HUH kuumaa !

on tosi painostava ilma. hiki valuu vaikkei mitään teekkään.

mites saisi sellaiset mini aurinkokukat menestymään parvekkella ? ovat tosi nuutuneen näköisiä. nuppujakin on paljon mutta ei varmaan tällä menolla aukene.

luin muuten tuolta iltalehdestä että joissakin maissa ei ole huumoria.

joku oli sanonut että "olen kuullut että kun kukille puhuu nätisti niin ne kukoistavat. nyt menenkin keljuilemaan rikkaruohoille" tai joternkin niin.
minusta oli ainakin ihan hauska ;-)

mukavia hellepäiviä kaikkialle missä nyt olettekin.

24

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuumaa on. Täällä oli varjossa yli 30 plus astetta. Vieläkin asteita on mittarissamme 24 astetta....

      Ei aavistustakaan kysymykseesi mini auringonkukista ja niiden helteen kestävyydestä.
      Kestäviä ovat kerrotut petuniat .. niistä on monen vuoden kokemus, kuten kerrotusta surffiniasta. viihtyvät aurinkoisella paikalla, kunhan saavat riittävästi kastelua ja ravinteita.

      • Nyt ei ollut pihan puolella kun 15 mittarissa. mutta aurinkopuolella jossa lasitettu parveke niin ihan vois laittaa kivet ja heittää löylyä ;-)))

        en paljon kukkia viitsi laittaa kun useimmiten kuolevat kuitenkin. mausteita olen kyllä laittanu taaskin ja ne on vielä elossa.


      • uutta mulle

        Montako vuotta olet säilyttänyt niitä ja missä " monen vuoden kokemus ". Kasteletko niitä lepokauden aikana usein?


    • Myy-Pikkuinen

      Sanoisin että ihanan lämmin pv on tänään ollut. Äsken kun kävin tiiperoisen kaa dallaan iltalenkin niin tuntui tosi viileeltä.

      • huomasin just että etupihalla varjossa on vaan 12 .
        kyllä yöt on viileitä kuitenkin.

        no hyvä siinä mielessä että saa nukuttua.


    • Sikra...

      Laitat ne auringonkukat hyvään multaan, pois suorasta auringonpaahteesta ja kastelet kerranpäivässä, niin eiköhän nuo piristy...

      Ihanan lämmintä on tääläkin tänäänkin päivällä yli 30 ja nytkin vielä on 22.4...ihanaa kun on oikea kesä...

    • Mukavan lämmintä.Eilen kävin uimassa ekaa kertaa tältä kesältä kun lammessa on vesi jo 24 asteista.

      Sikra tossa jo sulle antoi hyvät neuvot, minä vielä tekisin sen että laittaisin ne kukat tunniksi-pariksi astiaan missä on pari senttiä vettä niin se saisivat vähän tehohoitoa.

      • kyllä tekisi mieli mennä uimaan. tuossa lähellä on kyllä meri ja ne rannat ei minulle nyt sovellu. äkkisyvää taikka sitten liukasta kivipohjaa :-((((
        rollaattorin kanssa kun ei viitsi mennä ihan veteen asti ;-))))

        tuonne toisellekkin rannalle (järvelle) on aika lyhyt matka mutta metsätietä ja sekin on aika rasittavaa kulkea. niin ja kalliota sielläkin veteen mennessä jotta en sielläkään pystyssä pysyisi.

        noh, tulipas valitusvirsi. ei ollut tarkoitus.

        vein nuo auringonkukat keittiöön yöpymään ja laitoin niille kovasti vettä. nuput kyllä näytti niin kuivilta...


    • hmm. ei ne kyllä ihan suoranaisessa auringonpaisteessa ole ollut. mutta juu, kait pitäisi laittaa lisää multaa ja isommat ruukut.
      totta kesä on ihanaa, en valita. meillä on vaan niin hitsin kuuma sisällä. koiratkin läähättää koko ajan. tuulettimia on asunnossa 3kpl. mutta ei juuri auta.
      yleensä isommat koirat nukkuu pojan huoneessa yön mutta nyt ei onnistu. siellä on niin tukahduttavan kuuma. saavat nukkua nyt missä tahtovat. mutta ikävä kyllä kuitenkin tuolla pojan huoneen ovella istuvat odottamassa :-((((
      no, on siinä eteisessä viileämpää kuitenkin.

      • Sikra...

        Etkö voi pitää parvekkeenovia yöllä auki, ulkoahan tulis mukavasti viileetä yöllä.

        Mulla on yölläkin makkarin ikkuna auki ja parvekkeenovi myös, ihan mukavan raikasta ilmaa tulee...


    • on auki parvekkeenovi aina. mutta kun on lasitettu parveke ja niitä lasia ei voi pitää kun raollaan muuten kissat saattaa tipahtaa. (5 kerrosta).
      muissakin huoneissa kun on ikkunat auki niin aina pitää vahtia.

      no,makuuhuoneessa ei kissat ole yöllä jotta silloin tulee viileämpää kun voi laittaa ikkunan auki. pitäis tosiaan saada aikaseksi hankkia sellaiset verkot ikkunoihin että voisi pitää auki aina.

      • kerrostalo yöks.

        Kyllä sun pitää hankkia lisää elukoita sinne kerrostaloon.
        Etkö hyvä ihminen tiedä rajojasi`??


    • ei ole hankkeissa enenpää eläimiä just nytten. vaikka asuisin omakotitalossa niin kyllä kaikki koirat olisi kuitenkin yöt sisällä. (ja kissatkin).
      voisihan ne koirat siellä ok. talossa toki laittaa vaikka kellariin yöksi mutta meillä kuitenkin on koirat ihmisten seurassa päivät ja yöt.

    • Minulla on miniauringonkukkia pihalla ollut.Nyt tosin unohdin siemenestä laittaa.
      Ihan helteessä ovat olleet.Sekä ruukussa,että suoraan kukkamaassa.
      Kummassakin syvässä mullassa,lannoitus kerran,muuten ei tarvinnut,kun joskus heittää vettä.Muistaakseni tuossa käyttämässäni oli siemenpussissakin,että käy ruukkuun,mutta suositeltiin syvämultaista.

      Ja melkoisen kuumaa...Eilen veteli melkein koko päivän 30 astetta.Koiria ei ole lenkitetty.
      Sisällä on alhaalla vielä suht kestettävä ilma ristivedolla,mutta yläkerrassa sitten saunamaiset olosuhteet.Jos tää helle vielä kauan jatkuu,niin täytyy vissiin roudata patja johonkin alas...

      • No onneksi edes jossakin on viileempää. ja kohta valitamme kylmästä ;)


    • Lämmintä piisaa juu, meillä on hyvä kun makkari ja olohuoneet on pohjoiseen päin, ei paista ainakaan aurinko suoraan kuumasti, paitsi keittiöön.
      Läpivedolla saa mukavasti myös ilman liikkelle.

      Ostin taas uuden rotta-populan, kaksi poikaa
      edesmenneiden tyttöjen tilalle...vaimo ei oikein tykännyt, kun se
      itki viikon entisiä rotta-tyttöjä ja niiden lyhytikäisyyttä...en vaan osaa olla ilman rotiskoja, ne vaan kuuluu kalustukseen. :) Toivottavasti näistä pojista tulee Super-pitkäikäiset rotat taloon, on ainakin tosi toimeliaita ja ihmisrakkaita ja kyykyttää
      koiria jo pikkuisina... :D

      • Yök pläh!

        Hyi rottia asunnossa juoksemassa.


      • Yök pläh! kirjoitti:

        Hyi rottia asunnossa juoksemassa.

        Niillä on myös oma "kerrostalo"-häkki tuossa, ihan omaa tekoa, jossa ne viettävät aikaa lähinnä nukkuen etenkin aamuyön/aamun/päivän. Illalla pyrin pitämään mahdollisimman paljon vapaana, tosin nämä on nyt parikuisia ja pyrkivät syliin vielä heti, eivät oikein uskalla vielä tutkia asuntoa.. :)
        Koirista, jos ne makaavat hakevat myös turvaa ja heti mun tai Heidin syliin pääse pojat, jos liikaa pelottaa. :D Kohta ovat olkapäällä puuhissa mukana. :D
        Nimet on Römpöti Pöti Pöts, eli "Römä" & Tsut Tsut Hiba Haba, eli "Hapa".

        Nämä ovat Kesyrottia, googleta jos et ymmärrä eroa.


      • kaishakunin kirjoitti:

        Niillä on myös oma "kerrostalo"-häkki tuossa, ihan omaa tekoa, jossa ne viettävät aikaa lähinnä nukkuen etenkin aamuyön/aamun/päivän. Illalla pyrin pitämään mahdollisimman paljon vapaana, tosin nämä on nyt parikuisia ja pyrkivät syliin vielä heti, eivät oikein uskalla vielä tutkia asuntoa.. :)
        Koirista, jos ne makaavat hakevat myös turvaa ja heti mun tai Heidin syliin pääse pojat, jos liikaa pelottaa. :D Kohta ovat olkapäällä puuhissa mukana. :D
        Nimet on Römpöti Pöti Pöts, eli "Römä" & Tsut Tsut Hiba Haba, eli "Hapa".

        Nämä ovat Kesyrottia, googleta jos et ymmärrä eroa.

        onnea uusista perheenjäsenistä. yhdella kaverilla kun oli rotta ja käytiin kylässä niin mun pikkukoirat pelkäsi sitä aivan kamalasti ;-)


      • kesysiili
        kaishakunin kirjoitti:

        Niillä on myös oma "kerrostalo"-häkki tuossa, ihan omaa tekoa, jossa ne viettävät aikaa lähinnä nukkuen etenkin aamuyön/aamun/päivän. Illalla pyrin pitämään mahdollisimman paljon vapaana, tosin nämä on nyt parikuisia ja pyrkivät syliin vielä heti, eivät oikein uskalla vielä tutkia asuntoa.. :)
        Koirista, jos ne makaavat hakevat myös turvaa ja heti mun tai Heidin syliin pääse pojat, jos liikaa pelottaa. :D Kohta ovat olkapäällä puuhissa mukana. :D
        Nimet on Römpöti Pöti Pöts, eli "Römä" & Tsut Tsut Hiba Haba, eli "Hapa".

        Nämä ovat Kesyrottia, googleta jos et ymmärrä eroa.

        Mulla olis sun rotille sellasta punasta ja sinistä herkkuruokaa. Niitä meidän rotat syö, tykkäävät oikeen.
        Siileille annan kissanruokaa. Eilenkin oli kiva seurata, kun 2 siiliä osui kipolle samaan aikaan, sitten ne niinkuin tappelivat ;)). Olivat imeisesti eri perhettä.


      • Jyrsijöiden omistaja
        kesysiili kirjoitti:

        Mulla olis sun rotille sellasta punasta ja sinistä herkkuruokaa. Niitä meidän rotat syö, tykkäävät oikeen.
        Siileille annan kissanruokaa. Eilenkin oli kiva seurata, kun 2 siiliä osui kipolle samaan aikaan, sitten ne niinkuin tappelivat ;)). Olivat imeisesti eri perhettä.

        No joo hullu! Ja sitten jotkut myös laittavat samaan häkkiin marsun ja rotan
        marsu hävisi johonkin, turkkia jäi jäljelle! Ei saa antaa vääriä ohjeita hullu!
        Eikä mitään siilejä rottien lähelle! eikä muita jyrsijöitä! Ei edes isoja kaneja!


      • kesysiili
        Jyrsijöiden omistaja kirjoitti:

        No joo hullu! Ja sitten jotkut myös laittavat samaan häkkiin marsun ja rotan
        marsu hävisi johonkin, turkkia jäi jäljelle! Ei saa antaa vääriä ohjeita hullu!
        Eikä mitään siilejä rottien lähelle! eikä muita jyrsijöitä! Ei edes isoja kaneja!

        Nuo meidän lemmikit eivät elä missään häkeissä, vaan luonnossa vapaina. Itse ovat valinneet asuinpaikkansa. Pesien paikkoja ei ole tiedossa tarkempaan, vaan , ovat jossain liitereiden alla tmv. Siilit on ollu jo vuosikausia, rotat vaihtuu - poistuvuus onneksi aika suurta ;)). Tykkäävät herkkuruuasta ♥


      • kesysiili kirjoitti:

        Mulla olis sun rotille sellasta punasta ja sinistä herkkuruokaa. Niitä meidän rotat syö, tykkäävät oikeen.
        Siileille annan kissanruokaa. Eilenkin oli kiva seurata, kun 2 siiliä osui kipolle samaan aikaan, sitten ne niinkuin tappelivat ;)). Olivat imeisesti eri perhettä.

        Helvetin hauskaa...Not. :(


      • Virtuaalikoneistaja
        kesysiili kirjoitti:

        Nuo meidän lemmikit eivät elä missään häkeissä, vaan luonnossa vapaina. Itse ovat valinneet asuinpaikkansa. Pesien paikkoja ei ole tiedossa tarkempaan, vaan , ovat jossain liitereiden alla tmv. Siilit on ollu jo vuosikausia, rotat vaihtuu - poistuvuus onneksi aika suurta ;)). Tykkäävät herkkuruuasta ♥

        Syötätkö niille hautajaisruokaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe