Menkat vaan jatkuu ja jatkuu

Meinaa jo lähtä järki, kun menkat jatkuu nyt jo 13. päivää... aloin juuri syömään e-pillereitä, joten johtunee aika paljon siitä. mutta kuitenkin, ei tämä mukavaa ole =/ lieneekö muilla vastaavanlaisia kokemuksia? muutenkin huomaan pillereiden vaikuttaneen mm. mielialoihin: ajoittaiset hyvin voimakkaat masennuksen ja ärsytyksen tunteet, jotka menevät myös aika nopeasti ohi. lisäksi väsyttää kovasti ja ruokahalu on valtava... taitaa olla viisainta lopettaa pillerit ja palata takaisin kondomin käyttöön, ainakaan meikäläiselle ei hormonaalinen ehkäisy tunnu sopivan =(((
4636
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Itselläni kuukautiset "asettuivat aloilleen" heti ekasta liuskasta lähtien, tosin aloituspäivä on vaihdellut (ensiksi se oli 1. tai 2. pilleritön päivä, nykyään 4.).

Mitä noihin sivuoireisiin tulee: anna kehollesi aika tottua pillereihin, keholla kestää n. 3kk ennen kun se tottuu niihin eli sivuoireet häviävät siinä ajassa. Ja jos niitä vielä esiintyy 3-6kk:n jälkeen voi harkita merkin vaihtamista tai pillerien pois jättöä.

Minullakin oli alussa noita kuvaamiasi oireita, mutta ne menivät muutamassa kuukaudessa ohi. Joten koita kestää!!

t: Miina

Äänestä
  • minulla ei ole ilmennyt mitään huonoja sivuoireita ainakaan... Haluan enemmän!!!! :) ..en sitten tidä johtuuko pillereistä :)

    ..mitään sivuoireita ei ole siis ollut... ainakaan pahoja.. Merkkinä on Meliane. Kaverillani myös.. sekä hänen siskollaan, joka joutui vaihtamaan monta kertaa, ennen kuin löys Melianet :)

    Toki yksilöllistä!!!

    ...Ei kannata vaipua epätoivoon... pillerit ovat todella kätevä ehkäisykeino, jollei ekalla kerralla löydy oikea merkki, ei kannata luovuttaa.
    Sitäpaitsi p.neuvolassa sanottiin että mahdollisten sivuoireiden pitäisi häipyä parin ekan liouskan aikana.. Ne ovat siis näin alussa täysin normaaleita.

    Äänestä

  • tyttö17 kirjoitti:

    minulla ei ole ilmennyt mitään huonoja sivuoireita ainakaan... Haluan enemmän!!!! :) ..en sitten tidä johtuuko pillereistä :)

    ..mitään sivuoireita ei ole siis ollut... ainakaan pahoja.. Merkkinä on Meliane. Kaverillani myös.. sekä hänen siskollaan, joka joutui vaihtamaan monta kertaa, ennen kuin löys Melianet :)

    Toki yksilöllistä!!!

    ...Ei kannata vaipua epätoivoon... pillerit ovat todella kätevä ehkäisykeino, jollei ekalla kerralla löydy oikea merkki, ei kannata luovuttaa.
    Sitäpaitsi p.neuvolassa sanottiin että mahdollisten sivuoireiden pitäisi häipyä parin ekan liouskan aikana.. Ne ovat siis näin alussa täysin normaaleita.

    tosin kaikille ne pillerit ei yksinkertaisesti vaan sovi, siis keho ei totu. mä kokeilin kolmia eri pillereitä, enkä enää meinaa niitä syödä. paljonhan niistä hyvääkin saa, jos sopivat löytää, mutta itse olen paljon onnelisempi ja voin paljn paremmin ilman.

    Äänestä

Itselläni jatkui menkat 10 viikkoa ehkäisykapselin asentamisen jälkeen. Kokeilepa sitä!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Ärsyttävää kirjoitti:

Meinaa jo lähtä järki, kun menkat jatkuu nyt jo 13. päivää... aloin juuri syömään e-pillereitä, joten johtunee aika paljon siitä. mutta kuitenkin, ei tämä mukavaa ole =/ lieneekö muilla vastaavanlaisia kokemuksia? muutenkin huomaan pillereiden vaikuttaneen mm. mielialoihin: ajoittaiset hyvin voimakkaat masennuksen ja ärsytyksen tunteet, jotka menevät myös aika nopeasti ohi. lisäksi väsyttää kovasti ja ruokahalu on valtava... taitaa olla viisainta lopettaa pillerit ja palata takaisin kondomin käyttöön, ainakaan meikäläiselle ei hormonaalinen ehkäisy tunnu sopivan =(((

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu