EKSYTTÄVÄT HARHAT OIKAISTUNA
OSA 1 (11).
Tämän kirjoituksen tarkoitus on oikaista eräitä vakavia epäraamatullisia harhoja joita eräs henkilö täällä levittelee. Hänellä on taipumus olla säälimätön ja ilkeämielinen toisinajattelijoita kohtaan. Hän jopa kyseenalaistaa niitten henkilökohtaista uskoa
jotka tunnustavat että Jeesus on Jumalan Poika ja Herra, mutta jotka eivät usko että Jeesus on Jumala. Tässä kirjoituksessani kutsun tätä miestä nimeltään "Mr. XXL" vaikka hänen käyttäjätunnus on eri.
Mr. XXL on kirjoitellut tänne niin vakavia harhaoppeja että minun on pakko sanoa niistä oman mielipiteeni. Tässä eräs ote hänen kirjoituksistaan:
"Jumala on Henki = Isä (Joh 4:24)."
"Jumalan on Sana =Poika (Joh 1:1)"
"Sana on Henki ja elämä = Pyhä Henki (Joh 6:63)."
"Herra on Henki (2 Kor 3:117-18)."
"Jeesus on Herra (Room 10:9, 2 Kor 4:5)."
"Kristus on Henki (1 Piet 1:11)."
"Kristus on Jumala (Room 9:5)."
"Jeesus on Pyhä Henki (Apt 16:6-7)."
"Pyhä Henki on Jumala (Apt 5:3-4, 28:25-28, Heb 3:7-12)."
Kaiken tuon perusteella mitä sinä kirjoitit, Mr. XXL, ymmärrän nyt, että uskot eri tavalla kuin suurin osa muista trinitaristeista. Nimittäin, perinteisesti he uskovat että Isä, Poika ja Pyhä Henki on Jumala, ilman että Jumala olisi Poika ja Pyhä Henki. Mutta sinä uskot myös Jumalan olevan Isä, Poika ja Pyhä Henki.
On aivan käsittämätöntä, miten voit saada tuollaisen mielikuvan Raamattua lukiessasi. Käsitykseesi päästäksesi sinun täytyy ohittaa monet totuudet Isän, Pojan ja Pyhän Hegen välisestä suhteesta. Sinä siis uskot että Isä on kolme persoonaa, että Poika on kolme persoona, että Pyhä Henki on kolme persoonaa, ja Jumala on.... niin, mitä on Jumala? Kolme persoonaa joka on silti yksi persoona? Vaiko peräti yhdekän persoona, kuten Benny Hinn aikoinaan opetti?Tuollainen sekametelisoppa tarkoittaa käytännössä sitä, että sinä myös uskot seuraavanlaisia typeryyksiä:
1) Kun sinä sanot Jumalan lähettäneen Jeesuksen maailmaan, Jumala lähetti myös itsensä ja Pyhän Hengen, siitäkin huolimatta että Jeesus vasta kuolleista nousemisensa jälkeen lähetti Pyhän Hengen.
2) Kun Jeesus kuoli ristillä, hän ei kuollut yhtenä persoonana, sillä kaikki kolme kuolivat ristillä.
3) Kun Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, hän herätti myös itsensä ja Pyhän Hengen.
4) Kun Jeesus nousi taivaaseen, hän nousi Jeesuksen tykö joka on Jumala.
5) Isä, Poika ja Pyhä Henki on ainoastaan Jumalan roolileikki, eräänlainen silmänkääntötemppu ja bluffi.
6) Kun Isä puhuu pojalleen kasteen jälkeen ja Pyhä Henki laskeutuu Jeesuksen päällä niin he kaikki kolme ovat yksi ja sama olemus, vaikka yksi on ylhäällä, yksi laskeutuu alas ja kolmas on ennestään alhaalla.
7) Kun Pyhä Henki vei Jeesuksen erämaahan perkeleen kiusattavaksi, niin se olikin Jeesus itse joka vei itsensä erämaahan ja siinä samassa kehossa oli myös Isä, "joka on ylhäällä" ja myös "Pyhä Henki" joka lähetettäisiin mailmaan vasta kolmen ja puolen vuoden päästä.
Näitä ja monta monta muuta ihmeellisyyttä tulee oppisi mukanaan, jos ihan oikeasti uskot että Isä, Poika ja Pyhä Henki on Jumala; ja että Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki; ja että Jeesus on Pyhä Henki.
Pureudutaan nyt tarkemmin väitteisiisi:
"Jumala on Henki = Isä (Joh 4:24)."
Aamen! Tosi on.
JATKUU...
EKSYTTÄVÄT HARHAT OIKAISTUNA
31
159
Vastaukset
OSA 2 (11).
"Jumalan on Sana =Poika (Joh 1:1)"
Tarkoitatko tuolla, että Sana on Jumalan , vaiko että Sana on Jumala. Jos uskot että Sana on Jumalan, niin olen samaa mieltä kanssasi. Mutta jo uskot että Sana on Jumala niin siinä tapaksessa tämä "osa 2" on sinua varten.
Ei ole kovin yksiselitteinen asia mistä kirjoitat, koska joudut tutkimaan Raamatun KOKONAISILMOITUSTA ennen kuin voit ymmärtää totuuden Sanasta. Raamatun mukaan tuo Sana, joka on Joh.1:1:ssä, on Jeesus. MUTTA, se ilmoittaa että hän on Sanana JUMALAN:
"... ja hänellä (Jeesuksella) oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on JUMALAN Sana." (Ilm.19:3).
Näin me ymmärrämme, että Joh.1:1:n loppuosa pitäisi olla: "... ja Sana oli JUMALAN". Raamattu olisi ristiriitojen kirja jos "Sana oli Jumala", sillä Jeesus kielsi olevansa Jumala (Joh.17:3, 5:44) eikä hän edes koskaan sanonut olevansa Jumala, ei suoraan eikä epäsuorasti. Eikä tämän kumoamiseen auta "ego eimitkään", sillä monet ihmiset "ego eimitteli" UT:ssa, ilman että he olivat Jumala.
"Sana oli Jumala" pitäisi oikeasti olla "Sana oli JUMALAN". Sillä se pitää yhtä sen tosiasian kanssa, että "Theos"-sana on käännetty UT:ssa tarkoittamaan monen monta kertaa Jumalan omistusasioita, sanalla JUMALAN. Esimerkiksi: "Jumalan valtakunta", "Jumalan Poika", "Jumalan lapset" jne.
Ajatukseni siitä, että Jeesus on JUMALAN eikä Jumala, pitää myös yhtä seuraavan jakeen kanssa:
"Mutta te olette Kristuksen, ja KRISTUS ON JUMALAN." (1.Kor.3:23).
Tässä "JUMALAN SANA" ilmoittaa olevansa JUMALAN (huomaa: JUMALAN eikä JUMALA):
"....minä menen ylös... MINUN JUMALANI TYKÖ ja teidän Jumalanne tykö" (Joh.20:17).
Kiitos Jumala, että haluat olla meidän Jumalamme!
Jeesus paljasti kuka hänen Jumalansa on:
"...Minun ISÄNI on se, joka minulle kunnian antaa, hän josta te sanotte: "Hän on MEIDÄN JUMALAMME'." (Joh.8:54).
Isän ja Pojan välinen luja rakkaussuhde tulee esille monissa yhteyksissä. Kymmeniä kertoja Jeesus puhuu Isästään muodossa "Isäni". Ja Isä sanoi sekä Jeesuksen kastetapahtuman yhteydessä että myös kirkastusvuorella:
"Tämä on minun rakas Poikani..." (Mat.3:17, Mark.9:7).
Ja Jeesus todistaa että nuo sanat ovat totta:
"... Isä on minua rakastanut... (Joh.15:9)
"... sinä olet minua rakastanut." (Joh.17:23).
"... oler rakastanut minua jo ennen maailman perustamista." (Joh.17:24).
"... se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut... (Joh.17:26).
Mitä ajan takaa tällä kaikella? Sitä, että Isä on hänen JUMALANSA jo tuon todistetun rakkaussuhteen perusteella. Ja jos heillä on noin vakaa rakkaudellinen tunne-elämä toisiansa kohtaan se tarkoittaa sitä, että he eivät voi enää olla yksi ja sama Jumala joka rakastaa itseään. Tuon agape-rakkauden jakamiseen tarvitaan aina toisen osapuolen jolle voidaan tuota pyyteetöntä rakkautta osoittaa. Isä ja Poika ovat kaksi eri identtiteettiä joilla on yhteyttä ja ykseyttä toisiinsa, ja he rakastavat toisiaan.
"Sana sanoo, että "joka yhtyy Herraan on yksi henki hänen kanssaan" (1.Kor.6:17). Ja vaikka me yhdymme Herraan, Pyhän Hengen yhdyssiteellä, meistä ei saa Jumalia tekemälläkään. Sillä Jumala sanoi, että hän on ainut Jumala (5.Moos.6:4) ja että ennen häntä, ei ole ollut muita jumalia, eikä hänen jälkeen toista tule (Jes.43:10). Hän on tuossa asiassa ehdoton ja armoton, ymmärrettävistä syistä, sillä hän on JUMALA. Ja siksi hän myös sisällytti tuon asian käskyjen käskyyn (Mark.12:29). Ja vaikka sinä kenties olet vaimosi oma, ja vaimosi on sinun omasi, ja vaikka teistä on tullut "yksi liha" (Mrk.10:8) teillä on molemmilla silti oma lihanne ja oma identtiteettinne tallella, siitäkin huoimatta että ykseys korostuu myös siinä, että sinun lihasi ei ole enää sinun vallasasi, vaan vaimosi vallassa, ja vaimosi liha ei ole enää hänen vallassaan, vaan sinun vallassasi (1.Kor.7:4). Etkä sinä silti ole vaimosi eikä vaimosi ole sinä.
Huomaatko, miten Raamatun kokonaisilmoitus alkaa paremmin hahmottumaan kun poimimme mahdollisimman monta sopivaa jaetta palapeliin, jotta kokonaiskuva "Sanasta" kirkastuisi entistä kokonaisvaltaisemmaksi?
"Theos" ei siis aina ole viittaus ainoaan Jumalaan, jota Jeesus kutsui Isäkseen. Sillä jos se se aina tarkoittaisi Jumala, olisi myös saatana meidän Jumalamme (2.Kor.4:4). Ja sitähän hän ei tietenkään ole. Raamattu varoittaa hänestä tuossa samaisessa jakeessa (2.Kor.4:4) ja paljastaa hänestä, että hänellä on taipumusta sokaista häviöön joutuvien mielet, ettei heille loista valkeus, mikä lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen joka on JUMALAN kuva. Mutta hei, Mr. XXL: Ei Jeesus ole Jumala, vaikka hän on Jumalan kuva, sillä meidätkin luotiin Raamatun mukaan Jumalan kuvaksi:
"Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa..." (1.Moos.1:27).
Eikä se tee meistä Jumalan. Eihän?
JATKUU...OSA 3 (11).
Lainasit Joh.6:63 todisteeksi siitä, että Sana on Henki ja elämä. Mutta miksi? Eihän Jeesus tuossa jakeessa edes kertonut, että sanat jotka hän puhuu on Pyhä Henki, vaan pikemminkin "henki ja elämä". Ei edes raamatunkääntäjät uskoneet että "henki ja elämä" on Pyhä Henki, sillä he kirjoittivat "henki" pienellä h:lla, mikä on osoitus siitä, etteivät siihen uskoneet. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että enemmistö käännöskomiteasta oli sitä mieltä ettei "henki" ole Pyhä Henki, sanoissa "henki ja elämä". Mitä sinä, Mr.XXL, olet oivaltanut mitä he eivät oivaltaneet? Tarkoitan, miten tulit siihen päätökseen, että "henki" on Pyhä Henki, sillä sinähän kirjoitit sen isolla H:lla?
Etkö tiennyt että kaikki mikä on "henki", EI OLE Pyhä Henki? Sinä olet henki, sinulla on sielu ja sinä asut kehossa (Heb.4:12, 1.Tess.5:23, Mat.6:25). Mutta vaikka olet henki, sinä et ole Pyhä Henki. Ja vaikka enkeli sanoi Sakarialle, että Johannes kulkee Jeesuksen edellä "Eliaan hengessä", se ei tarkoittanut että Elia oli Pyhä Henki (Luuk.1:17). Sanat "Eliaan hengessä" on kuvaus siitä, että Johannes tulisi tekemään suuria Pyhän Hengen avulla joka hänen kauttaan tulisi vaikuttamaan. Ja kun Jeesuksen Sanassa on "henki ja elämä" se tarkoittaa juuri sitä mitä hän sanoi; eli sitä, että "ne sanat" jotka hän on puhunut, "ovat henki ja elämä" (Joh.6:63). Jeesus EI SANONUT, että "Minä olen Sanana, henki ja elämä", vaan hän sanoi: "NE SANAT, jotka minä olen teille PUHUNUT, ovat henki ja ovat elämä".
Mikä tässä on niin vaikeata ymmärtää?
