Eräässä autoliikkeessä pääkaupunkiseudulla olisi myytävänä juuri sellainen auto, josta olen jonkin aikaa haaveillut. Kyseessä kohtuullisen tuore käytetty, johon antaisin oman autoni vaihdossa.
Myyjä kertoi hyvitykseksi omastani 8000eur, jäljellä oleva velka on 9000eur. Haluamani auto maksaa 14000eur. Myyjä sanoi, että kauppa on mahdoton, ellen anna reilua paria tuhatta euroa rahaa. Ei mulla nyt ole sellaisia rahoja laittaa välirahaksi.
Osaava myyjähän vähän muokkaisi hintoja paperilla ja kaupat syntyisivät mutkitta. Ikävä kyllä tuo tolvana ei moista taitoa omaa.
Kaverinikin ihmetteli onnetonta palvelua. Harmi vaan, kun vastaavaa yksilöä ei kunnonpalvelun liikkeissä näy olevan.
No tiedänpähän taas yhden liikkeen, jonne en ikinä enää mene, enkä suosittele tuttavillekaan.
Surkea myyjä
5
126
Vastaukset
- Domppa
Aina silloin tällöin näitä löytyy, kuten minulla tässä keväällä. Tarjosivat mielestäni melko heikosti minun vaihtoautostani ja kun kerroin oman mielipiteeni niin myyjä sanoi, että ei minun ole pakko ostaa heiltä autoa vaan voin mennä ostamaan auton jostain muualta. Loistavaa asiakaspalvelua sanoisin!
Ei se mitään, hyvä kun kauppoja ei tullut, koska viikkoa myöhemin löysin samanlaisen auton, sama vm yms., mutta paljon pienemmillä kilometreillä. Siellä olikin sitten myyntihaluinen henkilö paikalla ja kaupat syntyivät ;) - Kysyn-Vaan-76
"Osaava myyjähän vähän muokkaisi hintoja paperilla ja kaupat syntyisivät mutkitta."
Mikähän hintojen "muokkaus" poistaisi sen tosiseikan että tarvitset rahoitusta enenmmän kuin on ostamasi uuden auton hinta? Eli sinulla ei ole ollenkaan omaa pääomaa. Autorahoitukset perustuvat yleensä aina siihen että ostetun auton arvo kattaa aina lainatun summan. SInulla näin ei ole.
Tavallisesta pankista saat tietysti lainaa miten paljon vaan kun on takauksia tai takaajia...- yks myyjä
Ostettavan auton hintaa nostetaan ja näin myös samaisella summalla nostetaan vaihdokin hyvityshintaa ja kas vain, vaihdokki riittääkin käsirahaksi.
Helppo juttu, tosin tuskin sinä tajuat vieläkään. - 200/kk ja 9000 loppu
yks myyjä kirjoitti:
Ostettavan auton hintaa nostetaan ja näin myös samaisella summalla nostetaan vaihdokin hyvityshintaa ja kas vain, vaihdokki riittääkin käsirahaksi.
Helppo juttu, tosin tuskin sinä tajuat vieläkään.onneksi löytyy selkärankasiakin jobbareita jotka eivät lähde syventämään peraukisten velkakierrettä. Onkohan rahoitusyhtiöltä tullut kielto moiseen kikkailuun, koska eivät halua luottotappioita ja yliarvostettuja autoja lunastukseen.
- KysynVaan-76
yks myyjä kirjoitti:
Helppo juttu, tosin tuskin sinä tajuat vieläkään."Ostettavan auton hintaa nostetaan ja näin myös samaisella summalla nostetaan vaihdokin hyvityshintaa ja kas vain, vaihdokki riittääkin käsirahaksi.
Helppo juttu, tosin tuskin sinä tajuat vieläkään. "
Mutta kun tuo ei poista sitä että oikeasti uuden auton arvo ei vastaa lainattua summaa. Syyllistytään siis petokseen koska rahoittajaa huijataan luulemaan että vakuus on arvokkaampi kuin se oikeasti on. Ja petos on ihan rikoslaissa rangaistava teko...
Itse kiertäisin kaukaa myyjän joka olisi valmis syyllistymään petokseen saadakseen kaupan aikaan. Miten voisin silloin luottaa siihen että hän ei huijaa minuakin jotenkin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15812109
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1525436Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454550Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1343643Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392738Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191926Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1071656Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3621609Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1021506Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361451