Eli meillä on tälläin volvo V70 2,4 turbo diesel vm. 2002 ja farmari. Nyt kuumilla on alkanut ilmenemään että ilmastoinnissa on jotain todella pahasti vialla.
Auton käynnistäessä ja ilmastoinnin laitettaessa ensimmäistä kertaa puhaltamaan kylmää, niin se puhaltaa ehkä n. 5 minuuttia kylmää ilmaa jonka jälkeen kylmän ilman tulo loppuu ja se vaihtuu sellaiseksi ulkoilman lämpöiseksi ilmaksi :O
Ja kylmäksi se ei enää vaihdu missään vaiheessa ennen kun sammuttaa koko ilmastoinnin ja antaa sen olla muutaman minuutin pois päältä. Sen jälkeen se tekee taas saman jutun!! Ja toiseksi kun ilmastoinnin laittaa puhaltamaan ihan täysille niin joku alkaa täristämään edessä nokkapellin alla...
Auto on juossut nyt kaksi kertaa huollossa tuon ilmastoinnin takia ja huoltomies ei ole löytänyt mitään vikaa ja tänään hän ilmoitti, että ei teidän ilmastoinnissa ole mitään vikaa kun ei ole edes mitään vikailmoitusta tullut ajotietokoneelle.
Alan oikeasti muuttumaan vihasta punaiseksi ja muutenkin alkaa keinot loppumaan!! Kohta en voi enää itse liikkua mihinkään kun pyörryn autoon, koska olen viimesilläni raskaana ja sääliksi käy myös koiraamme joka joutuu kestämään kuumat ilman myös ILMAN ILMASTOINTIA!! Ilman autoa emme voi elää koska elämme kaukana keskustasta mistä ovat myös bussiyhteydet todella huonot.
Auttakaa pliis ne ketkä ovat kokeneet saman tai ovat edes kuulleet mistä vika voisi johtua jotta voisin sanoa huoltomiehelle, että mitä tekee seuraavaksi.
Volvo V70 ilmastointi ei pelaa!!
14
9914
Vastaukset
- Korjaamoosaaminen ##
Huoltomiehet ovat nykyään täysiä idiootteja. Itselläni oli hyvin samakaltainen vika omassa autossani. Kysymys ei kuitenkaan ollut ilmastoinista. Merkkiliikkeissä ja yksityisilä erikoispajoilla tutkittiin autoa mittarein, pelin ja vehkein. Vian olemassaolon pystyi totemaan jokainen korjaaja, mutta kukaa korjaajista ei osannut sanoa mistä vika johtuu. Eräässä erikoisalan korjaamossa, jossa piti asua asintuntemus, korjaaja autoa tutkittuaan totesi viimein että auto on kunnossa. Vikaa ei löydy, eikä vikakoodeja. Täsmennytin vielä että voiko auton myydä kunnossaolevana. Vastaus oli kyllä voi. Vaihdoin auton uuteen pari viikkoa myöhemmin.
Nykyisen autossa on vikaa ilmastoinnissa ja vian kuvaus on kuin toisinto volvosi vastaavasta. En enää edes yritä viedä ailmastointilaitetta korjttavaksi. Korjaamista ei osaa kukaan. Kaiken lisäksi olen ehtinyt saamaan korjaajan lausunnon jonka mukaan ilmastointi on kunnossa, vaikka koppi ei viilene. Kaasut tankattu ja lähes kaikki entisetkin oli tallella. - 2+6
Veikkaan että järjestesmässä on ilmatasku joka estää nesteen kulkemisen järjestelmässä. Alkoiko ongelmat ilmastointi huollon jälkeen?
- kylmäkorjaaja
ja tästä vastauksesta päätellen sinulla ei ole mitään käsitystä ilmastoinnin toimintaperiaatteesta.
jos ilmantointi on huoltomiehen mukaan kunnossa,niin kannattaa vaihtaa huoltoliikettä.itse vikaa on paha paikallistaa näin netin välityksellä,kun ei saa mittareita kiinni että näkis mitä se kylmäkone tekee tai jättää tekemättä. - missä kylmä ilma?!!