Miksi hän sanoi että hänen puhumansa sanat ovat henki ja elämä? Koska "Herran" (JHWH:n) Henki lepäsi hänen yllään (Luuk.4:18 vrt. Jes.61:1), jolloin hänellä oli voitelu mikä teki hänen sanoistaan niin eläviä ja voimallisia, että ne antoivat ihmisille hengellisen elämän. Tuosta Jeesuksen voitelun todellisuudesta muotoutui hänen lausumat sanat sellaiseksi voimapesäksi, että kun ne meni ihmisten tajuntaan ne tekivät siellä suurenmoista, eheyttävää työtä. Ymmärrätkö nyt miksi hänen PUHUMANSA sanat olivat "henki ja elämä", ilman että Sana oli Pyhä Henki? Vai menikö liian monimutkaiseksi? Ymmärsitkö? Mr. XXL: Ehkä sinun olisi aika päivittää kotisivujesi opetusta enemmän totuutta vastaavaksi?
JATKUU...jumalan_pete kirjoitti:
OSA 3 (11).
Lainasit Joh.6:63 todisteeksi siitä, että Sana on Henki ja elämä. Mutta miksi? Eihän Jeesus tuossa jakeessa edes kertonut, että sanat jotka hän puhuu on Pyhä Henki, vaan pikemminkin "henki ja elämä". Ei edes raamatunkääntäjät uskoneet että "henki ja elämä" on Pyhä Henki, sillä he kirjoittivat "henki" pienellä h:lla, mikä on osoitus siitä, etteivät siihen uskoneet. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että enemmistö käännöskomiteasta oli sitä mieltä ettei "henki" ole Pyhä Henki, sanoissa "henki ja elämä". Mitä sinä, Mr.XXL, olet oivaltanut mitä he eivät oivaltaneet? Tarkoitan, miten tulit siihen päätökseen, että "henki" on Pyhä Henki, sillä sinähän kirjoitit sen isolla H:lla?
Etkö tiennyt että kaikki mikä on "henki", EI OLE Pyhä Henki? Sinä olet henki, sinulla on sielu ja sinä asut kehossa (Heb.4:12, 1.Tess.5:23, Mat.6:25). Mutta vaikka olet henki, sinä et ole Pyhä Henki. Ja vaikka enkeli sanoi Sakarialle, että Johannes kulkee Jeesuksen edellä "Eliaan hengessä", se ei tarkoittanut että Elia oli Pyhä Henki (Luuk.1:17). Sanat "Eliaan hengessä" on kuvaus siitä, että Johannes tulisi tekemään suuria Pyhän Hengen avulla joka hänen kauttaan tulisi vaikuttamaan. Ja kun Jeesuksen Sanassa on "henki ja elämä" se tarkoittaa juuri sitä mitä hän sanoi; eli sitä, että "ne sanat" jotka hän on puhunut, "ovat henki ja elämä" (Joh.6:63). Jeesus EI SANONUT, että "Minä olen Sanana, henki ja elämä", vaan hän sanoi: "NE SANAT, jotka minä olen teille PUHUNUT, ovat henki ja ovat elämä".
Mikä tässä on niin vaikeata ymmärtää?
Miksi hän sanoi että hänen puhumansa sanat ovat henki ja elämä? Koska "Herran" (JHWH:n) Henki lepäsi hänen yllään (Luuk.4:18 vrt. Jes.61:1), jolloin hänellä oli voitelu mikä teki hänen sanoistaan niin eläviä ja voimallisia, että ne antoivat ihmisille hengellisen elämän. Tuosta Jeesuksen voitelun todellisuudesta muotoutui hänen lausumat sanat sellaiseksi voimapesäksi, että kun ne meni ihmisten tajuntaan ne tekivät siellä suurenmoista, eheyttävää työtä. Ymmärrätkö nyt miksi hänen PUHUMANSA sanat olivat "henki ja elämä", ilman että Sana oli Pyhä Henki? Vai menikö liian monimutkaiseksi? Ymmärsitkö? Mr. XXL: Ehkä sinun olisi aika päivittää kotisivujesi opetusta enemmän totuutta vastaavaksi?
JATKUU...OSA 4 (11).
"Herra on Henki (2 Kor 3:17-18)."
Luuletko Mr. XXL, että 2.Kor.3:17 kertoo sinulle, että Jeesus on Henki (eli Pyhä Henki), koska jae sanoo: "Sillä Herra on Henki"? Sana "Herra" tuossa jakeessa on viittaus Jahveen (JHWH) vaikka et sitä välttämättä silmilläsi näe, etkä ymmärrykselläsi sitä ymmärrä. Tajuat sen esimerkiksi seuraavasta jakeesta:
"Jumala on Henki..." (Joh.4:24).
Jeesuksesta ei koskaan sanottu missään vastaavalla tavalla, eli: "Jeesus on Henki".
Sinä et voi uskoa, että mitä nyt kirjoitan sinulle on totta. Et usko että sekään on totta, kun kerron että VALTAOSA kaikista VT:n lainauksista jotka esiintyvät UT:n puolella, missä esiintyy "Herra"-sana, kuuluisi olla kirjoitettu "JHWH", tai tuon nimen oletetun ääntämistavan mukaisesti, esim. "Jahveh". Tämä selviää sinulle vasta kun alat tutkimaan noita VT:sta lainattuja jakeita heprealaisista alkuteksteistä. Ja lisäksi jää toki muutama harva jae jäljelle joissa "Herra"-sana ei ole "JHWH" VT:ssa, vaan "Adonai". Yksi tällainen on "Herra sanoi minun Herralleni..." (Mat.22:44), mikä on lainaus Psalmista 110:1, ja joka kuuluu oikeasti olla "Adonai sanoi Adonille (siis Adoni, eikä niin kuten "Iso Raamatun tietosanakirja" sen esittää valheellisesti. Kun opit ymmärtämään, miksi JHWH muutettiin VT:ssa "Herraksi" noin 6500 kertaa, ja kun opit ymmärtämään miksi juutalaiset aikoinaan aina lausui ääneen Jumalan nimen (JHWH) sanomalla "Adonai", niin silloin saatat pian myös ymmärtää, miksi myös "Adonai" alkoi esiintymään VT:ssa. Nämä perinteet jatkuivat UT:n puolella niin ettei Jumalan nimi (JHWH) esiinny siellä kertaakaan, vaan se on korvattu sanalla "Herra". Vaikka Jeesus tunnusti ilmoittaneensa Isän nimen opetuslapsilleen (Joh.17:6, Joh.17:11,12, Joh.17:26) emme yksinkertaisesti löydä tuota nimeä UT:ssa. Ja tämän johdosta meillä on siellä kaksi "Herraa" (isolla H:lla), vaikka siellä aivan selkeästi sanotaan, että on olemassa vain yksi Herra (Ef.4:5). Tämä oli Jumalan sallimus jotta näkevät eivät näkisi, eivätkä ymmärtävät ymmärtäisi; jotta vain ne jotka näkemällä näkevät, näkisivät, ja jotta vain ne jotka ymmärtämällä ymmärtävät, ymmärtäisivät.
Tästä minulla olisi ollut paljon selitettävää, mutta "... sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan. Sillä te, joiden olisi aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa. Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi; mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta" (Heb.5:11-14).
Ja tästä syystä johtuen, Mr. XXL, olet mennyt niin harhaan teologiassasi, että pidät kahden "Herran" esiintymistä UT:ssa todisteena siitä, että molemmat ovat Jumala. Ja mm. tästä syystä sinä opetat, että meidän on tunnustettava, että "Jeesus on Jumala", koska Room.10:9 sanoo:
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi JEESUKSEN HERRAKSI ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut."
Mutta tuollainen ajattelu on johtanut sinut umpikujaan ja väärän tuomion langettamiseen, sillä samainen jae sanoo, että täytyy myös uskoa että JUMALA ON HÄNET KUOLLEISTA HERÄTTÄNYT, ja sitten pelastuu.
OSA 4 (11).
"Herra on Henki (2 Kor 3:17-18)."
Luuletko Mr. XXL, että 2.Kor.3:17 kertoo sinulle, että Jeesus on Henki (eli Pyhä Henki), koska jae sanoo: "Sillä Herra on Henki"? Sana "Herra" tuossa jakeessa on viittaus Jahveen (JHWH) vaikka et sitä välttämättä silmilläsi näe, etkä ymmärrykselläsi sitä ymmärrä. Tajuat sen esimerkiksi seuraavasta jakeesta:
"Jumala on Henki..." (Joh.4:24).
Jeesuksesta ei koskaan sanottu missään vastaavalla tavalla, eli: "Jeesus on Henki".
Sinä et voi uskoa, että mitä nyt kirjoitan sinulle on totta. Et usko että sekään on totta, kun kerron että VALTAOSA kaikista VT:n lainauksista jotka esiintyvät UT:n puolella, missä esiintyy "Herra"-sana, kuuluisi olla kirjoitettu "JHWH", tai tuon nimen oletetun ääntämistavan mukaisesti, esim. "Jahveh". Tämä selviää sinulle vasta kun alat tutkimaan noita VT:sta lainattuja jakeita heprealaisista alkuteksteistä. Ja lisäksi jää toki muutama harva jae jäljelle joissa "Herra"-sana ei ole "JHWH" VT:ssa, vaan "Adonai". Yksi tällainen on "Herra sanoi minun Herralleni..." (Mat.22:44), mikä on lainaus Psalmista 110:1, ja joka kuuluu oikeasti olla "Adonai sanoi Adonille (siis Adoni, eikä niin kuten "Iso Raamatun tietosanakirja" sen esittää valheellisesti. Kun opit ymmärtämään, miksi JHWH muutettiin VT:ssa "Herraksi" noin 6500 kertaa, ja kun opit ymmärtämään miksi juutalaiset aikoinaan aina lausui ääneen Jumalan nimen (JHWH) sanomalla "Adonai", niin silloin saatat pian myös ymmärtää, miksi myös "Adonai" alkoi esiintymään VT:ssa. Nämä perinteet jatkuivat UT:n puolella niin ettei Jumalan nimi (JHWH) esiinny siellä kertaakaan, vaan se on korvattu sanalla "Herra". Vaikka Jeesus tunnusti ilmoittaneensa Isän nimen opetuslapsilleen (Joh.17:6, Joh.17:11,12, Joh.17:26) emme yksinkertaisesti löydä tuota nimeä UT:ssa. Ja tämän johdosta meillä on siellä kaksi "Herraa" (isolla H:lla), vaikka siellä aivan selkeästi sanotaan, että on olemassa vain yksi Herra (Ef.4:5). Tämä oli Jumalan sallimus jotta näkevät eivät näkisi, eivätkä ymmärtävät ymmärtäisi; jotta vain ne jotka näkemällä näkevät, näkisivät, ja jotta vain ne jotka ymmärtämällä ymmärtävät, ymmärtäisivät.
Tästä minulla olisi ollut paljon selitettävää, mutta "... sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan. Sillä te, joiden olisi aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa. Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi; mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta" (Heb.5:11-14).
Ja tästä syystä johtuen, Mr. XXL, olet mennyt niin harhaan teologiassasi, että pidät kahden "Herran" esiintymistä UT:ssa todisteena siitä, että molemmat ovat Jumala. Ja mm. tästä syystä sinä opetat, että meidän on tunnustettava, että "Jeesus on Jumala", koska Room.10:9 sanoo:
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi JEESUKSEN HERRAKSI ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut."
Mutta tuollainen ajattelu on johtanut sinut umpikujaan ja väärän tuomion langettamiseen, sillä samainen jae sanoo, että täytyy myös uskoa että JUMALA ON HÄNET KUOLLEISTA HERÄTTÄNYT, ja sitten pelastuu.
JATKUU...OSA 5 (11).
Joten kysymys kuuluu Mr.XXL: Miten sinä voit haukkua muita veljiä harhaiseksi, kun eivät voi tunnustaa että Jeesus on Jumala (vaikka tunnustavat että Jeesus on Herra ja Jumalan Poika), mutta et itse usko, että Jumala on hänet kuollesta herättänyt? Sinä et voi millään uskoa että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, sillä sinä uskot että Jeesus herätti itse itsensä kuolleista, koska Jeesuksesi on sama Jumala joka on hän itse. Ai ei ole sama Jumala? Siis onko Jeesus sittenkin eri Jumala kuin se Jumala jota luulet hänen olevan? No jos Jeesus ei olekaan enää sama Jumala kuin hän on itse, niin kuka on se Jumala joka on Jeesus, ja joka herätti hänet kuolleista? Jos et voi uskoa että Jeesus herätti itsensä kuolleista, niin kuinka voit sanoa että Jumala kuoli ristillä ja että hän on Jumala, jos kerran uskot että on olemassa vain yksi Jumala, joka ei ole Jumala vaan kolmen Jumalan substanssi? Mutta jos sittenkin päätät uskoa, että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, niin miten sellainen on mahdollista, jos kerran Jeesus on tuo sama Jumala, ja se Jumala on tuo sama Jeesus? Lopuksi voisit myös pohtia käsi sydämellä, että kuka oli se Jumala, jolle sinun "Jumalasi" huusi: "Jumalani, Jumalani". Oliko tuo ristillä roikkuva "Jumala", sama Jumala joka herätti hänet kuolleista? Jos teet päätöksen pyöristää valheopetuksiasi, puolustaaksesi mahdotonta oppiasi ja päätätkin sanoa: "Kuolleista herättäjä oli eri Jumala kuin se Jumala joka jouduttiin herättämään", niin kuka on silloin se Jumala, joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki? Jos Jumalasi on Isä, Poika ja Pyhä Henki, ja Isä, Poika ja Pyhä Henki on Jumala, ja he kaikki kaikesta huolimatta ovat yksi ja sama Jumala, joka sittenkin on yksi olemus, niin kuka Jumala herätti tämän toisen Jumalan kuolleista? Eikö kaiken järjen mukaan ole niin, että jos kolme kuviteltua kaikkivaltiasta, jotka yhdessä ovat yksi kaikkivaltias, ja näin ollen kolmistaan se yksi ainut totinen Jumala, kuolevat kaikki ristillä yhtä aikaa, niin ei olekaan enää herättäjää, sillä Jumalan piti olla herättäjä?
