KÖYHÄ EI SAA EDES MANSIKOITA!

Äiti ja 9 tenavaa

Mansikat maksaa euroaikan kauheesti, ei ole enää lapsille varaa ostaa niitäkään. Hyvä kun maitopurkin saa kerran viikossa.

Kurjaa kun ei olla syöty mansikoita 5 vuoteen, aina ne lapset ( 2, 4, 5, 6,6 8,9 10, 12 v) kinuaa, kun torilla käydään, mutta ei ole varaa ostaa.

Miltähän ne maistuu??? Vatut ja marjat, hedelmät???? Ei ole hedelmiä ja vihanneksia ym marjoja syöty 5 vuotteen. Ei oo varaa.

Karkkia ostetaan, ja siihen ne varat meneekin, niistä ei luovuta.

Päätimme, että kun tuli oskerivero, niin karkista emme luovu, luovumme sitten hedelmistä ja vihanneksista.

Karkkia on pakko saada, muuten verensokeri laskee.

40

282

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku lohtu

Munaa saat ainakin riittävästi. PerusIrmaa huomattavasti enemmän. Nauti siitä! Kaikkea ei voi saada. Irmat ostaa mansikoita jos ukkolla on päänsärkyä.

• ajatusetelija

Yhdeksää tenavaa ei rahaa omaamaton hanki. Itse en hankkisi yhtäkään, mikäli tilanne ettei mitään tuloja, eli sikäli liimaletti- Soinin abortinvastainen jurbutus on tyhmyyden kliimaksi.

Minä en kyennyt moneen otteeseen ostamaan mansikoita viime kesänä. Tiedän teiniaikojen syömishäiriöisenä lähestulkoon kaikkien ruokien kaloriarvon ulkoa mitään taulukoita katsomatta, eli jos mansikoista per 2 litraa ( yleensä torikopassa kylläkin on ainoastaan viissataa grammaa, btw) saa kaloreita vain vajaat noin kakssataa, niin minkä juustopään sä luulet nälkäänsä ostavan mansikoita mieluummin, kuin vaikkapa esim. lenkkimakkaran, kun mansikoiden kilohinta on usein lähemmäs kolme euroa - niillä ainoastaan ei ihmisen kroppa toimi ja lenkkis maksaa euroviiskyt?

Jos mulla viis euroa päivän ruokaan, en tasan osta mansikoita. Ostan perunaa ja makkaraa tai jauhelihaa, ehkä appelsiinimehua.

• pudota marja suuhun

Ennenmuinoin köyhät kävi hakemassa yöllä mansikkamaalta omaan tarpeeseen jos niin kovasti himotti, mutta nykyajan läskipersevössykät odottaa että sossun täti tai ruokakassisetä tuo ne kotiovelle kun sohvalta ei viitsi sen takia nousta.

• o tempora...

tää on kyllä jo tyhmyyden huippu!

• metall-leidi

kumma, että sun kaltaisesi aivokuolleet saavat provoilla ja trollata köyhien kustannuksella. Tuota tuubaa ei hevillä usko.

• kdfkdkkruyryryr

tollanen tollo sietääkin olla ilman ruokaa niin oppii tavoille. jalat ristii jos ei vara elättää kakaroita. ja mene töihin loinen.

• ei töihin enää

En jaksa mennä töihin, mulla on töitäkotonakin, kunmies ei jaksanut olla lastenkanssa. Minä hoida, mutta ei ole mansikoita lapsille.

• maahanmuuttaja

muuttakaa maalle ja pomikaa itse!!Savossa mansikat pilvein pimein.
      Vositte itsekin kasvattaa niitä, ja muut hedelmät. Kun niin monta lapsia, parasta asua maalla. Voitte vaikka vuokratta mökki ja kasvattaa hedelmät, ja kasvikset itse. Mutta kaupassa ne eivät maksaa niin paljon! Mansikat kasvaa joka paikassa maalla.

• Hyvä idea

Asutko maalla? Me muutetaan teille.

• muija...

Taasko "köyhä äiti" täällä mesoaa ja keksii kaikenlaisia höpöjuttuja. Menehän siitä kauniiseen kesäsäähän!

• metall-leidi

Köyhä äiti on joku trolli ja lääkitys ei ole taaskaan kohdallaan, Ihme ja kumma että moiselle edes vastataan kuten minäkin sorrun.
        Raivostuttaa kun on ihan aidosti köyhiä äitejä ja toi aivokuollut syöttää tuubaa ja tekee pilkkaa köyhien kustannuksella.

• muija...
        metall-leidi kirjoitti:

Köyhä äiti on joku trolli ja lääkitys ei ole taaskaan kohdallaan, Ihme ja kumma että moiselle edes vastataan kuten minäkin sorrun.
        Raivostuttaa kun on ihan aidosti köyhiä äitejä ja toi aivokuollut syöttää tuubaa ja tekee pilkkaa köyhien kustannuksella.

Samoin raivostuttaa tuomn "maahanmuuttajan" kirjoitukset suuresti minua. Viitsii täällä kehua ostoksiaan ja miten paljon meni rahaa niihin. Luulen, että hän on tyhmä tai sitten todellakin kiusaa tehdäkseen kirjoittelee tuollaista tänne köyhyyspalstalle.

• Saita Itara

Minä sain mansikoita kun menin mansikanpoimintaan ja otin osan palkasta mansikoina. sulla on ne kuvitellut lapset sen verran isoja, että voivat mennä poimimaan itse. Vaikka niiden lasten ikä tuntuu kyllä vaihtuvan nopeaan tahtiin. Hohhoijaa.

• ei voi mennä

Mansikanpoiminnasta tulee selkä ja jalat kipeiksi. Ei sitä työtä voi köyhänä tehdä. Kun on noita lapsiakin niinpaljon.

Kaipa sitten 10 vuoden päästä kun lama loppuu ja työttömän päiväraha nousee tonnilla, niin saamansikoita.

• vaihtokauppa kannatt

Anna sitä pil lua vain mansikoita vastaan. Mitä jaat rasiaa ilmaiseksi? Rasia rasiasta.

• oot kamala akka

Karmeeta ja kamalaa, kun torilla käydään vaan huvikseen lapsia kiusaamassa tuolla tavoin. Katsokaa nyt lapset täällä niitä ihania mansikoita myydään, eikä ole varaa niihin.
      Mitäs te siellä torilla teette?

Ja tolla katraalla sais tosielämässä sellasen summan käteen, et vois ostaa jo oman lehmän.
      Ooksie rassukka trolli koskaan nähnyt suurperheen vanhempia edes kaupassa. Ai niin et, kun käyt vain siellä torilla kiusaamassa lapsias herneillä ja mansikoilla. Onhan ne hyviä juu, mut me mennään taas makuuniin karkkikaupoille vaan ja se sattuu olemaan torin laidassa. Kun metrilakukojukin oli taas kiinni.

• himmeä halogeeni?

Voi hyvänen aika mikä kaupunkilainen siellä oikein tekstailee. Ei lehmästä tule mansikoita! Ne kasvaa maassa. Eikö koulussa enää opeteta mitään????

• kaupunkilainen..

Niinhän se on. Kyllähän kaikki tietävät että lehmästä saa maitotölkkejä eikä mansikoita. Nehän saa rasioissa torilta tai kaupasta..

• lukemista esim.

Höpö höpö se sano ostavansa 9 tenavalleen 1 maitopurkin viikossa. Jaappas se maalaismatiikalla vaikka 1 l: 9 tai 1,5 l:9.
        Mut aatteles elarit tolle laumalle ko ukko katos. Eikös se tee 139 X 9.
        Aika perhanan paljon sillä rahalla saa karkkia jos lapsilisät ja sossun rahat menee vaikka vuokraan ja muuhun ruokaan sekä vaatteisiin. Ne pienemmäthän väkistekin käyttää niitä isompien vanhoja vaatteitakin.
        10 kilon säkki perunaa mene viikossa ja leipää saa vääntää siihen malliin, et uuni on jatkuvasti kuumana.
        Ja onneksi koulu alkaa taas elokuussa sehän on yksi ateria vähemmän kotona. Saa enemän karkkia silläkin rahalla.

• niiiiiiiiiiiiiiiiiin

10 lapsinen perhe saa jo 1650 euro lapsilisiä. Juuri nämä suurperheet saavat kaikki ilmaiseksi. Asunnot, autot, lapsilisät.
      Mites enemmään kakaraa, sit enemmän rahaa. 1 lapseton työtön ei saa mitään, mutta suurperheet saavat.

• köyhä yh äiti

Mut aattele millanen talo pitää olla! Kaikille oma huone, iso auto, linkkuri melkee...ruokaa menee vaatteita...ei lapsilisä riitä. Ne pitäs olla kaksinkertaiset kaikki tuloa super perheelle.

Mansikotiakin menee varmaan 10 laatikkoa!

• maahanmuuttaja

Suomessa riittää kun riittävästi lisääntyy, jalat levelään, ja synnyttamaan. Mites enemmään lapset, sit isompi asunto ja enemmään rahaa KELA lta.
      Totta on että yksin työtön voi olla köyhä ja vielä pitää asua pienessä ahtaassa kampassa. Mutta 10 lapsinen perhe saa jo omakotitalo, rahaa lähes 2000 euroa 10 lapsista, ja kaikenlaiset tuet.
      Minä olisin ottanut pois lapsilisiä-kun ei ole varaa, ei pidä lisääntyä!!!
      LAPSILISÄT POIS!!! Ei ole missään mualla Euroopassa lapsilisiä!!!! Vaiin jokaisen pitää elättää lapsia itse. Suomessa on vielä ilmainen kouluruokaa, sekin pitää ottaa pois!!!
      Itse olisin nostanut rajusti lapsettomiin toimeentulotuki, ja kaikkille, puolison tuloista huolimatta, mutta pois lapsilisät ja perheedut!!!!
      Kun on 10 lapsia, niin isä pitää tienatta ja itse ruokia 12 henkisen perheen!! Kun ei ole varaa, pitää jäädä lapsettomaksi.

• hhhhjjjjjj

"Ei ole missään mualla Euroopassa lapsilisiä!!!!"

Onpas, tässä muutama maa esimerkiksi:

SAKSA
        http://ec.europa.eu/employment_social/social_security_schemes/national_schemes_summaries/deu/2_08_fi.htm

RUOTSI
        http://ec.europa.eu/employment_social/social_security_schemes/national_schemes_summaries/deu/2_08_fi.htm

ALANKOMAAT
        http://ec.europa.eu/employment_social/social_security_schemes/national_schemes_summaries/nld/2_08_fi.htm

ITÄVALTA
        http://ec.europa.eu/employment_social/social_security_schemes/national_schemes_summaries/aut/2_08_fi.htm

Kannattaisi ottaa selvää eikä laukoa mutuntumaa. En jaksanut kaikkia katsoa, mutta tuolta voi joka maan sossuetuudet katsoa yksitellen - ja yllättyä!

• muija.

Mikä sinä Ranskan lady olet täällä sanomaan mitään lapsilisistä tai kouluruokailusta! Ethän ole edes maamme kansalainen. Ja mitä sinä tiedät lapsiperheiden elämästä täällä Suomessa, et mitään! Aina olet haukkumassa suomalaisia tällä palstalla, kuka syö liikaa, kuka ei osaa ranskankieltä, kuka ei matkustele ja näe maailmaa ym muuta ihan sopimatonta ja just tälle "köyhyys"-palstalle. Menen pois täältä Authie, haukkumasta suomalaisia. Sinä olet ihminen, joka joutaa lähteä täältä kotimaahansa takaisin, sieltä Savon sydämestä.

