ja kuten sinulle sitä edellä selvensin, oli Jeesus myös Marian kautta inhimillisesti ja biologisesti Daavidin jälkeläinen. Myös lain edessä Hän sitä oli, sillä Joosef oli myös Daavidin jälkeläinen. Jeesuksen kuitenkin Marian kohtuun sai sikiämään Pyhä Henki, joten Hän todella on Jumalan Poika ja Pyhästä Hengestä ihmiseksi siinnyt Jumalan Sanan, joka oli Jumala!
Mielelläni olisin vastannut esittämiisi "jne" jakeisiinkin, mutta en niitä Raamatustani löytänyt...
Ettei nyt vain ole niin, että sinä et vain tahdo uskoa tätä Raamatun selkeää ilmoitusta:
"Kun Joosef ajatteli tätä, hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä. 21 [i] Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."*
22 Tämä kaikki tapahtui, jotta kävisi toteen, mitä Herra on profeetan suulla ilmoittanut:
23 -- Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel -- se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme."
( Matteuksen evankeliumi )
sekä:
"neitsyen luo, jonka nimi oli Maria. Maria oli kihlattu Daavidin sukuun kuuluvalle Joosefille. 28 Enkeli tuli sisään hänen luokseen ja sanoi: "Ole tervehditty, Maria, sinä armon saanut! Herra kanssasi!" 29 Nämä sanat saivat Marian hämmennyksiin, ja hän ihmetteli, mitä sellainen tervehdys mahtoi merkitä. 30 Mutta enkeli jatkoi: "Älä pelkää, Maria, Jumala on suonut sinulle armonsa. 31 [i] Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinä annat hänelle nimeksi Jeesus*. 32 Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle hänen isänsä Daavidin valtaistuimen. 33 Hän hallitsee Jaakobin sukua ikuisesti, hänen kuninkuudellaan ei ole loppua." 34 Maria kysyi enkeliltä: "Miten se on mahdollista? Minähän olen koskematon." 35 Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi. " ( Luukkaan evankeliumi ) Tarkkana kirjoitti:
>>"pyhyyden Hengen puolelta" Jumalasta syntyneen Kristuksen jokaisesta, joka tekee Jumalan tahdon.
Et kai vaan vihjaile, että jokaisesta meistä voisi periaattesta tulla Kristus???Kyseessä ei ole vihjailu, vaan ekivaarin harkittu väite.
Ekivaarin puppugeneraattori saattaa alkuun näyttää harmittomalta mielipidemuokkaukselta, mutta sen taustalla piilee vaara.
Mikä pahinta, tuo vaara ekivaarin harhojen taustalla on hirvittävän suuri ja sielumme autuuden kannalta kohtalokas, jos lähdemme myötäilemään sen kanssa. Mikään ei ole sielujemme viholliselle mieluisempaa kuin osallistua valheen syöttämiseen Jeesuksesta.
Siksi kannattaa vakavasti kehottaa jokaista varomaan ekivaarin epäuskoa, jonka kasvualustana antikristillinen harhaopetus.ml213. kirjoitti:
Taas Jeesuksen käyttäytyminen ja puheet poikkesivat täysin muista ihmisistä ja tämä alue liittyykin jo Hengelliseen osaan.Ml213: >>Semper on hyvä esimerkki siitä, miten ihminen tässä tilanteessa pakenee ymmärtämättömyyden piikiiin,- vaikka hän itsekkin tiedostaa, miten epäuskosta on kysymys.
- ml213.
Niko. kirjoitti:
-Luuk.2:4: Tietysti uskon, Joosef kuului Daavidin sukuun. Näin ollen lakiteknisesti myös Jeesus kuului Daavidin sukuun ollessaan Joosefin lapsi, vaikka ei biologinen ollutkaan. Myös Maria kuului Daavidin sukuun, joten Jeesus oli sekä veren, että lain edessä Daavidin sukuun kuuluva.
-Luuk.3:23: Tiestysti uskon. Kuten edellä kerroin, Joosef oli Jeesuksen Isä, kasvattaja, mutta ei biologinen Isä. Luonnollisesti ihmiset pitivät häntä Jeesuksen biologisena isänä, kuten Luukas kertoo ihmisten niin luullen, vaikka totuus olikin toinen kuten Luukas evankeliumissaan kertoo.
Matt.1:16: Tietysti uskon. Sukupuu on Joosefin sukupuu osoittaen Jeesuksen kuuluvan lakiteknisestikin Daavidin sukuun. Lain edessä Hän oli, kuten tämä sukupuu osoittaa, Daavidin jälkeläinen, vaikka Joosef ei Häntä siittänytkään. Myös Maria oli Daavidin jälkeläinen, kuten Luukas sukupuussa osoittaa, joten Jeesus oli "kaksinkertaisella" sidoksella Daavidin jälkeläinen.
Room. 1:3- Tiestysti uskon. Sillä kuten Sana selvästi kertoi ja kuten sinulle sitä edellä selvensin, oli Jeesus myös Marian kautta inhimillisesti ja biologisesti Daavidin jälkeläinen. Myös lain edessä Hän sitä oli, sillä Joosef oli myös Daavidin jälkeläinen. Jeesuksen kuitenkin Marian kohtuun sai sikiämään Pyhä Henki, joten Hän todella on Jumalan Poika ja Pyhästä Hengestä ihmiseksi siinnyt Jumalan Sanan, joka oli Jumala!
Mielelläni olisin vastannut esittämiisi "jne" jakeisiinkin, mutta en niitä Raamatustani löytänyt...
Ettei nyt vain ole niin, että sinä et vain tahdo uskoa tätä Raamatun selkeää ilmoitusta:
"Kun Joosef ajatteli tätä, hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä. 21 [i] Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."*
22 Tämä kaikki tapahtui, jotta kävisi toteen, mitä Herra on profeetan suulla ilmoittanut:
23 -- Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel -- se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme."
( Matteuksen evankeliumi )
sekä:
"neitsyen luo, jonka nimi oli Maria. Maria oli kihlattu Daavidin sukuun kuuluvalle Joosefille. 28 Enkeli tuli sisään hänen luokseen ja sanoi: "Ole tervehditty, Maria, sinä armon saanut! Herra kanssasi!" 29 Nämä sanat saivat Marian hämmennyksiin, ja hän ihmetteli, mitä sellainen tervehdys mahtoi merkitä. 30 Mutta enkeli jatkoi: "Älä pelkää, Maria, Jumala on suonut sinulle armonsa. 31 [i] Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinä annat hänelle nimeksi Jeesus*. 32 Hän on oleva suuri, häntä kutsutaan Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle hänen isänsä Daavidin valtaistuimen. 33 Hän hallitsee Jaakobin sukua ikuisesti, hänen kuninkuudellaan ei ole loppua." 34 Maria kysyi enkeliltä: "Miten se on mahdollista? Minähän olen koskematon." 35 Enkeli vastasi: "Pyhä Henki tulee sinun yllesi, Korkeimman voima peittää sinut varjollaan. Siksi myös lapsi, joka syntyy, on pyhä, ja häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi. " ( Luukkaan evankeliumi )Kun olet niukkasasnainen, niin kerroppa omin sanoin mitä ymmärrät Kristus sanan sisältävän.
Samoin kerro mitä Raamatun ilmoituksissa ja muutoinkin ymmöärretään siemenellä. Jos Joosef ei olisi lihjallisen Jeesuksen isä, niin kuvitteletko Jumalan olevan Daavidin siemenestä.
Tuon Maria linjan saat hylätä,- koska se on sinun fiktiivinen tariina,- jolle et löydä Raamatun ilmoituksista faktaa7faktailmoitusta. Faktailmoitus löytyy ainoastaan sille, miten Joosef oli lihallisen Jeesuksen isä. Uskosta on tässä asiassakin kysymys..........,- ja oli, niinkuin luultiin Joosefin poika).
PS.
Kuvitteletko todella Jumalan niin tumpeloksi ajatuksiltaan,- ettei hän olisi älynnyt ilmoittaa Joosefin olleen kasvatti-isä,- jos hän tätä olisi ollut. Ymmärrä, miten Jumala on ilmoitanut kaiken, mitä ihnmisen tulee uskoa.
Naisen kautta,- ei Raamatun aikana , eikä nytkään siirretä siementä sukupolvelta toiselle.Tähän tarkoitukseen Jumala on aivoittanut miehen. - Niko.
ml213. kirjoitti:
Kun olet niukkasasnainen, niin kerroppa omin sanoin mitä ymmärrät Kristus sanan sisältävän.
Samoin kerro mitä Raamatun ilmoituksissa ja muutoinkin ymmöärretään siemenellä. Jos Joosef ei olisi lihjallisen Jeesuksen isä, niin kuvitteletko Jumalan olevan Daavidin siemenestä.
