Moi!
Haluaisin poistaa kasvoistani muutaman itseäni häiritsevän luomen. Luomet eivät ole pahemmin koholla ihosta. Kokeilin reilu vuosi sitten laser poistoa ja väri hävisikin muutamaksi kuukaudeksi luomista, mutta tuli sitten takaisin ja nyt ne ovat aivan samanlaiset kuin alussakin. En haluaisi kirurgista leikkausta, koska muuten tulee arvet, tai sitten homma maksaa maltaita. Olisiko mitään muuta keinoa..?
Luomien poisto
50
40198
Vastaukset
- MiekkonenMaikkonen
Itseltäni poistettiin n. 5 luomea kun olin jotain 15 vuotias, eikä maksanut mitään. Luomia oli muistaakseni 2 naamassa ja 3 selässä. Naamassa oli yksi iso luomi ja selässä 2. Jäljelle jäi pieni arpi lean seudulle, joka jäi paljon pienemmäksi kuin itse luomi. Mutta tämäkin arpi jäi liian isoksi, sillä räpelsin heti samana päivänä tikkien poiston jälkeen ja ne arvet vähä aukes siis ihan vähän vain, joten en viittinyt mennä uudestaan paikattavaksi. Eipä nuo arvet enää haittaa kun parta kasvanut tilalle. Itseasiassa ilman partaakin ne on niin mitättömän pienet arvet. Suosittelen siis perus luomien poistoa. Ensin ne laittaa isolla neulalla poskeen puudutusainetta, samaa kai kun hammaslääkärissä ja sitten ottaavat kirugin veitsen ja naps naps toimenpide on ohi muutamassa minuutissa, tosin puudutuksen jälkeen saattaa poski olla aika veltto ja hauskan näköinen, tai mistä nyt poistatkaan...
- Jorppari
En ihan tiiä että onnistuuko multa noiden poisto tolla perinteisellä menetelmällä, kun ne ei siis ole yhtään ihosta koholla. Eli vain väri on se haittatekijä. Ei siinä oo oikein mitään mitä vois noin vain "napsaista" pois..
- ihminen2414
mul on kaulassa luomi vähän koholla. Miten se poistetaan?
- Arvet, arvet...
Jorppari kirjoitti:
En ihan tiiä että onnistuuko multa noiden poisto tolla perinteisellä menetelmällä, kun ne ei siis ole yhtään ihosta koholla. Eli vain väri on se haittatekijä. Ei siinä oo oikein mitään mitä vois noin vain "napsaista" pois..
Jos kasvoilla on vaarattomia, siistejä luomia on poistossa aina se vaara, että saa ison (aina hieman koholla olevan!) ja epäsymmetrisen, kirjavan arven tilalle.
Kumpi parempi?
Jokaisella on yksilöllinen taipumus kehittää arpikudosta.
Vaikka kaverilla ei jääny mitään, toisella kaverilla voi tulla isot arvet (samankin kirurgin taidoilla)
Terveyskeskuslääkärit ei koskaan poisto luomia kasvoilta.
https://www.google.fi/search?q=koleidoosi&client=firefox-a&hs=x7W&rls=org.mozilla:fi:official&channel=fflb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=8UQpU8PVCvL74QTW44HwBQ&ved=0CAoQ_AUoAg&biw=1276&bih=691#channel=fflb&q=arpi &rls=org.mozilla:fi:official&tbm=isch
- Tyttö-90
Mulla on kans naamassa semmosia luomia, mitkä ei oo koholla, mutta ne häiritsee mua paljon..
Kävin puhumassa terveyskeskus lääkärin kanssa ja se oli sitä mieltä ettei missään nimessä voi poistaa. Sitten menin yksityiselle ja siellä oltiin sitä mieltä että ne voidaan poistaa ihan ilamn mitään ongelmaa.. Nyt vaan odottelen että sieltä soitetaan ja ilmoitetaan se aika kun ne poistetaan. Tästä tuskin oli mitään apua mutta ajattelin vain kirjoittaa :) Tsemppiä sulle!- Jorppari
Millä menetelmällä ne oikein sulta poistetaan..? Kirurgisesti vai laserilla? Ois kiva kuulla että minkälainen lopputulos on, sitten kun operaatio on suoritettu.
- Tyttö-90
Jorppari kirjoitti:
Millä menetelmällä ne oikein sulta poistetaan..? Kirurgisesti vai laserilla? Ois kiva kuulla että minkälainen lopputulos on, sitten kun operaatio on suoritettu.
Jos mä nyt oon ihan kaiken oikein ymmärtäny ni sillein kirurgisesti :D Faija varmaa tietäis paremmin.. :D Heh..
Mutta kerron kyllä ilomielin sitten lopputuloksen.. Huomenna pitäis vissiin saada se aika.. :) Jotain se lääkäri puhu, että tikit ois vajaan viikon ja joitai lappuja pitäis sit kuitenki pitää KUUKAUS!!!!!! Mä kyl ajattelin poistaa ne vähä aiemmin mut kattoo ny :) :) - Riiba
Tyttö-90 kirjoitti:
Jos mä nyt oon ihan kaiken oikein ymmärtäny ni sillein kirurgisesti :D Faija varmaa tietäis paremmin.. :D Heh..
Mutta kerron kyllä ilomielin sitten lopputuloksen.. Huomenna pitäis vissiin saada se aika.. :) Jotain se lääkäri puhu, että tikit ois vajaan viikon ja joitai lappuja pitäis sit kuitenki pitää KUUKAUS!!!!!! Mä kyl ajattelin poistaa ne vähä aiemmin mut kattoo ny :) :)Olen menossa luomen poistoon 16.6. Jännittää!
- Tyttö-90
Riiba kirjoitti:
Olen menossa luomen poistoon 16.6. Jännittää!
Sulla sentään aika jo!! :D
Mun ajasta ei oo mitään kuulunu vieläkää.. Huono juttu.. Mimmosia luomia sulta poistetaan? Laserilla vai kirurgisesti? Tsemppiä joka tapauksessa :) - hellu444
Tyttö-90 kirjoitti:
Mutta kerron kyllä ilomielin sitten lopputuloksen.. Huomenna pitäis vissiin saada se aika.. :) Jotain se lääkäri puhu, että tikit ois vajaan viikon ja joitai lappuja pitäis sit kuitenki pitää KUUKAUS!!!!!! Mä kyl ajattelin poistaa ne vähä aiemmin mut kattoo ny :) :)LÄSSYTTÄJÄ !!
- Tyttö-90
Tulin juuri yksityiseltä, kasvoistani poistettiin 2 luomea. Jos sinä, Jorppari, vielä täällä käyt, ja haluat kuulla "kokemuksia" niin laita viestiä :-) Tai jos joku muu haluaa kuulla, niin kirjoitelkaa..
- poitsu
Kerro ihmeessä kokemuksesi tuosta leikkauksesta, ite oon kans menossa leikkauttamaan muutaman luomen kasvoilta tässä kesän aikana.
Kuinka kauan leikkauksessa meni, miten parantumisaika? Käydäänkö tikit poistattamassa lääkärissä jne..?
kiitti - Tyttö-90
poitsu kirjoitti:
Kerro ihmeessä kokemuksesi tuosta leikkauksesta, ite oon kans menossa leikkauttamaan muutaman luomen kasvoilta tässä kesän aikana.
Kuinka kauan leikkauksessa meni, miten parantumisaika? Käydäänkö tikit poistattamassa lääkärissä jne..?
kiittiEli siis mä itse oon nyt tosi tyytyväinen, ettei terveyskeskuslääkäri suostunut poistamaan luomia kasvoistani. Oli siis tosi järkevää mennä yksityiselle, ja ajankin sain kuitenkin aika nopeasti. Vaikka vähän petyin sen suhteen, että sieltä luvattiin ilmoittaa aika, mutta ei sitä sitten ilmoitettu. Faijani 4 kertaa sinne soitti ja sitten tuli peruutusaika..
No mutta asiaan.. Leikkaus tapahtui erittäin nopeasti. Eikä tuntunut missään. Paitsi alussa se puudutuspiikki vähän sattui. Mutta huom. vähän :) Koko operaatiossa meni noin 30 min. Ja multa siis 2 luomea poistettiin. Sain sitten tikit (toiseen 3 ja toiseen 2 tikkiä) ja kyllä kehtasin käydä kaupungissa shoppailemassa. (Itse asiassa kahdessakin eri kaupungissa) Vaikka ei ne tikit mitkään kovin hienon näköiset olleet, vaikka niissä semmoiset ihonväriset teipit päällä olikin. Sain tikit pois jo neljän päivän päästä. Olisin voinut mennä poistattamaan ne sinne yksityiselle, missä ne luometkin poistettiin, mutta sain myös mennä oman kunnan terveyskeskukseen, jossa sitten poistatin ne. Hoitaja poisti ne. Ja arvet olivat TOSI siistin näköiset. Samoin sanoi myös se hoitaja. Odotin että ne olisi olleet paljon pahemmat. Mutta vielä ne on vähän punaiset. Plastiikkakirurgi, joka ne mun luomet poisti, sanoi että semmoista ihon väristä teippiä täytyisi pitää arpien päällä tikkien poiston jälkeen KUUKAUSI (!!) Mutta täytyy nyt katsoa. Tuskin ihan kuukautta niitä aion pitää :-) Se samainen lääkäri sanoi myös, että koko arpien parantumisprosessi on vuoden mittainen..
Joskus kuukausia sitten täällä suomi24:ssa kyselin luomien poistosta, ja joku sanoi, että tikkien aikana on paljon särkyä ja että esim. nauraminen sattuu tai jotain.. No itse otin koko aikana tasan yhden särkylääkkeen.. Eikä kyllä tuntunut missään että jotain luomia ois poistettu :P
Mutta hei, jos sul tulee viel mieleen jotain kysyttävää, niin kysy ihmeessä. Toivottavasti täst oli jotain apua. Mut sen mä viel haluan sanoa, että en (vielä ainakaan) kadu ollenkaan että poistin nuo 2 luomea. Tähän asti ainakin olen ollut todella tyytyväinen!!
Tsemppiä sulle!! :-) - poitsu
Tyttö-90 kirjoitti:
Eli siis mä itse oon nyt tosi tyytyväinen, ettei terveyskeskuslääkäri suostunut poistamaan luomia kasvoistani. Oli siis tosi järkevää mennä yksityiselle, ja ajankin sain kuitenkin aika nopeasti. Vaikka vähän petyin sen suhteen, että sieltä luvattiin ilmoittaa aika, mutta ei sitä sitten ilmoitettu. Faijani 4 kertaa sinne soitti ja sitten tuli peruutusaika..
No mutta asiaan.. Leikkaus tapahtui erittäin nopeasti. Eikä tuntunut missään. Paitsi alussa se puudutuspiikki vähän sattui. Mutta huom. vähän :) Koko operaatiossa meni noin 30 min. Ja multa siis 2 luomea poistettiin. Sain sitten tikit (toiseen 3 ja toiseen 2 tikkiä) ja kyllä kehtasin käydä kaupungissa shoppailemassa. (Itse asiassa kahdessakin eri kaupungissa) Vaikka ei ne tikit mitkään kovin hienon näköiset olleet, vaikka niissä semmoiset ihonväriset teipit päällä olikin. Sain tikit pois jo neljän päivän päästä. Olisin voinut mennä poistattamaan ne sinne yksityiselle, missä ne luometkin poistettiin, mutta sain myös mennä oman kunnan terveyskeskukseen, jossa sitten poistatin ne. Hoitaja poisti ne. Ja arvet olivat TOSI siistin näköiset. Samoin sanoi myös se hoitaja. Odotin että ne olisi olleet paljon pahemmat. Mutta vielä ne on vähän punaiset. Plastiikkakirurgi, joka ne mun luomet poisti, sanoi että semmoista ihon väristä teippiä täytyisi pitää arpien päällä tikkien poiston jälkeen KUUKAUSI (!!) Mutta täytyy nyt katsoa. Tuskin ihan kuukautta niitä aion pitää :-) Se samainen lääkäri sanoi myös, että koko arpien parantumisprosessi on vuoden mittainen..
