Raamatun aikaprofetiat

ylifariseus_1

Monien mielestä Raamatun aikalaskelmia käytetään eksyttäviin tarkoituksiin.

Kaksi valtasuuntaa, Katoliset ja Protestantit etsivät historiallista luotettavuuttaan kumotakseen toistensa opetukset.
Kirkkohistoria etsii ajasta sopivia yhtäläisyyksiä, jotka sopivat omaan tulkintaan menneistä ajoista jotka ovat vastakkaisia vastapuolen tulkinnan kanssa.

Voimmeko heittää kaiken Raamatun tulkinnan roskakoriin kun ne eivät vastaa omia käsityksiämme historian ja uskon näkökulmista.
Ei suinkaan vaan kun aika oli täyttynyt lähetti Jumala Ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo hukkuisi, vaan perisi iankaikkisen elämän.

Herodes kysyi Itämaan tietäjiltä milloin tähti oli ilmestynyt, ja Daniel tiesi ajankohdan milloin Messias voideltaisiin ja tuhottaisiin.
Ehkä nämä kaikki aikalaskelmat eivät sovi vuoden tarkkuudella kalenterimme päiväyksiin, mutta ovat riittävän oikeita tapahtumiin nähden jotka ovat tosia.

Farao Egyptin Kuningas ei tuntenut aikaansa ja niin käy meillekin jos emme tunne aikaamme.
Vääräkin tulkinta voi joskus johtaa oikeaankin tulkintaan ja suurempaan valoon kun asia selvenee.

32

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thomasmcelwain

On ihmeellistä logiikkaa. Adventtikirkon täytyy olla oikeassa, koska se on ollut alusta asti väärässä.

• pöhröh

luu

• thomasmcelwain.. Hyvin sanottu.
      Valheenkin täytyy tuntua totuudelta muutenhan siihen ei uskottaisi. Valhe näyttääkin alussa totuudelta, sillä käärme sanoi Eevalle: Ette suinkaan kuole ja eiväthän he heti kuolleetkaan, ja niin tämä valhe alkoikin tuntua totuudelta, jota yhä jatketaan monien julistajien keskuudessa.

Ovatko adventistit uskoneet alusta asti olevansa kuolemattomia, vai ovatko he alusta asti uskoneet, että se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava ?

Käärmeen ja Ja Jumalan käsitykset ovat vastakkaisia, sillä Adam ja Eeva kuolivat ja näin käärmeen sana osoittautui valheeksi, ette suinkaan kuole.
      Jumala sanoi: Se sielu joka syntiä tekee on kuolemalla kuoltava, ja siihen adventistit uskovat.

Uskova jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa, ei ole enää toisella kuolemalla valtaa.

• thomasmcelwain

Ylifariseus_1
      Jeesus ei tullutkaan v. 1844, joten lakkautetaan Adventtikirkko. Se on ainoa rehellinen tie.

• 1234567...

thomasmcelwain....

Ennen Jeesuksen toista tulemista on viimeiset vitsaukset kaikkine muotoineen, niinkuin Ilmestyskirja kertoo.
        Viimeisin ennen Jeesuksuksen toista tulemista on pedon taholta tuleva vainon aika, kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.
        Ilm.17:12. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat ne kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa.
        13. Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.
        14. He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä Hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas, ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat Hänen kanssaan.

• toteutuvat.tarkasti
        1234567... kirjoitti:

thomasmcelwain....

Ennen Jeesuksen toista tulemista on viimeiset vitsaukset kaikkine muotoineen, niinkuin Ilmestyskirja kertoo.
        Viimeisin ennen Jeesuksuksen toista tulemista on pedon taholta tuleva vainon aika, kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi.
        Ilm.17:12. Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat ne kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa.
        13. Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.
        14. He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä Hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas, ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat Hänen kanssaan.

Viimeiset vitsaukset kaikkien nähtävillä.

• thomasmcelwain.. Et pystynyt vastaamaan kirjoitukseeni.

Missä se sinun kolmas pyhäkkösi asetetaan jälleen oikeuteensa, eikö se temppeli josta Jeesus sanoi: Hajoittakaa maahan tämä temppeli, niin minä sen kolmessa päivässä rakennan uudelleen ollut sitä edeltävä temppeli, josta Dan.8:14 puhuu ja asetetaan jälleen oikeuteensa.

Lue kirja "Suuri Taistelu" niin sinulle selviää koko kirkkohistoria kaikkine erehdyksineen ja niiden korjaamisineen, niinkuin Ellen G. Whitekin teki.

Et sinä, eikä yksikään teologi pysty paremmin selvittämään Dan.8:14. pyhäkkö ongelmaa, vaan ovat kaikki yhtä ulkona kuin sinäkin omine arveluinesi.

Sinunkin vihasi Adventtikirkkoa kohtaan johtuu siitä, että kirkkohistoria toteutuu luotettavammalla tavalla Adventtikirkon opetusten kautta.
      Kirkollinen suuntautuminen on menossa kohti antikristuksen kirkkoa, jossa karismaattisuudelle annetaan enemmän arvoa kuin adventtitotuudelle, joka varoittaa kumartamasta petoa ja ottamasta hänen merkkiä joka on sunnuntai.

Usko Jeesuksen toiseen tulemiseen oli voimakas v.1844 monissa herätysliikkeissä ympäri maailmaa. Suomessa Lars Leevi Lestadius aloitti suuren hengellisen herätyksen Lapin kairoilla, ja Jeesus tulee pian kuului vapaiden suuntien huulilta lopunajan julistuksineen.

• musbanni.

Mutta me tunnemme maailman historian pilkulleen, on alkuräjähdystä ja evoluutioapina_aatamia.. uskokaa tai älkää, nämä on totta, mutta sana ei.

Aaadam ja Eeva on tarua...

Näin viisaita me olemme ja totuudellisia ja vaakakuppi näyttää meille totuuden, kun porukalla huudamme.

Eiköhän jatketa tästä.

tympäsee kaikki.

• thomasmcelwain

Yli_fariseus,
      En yrittänytkään vastata kysymykseesi. Pyhäkön selvitys on tosi turha kysymys, kuten musbanni juuri totesi.
      Vihani Adventtikirkkoa kohtaan johtuu siitä, että se on valheen (tai erehdykseen) perustuva laitos, joka edelleen käyttää ihmisiä hyväkseen ja aiheuttaa ihmisille vaikeuksia.
      Jos olisi kysysmys pelkästä turhasta dogmasta, saisitte minun puolesta istua rauhassa oman viikunapuun alla. Mutta kun ette anna toisten olla rauhassa, varoitus on annettava. Adventismi on hyväksikäyttö kultti niinkuin kaikki muut 1800-luvulla Amerikassa syntyneet suunnat. Rahastus vimma jo sen todistaa.

• Mielestäni pyhäkön selvitys on tärkeää. Jeesus lupasi herättää eloon Israelin kuolleet luut.

Biblia (1776) Hän tekee meitä eläväksi kahden päivän perästä; kolmantena päivänä hän meitä virvoittaa, niin että me saamme elää hänen edessänsä.

Biblia (1776) Ja Herra sinun Jumalas ympärileikkaa sinun sydämes ja siemenes sydämen, rakastamaan Herraa sinun Jumalaas kaikesta sydämestäs ja kaikesta sielustas, ettäs eläisit.

• valehtelijalle

thomasmcelwain on itse valehtelija.

• ellengouldwhite666

7 päivän adventismi on kusetusta.

• Uskonlahkojen-tavat

Adventismi on rahan ja mammonan perässä juokseva amerikkalainen kultti, jolla uskonnon kanssa ei ole mitään tekemistä. Uskonto on vain kulissi, jolla petetään hämäräbisnekset.

