Ette tunne minua, mutta jos Jumala on oikeasti olemassa, niin hän tuntee kyllä. Joten rukoilkaa, että minä löytäisin Hänet (johon niin olen yrittänyt uskoa, mutta kun en vaan pysty). Toivon sydämestäni, että Hän olisi olemassa ja minä voisin Häneen uskoa. Rukoilkaa, että minä pystyisin uskomaan ja löytäisin Hänet, minulla ei ole enää mitään muutakaan toivoa.
T. Nimetön
Rukoilkaa puolestani :(
10
153
Vastaukset
- ei nimmaria
Minä rukoilen puolestasi. Lähestykää Jumalaa, niin Hän lähestyy teitä on Jumalan Sanan lupaus.
Sanot yrittäneesi uskoa, mutta et tunne pystyväsi siihen. Älä anna tunteidesi häiritä, sillä tunteet saattavat olla vaikka minkälaisia niin kauan, että Jumalan Sana puhdistaa ne.
Itsekin olen joutunut joskus sellaiselle paikalle, että olen joutunut sanomaan ääneen, että minä uskon tuntui miltä tuntui ja kohdallani on käynyt niin, että usko on kantanut hankalien vaiheiden ylikin ja olen saanut todistuksen uskon kannattavuudesta. Kohdallani ei ole enää epäuskon päiviä, sillä Jeesus on todistanut olevansa kanssani moninaisin tunnusteoin. Jeesus käskee kastaa kaikki ihmiset opetuslapsikseen ja käskee opettaa kaikki kastetut Jumalan tuntemiseen. Hän lupaa olla kanssamme maailman loppuun saakka. Hän myös kertoo, että merkit seuraavat uskoa. Nuo merkit olen saanut ja ne seuraavat uskoani.
Olen joutunut kulkemaan kärsimyksen tien kautta vapauteen. Tuon kerron sen takia, että sinä et pelkäsi kärsimystä ja huonoja aikoja, sillä ne poistuvat Jumalan Sanan, eli Jeesuksen kasvatuksessa. Muistathan, että käskyt ovat voimassa ja käsky käskee sinun rakastaa itseäsi. Jos sinulla on masennusta ja toivottomuutta, niin yleensä ne henget saavat ihmisen arvostelemaan ja syyttämään itseä ja siitä PITÄÄ TEHDÄ PARANNUS. Jeesus auttaa parannuksen teossa.
Tämän hetken kärsimys ei ole mitään siihen verrattuna mitä uskovainen tulee saamaan jo tässä ajassa ja tulevassa.- ei nimmaria
Jatkoksi laitan isän avunhuudon uskonsa puolesta. Hän oli päättänyt uskoa, vaikka ei tahtonutkaan siihen kyetä. Raamattu on Pyhä Kirjoitus meille ja me, jotka olemme päättäneet uskoa koko Sanoman, saamme merkit seuraamaan uskoamme. Ei usko ole omin voimin tehtävä tapahtuma, vaan se on vain päätös uskoa. Uskoon saa VOIMAN ylhäältä ja usko on suurin lahja, mitä ihmiselle annetaan. Jumala ei sulje ketään uskon ulkopuolelle. Hän antoi AINOAN POIKANSA, jonka kautta me saamme kulkea taivaan valtakuntaan. Evankeliumit ovat esimmäinen Sanoma uskontielle lähtijälle.
Jeesus antaa levon työtä tekeville ja taakoitetuille. Levon ajan tulevat, vaikka tänään tuntuisi miltä tahansa, sillä rauha seuraa uskoa ja on yksi suurista merkeistä.
Markus 9
21 Ja Jeesus kysyi hänen isältään: "Kuinka kauan aikaa tätä on hänessä ollut?" Niin hän sanoi: "Pienestä pitäen.
22 Ja monesti se on heittänyt hänet milloin tuleen, milloin veteen, tuhotakseen hänet. Mutta jos sinä jotakin voit, niin armahda meitä ja auta meitä."
23 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Jos voit!' Kaikki on mahdollista sille, joka uskoo".
24 Ja heti lapsen isä huusi ja sanoi: "Minä uskon; auta minun epäuskoani".
25 Mutta kun Jeesus näki, että kansaa riensi sinne, nuhteli hän saastaista henkeä ja sanoi sille: "Sinä mykkä ja kuuro henki, minä käsken sinua: lähde ulos hänestä, äläkä enää häneen mene".
26 Niin se huusi ja kouristi häntä kovasti ja lähti ulos. Ja hän kävi ikäänkuin kuolleeksi, niin että monet sanoivat: "Hän kuoli".