Voisit Mr. XXL myös miettiä sitä, kuka Jumala teki Jeesuksesta "Jumalan" (Apt.2:36). Kehoitan tähän, koska sinä olet opettanut että "Herra" tarkoittaa "Jumala". Mieti myös sitä, että oliko Jeesus Jumala jo taivaassa, ennen kuin hän tuli maan päälle. Sillä jos väitteesi pitäisikin paikkansa siitä, että "Herra" tarkoittaa "Jumala", se täytyy myös tarkoittaa sitä, ettei Jeesus ollut Jumala taivaassa ennen kuin tuli maan päälle, koska Raamattu kertoo että Jumala teki Jeesuksesta Herran. Me luemme:
"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet HERRAKSI ja Kristukseksi TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." (Apt.2:36).
Eli sama asia lyhennettynä: Koska uskot että Jeesus on aina ollut Jumala, ja Jumala teki hänet Herraksi (eli uskomuksesi mukaan Jumalaksi), niin milloin Jumala teki hänet Jumalaksi, sillä Raamattu paljastaa että Jumala on tehnyt hänet Herraksi?
OSA 5 (11).
Joten kysymys kuuluu Mr.XXL: Miten sinä voit haukkua muita veljiä harhaiseksi, kun eivät voi tunnustaa että Jeesus on Jumala (vaikka tunnustavat että Jeesus on Herra ja Jumalan Poika), mutta et itse usko, että Jumala on hänet kuollesta herättänyt? Sinä et voi millään uskoa että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, sillä sinä uskot että Jeesus herätti itse itsensä kuolleista, koska Jeesuksesi on sama Jumala joka on hän itse. Ai ei ole sama Jumala? Siis onko Jeesus sittenkin eri Jumala kuin se Jumala jota luulet hänen olevan? No jos Jeesus ei olekaan enää sama Jumala kuin hän on itse, niin kuka on se Jumala joka on Jeesus, ja joka herätti hänet kuolleista? Jos et voi uskoa että Jeesus herätti itsensä kuolleista, niin kuinka voit sanoa että Jumala kuoli ristillä ja että hän on Jumala, jos kerran uskot että on olemassa vain yksi Jumala, joka ei ole Jumala vaan kolmen Jumalan substanssi? Mutta jos sittenkin päätät uskoa, että Jumala herätti Jeesuksen kuolleista, niin miten sellainen on mahdollista, jos kerran Jeesus on tuo sama Jumala, ja se Jumala on tuo sama Jeesus? Lopuksi voisit myös pohtia käsi sydämellä, että kuka oli se Jumala, jolle sinun "Jumalasi" huusi: "Jumalani, Jumalani". Oliko tuo ristillä roikkuva "Jumala", sama Jumala joka herätti hänet kuolleista? Jos teet päätöksen pyöristää valheopetuksiasi, puolustaaksesi mahdotonta oppiasi ja päätätkin sanoa: "Kuolleista herättäjä oli eri Jumala kuin se Jumala joka jouduttiin herättämään", niin kuka on silloin se Jumala, joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki? Jos Jumalasi on Isä, Poika ja Pyhä Henki, ja Isä, Poika ja Pyhä Henki on Jumala, ja he kaikki kaikesta huolimatta ovat yksi ja sama Jumala, joka sittenkin on yksi olemus, niin kuka Jumala herätti tämän toisen Jumalan kuolleista? Eikö kaiken järjen mukaan ole niin, että jos kolme kuviteltua kaikkivaltiasta, jotka yhdessä ovat yksi kaikkivaltias, ja näin ollen kolmistaan se yksi ainut totinen Jumala, kuolevat kaikki ristillä yhtä aikaa, niin ei olekaan enää herättäjää, sillä Jumalan piti olla herättäjä?
Voisit Mr. XXL myös miettiä sitä, kuka Jumala teki Jeesuksesta "Jumalan" (Apt.2:36). Kehoitan tähän, koska sinä olet opettanut että "Herra" tarkoittaa "Jumala". Mieti myös sitä, että oliko Jeesus Jumala jo taivaassa, ennen kuin hän tuli maan päälle. Sillä jos väitteesi pitäisikin paikkansa siitä, että "Herra" tarkoittaa "Jumala", se täytyy myös tarkoittaa sitä, ettei Jeesus ollut Jumala taivaassa ennen kuin tuli maan päälle, koska Raamattu kertoo että Jumala teki Jeesuksesta Herran. Me luemme:
"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet HERRAKSI ja Kristukseksi TEHNYT, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte." (Apt.2:36).
Eli sama asia lyhennettynä: Koska uskot että Jeesus on aina ollut Jumala, ja Jumala teki hänet Herraksi (eli uskomuksesi mukaan Jumalaksi), niin milloin Jumala teki hänet Jumalaksi, sillä Raamattu paljastaa että Jumala on tehnyt hänet Herraksi?
JATKUU...OSA 6 (11).
Kyllä, yhdyn tuohon sydämeni pohjasta. Jeesus on Herra, eli "kurios".
Mutta mitä "kurios" tarkoittaa käytännön tasolla? Miksi opetuslapset aikoinaan olivat Jeesuksen palvelijoita kun sanoivat "Jeesus on Herra"? Se selviää tuota pikaa.
"Kurios" tarkoittaa Strong-nimisen kreikka-englanti-sanakirjan mukaan "Jumala", mutta myös "Herra", "herra" ja "mestari" (Strong G2962). Thayer-nimisen sanakirjan mukaan sanaa käytetään kunnianimenä, osoittakseen jostain henkilöstä tai Jumalasta, että hän on korkein arvovalta. Sanakirja määrittelee sanan myös niin, että kurios on jonkun asian haltija tai määrääjä; omistaja, joka pystyy kontrolloimaan jotain toista persoonaa. Kurios saattoi myös olla Rooman keissarin, ruhtinaan tai päällikön kunnianimitys. Kurios on titteli jota palvelijat ja orjat käyttivät tervehtiessään kunnioittavasti isäntiään ja herrojaan. Se on arvonimi, mutta ei henkilönimi. Täten, kun kristityt riemukkaasti julistavat, että "Jeesus on Herra", se tarkoittaa, että he tunnustavat Jeesuksen arvovallan, että Jeesus on heidän omistajansa, että he ovat antaneet elämänsä hänelle, ja että kunnioittavat häntä taivaan ja maan hallitsijana. Ja miksipä ei; Jumala antoi hänelle kaiken vallan taivaassa ja maan päällä.
On olemassa yksi äärettömän tärkeä seikka, miksi ei voida olettaa, että "kurios" tarkoittaa "Jumala" vaikka edellämainitut sanakirjat toista väittävät. Kuningas Jaakon Käännöksen sanahakemiston mukaan (King James Concordance) "kurios" esiintyy UT:ssa 747 kertaa. Lukuisista esiintymiskerroista huolimatta, sana on käännetty tarkoittamaan "Jumala" (God) vain yhden kerran (Apt.19:20), mutta "Herra" peräti 703 kertaa. Jae, missä sana on käännetty Jumalaksi, on seuraava:
"So mightily grew the word of God and prevailed" (KJV-1611 Apt.19:20).
Sen sijaan vanha suomalainen kirkkokkäännös (1933/1938) kääntää sen näin:
"Näin Herran sana voimallisesti kasvoi ja vahvistui."
Myös uusi kirkkokkäännös - 92 kääntää tuossa kohden sanan kurios "Herraksi". Joten ymmärrämme, tuon jakeen perusteella, että "Herran sana" levisi voimakkaasti. Mitä mieltä olet: Mikä oli tämä "Herran sana" joka levisi voimallisesti? Tarkoitettiinko sillä, että se oli Jumalan Sana, eli Raamattu, joka levisi voimallisesti? Ei tietenkään, koska silloin ei ollut painokoneet vielä keksitty. "Herran sana" mikä levisi oli pääosin suullinen sanoma Jeesuksesta, siitä että hän on Herra (kurios). Ja kun viimein vihdoin, se kauan odotettu Pyhän Hengen vuodatus tapahtui helluntaina, ja opetuslapset täytettiin voimalla korkeudesta, niin mitä sanaa he alkoivat levittämään? Se selviää Pietarin ensimmäisestä saarnasta jonka hän piti, sen jälkeen kun oli täyttynyt Pyhällä Hengellä:
"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi (kurios) ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte" (Apt.2:36).
Yhteenvetona edellämainitusta voidaan sanoa seuraavaa: Ainut jae KJV:n UT:ssa jossa kurios-sana on käännetty tarkoittamaan "Jumala", 747 kerrasta, on se jae, jossa Herran sana (sanoma Jeesuksen herruudesta) kerrotaan levinneen voimakkaasti. Toisissa käännöksissä sana "kurios" ei ole käännetty kertaakaan tarkoittamaan "Jumala".
OSA 6 (11).
Kyllä, yhdyn tuohon sydämeni pohjasta. Jeesus on Herra, eli "kurios".
Mutta mitä "kurios" tarkoittaa käytännön tasolla? Miksi opetuslapset aikoinaan olivat Jeesuksen palvelijoita kun sanoivat "Jeesus on Herra"? Se selviää tuota pikaa.
"Kurios" tarkoittaa Strong-nimisen kreikka-englanti-sanakirjan mukaan "Jumala", mutta myös "Herra", "herra" ja "mestari" (Strong G2962). Thayer-nimisen sanakirjan mukaan sanaa käytetään kunnianimenä, osoittakseen jostain henkilöstä tai Jumalasta, että hän on korkein arvovalta. Sanakirja määrittelee sanan myös niin, että kurios on jonkun asian haltija tai määrääjä; omistaja, joka pystyy kontrolloimaan jotain toista persoonaa. Kurios saattoi myös olla Rooman keissarin, ruhtinaan tai päällikön kunnianimitys. Kurios on titteli jota palvelijat ja orjat käyttivät tervehtiessään kunnioittavasti isäntiään ja herrojaan. Se on arvonimi, mutta ei henkilönimi. Täten, kun kristityt riemukkaasti julistavat, että "Jeesus on Herra", se tarkoittaa, että he tunnustavat Jeesuksen arvovallan, että Jeesus on heidän omistajansa, että he ovat antaneet elämänsä hänelle, ja että kunnioittavat häntä taivaan ja maan hallitsijana. Ja miksipä ei; Jumala antoi hänelle kaiken vallan taivaassa ja maan päällä.
On olemassa yksi äärettömän tärkeä seikka, miksi ei voida olettaa, että "kurios" tarkoittaa "Jumala" vaikka edellämainitut sanakirjat toista väittävät. Kuningas Jaakon Käännöksen sanahakemiston mukaan (King James Concordance) "kurios" esiintyy UT:ssa 747 kertaa. Lukuisista esiintymiskerroista huolimatta, sana on käännetty tarkoittamaan "Jumala" (God) vain yhden kerran (Apt.19:20), mutta "Herra" peräti 703 kertaa. Jae, missä sana on käännetty Jumalaksi, on seuraava:
"So mightily grew the word of God and prevailed" (KJV-1611 Apt.19:20).
Sen sijaan vanha suomalainen kirkkokkäännös (1933/1938) kääntää sen näin:
"Näin Herran sana voimallisesti kasvoi ja vahvistui."
Myös uusi kirkkokkäännös - 92 kääntää tuossa kohden sanan kurios "Herraksi". Joten ymmärrämme, tuon jakeen perusteella, että "Herran sana" levisi voimakkaasti. Mitä mieltä olet: Mikä oli tämä "Herran sana" joka levisi voimallisesti? Tarkoitettiinko sillä, että se oli Jumalan Sana, eli Raamattu, joka levisi voimallisesti? Ei tietenkään, koska silloin ei ollut painokoneet vielä keksitty. "Herran sana" mikä levisi oli pääosin suullinen sanoma Jeesuksesta, siitä että hän on Herra (kurios). Ja kun viimein vihdoin, se kauan odotettu Pyhän Hengen vuodatus tapahtui helluntaina, ja opetuslapset täytettiin voimalla korkeudesta, niin mitä sanaa he alkoivat levittämään? Se selviää Pietarin ensimmäisestä saarnasta jonka hän piti, sen jälkeen kun oli täyttynyt Pyhällä Hengellä:
"Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi (kurios) ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte" (Apt.2:36).
