Köyhyys johtuu aina itsekkäästä laiskasta luonteesta. Köyhällä ei ole moraalia eikä arvomaailmaa. Köyhä on toisilta varastava yhteiskunnan vapaamatkustaja ja täys mätämuna. Köyhät pitäisikarkoittaa maasta.
Enemmistön mielipide
8
50
Vastaukset
- Mother Mary
Ei kai nyt ihan noinkaan.
Taustalla voi kyllä olla lukuisia vääriä tai lyhytnäköisiä valintoja, ( ehkä jo useamman sukupolven ajoilta) ja haluttomuutta tai kyvyttömyyttä korjata omia asenteitaan.
Usein on myös niin, että samanhenkinen ympäristö omalla tavallaan tukee näitä valintoja, jolloin ne edustavat siinä kontekstissa omaa arvomaailmaansa ja jopa perusteltavissa olevaa moraaliaan. Harmi kuitenkin että valintojen seurauksia sitten harvemmin enää halutaan kantaa kunnialla, vaan jossain vaiheessa alkaa niitten armoton ulkoistaminen .. ;PJos yhteisö tietää näin käyvän eikö silloin olisi kaikkein järkevintä tarjota tälle kaikelle terve vaihtoehto?
Sanomme että yhteisö, yhteiskunta - on järkevä olento ja pystyy vastaamaan maailman haasteisiin, ja että sillä on oikeus ja velvollisuus kontrolloida yksilöiden elämää ja pyrkiä puuttumaan asioihin.
Miksi siis - jos tiedämme ongelman - emme puutu siihen?
Olisikohan niin että yhteisö ei olekaan ihan niin järkevä kuin oletamme, vaan yhteiskunnasta sanotaan yhtä - mutta todellisuudessa yhteiskunta onkin halpojen halujen ja kiinnittymättömyyden, ambitioiden leikkikentää sensijaan että se pyrkisi oikeasti puuttumaan ja järkeistämään sisäisiä ongelmiaan?
Meille on annettu oikeus ajatella "Joku muu ratkaisee ongelman". Ja tätä soveltavat KAIKKI.- Mother Mary
Kukkomies kirjoitti:
Jos yhteisö tietää näin käyvän eikö silloin olisi kaikkein järkevintä tarjota tälle kaikelle terve vaihtoehto?
Sanomme että yhteisö, yhteiskunta - on järkevä olento ja pystyy vastaamaan maailman haasteisiin, ja että sillä on oikeus ja velvollisuus kontrolloida yksilöiden elämää ja pyrkiä puuttumaan asioihin.
Miksi siis - jos tiedämme ongelman - emme puutu siihen?
Olisikohan niin että yhteisö ei olekaan ihan niin järkevä kuin oletamme, vaan yhteiskunnasta sanotaan yhtä - mutta todellisuudessa yhteiskunta onkin halpojen halujen ja kiinnittymättömyyden, ambitioiden leikkikentää sensijaan että se pyrkisi oikeasti puuttumaan ja järkeistämään sisäisiä ongelmiaan?
Meille on annettu oikeus ajatella "Joku muu ratkaisee ongelman". Ja tätä soveltavat KAIKKI.Sorry jos ilmaisin itseäni puutteellisesti ja sekavasti, ja vielä jatkankin samalla helteen höllyttämällä linjalla ;P
Yhteisöllä tarkoitin lähinnä sellaisia samanmielisten yhteenliittymiä jolla on jollain tapaa ratkaisevasti toisenlainen arvomaailma kuin mitä yhteiskunnalla yleensä. Vankilayhteisö/kulttuuri voisi olla esimerkki sellaisesta. Voimakas uskonnollinen yhteisö samoin. Näistä voi olla vaikeaa irrottautua, ja lisäksi ihmisillä tuntuu olevan aina tarve jotenkin rationalisoida ja puolustaa mielipiteitään, valintojaan ja tekemisiään huolimatta siitä mihin ne johtavat.
Tämän takia en erityisemmin näistä keskusteluista perusta - ne tuskin johtavat kenenkään kohdalla mihinkään - sillä lähtökohtamme ovat jo niin kaukana toisistaan. Omasta mielestäni yhteiskunta olemme me, ja vaikka tahto ei ihan vapaa olisikaan, se ei vapauta aikuista yksilöä vastuustaan.
- ajatustelija
Eli persut ja muut äärinatsistismieliset pitäisi karkoittaa maasta? Sopii minulle rasistien karkoittaminen! Nettikirjoittajatrollinörttiälykääpiöt jotka on ilmaisen koulutuksen yhteiskunnalta saaneet ja jotka ei osaa kuin määkyä työkseen asiatonta vihaa tällaisilla palstoilla, eivät ole mikään Suomen ylpeys.
Mutta joo kyllä myös mun mielestä trolli- anomyymin vastenmieliseen aloituksen oman kommenttini sitoen, johtuu varmaan joo köyhyys laiskasta luonteesta, jos ajatellaan sitä, että minä normaalijärkisenä kantasuomalaisena kävin kouluni hyvin ja älylläni pääsin siitä sitten vielä akateemiseksi, niin että jos joku toinen kantasuomalainen 1960- 2010-luvun yhteiskunnassa ei pääse tai rötöstelee nuoruutensa.. pelkkää laiskuutta tai vaihtoehtoisesti ihan todellista tyhmyyttä, mikäli joku sellainen tyyppi sosiaalistatuksien tittelien kipeä ja vielä köyhiä ihmisiä pilkkaava, mutta ei mitään humaaneja kotikasvatuksen tuloksena tulleita elämänarvoja omaava.