27 Mutta Jeesus tarttui hänen käteensä ja nosti hänet ylös. Ja hän nousi.
- Samadhi
Pieni neuvo.
Älä kurkota tähtien taka tai taivaan avaruuksiin. Siellä ei ole meille ketään eikä mitään.
Taivasten valtakunta on sisäisesti sinussa itsessäsi ja Jumala on kaikkialla luomakunnan keskuudessa. "Hänessä me liikumme ja olemme", sano Paavali.
Eli löytääksesi Jumalan sinun on löydettävä todellinen itsesi tämän ulkoisen persoonan sisältä ja sen kautta harmoninen yhteys kaikkialla olevaan jumaluuteen. - mies Lapista
Etkö pysty uskomaan, että Jumala on? sanoit " Hänet (johon niin olen yrittänyt uskoa, mutta kun en vaan pysty). Toivon sydämestäni, että Hän olisi olemassa"
Ensimmäinen askel on mielestäni, että selvittäisit itsellesi uskotko Jumalan olemassaoloon Luojana kaiken mitä on olemassa näkyvässä ja näkymättömässä maailmassa vai uskotko että kaikki mitä on olemassa on tullut itsestään ilman Luojaa, älyä ja suunnittelua.
Kun tai jos vakuutut että Jumala on, tutustu toisena askeleena evankeliumiin Jeesuksesta Kristuksesta vaikkapa Johenneksen mukaan kirjoitettuun evankeliumiin aluksi.
Tee tämä kaikessa rauhassa ja ajatuksella, uskon, että tulet kokemaan positiivisen yllätyksen ja saat elämääsi uuden toivon! - melancton.,,
Tunnen kyllä sinut tämän avauksen johdosta.
Ei Jumala sinulle ole vastannut koska yrität itse vapauttaa itsesi ja sekin ilman synnintuntoa ja katumusta.
Katuva syntinen joka haluaa luopua synneistä, saa armon, mutta varo lahkosusia jotka näkyvät jo tarjoavan sinulle heidän lahkokastettansa.
Helluntailaiset eivät voi pelastaa koska tarjoavat tekoja ja heidän omia keksimiänsä tapoja jotka liittävät uskoonsa joka ei pelasta.
Heidän uskonsa on luuloa(luulouskoa) - Jeesus Pelastaa
>>>>Helluntailaiset eivät voi pelastaa
- melancton,,
eivät vie jo pelastuneita...muualle kuin kastealtaaseen.
Usko ei vielä riitä sinut täytyy ...upottamalla kastaa ja liittyä helluntailaisiin.jne...
- Todistaja Jeesuksen
Sinä voisit katsoa Todistajien todistuksia Jumalasta ja uskoontulosta.
http://todistajat.googlepages.com/home - eliash
Hei. Muistan sinua rukouksin. Voisitko lukea Raamattua, esim. Uutta testamenttiaj Johanneksen evankeliumista on hyvä aloittaa. Esim. luku 1 ja 3 jne.
Jumala rakastaa sinua ja Hän kuulee rukouksesi jopa kaikkine epäilyksineen, mutta sekään ei ole este saada kokea uudestistyntyminen Jumalan Hengessä ja tulla uskoon! Jeesus Kristus on antava kaikki sinun syntisi anteeksi. Tällä foorumilla saat nyt hyviä opastusneuvoa. Ole rohkea lähestyessäsi Jumalaa rukuksin! Siunausta sinulle. - teapot
Viestissäsi on monta ihanaa kohtaa, jotka lämmittävät sydäntäni, ja uskon, että jos olet tosissasi ja vilpitön, olet hyvissä käsissä, sillä pelastus ei ole sinun viisautesi ja kykysi varassa vaan Jumalan, joka on hyvä. Hän synnyttää pelastavan uskon.
Kirjoitat:
- Jos Jumala on oikeasti olemassa, niin hän tuntee kyllä.
Tämä oli minunkin ajatukseni kun olin Jumalan kutsun alla... vaikka en silloin osannut sanoa häntä Jumalaksi... ajattelin että jos on olemassa joku korkeampi todellisuus, jota jotkut kutsuvat vaikkapa Jumalaksi... hän itse tietää itsensä millainen hän on ja kuinka hänet löydetään.
Pyydät esirukousta puolestasi, että kykenisit uskomaan... Tunnustat siis, ettet itsessäsi kykene. Hyvä niin. Todellinen usko elävänä yhteytenä Jumalaan ei koskaan synny ihmisen kyvyillä. Ihmisen kyvyillä syntyy vain teoreettista järkeisuskoa, viisastelua, uskonnollisuutta, rituaaleihin ja ns. sakramentteihin turvautumista.