Yhteenvetona edellämainitusta voidaan sanoa seuraavaa: Ainut jae KJV:n UT:ssa jossa kurios-sana on käännetty tarkoittamaan "Jumala", 747 kerrasta, on se jae, jossa Herran sana (sanoma Jeesuksen herruudesta) kerrotaan levinneen voimakkaasti. Toisissa käännöksissä sana "kurios" ei ole käännetty kertaakaan tarkoittamaan "Jumala".
JATKUU...OSA 7 (11).
Tuossa jakeessa EI KERROTA että "Kristuksen Henki" on Pyhä Henki. Ei sittenkään vaikka "Henki" on kirjoitettu isolla H:lla. Kreikankielen alkuteksteissä ei esiintynyt isoja ja pieniä kirjaimia, vaan ainoastaan isoja kirjaimia. Siten sinun teoriasi mukaan kaikki mikä on jumala/jumalia ovat Jumala isolla J:llä ja siten myös se ainut oikea Jumala, vaikka Raamatussa epäjumalat ja jopa saatana (2.Kor.4:4) on kirjoitettu muotoon jumala/jumalia? Kyse onkin siis tulkinnoista ja tulkinnat ovat määränneet milloin "henki" on kirjoitettu isolla H:lla tai pienellä h:lla.
Pyhä Henki on JUMALAN (Ef.4:30, Room.8:9,11). Ei noissa jakeissa (Ef.4:30, Room.8:9,11) sanota että PH on Jumala, vaan että PH on JUMALAN. Ja Kristuskin on JUMALAN (1.Kor.3:23). On huikea ero sillä, että PH on JUMALAN ja PH on Jumala. On myös huikea ero sillä että Kristus on JUMALAN ja Kristus on Jumala. Ollaan mekin JUMALAN poikia ja tyttäriä, jos teemme hänen tahtonsa, mutta ei se tee meistä Jumalia. Eihän, Mr. XXL?
Entäs miten Pyhä Henki voi olla Jeesuksen Henki jos PH ei ole Jeesus? Sehän on helppoa! Kaikki mikä on Jumalan omistusta on myös Jeesuksen omistusta. Jeesus sanoi Isälleen (Jumalalle... ei itselleen):
"... ja kaikki MINUN OMANI OVAT SINUN, ja SINUN OMASI OVAT MINUN" (Joh.17:10).
Tässä on toinen viittaus siihen miten Jumalan Henki voi myös olla Kristuksen Henki, eli Kristuksen omaisuutta:
"...totuuden Henki... Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani... Kaikki mitä Isällä on, on minun (siksi myös Kristuksen, eli myös KRISTUKSEN Henki)... hän ottaa minun omastani..." (Joh.16:13-15).
Näin me alamme pikku hiljaa ymmärtämän, miten "Jumalan Henki" on myös "Kristuksen Henki", koska Jeesus sanoi puhuessaan Hengestä:
"Kaikki mitä Isällä on, on minun".
Eikä ainoastaan PH ole Jumalan ja Kristuksen, vaan me myös Jumalan lapset, sillä Jeesus sanoi opetuslapsistaan:
"MINUN OMANI OVAT SINUN, ja SINUN OMASI OVAT MINUN" (Joh.17:10).
Halleluja! Ei tuohon liiity mitään mystiikkaa. Kaikki on ymmärrettävässä muodossa Raamatussa, kaikille niille, joilla on "kuulevat korvat" ja "näkevät silmät".
OSA 7 (11).
Tuossa jakeessa EI KERROTA että "Kristuksen Henki" on Pyhä Henki. Ei sittenkään vaikka "Henki" on kirjoitettu isolla H:lla. Kreikankielen alkuteksteissä ei esiintynyt isoja ja pieniä kirjaimia, vaan ainoastaan isoja kirjaimia. Siten sinun teoriasi mukaan kaikki mikä on jumala/jumalia ovat Jumala isolla J:llä ja siten myös se ainut oikea Jumala, vaikka Raamatussa epäjumalat ja jopa saatana (2.Kor.4:4) on kirjoitettu muotoon jumala/jumalia? Kyse onkin siis tulkinnoista ja tulkinnat ovat määränneet milloin "henki" on kirjoitettu isolla H:lla tai pienellä h:lla.
Pyhä Henki on JUMALAN (Ef.4:30, Room.8:9,11). Ei noissa jakeissa (Ef.4:30, Room.8:9,11) sanota että PH on Jumala, vaan että PH on JUMALAN. Ja Kristuskin on JUMALAN (1.Kor.3:23). On huikea ero sillä, että PH on JUMALAN ja PH on Jumala. On myös huikea ero sillä että Kristus on JUMALAN ja Kristus on Jumala. Ollaan mekin JUMALAN poikia ja tyttäriä, jos teemme hänen tahtonsa, mutta ei se tee meistä Jumalia. Eihän, Mr. XXL?
Entäs miten Pyhä Henki voi olla Jeesuksen Henki jos PH ei ole Jeesus? Sehän on helppoa! Kaikki mikä on Jumalan omistusta on myös Jeesuksen omistusta. Jeesus sanoi Isälleen (Jumalalle... ei itselleen):
"... ja kaikki MINUN OMANI OVAT SINUN, ja SINUN OMASI OVAT MINUN" (Joh.17:10).
Tässä on toinen viittaus siihen miten Jumalan Henki voi myös olla Kristuksen Henki, eli Kristuksen omaisuutta:
"...totuuden Henki... Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani... Kaikki mitä Isällä on, on minun (siksi myös Kristuksen, eli myös KRISTUKSEN Henki)... hän ottaa minun omastani..." (Joh.16:13-15).
Näin me alamme pikku hiljaa ymmärtämän, miten "Jumalan Henki" on myös "Kristuksen Henki", koska Jeesus sanoi puhuessaan Hengestä:
"Kaikki mitä Isällä on, on minun".
Eikä ainoastaan PH ole Jumalan ja Kristuksen, vaan me myös Jumalan lapset, sillä Jeesus sanoi opetuslapsistaan:
"MINUN OMANI OVAT SINUN, ja SINUN OMASI OVAT MINUN" (Joh.17:10).
Halleluja! Ei tuohon liiity mitään mystiikkaa. Kaikki on ymmärrettävässä muodossa Raamatussa, kaikille niille, joilla on "kuulevat korvat" ja "näkevät silmät".
JATKUU...OSA 8 (11).
Ei. Sinä eksyt, Mr. XXL, koska et tunne kirjoituksia, etkä osaa soveltaa alkusanojen moninaisia merkityksiä niissä tekstiyhteyksissä, jotka ovat korruptoituneissa käännöskohdissa jätetty tyystin huomioimatta.
Otetaan Raamatunjakeesi syyniin. Sen samaisen jakeen mikä todistaa sinulle että Kristus on Jumala.
"...heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Room.9:5).
Huono käännös. Meidän vanhasta kirkkokäännöksestä voi saada käsityksen, että Kristus on yli kaiken ja että hän on Jumalana ylistetty iankaikkisesti. Sen sijaan, KJV-1611 mukaan saa erilaisen käsityksen. Sen käsityksen, että Kristus on yli kaiken ja että Jumala on ylistetty iankaikkisesti. Ero syntyy yhdestä pilkusta joka tulee Jumala-sanan jälkeen. Sitä ei ole KJV-käännöksessä. Eroavaisuuksista voi syntyä virheellisiä tulkintoja, mikäli ei huomioi yhtä tärkeätä seikkaa. Sen, että Uuden Testamentin kreikankielisissä alkuteksteissä, ja Vanhan Testamentin hepreankielisissä alkuteksteissä ei koskaan käytetty pilkkuja tai pisteitä. Myöskään sanojen välissä ei ollut välimerkkejä, vaan sanat oli kirjoitettu jatkuvana syötteenä toistensa perään, paitsi rivinvaihdoissa. Tätä ei edes kaikki pastoritkaan tiedä, puhumattakaan "maallikoista". Mutta tällä palstalla asian tietää jo monet koska olemme asiaa niin monta kertaa käsitelleet. Pilkut ja pisteet on lisätty myöhemmin, joten ei ihme jos tällainen vääränlainen tulkinta voi syntyä, kun ne asetetaan väärään kohtaan.
Suomalainen kirkkokäännös tuosta jakeesta on surkea ja ristiriitainen Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa. KJV-käännös on parempi, mutta sekin on ristiriidassa Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa, sillä käännös pitää Kristusta yli KAIKEN. Kristus on yli kaikkien ihmisten ja enkelien, mutta hän EI OLE yli Jumalan(1.Kor.15:27). Sillä hän on VIELÄKIN ALISTETTU Jumalan vallan alle (1.Kor.15:28), ja JUMALA on edelleen Kristuksen pää (1.Kor.11:3). Koska Kristus on alistettu Jumalalle, ja Jumala on hänen päänsä (pomo), ja koska KRISTUS ON JUMALAN (1.Kor.3:23), hän ei voi enää olla Jumala. Vaan hän on JUMALAN Poika!
Englantilainen RSV-käännös on ottanut hyvin huomioon Raamatun kokonaisilmoituksen pisteitten ja pilkkujen asetelussa. Se ilmoittaa että JUMALA on yli kaiken:
"... to them belong the patriarchs, and of their race, according to the flesh, is the Christ. GOD WHO IS OVER ALL be blessed for ever. Amen." (Room.9:5).
Kristus saa jotakin aikaiseksi JUMALAN Kunniaksi.
"... vanhurskauden hedelmää jonka Jeesus Kristus saa aikaan, JUMALAN kunniaksi ja ylistykseksi." (Fil.1:11).
Raamatun kokonaisilmoitus Kristuksen ja Jumalan välisestä suhteesta tulee julki valaisevalla tavalla näistä jakeista, ja ne tekevät madottomaksi sen, että "Kristus on Jumala" :
"...Sinä olet KRISTUS, elävän JUMALAN Poika." (Mat.16:16).
"...Sinä olet JUMALAN Kristus." (Luk.9:20).
"... minä uskon, että sinä olet Kristus, JUMALAN Poika..." (Joh.11:27).
"... mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, JUMALAN Poika..." (Joh.20:31).
"... Kristus on JUMALAN." (1.Kor.3:23).
"... etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen JUMALAN oikealla puolella." (Kol.3:1).
Huomasiko veli, että Kristus ei istu itsensä oikealla puolella, vaan JUMALAN oikealla puolella? Sinä olet opettanut monta kertaa, että ON VAIN YKSI VALTAISTUIN koska uskot, että Jeesus ja Jumala ovat sama olemus, ja istuvat siten yhdellä istuimella. Mutta ehkä et tiennyt että valtaistuimella voidaan myös tarkoittaa valtaistuinsalia (Nykysuomen Sanakirja), joissa on joskus parikin istuinta. Koska Raamattu ilmoittaa että Jeesus istuu JUMALAN oikealla puolella, olemme myös varmoja siitä, etteivät istu sylikkäin. Oletko asiasta samaa mieltä?
OSA 8 (11).
Ei. Sinä eksyt, Mr. XXL, koska et tunne kirjoituksia, etkä osaa soveltaa alkusanojen moninaisia merkityksiä niissä tekstiyhteyksissä, jotka ovat korruptoituneissa käännöskohdissa jätetty tyystin huomioimatta.
Otetaan Raamatunjakeesi syyniin. Sen samaisen jakeen mikä todistaa sinulle että Kristus on Jumala.
"...heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!" (Room.9:5).
Huono käännös. Meidän vanhasta kirkkokäännöksestä voi saada käsityksen, että Kristus on yli kaiken ja että hän on Jumalana ylistetty iankaikkisesti. Sen sijaan, KJV-1611 mukaan saa erilaisen käsityksen. Sen käsityksen, että Kristus on yli kaiken ja että Jumala on ylistetty iankaikkisesti. Ero syntyy yhdestä pilkusta joka tulee Jumala-sanan jälkeen. Sitä ei ole KJV-käännöksessä. Eroavaisuuksista voi syntyä virheellisiä tulkintoja, mikäli ei huomioi yhtä tärkeätä seikkaa. Sen, että Uuden Testamentin kreikankielisissä alkuteksteissä, ja Vanhan Testamentin hepreankielisissä alkuteksteissä ei koskaan käytetty pilkkuja tai pisteitä. Myöskään sanojen välissä ei ollut välimerkkejä, vaan sanat oli kirjoitettu jatkuvana syötteenä toistensa perään, paitsi rivinvaihdoissa. Tätä ei edes kaikki pastoritkaan tiedä, puhumattakaan "maallikoista". Mutta tällä palstalla asian tietää jo monet koska olemme asiaa niin monta kertaa käsitelleet. Pilkut ja pisteet on lisätty myöhemmin, joten ei ihme jos tällainen vääränlainen tulkinta voi syntyä, kun ne asetetaan väärään kohtaan.