Tuon Maria linjan saat hylätä,- koska se on sinun fiktiivinen tariina,- jolle et löydä Raamatun ilmoituksista faktaa7faktailmoitusta. Faktailmoitus löytyy ainoastaan sille, miten Joosef oli lihallisen Jeesuksen isä. Uskosta on tässä asiassakin kysymys..........,- ja oli, niinkuin luultiin Joosefin poika).
PS.
Kuvitteletko todella Jumalan niin tumpeloksi ajatuksiltaan,- ettei hän olisi älynnyt ilmoittaa Joosefin olleen kasvatti-isä,- jos hän tätä olisi ollut. Ymmärrä, miten Jumala on ilmoitanut kaiken, mitä ihnmisen tulee uskoa.
Naisen kautta,- ei Raamatun aikana , eikä nytkään siirretä siementä sukupolvelta toiselle.Tähän tarkoitukseen Jumala on aivoittanut miehen.Et siis usko Jeesuksen syntyneen neitseestä ja Pyhästä Hengestä sikiämiseen?
- ml213.
Niko. kirjoitti:
Et siis usko Jeesuksen syntyneen neitseestä ja Pyhästä Hengestä sikiämiseen?
Uskon, kaikki mikä liittyy Jeesukseen ja Jeesuksen Kristuksen syntymään.Siis ilmoitukset, joissa ilmentyy miten Jeesus/lihallisuus on Joosefin poika ja taas Jeesus Kristus on Juamlan Poika eli Jumala on Jeesuksen Kristuksen Isä.
Niin, vastaisitko muutamaan kysymykseen,mitä kysäisin, iin omin sanoin kuvaten ymmärrystäsi ja uskoasi. - Niko.
ml213. kirjoitti:
Uskon, kaikki mikä liittyy Jeesukseen ja Jeesuksen Kristuksen syntymään.Siis ilmoitukset, joissa ilmentyy miten Jeesus/lihallisuus on Joosefin poika ja taas Jeesus Kristus on Juamlan Poika eli Jumala on Jeesuksen Kristuksen Isä.
Niin, vastaisitko muutamaan kysymykseen,mitä kysäisin, iin omin sanoin kuvaten ymmärrystäsi ja uskoasi.Ymmärrän vastauksestasi ja edellisistä vastauksistasi sen, että et ilmeisesti siis usko.
Korjane toki, jos sain sinusta väärän kuvan.
- Ehdottamasti POIKA
Heb.1:1-4 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille POJAN KAUTTA, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän on myös maailman luonut
3, ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja KANTAEN KAIKKI VOIMANSA SANALLA, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
4. tullen enkeleitä niin paljon korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
Psl.2:12 Antakaa suuta POJALLE, ettei hän vihastuisi ettekä te hukkuisi tiellänne. Sillä hänen vihansa syttyy äkisti. Autuaat ovat kaikki, joska häneen turvaavat
Ilm. 11:18 Ja pakanakansat ovat vihastuneet, mutta sinun vihasi on tullut, ja tullut on aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja turmella ne, jotka maan turmelevat."
Ilm. 22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
2tess. 1:6-10 koskapa Jumala katsoo oikeaksi kostaa ahdistuksella niille, jotka teitä ahdistavat,
7. ja antaa teille, joita ahdistetaan, levon yhdessä meidän kanssamme, kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa
8 tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät TUNNE Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen (Jumalan) evankeliumille.
9. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran (Jeesuksen Kristuksen=Jumalan) kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,
10. kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme.
2Piet.3:18 Ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden paivään.
Heb.13:8 Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
Jes. 46:4 Teidän vanhuutenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja minä pelastan.
Matt.1:21 "Ja hän on synnyttävä POJAN, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä HÄN ON VAPAHTAVA KANSANSA HEIDÄN SYNNEISTÄNSÄ."
Apt.4:12 "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." - ml213.
Niin, ihan kaikille antaisin pohtimisen aihetta eli miten ymmärrät sanan Kristus? Mitä tarkoitetaan sanalla Kristus?
Aihe sopinee/liittynee myös aloitukseen. Sana "Kristus" tarkoittaa Jumalan valitsemaa ja voitelemaa henkilöä. Kristus on Isän Jumalan tekemä:
Apostolien teot 2
36 "Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Heprealaiskirje 7
7 "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan. "- ml213.
Niimpä, mutta kertokaapa muutkin näkemyksenne, voiko Jumalan voitelema/Jumalan valitsema olla Jumala.
Jos ihminen todellisesti ymmärtää mitä Kristus tarkoittaa, niin hän myös tulee ymmärtämään,- ettei Kristus voi olla Jumala. Mutta,- taas Jumala voi olla/on Kristuksessa kuten Heb 1 ilmoittaa ja monet muut ilmoitukset. - Niko.
ml213. kirjoitti:
Niimpä, mutta kertokaapa muutkin näkemyksenne, voiko Jumalan voitelema/Jumalan valitsema olla Jumala.
Jos ihminen todellisesti ymmärtää mitä Kristus tarkoittaa, niin hän myös tulee ymmärtämään,- ettei Kristus voi olla Jumala. Mutta,- taas Jumala voi olla/on Kristuksessa kuten Heb 1 ilmoittaa ja monet muut ilmoitukset."voiko Jumalan voitelema/Jumalan valitsema olla Jumala."
Voi! Raamatun ilmoitukseen nojaten!
Vai ajatteletko Raamatun ilmoituksen ja Totuuden raukeavan tyhjiin jos ihminen ei sitä voi järjellänsä ymmärtää tahi käsittää? - ml213.
Niko. kirjoitti:
"voiko Jumalan voitelema/Jumalan valitsema olla Jumala."
Voi! Raamatun ilmoitukseen nojaten!
Vai ajatteletko Raamatun ilmoituksen ja Totuuden raukeavan tyhjiin jos ihminen ei sitä voi järjellänsä ymmärtää tahi käsittää?Kerro mitä ymmärrät käsitteellä Kristus.
Jumalan valitsema. Jumalan voitelema. Jumalan tekemä. Todellisuudessa,- kuten Raamatussa on faktana ilmoitettu, niin Jumala oli Kristuksessa. Ymmärrätkö??? - Niko.
ml213. kirjoitti:
Kerro mitä ymmärrät käsitteellä Kristus.
Jumalan valitsema. Jumalan voitelema. Jumalan tekemä. Todellisuudessa,- kuten Raamatussa on faktana ilmoitettu, niin Jumala oli Kristuksessa. Ymmärrätkö???Tietysti ymmärrän.
Ymmärrätkö sinä, että Sana oli Jumala?
Semper.Fidelis, avauksessasi lainasit Heprealaiskirjeen 1:8 jaetta, johon välimerkkejä, pisteitä ja kaksoispisteitä on lisätty tarkoitushakuisesti selitetyn asian muuttamiseksi päinvastaiseksi siitä, mitä Jumala on sanonut.
Onneksi vuoden 1992 suomalaiseen raamattuversioon tämä asia on korjattu alkuperäiseen ja oikeaan muotoonsa, jona se esiintyy juutalaisten kirjoituksissa:
Psalmit [KR 1992]
(45:6 (7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka. [2. Sam. 7:16 ]
7 (45:8) Sinä rakastat oikeutta ja vihaat vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on nostanut sinut veljiesi joukosta ja voidellut sinut riemun öljyllä."
Raamattu ei puhu missään pojasta Isään verrattavana Jumalana. Jos muutamat versiot puhuvat, ne ovat tekstiväärennöksiä.- Väärennöskö?
Ekivaari: "Raamattu ei puhu missään pojasta Isään verrattavana Jumalana. Jos muutamat versiot puhuvat, ne ovat tekstiväärennöksiä."
Se väärennös majailee Ekivaarin mielenneitsyydessä.
Novum interlineaari:
Hepr. 1:8. Mutta Pojalle: Valtaistuin sinun Jumala iäisyyksiin iäisyyden. Sait jo vastauksen kysymykseesi nimimerkiltä "Väärennöskö?".
Tässä lisää muutamia hyvin alkutekstiä vastaavia käännöksiä:
8 but as to the Son, "Your throne, O God, is forever and ever, A scepter of righteousness is the scepter of Your kingdom;
8 But unto the Son he saith , Thy throne, O God, is for ever and ever: a sceptre of righteousness is the sceptre of thy kingdom.
8 aber von dem Sohn: "Gott, dein Stuhl währt von Ewigkeit zu Ewigkeit; das Zepter deines Reichs ist ein richtiges Zepter.
8 Mutta Pojalle: Jumala! sinun istuimes pysyy ijankaikkisesta ijankaikkiseen: sinun valtakuntas valtikka on oikeuden valtikka.
8 säger han om Sonen: »Gud, din tron förbliver alltid och evinnerligen, och rättvisans spira är ditt rikes spira.
8 But about the Son he says, [Ps 45:6-7] “Your throne, O God,is forever and ever, and the scepter of your kingdomis a righteous scepter."Väärennöskö? kirjoitti:
Ekivaari: "Raamattu ei puhu missään pojasta Isään verrattavana Jumalana. Jos muutamat versiot puhuvat, ne ovat tekstiväärennöksiä."
Se väärennös majailee Ekivaarin mielenneitsyydessä.
Novum interlineaari:
Hepr. 1:8. Mutta Pojalle: Valtaistuin sinun Jumala iäisyyksiin iäisyyden.Ei se alkuperäinen lupaus noin tökerösti mennyt, mutta tämä on profeetta Naatanin alkuperäisestä profetiasta suomennettu k.o. asiaa koskeva Raamatun ilmoitus, eikä tuon Hepr.1:8 jakeen kaltaista Jumalan sanomaa mistään löydy, vaan se on ihmisten lisäämä väite!
2.Samuelin kirje 7
13 "Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
14 MINÄ OLEN OLEVA HÄNEN ISÄNSÄ ja HÄN ON MINUN POIKANI, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."- Niko.
ekivaari kirjoitti:
Ei se alkuperäinen lupaus noin tökerösti mennyt, mutta tämä on profeetta Naatanin alkuperäisestä profetiasta suomennettu k.o. asiaa koskeva Raamatun ilmoitus, eikä tuon Hepr.1:8 jakeen kaltaista Jumalan sanomaa mistään löydy, vaan se on ihmisten lisäämä väite!
2.Samuelin kirje 7
13 "Hän on rakentava huoneen minun nimelleni, ja minä vahvistan hänen valtaistuimensa ikuisiksi ajoiksi.
14 MINÄ OLEN OLEVA HÄNEN ISÄNSÄ ja HÄN ON MINUN POIKANI, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;
16 Ja sinun sukusi ja kuninkuutesi pysyvät sinun edessäsi iäti, ja sinun valtaistuimesi on oleva iäti vahva."Sinulle ja monelle muulle tuntuu olevan todella vaikeaa ymmärtää, uskoa ja käsittää se Raamatun Totuus, että Jeesus on Poika ja Hän on Jumala, eikä Häntä voida Jumalasta "irroittaa", pois ottaa ja pitää erillänsä!
Hän on Jumalan Poika, ei Isä. On yksi Jumala, joka on Isä ja Poika.
Jeesus on Jumalan Sana, Sana joka oli Jumala.
Moni pitää Häntä Jumalasta "irrallaan" olevana, aivan kuten luotuna niinkuin ihminen tahi enkeli. Sitä Hän ei ole.
Hän on ikiaikainen, A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, Kuningasten Kuningas ja Herrojen Herra! Hän on se kenelle huutava ääni erämaassa valmisti tietä profeetta Jesajan sanoin.
Hän on se, kenestä profeetta Sakarja kirjoittaa, että Jaakobin kansa on itkevä kerran Häntä kenet ovat lävistäneet, itse Herraa!
Jumala on Rakkaus, sillä Isä rakastaa Poikaa ja Poika Rakastaa Isää.
Jumala todellakin on Rakkaus, ei pelkästään rakasta, vaan Hänen nimensä on Rakkaus! Tämä siksi, että Isällä on Poika. - ml213.
Niko. kirjoitti:
Sinulle ja monelle muulle tuntuu olevan todella vaikeaa ymmärtää, uskoa ja käsittää se Raamatun Totuus, että Jeesus on Poika ja Hän on Jumala, eikä Häntä voida Jumalasta "irroittaa", pois ottaa ja pitää erillänsä!
Hän on Jumalan Poika, ei Isä. On yksi Jumala, joka on Isä ja Poika.
Jeesus on Jumalan Sana, Sana joka oli Jumala.
Moni pitää Häntä Jumalasta "irrallaan" olevana, aivan kuten luotuna niinkuin ihminen tahi enkeli. Sitä Hän ei ole.
Hän on ikiaikainen, A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, Kuningasten Kuningas ja Herrojen Herra! Hän on se kenelle huutava ääni erämaassa valmisti tietä profeetta Jesajan sanoin.
Hän on se, kenestä profeetta Sakarja kirjoittaa, että Jaakobin kansa on itkevä kerran Häntä kenet ovat lävistäneet, itse Herraa!
Jumala on Rakkaus, sillä Isä rakastaa Poikaa ja Poika Rakastaa Isää.
Jumala todellakin on Rakkaus, ei pelkästään rakasta, vaan Hänen nimensä on Rakkaus! Tämä siksi, että Isällä on Poika."Sinulle ja monelle muulle tuntuu olevan todella vaikeaa ymmärtää, uskoa ja käsittää se Raamatun Totuus, että Jeesus on Poika ja Hän on Jumala, eikä Häntä voida Jumalasta "irroittaa", pois ottaa ja pitää erillänsä! ".
Mutta, jos ymmärtäisit mitä tatkoitetaan sanalla Kristus, niin tulisit myös ymmärtämään,- ettei Kristus voi olla Jumala,- vaan Jumala oli Kristuksessa kuten RRaamatussakin on ilmoitettu. ml213. kirjoitti:
"Sinulle ja monelle muulle tuntuu olevan todella vaikeaa ymmärtää, uskoa ja käsittää se Raamatun Totuus, että Jeesus on Poika ja Hän on Jumala, eikä Häntä voida Jumalasta "irroittaa", pois ottaa ja pitää erillänsä! ".
Mutta, jos ymmärtäisit mitä tatkoitetaan sanalla Kristus, niin tulisit myös ymmärtämään,- ettei Kristus voi olla Jumala,- vaan Jumala oli Kristuksessa kuten RRaamatussakin on ilmoitettu.Jos Isä ja poika olisivat YKSI, ei Jeesus olisi tällä tavalla todistanut, niin kuin todisti:
Johanneksen evankeliumi 7
28 'Niin Jeesus puhui pyhäkössä suurella äänellä, opetti ja sanoi: "Te tunnette minut ja tiedätte, mistä minä olen; ja itsestäni minä en ole tullut, vaan hän, joka minut on lähettänyt, on oikea lähettäjä, ja häntä te ette tunne."
Johanneksen evankeliumi 8
42 'Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt." - - - Joten . . .
2.Korinttolaiskirje 1
3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"
17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan "
1.Pietarin kirje 1
3 " Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta, "- Niko.
ml213. kirjoitti:
"Sinulle ja monelle muulle tuntuu olevan todella vaikeaa ymmärtää, uskoa ja käsittää se Raamatun Totuus, että Jeesus on Poika ja Hän on Jumala, eikä Häntä voida Jumalasta "irroittaa", pois ottaa ja pitää erillänsä! ".
Mutta, jos ymmärtäisit mitä tatkoitetaan sanalla Kristus, niin tulisit myös ymmärtämään,- ettei Kristus voi olla Jumala,- vaan Jumala oli Kristuksessa kuten RRaamatussakin on ilmoitettu.Raamatun ilmoitus ei kumoa toista Sanan ilmoitusta.
Ei Jumalan Sana ole itsensä kanssa ristiriitainen vaikka se ei ihmisen ymmärrykseen sopisikaan.
- Usko Toivonen
Kristuksesta
Kaikki luodut joutuvat Jumalan tuomioistuimen eteen:
.. " Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. "
Room 14:10
10. Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
Meidän ei tule peljätä ihmisiä vaan Herraa ainoastaan.
Hepr. 13:6
niin että me turvallisin mielin sanomme: "Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?"
Ef. 5:21
Ja olkaa toinen toisellenne alamaiset Kristuksen pelossa. - *jukka.finland
>>Jeesusta EI voi väistää. Hän on jokaisen uskovan koetinkivi
- Väärennöskö
Septuagintan Ps. 45:7 on Ekivaarille yhtä ”tökerö”(väärin käännetty) kuin Hepr 1:8. Meille kumpikin on oikein käännettyä Jumalan Sanaa.
Septuaginta Ps. 45:7: Jumala valtaistuimesi on ikuinen! Väärennöskö kirjoitti:
Septuagintan Ps. 45:7 on Ekivaarille yhtä ”tökerö”(väärin käännetty) kuin Hepr 1:8. Meille kumpikin on oikein käännettyä Jumalan Sanaa.
Septuaginta Ps. 45:7: Jumala valtaistuimesi on ikuinen!Kun kokonaisuus otetaan huomioon, niin Psalmi 45 ei ole alkuperäinen Naatanin profetia, vaan koorahilaisten ylistysvirsi Jumalalle ja hänen voitelemalle Kristukselle sekä kuningas Daavidille. Ylistyksessä lainataan pätkiä profeetta Naatanin profetiasta:
Psalmit 45
1 'Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Liljat"; koorahilaisten mietevirsi; laulu rakkaudesta.
45:2 Minun sydämeni tulvii ihania sanoja; minä lausun: kuninkaasta on minun lauluni, minun kieleni on kerkeän kirjurin kynä.
45:3 Sinä olet ihmislapsista ihanin, suloisuus on vuodatettu sinun huulillesi, sentähden Jumala siunaa sinua iankaikkisesti.
45:4 Vyötä miekka vyöllesi, sinä sankari, vyöttäydy kunniaasi ja korkeuteesi.
45:5 Ole onnekas korkeudessasi. Nouse sotavaunuihisi totuuden, nöyryyden ja vanhurskauden puolesta, ja oikea kätesi opettakoon sinulle peljättäviä tekoja.
45:6 Sinun nuolesi ovat terävät, kansat kaatuvat sinun allesi; kuninkaan vihollisten sydämet lävistetään.
45:7 Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti; sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
45:8 Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sen tähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi."- Ahaa selityksesi
ekivaari kirjoitti:
Kun kokonaisuus otetaan huomioon, niin Psalmi 45 ei ole alkuperäinen Naatanin profetia, vaan koorahilaisten ylistysvirsi Jumalalle ja hänen voitelemalle Kristukselle sekä kuningas Daavidille. Ylistyksessä lainataan pätkiä profeetta Naatanin profetiasta:
Psalmit 45
1 'Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Liljat"; koorahilaisten mietevirsi; laulu rakkaudesta.
45:2 Minun sydämeni tulvii ihania sanoja; minä lausun: kuninkaasta on minun lauluni, minun kieleni on kerkeän kirjurin kynä.
45:3 Sinä olet ihmislapsista ihanin, suloisuus on vuodatettu sinun huulillesi, sentähden Jumala siunaa sinua iankaikkisesti.
45:4 Vyötä miekka vyöllesi, sinä sankari, vyöttäydy kunniaasi ja korkeuteesi.
45:5 Ole onnekas korkeudessasi. Nouse sotavaunuihisi totuuden, nöyryyden ja vanhurskauden puolesta, ja oikea kätesi opettakoon sinulle peljättäviä tekoja.
45:6 Sinun nuolesi ovat terävät, kansat kaatuvat sinun allesi; kuninkaan vihollisten sydämet lävistetään.
45:7 Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti; sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
45:8 Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä; sen tähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi."on muuttunut Ps.45:7 jakeesta.
Ekivaari kirjoitti: Septuaginta on takuulla. kolminaisuusopin muotoilema, eikä ole yhtäläinen 2.Sam.7:14-16 jakeissa profeetta Naatanin kautta Daavidille annetun alkuperäisen...... - to..
Ahaa selityksesi kirjoitti:
on muuttunut Ps.45:7 jakeesta.
Ekivaari kirjoitti: Septuaginta on takuulla. kolminaisuusopin muotoilema, eikä ole yhtäläinen 2.Sam.7:14-16 jakeissa profeetta Naatanin kautta Daavidille annetun alkuperäisen......Ps 45 on kuningaspsalmi joka kuvaa Israelin maallisen kuninkaan häitä , kuninkaat olivat Jumalan voideltuja .
Ps 45 :10 " Kuule, tytär, katso ja kallista korvasi, unhota kansasi ja isäsi huone, 11 ja saakoon kuningas halun sinun kauneuteesi, sillä hän on sinun herrasi. Kumarra häntä "
2 Sam.7 puhuu Salomosta jota Jumala kutsuu pojakseen
"Ilmoita nyt palvelijalleni Daavidille, että Herra Sebaot on sanonut näin: Minä otin sinut laitumelta laumasi jäljestä kansani Israelin hallitsijaksi..
Kun päiväsi ovat päättyneet ja sinä lepäät isiesi luona, minä asetan hallitsemaan sinusta polveutuvan suvun ja vakiinnutan sen kuninkuuden. Poikasi rakentaa nimelleni temppelin, ja minä pidän hänen kuninkaallisen valtaistuimensa vahvana ikiaikoihin asti.Minä olen oleva hänelle isä, ja hän on oleva minulle poika, ja jos hän tekee väärin, kuritan häntä niin kuin ihmiset lapsiaan."
Kumpaako apostolit ylistivät yli kaiken olevana; Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumalaa ja Isää, vaiko Herraamme Jeesusta Kristusta?
2.Korinttolaiskirje 1
3 "Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,"
Efesolaiskirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,"
17 "anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan"
1.Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleista nousemisen kautta,"
1.Korinttolaiskirje 3
23 "Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan",
sillä "Jumala on Kristuksen pää", niin kuin Kristus on seurakunnan pää.- Apt.17:2 ja Kol. 2:9
Kol. 2:9. Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että j u m a l u u s on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
Ap. t. 17:29. Sillä hänessä asuu j u m a l u u d e n koko täyteys ruumiillisesti,
10. ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan p ä ä,
11. ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: Apt.17:2 ja Kol. 2:9 kirjoitti:
Kol. 2:9. Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa luulla, että j u m a l u u s on samankaltainen kuin kulta tai hopea tai kivi, sellainen kuin inhimillisen taiteen ja ajatuksen kuvailema.
Ap. t. 17:29. Sillä hänessä asuu j u m a l u u d e n koko täyteys ruumiillisesti,
10. ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan p ä ä,
11. ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:Jumalalta saatu täyteys ei tee kenestäkään Jumalan täyteyden saajasta totista Jumalaa. Ei tehnyt Jeesuksesta, eikä tee kenestäkään meistä:
Efesolaiskirje 3
19 "ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä."- Luojan täyteys
ekivaari kirjoitti:
Jumalalta saatu täyteys ei tee kenestäkään Jumalan täyteyden saajasta totista Jumalaa. Ei tehnyt Jeesuksesta, eikä tee kenestäkään meistä:
Efesolaiskirje 3
19 "ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä."Room. 1:20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
21. koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
Isän todistus:
Hepr. 1:10. Ja: "Sinä, Herra, (Jeesus) olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja; - Vajaita
ekivaari kirjoitti:
Jumalalta saatu täyteys ei tee kenestäkään Jumalan täyteyden saajasta totista Jumalaa. Ei tehnyt Jeesuksesta, eikä tee kenestäkään meistä:
Efesolaiskirje 3
19 "ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; että tulisitte täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä."Onko joku ihminen Jeesusta lukuunottamatta sitten tullut *täyteen* Jumalan kaikkea täyteyttä? Ei ole, eikä pysty.
Luojan täyteys kirjoitti:
Room. 1:20. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
21. koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
Isän todistus:
Hepr. 1:10. Ja: "Sinä, Herra, (Jeesus) olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;Tuo ei ole Isän todistus pojastaan, vaan lainattu Psalmista 102, joka on jonkun "kurjan rukous Jumalalle":
Psalmit:
102:1 "Kurjan rukous, kun hän on näännyksissä ja vuodattaa valituksensa Herran eteen. - - -
102:24 Hän on lannistanut matkalla minun voimani, on lyhentänyt minun päiväni.
102:25 Minä sanon: Jumalani, älä tempaa minua pois kesken ikääni; sinun vuotesi kestävät suvusta sukuun.
102:26 Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun käsialasi.
102:27 Ne katoavat, mutta sinä pysyt, ne vanhenevat kaikki kuin vaate; sinä muutat ne, niinkuin vaatteet muutetaan, ja ne muuttuvat.
102:28 Mutta sinä pysyt samana, eivätkä sinun vuotesi lopu."
Noin siinä käy, kun et kirjoituksia, etkä niiden alkuperää!Vajaita kirjoitti:
Onko joku ihminen Jeesusta lukuunottamatta sitten tullut *täyteen* Jumalan kaikkea täyteyttä? Ei ole, eikä pysty.
Apostoli Paavali oli eri mieltä kanssasi:
Filippiläiskirje 3
15 "Olkoon siis meillä, niin monta kuin - m e i t ä - o n - t ä y d e l l i s t ä, - tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on."ekivaari kirjoitti:
Filippiläiskirje 3
15 "Olkoon siis meillä, niin monta kuin - m e i t ä - o n - t ä y d e l l i s t ä, - tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on."Lainaamasi jae kertoo sen, että Paavali oli täydellisesti antautunut tekemään Jumalan tahtoa omassa elämässään.
Työ oli kuitenkin Paavalilla vielä kesken. Sen apostoli ilmoittaa selvin ja suorin sanoin Fil.3:12 jakeessa:
"Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän SITÄ KOHTI, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut."- Pidemmälle ehtineitä
ekivaari kirjoitti:
Filippiläiskirje 3
15 "Olkoon siis meillä, niin monta kuin - m e i t ä - o n - t ä y d e l l i s t ä, - tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on."Täydellisiä ovat 'me', siis Paavali myös.