• kyllä.tympii
        Uskonlahkojen-tavat kirjoitti:

Adventismi on rahan ja mammonan perässä juokseva amerikkalainen kultti, jolla uskonnon kanssa ei ole mitään tekemistä. Uskonto on vain kulissi, jolla petetään hämäräbisnekset.

Sinulla se grammarin neula pyörii samaa säveltä vuodesta toiseen. tympäännyttää palstalaisia.

• valehtelijalle
        Uskonlahkojen-tavat kirjoitti:

Valheesi ei hetkauta.

• valehtelijalle

Valheei ei hetkauta ketään.

• Hei!

Allakalla laskettavia profetioita on Raamatussa vain yksi.
      Profetia löytyy Danielin kirjasta, ja koskee Danielin tiedustelua enkeliltä milloin maahan tallattu pyhäkköpalvelus nousisi taas kunniaan.
      Tälle profetialle jonka pituus on 2300 vuotta, on Danielin kirjassa välitäyttymyksiäkin.
      Allakalla vuosissa ei pääse mihinkään muuhun Raamatussa.

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• Exap

Jari, tämä on nyt jo KOLMAS kerta kun joudun korjaamaan sinua samasta valheesta:
        "Allakalla laskettavia profetioita on Raamatussa vain yksi." (Johon ainoaksi profetiaksi väität Daniel 8:14).
        Babylonin 70 VUOTTA on kirjaimellisesti toteutunut profetia joka muuten lisäksi selkeästi osoittaa että jos Jumala tarkoittaa 70 VUOTTA, Hän silloin sanoo 70 VUOTTA, eikä seitsemänkymmentä iltaa aamua.
        Jo ensimmäisellä kerralla myönsit tämän virheesi. Koeta nyt jo muistaa.
        Sitäpaitsi, 2300 iltaa aamua viittaa temppeliuhreihin illalla ja aamulla - joita Babylonin aikana tietenkään ei samalla tavoin uhrattu. On aivan höpöjuttuja eli puhdasta adventistista mytologiaa tuo 2300 vuotta.

• Exap kirjoitti:

Jari, tämä on nyt jo KOLMAS kerta kun joudun korjaamaan sinua samasta valheesta:
        "Allakalla laskettavia profetioita on Raamatussa vain yksi." (Johon ainoaksi profetiaksi väität Daniel 8:14).
        Babylonin 70 VUOTTA on kirjaimellisesti toteutunut profetia joka muuten lisäksi selkeästi osoittaa että jos Jumala tarkoittaa 70 VUOTTA, Hän silloin sanoo 70 VUOTTA, eikä seitsemänkymmentä iltaa aamua.
        Sitäpaitsi, 2300 iltaa aamua viittaa temppeliuhreihin illalla ja aamulla - joita Babylonin aikana tietenkään ei samalla tavoin uhrattu. On aivan höpöjuttuja eli puhdasta adventistista mytologiaa tuo 2300 vuotta.

Kuule, olet aika ihmeellinen, että Sinulla on otsaa kirjoittaa minulle; "On kolmas kerta kun joudun KORJAAMAAN?!" -Älä ihminen kuule vaan luule että tuo Sinun teologia uppoaa minuun, ja älä edes unta näe että pitäisin Sinun minkäänlaisena opettajana itselleni, jonka "KORJAAMISTA" kuulisin vähääkään.

Olen Raamattuni lukenut, etkä pääse minua "korjaamaan" mitenkään.

2300 vuoden profetian laskenta on looginen, kun asian tuntee. Aika on ilmoitettu 4 kertaa Raamatussa, ja Raamatun vertauskuvallisessa kielessä "päivä" tarkoittaa yhtä vuotta.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Exap
        jarinhotelli kirjoitti:

Kuule, olet aika ihmeellinen, että Sinulla on otsaa kirjoittaa minulle; "On kolmas kerta kun joudun KORJAAMAAN?!" -Älä ihminen kuule vaan luule että tuo Sinun teologia uppoaa minuun, ja älä edes unta näe että pitäisin Sinun minkäänlaisena opettajana itselleni, jonka "KORJAAMISTA" kuulisin vähääkään.