• edellinenpedelllinen
    • maahanmuuttaja

Nyt ajattelen etelä Eurooppaa!!! Esim Ranskassa on vaan vero alennukset, mutta ei lapsilisiä, ei opintotuet, eikä sellaiset edut.
      Entä Portugal, Espanja?? Niissä maissa on veroale mutta ei lapsilisiä.
      Suomessa 10 lapsinen perhe saa enemmään rahaa kun 1 elävä työtön ja se on totta!! Entäs asunto?? Moni 1 elävä pitää elää 30 neliöisen luukussa, mutta lapsiperheet asuvat omakotitalossa!!
      Eikä olisi mukavaa kun myös 1 elävä työtön saisi vaikka 1500 euron tukea että voi elää normi inhimillinen elämää!!
      Itse kun tulin Suomeen ja olin työttömänä, en saanut edes siitä perustukea puolison tulojen takia, niin en ollu sitten TE-toimiston asiakas, olin laitanut asiakuus irti.
      Kyllä, moni lapseton työtön ei saa puolison tulojen takia mitään , tasaa 0!!! Se on totta. Mutta katsokaa paljonko saa kun on vaikka 10 lasta??? Sitten tuet alkaavat juosta.

• hohhottihoijakkaa..

Sinä kirjoitit ettei missään Euroopassa. Sitten alat muuttelemaan, kun huomaat olleesi väärässä. Eikä niistä lapsista saa mitään sitten kun täyttävät 18, vaikka olisivat kotona asuvia lukiolaisia. Lapsilisät loppuu 17 vuoteen. Lapset kasvaa, eikä kukaan voi lisääntyä loppua ikäänsä...

Paljonko saa tukea jos on 10 lasta? No esim. jos puoliso tienaa n. 4600 euroa ei saa puoliso työttömyystukea eikä muitakaan avustuksia tipu, lapsilisät on ainoa lisä palkkaan. Verovähennystä ei saa lapsista eikä puolisosta. Verojen jälkeen tuosta jää ehkä 2700 asuinkunnasta riippuen. Lapsilisiä tulee 1611,73 euroa. Näin ollen perheessä tulot ovat nelisen tonnia, se tietää 12-henkisessä perheessä n. 360 euroa/kk/henkilö jos kaikki lapset alle 17-v. Kyllä sillä hirveitä omakotitaloja ostellaankin, ihan kade olen. No itse tunnen lääkäripariskunna, molemmat töissä, lapsia toistakymmentä uskonnon vuoksi. Ei noilla kovin kummoista taloa näytä olevan...ranskassa lapset elää vedellä ja patongilla ja kulkee säkeissä? Sitten ehkä voi taloon laittaa rahaa..tiedätkä mitä talot suomessa maksaa?

Mulla ei ole lapsilisäikäisiä lapsia.

• elovena.

Valitettavasti suomessa syntyvyys silti liian alhainen, vaikka tukiakin on.
        Älä huoli, Portugaliin lähti juuri tukipaketti johon Suomikin osallistui, jakakoot siitä kansalle.

• nuukuus kunniaan

Siitäköhän johtuukin, että Suomi joutuu elättämään myös eteläeuroppalaiset? Siellä ja sinun tapauksessasi (heh heh) myös täällä.
        Kumma, että sinulta sujuvat verbirektiot, konditionaali, essiivi, monikon genetiivi yms., mutta silti tekstisi vilisee alkeellisia kirjoitusvirheitä.
        Jos haluat edelleen esiintyä maahanmuuttajana, niin perehdy toki niihin kielen ilmiöihin, jotka opitaan viimeiseksi tai ei koskaan, ja vältä niitä kirjoittaessasi.

