Onko "oikea ja hyväksytty" köyhyys negaatio siitä mitä varakkaat tekevät ja elävät?
Onko "oikea ja hyväksytty" varakkuus negaatio siitä mitä köyhät tekevät ja elävät?
Vai ovatko ne toistensa karikatyyrejä? Vai peilikuva?
Jos varakas hankkii hienon auton, tuleeko köyhän hankkia hieno polkupyörä vai romu polkupyörä? Kumpi on oikeaa köyhyyttä suhteessa siihen mitä rikkaat tekevät?
Pohdinnan paikka
12
63
Vastaukset
Miten ollaan "oikeaoppisesti" köyhä kun ajatellaan suhdetta ympäröivään ilmeiseen vaurauteen? Jos rikkaat tekevät jollain tavalla - eikö ole oikein että köyhät tekevät esimerkkiä noudattaen?
Vai ovatko rikkaat ja köyhät täysin eri lajit joita sitovat erilaiset käyttäytymiskoodit ja odotukset?
Vastatkaapa näihin kysymyksiin älyllisesti.Annan esimerkin: Jos rikas menee lomailemaan risteilylle, juo skumpaa ja syö paahtopaistia, niin eikö silloin köyhä mene soutelemaan paatilla, juomaan kaljaa ja syömään makkaraa?
Jos rikkaan tavat ovat tuota, niin miksi köyhän versiota pidetään paheksuttavana ja junttimasiena - vaikka se itseasiassa on peilikuva siitä mitä rikas tekee?- Ratakiskoa?
Kukkomies kirjoitti:
Annan esimerkin: Jos rikas menee lomailemaan risteilylle, juo skumpaa ja syö paahtopaistia, niin eikö silloin köyhä mene soutelemaan paatilla, juomaan kaljaa ja syömään makkaraa?
Jos rikkaan tavat ovat tuota, niin miksi köyhän versiota pidetään paheksuttavana ja junttimasiena - vaikka se itseasiassa on peilikuva siitä mitä rikas tekee?No etkö huomaa? Se on paheksuttavaa ja junttimaista, kun kuka tahansa pystyy siihen, mutta rikkaat (ei mene risteilylle, se on köyhien juttu) lähtevät Karibialle juuri siksi että siihen ei kaikki pystykään. Ja koska yhteiskunta kuitenkin muokkaa mielipiteemme, niin mikäs se sellanen markkinataloudella pörräävä yhteiskunta on joka kannustaa nauttii siitä kaljasta ja makkarasta...? Eihän se nyt niin mene.
Ja tää nyt pätee aikalailla kaikkiin tollasiin. Ja jos haluat verrokin sille että rikas ostaa uuden auton - VARASTA sinä se pyörä. Siinä on sulle vastakohtaa. Rikas on tienannut vitusti, se ostaa kalliin auton. Sinä et tienaa vittuakaan, varastat sen. Hokaatko? Ratakiskoa? kirjoitti:
No etkö huomaa? Se on paheksuttavaa ja junttimaista, kun kuka tahansa pystyy siihen, mutta rikkaat (ei mene risteilylle, se on köyhien juttu) lähtevät Karibialle juuri siksi että siihen ei kaikki pystykään. Ja koska yhteiskunta kuitenkin muokkaa mielipiteemme, niin mikäs se sellanen markkinataloudella pörräävä yhteiskunta on joka kannustaa nauttii siitä kaljasta ja makkarasta...? Eihän se nyt niin mene.
Ja tää nyt pätee aikalailla kaikkiin tollasiin. Ja jos haluat verrokin sille että rikas ostaa uuden auton - VARASTA sinä se pyörä. Siinä on sulle vastakohtaa. Rikas on tienannut vitusti, se ostaa kalliin auton. Sinä et tienaa vittuakaan, varastat sen. Hokaatko?En. En huomaa. Koska jos kyse on siitä että "kuka tahansa ei pysty siihen" silloin minä olen vitun rikas mies koska tälläsiä juttuja ei moni kirjoittele :)
- "Köyhä" työtön saa
Kukkomies kirjoitti:
Annan esimerkin: Jos rikas menee lomailemaan risteilylle, juo skumpaa ja syö paahtopaistia, niin eikö silloin köyhä mene soutelemaan paatilla, juomaan kaljaa ja syömään makkaraa?
Jos rikkaan tavat ovat tuota, niin miksi köyhän versiota pidetään paheksuttavana ja junttimasiena - vaikka se itseasiassa on peilikuva siitä mitä rikas tekee?paljon yhteiskunnan tukia. Useamman satasen kuussa. Käteen.
"Rikas" saa palkkaa. Maksaa siitä verot, asuntolainat/vuokran, auton yms., ja käteen jää muutama satanen.
Kumpikin voi tästä huolimatta säästää, pari sataa kuussa.
Köyhällä, on aikaa, "lomaa" se 365 päivää vuodessa.
Rikkaalla 30 päivää vuodessa, kesä- ja talviloma.
Kummallakin on, vuoden säästämisen jälkeen täysin yhtäläinen ja tasavertainen mahdollisuus mennä lomailemaan risteilylle, juomaan skumppaa ja syömään paahtopaistia.
Näinhän täällä palstalla voi lukea, että kuinka köyhillä vaan on rahaa tekemättä yhtään mitään ja säästävät yhteiskunnan maksamista tuista ja voivat käydä jopa kaksi kertaa vuodessa tuollaisilla risteilyillä ja erlaisilla matkoilla - äkkilähdöt ovat poskettoman halpoja, joihin rikkaalla ei ole mahdollisuutta kun joutuu paahtamaan päivät pitkät toimistolla.
- Ratakiskoako?
No en tarkoittanut sitä noin.. Vaan siis rikkaat tekevät asioita mitä köyhät ei voi. Jos on OIKEASTI rikas, lähtee avaruuslennolle, vaan vittuilakseen muille. Toki voi saada itse siitä jotain, mutta kuitenkin. En tarkoittanut sanalleen pysty siihen, vaan tarkoitin että ei voi tehdä niin. Sinä et voi ostaa avaruuslentoa koska olet persaukinen. Sinä et voi tienata paljon rahaa koska et ole kouluttautunut tai työllistynyt huippuvirkaan tai sijoittele..
Olet hieman yksinkertainen jos et tuota edellisen viestin pointtia hokaa..En.... en todellakaan ymmärrä miksi pitäisi "vittuilla toisille" tuolla tavalla.
Minä ainakin pystyn vittuilemaan ihmisille ihan jo olemassaolollani :DEli siis onko se nyt niin että insinoori tai joku muu vastaava "korkeasti tienaava" on oikeasti se koulukiusattu pikkurääpäle jolle vittuiltiin aina, ja siksi myöhemmällä iällä se posettaminen rahan kanssa on ikuista kamppailua loukatun egon kanssa tms?
*i dont get it still*
Eiks se ole sitä että sellaiset kiusaajat suisti nuo ihmiset radaltaan tai jotain kun on pakko olla niin olevinaan?
Mutta siis. Se Ikea-konsernin omistaja joka ajelee edelleenkin 20 vuotta vanhalla volvolla ja on muutenkin laidback kaveri, niin eikö se tavallaan vittuile kaikille muka-varakkaille joiden pitää oikein posettamalla posettaa että on sitä massia?
Ainoo ajoneuvo jonka se omistaa on se iänikuinen volvo, vaikka sillä on rahaa enemmän kuin Steve Jobsilla joka omistaa suihkukoneen muttei osannut ohjata paskafirmaansa tekemään edes iPhonea jota voi pitää NORMAALISTI KÄDESSÄ.
Mitä tarinasta opimme? Posettajat on kädettömiä ääliöitä joilla on käynyt munkki ja siksi ne posettaa kun niillä ei oo mitään muuta.- Ratakiskoako?
Kukkomies kirjoitti:
Eli siis onko se nyt niin että insinoori tai joku muu vastaava "korkeasti tienaava" on oikeasti se koulukiusattu pikkurääpäle jolle vittuiltiin aina, ja siksi myöhemmällä iällä se posettaminen rahan kanssa on ikuista kamppailua loukatun egon kanssa tms?
*i dont get it still*
Eiks se ole sitä että sellaiset kiusaajat suisti nuo ihmiset radaltaan tai jotain kun on pakko olla niin olevinaan?
Mutta siis. Se Ikea-konsernin omistaja joka ajelee edelleenkin 20 vuotta vanhalla volvolla ja on muutenkin laidback kaveri, niin eikö se tavallaan vittuile kaikille muka-varakkaille joiden pitää oikein posettamalla posettaa että on sitä massia?
Ainoo ajoneuvo jonka se omistaa on se iänikuinen volvo, vaikka sillä on rahaa enemmän kuin Steve Jobsilla joka omistaa suihkukoneen muttei osannut ohjata paskafirmaansa tekemään edes iPhonea jota voi pitää NORMAALISTI KÄDESSÄ.
Mitä tarinasta opimme? Posettajat on kädettömiä ääliöitä joilla on käynyt munkki ja siksi ne posettaa kun niillä ei oo mitään muuta.No mutta siis tokihan sitä Ikea-heppua katsotaan vähän kieroon, et ei sil ole kaikki kunnossa kun ajaa vanhalla paskalla, se on höperö ukko, tai sitten sillä on tunnesiteet siihen autoon ja on höperö.
Yhteiskunta opettaa että tienaa paaaljon rahaa.. Sitten ku sulla sitä massia kerta on ni tuhlaa se. Mitä nopeemmin sen parempi. Tätäkö et tajua? Ihan sama vaikka se menee pappatunturilla, se varmaan tuhlaa muuten. Kalliit sapuskat, kalliit vaatteet, lomamatkat jne..
Eikä se aina ole loukattu se ego vaan ihmisillä on taipumus kadehtia toisiaan ja mikäs sen parempi tapa olla kateellinen kuin rahasta. Minun muutama sukulainen kieltäytyy puhumasta minulle koska minulla on hieno auto, maata, rahaa, kiva asunto, jne he ovat minua paljon vanhempia, mutta eivät kestä sitä että minulla on pätäkkää ja jotain sillä ostettua. Ja aina kun ostan jotakin uutta ajattelen heitä, heidän pikkusieluja, he antoivat rahan mennä sukulaisuuden ohi. Muita sukulaisia ei kiinnosta pätkääkään rahani, ei se mitä niillä teen joten suhteet ei kärsi. Joten vaikka en katkera näille parille sukulaiselle olekaan (koska eivät he olleet minulle edes tärkeitä ja läheisiä) ajattelen suurella lämmöllä sitä kuinka siellä nyt puhkutaan raivosta jos tiedettäisiin että minäpä lähden avaruuslennolle jne. Ja toki olisin ihan mehuissani myös matkasta.
Sitten on tietenkin oma ryhmänsä nämä järjettömän rikkaat, jotka eivät enää ajattele selkeästi. Joku käyttää vain yhdenlaista mustaa t-paitaa aina ja iänkaikkisesti, sellaisia paitoja voisi ostaa hyvälaatuisena ehkä max 50e/kpl ja se olisi viel järkevän rajoissa, mutta tää eräs pässi maksaa muistaakseni 500-800 euroa per kappale, ilman oikeastaan mitään syytä koska ei mikään tavallinen t-paita ole niin kallis vaikka joku olisi sen käsin kutonut. Joten ne rikkaat jotka ostaa tavaransa järjettömän kalliilla "koska on rahaa" ovat vajaita, sitten on ne hieman fiksummat jotka antavat arvon jollekin tavaralle esim tää ikeaheppu on ajatellut että se ei sellaisella peltilehmällä tee mitään joka maksaa mansikoita. Hänen mielestään uuden auton osto on yhtä tyhmää kuin minusta on tyhmää maksaa 500-800e/ paita. Jokainen valitsee taistelunsa, ikeatyyppi autotaiston, pässi kulutusjuhlan ja sinä.. kaljan ja makkaran koska siinä ei ole mitään hävettävää
- ----
Ihminen kun on ikänsä köyhä (raha, omaisuus) ei rikkaiden tavoista
paljon välttämättä tiedä.
Ihminen tekee mitä tekee, ei raha. On sekä tavallisia taapertajia rahakkaita,
toinen rahakas ei edes kuule mitä köyhä sanoo.
Kirjoitit, onko eri lajit ? minä ainakin olen eri lajia kun rikkaat.
Minä olen tarkoituksella jäänyt asemalle, ei kiinnosta jonkun
ostamiset ja hommaamiset.
En pidä helposti mitään junttimaisena. Olen kyllä ollut talkooapuna
omakotirakennusalueilla ja todennut omakotirakentajien kiinnittäneen
huomiota vanhaan japsikulkuneuvooni, kun alueen muut ajokit on
audia ja bemaria. Olen vastaavasti ihmetellyt miksi he kantavat
lainarahansa K-rautaan. Nämä rakentavat kunnan vuokramaalle,
siis eivät ole rikkaita, he vaan muuttuvat käytökseltään rik...jupeiksi.
Skumppaa olen maistanut, se ei onneksi rikkaaksi tehnyt.
Tossa nyt ei ole mitään järkeä et rikas olisi joku esimerkki.
Minä en välitä olla esim. juppityylisten ihmisten kanssa tekemisissä,
ollaan tosiaan eri tyyppisiä. Köyhällä on omat halut, jos köyhä
tykkää pelata ratagolfia eikä herragolfia niin ei siinä toinen ole sen
esimerkillisempää.
Suurimpia nautintojani on kiusata rikkaita kalliissa autoissaan,
vanhalla japanilaisellani, rikkaat kun on arkoja ajamaan. - Revi siitä
"Vastatkaapa näihin kysymyksiin älyllisesti."
Miten älyvapailla jutuilla voi vaatia em. laisia vastauksia ? Ihmisen pahin köyhyys ei asu rahapussissa, vaan korvien välissä. Ja paras pääoma on oma pää. - Kärkimies 57
Kyllä narsisti vastaa ainoastaan itse oikein omiin kysymyksiinsä.
Et sä oo mikään terve ihminen kyselemään keltään yhtään mitään.
Tajuutko, oot niin pimee ettet itse pärjää työelämässä,
vaan oot holhouksen alainen sairaseläkeläinen, parantumaton,
Ihme et yleensä oot vapaalla.
Pelaa sinä vaan virtuaali seuralaisiesi kanssa, mutta älä hajota paikkoja.
Miksi sulle älyttömälle pitäis jotain älyllistä olla, kun et siitä mitään ymmärrä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760