Olen Raamattuni lukenut, etkä pääse minua "korjaamaan" mitenkään.

2300 vuoden profetian laskenta on looginen, kun asian tuntee. Aika on ilmoitettu 4 kertaa Raamatussa, ja Raamatun vertauskuvallisessa kielessä "päivä" tarkoittaa yhtä vuotta.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

Ai, dementia on siis jo noin pitkällä.
        "Allakalla laskettavia profetioita on Raamatussa vain yksi.
        Profetia löytyy Danielin kirjasta,"
        Tästä harhaisesta väitteestäsi olen korjannut sinua jo aiemmin, ja totean nyt vain Raamatun faktana, että tässä on sinulle ihan tarkalleen vuosissa laskettava aikaprofetia JEREMIAN kirjasta:
        25:11 Niin koko tämä maa tulee raunioiksi, autioksi, ja nämä kansat palvelevat Baabelin kuningasta ***SEITSEMÄNKYMMENTÄ VUOTTA.
        25:12 Mutta kun ***seitsemänkymmentä vuotta on täyttynyt, niin minä kostan Baabelin kuninkaalle ja sille kansalle, sanoo Herra, heidän pahat tekonsa, kostan kaldealaisten maalle ja teen sen ikuiseksi erämaaksi.
        29:10 Sillä näin sanoo Herra: Vasta kun ne ***seitsemänkymmentä Baabelin vuotta ovat täyttyneet, minä katson teidän puoleenne ja panen täytäntöön teitä kohtaan hyvän lupaukseni ja palautan teidät tähän paikkaan.
        Vieläkö väität että olen väärässä ?

• Exap kirjoitti:

Tästä harhaisesta väitteestäsi olen korjannut sinua jo aiemmin, ja totean nyt vain Raamatun faktana, että tässä on sinulle ihan tarkalleen vuosissa laskettava aikaprofetia JEREMIAN kirjasta:
        25:11 Niin koko tämä maa tulee raunioiksi, autioksi, ja nämä kansat palvelevat Baabelin kuningasta ***SEITSEMÄNKYMMENTÄ VUOTTA.
        25:12 Mutta kun ***seitsemänkymmentä vuotta on täyttynyt, niin minä kostan Baabelin kuninkaalle ja sille kansalle, sanoo Herra, heidän pahat tekonsa, kostan kaldealaisten maalle ja teen sen ikuiseksi erämaaksi.
        29:10 Sillä näin sanoo Herra: Vasta kun ne ***seitsemänkymmentä Baabelin vuotta ovat täyttyneet, minä katson teidän puoleenne ja panen täytäntöön teitä kohtaan hyvän lupaukseni ja palautan teidät tähän paikkaan.

Sinä et korjaa minua helluntaiopilla, joka on jonkun hatusta.
        Mitään Raamatullista perustetta ei näy.
        2300 vuoden profetia on Raamatullinen fakta. Sinä et sitä tunne.

Mutta en kenenkään henkilökohtaista uskoa arvostele. Jumala on sitä varten, enkä seiso siinä jonossa joka jonottaa Jumalan paikalle.

Suinauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Exap kirjoitti:

Danielin kirjassa on yksi allakalla vuosissa laskettavissa oleva profetia 2300 vuotta.
        Dan kirjassa on välitäyttymyksiä samalle profetialle, joissa sitten erilaisia aikajaksoja.
        >>> Mutta esitän että Raamatun ko. aikaprofetiassa "päivä" merkitsee yhtä vuotta käytännössä. Tämä logiikka toistuu koko ajan. En tästä logiikasta luovu, koska olen sen niin hyvin tutkinut. Asia on iso, ja vaatii aikaa ennen kuin kirkastuu tutkivalle.

En halunnut Sinua loukata mitenkään. Minun "korjaaminen" asiassa on turhaa kuitenkin.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• Exap kirjoitti:

Vielä; Että on turhaa kuvitella olevansa minua "korjaava" opettaja minulle.
        Olen täällä keskustelija, en muuta, enkä ota "korjaavaa" opettajaa Sinusta isolla rahallakaan.
        Pysy keskustelijan roolissa Sinäkin.

En tarkemmin katsonut väittämääsi, huomasin vain että käsität "vuoden" vuoksi aikaprofetian yhteydessä. On kiistaton totuus että Raamatun "päivä" vastaa kirjaimellista vuotta tässä Danielin kirjan profetiassa.
        Olen huolellisesti asian aikanaan tutkinut.

Tiedän oikein hyvin että Vartiotorni- ja hellntaiväellä on omaa tulkintaa, jota en kuitenkaan niele tässä asiayhteydessä.

Profetia kokonaisuutena on niin iso että vaatii isojen kokonaisuuksien tuntemista ensin ja kuukausia aikaa selvitäkseen.
        On niin iso. Sisältää Vanhan- ja Uuden liiton pyhäkön kunnian asian; Sitähän Daniel enkeliltä tiedustelee; Dan 8:12-17,26. -Milloin pyhäkkö nousee taas kunniaan kyselee Daniel ja saa vastauksen, josta enkeli mainitsee että se selviää vasta lopun aikana.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• valehtelijalle
        Exap kirjoitti:

"Sitäpaitsi, 2300 iltaa aamua viittaa temppeliuhreihin illalla ja aamulla."

Eipäs viittaa, vaan kaikkeen mitä pyhäkköpalveluksessa päivittäin tehtiin. Eikä voi olla 2300 kirjaimellista iltaa ja aamua, koska Danielin mukaan teksti tarkoittaa kaukaista aikaa. Mutta totuuden vihollisena sinä et tietenkään mitään usko ja vihaat adventisteja.

• Exap
        jarinhotelli kirjoitti:

Danielin kirjassa on yksi allakalla vuosissa laskettavissa oleva profetia 2300 vuotta.
        Dan kirjassa on välitäyttymyksiä samalle profetialle, joissa sitten erilaisia aikajaksoja.
        >>> Mutta esitän että Raamatun ko. aikaprofetiassa "päivä" merkitsee yhtä vuotta käytännössä. Tämä logiikka toistuu koko ajan. En tästä logiikasta luovu, koska olen sen niin hyvin tutkinut. Asia on iso, ja vaatii aikaa ennen kuin kirkastuu tutkivalle.

En halunnut Sinua loukata mitenkään. Minun "korjaaminen" asiassa on turhaa kuitenkin.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

"Allakalla laskettavia profetioita on Raamatussa vain yksi."
        Eikö 7 vuosiviikkoa, 62 vuosiviikkoa tai 70 vuosiviikkoa, 3 päivää, 1335 päivää, 70 vuotta tai kolme ja puoli päivää ole mielestäsi siis allakalla laskettavia profetioita lainkaan ?

• Exap kirjoitti:

"Allakalla laskettavia profetioita on Raamatussa vain yksi."
        Eikö 7 vuosiviikkoa, 62 vuosiviikkoa tai 70 vuosiviikkoa, 3 päivää, 1335 päivää, 70 vuotta tai kolme ja puoli päivää ole mielestäsi siis allakalla laskettavia profetioita lainkaan ?