Suomalainen kirkkokäännös tuosta jakeesta on surkea ja ristiriitainen Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa. KJV-käännös on parempi, mutta sekin on ristiriidassa Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa, sillä käännös pitää Kristusta yli KAIKEN. Kristus on yli kaikkien ihmisten ja enkelien, mutta hän EI OLE yli Jumalan(1.Kor.15:27). Sillä hän on VIELÄKIN ALISTETTU Jumalan vallan alle (1.Kor.15:28), ja JUMALA on edelleen Kristuksen pää (1.Kor.11:3). Koska Kristus on alistettu Jumalalle, ja Jumala on hänen päänsä (pomo), ja koska KRISTUS ON JUMALAN (1.Kor.3:23), hän ei voi enää olla Jumala. Vaan hän on JUMALAN Poika!
Englantilainen RSV-käännös on ottanut hyvin huomioon Raamatun kokonaisilmoituksen pisteitten ja pilkkujen asetelussa. Se ilmoittaa että JUMALA on yli kaiken:
"... to them belong the patriarchs, and of their race, according to the flesh, is the Christ. GOD WHO IS OVER ALL be blessed for ever. Amen." (Room.9:5).
Kristus saa jotakin aikaiseksi JUMALAN Kunniaksi.
"... vanhurskauden hedelmää jonka Jeesus Kristus saa aikaan, JUMALAN kunniaksi ja ylistykseksi." (Fil.1:11).
Raamatun kokonaisilmoitus Kristuksen ja Jumalan välisestä suhteesta tulee julki valaisevalla tavalla näistä jakeista, ja ne tekevät madottomaksi sen, että "Kristus on Jumala" :
"...Sinä olet KRISTUS, elävän JUMALAN Poika." (Mat.16:16).
"...Sinä olet JUMALAN Kristus." (Luk.9:20).
"... minä uskon, että sinä olet Kristus, JUMALAN Poika..." (Joh.11:27).
"... mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, JUMALAN Poika..." (Joh.20:31).
"... Kristus on JUMALAN." (1.Kor.3:23).
"... etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen JUMALAN oikealla puolella." (Kol.3:1).
Huomasiko veli, että Kristus ei istu itsensä oikealla puolella, vaan JUMALAN oikealla puolella? Sinä olet opettanut monta kertaa, että ON VAIN YKSI VALTAISTUIN koska uskot, että Jeesus ja Jumala ovat sama olemus, ja istuvat siten yhdellä istuimella. Mutta ehkä et tiennyt että valtaistuimella voidaan myös tarkoittaa valtaistuinsalia (Nykysuomen Sanakirja), joissa on joskus parikin istuinta. Koska Raamattu ilmoittaa että Jeesus istuu JUMALAN oikealla puolella, olemme myös varmoja siitä, etteivät istu sylikkäin. Oletko asiasta samaa mieltä?
JATKUU...OSA 9 (11).
Ja tässä on lainaamasi sanan paikka mikä todistaa sinulle, Mr.XXL, että Jeesus on Pyhä Henki:
"Ja he kulkivat Frygian ja Galatian maan kautta, sillä Pyhä Henki esti heitä julistamasta sanaa Aasiassa. Ja tultuaan Mysian kohdalle he yrittivät lähteä Bityniaan, mutta JEESUKSEN HENKI ei sallinut heidän sitä tehdä." (Apt.16:6,7).
Tuo seitsemäs jae on siinä mielessä erikoinen, että kreikankielen alkutekstit eivät kerro mitään Jeesuksen Hengestä (kts. Textus Receptus), vaan ainoastaan Hengestä. Ja vaikka olisikin ollut kyse "Jeesuksen Hengestä" niin se ei olisi siltikään todiste siitä, että Jeesus on Pyhä Henki, sillä Pyhä Henki on JUMALAN (Ef.4:30, Room.8:9,11), ja kaikki mikä on Jumalan omistusta, on myös Jeesuksen omistusta (Joh.16:15), ja tämä koskee Pyhää Henkeä (Joh.16:13-15), mutta myös Jeesuksen opetuslapsia (Joh.17:10). Ja täten Pyhä Henki ei ole ainoastaan Jumalan Henki vaan myös Jeesuksen Henki. Jos joku, tai jokin, on jonkun omistuksessa tai hallinnassa, niin ei se tarkoita että omistuksen tai hallinnan kohde on sama kuin omistaja.
>>>>Pyhä Henki on Jumala (Apt 5:3-4, 28:25-28, Heb 3:7-12).jumalan_pete kirjoitti:
OSA 9 (11).
Ja tässä on lainaamasi sanan paikka mikä todistaa sinulle, Mr.XXL, että Jeesus on Pyhä Henki:
"Ja he kulkivat Frygian ja Galatian maan kautta, sillä Pyhä Henki esti heitä julistamasta sanaa Aasiassa. Ja tultuaan Mysian kohdalle he yrittivät lähteä Bityniaan, mutta JEESUKSEN HENKI ei sallinut heidän sitä tehdä." (Apt.16:6,7).
Tuo seitsemäs jae on siinä mielessä erikoinen, että kreikankielen alkutekstit eivät kerro mitään Jeesuksen Hengestä (kts. Textus Receptus), vaan ainoastaan Hengestä. Ja vaikka olisikin ollut kyse "Jeesuksen Hengestä" niin se ei olisi siltikään todiste siitä, että Jeesus on Pyhä Henki, sillä Pyhä Henki on JUMALAN (Ef.4:30, Room.8:9,11), ja kaikki mikä on Jumalan omistusta, on myös Jeesuksen omistusta (Joh.16:15), ja tämä koskee Pyhää Henkeä (Joh.16:13-15), mutta myös Jeesuksen opetuslapsia (Joh.17:10). Ja täten Pyhä Henki ei ole ainoastaan Jumalan Henki vaan myös Jeesuksen Henki. Jos joku, tai jokin, on jonkun omistuksessa tai hallinnassa, niin ei se tarkoita että omistuksen tai hallinnan kohde on sama kuin omistaja.
>>>>Pyhä Henki on Jumala (Apt 5:3-4, 28:25-28, Heb 3:7-12).OSA 10 (11).
Seuravaksi käsitellään todistusaineistosi Apt.28:25-28, mikä sekin on sinulle osoituksena siitä että Pyhä Henki on Jumala.
"Ja kun he olivat keskenään erimielisiä, erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on PYHÄ HENKI PUHUNUT profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne, sanoen: 'Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.
Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
Olkoon siis teille tiettävä, että tämä Jumalan pelastussanoma on lähetetty pakanoille; ja he kuulevat sen." (Apt.28:25-28).
Oli pakko tehdä visiitin kotisivullasi, ja löysinhän minä sieltä etsimäni, eli sellaista tietoa mikä valaisee minulle tyhjentävästi miten nämä jakeet mielestäsi todistavat että Pyhä Henki on Jumala. Oli hiukan vaikeatajuisesti selitetty, mutta kyllä sieltä jotain irtosi. Ideasi vaikuttaa olevan siinä, että Pyhä Henki puhui profeetta Esaiian (Jesajan) kautta (Apt.28:5), ja silti se olikin "Herra" joka puhui, milkä ilmenee viitteestä Jes.6:8-10, sillä Apt.28:25-28 on sieltä lainaus. Menikö arvioni oikein? Ei mennyt, sillä ongelmasi tämän asian ymmärtämisessä on siinä, ettet näe, ettei se ollut "Herra" joka puhui nuo sanat profetiana. "Herra" KÄSKI Jesajan kertoa ne, mutta milloin hän ne kertoi, sitä ei ole meille paljastettu. En ainakaan itse mistään sitä tietoa löytänyt. Kerro toki jos tiedät missä päin Raamattua se ilmenee. Mutta joka tapauksessa toistan, "Herra" kertoi Jesajalle mitä hänen piti sanoa... ja vasta sitten kuin Jesaja sanoi nuo sanat kansalle, niin vasta silloin PYHÄ HENKI PUHUI profeetta Jesajan kautta, ei ennen sitä. Pyhä Henki EI PUHUNUT "Herran" kautta noita sanoja, vaan profeetan kautta. Tässä on siitä todiste jos et usko:
"Oikein on Pyhä Henki puhunut....", STOP. Kenen kautta? Jatketaan: "...puhunut PROFEETTA ESAIAAN KAUTTA..." (Apt.28:25).
Joten, kun Jes.6:8.9 antaa ymmärtää että "Herra" puhui Jesajalle, niin se nimenomaan tarkoittaa Jesajalle eikä kansalle. Ja tästä me tiedämme, että "Herra" ei puhunut Pyhänä Henkenä, eikä Pyhä Henki "Herrana, sillä Pyhä Henki puhui Jesajan kautta, aivan kuten Apt.28:25 kertoo: " Oikein on PYHÄ HENKI PUHUNUT profeetta Esaiaan kautta TEIDÄN ISILLENNE...".
Joten, Mr. XXL: Älä kerro enää ihmisille sellaisia valheita, että Pyhä Henki on se "Herra" joka kertoi Jesajalle mitä hänen pitää kertoa kansalle, sillä se oli Pyhä Henki joka puhui Jesajan kautta, eikä "Herra Pyhä Henki" tai "Pyhä Henki Jumala". Miten tämä voi olla niin vaikeata ymmärtää?
Tässä on kaikelle kansalle nähtäväksi sekava ote sinun kolminaisuusopetuksestasi omalla nettisivultasi jota olet kovasti täälläkin mainostanut:
"Paavali lainaa Jesajan kirjaa 6:8-10 jossa HERRA sanoo nämä sanat. Pyhä Henki on tämä Herra. ”Herra on Henki” (2 Kor 3:17-18)."
Ja tässä toinen opetus, mikä on yksi pahimpia harhoja mitä olen ikinä missään nähnyt, sillä se halventaa sekä Isää että Poikaa, koska se "tekee" Jeesuksesta valehtelijan Joh.17:3 ja Joh5:44:n perusteella:
"...Herra Jeesus Kristus on Jumala Pyhä Henki..."
OSA 10 (11).
Seuravaksi käsitellään todistusaineistosi Apt.28:25-28, mikä sekin on sinulle osoituksena siitä että Pyhä Henki on Jumala.
"Ja kun he olivat keskenään erimielisiä, erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on PYHÄ HENKI PUHUNUT profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne, sanoen: 'Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.
Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
Olkoon siis teille tiettävä, että tämä Jumalan pelastussanoma on lähetetty pakanoille; ja he kuulevat sen." (Apt.28:25-28).
Oli pakko tehdä visiitin kotisivullasi, ja löysinhän minä sieltä etsimäni, eli sellaista tietoa mikä valaisee minulle tyhjentävästi miten nämä jakeet mielestäsi todistavat että Pyhä Henki on Jumala. Oli hiukan vaikeatajuisesti selitetty, mutta kyllä sieltä jotain irtosi. Ideasi vaikuttaa olevan siinä, että Pyhä Henki puhui profeetta Esaiian (Jesajan) kautta (Apt.28:5), ja silti se olikin "Herra" joka puhui, milkä ilmenee viitteestä Jes.6:8-10, sillä Apt.28:25-28 on sieltä lainaus. Menikö arvioni oikein? Ei mennyt, sillä ongelmasi tämän asian ymmärtämisessä on siinä, ettet näe, ettei se ollut "Herra" joka puhui nuo sanat profetiana. "Herra" KÄSKI Jesajan kertoa ne, mutta milloin hän ne kertoi, sitä ei ole meille paljastettu. En ainakaan itse mistään sitä tietoa löytänyt. Kerro toki jos tiedät missä päin Raamattua se ilmenee. Mutta joka tapauksessa toistan, "Herra" kertoi Jesajalle mitä hänen piti sanoa... ja vasta sitten kuin Jesaja sanoi nuo sanat kansalle, niin vasta silloin PYHÄ HENKI PUHUI profeetta Jesajan kautta, ei ennen sitä. Pyhä Henki EI PUHUNUT "Herran" kautta noita sanoja, vaan profeetan kautta. Tässä on siitä todiste jos et usko:
"Oikein on Pyhä Henki puhunut....", STOP. Kenen kautta? Jatketaan: "...puhunut PROFEETTA ESAIAAN KAUTTA..." (Apt.28:25).
Joten, kun Jes.6:8.9 antaa ymmärtää että "Herra" puhui Jesajalle, niin se nimenomaan tarkoittaa Jesajalle eikä kansalle. Ja tästä me tiedämme, että "Herra" ei puhunut Pyhänä Henkenä, eikä Pyhä Henki "Herrana, sillä Pyhä Henki puhui Jesajan kautta, aivan kuten Apt.28:25 kertoo: " Oikein on PYHÄ HENKI PUHUNUT profeetta Esaiaan kautta TEIDÄN ISILLENNE...".
Joten, Mr. XXL: Älä kerro enää ihmisille sellaisia valheita, että Pyhä Henki on se "Herra" joka kertoi Jesajalle mitä hänen pitää kertoa kansalle, sillä se oli Pyhä Henki joka puhui Jesajan kautta, eikä "Herra Pyhä Henki" tai "Pyhä Henki Jumala". Miten tämä voi olla niin vaikeata ymmärtää?