• saitis
        nuukuus kunniaan kirjoitti:

Siitäköhän johtuukin, että Suomi joutuu elättämään myös eteläeuroppalaiset? Siellä ja sinun tapauksessasi (heh heh) myös täällä.
        Kumma, että sinulta sujuvat verbirektiot, konditionaali, essiivi, monikon genetiivi yms., mutta silti tekstisi vilisee alkeellisia kirjoitusvirheitä.
        Jos haluat edelleen esiintyä maahanmuuttajana, niin perehdy toki niihin kielen ilmiöihin, jotka opitaan viimeiseksi tai ei koskaan, ja vältä niitä kirjoittaessasi.

Olen ihmetellyt samaa ja varsinkin epätasaisuutta: "Moni 1 elävä pitää elää 30 neliöisen luukussa, mutta lapsiperheet asuvat omakotitalossa!!
        Eikä olisi mukavaa kun myös 1 elävä työtön saisi vaikka 1500 euron tukea että voi elää normi inhimillinen elämää!!" Välillä virheetöntä, sitten sellaisia virheitä, joita ei ulkomaalaiset edes tee. Myös sanavarasto tuntuu olevan hallinnassa täydellisesti. Kun vielä otetaan huomioon, että ranskalaiset ovat viimeisiä opettelemassa mitään vierasta kieltä.

Mitä Suomessa muuten ei ole ja Ranskassa on

http://ec.europa.eu/employment_social/social_security_schemes/national_schemes_summaries/fra/2_03_fi.htm

Ranskassa on työttömyyskorvauskin ja sitten näkyy olevan tällainen

http://ec.europa.eu/employment_social/social_security_schemes/national_schemes_summaries/fra/2_08_fi.htm

• maahanmuuttaja

Yli 1600 euroa tukea se on iso rahaa. Kun otetaan huomioon että yksin elävä työtön saa vaan joku 400 euroa. Se on epäinhimillista. Se ei riitä mihinkään.
      Ei edes kunnon ruokaan, ei lääkeisiin, ei harrastuksiin, ei elämiseen.
      On masentavaa kun luen tätä palstaa ja ihmisilla ei ole varaa edes hyvään ruokaan, juhlimisesta puhumatakaan, ja monet eivät käyneet ulkomaalle monta vuotta, niin kauan kun ovat työttömät. 400 eur ei riitä elämiseen Suomessa, eikä edes itä Euroopassa, sielläkin hinnat nousivat ja palkatkin.
      Jopa Virossa on keskipalkka 800 euroa, ja se on halvempi maa kun Suomi. Niin, kuinka voi ihminen elää 400 eurolla?? Se on taskurahaa!
      Se ei riitä mihinkään, ei edes asumiseen, ei laskuihin, elämisesta puhumattakaan. Kun Suomessa keskipalkka on noin 2000euroa, niin ne tuet pitää nostaa 1500 euroon, että joakisella olisi inhimillisen elämään ja jokainen pystys nauttimaan lomasta, harrastuksista ja vaika matkustamaan, ja joksus juhlimaankin, niin kun normi palkkansaaja. Ettei olis ennää köyhyytä.
      Itse haluan että jopkaisella olisi oikeus elää inhimillinen elämää. Suomi on kallis maa, ja tulot pitää olla sen mukaisen että takaisisi keskiverto elämää ja elintasoa.

• n22w

Valtion tukien tarkoitus on tilapäisesti tukea huonossa taloudellisessa tilanteessa olevia, jotta heillä on mitä syödä ja missä asua. Niitä rahoja ei ole tarkoitettu juhlimiseen ja matkusteluun. Jos näihin extramenoihin rahaa tarvitset, niin töitä tekemällä ne saa kasaan.

• ggggghhhhh

Yksin elävä työtön saa KUUKAUDESSA työmarkkinatukea netto 442 euroa 21,5 päivän mukaan. Miksi jätit asumistuet huomiotta? Entä sossun tuki, siitä en tosin tiedä, mutta kuitenkin. Aika pelle olet, kun teet vertailuja, joissa toisten saamia tukia jätät pois. Ei ole vertailukelpoista.

• .........

Tällä palstalla provot kukkiin, tämäkin aloitus provo...

Aha, se on taas "ranskatarkin" ilmaantunut trollailemaan;)))) Siis tämä nimimerkki _maahanmuuttaja_. Jutut ovat silkkaa provoa...

Kurjia nämä trolllit...

• Mother Mary

Miksi sanot "ei edes", joka viittaa siihen että nimenomaan mansikat olisivat ikäänkuin jokin hyvinkin tarpeellinen elämisen ehto?

Esimerkiksi:
      En saa edes kermavaahtoa, pitsisukkia, espressokeitintä, trampoliinia tai vapaalippuja Savonlinnan oopperajuhlille.

Vertaa ..:
      En saa edes arkijuustoa, lenkkareita, pesukonetta, luistimia tai kirjastokorttia.

• maahanmuuttaja

En provoile, vaan sanon tottuuden! Suomessa ei voi elää 400 eurolla, vaikka olisi asumistuki, koska vaan vuokrat ovat kalliit.
      En edes asu Helsingissä, mutta Savossakin ovat vuokrat siine 500-700 euroa kaksio. Kun on vielä muut laskut, vaikkappa lainoja, vakuutukset , net, autokuluja..niin vaan laskuihin menee 2000euroa.
      Ja missä on eläminen, ruokaa, lääkeet, kun ei ole enää terveys kunnossa, niin lääkäri-laskuja, vaatteet, harrastukset, ja vaikkappa matkustelu.
      Ihminen pitää saada myös virikkeet, eikä istua kesät talvet 4 seinään sisällä. Ja kun luen tämä palstaa, monet eivät saa vuokra maksettu, vaan niistä 400 eurosta pitää vielä maksaa osaa vuokraa..sitten muut laskut.
      Se ei ole inhimillinen elämää.
      Se, että köyhyys poistuu,pitäisi valtion maksaa yksin elävile työttömille ainakin 1400 euroa, että voi normaallisti elää.
      Maassa, missä on niin kallista kun Suomessa, ei kukaan voi normaallisti elää 400 eurolla, kun keskipalkkakin on yli 2000 euroa ja työeläke noin 1500 euroa keskimäärin! Niin, kuinka voi elää 400 eurolla.
      He, jotka ovat työtömiä vaikka 20 vuotta, eivät enää työllistyy, ja osaa ovat myös sairaita, heille pitäisi antaa jo eläkettä. Olen siitä mieletä että he 50 vuotiaat pitkäaikaistyöttömät pitää siirtää jo eläkkeelle. Muille antaa kunnon korvaukset, josta voi ELÄÄ, eli ainakin noin 1400 euroa.

• hhhhjjjjjj

Keskipalkka tuntuu olevan sinullekin vieras käsite. Oli keskipalkka mitä tahansa, aina on PAKKO olla ihmisiä, jotka jäävät sen alle. Keskipalkassa on mukana myös miljoonapalkat.

Jos yksin asuvan työttömän pitäisi saada 1400 euroa, niin paljonko sitten 10-lapsen perheen? Minä saan palkkaa bruttona 7,5 tunnin työstä tuon verran ja saan sillä kaiken mitä haluan. Saamaton tuhlari ja nahjus on joka ei tule toimeen. Yhteiskunnan varoilla ei tarvitse ostaa koruja ja kaviaaria kenenkään.