"Kyvyttömyys uskoa" ei kuitenkaan saa olla tekosyy vääränlaiseen hurskasteluun ja sydämen sulkemiseen Vapahtajalta. Liian moni kieltäytyy ratkaisusta elävän Jumalan puoleen, sanoen:
Olen ikuinen etsijä...
Aivan varmasti Jumala haluaa ihmisen löytävän Hänet. Jos vain annamme Hänen löytää itsemme, antaudumme Hänen tunnettavakseen, siihen elävään ja kaksipuoliseen suhteeseen, jossa Hän saa olla Herra jolle elämämme kuuluu.
Jokainen ihminen on syntinen. Siksi Jeesus kuoli sovittaen syntimme.
Jotkut ajattelevat että ihminen on automaattisesti menossa taivaaseen ja täytyy tehdä jotain erityisen pahaa joutuakseen kadotukseen. Asia on päinvastoin. Raamatun mukaan jokainen on automaattisesti menossa kadotukseen, koska on syntinen ja erossa Jumalasta, eikä voi tehdä mitään niin hyvää, että sillä muuttaisi tilanteensa. Ihminen ei voi ansaita taivaspaikkaa hyvillä teoilla, koska ne eivät puhdista häntä synnistä eivätkä luo häneen yhteyttä Jumalaan.
Pelastava usko on Jeesuksen vastaanottamista.
Syntisinä ja itsessämme kyvyttöminä voimme rukoilla, vaikka emme osaisi uskoa emmekä olisi varmoja onko Jeesus totta:
- Jeesus, jos sinä olet oikeasti olemassa, jos on totta että olet kuollut syntieni tähden, anna siinä tapauksessa kaikki pahat tekoni anteeksi ja tule sydämeeni asumaan, anna rauha ja johda totuuden tuntemiseen sinun rakkaudessasi, amen.
Olen tullut uskoon tuonkaltaisen rukouksen kautta ja olen ollut uskossa yli 20 vuotta. Sitä ennen uskoin kaikenlaista humpuukia ihmisessä itsessään olevasta jumalallisuudesta ja pidin kristinuskoa turhana jeesusteluna ym.
Olen elävä esimerkki, että Jumala johtaa kovimmankin puupään pelastukseen, jos ihminen suostuu. Valinta on yksilöllä itsellään. Kun Jumala kutsuu ja herättelee omaatuntoa kääntymään Hänen puoleensa, on tärkeää ettei silloin koveta ja sulje sydäntään, vaan tekee oikean valinnan. Oikea valinta on suostua Jumalan varaan: - Jos Jumala on olemassa, haluan löytää Hänet juuri sellaisena kuin Hän on, omiin tekoihini ja ajatusrakennelmiini turvautumatta.
Kun rukoillen käännyt Jeesuksen puoleen ja otat Hänet vastaan... pyydä myös katkaisemaan väärät sidokset.... ja usko, että Jumala haluaa sinulle pelkkää hyvää... siitä alkaa uskonelämä, se toimiva usko, jonka Jumala on luvannut antaa ja vaikuttaa, niin kuin Raamattu sanoo, vapaasti lainaten:
Jokaiselle joka ottaa Hänet vastaan, Hän antaa voiman tulla Jumalan lapseksi, sille joka uskoo Hänen nimeensä.
Jeesuksen nimeen uskominen tarkoittaa yksinkertaisesti, että uskomme Jeesuksen olevan sitä mitä Hän on, Jumalan valmistama pelastus. Siihen sisältyy että uskomme Jumalan olevan luotettava (Jeesuksen nimi - hepreaksi Jeshua - tarkoittaa pelastusta ja pelastajaa, vapahtajaa) ja sen vuoksi tahdomme antautua Hänelle.
Uskonelämän todellisuutta ja pelastuksen aitoutta ei mitata sen mukaan kuinka paljon ymmärrät Raamatun asioita. Jeesuksen vastaanottaminen riittää. Siinä on anteeksiantamus ja uusi elämä. Kyllä Jumalan Henki sitten alkaa vaikuttaa myös asioiden ymmärtämistä. Ei kenellekään juuri uskoontulleella heti ole kaikista asioista oikeita käsityksiä - onneksi pelastus ei riipu käsitystemme täydellisyydestä! Käsitykset muuttuvat uskoelämän vahvistuessa ja syventyessä kun enemmän alamme kokea ja havaita asioita Pyhän Hengen avaamin silmin.
SIUNAUSTA SINULLE ja toivon että asiasi selviävät.
Olet Jumalalle rakas!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750