Tässä on kaikelle kansalle nähtäväksi sekava ote sinun kolminaisuusopetuksestasi omalla nettisivultasi jota olet kovasti täälläkin mainostanut:
"Paavali lainaa Jesajan kirjaa 6:8-10 jossa HERRA sanoo nämä sanat. Pyhä Henki on tämä Herra. ”Herra on Henki” (2 Kor 3:17-18)."
Ja tässä toinen opetus, mikä on yksi pahimpia harhoja mitä olen ikinä missään nähnyt, sillä se halventaa sekä Isää että Poikaa, koska se "tekee" Jeesuksesta valehtelijan Joh.17:3 ja Joh5:44:n perusteella:
"...Herra Jeesus Kristus on Jumala Pyhä Henki..."
JATKUU...OSA 11 (11).
Ja nyt viimein vihdoin, murennetaan viimeisenkin todistusainestosi siitä, että Pyhä Henki on Jumala. Ja sen sinä ilmoitit olevan Heb 3:7-12:
"Sentähden, niinkuin PYHÄ HENKI sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."
Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä JUMALASTA..." (Heb.3:7-12).
Perusideasi vaikuttaa tässä olevan se, että Pyhä Henki puhui ikään kuin olisi ollut Jumala, ja siitä sinulle muodostui todiste, että "Pyhä Henki on Jumala".
Mutta sinä eksyt tulkinassasi, koska et ole ymmärtänyt että Vanhan liiton profeetat puhuivat AINA Pyhän Hengen voitelussa, ikäänkuin Jumala olisi itse puhunut: Esim. kärjistettynä sanoilla: "Näin sanoo Herra".
Mitä Mr. XXL:lle kertoo seuraavat Jeesuksen sanat:
"Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen. Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä." (Mat.10:19,20).
Eikö nuo kaksi jaetta kerro sinulle sitä samaa kuin minullekin, eli että PYHÄ HENKI SANOO JOTAKIN meidän kauttamme muille ihmisille?
Vertaa nyt tätä tietoa siihen mistä itsekin kirjoitit, eli että Jumala puhui PYHÄN HENGEN KAUTTA. On huomiotava että se mitä Pyhä Henki puhui, esille tuomasi jakeissa (Heb.3:7-11) OVAT LAINAUS profeetta Daavidin psalmista (Ps.95:7-11). Eli ne ovat jo puhuttuja asioita. Sinä näet että nuo esille tuomasi jakeet ovat lainauksia jostakin, koska sanat ovat laitettu lainausmerkkien sisälle (kts. Heb.3:7-11). Ja kun jotain tekstiosuuksia on laitettu lainausmerkkien sisälle UT:n puolella, niin ne ovat lähes poikkeuksetta lainauksia VT:n teksteistä.
JA NYT TULEE KOVAA KAMAA.... nimittäin, kun menet lukemaan Heb.4:7, niin huomaat että SE OLIKIN PROFEETTA DAAVID JOKA SANOI NUO SANAT. Tarkennettuna tämä tarkoittaa tietenkin sitä, että PYHÄ HENKI SANOI SANAT DAAVIDIN KAUTTA.
"... sanomalla DAAVIDIN KAUTTA niin pitkän ajan jälkeen: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne". (Heb.4:7).
Siis kuinka pitkän ajan jälkeen Daavid lausui nuo sanat? Sillä siellähän lukee, että Daavid sanoi ne "...niin pitkän ajan jälkeen". Erämaa rämpimisen ajoista Daavidin sanoihin on aikaa noin 300 vuotta, mikäli en ole pahasti väärässä. Sanokoot viisaammat.
Nyt jos menet takaisin Jeesuksen sanoihin, niin ymmärrät ehkä mistä on kysmys:
"Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen. Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä." (Mat.10:19,20).
Jos nyt PROFEETTA Daavid, joka oli saanut Pyhän Hengen, joka ei koskaan jättänyt häntä (1.Sam.16:13), ja hän sai PYHÄN HENGEN ÄÄNITORVENA puhua mitä puhui, niin mitä ihmettelemistä siinä on, jos sanon ettei Heb.3:7-11 todista lainkaan että Pyhä Henki on Jumala?
---------------
Jos jäi vielä jotain epäselvyyksiä siitä mitä kirjotin, niin kysy rohkeasti. Sitä varten minä olen täällä, jopa sinua varten. En voinut nyt tyhjentävästi kertoa kaikkea mitä olisin halunnut tänne kirjoittaa, sillä siihen menisi niin paljon bittivirtoja, ettei kukaan jaksaisi lukea juttua loppuun asti. Hyvä jos edes näinkin pitkälle.
Mr. XXL: Jos jokin jäi vielä askarruttamaan, voit aina mennä lukeman kirjoitushistoriaani osoitteessa
http://mina.suomi24.fi/jumalan_pete/keskustelut .
Sieltä voit myös halutessasi copy-pastata mahdolliset harhaopetukset tänne kaikkien näkyviin, jotta viisaimmat voisivat oikaista niitä yhdessä, tietenkin Jumalan Sanan avulla. Näin olisi sinun parempi menetellä sillä ihmisiä kiinnostaa tietää, mitkä lauseistani on sinun mielestä epäraamatulliset, jotta he voisivat osallistua niitten oikaisemiseen. Sillä meillä on kaikilla toinen toisiltamme jotain opittavaa.
Olen varma siitä, että tekin kykenette minua opettamaan, kuten olette tehneetkin. Olette jo antaneet minulle paljon hyviä mietteitä ja ahaa-elämyksiä. Ottakaamme talteen sen minkä hyväksi havaitsemme. Joten, ole ystävällinen, Mr. XXL ja kerro meille kaikille aivan rohkeasti mitä harhoja kirjoittelen. Jos et pysty niitä osoittamaan, niin annat epäluotettavan kuvan itsestäsi. Ota haaste vastaan ja kopioi näkyviin edes muutaman lauseen niistä oletetuista harhoistani. Selitä sen jälkeen Sanan voimalla millä tavalla ne ovat harhaiset. Olen jo monet kerrat esittänyt tällaisia toiveita, mutta olet aina tähän mennessä työntänyt pään pusikkoon, ja haukkunut minua ilman perusteluja. Se on heikkouden merkki. Osallistu ennemmin keskusteluihin.
:))))))
Jumalan pete.
Minä luin jo 3 osaa... sinä kirjoitit osassa kolme "..ehkä sinun olisi aika päivittää kotisivujesi opetusta enemmän totuutta vastaavaksi". Jaikalilla on hienot sivut.
Jaikal on hieno mies, miksi kutsut häntä mr. XXL:ksi?hahahahaaa...
Asiaan:kirjoitit luvussa 1:""Isä, poika ja Pyhä Henki on ainoastaan Jumalan roolileikki, eräänlainen silmänkääntötemppu ja bluffi."
Tällaisena, sanoisinko pohdiskelevana skeptikkona ja agnostikkona, jäin miettimään tuota. Todella kauniisti sanottu. Kuin Jumala olisi jokin taikuri. Ja näyttelijä, joka piiloutuu Jeesus hahmon taa.
Oletetaan että Jumala on totta, Hän voisi tehdä niin. Mutta jos Jumala on täydellinen... ei tekisi. Niin paljon jäis ihmisiä kristonopin mukaisesti ulkopuolelle pelastuksen. Joutuisi kadotukseen.
Jumalan petekin on huomannut etteivät kristitytkään täydellisiä ole. Olisi epäreilua että suuri osa ihmiskunnasta ei pelastuisi... Mutta:tuo Pyhä Henki... jos se on jotain jonka kristitty kokee, ja jos Pyhä Henki kerran on.. tuo mr XXL:n väite voikin olla tota
OSA2
Miksi sinusta mr XXLon sanonut väärin eli jos "Sana on Jumalan"ei olekaan ollut lapsus... ja Jaikal onkin tarkoittanut että "Sana on Jumala"? Saisinko sen,vaikka huomenna tähän, jumalan pete?
Osaatko tiivistetysti kertoa mitä tarkoitat?
Teidän kristittyjen pitäisi kai pitää Raamattua sinä ylimpänä totuutena. Sen mukaanhan teistä kumpikaan ei ole oikeassa...
1.Joh.1"ja Sana oli Jumala".
Imperfekti. Ei että "Sana on Jumala".
Nonnis. Sait jo nyt yhden vastauksen. Nyt luen muutaman luvun lisää...
Jaikal on kohteliaasti pyytänyt minua lukemaan niitä kotisivujaan. Aina niistä hänenkin jutuista jotain aina saa. Hyvän mielen jos ei muuta....
Ehkä melkein kuin jotain hyvää kirjaa lukisi. Eikä maksa mitään.3-6
Eikö olisi turvallisempaa uskoa kuten helluntailaiset(ja siis myös MrXXL)toivovat?
Ja jos väen vängällä haluaa uskoa Jeesukseen joka ei ole Jumala, niin mikset liittyisi jetskuihin?
Ei varmaan kovin terveellistä uskoa noin kummalisesti.. ja samalla olla irtolainen.. En soisi sitä kohtaloa kenellekkään.
Kirjoituksestasi sain lukea"olette käyneet hitaiksi kuulemaan. Sillä te joiden olisi aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan Sanan ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa."
Mr XXl tarkoittaa varmaan kuitenkin hyvää sinulle.
"Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, on lapsi, mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän ja pahan."
Mutta eihän synnillistä lihaa saa ruokkia millään, mites piimä, saako piimää juoda?
EI, ymmärrän sinua tavallaan jumalan pete.
Olet oikein siinä että mrXXl tekee väärin haukkuessaan kavereitaan"harhaisiksi".auroraboreallis kirjoitti:
3-6
Eikö olisi turvallisempaa uskoa kuten helluntailaiset(ja siis myös MrXXL)toivovat?
Ja jos väen vängällä haluaa uskoa Jeesukseen joka ei ole Jumala, niin mikset liittyisi jetskuihin?
Ei varmaan kovin terveellistä uskoa noin kummalisesti.. ja samalla olla irtolainen.. En soisi sitä kohtaloa kenellekkään.
Kirjoituksestasi sain lukea"olette käyneet hitaiksi kuulemaan. Sillä te joiden olisi aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan Sanan ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa."
"Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, on lapsi, mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän ja pahan."
Mutta eihän synnillistä lihaa saa ruokkia millään, mites piimä, saako piimää juoda?
Olet oikein siinä että mrXXl tekee väärin haukkuessaan kavereitaan"harhaisiksi".jk.Olen nyt lukenut kaikki luvut.
yhdessä kohtaa vihoittelet koska Mr xxl on kirjoittanut pikku h-kirjaimen,eikä iso H-kirjainta.
--------- Oletko lukenut koskaan ateismipalstaa??
Siellä kirjoitteli joskus HH-nimimerkki. Luin niitä ketjuja, mutten osallistunut... Sinulla on aika paljon sama tyyli kuin ko.nimimerkillä.
Kirjoitit JHWH:n monta kertaa, enkä pystynyt keskittymään ollenkaan.
Se on aika mahdotonta lausua tuo JHWH.. joku hellari,joka paljon puhuu kielillä varmaan jollain tavalla onnistuis.. JHWH, yritä lausua... juu ei onnistu...
LUVUSSA!!
Minkä takia kannustat mr XXL:ää sanomaan jotakin sinun harhoistasi?
Eikäö me juuri sovittu että toisen harhaiseksi haukkuminen on sitä maidonjuojien hommaa, niiden jotka eivät ole vielä harjaantuneet eroittamaan hyvää pahasta?
Vastaa jp.
Annoin sinulle aikaani,ja osan sydäntäni, koska olet paljon samanlainen kuin uskonsa vuoksi kärsinyt HH.
Se ei ole oikein että kärsitään. Ihmisten kuuluisi saada olla onnellisia.....
Noniin..
Tulen huomenillalla(n.klo kuuden jälkeen)katsomaan oletko suvainnut vastata.
"Ollaan mekin JUMALAN poikia ja tyttäriä, jos teemme hänen tahtonsa".
Kiitos, pete.- kun Kristus tuli
auroraboreallis kirjoitti:
jk.Olen nyt lukenut kaikki luvut.
yhdessä kohtaa vihoittelet koska Mr xxl on kirjoittanut pikku h-kirjaimen,eikä iso H-kirjainta.
--------- Oletko lukenut koskaan ateismipalstaa??
Siellä kirjoitteli joskus HH-nimimerkki. Luin niitä ketjuja, mutten osallistunut... Sinulla on aika paljon sama tyyli kuin ko.nimimerkillä.
Kirjoitit JHWH:n monta kertaa, enkä pystynyt keskittymään ollenkaan.
Se on aika mahdotonta lausua tuo JHWH.. joku hellari,joka paljon puhuu kielillä varmaan jollain tavalla onnistuis.. JHWH, yritä lausua... juu ei onnistu...
LUVUSSA!!
Minkä takia kannustat mr XXL:ää sanomaan jotakin sinun harhoistasi?
Eikäö me juuri sovittu että toisen harhaiseksi haukkuminen on sitä maidonjuojien hommaa, niiden jotka eivät ole vielä harjaantuneet eroittamaan hyvää pahasta?