Joskus kuukausia sitten täällä suomi24:ssa kyselin luomien poistosta, ja joku sanoi, että tikkien aikana on paljon särkyä ja että esim. nauraminen sattuu tai jotain.. No itse otin koko aikana tasan yhden särkylääkkeen.. Eikä kyllä tuntunut missään että jotain luomia ois poistettu :P
Mutta hei, jos sul tulee viel mieleen jotain kysyttävää, niin kysy ihmeessä. Toivottavasti täst oli jotain apua. Mut sen mä viel haluan sanoa, että en (vielä ainakaan) kadu ollenkaan että poistin nuo 2 luomea. Tähän asti ainakin olen ollut todella tyytyväinen!!
Tsemppiä sulle!! :-)No kiitos selostuksesta, on kiva kuulla muiden omakohtaisia ja rohkaisevia kokemuksia ko. operaatiosta. :) Kysyin tänään yksityiseltä aikoja leikkaukseen, mutta näin heinäkuussa useimmat lääkärit ovat lomalla joten seuraava mahdollinen aika olisi vasta 4.8. :/
Arveluttaa minkä näköisenä sitä pitää sitten viikon päästä mennä takaisin kouluun, mutta jos arvet tosiaan ovat siistihkön näköiset jo noin pian leikkauksen jälkeen niin kai mä tohon sit meen. Eikä muutama pieni arpi, ainakaan pojilla niin paljoa haittaa. :)
Tuo kuukauden teipinpitoaika kyllä kuulosta aika hassulta, mut kai sen idea on vaa pitää se haava-alue puhtaana ettei tule tulehduksia tai mitään, ts. jos sitä pesee säännöllisesti ja muuten huolehtii hygieniasti niin kai siitä teipinpidosta voi vähän lipsuakin, luulisin...
Miten isoja muuten leikkauttamasi luomet olivat?
Pikaista arpien paranemista sulle. :) - Tyttö-90
poitsu kirjoitti:
No kiitos selostuksesta, on kiva kuulla muiden omakohtaisia ja rohkaisevia kokemuksia ko. operaatiosta. :) Kysyin tänään yksityiseltä aikoja leikkaukseen, mutta näin heinäkuussa useimmat lääkärit ovat lomalla joten seuraava mahdollinen aika olisi vasta 4.8. :/
Arveluttaa minkä näköisenä sitä pitää sitten viikon päästä mennä takaisin kouluun, mutta jos arvet tosiaan ovat siistihkön näköiset jo noin pian leikkauksen jälkeen niin kai mä tohon sit meen. Eikä muutama pieni arpi, ainakaan pojilla niin paljoa haittaa. :)
Tuo kuukauden teipinpitoaika kyllä kuulosta aika hassulta, mut kai sen idea on vaa pitää se haava-alue puhtaana ettei tule tulehduksia tai mitään, ts. jos sitä pesee säännöllisesti ja muuten huolehtii hygieniasti niin kai siitä teipinpidosta voi vähän lipsuakin, luulisin...
Miten isoja muuten leikkauttamasi luomet olivat?
Pikaista arpien paranemista sulle. :)No siis mä nyt ihmettelen itekin, miten kehtasin mennä shoppailee ku oli kahdessa eri kohdassa naamaa tikit, kun niitä luomiakin peitin aina meikillä oikein kunnolla :P Sai siinä kyl ihan mukavasti ihmisten huomion kiinnitettyy, siis kun oli ne tikit. Heh x) Aina kun joku jäi kattoon ni hymyilin vaa nätisti. :D Kyl pari kertaa kävi mieles et pitäskö liimata selkään lappu ja kirjottaa siihen jotai et "kasvoistani on leikattu luomia" ei nyt, ihan hauskaa se oli x) Että jos mä oon kehdannu 2 päivää liikkuu tuol kaupungilla niitten tikken aikana, niin kai säkin kouluun voit ihan hyvin mennä :) Ja varmaan sillon koulujenalkamispäivänä oot saanut tikitkin jo pois :)
Mut joo siin teippijutussa on just se ideana, et se haava-alue pysyy puhtaana, ettei tulehdu jne.. Aivan kuten sanoit :)
Mulla on vieläkin kasvoissa luomia jonkun verran, semmosia pieniä, mitkä ei mitään huomiota kiinnitä, mutta poskessa oli semmonen vähän isompi (ei ollenkaan koholla) Hmm.. Miten mä nyt osaisin selittää minkä kokoinen se oli..... No joka tapauksessa, se oli ollut jo tosi kauan ja kasvoi koko ajan. :/ Sitten silmän vieressä oli semmoinen pienempi, mutta kuitenkin noita muita kasvoissani olevia luomia isompi.. Eli tossa poskessa on nyt semmoinen noin sentin mittainen arpi, mutta sen pitäisi siitä vielä pienentyä. Ja silmän vieressä tosi paljon pienempi arpi..
Toivottavasti sullakin menee tuo luomienpoisto hyvin ja tulee siistit arvet! Mä itse kävin joskus toukokuun puolessa välissä siellä plastiikkakirurgilla näyttämässä näitä luomia, ja se sitten tiedusteli, että onko mulla ennen ollut tikkejä, että näkisi millainen arpitaipumus mulla on. No ei ollut tikkejä viel koskaan ollut, ni on saanu koko ajan vähän jännittää, kun ei siitä omasta arpitaipumuksesta ollut mitään tietoa.. Et jos sulla on ennestään joitain arpia, niin kannattaa varmaa niistä katella, et mimmoinen arpitaipumus sulla on :)
Tosi paljon tsemppiä sulle :-) - poitsu
Tyttö-90 kirjoitti:
No siis mä nyt ihmettelen itekin, miten kehtasin mennä shoppailee ku oli kahdessa eri kohdassa naamaa tikit, kun niitä luomiakin peitin aina meikillä oikein kunnolla :P Sai siinä kyl ihan mukavasti ihmisten huomion kiinnitettyy, siis kun oli ne tikit. Heh x) Aina kun joku jäi kattoon ni hymyilin vaa nätisti. :D Kyl pari kertaa kävi mieles et pitäskö liimata selkään lappu ja kirjottaa siihen jotai et "kasvoistani on leikattu luomia" ei nyt, ihan hauskaa se oli x) Että jos mä oon kehdannu 2 päivää liikkuu tuol kaupungilla niitten tikken aikana, niin kai säkin kouluun voit ihan hyvin mennä :) Ja varmaan sillon koulujenalkamispäivänä oot saanut tikitkin jo pois :)
Mut joo siin teippijutussa on just se ideana, et se haava-alue pysyy puhtaana, ettei tulehdu jne.. Aivan kuten sanoit :)
Mulla on vieläkin kasvoissa luomia jonkun verran, semmosia pieniä, mitkä ei mitään huomiota kiinnitä, mutta poskessa oli semmonen vähän isompi (ei ollenkaan koholla) Hmm.. Miten mä nyt osaisin selittää minkä kokoinen se oli..... No joka tapauksessa, se oli ollut jo tosi kauan ja kasvoi koko ajan. :/ Sitten silmän vieressä oli semmoinen pienempi, mutta kuitenkin noita muita kasvoissani olevia luomia isompi.. Eli tossa poskessa on nyt semmoinen noin sentin mittainen arpi, mutta sen pitäisi siitä vielä pienentyä. Ja silmän vieressä tosi paljon pienempi arpi..
Toivottavasti sullakin menee tuo luomienpoisto hyvin ja tulee siistit arvet! Mä itse kävin joskus toukokuun puolessa välissä siellä plastiikkakirurgilla näyttämässä näitä luomia, ja se sitten tiedusteli, että onko mulla ennen ollut tikkejä, että näkisi millainen arpitaipumus mulla on. No ei ollut tikkejä viel koskaan ollut, ni on saanu koko ajan vähän jännittää, kun ei siitä omasta arpitaipumuksesta ollut mitään tietoa.. Et jos sulla on ennestään joitain arpia, niin kannattaa varmaa niistä katella, et mimmoinen arpitaipumus sulla on :)
Tosi paljon tsemppiä sulle :-)moi taas, en tiiä seuraatko enää tätä viestiketjua, mut enivei.. olis kiva kuulla miten ne sun arvet on parantunu? ite kävin viikko sitten poistattamassa 3 luomea ja tänään otettiin tikit pois, saa nähä miten nopeesti paranee ja millaset arvet jää. =)
- Tyttö-90
poitsu kirjoitti:
moi taas, en tiiä seuraatko enää tätä viestiketjua, mut enivei.. olis kiva kuulla miten ne sun arvet on parantunu? ite kävin viikko sitten poistattamassa 3 luomea ja tänään otettiin tikit pois, saa nähä miten nopeesti paranee ja millaset arvet jää. =)
Satuin just tuleen kattoon, et onks tää keskustelu viel jotenki jatkunu xD
Mun arvet on tosi hyvin alkanu parantuu.. Silmän vierest sitä arpea ei huomaa ollenkaan, vaikka aluks se oli tosi punainen.. Ja sitten toi poskessa oleva arpi, ni se on semmonen pieni viiva vaan :) Mä siis pidin niit teippejä noitten arpien päällä vajaat 2 viikkoa. Ja siis ei mun mielest ainakaa ois tarvinu yhtää enempää pitää..
Mites tota, sultakin vissiin sit iha kirurgisesti poistettiin ne luomet? Sanottiiks sulle mitään, et täytyis jotai teippejä pitää? :) - poitsu
Tyttö-90 kirjoitti:
Satuin just tuleen kattoon, et onks tää keskustelu viel jotenki jatkunu xD
Mun arvet on tosi hyvin alkanu parantuu.. Silmän vierest sitä arpea ei huomaa ollenkaan, vaikka aluks se oli tosi punainen.. Ja sitten toi poskessa oleva arpi, ni se on semmonen pieni viiva vaan :) Mä siis pidin niit teippejä noitten arpien päällä vajaat 2 viikkoa. Ja siis ei mun mielest ainakaa ois tarvinu yhtää enempää pitää..
Mites tota, sultakin vissiin sit iha kirurgisesti poistettiin ne luomet? Sanottiiks sulle mitään, et täytyis jotai teippejä pitää? :)Joo kävin kans ihan kirurgisesti poistattamassa yksityisellä, mulle ainakin tuo lääkäri sano, että pidä vaan viikko noita teippejä tikkien poistamisen jälkeen. Muistaakseni jostain luin et ne arvet lähtee vaa paranemaan nopeemmin kun ottaa teipit pois jo vähän aikesemmin, et ei niitä varmaan mitään kuukautta kannattaiskaan pitää.. :)
Hyvä kuulla et sul on arvet parantunu hyvin. En ite kans kadu yhtään et kävin kirurgisesti poistattamassa, koko homma oli ohi puolessa tunnissa eikä nää teipitkään oo kovin nolot pitää. =) - Tyttö-90
poitsu kirjoitti:
Joo kävin kans ihan kirurgisesti poistattamassa yksityisellä, mulle ainakin tuo lääkäri sano, että pidä vaan viikko noita teippejä tikkien poistamisen jälkeen. Muistaakseni jostain luin et ne arvet lähtee vaa paranemaan nopeemmin kun ottaa teipit pois jo vähän aikesemmin, et ei niitä varmaan mitään kuukautta kannattaiskaan pitää.. :)
Hyvä kuulla et sul on arvet parantunu hyvin. En ite kans kadu yhtään et kävin kirurgisesti poistattamassa, koko homma oli ohi puolessa tunnissa eikä nää teipitkään oo kovin nolot pitää. =)No mut tosi kiva kuulla, et meni sit hyvin ja sillee :) Saankos kysyy, et minkä ikäinen oot? :)
- poitsu
Tyttö-90 kirjoitti:
No mut tosi kiva kuulla, et meni sit hyvin ja sillee :) Saankos kysyy, et minkä ikäinen oot? :)
Mä oon 17, eli ihan liian vanha sulle..hehe no ei vaa.. =)
Mistäs päin Suomee sä sit oot, ihan uteliaisuuttani vaan? :) - Tyttö-90
poitsu kirjoitti:
Mä oon 17, eli ihan liian vanha sulle..hehe no ei vaa.. =)
Mistäs päin Suomee sä sit oot, ihan uteliaisuuttani vaan? :):DD Ootpa sä hauska.. x)
No, mä oon Etelä-Suomesta, Hämeenlinnan läheltä.. Entäs sä? :) - poitsu
Tyttö-90 kirjoitti:
:DD Ootpa sä hauska.. x)
No, mä oon Etelä-Suomesta, Hämeenlinnan läheltä.. Entäs sä? :)täältä jyväskylän paikkeiltahan minä.. :)
- Tyttö-90
poitsu kirjoitti:
täältä jyväskylän paikkeiltahan minä.. :)
Onks sulla muutes mesee?? Ajattelin vaan et jos oisit halunnu siel jutella...? (tai jos sul ei oo mesee, ni mailailla tai jotai..?) Vaikka oonkin näin nuori xD Ja, juu mä kyl ymmärrän jos et halua x) Ajattelin nyt vaan kysyy... :)
- poitsu
Tyttö-90 kirjoitti:
Onks sulla muutes mesee?? Ajattelin vaan et jos oisit halunnu siel jutella...? (tai jos sul ei oo mesee, ni mailailla tai jotai..?) Vaikka oonkin näin nuori xD Ja, juu mä kyl ymmärrän jos et halua x) Ajattelin nyt vaan kysyy... :)
Joo tottakai :)
mut mut..mul on nyt aika kiire, tuun takas vasta sunnuntaina, joten en nyt kerkee ees rekisteröitymään meseen. Eli jos vaikka kerrot sen tunnukses niin voin sit laitella jotain kun palaan... :) - Tyttö-90
poitsu kirjoitti:
Joo tottakai :)
mut mut..mul on nyt aika kiire, tuun takas vasta sunnuntaina, joten en nyt kerkee ees rekisteröitymään meseen. Eli jos vaikka kerrot sen tunnukses niin voin sit laitella jotain kun palaan... :)No, jos mä nyt laitan mailini tähän ja jos sit mailaat mulle... :) Ja sit jos vaihdetaa meseosotteita tai jotai... x)
[email protected] - asfasf
Tyttö-90 kirjoitti:
No, jos mä nyt laitan mailini tähän ja jos sit mailaat mulle... :) Ja sit jos vaihdetaa meseosotteita tai jotai... x)
[email protected]:3 lol young love. Ja nyt sitä ollaa naimisissa jo ?
- luomipoistettumultakin
Tyttö-90 kirjoitti:
No, jos mä nyt laitan mailini tähän ja jos sit mailaat mulle... :) Ja sit jos vaihdetaa meseosotteita tai jotai... x)
[email protected]awww aika söpöä
- Abercrombie92
luomipoistettumultakin kirjoitti:
awww aika söpöä
=)
Kiitokset teille molemmille viesteistänne.
Itse olen hiukan nuorempi ja naamassani on useita pieniä luomia jotka häiritsee ja ajattelin poistattaa ne mehiläisellä.
- moooujohnol
mitäse laser leikkaus ees makso?
- Jarska3832
Luomen poisto kirjoitti:
http://www.silikonit.info/keskustelu/19-yleinen-keskustelu/115-luomien-poisto-laserilla
Laitan taman tannekin vahan jalkikateen kun joku saattaa hakukoneen kautta lukea.
Itse olen kokeillut kolmea tapaa.
- Laserit: kannattaa olla tarkkana laakarista, moni hujari alalla liikenteessa ainakin jenkeissa. Eka laakari kaytti jotain paskalaseria joka ei tehonnut. Luomen ymparilla oli punaista ja turvonnutta mutta luomi ei poistunut. Toka laakari onnistui poistamaan luomet ilman etta arpea tai muuta jalkea olisi jaanyt mika oli hyva koska olivat kasvoissa. Monta kertaa jouduin hanen luonaan kavaisemaan vaikka luomet olivat pienia. Laakarin nimi oli muistaakseni Jacob Rispler ja hoitolan nimi oli California Skin Care Institute. Kallista oli mutta sen arvoista.
-Leikkaamalla. Tasta jaa arpi mutta paikasta riippuen ei paha. Jos poistetaan olkapaista jaa pahin arpi.
-Voiteella. Tilasin netista #1 mole remover voiteen. Ensin puhkaistaan neulalla luomeen pienia reikia ja laitetaan voidetta. Sitten kahden viikon kulutta luomi tippuu pois. Pienista luomista minulle ei jaanyt juuri mitaan jalkea. Isoistakin arpi nayttaa paremmalta kuin leikatuista.
Voide on se jota suosittelen. Halvempi kun laakari ja pienempi jalki. Jos on kasvoissa niin laseria mutta kannattaa olla erittain varovainen laakarin suhteen. Vaikea sanoa miten loytaa hyva, ehka keskustelupalstoista voi loytaa referenssit mutta ongelma siina on etta netissa kuka tahansa voi kirjoittaa mita vaan. - veevva
Jarska3832 kirjoitti:
Laitan taman tannekin vahan jalkikateen kun joku saattaa hakukoneen kautta lukea.
Itse olen kokeillut kolmea tapaa.
- Laserit: kannattaa olla tarkkana laakarista, moni hujari alalla liikenteessa ainakin jenkeissa. Eka laakari kaytti jotain paskalaseria joka ei tehonnut. Luomen ymparilla oli punaista ja turvonnutta mutta luomi ei poistunut. Toka laakari onnistui poistamaan luomet ilman etta arpea tai muuta jalkea olisi jaanyt mika oli hyva koska olivat kasvoissa. Monta kertaa jouduin hanen luonaan kavaisemaan vaikka luomet olivat pienia. Laakarin nimi oli muistaakseni Jacob Rispler ja hoitolan nimi oli California Skin Care Institute. Kallista oli mutta sen arvoista.
-Leikkaamalla. Tasta jaa arpi mutta paikasta riippuen ei paha. Jos poistetaan olkapaista jaa pahin arpi.
-Voiteella. Tilasin netista #1 mole remover voiteen. Ensin puhkaistaan neulalla luomeen pienia reikia ja laitetaan voidetta. Sitten kahden viikon kulutta luomi tippuu pois. Pienista luomista minulle ei jaanyt juuri mitaan jalkea. Isoistakin arpi nayttaa paremmalta kuin leikatuista.
Voide on se jota suosittelen. Halvempi kun laakari ja pienempi jalki. Jos on kasvoissa niin laseria mutta kannattaa olla erittain varovainen laakarin suhteen. Vaikea sanoa miten loytaa hyva, ehka keskustelupalstoista voi loytaa referenssit mutta ongelma siina on etta netissa kuka tahansa voi kirjoittaa mita vaan.Joo mullakin on kasvoissa 3 ja kaulan ja leuan seudulla 4, jotka ajattelin poistattaa. Pelkään vaan hirveästi piikkejä eli puudutus pelottaa!!!!1 mut on se tuska ja pelko varmaa sen arvost=D
- elli 79
Yksityiselle kannattaa mennä ja plastiikkakirurgille. Itse kävin plastiikkakirurgilla Eirassa, lääkärin nimi oli muistaakseni Koski. Noin 3mm halkaisijaltaan kokoinen luomi poistettiin keskeltä poskeani ja jälkeä ei huomaa enää ollenkaan. Olin todella helpottunut, koska itselläni ei ole edes kauhean hyvä arpitaipumus, aikaisemmin kasvoista poistamastani luomesta jäi paljon näkyvämpi ja rumempi jälki, sellainen valkoinen hieman levinnyt viiva. Lääkäri oli kuitenkin niin tarkka ja ammattitaitoinen, että kaikki meni paljon paremmin kuin saatoin uskoakaan! Kannattaa pitää tikkien poistamisen jälkeen arpilaastaria arven päällä. Aloin syömään myös ennen leikkausta carnosin-valmistetta, joka nopeuttaa arpien paranemista.
- Harwa
Löysin tämän muualta, kiinnostavaa tietoa.
Kävin syksyllä 2009 kaksi kertaa poistattamassa luomia laserilla. Lopputulokseen nyt muutama kuukausi operaatioden jälkeen olen oikein tyytyväinen.
Ensimmäinen kohde oli pienehkö luomi nenän syrjässä (samaa kokoa kuin nuppineulan pää), toisella kertaa kaksi hieman tuota suurempaa luomea käsivarressa.
Toimitus alkoi siten, että käydään leikkauspöydälle makaamaan ja otetaan esimerkiksi käsivarsi paljaaksi. Lääkäri laittaa paikallispuudutuksen, joka kyllä kirpaiseen jonkin verran, mutta epämiellyttävä tunne kestää vain muutaman sekunnin. Operaation aikana tai sen jälkeen ei tunne kipua lainkaan.
Laserointi kestää ehkä minuutin tai pari, en viitsinyt katsella tarkemmin mitä tapahtuu, mutta lopussa lääkäri laittaa hoitavaa voidetta ja pienen laastarin päälle. Samana päivänä voisi jo mennä saunaan tai uimaan jos haluaisi, mutta jätin varmuuden vuoksi suihkunkin seuraavaan aamuun.
Jälkihoito on melko helppoa, viikon verran aamuin illoin suihkutellaan käsisuihkulla muutama minuutti, jottei haavaan kerry ylimääräisiä eritteitä ja sen jälkeen voidetta ja laastari päälle. Viikon jälkeen tämän voi lopettaa, sen jälkeen käsitelty alue punoittaa jonkin aikaa. Suoraa aurinkoa pitää kuitenkin välttää jopa vuoden verran (eli juuri ennen Thaimaan reissua ei missään nimessä kannata mennä laseroitavaksi), syksy on parasta aikaa näille toimille.
Lääkärieni mukaan kasvojen iho toipuu nopeammin ja paremmin kuin esimerkiksi käsivarsien iho (iho on hieman erilaista ihmisellä kasvoissa ja käsivarsissa).
Nyt pari kuukautta nenästä poistetun luomen kohdalla en yleensä näe edes itse mitään jälkeä, joinakin päivinä ilmeisesti saippuasta, ihovoiteesta tms johtuen punoittaa hieman enemmän kuin yleensä, mutta sitäkään tuskin kukaan muu huomaa.
Käsivarsissa paraneminen on ollut ennustetusti hieman hitaampaa, luomien tilalla on kaksi tummahkoa läikkää, jotka tosin nekin haalistuvat kaiken aikaa. Veikkaan, että kesään mennessä en enää itsekään erota niitä.
Laseroinnissa kannattaa kysyä "takuusta" eli jos luomesta jääkin jotain osia poistamatta, jämät voidaan laseroida uudelleen ennen kuin luomi kasvaa takaisin. Omani näyttävät lähtenään kerrasta, joten ei tarvetta uusinnalle.
Operaationi tehtiin Klinikka 22:ssa Helsingissä, kumpikin kerta maksoi itselleni pienen Kela-korvauksen jälkeen n. 250 euroa.
Ainoa asia mitä kannattaa miettiä ennen kuin ryntää suin päin laserointiin on se, että mitä suurempi luomi, sitä suurempi jälki niistä voi jäädä. Suosittelen käyntiä vähintään hyväksi havaitulla kosmetologilla tai mieluummin laserointia tekevällä lääkärillä arvioiden tekemiseksi, jonka jälkeen rauhassa kotiin miettimään päätös selväksi. Muuten käy niin, että lääkäri odottaa leikkauslupaa ja päätöksen joutuu tekemään hätiköiden sekunneissa. Pieni haalea luomi kasvoissa kuitenkin näyttää luonnollisemmalta kuin valkoinen kuoppa, joten poisto ei aina ole automaattisesti parempi vaihtoehto.
Jälki siis voi olla kuoppa tai eri värinen iho. Esimerkiksi tuttavallani on melko erottuva luomi nenässään, mutta sitä ei kannata laseroida, koska siitä jäisi oletettavasti sen verran suuri kuoppa. Tähän liittyy itsekin huomaamani asia, eli luomet saattavat kasvaa pikkuhiljaa iän myötä. Mitään tämän parempaa ohjetta en osaa enkä voi antaa, nämä ovat yksilö/luomikohtaisia asioita, joista kannattaa kysyä alan ammattilaisen mielipide ennen operaatiota.
Isommat luomet (joita ei minulla ole) ilmeisesti leikataan aina veitsellä, mutta niistä operaatiosta minulla ei ole kokemusta.
Laserointia pieniin luomiin voin kuitenkin suositella.- veevva
Mulla on aika ylihuomenna, pelottaa hirveesti:D mietin että poistetaanko 3 normaalin kokoista luomea kasvoista ei kohollaan laserilla vai kirurgisesti veitsellä ?
- asdfadfa
veevva kirjoitti:
Mulla on aika ylihuomenna, pelottaa hirveesti:D mietin että poistetaanko 3 normaalin kokoista luomea kasvoista ei kohollaan laserilla vai kirurgisesti veitsellä ?
Minulta poistettiin kasvoista 9 kpl luomia laserilla pari viikkoa sitten, osa luomista oli koholla, yksi aivan sileä. Nyt on hennot vaaleanpunaiset läiskät niiden tilalla, aluksi oli ruvet reilun viikon. Lääkärin kanssa neuvottelu, puudutus ja laserointi kesti yhteensä 15 min. Nopeasti ja helposti homma hoitui. Kropasta minulta on aikoinaan poistettu leikkaamalla luomia. Se on myös helppo ja nopea toimenpiden, mutta tikit pitää poistaa reilun viikon päästä.
- Apuaa
Jos ollaan poistattamassa luomi niinku sattuuks se??????? Nopea vastaus mulle
- Polta itte
Älkää menkö poistattamaan niitä luomia. Rahastusta koko homma.
Mä poistin naulalla polttamalla 200 luomea. Eli naulat vaan hellalle ja hella kutoselle.
Sitten siitä niitä napsii vaikka jollain pihdeillä ja naulan terävällä päällä kärventää luomet. Kaikki menee, suuret sekä pienet ja arpi riippuu siitä kauanko pidät sitä siinä. Käytin naulan leveämpää päätä suurempiin luomiin. Itse pidin puolisen sekuntia per luomi. Tee vaikka testi yhdelle luomelle ja katso kuinka nopeasti se lähtee siitä Luomet jotka ei oo koholla lähtee vaivattomasti myös kasvoista. Kärvennettyjen luomien alue itselläni on hieman tumma viikon jälkeen, mutta lähes kaikki kohdat on jo täysin näkymättömät ja eka polttokerrasta on aikaa noin 2-3 kk.Viime viikolla otin kasvoista 30 luomea polttamalla ja jo 2 vk jälkeen naama näyttää paremmalta mitä luomien kanssa.
Mulla oli tasaisia luomia kasvo täynnä. - Polttoon vaan
Siinä malliesimerkki luomien polttamisesta.
Samalla tekniikalla saa myös syylät ym veks. AInakin itse olen koittanut.
http://www.youtube.com/watch?v=LsDbqz0RD_Q
Koko luomipelottelu tuntuu vain propagandalta, jotta saatais ihmiset
sankoin joukoin plastiikkakirurgille. - fghjhgkcjgv
Typerä amis... Ei tuolla kiinalaisella ole edes kumihanskoja kädessä, ja todellakaan mitään hygieenistä touhua ei tuollainen ole. Pahimmassa tapauksessa saat verenmyrkytyksen kun sorkit palohaavaa jollain rautanaulalla.
Mutta ehkä se on parempi niin, onpahan yksi idiootti vähemmän. - pimpelipompeli7
Naamani on täynnä luomia, jotaka eivät "törrötä" esiin vaan ovat täysin ihan mukaisia. Googletin lääkäriaseman netistä hakusanoilla: "luomenpoisto naamasta". Joo, soitin sinne ja siellä kehuttiin, että kyllä helposti onnistuu, ilman mitään ennakkokäyntiä.
Pettymys oli suuri, kun lääkäri sitten ilmoitti, että naamasta ei voida poistaa, kun ne kuitenkin tulee sitten heti parin kuukauden kuluttua takaisin?!?!
Maksoin sitten sellaisten luomien poiston olkapäiltä, jotka eivät koskaan ole minua edes häirinneet. Nyt on kyllä aika huonot fiilikset ja sellainen olo, että mua olisi ku**tettu. :( - läääääääää
mitä luomia sulla ne on jos ne ei koholla. Varmaankin maksaläikkiä ja niihin on oma hoitonsa
- auttakaaa pliis muaaaaa
Moi minkä ikäisenä saaa mennä luomen poistoon
- Siitä vaan
auttakaaa pliis muaaaaa kirjoitti:
Moi minkä ikäisenä saaa mennä luomen poistoon
Vaikka heti jos lääkäri toteaa luomet sellaisiksi että ne on syytä poistaa. Ikärajoja ei ole. Pojaltani on poistettu luomi ylähuulesta ala-asteikäisenä koska sen katsottiin ärtyvän aikuisena parranajosta.
- luomi-laser
Suomessa luomen poisto laserilla on todella kallista. Mulla on poistettu 5 ulkonevaa luomea kasvoista laserilla Keski-Euroopassa 10v sitten ja koko homma maksoi alle 100€. Toimenpiteen suoritti plastiikkakirurgi.