Ongelmat alkoi jo ennen ilmastoinnin huoltoa. n. viikko ennen kun päätimme viedä auton sitten huoltoon kun ei enää pystynyt kulkemaan sillä mihinkään :(
- missä kylmä ilma?!!
kylmäkorjaaja kirjoitti:
ja tästä vastauksesta päätellen sinulla ei ole mitään käsitystä ilmastoinnin toimintaperiaatteesta.
jos ilmantointi on huoltomiehen mukaan kunnossa,niin kannattaa vaihtaa huoltoliikettä.itse vikaa on paha paikallistaa näin netin välityksellä,kun ei saa mittareita kiinni että näkis mitä se kylmäkone tekee tai jättää tekemättä.Ei mulla olekkaan mitään käsitystä siitä.. sillä kysyin täällä jos jollakin muulla olisi ollut joskus samaisen auton kanssa samoja ongelmia että tietäis sanoa huoltomiehelle, että mistä vois etsiä vikaa..
Korjaamoa vaihdettiin jo, tänään se meni taas eri paikkaan, volvo valtuutetulle korjaamolle.. siellä he sanoivat jo heti että kompura pelaa hetken ja sitten se vain pysähtyy. Se johtuu kuulemma taas siitä, että siellä kompuran laidalla olevian levyjen väli pitäis olla korkeintaan 0,5 mm ja meillä se oli 1,3 mm. Epäili heti aluksi että se johtuu siitä, että kompura lopettaa toiminnan kesken kaiken. Se on nyt siellä ja saa nähdä kun tulee takaisin että mitä ne on sille tehny.. - jokumuu.
missä kylmä ilma?!! kirjoitti:
Ei mulla olekkaan mitään käsitystä siitä.. sillä kysyin täällä jos jollakin muulla olisi ollut joskus samaisen auton kanssa samoja ongelmia että tietäis sanoa huoltomiehelle, että mistä vois etsiä vikaa..
Korjaamoa vaihdettiin jo, tänään se meni taas eri paikkaan, volvo valtuutetulle korjaamolle.. siellä he sanoivat jo heti että kompura pelaa hetken ja sitten se vain pysähtyy. Se johtuu kuulemma taas siitä, että siellä kompuran laidalla olevian levyjen väli pitäis olla korkeintaan 0,5 mm ja meillä se oli 1,3 mm. Epäili heti aluksi että se johtuu siitä, että kompura lopettaa toiminnan kesken kaiken. Se on nyt siellä ja saa nähdä kun tulee takaisin että mitä ne on sille tehny..Jos ei noilla eväillä tule kuntoon niin kannattaa varmistaa että auton nokalla olevat flektit toimivat. Omassa kinnerissä lakkasi aina kylmäntulo kun juututtiin ruuhkaan, maantieajossa ajoviima jäähdytti lauhdutinta niin että ilmastointikin pysyi toiminnassa. Purin flektin, herkistelin hiilet ja pistin kasaan. Taas toimi niin kuin pitääkin.
Kyllähän mekatsunkin pitäisi tietysti ymmärtää tuo tarkistaa, mutta mutta...
- Volvo-mies.
Tuon ikäisen auton paikka on paalaamolla. Sorry vaan.
- Onpa sitten
volvot lyhyt ikäisiä. Silloin vika on merkissä.
- jäätyy?
Siellä taitaa joku kenno mennä jäähän, joten ohjaus kytkee kompuran pois päältä.
Kaikki flektien toiminta kannattaa tosiaan tarkastaa. - Volvo huolto oikeass
Tuo valtuutettu Volvo huolto näyttäisi tällä kertaa olevan oikeassa. Itselläni oli samssa autossa (bensakone tosin) sama vika, ja tuli kuntoon kun tuo osa säädettiin. Se, miksi toimii vähän aikaa, johtuu siitä että osa lämpenee. Silloin lämpölaajenemisen takia välys kasvaa liian suureksi eikä magneettikytkin(?) enää ota kiinni ja kompressori ei pyöri.
Sano täällä vielä loppuratkaisu, niin katotaan osuiko diagnoosi oikeaan! :) - Tietoa on!
No oikeahan se on :)
- voivoi56666
Oli muuten itellä näkjöjäänjänä sama vika 98vm volvossa. taas kovaa ajoa vaan.
- v7000
Onko kellään tarkempaa tietoa lätkin sijainnista?
- sieltä se löytyy
v7000 kirjoitti:
Onko kellään tarkempaa tietoa lätkin sijainnista?
kompressorin päässä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197