Vastaa jp.
Annoin sinulle aikaani,ja osan sydäntäni, koska olet paljon samanlainen kuin uskonsa vuoksi kärsinyt HH.
Se ei ole oikein että kärsitään. Ihmisten kuuluisi saada olla onnellisia.....
Noniin..
Tulen huomenillalla(n.klo kuuden jälkeen)katsomaan oletko suvainnut vastata.
"Ollaan mekin JUMALAN poikia ja tyttäriä, jos teemme hänen tahtonsa".
Kiitos, pete.Näin kerrotaan Jeesuksesta: Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
Siis ei ollut tätä luomakuntaa. Jos ihminen jotakin kykenee ymmärtämään, niin tuon yhden lauseen ymmärtämisellä pääsee jo varsin pitkälle. Lue myös muut jakeet tuon kohdan ympäriltä:
Kirje heprealaisille 9
1. Olihan tosin ensimmäiselläkin liitolla jumalanpalvelussäännöt ja maallinen pyhäkkö.
2. Sillä maja oli valmistettu niin, että siinä oli etumainen maja, jossa oli sekä lampunjalka että pöytä ja näkyleivät, ja sen nimi on "pyhä".
3. Mutta toisen esiripun takana oli se maja, jonka nimi on "kaikkeinpyhin";
4. siinä oli kultainen suitsutusalttari ja liiton arkki, yltympäri kullalla päällystetty, jossa säilytettiin kultainen mannaa sisältävä astia ja Aaronin viheriöinyt sauva ja liiton taulut,
5. ja arkin päällä kirkkauden kerubit varjostamassa armoistuinta. Mutta näistä nyt ei ole syytä puhua kustakin erikseen.
6. Kun nyt kaikki on näin järjestetty, menevät papit joka aika etumaiseen majaan jumalanpalvelusta toimittamaan,
7. mutta toiseen majaan menee ainoastaan ylimmäinen pappi kerran vuodessa, ei ilman verta, jonka hän uhraa itsensä edestä ja kansan tahattomien syntien edestä.
8. Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo.
9. Tämä on nykyistä aikaa tarkoittava vertauskuva, ja sen mukaisesti uhrataan lahjoja ja uhreja, jotka eivät kykene tekemään täydelliseksi omassatunnossaan sitä, joka jumalanpalvelusta toimittaa,
10. vaan jotka, niinkuin ruuat ja juomat ja erilaiset pesotkin, ovat ainoastaan lihan sääntöjä, jotka ovat voimassa uuden järjestyksen aikaan asti.
11. Mutta kun Kristus tuli tulevaisen hyvän ylimmäiseksi papiksi, niin hän suuremman ja täydellisemmän majan kautta, joka ei ole käsillä tehty, se on: joka ei ole tätä luomakuntaa,
12. meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
13. Sillä jos kauristen ja härkäin veri ja hiehon tuhka, saastaisten päälle vihmottuna, pyhittää lihanpuhtauteen,
14. kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!
15. Ja sentähden hän on uuden liiton välimies, että, koska hänen kuolemansa on tapahtunut lunastukseksi ensimmäisen liiton aikuisista rikkomuksista, ne, jotka ovat kutsutut, saisivat luvatun iankaikkisen perinnön.
16. Sillä missä on testamentti, siinä on sen tekijän kuolema toteennäytettävä;
17. sillä vasta kuoleman jälkeen testamentti on pitävä, koska se ei milloinkaan ole voimassa tekijänsä eläessä.
18. Sentähden ei myöskään ensimmäistä liittoa verettä vihitty. - He väittävät
auroraboreallis kirjoitti:
3-6
Olet oikein siinä että mrXXl tekee väärin haukkuessaan kavereitaan"harhaisiksi".Luin raamatusta tämän kohdan: He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.
Jotakin tuttua, muistan kohdanneeni tuonkaltaisia ihmisiä. Toivon että tuollaiset tekisivät parannuksen pahuudestaan ja antaisivat kaiken kunnian Jeesukselle.
Kirje Titukselle 1
1. Paavali, Jumalan palvelija ja Jeesuksen Kristuksen apostoli Jumalan valittujen uskoa ja sen totuuden tuntemista varten, joka on jumalisuuden mukainen,
2. apostoli sen iankaikkisen elämän toivon perusteella, jonka Jumala, joka ei valhettele, on luvannut ennen ikuisia aikoja -
3. mutta kun aika oli tullut, ilmoitti hän sanansa saarnassa, joka on uskottu minulle Jumalan, meidän vapahtajamme, käskyn mukaan:
4. Tiitukselle, oikealle pojalleni yhteisen uskomme perusteella. Armo ja rauha Isältä Jumalalta ja meidän Vapahtajaltamme Kristukselta Jeesukselta!
5. Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin vanhimmat,
6. jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon mies, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia.
7. Sillä seurakunnan kaitsijan on, niinkuin Jumalan huoneenhaltijan tulee, oltava nuhteeton, ei itserakas, ei pikavihainen, ei juomari, ei tappelija, ei häpeällisen voiton pyytäjä,
8. vaan vieraanvarainen, hyvää rakastava, maltillinen, oikeamielinen, pyhä, itsensähillitseväinen;
9. hänen tulee pysyä kiinni opinmukaisessa, luotettavassa sanassa, että olisi kykenevä sekä neuvomaan terveellä opilla että kumoamaan vastaansanojain väitteet.
10. Sillä paljon on niskoittelevia, turhanpuhujia ja eksyttäjiä, varsinkin ympärileikattujen joukossa;
11. semmoisilta on suu tukittava, sillä he kääntävät ylösalaisin kokonaisia huonekuntia opettamalla sopimattomia häpeällisen voiton vuoksi.
12. Eräs heistä, heidän oma profeettansa, on sanonut: "Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, laiskurivatsa".
13. Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi
14. eivätkä kiinnittäisi huomiotansa juutalaisiin taruihin eikä totuudesta pois kääntyvien ihmisten käskyihin.
15. Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.
16. He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.
http://www.kotiposti.net/~raamattu/jt/oppi/opinkappaleet/#pimeydessa_loistava_valkeus_jeesus
Mitä jehovantodistajat opettavat!- Herran sana pysyy
Kaikkien usko ei kestä, sen kertoo sana:
Ensimmäinen Pietarin kirje 1
1. Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa,
2. ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
4. turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
5. jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
6. Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
7. että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
Jotkut rakastavat Jeesusta ja jotkut vihaavat Häntä.
8. Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
9. sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
10. Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
11. ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta.
12. Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.
13. Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
14. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
15. vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
16. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".
17. Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
20. hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
21. jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
Joillakin on likainen sielu, eikä uskon kuuliaisuutta ollenkaan:
22. Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
24. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
25. mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu. - Koska täällä
Herran sana pysyy kirjoitti:
Kaikkien usko ei kestä, sen kertoo sana:
1. Pietari, Jeesuksen Kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa,
2. ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
4. turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
5. jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
6. Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
7. että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
Jotkut rakastavat Jeesusta ja jotkut vihaavat Häntä.
8. Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
9. sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
10. Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
11. ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta.
12. Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.
13. Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
14. Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
15. vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
16. Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".
17. Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
18. tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19. vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
20. hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
21. jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
Joillakin on likainen sielu, eikä uskon kuuliaisuutta ollenkaan:
22. Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23. te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
24. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
25. mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.Koska täällä käsitellään Jeesuksen persoonaa, niin tämän kysymyksen kaikki vastaukset ovat Jumalan sanassa, mutta jotta tämä Jumalan sana aukeaa oikealla tavalla, niin pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu.
Ensimmäinen Pietarin kirje 2
1. Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
2. ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
3. jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä".
4. Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
5. ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
6. Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
7. Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8. ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
9. Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
10. te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".
Jos raamattu ei aukene ja kaikki luettu ymmärretään väärin, kyse on yleensä haureudesta, lihan synneistä:
Ensimmäinen Pietarin kirje 2
11. Rakkaani, niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitä pidättymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan,
12. ja vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa, että he siitä, mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä, teidän hyvien tekojenne tähden, niitä tarkatessaan, ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä.
13. Olkaa alamaiset kaikelle inhimilliselle järjestykselle Herran tähden, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin,
14. kuin käskynhaltijoille, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi;
15. sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä -
16. niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
17. Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta.
18. Palvelijat, olkaa kaikella pelolla isännillenne alamaiset, ei ainoastaan hyville ja lempeille, vaan nurjillekin.
19. Sillä se on armoa, että joku omantunnon tähden Jumalan edessä kestää vaivoja, syyttömästi kärsien.
20. Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään? Mutta jos olette kärsivällisiä, kun hyvien tekojenne tähden saatte kärsiä, niin se on Jumalan armoa.
21. Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä,
22. joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut",
23. joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee,
24. joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
25. Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö.
Jumalan-petelle.
Erinomainen kirjoitus, täysin raamatun mukainen totuus. Luulisi jokaisen lukijan tuon perusteella ymmärtävän, että kolminaisuusoppi on täyttä harhaa.
Tuskin kuitenkaan tulevat ymmärtävään. Mutta eivätpä voi sanoa, että kukaan ei kertonut.
Jumalan siunausta sinulle Pete.
PS.
Tallensin kirjoituksesi kokonaisuudessaan omalle koneelleni. En ole koskaan aiemmin tallentanut mitään kirjoitusta kokonaisena. Se osoittaa kuinka suuressa arvossa sitä pidän.jumalan_pete kirjoitti:
Kiitos Jonah rohkaisusta. Sitä me kaikki tarvitaan. Herra kanssasi, veljeni!
Nostan tämän aloituksen tapetille, koska asia on olennaisen tärkeä meidän pelastumisemme kannalta.
Toivoisin lisäksi , että Jaikal kommentoisi hänelle esitettyjä kysymyksiä.
.- näin on kirjoitettu
Jonah kirjoitti:
Nostan tämän aloituksen tapetille, koska asia on olennaisen tärkeä meidän pelastumisemme kannalta.
Toivoisin lisäksi , että Jaikal kommentoisi hänelle esitettyjä kysymyksiä.
.Raamattu kertoo miten Pilatus otti Jeesuksen ja ruoskitti hänet,
Mutta te ruoskitte Jeesusta, ikäänkuin Hän olisi joku pahantekijä. Syljette Häntä kasvoihin, vähättelette Hänen merkitystään.
Kuten huomaatte alla olevista jakeista, pahuus sai aikaan Jeesukseen kohdistuneen aggression.
Evankeliumi Johanneksen mukaan 19
1. Silloin Pilatus otti Jeesuksen ja ruoskitti hänet.
2. Ja sotamiehet väänsivät kruunun orjantappuroista, panivat sen hänen päähänsä ja pukivat hänen ylleen purppuraisen vaipan
3. ja tulivat hänen luoksensa ja sanoivat: "Terve, juutalaisten kuningas"; ja he antoivat hänelle korvapuusteja.
4. Pilatus meni taas ulos ja sanoi heille: "Katso, minä tuon hänet ulos teille, tietääksenne, etten minä löydä hänessä yhtäkään syytä".
5. Niin Jeesus tuli ulos, orjantappurakruunu päässään ja purppurainen vaippa yllään. Ja Pilatus sanoi heille: "Katso ihmistä!"
6. Kun siis ylipapit ja palvelijat näkivät hänet, huusivat he sanoen: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse!" Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja ristiinnaulitkaa, sillä minä en löydä hänessä mitään syytä".
7. Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".
8. Kun nyt Pilatus kuuli tämän sanan, pelkäsi hän vielä enemmän
9. ja meni taas sisälle palatsiin ja sanoi Jeesukselle: "Mistä sinä olet?" Mutta Jeesus ei hänelle vastannut.
10. Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
11. Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."
12. Tämän tähden Pilatus koetti päästää hänet irti. Mutta juutalaiset huusivat sanoen: "Jos päästät hänet, et ole keisarin ystävä; jokainen, joka tekee itsensä kuninkaaksi, asettuu keisaria vastaan".
13. Kun Pilatus kuuli nämä sanat, antoi hän viedä Jeesuksen ulos ja istui tuomarinistuimelle, paikalle, jonka nimi on Litostroton, hebreaksi Gabbata.
14. Ja oli pääsiäisen valmistuspäivä, noin kuudes hetki. Ja hän sanoi juutalaisille: "Katso, teidän kuninkaanne!"
15. Niin he huusivat: "Vie pois, vie pois, ristiinnaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Onko minun ristiinnaulittava teidän kuninkaanne?" Ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole kuningasta, vaan keisari".
16. Silloin hän luovutti hänet heille ja antoi ristiinnaulittavaksi. Ja he ottivat Jeesuksen.
17. Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hebreankielellä Golgataksi.
18. Siellä he hänet ristiinnaulitsivat ja hänen kanssaan kaksi muuta, yhden kummallekin puolelle, ja Jeesuksen keskelle.
19. Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas".
20. Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi. - Jeesus elää
näin on kirjoitettu kirjoitti:
Raamattu kertoo miten Pilatus otti Jeesuksen ja ruoskitti hänet,
Mutta te ruoskitte Jeesusta, ikäänkuin Hän olisi joku pahantekijä. Syljette Häntä kasvoihin, vähättelette Hänen merkitystään.