Olen maininnut välitäyttymyksistä, 2300 aikakaudella.
        Vuosiviikko, "aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa," päivä, -kaikki pelaa päivä= vuosi periaatteella.
        Älä viitsi kiusata minua, jos tunnet nuo asiat.
        Osaan kyllä Raamattuni. Ölä unelmoi alamaisista, joita "korjaat" et voi sellaisia saada.
        Subjekteihin pitää olla aina itse vuorovaikutuksessa sopimuksellisuudessa, ei alamaisia itselleen ajatellen, joita "korjaisi" nimimerkin takaa.
        Olen sanonut jo vuosikymmenen ajan, että katsella itselleen jotakin ihka omaa per/nuppi puuhaa Matt 28:18-20 missiossa, kuin minua kytätä, siis siinä tapauksessa Raamatun asiat ovat samalla tavalla tietoisuudessa kuin minullakin.
        >>> Mutta niille joilla ei tietoa ole keskustelen mielelläni Raamatun kysymyksisistä, että maailman kirkastuu ja valkenee erilaisista näkökulmista Raamatun kysymyksissä.

Siunauksia
        Jari Laurila
        keskustelija

• satukirjan.saivartelua

Uskovaisten jutut on juuri edellä nähdyn kaltaiset. Kinastellaan jonkun satukirjan Raamatun vuosiluvuista. Aivan sama, kuin jos kinasteltaisiin, että oliko Ahmed Ahne 40- vai 60-vuotias ja oliko Ahmed oikeasti ahne?

• huutiateille

Raamattu ei ole satukirja.

• Tuppeesi

" Mutta kun ***seitsemänkymmentä vuotta on täyttynyt, niin minä kostan Baabelin kuninkaalle ja sille kansalle, sanoo Herra, heidän pahat tekonsa, kostan kaldealaisten maalle ja teen sen ikuiseksi erämaaksi."

Mitä sitten tapahtui, oli Persialaisten invaasio Kooreksen,"Messiaan" johdolla. Babylon kyllä vallattiin, mutta että erämaaksi, se ei pidä paikkaansa. Danielin kirja on muutenkin epäjohdonmukainen, johtuen sen kerroksellisuudesta ( eri aikoina tehty lisäyksiä).
        Danielin kirjan vuosiluvut, jotka ovat olevinaan esoteerisia, joiden salattu luonne avautuisi vain "vihkiytyneille", ruokki aikanaan ennennäkemätöntä uhrimieltä ja heittäytymistä vaaroihin. Juuttaan miehet saattoivat nousta vastustamaan itseään moninkertaista vastustajaa- Gott mit uns !

• Hivenen-valaistusta

Useat palstalla eivät varmaan tiedä, kuka tämä nimimerkki "thomasmcelwain" on, joten pitänee hivenen valottaa asiaa. Hän mm. toimi Toivonlinnan koulussa (adventistien oma sisäoppilaitos Piikkiössä/Kaarinassa) opettajana ja hänen vaimonsa Ritva myös. Heillä molemmilla on siis vahva kosketuspinta adventismiin ja ovat siis nähneet adventismia ihan sen ytimestä käsin.
      Google haulla saa lisää tietoa:
      http://yle.fi/uutiset/kuopiossa_asuva_irokeesi_olen_suvun_valkoinen_lammas/6957007
      http://yle.fi/vintti/yle.fi/kotisatama/index-93.html?s=jakso&ID=14

• Hivenen-valaistusta

1.8.2010 19:13 palstalla Thomas McElwain kirjoitteli seuraavasti:
        "Minäkin lienen ent. adventisti ja joskus olen kaiholla muistanut entisiä aikoja. Kaiho loppuu lyhyeen kun vain vierailen jossakin adventtikirkossa. Pian huomaan ikävän selvästi miksi jätin sen. Kuitenkin minäkin arvostan (tarpeeksi kaukaa) sen hyviä tekoja kasvatuksessa, terveydenhuollossa, ja monessa muussa."

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      125
      7139
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      123
      4934
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      66
      4276
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3463
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2271
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      276
      1701
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1465
    8. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      22
      1446
    9. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1428
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      58
      1394
    Aihe