Mä en ole mikään Teuvo Hakkarainen, joka esim. 26-vuotiaana hyväosaisena kermaperseenä menisi pokalla sumussalmelaiseen kirkkoon varastamaan ehtoollispikareita tms. edelleen myymään sellaisia hämärähemmoille, vaan sen ikäisenä mä olin käynyt a.) peruskoulun, b.) lukion ja c.) luin hanalla yliopisto-opintoja ja raadoin kaiken ylimenevän aikani osa-aikapienipalkkatöissä... Kunnes sairastuin ei- elämäntapa - fyysiseen autoimmuunisairauteen. Enkä edes rikas! Kotona opetettu ainakin mulle, että ihmisten kunnioittaminen ja rehellisyys ovat suurin hyve ihmiselle ikinä mitä voi olla ja joskus jopa menestyksen avain ja siten elänyt ja tulen koko elämäni elämään.
Ihan vapaasti voit toivoa "karkoittamisia", mutta jos sulla vähänkään älliä on, ei ajatus käy edes mielessäsi. Mieti sä anonyymi ketjun aloittajakirjoituksen laatinut ainoastaan sitä, että miten vinksahtanut sä olet ja että mitä voisit henkisen pahoinvointisi poistamiseksi ympäristöäsi rasittamatta ta altistamatta ongelmissasi tehdä. Minua kuvottaa nähdä tuollaisia tekstejä. Ihan sairasta provokointia! Jopa anonyymi kirjoittajista tietämätön näkee sen!- näin on tosi
Turhaan sinuakin on hyysätty ja koulujasi maksettu, kunnes et selviytynyt yliopistotasosta. Olet vain narsistinen rasisti, joka leimaa yhden puolueen jäsenet natseiksi julkisesti. Eipä ihme, tuskin tiedät edes sanan merkitystä. Ei äly loista ja kotiopetuskin mennyt pahasti pieleen.
- ajatustelija
näin on tosi kirjoitti:
Turhaan sinuakin on hyysätty ja koulujasi maksettu, kunnes et selviytynyt yliopistotasosta. Olet vain narsistinen rasisti, joka leimaa yhden puolueen jäsenet natseiksi julkisesti. Eipä ihme, tuskin tiedät edes sanan merkitystä. Ei äly loista ja kotiopetuskin mennyt pahasti pieleen.
No minut tuntevat korkeintaan voisivat puhua yliopistoselvliytymisestäni, mutta kiitos ns. viidennen käden lähteiden juorukellomaista möykkäämistä kokonaisuudessaan anonyymikeskustelussa minua kohtaan joka en tiedä keiden kanssa keskustelen, en mitään tekstiä vastaan hyväksy. Ja mikäli kyyläät ja kyttäät juuri mun yksittäisen, tyystin tässä Suomi24:ssa profiilittoman kirjoittelua tässä miljoonien, ehkä miljardien anonyymien verkossa, niin sitten sinä tiedät varmasti myös sen, että olen ilmaissut symppaavani lähinnä vasemmistoliittoa ja vihreitä, vaikken mitenkään puoluesidonnainen olekaan, eli rasismia ei minusta voi löytää ja sitä saisi prsoonastani hakea haravalla, eikä sittenkään löytäisi. En käytä rasistisia ilmaisuja puhekielessä jutellessani ihmisten kanssa livessä, enkä eritotenkaan tässä netissä teille minulle tuntemattomille, missä vaikutus ja intressi ja tulkinta täysijärkisesti, täysijärkisten mielestä, on tekstisisällöissä ainoastaan ilman mitään muunlaista uteliaisuutta.
En sitä ole laskenut,. että kuinka monelle olen yliopisto-opintojeni tilanteesta avautunut, mutta en tosiaan ulkopuolisille henkilökohtaisesti ainakaan. Ja kuten näkyy, jollet kusipää tai tyhmä nettipalstan lukija ole, en tässä omaa profiilia, enkä esiinny henkilöstatuksella, vaan käyttäydyn normaalisti anonyymilla vertaistukipalstalla keskustelun sisältöä seuraten yksittäisenä anonyymikirjoittajana ja useimmiten asiallisimpana kokonaisanonyymistä kirjoittajasakista.
- maahanmuuttaja
Mutta kun korvaukset ovat mikä ovat, eli miniimi, jotka eivät takaa edes normaali inhimillisen elintason, niin miksi kirkko ei jakaa rahaa?
Mikä hyöty on että jakaa jokun "ruokalaput", mikä on alentavaa, sellaisen kanssa tulla kauppaan, ja ei voi edes ostaa mitä haluaa.
Miksi kirkko ei voi antaa jokaiselle jolla ei ole tuloja vaikka 500 euro kk puhtaana käteen tai tilille?? Että köyhät saavat säästää vaikka vaateesiin, ja matkustamiseen ja harrastuksiin, kun kaikki muut normi ihmiset??- metall-leidi
Voih! Miten hieno idea! Sä kirjoitat niinkuin Suomen ev.lut kirkolla ja muillakaan olis rahaa tuuleen heiteltäväksi. Vaaterahaa j haraastukisa varten. Kannatetaan tuota ideaa, mä liityn heti kirkkoon takaisin jos saisin 500 egeä.
Ai niin ei saakaan olla tuloja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475285Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511790Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1361707Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151619- 141355
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41240No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol26121981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171077Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771028Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60877