Kuten huomaatte alla olevista jakeista, pahuus sai aikaan Jeesukseen kohdistuneen aggression.
Evankeliumi Johanneksen mukaan 19
1. Silloin Pilatus otti Jeesuksen ja ruoskitti hänet.
2. Ja sotamiehet väänsivät kruunun orjantappuroista, panivat sen hänen päähänsä ja pukivat hänen ylleen purppuraisen vaipan
3. ja tulivat hänen luoksensa ja sanoivat: "Terve, juutalaisten kuningas"; ja he antoivat hänelle korvapuusteja.
4. Pilatus meni taas ulos ja sanoi heille: "Katso, minä tuon hänet ulos teille, tietääksenne, etten minä löydä hänessä yhtäkään syytä".
5. Niin Jeesus tuli ulos, orjantappurakruunu päässään ja purppurainen vaippa yllään. Ja Pilatus sanoi heille: "Katso ihmistä!"
6. Kun siis ylipapit ja palvelijat näkivät hänet, huusivat he sanoen: "Ristiinnaulitse, ristiinnaulitse!" Pilatus sanoi heille: "Ottakaa te hänet ja ristiinnaulitkaa, sillä minä en löydä hänessä mitään syytä".
7. Juutalaiset vastasivat hänelle: "Meillä on laki, ja lain mukaan hänen pitää kuoleman, koska hän on tehnyt itsensä Jumalan Pojaksi".
8. Kun nyt Pilatus kuuli tämän sanan, pelkäsi hän vielä enemmän
9. ja meni taas sisälle palatsiin ja sanoi Jeesukselle: "Mistä sinä olet?" Mutta Jeesus ei hänelle vastannut.
10. Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
11. Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."
12. Tämän tähden Pilatus koetti päästää hänet irti. Mutta juutalaiset huusivat sanoen: "Jos päästät hänet, et ole keisarin ystävä; jokainen, joka tekee itsensä kuninkaaksi, asettuu keisaria vastaan".
13. Kun Pilatus kuuli nämä sanat, antoi hän viedä Jeesuksen ulos ja istui tuomarinistuimelle, paikalle, jonka nimi on Litostroton, hebreaksi Gabbata.
14. Ja oli pääsiäisen valmistuspäivä, noin kuudes hetki. Ja hän sanoi juutalaisille: "Katso, teidän kuninkaanne!"
15. Niin he huusivat: "Vie pois, vie pois, ristiinnaulitse hänet!" Pilatus sanoi heille: "Onko minun ristiinnaulittava teidän kuninkaanne?" Ylipapit vastasivat: "Ei meillä ole kuningasta, vaan keisari".
16. Silloin hän luovutti hänet heille ja antoi ristiinnaulittavaksi. Ja he ottivat Jeesuksen.
17. Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hebreankielellä Golgataksi.
18. Siellä he hänet ristiinnaulitsivat ja hänen kanssaan kaksi muuta, yhden kummallekin puolelle, ja Jeesuksen keskelle.
19. Ja Pilatus kirjoitti myös päällekirjoituksen ja kiinnitti sen ristiin; ja se oli näin kirjoitettu: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas".
20. Tämän päällekirjoituksen lukivat monet juutalaiset, sillä paikka, jossa Jeesus ristiinnaulittiin, oli lähellä kaupunkia; ja se oli kirjoitettu hebreaksi, latinaksi ja kreikaksi.Sanassa sanotaan: Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän.
Tajuatteko te ollenkaan, Jeesus elää. Miksi tätä on niin vaikea ymmärtää ?
Jos nyt hetkeksi syvennytte Jumalaan sanaan, niin ymmärrätte asian:
Apostolien teot 1
1. Edellisessä kertomuksessani kirjoitin, oi Teofilus, kaikesta, mitä Jeesus alkoi tehdä ja opettaa,
2. hamaan siihen päivään asti, jona hänet otettiin ylös, sittenkun hän Pyhän Hengen kautta oli antanut käskynsä apostoleille, jotka hän oli valinnut,
3. ja joille hän myös kärsimisensä jälkeen moninaisten epäämättömien todistusten kautta osoitti elävänsä, ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta.
4. Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
5. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
6. Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
7. Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
8. vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
9. Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
10. Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
11. ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
12. Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.
13. Ja kun he olivat tulleet kaupunkiin, menivät he siihen yläsaliin, jossa he tavallisesti oleskelivat: Pietari ja Johannes ja Jaakob ja Andreas, Filippus ja Tuomas, Bartolomeus ja Matteus, Jaakob Alfeuksen poika ja Simon, kiivailija, ja Juudas Jaakobin poika.
14. Nämä kaikki pysyivät yksimielisesti rukouksessa vaimojen kanssa ja Marian, Jeesuksen äidin, kanssa ja Jeesuksen veljien kanssa.
15. Ja niinä päivinä Pietari nousi veljien keskellä, kun oli väkeä koolla noin sata kaksikymmentä henkeä, ja sanoi:
16. "Miehet, veljet, sen raamatunsanan piti käymän toteen, jonka Pyhä Henki on Daavidin suun kautta edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi niiden oppaaksi, jotka ottivat kiinni Jeesuksen.
17. Sillä hän oli meidän joukkoomme luettu ja oli saanut osalleen tämän viran.
18. Hän hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, ja hän suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos.
19. Ja se tuli kaikkien Jerusalemin asukasten tietoon; ja niin sitä peltoa kutsutaan heidän kielellään Akeldamaksi, se on: Veripelloksi.
20. Sillä psalmien kirjassa on kirjoitettuna: 'Tulkoon hänen talonsa autioksi, älköönkä siinä asukasta olko', ja: Ottakoon toinen hänen kaitsijatoimensa'.
21. Niin pitää siis yhden niistä miehistä, jotka ovat vaeltaneet meidän kanssamme kaiken sen ajan, jona Herra Jeesus kävi sisälle ja ulos meidän tykönämme,
22. Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme."
23. Ja he asettivat ehdolle kaksi, Joosefin, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, lisänimeltä Justukseksi, ja Mattiaan.
24. Ja he rukoilivat ja sanoivat: "Herra, sinä, joka kaikkien sydämet tunnet, osoita, kummanko näistä kahdesta sinä olet valinnut
25. ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa".
26. Ja he heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle, ja hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon. - Jeesuksen nimi
Jeesuksen nimi on jalompi kuin enkelien. Tämä selviää alla olevista raamatun kohdista:
En viitsinyt irroittaa näitä kohtia asiayhteydestä, jotta minua ei syytettäisi siitä, että esitän irrallisia jakeita.
Kirje heprealaisille 1
1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
7. Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
11. ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
12. ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".
13. Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14. Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?
- Niko.
jumalan_pete kirjoitti näin:
"Näin me ymmärrämme, että Joh.1:1:n loppuosa pitäisi olla: "... ja Sana oli JUMALAN". Raamattu olisi ristiriitojen kirja jos "Sana oli Jumala"
"Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa." ( Matt: 24:35 ) - Niin paljon Pete
kuin kirjoititkin, niin totuus on se, että JEESUS ON JUMALA.
Miksi kulutat turhaan aikaasi tällä palstalla, kun et voi tehdä
turhaksi Jumalan totuutta ? - Vastaus tässä
Aloittaja mainitsi raamatun kohdan Joh 4:24.
Tutkikaamme nyt mitä tämä todella tarkoittaa:
Evankeliumi Johanneksen mukaan 4
1. Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
2. - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -
3. jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
4. Mutta hänen oli kuljettava Samarian kautta.
5. Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
6. Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
7. Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".
8. Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
9. Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
11. Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
12. Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
13. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
15. Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa".
16. Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne".
17. Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä". Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
18. sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
19. Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
Huomaa, Jeesus tiesi että naisella oli viisi miestä. Eikö tämä ole vastaus, joka selventää asian.
Evankeliumi Johanneksen mukaan 4
20. Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
21. Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
22. Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
23. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
25. Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
26. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".
27. Samassa hänen opetuslapsensa tulivat; ja he ihmettelivät, että hän puhui naisen kanssa. Kuitenkaan ei kukaan sanonut: "Mitä pyydät?" tai: "Mitä puhelet hänen kanssaan?"
28. Niin nainen jätti vesiastiansa ja meni kaupunkiin ja sanoi ihmisille:
29. "Tulkaa katsomaan miestä, joka on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt. Eihän se vain liene Kristus?"
30. Niin he lähtivät kaupungista ja menivät hänen luoksensa. - rakas Filemon
Kyllä Paavali oli täynnä totuutta ja rakkautta, huomaatte sen tästä sanan paikasta:
Kirje Filemonille 1
1. Paavali, Kristuksen Jeesuksen vanki, ja veli Timoteus rakkaalle Filemonille, työtoverillemme,
2. ja Appialle, sisarellemme, ja Arkippukselle, taistelutoverillemme, ja sinun kodissasi kokoontuvalle seurakunnalle.
3. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
4. Minä kiitän Jumalaani aina, muistaessani sinua rukouksissani,
5. sillä minä olen kuullut sinun rakkaudestasi ja uskostasi, joka sinulla on Herraan Jeesukseen ja kaikkia pyhiä kohtaan;
6. ja rukoukseni on, että sinun uskosi, se usko, joka on meille yhteinen, olisi väkevä kaiken hyvän tuntemisessa, mikä meillä Kristuksessa on.
7. Sillä minä olen saanut paljon iloa ja lohdutusta sinun rakkaudestasi, koska pyhien sydämet ovat virvoittuneet sinun kauttasi, veljeni.
8. Sentähden, vaikka minulla Kristuksessa on paljon rohkeutta käskeä sinua tekemään, mitä tehdä tulee,
9. niin rakkauden tähden minä kuitenkin mieluummin pyydän, ollen tämmöinen kuin olen, minä vanha Paavali, ja nyt myös Kristuksen Jeesuksen vanki -
10. pyydän sinua poikani puolesta, jonka minä kahleissani synnytin, Onesimuksen puolesta,
11. sinulle ennen hyödyttömän, mutta nyt sekä sinulle että minulle hyödyllisen;
12. hänet minä lähetän sinulle takaisin, hänet, se on: oman sydämeni.
13. Olisin tahtonut pidättää hänet tykönäni, että hän sinun sijassasi olisi palvellut minua, joka olen evankeliumin tähden kahleissa;
14. mutta ilman sinun suostumustasi en tahtonut tehdä mitään, ettei hyvyytesi olisi ikäänkuin pakollinen, vaan vapaaehtoinen.
15. Sillä ehkäpä hän sentähden joutui eroamaan sinusta ajaksi, että saisit hänet takaisin iäksi,
16. ei enää orjana, vaan orjaa enempänä: rakkaana veljenä, ylen rakkaana jo minulle, kuinka paljoa enemmän sitten sinulle, sekä ihmisenä että Herran omana!
17. Jos siis pidät minua toverinasi, niin ota hänet luoksesi niinkuin minut;
18. mutta jos hän on tehnyt sinulle jotakin vääryyttä tai on sinulle jotakin velkaa, niin pane se minun laskuuni.
19. Minä, Paavali, kirjoitan omalla kädelläni: "Minä sen maksan"; saattaisinpa sanoa: pane se omaan laskuusi; sillä sinä olet minulle velkaa oman itsesikin.
20. Niin, veljeni, jospa saisin sinusta hyötyä Herrassa; virvoita sydäntäni Kristuksessa.
21. Luottaen kuuliaisuuteesi minä kirjoitan sinulle, ja minä tiedän, että sinä teet enemmänkin, kuin mitä sanon.
22. Lisäksi vielä: valmista minulle maja luonasi; toivon näet, että minut rukoustenne kautta lahjoitetaan teille.
23. Tervehdyksen lähettävät sinulle Epafras, minun vankitoverini Kristuksessa Jeesuksessa,
24. Markus, Aristarkus, Deemas ja Luukas, jotka ovat minun työtovereitani.
25. Herran Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän henkenne kanssa. - huolesestunt
Mihin voi valittaa??Tai mitä tehdä,kun Helluntai seurakunnan paimen
julistaa raamatun vastaisesti,ainakaan Pastorille ei voi henk.koht.sanoa!!
Täytyy muistaa kuiteskin,ei pappikaan,mikään pyhä ole.-Ihminen,kuin muutkin.
Helluntalaisuus meni harhaan kirkkoitumalla ja hakemalla mallia maailmasta!!! - Ei peten opetuslapsi
>>>Mihin voi valittaa??Tai mitä tehdä,kun Helluntai seurakunnan paimen julistaa raamatun vastaisesti,
- hoh hoijaa tympäsee!
Mitä se petekin pelleilee. Eikö miehellä ole sen verran selkärankaa että oisi aloitukseen kirjoittanut suoraan että jaikalista on kyse. Kaikkihan sen tietää että jaikal on vähän ulalla näistä Raamattu asioista ilman sinun aloitustakin. Täysin turha aloitus taas kolminaisuudesta. Ja näitähän näkyy riittävän.
Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1763408
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten5012735Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!381524Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?1011379Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?221231- 451159
Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3171084Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti491062Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1201028Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.36946