Nyt muutama luomi on alkanut haitata ja laserointi tullut ajankohtaiseksi uudestaan. Saako esim. Tallinnasta luomen poistoa laserilla halvemmalla? Keneltä ja missä? - ninamaria1
En tiedä oliko tässä keskustelussa jo puhetta radioaaltokirurgiasta, kun oli niin pirun pitkä viestiketju ettei jaksanut lukea läpi....
Kävin tuossa syyskuun alussa helsingin ruoholahdessa klinikalla nimeltä EuromedFin (?) poistattamassa 3 luomea. Yhden kaulasta, yhden käsivarresta ja yhden reidestä. Eivät olleet mitään ylisuuria, mut jotenkin häirinneet tarhasta asti niin päätin, että 200 euroa on niin pieni summa, jos ei noita kolmea tarvitse enään sen jälkeen miettiä
(itseasiassa en enää edes muistanut joskus omistaneeni näitä luomia ennenkuin tämä keskustelu sattui silmään)..
"Leikkaus" itsessään oli kivuton, pahin oli puudutusneulan pisto ja sellainen palaneen ihon käry nenässä vielä muutaman tunnin operaation jälkeen.
2 viikkoa oli sellainen ällöttävä todella vaalea "kolo" ihossa -näin lääkäri minua varoittelikin- , jota rasvailin bepantheenilla aamuin illoin ja pidin laastaria päivisin päällä.
Kolo on kohonnut sieltä pois, iho palautunut normaaliksi, eikä kukaan ole mitään huomannut että olisin tehnyt iholleni minkäänlaista operaatiota.
(Yksi ainoa oma moka sattui: Päästin käsivarren arven liian aikaisin auringon armoille, kohta jäi hieman punaisemmaksi, joten suosittelen tosiaankin pidättäytymään auringosta siihen asti että kolo on parantunut. )
Koko lysti maksoi 199 € / 3 luomea (hinta nykyään noussu parillakympillä?)
Mukava lopputulos eikä hintakaan mikään, suosittelen harkitsemaan laserin tilalta :)- suosittelen
Hei, kävin tänään poistamassa kaksi luomea laserilla ja yhden "leikkaamalla". Molemmat laserilla poistetut luomet olivat koholla, toinen suun vieressä ja toinen kaulalla. Koska näistä ei tarvittu ottaa näytettä, enkä halunnut suuria arpia, oli laserpoisto järkevin vaihtoehto. Puudutus sattui vähän, mutta kipu oli hetkellistä. Itse laserpoisto ei tuntunut missään, kesti noin pari minuuttia. Kävin plastiikkakirurgilla entisessä klinikka 22:ssa, joka nykyisin on Bulevardin klinikka, siis Helsingissä. Olin todella tyytyväinen lääkäriin, joka hyvin selosti, miten poisto tapahtuu jne. Sain myös ohjeet jälkihoitoa varten. Kolmen luomen poisto (siis.näytteen tutkimisen) maksoi 516 euroa. Kallista, mutta toivon että tulos on hyvä. Nyt vain pitämään "kuoppa" puhtaana ja antibioottivoidetta siihen päälle! :)
- arvet, jäljet???
suosittelen kirjoitti:
Hei, kävin tänään poistamassa kaksi luomea laserilla ja yhden "leikkaamalla". Molemmat laserilla poistetut luomet olivat koholla, toinen suun vieressä ja toinen kaulalla. Koska näistä ei tarvittu ottaa näytettä, enkä halunnut suuria arpia, oli laserpoisto järkevin vaihtoehto. Puudutus sattui vähän, mutta kipu oli hetkellistä. Itse laserpoisto ei tuntunut missään, kesti noin pari minuuttia. Kävin plastiikkakirurgilla entisessä klinikka 22:ssa, joka nykyisin on Bulevardin klinikka, siis Helsingissä. Olin todella tyytyväinen lääkäriin, joka hyvin selosti, miten poisto tapahtuu jne. Sain myös ohjeet jälkihoitoa varten. Kolmen luomen poisto (siis.näytteen tutkimisen) maksoi 516 euroa. Kallista, mutta toivon että tulos on hyvä. Nyt vain pitämään "kuoppa" puhtaana ja antibioottivoidetta siihen päälle! :)
Miltä näyttää nyt?
Olis kiva kuulla myös näitä vuosi tai kolme vuotta sitten leikattuja/laseroituja.
Onko arpi siistimpi ja pienempi kuin itse luomi oli?
Joillakin käynyt valitettavasti päinvastoin.
- kaduttaa
Luomi poistettu -99 ja arpi näkyy vieläkin. Halvalla ei saa hyvää
- Poistettu on
Helsingissä terveyskeskuksessa sain ajan lääkärille poskella ja kaulassa olleiden luomien tarkistukseen (viikon päähän). Tarkistuksessa lääkäri totesi posken luomen, jonka olin huomannut kasvaneen talven aikana (2 mm2 -> 4 mm2), sekä kaulan luomen, joka hankasi kaulusta, poistettavaksi.
Uusi aika poistoon (toinen viikko). Poistossa puudutuspiikki kumpaankin luomeen, joka ei tuntunut yhtään miltään! Ei kannata pelätä.
Parin minuutin odottelun jälkeen terveyskeskuslääkäri poisti luomet veitsellä. Ei mitään kipuja.
Poskeen kaksi tikkiä ja kaulaan yksi. Koko käynti kesti alle 15 minuuttia.
Posken luomi lähti patologille, parin viikon päästä lääkäri soitti ja kertoi sen olleen vaaraton rasvaluomi.
Tikkien poisto hoitajalla viikon kuluttua. Nyt kolmen kuukauden kuluttua en enää edes huomaa arpia.
Ensimmäistäkään laskua terveyskeskuksesta ei ole tullut, mitä kyllä suuresti ihmettelen, mutta olen hyvin hiljaa ja tyytyväinen asiasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831