• maahanmuuttaja

Niin, olin sanonut että se 1400 euroa olisi sopiva tulo!
      Siine jo saa elää, ja ostella ja jopa säästää ja välillä matkustella.
      Mutta 400 eurolla ei kukaan eklää Suomessa normaalli elämää, eikä edes mualla.
      Niin, sanoi että 1400 euroa olisi sopiva summaa jokaiselle.
      400 eurolla ei voi tulla toimeen!! Se ei riitä edes perus laskuihin, ja jokaisella on myös laskuja. Lisäksi vaikka lääkeet, ruokaa, ja harrastukset, bensaa, ja muut kulut. On jokaisellaihmisilla eri laskuja, ja harrastuksia. Ja ainakin 2 kertaa vuodessa on hyvää matkustaa johonkin, vaihtaa maisemmat.
      J a miksei koruja?? Naiset tykkävät koruista ja itse tykkään hopeasta koruista ja koriste esinneista.
      Jokainen ihminen on yksilö. Jonku tykkää ostella koruja, ja joku vaikka vene!
      Miehille tekee mieli vaikka vene ja mootori, ja naiset taas tykkää ostaa kosmetiikkaa ja koruja. Elämää pitää olla myös hauskaa na nauttinnollista!!
      Ja vällillä matkakin tekee hyvää, tai vaikka kylpyllä-lomaa, ja se kaikki maksaa.
      Ei kukaan voi elää normi elämää 400 euroista, ja säästää vaikka matkoihin tai muuhun.
      Minulle ne 400 euroa ovat juuri ns. taskurahaa..se ei ole mitään "palkkaa".
      Jotkut teiniikäisrt lapset saavat saman verran, että voivat ostaa jotain hauskaa itselle.

• köyhä mut ei kipee

Jos täällä ruvetaan jakaan noin isoja työttömyyskorvauksia niin ei monikaan duunari mene enää töihin olleskaan.
        Tuolla toiminnalla oltais Kreikan tiellä.
        Työnteon pitäis aina olla kannattavampaa ku joutenolo.

• palkanpolkija
        köyhä mut ei kipee kirjoitti:

Jos täällä ruvetaan jakaan noin isoja työttömyyskorvauksia niin ei monikaan duunari mene enää töihin olleskaan.
        Tuolla toiminnalla oltais Kreikan tiellä.
        Työnteon pitäis aina olla kannattavampaa ku joutenolo.

No itse kun sain pientä ansiosidonnaista brutto, se oli ihan ok, sitä ennen pienipalkkainen toimistotyö, asuin silloin yksin. 85 % työajalla tukitöistä oli jo parempi palkka. Nolla ei ole hyvä juttu, siinäkin tilanteessa olen ollut. Vaikka itsellä oli siinä vaiheesas puoliso töissä ja nolla puolison tulojen takia, niin tiukkaa teki. Työnhaku itsessään vie rahaa. VAikka netissä saa tehdä nykyään hakemuksia nettiyhteyden ja sähkölaskun hinnalla, niin haastattelut ovat oma haasteensa. Olisi ollut haastattelu 500 km päässä, kyllä siinä saa miettiä, mistä rahat. 80-luvulla muuten työnantaja maksoi matkat haastatteluun ainakin minulle, kun kävin muutaman sadan km päässä!

Se, että saa nollaa, se varmaan lisää halukkuutta töihin joidenkin kohdalla. Itsellä ei ole ollut merkitystä onko nolla vai muutama satanen, töihin olen halunnut. Mutta, se ei lisää pätkääkään työnantajien kiinnostusta palkata työtöntä. Sen sijaan moni nollan kannattaja ei suostu uskomaan, että työttömänä on ihan osaavaa työhaluista porukkaa. Nollakorvaukset kaikille työttömille tietävät sitä, että yleinen palkkataso alenee kun ihmiset lähtevät töihin hinnalla millä hyvänsä. Onpa minuakin siitä syyllistetty, että kahden tonnin bruttopalkallani poljen palkkatasoa, insinööri kun olen. Tiedän, mutta nolla on niin paljon vähemmän. Kuulemma pitäisi mieluummin mennä katuja lakaisemaan työttömyyskorvauksella kuin tehdä oman alan töitä alle yleisen palkkatason. Ei sovi minulle, kun tämäkin mahdollisuus on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      343
      4342
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      142
      2438
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2056
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      142
      1578
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1117
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      42
      1104
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      28
      1047
    8. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      140
      999
    9. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      989
    10. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      337
      931
    Aihe