15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä [teleios],
Kuitenkin tuossa edellä Paavali juuri kiisti täydellisyytensä:
12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi [teleioō]
Jakeen 15 'täydellinen' on käännettävissä myös sanoilla täysi-ikäinen, henkisesti kypsä. Tässä viitataan niihin, jotka eivät ole enää ymmärrykseltään kristinuskon alkeissa. Jakeessahan sanotaan näistä pidemmälle ehtineistä "ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli", eli he eivät ole täydellisiä, koska heidän mielensä voi olla edelleen väärässä. - EI tähän
ekivaari kirjoitti:
Tuo ei ole Isän todistus pojastaan, vaan lainattu Psalmista 102, joka on jonkun "kurjan rukous Jumalalle":
Psalmit:
102:1 "Kurjan rukous, kun hän on näännyksissä ja vuodattaa valituksensa Herran eteen. - - -
102:24 Hän on lannistanut matkalla minun voimani, on lyhentänyt minun päiväni.
102:25 Minä sanon: Jumalani, älä tempaa minua pois kesken ikääni; sinun vuotesi kestävät suvusta sukuun.
102:26 Muinoin sinä perustit maan, ja taivaat ovat sinun käsialasi.
102:27 Ne katoavat, mutta sinä pysyt, ne vanhenevat kaikki kuin vaate; sinä muutat ne, niinkuin vaatteet muutetaan, ja ne muuttuvat.
102:28 Mutta sinä pysyt samana, eivätkä sinun vuotesi lopu."
Noin siinä käy, kun et kirjoituksia, etkä niiden alkuperää!kurjan rukouksia tarvita. Luetaan mitä Heprealaiskirjeen kirjoittaja sanoo!
Heprealaiskirje luku 1.
5. Sillä kenelle enkeleistä hän (Isä) koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
6. Ja siitä, kun hän (Isä) jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän (Isä) sanoo: "Ja kumartakoot häntä (Jeesusta) kaikki Jumalan enkelit."
8. mutta Pojasta (Ei enkelistä): "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja SINUN valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
10. JA: "SINÄ, Herra, (Jeesus) olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat SINUN kättesi tekoja;
11. ne katoavat, mutta SINÄ (Jeesus) pysyt,
Ekivaari: >Noin siinä käy, kun et kirjoituksia, etkä niiden alkuperää!>
Älä minua syytä. Tuon vain sen mitä Sanassa sanotaan?
- ml213.
"Eräs vaari palstalla viittailee suoraan roomalaiseen sotilaaseen, joka olisi Jeesuksen isä. Toiset ovat Joosefin isyyden kannalla. Kolmantena selityksenä on jättää koko Jumalan Poika ilmaan leijuvaksi käsitteeksi, jonka merkitys on vain vertauskuvallinen".
Vielä palaan aiheeseen. Valitettava todellisuus on, miten koko ongelma liittyy Semper sinun asian ymmärtämättömyyteesi eli et huomio lihallista ja Hengellistä puolta Jeesuksessa ja siitä kumpuaa tuo ihmetyksesi muita kohtaa.
Niin, Raamatun ilmoitusten pohjalta katsoen, niin Jeesuksen lihallisuus tulee todella Daavidin siemestä ja erikoisesti Joosefin kautta ja tähän liittyy miten Jeesuksen syntymään liitetään nimen omaan Joosefin sukuluettelo. ja toisaalta tämä asia on ilmoitettu faktanakin.
"Niin, Joosefkin lähti Galieasta, Nasaretin kaupunkiin, ylös Juudeaan, Daavidin kaupunkiin, jonka nimi oli Beetlehem, ..........hän....... kun........ oli....... Daavidin huonetta ja sukua.". Luuk.2:4
Muuten huomaatteko, miten tuohon jakeeseen on tympätty monta asiaa ja erikoisesti on haluttu ilmentää Joosefin taustaa/sukua.
No, taas tuo ei liity milläänlailla Kristukseen Jumalan Poikaan.Pojan Isä on totinen Jumala.Kaikella on kehityksensä, sen voi todeta aivan yleisellä tasolla.
Ihminen muuttuu sen uskon mukaan, jota hän sisimmässään kantaa. "Mene. Niinkuin sinä uskot, niin sinulle tapahtukoon."
Sanat sanoo Jeesus, Jumalan ainosyntyinen Poika, Matt.8:13.
Ml213, Joosefinpoika-uskosi on vahvistunut sinä aikana, minkä olen kirjoituksiasi palstalla seurannut. Olet lähtenyt valheen tielle.
En sano ja vielä vähemmän toivon, ettet voisi kääntyä Jeesuksen puoleen, Hänen puoleensa, joka on tullut taivaasta Isän tyköä Pyhän Hengen kautta pelastaakseen meidät synnin ja kuoleman vallasta.- ml213.
Kaikella on kehityksensä, sen voi todeta aivan yleisellä tasolla.
Ihminen muuttuu sen uskon mukaan, jota hän sisimmässään kantaa. "Mene. Niinkuin sinä uskot, niin sinulle tapahtukoon."
Ml213, Joosefinpoika-uskosi on vahvistunut sinä aikana, minkä olen kirjoituksiasi palstalla seurannut. Olet lähtenyt valheen tielle.
En sano ja vielä vähemmän toivon, ettet voisi kääntyä Jeesuksen puoleen, Hänen puoleensa, joka on tullut taivaasta Isän tyköä Pyhän Hengen kautta pelastaakseen meidät synnin ja kuoleman vallasta.No, jos sinä Semper miellät valheentieksi, jos ihminen uskoo mm Room 1:2..........4 ja johon uskon itsekkin, niin silloin olen todella valheen tiellä.
Tiedän, ettet vastaa,- tuntien sinut, mutta kysäisen siitä huolimatta. Mitä syntiä tai valhetta on uskoa kirjaimellisesti mitä Jumala/Raamattu ilmoittaa Jeesuksen liohallisuuteen liittyen.
Ymmärtänet,- tai toivon niin, ettei lihallinen Jeesus/Joosefin poika pelastaa yhtäkään ihmistä,- vaan .......kaikki........ihmiset tekee eläväksi Jumalan Poika, Jeesus Kristus. ml213. kirjoitti:
No, jos sinä Semper miellät valheentieksi, jos ihminen uskoo mm Room 1:2..........4 ja johon uskon itsekkin, niin silloin olen todella valheen tiellä.
Tiedän, ettet vastaa,- tuntien sinut, mutta kysäisen siitä huolimatta. Mitä syntiä tai valhetta on uskoa kirjaimellisesti mitä Jumala/Raamattu ilmoittaa Jeesuksen liohallisuuteen liittyen.
Ymmärtänet,- tai toivon niin, ettei lihallinen Jeesus/Joosefin poika pelastaa yhtäkään ihmistä,- vaan .......kaikki........ihmiset tekee eläväksi Jumalan Poika, Jeesus Kristus.Vastaan kyllä, mutta en tartu sinun turhauttaviin pyörityksiisi.
>>Mitä syntiä tai valhetta on uskoa kirjaimellisesti mitä Jumala /Raamattu ilmoittaa Jeesuksen liohallisuuteen liittyen.- Pitää paikkansa
Kaikella on kehityksensä, sen voi todeta aivan yleisellä tasolla.
En sano ja vielä vähemmän toivon, ettet voisi kääntyä Jeesuksen puoleen, Hänen puoleensa, joka on tullut taivaasta Isän tyköä Pyhän Hengen kautta pelastaakseen meidät synnin ja kuoleman vallasta.Ekivaarin jankutukset ovat menneet perille kuten natsiprpaganda aikanaan. ml213 on huolestuttava tapaus.
"Ml213, Joosefinpoika-uskosi on vahvistunut sinä aikana, minkä olen kirjoituksiasi palstalla seurannut. Olet lähtenyt valheen tielle." Semper.Fidelis kirjoitti:
Vastaan kyllä, mutta en tartu sinun turhauttaviin pyörityksiisi.
>>Mitä syntiä tai valhetta on uskoa kirjaimellisesti mitä Jumala /Raamattu ilmoittaa Jeesuksen liohallisuuteen liittyen.Minun pitänee antaa välikommentti apostoli Paavalin antamaan Jeesuksen inhimillisen syntymisen selitykseen, jotta myös Semper.Fidelis sen ymmärtäisi:
Roomalaiskirje 1
2 "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, [Luuk.1:70, Luuk.24:25-27; Joh 5:39; 1.Piet.1:10]
3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ] (jolla ei ole valtaa eikä ole herramme, mutta)
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]- ml213.
>>Mitä syntiä tai valhetta on uskoa kirjaimellisesti mitä Jumala /Raamattu ilmoittaa Jeesuksen liohallisuuteen liittyen."Syntiä on se, että Jeesus sidotaan Joosefin kautta lihalliseen syntyperään, vaikka Hän Raamatun mukaan sikisi Pyhästä Hengestä ja on Jumalan ainosyntyinen Poika. "
No, jos Jumala itse ilmoittaa, miten Jeesuksen lihallisuus on Daavidin siemenestä lähtöisin ( Room 1), niin mitä ihmeen syntiä tässä on. Siis usko miten Jeesuksen lihalline syntyperä on Daavidin siemenstä,- jota edusti Joosef.
Sinun mielestä Semper tuota ei saa ihmiset uskoa,- koska sinäkään et usko. Niin, uskotko vai et sanojen sisältöön joka on tuossa mm Room. 1
" hänen Pojastansa - joka ........l-i-h-a-n......p-u-o-l-e-s-t-a......on.......s-y-n-t-y-n-y-t........Daavidin siemenestä ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme".
Ymmärrä, ettei Daavidin siemenestä syntymisessä oli Jumala Isä. Uskotko tai et, mutta Raamatussa on selkeä ilmoitus, miten lihallisen Jeesuiksen isä on Joosef ja taas Joosef oli Daavidin siemenestä. Sukua ja huonetta.
Luuk 2:4
Ymmärrä. Jos Joosefilla ei olisi osaa tai arpaa Jeesuksen lihallisuudessa, niin miksi Jumala ilmoittaa,- jopa tarkoin Joosefin suvun luetteloineen ja ilmoittaa faktana; ja oli, kuin luultiin Joosefin poika. Luuk. 3:23
Ymmärrätkö, miten sinä vastustat Jumalan ilmoituksia,- ihmisiä,- jotka uskovat niihin.No, ei uutta auringon alla, mutta mainitsin kuitenkin. - ml213.
Pitää paikkansa kirjoitti:
Ekivaarin jankutukset ovat menneet perille kuten natsiprpaganda aikanaan. ml213 on huolestuttava tapaus.
"Ml213, Joosefinpoika-uskosi on vahvistunut sinä aikana, minkä olen kirjoituksiasi palstalla seurannut. Olet lähtenyt valheen tielle."Kaikkia osapuolia kunnnioittaen, niin olen uskonut Jeesuksen olemukseen paljon ennen kuin edes tiesin ekivaarin olemassolosta.
Niin, ihminen voi löytää toduuden ilman Ekivaariakin.Onhan meillä opettamassa ja ohjaamassa ymmärrystämme sama Henki ja en ihmettele,- jos Pyhän Hengen ohjaamat ihmiset näkevät ja uskovat saman suuntaisesti. - ml213.
ml213. kirjoitti:
"Syntiä on se, että Jeesus sidotaan Joosefin kautta lihalliseen syntyperään, vaikka Hän Raamatun mukaan sikisi Pyhästä Hengestä ja on Jumalan ainosyntyinen Poika. "
No, jos Jumala itse ilmoittaa, miten Jeesuksen lihallisuus on Daavidin siemenestä lähtöisin ( Room 1), niin mitä ihmeen syntiä tässä on. Siis usko miten Jeesuksen lihalline syntyperä on Daavidin siemenstä,- jota edusti Joosef.
Sinun mielestä Semper tuota ei saa ihmiset uskoa,- koska sinäkään et usko. Niin, uskotko vai et sanojen sisältöön joka on tuossa mm Room. 1
" hänen Pojastansa - joka ........l-i-h-a-n......p-u-o-l-e-s-t-a......on.......s-y-n-t-y-n-y-t........Daavidin siemenestä ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa - Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme".
Ymmärrä, ettei Daavidin siemenestä syntymisessä oli Jumala Isä. Uskotko tai et, mutta Raamatussa on selkeä ilmoitus, miten lihallisen Jeesuiksen isä on Joosef ja taas Joosef oli Daavidin siemenestä. Sukua ja huonetta.
Ymmärrä. Jos Joosefilla ei olisi osaa tai arpaa Jeesuksen lihallisuudessa, niin miksi Jumala ilmoittaa,- jopa tarkoin Joosefin suvun luetteloineen ja ilmoittaa faktana; ja oli, kuin luultiin Joosefin poika. Luuk. 3:23
Ymmärrätkö, miten sinä vastustat Jumalan ilmoituksia,- ihmisiä,- jotka uskovat niihin.No, ei uutta auringon alla, mutta mainitsin kuitenkin."Ymmärrä, ettei Daavidin siemenestä syntymisessä oli Jumala Isä. "
Korjaus.Tulisi olla. Ettei Daavidin siemenestä syntymisessä ole Jumala isä,- vaan Joosef kuten toisaalla Jumala ilmoittaa. - Sukuluetteloista
ml213. kirjoitti:
"Syntiä on se, että Jeesus sidotaan Joosefin kautta lihalliseen syntyperään, vaikka Hän Raamatun mukaan sikisi Pyhästä Hengestä ja on Jumalan ainosyntyinen Poika. "
Ymmärrätkö, miten sinä vastustat Jumalan ilmoituksia,- ihmisiä,- jotka uskovat niihin.No, ei uutta auringon alla, mutta mainitsin kuitenkin.Joosef oli Jeesuksen kasvatti-isä. Joosefin sukuluettelo on Matteuksen evankeliumin alussa. Luukas esittää Marian sukuluettelon, tosin sekin päättyy Joosefiin tuon ajan kulttuuria mukaillen, jossa miehiä pidettiin arvokkaampina mainintoina. Talmudissa Eeli mainitaan Marian isäksi. Sekä Joosef että Maria olivat Daavidin jälkeläisiä.
- ml213.
Sukuluetteloista kirjoitti:
Joosef oli Jeesuksen kasvatti-isä. Joosefin sukuluettelo on Matteuksen evankeliumin alussa. Luukas esittää Marian sukuluettelon, tosin sekin päättyy Joosefiin tuon ajan kulttuuria mukaillen, jossa miehiä pidettiin arvokkaampina mainintoina. Talmudissa Eeli mainitaan Marian isäksi. Sekä Joosef että Maria olivat Daavidin jälkeläisiä.
Uskon, ettei Jumala tee täydellistä sekaannusta ihmisten mieliin eli kulttuurin mukaan/vaikuttamana ilmoittaisi Jeesuksen lihallisuuden.
"Niin, Joosefkin lähti Galieasta, Nasaretin kaupunkiin, ylös Juudeaan, Daavidin kaupunkiin, jonka nimi oli Beetlehem, ..........hän....... kun........ oli....... Daavidin huonetta ja sukua.". Luuk.2:4
Monessa kohtaa juuri Joosefiin yhdistetään Daavidin siemen eli kyseessä on todella siemen,- joka ilmentää biologisuutta.
Jos Joosef olisi vain kasvatti isän roolissa, niin hänen sukuhaaransa esille tuomisessa ei olisi mitään merkitystä,- vaan Jumala ilmoittaisi tarkoin Marian sukuhaaran ja painottaisi sitä. Nyt koko painotus on yksin omaan Joosefissa. - ml213.
>>Mitä syntiä tai valhetta on uskoa kirjaimellisesti mitä Jumala /Raamattu ilmoittaa Jeesuksen liohallisuuteen liittyen."Aiotko sinä ml213 silloin tervehtiä Jeesusta "Joosefin poikana"?"
No, empä todella. Kuten Raamatussa on ilmoitettu, niin Jeesusta Kristusta , kuten meitä ihmisiäkään ei tule tunnistaa/muistella lihan mukaan, vaan Hengen mukaan.
Todellisuudessa Jeesuksen lihallisuudessa tuo Joosefin kautta tuleva Daavidin siemen näkyy vain esim. kehon rakenteessa, kasvojen piirteissä jne... eli tekijöissä, joilla ei ole mitään merkitystä ja annettavaa Hengelliselle ihmisellle.
Hengellisen ihmisen tärkein asia on tuntea Jeesus Kristuksena ja Herrana Jumalan Poikana. Sukuluetteloista kirjoitti:
Joosef oli Jeesuksen kasvatti-isä. Joosefin sukuluettelo on Matteuksen evankeliumin alussa. Luukas esittää Marian sukuluettelon, tosin sekin päättyy Joosefiin tuon ajan kulttuuria mukaillen, jossa miehiä pidettiin arvokkaampina mainintoina. Talmudissa Eeli mainitaan Marian isäksi. Sekä Joosef että Maria olivat Daavidin jälkeläisiä.
Johanneksen evankeliumi 6
63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Sen tähden:
1.Timoteuksen kirje 1
4 "eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin."
Tiituksen kirje 3
9 "Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia."
2.Korinttolaiskirje 5
16 "Sen tähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."ekivaari kirjoitti:
Minun pitänee antaa välikommentti apostoli Paavalin antamaan Jeesuksen inhimillisen syntymisen selitykseen, jotta myös Semper.Fidelis sen ymmärtäisi:
Roomalaiskirje 1
2 "Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, [Luuk.1:70, Luuk.24:25-27; Joh 5:39; 1.Piet.1:10]
3 on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; [Matt. 1:1 ] (jolla ei ole valtaa eikä ole herramme, mutta)
4 pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme, [Ap. t. 2:36; Hepr. 1:5]Et ekivaari ole ymmärtänyt Paavalin sanoja niinkuin ne ymmärtää tulisi.
Jeesuksen inhimillinen äiti oli Maria ja hän polveutuu Daavidin siemenestä. Siitä Paavali kirjoittaa Room.1:3.
Samoin Jeesuksen kasvatti-isä Joosef, jota maallisen lain mukaan pidettiin Jeesuksen laillisena isänä, polveutuu Daavidista.
Mutta evankeliumin vääjäämättömän todistuksen mukaan Maria tuli raskaaksi Pyhästä Hengestä ja synnytti Jeesuksen. Se sinun tulisi uskoa, jos totuudelle ja pelastuksen evankeliumille haluat olla kuuliainen.ml213. kirjoitti:
"Aiotko sinä ml213 silloin tervehtiä Jeesusta "Joosefin poikana"?"
No, empä todella. Kuten Raamatussa on ilmoitettu, niin Jeesusta Kristusta , kuten meitä ihmisiäkään ei tule tunnistaa/muistella lihan mukaan, vaan Hengen mukaan.
Todellisuudessa Jeesuksen lihallisuudessa tuo Joosefin kautta tuleva Daavidin siemen näkyy vain esim. kehon rakenteessa, kasvojen piirteissä jne... eli tekijöissä, joilla ei ole mitään merkitystä ja annettavaa Hengelliselle ihmisellle.
Hengellisen ihmisen tärkein asia on tuntea Jeesus Kristuksena ja Herrana Jumalan Poikana.Aiot siis taivaan kirkkaudessa, jos sinne kerran pääsemme, esitellä Jeesusta Kristuksena, joka on kovasti isänsä Joosepin näköinen.
Et taida tietää, millaisia "totuuksia" latelet keskellä kirkasta päivää.- Usko Toivonen
Pitää paikkansa kirjoitti:
Ekivaarin jankutukset ovat menneet perille kuten natsiprpaganda aikanaan. ml213 on huolestuttava tapaus.
"Ml213, Joosefinpoika-uskosi on vahvistunut sinä aikana, minkä olen kirjoituksiasi palstalla seurannut. Olet lähtenyt valheen tielle."Muistutukseksi:
5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
Fil. 2.
Tällä palstalla on joitakin kirjoittajia, jotka kieltävät Jeesuksen sovitustyön
Golgatalla.
32. Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."
33. Mutta sen hän sanoi antaen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla hän oli kuoleva.
Joh. 12.
28. Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
Apt. 20.
Jeesus Nasaretilainen kärsi hirvittävät tuskat jokaisen maailman ihmisen edestä, ja hänen verensä vuodatettiin senvuoksi, että meillä olisi elämä hänessä.
En kertakaikkiaan saata ymmärtää kirjoittajia, jotka itse todistavat itsestään ( Pyhän Hengen osallisuus ) ja he kuitenkin polkevat jalkoihinsa omatkin
lunnaansa. - to..
Sukuluetteloista kirjoitti:
Kukaan ei liity kasvatti-isän sukuun vaan suku menee biologisen isän ja perimän perimän mukaan.
Kummatkin luettelot ovat Joosefin , ei kukaan tiedä Marian sukua, eikä sillä olisi ollut merkitystäkään, lapsihan aina seuraa siittäneen isän sukua.
Talmudin mahdolliset jeesusmaininnat , mm väite että hänen isänsä oli roomalainen sotilas, ovat gemarasta, satoja vuosia Jeesuksen jälkeen, jolloin kirkot jo vainosivat juutalaisia .Ei niillä ole todistusarvoa, ne kertovat vain mitä jotkut juutalaiset uskoivat krisnuskon noustua juutalaisia uhkaavaksi tekijäksi. Pitää paikkansa kirjoitti:
"Ml213, Joosefinpoika-uskosi on vahvistunut sinä aikana, minkä olen kirjoituksiasi palstalla seurannut. Olet lähtenyt valheen tielle."Jumalan sana ei jää eikä jätä välille;
Jesaja 55
11 "niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin."- ml213.
>>Mitä syntiä tai valhetta on uskoa kirjaimellisesti mitä Jumala /Raamattu ilmoittaa Jeesuksen liohallisuuteen liittyen."Aiotko sinä ml213 silloin tervehtiä Jeesusta "Joosefin poikana"?"
En toki, muistanet sen Raamatun ilmoituksen, jonka mukaan emme tunne toisiamme lihan mukaan,- vaan Hengen. Jeesus on todella Kristus ja Herra,- Herra, jonka kaikki ihnmiset tulevat suullaan tunnustamaan.
Ymmärrä,- jos mahdollista, niin Jeesuksen lihallisuudella ei ole mitään tekemistä Hengellisyyden kanssa. Vai kuvitteletko, ettei Jeesuksen tarvinnut syödä ja juoda, vaan olisi ollut ihmeellinen olio.
Uskon, miten Jeesus leikkautti mm hiuksiaan ja leikkasi kynsiään ja pukeutui sen ajan mukaan ja mahdolistui tuntemaan nälkää janoa ja vilua eli oli ihan tavallinen ihminen,- mies. Niin, tätä miestä emme tapaa taivaassa, vaan hänelläkin on toinen ruumis kuin lihallinen. Taivaassa ei "tietääkseni" syödä ja juoda ja käydä tarpeilla, emmekä vie sinne raihnaista ruumistamme.
" Ekivaarin jankutukset ovat menneet perille kuten natsiprpaganda aikanaan. ml213 on huolestuttava tapaus. "
Kirjoittaja heijasti ameeban tasoista ajattelukykyä. Mutta asiaan.
Parjatut nimimerkit näyttävät ymmärtäneen raamatun oleellisen sisällön jumaluuskäsitteessä että "äpärä vai Jumala" käsitteessä.
Kolmimaisopin kannattajat asettavat Jumalan ja ihmisen toistensa vastakohdaksi. Parjatut nimimerkit ovat hyvin osoittaneet raamatun lainauksilla yhteyden ja erillisyyden.
Monijumalaiset uskonnot pitivät jumalia erillisinä taivaassa mutta yhteydessä maahan. Ne omasivat myös inhimillisiä piirteitä. Ne (myös juutal. Herra) välittivät ihmisistä tai olivat välittämättä.
Kristinusko vei yhteyden askeleen etäämmälle ja toiselta osalta lähemmäksi.
Jumala ei reissannut enää maailmassa. Se asui ylhäisessä yksinäisyydessä muiden henkiolentojen kanssa.
Yhteyskäsite syntyi luomiskertomuksen abstraktisoinnista. Henki oli ensin yksin. Sitten Henki synnytti maailman. Maailman jokaisessa hipussa on ripaus henkeä, erityisesti ihmisessä. Henki on silti yksi ylitse muiden.
Antiikin ajattelijoiden, mukana UT:n luojien, ajattelu ei voinut kuvitella henkeä ja maailmaa täysin toisistaan erillisinä. Maailma lähti Hengestä. Maalmassa on kaikkialla osa Hengestä.
Ekivaari ja ml213 toivat esille todisteeksi raamatunjakeita. Ne ovat oikeita ja heijastavat Jumalan ja maailmanyhteyttä.
Mikä sotki loogisen ajattelun, jossa ihmisestä tehdään Jumala ja Jumalasta täysin ihmisestä riippumattoman olion?
Vastaus on; Nikean päätös Jeesuksesta ihmisenä ja jumalana, erillinä ja samana.
Jeesus jumalana muodostuu papukaijamaiseksi uskomushöpötykseksi vastoin Uuden Testamentin yleistä linjaa.
Nikean päätös johti vallanhimoiseen -usko tai kuole- oppiin. Maallisen uskonollisen vallan järjestön luomiseen.
Jos Nikean päätöstä ei olisi ollut, kristinusko olisi muodostunut lähinnä buddhalaisuuden kaltaiseksi henkisen minän etsintäuskoksi ja UT olisi edelleen sama. Se olisi korostanut uskon tähtäävän tasapainoisen ja rauhallisen elämän etsintään syyllistämättä ketään toisinuskovaa.
Jotenka SF:n uskoma äpäräjumala on julma ja tunteeton kuten SF on itsekin uskonveljiään kohtaan.Sinulla arvoisa nimim. Suopursukka on sekä kyky että rohkeus leiskauttaa semmoisia 'hengen sanomia' (jääköön sanomatta missä hengessä), että ne voivat panna heikkohermoisempien jaloissa sukat pyörimään kuten sanonta kuuluu.
Minua et hätkäytä 'sanomillasi'. Suhtaudun viesteihisi lempeän ymmärtäväisesti, jopa toivorikkaasti. Sinusta ei voi sanoa, että olisit penseä tai veltto uskossasi. Olet palava uskon mies.
Ratkaiseva ongelma sinulla ikävä kyllä on se, että uskosi kohde EI ole Israelin Jumala, Herra Sebaot ja Hänen ainosyntyinen Poikansa Kristus Jeesus, meidän Vapahtajamme.
Viestisi loppukaneetin äpäräjumalasta ja minun julmuudestani uskonveljiäni kohtaan kiistän ja jätän omaan arvoonsa.
Minun Jumalani ON rakkaus ja Hänelle kuuliaisena tahdon omassa elämässäni toteuttaa rakkauden kaksoiskäskyä.
Kiitoksia kovasti kehuista.
Tottakai minä uskon kaikenlaiseen. Yksinkertainen kaveri koulutukseltani. En osaisi tehdä edes taskulamppua.Silti uskon sitä kaupasta ostaessani, että se toimii.
Kyllä sinä teet jumalastasi äpärää. Juuri siksi kun teet Jeesuksesta äpärää vastoin Uutta Testamenttia. Et ymmärrä Jeesusta kristittyjen kunnioittama miehenä, jonka nimiin on laitettu hyviä reaalisen elämän ohjeita. Siksi juttelet palstalla aidanseipäistä kun pitäisi puhua aidasta.
Väännän lukijoille antiikin ajattelua. Sen perusta oli pragmaattista, käytännön läheistä.
Ilmiöt pystyttiin toteamaan. Esim. korkeammasta astiasta vesi valuu alempaan astiaan. Aina. Mutta mistä se johtui, sitä ei pystytty mieltämään ennen painovoimalain keksimistä
Lopuksi: Irti äpäräjumalasta jo antiikin ajattelunkin avulla.
Mikä on puu nimeltä koivu. Se on kokonaisuus. Jokainen suomalainen tunnistaa tai muodostaa mielessään kuvan koivusta.
Lähempi tarkastelu osoittaa, että koivussa on runko, oksat ja lehdet, geenit, imusuonisto vedensekaisen ravinnon kuljettamiseen eri osiin.
Lehti, oksa, tai runko ei ole koivu. Koivu on kokonaisuus. Maastossa kasvava yksilö.
Koivua ei voi mieltää koivuksi mieltämättä siitä näkyvät piirteet. Mieltääkseen koivun ihmisen täytyy mieltää koivun osaset.
Koivuko kokonaisuutena ei olisi mitään? On tietenkin. Se on osasten summa, mutta ei sekalaisesti kattilaan pilkottuna vaan elävänä kokonaisuutena.
Koivu sanana on abstrakti käsite. Käsitteen takana on tietty materaalinen kokonaisuus.
Koivulla on moninaisia käytännöllisiä piirteitä. Koivu liittyy käytännössä monella tapaa luontoon sekä ihmiskuntaan käyttöominaisuuksiltaan.
Koivu ei ole mitään ilman ristiriitaista itseään. Monista osista yhteen toimivaa kokonaisuutta. Sisäinen ristiriita leimaa koivun olemassaoloa sen elämän ajan ja on ehtona sen synnylle ja kuolemalle.
Koivu ei ole koivu ilman kaikkia siinä olevia ainesosasia.
Oletan, että SF:lle koivun "salaisuus" on ratkaisematon ongelma ja hän pitää vankassa uskossa kiinni äpäräjumalastaan.Teit tyylillesi uskollisena mielenkiintoisen katsauksen mm. aidanseipäisiin, äpäriin, painovoimaan ja antiikin ajatteluun.
Ehkä tuo "koivun salaisuus" ja puun anatomia voisi johdattaa edes hivenen ymmärtämään Jumaluuden salaisuutta.
Jumaluus ei tosin rajoitu johonkin konkreettiseen, käsin kosketeltavaan, vaan se on rajattomasti ihmisjärjen ja tieteen saavutukset ylittävää todellisuutta.
Meidän maallisilla aisteillamme ei Jumaluuden olemuksesta ole päästy näkemään muuta kuin Jumalan Pojan ilmestyminen orjan muodossa ihmisten keskuuteen. Mutta Hänessä me näemme Jumalan ilmestyneen Pelastajana ja Sovittajana maan päälle.
Voimme verrata Jeesusta sinun kuvauksesi pohjalta vaikkapa koivun runkoon. Tässä tapauksessa 'koivu' ei kuitenkaan ole mikään "Betula pendula", vaan se on taivaitten taivaisiin ulottuva kokonaisuus, jota ihminen ei koskaan tule kokonaan käsittämään.
Usko suopursukka Jumalaan, joka on ilmestynyt Kristuksessa.SF:
"Voimme verrata Jeesusta sinun kuvauksesi pohjalta vaikkapa koivun runkoon."
"Jumaluus ei tosin rajoitu johonkin konkreettiseen, käsin kosketeltavaan, vaan se on rajattomasti ihmisjärjen ja tieteen saavutukset ylittävää todellisuutta."
Mukava kun vastasit. Vastaus oli ennakko-odotuksen mukainen. Et ymmärtänyt tai aatteesi vuoksi sinun on pakko kiertää totuus.
Ensimmäisenä kiellät UT:n selkeät ilmaukset, jotka sisällyttävät Hengen häivähdykseen kaikessa mitä olemassa. Ekivaari ja ml213 ovat tuoneet esille selkeitä jakeita.
Toiseksi myönnät , että Henkeä ei voi tiedostaa ja sitten latelet silmän värähtämättä, että antiikin ihmiset olisivat olleet kosketuksessa Henkeen, henkeen kokonaisuudessaan ja käsin kosketeltavana. Jos Henkeä ei voi järjellä tiedostaa ja ymmärtää, ei pidä siitä mitään selittää. Eikö totta? Puheet siitä että Henki vaatisi ihmisiltä jotain muuta kuin luonnollista käyttäytymistä - eikö se ole maallista spekulaatiota -. Uskomista äpäräjumalaan.
Kolmanneksi tosi yksinkertainen möhlä ajattelussasi. Yksinkertainen koivunrunkovertaus muodostui "tohtorinarvon" komoutumiseksi.
Esität, että Jeesus olisi maailmanhenki, kaiken olemassaolevan henki. Sitten latistat Hengen kokonaisuuden osaksi eli äpäräksi.
Filosofiasi on , sanoisiin uskovien termillä, pahaa jumalanpilkkaa. Virhepäätelmäsi johtuvat katolisen kirkon luomasta dogmista; Jeesus oli sekä jumala että ihminen.
On jotenkin paradoksaalista, että ateisti joutuu puolustamaan UT:n todellisia näkemyksiä teologivääristelijöitä vastaan.Argumentointisi on filosofisuudessaan omalla tavallaan vahvan kuuloista ja lievästikin ilmaistuna maailmoja syleilevää.
En ole pahoillani joutuessani myöntämään, etten pärjää sinulle tuonkaltaisen argumentoinnin tasolla. Siis reilu peli; olet minua laaja-alaisempi tuolla 'rintamalla'.
Minulle on lohdullista ja pelastukseni kannalta keskeistä, että sinun edustamallasi filosofisella pelikentällä ei kenenkään iankaikkista autuutta tulla ratkaisemaan.
10:21 Sillä hetkellä Hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt."
"Minulle on lohdullista ja pelastukseni kannalta keskeistä, että sinun edustamallasi filosofisella pelikentällä ei kenenkään iankaikkista autuutta tulla ratkaisemaan."
Joo. Se on totta. Ei ole tarkoituskaan. Se e edes edellytä sitä. Myöskään UT:n taustalla oleva antiikin aikainen filosofinen maailmannäkemys ei sitä edellytä.
Koivu on silti kokonaisuus. Se on tietty ilmiö ja joka on yhteydessä tuhansiin muihin ilmiöihin.
Koivu on nähtävillä, käsin kosketeltava, haistettava ja maistettava. Se vaikuttaa monin eri tavoin ihmisten elämään.
Syvempi tarkastelu osoittaa, että sen kokonaisymmärtäminen on mahdotonta. Tiedonrippusen takaa avautuu tuhansia uusia kysymyksiä ja aina koivun kokonaisuus jää tuntemattomaksi.
Ilmiö nimeltä koivu vaatisi uskomista itseensä? Tai peräti palvomista tai pelastaisi jostain?
Jos koivu osaisi ajatella, se nauraisi uskojat pellolle.
Yhden ainoan asian koivu edellyttää, silloin kun sitä ajatteleva äly tuijottaa. Se vaatii itsensä tutkimista.
Koivu myös sanoisi hänestä henkeä tekeville: "Olen käytännöllinen, älkää tehkö minusta äpäräkoivua."
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027