Katse todellisuuteen

Profeetta Lapista

Johannes kirjoittaa:
"Valo todellinen, valaiseva jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan".

Yksinkertaistettuna tämä tarkoittaa ihmisen sisäistä valaistumista, eli intuitiivista oivallusta totuudesta, jonka valossa kaikki ilmiöt ja tapahtumat on tarkasteltava.

Yksi täällä paljon esiintyvä harha, jota ei Totuuden Valo ole päässyt valaisemaan, on oppi ylöstepaamisesta. Tällaista ylöstempaamista ei tule koskaan psyko-fyysiselle ihmiselle tapahtumaan.

Jo nyt me elämme tähdellä tähtitarhoisssa ja täällä me pysymme. Aurinkomme kuolee joskus 5 miljardin vuoden kuluttua ja se on lopullinen loppu kaikelle elämälle tällä planeetalla, mutta siihen asti meillä on aikaa mikäli elämme viisaasti ja suojelemme elämää tällä planeetalla.

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sana opettaa näin!

Jaaha. Että "elämme tähdellä tähtitarhoissa". Ketähän se totuuden valo ei ole päässyt valaisemaan?

Jeesus puhui ihan eri tavalla kuin sä saarnailet. Jeesus sanoi, että hän tulee takaisin ja hakee omansa luokseen. Hän kertoi myös olevansa ainoa tie Isän luokse. [Joh.14:1-6]. "1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen. Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte." Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?" Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Vääntelet muuten raamatun kirjoituksia sillä eihän tuota muka Johanneksen kirjoittamaa paikkaa löydy raamatusta kertomassasi muodossa. Näin se kuuluu [Joh. 1:9]

(KR-92)Todellinen valo, joka valaisee jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
      (KR 33/38)Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
      (KJK)That was the true Light, which lighteth every man that cometh into the world.

Jeesus tuli eikä meidän tarvii enää kulkea pimeässä eikä etsiä jotain itämaista sisäistä valaistumista. Jeesus on maailman valo. Jos sä seuraat häntä niin sä et vaella pimeässä.

• Lap.pro

Noo. Sinä olet uskovainen. Minä en ole uskovainen, minä olen tietäväinen.

Eli luotan siihen, minkä minä varmuudella todeksi tiedän.

Yksi kristinuskon harha esiinty myös eräässä hengellisessä laulussa:
        "Täällä Pohjan tähden alla,
        on nyt kotimaamme.
        Mutta tähtein tuolta puolen,
        toisen kodon saamme".

Aikanaan ihmiset elivät siinä tietämättömyydessä, että maa on maailmankaikkeuden keskus, jota aurinko, kuu ja tähdet kiertävät. Heille Jumalan taivas on tuo sininen kaari tuossa pään päällä, jossa myös tähdet ovat kiinni, ei kaukana meistä ja tämän harhan mukaan oli helppo kuvitella tuon kaaren päälle Jumalan valtaistuin, Jeesus ja ekelit.

Nyt todellinen tieto on romuttanut nämä primitiiviharhat. Tähtien takana meille ei ole mitään. Ei Jumalaa eikä uutta maata hyvin onnistuneille ihmisille. Ihmisen elämä ja tulevaisuus on ankkuroitunut tälle Maa-planeetalle, joka on yksi kiertotähti tähtitarhoissa.

• Jeesus on tie

Älä höpötä "valopää" :-)!

Johannes puhui tuossa Jeesuksesta.

Ja sinä et tiedä elätkö enää tänä iltana, älä jätä parannusta huomiseen, tai
      5 miljardin vuoden päähän.

Jeesuksen toinen tulemus tapahtuu aikanaan kuten Raamatustasi näet. Sitä emme tiedä kukaan KOSKA tämä tapahtuu.

• Valo todellinnen

Mietippä tuota:
        33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

Ja vielä:
        27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta;

Eli kysymyksessä on sisäsyntyinen oivallus totuudesta, intuitiosta.

• vanaha ja vakkaa

ei tule ylöstempausksia eikä jeesustakaan.
      Ilmastonmuutos tulee, jääkausi tulee(niitä on ollut ennenkin mutta satukirja raamattu ei niistä puhu mitäään) Palestiinan valtio tulee, kuivuus tulee, öljy loppuu, sotia tulee,
      nälänhätiä tulee, pakolaisia tulee, islam tulee.. ja tämän viimeisen kehvelin jälkeensä jättämää pölyä puree kristinusko..

• Oikeuden puolesta

8. Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?

• haw.
        Oikeuden puolesta kirjoitti:

8. Hän on ilmoittanut sinulle, ihminen, mikä hyvä on; ja mitä muuta Herra sinulta vaatii, kuin että teet sitä, mikä oikein on, rakastat laupeutta ja vaellat nöyrästi Jumalasi edessä?

Ennalta määräämisen oppi.
        Raamattu on ennalta määräämisen tie. On kirjoitettu opin tie tulevaisuuden tapahtumiksi ja valvottu, että niin pitää tapahtua. Siksi Raamattu muka tietää tulevat tapahtumat ennalta ilmoittaen. Kuitenkaan kaikki ei mene asetetun ohjelman mukaan. Ohjelma oli asetettu sillä tavalla, että siihen ei mitään lisätä, eikä siitä oteta mitään pois. Toisin kuitenkin kävi, sillä niin varmaa ohjelmaa ei olekaan, joka toimisi täydellisesti.

Esimerkiksi: ” Minä annan kullekin hänen tekojensa mukaan”. On mahdotonta ajallisesti antaa kullekin hänen syyllisyytensä mukaan, sehän kestäisi vuosituhansia.
        Ennalta määräämis oppi ei ole oikeuden arvoinen.

Evankeliumien tie, Uusi Testamentti.
        En voi asettaa itseäni oikeuden yläpuolelle ja niin tuomita ketään. Mitä tulee Jeesuksen elämään ja kuolemaan ristillä ja sen sovittavaan vaikutukseen, ihmiskunnan syntien sovittamiseen, niin se on määrätty tapahtuvaksi taivaallisen Synodin toimesta ja vahvistuksella, jonka alaisiksi ovat määrätty kaikki ihmiset maan päällä. Katsomatta kansallisuuteen, kieleen ja rodulliseen esiintymiseen, kunhan kaikki vain ovat kuulleet tuon rakkauden ja vihan sanoman sisällön ja suhtautuneet siihen, joko myönteisesti muuttuneella hengellä, tai hyljäten sen, joutuakseen ikikadotukseen ja tuskaisaan elämään siellä, kunnes heidän syntivelkansa on tullut rangaistukseen ja sitten koittaisi lopullinen sielujen kuolema. Tosin on kirjoitettu peruuttamattomasta tuskasta, joka ei pääty koskaan.

Oikeuden tie:
        Määrää lain rikkomuksista erilaisia rangaistuksia määräajaltaan. Oikeus ei hyväksy siaiskuolemaa, eikä siakärsimystä, sillä jokainen on velvollinen saamaan rangaistuksen omien tekojensa mukaan.
        Onkin lain halventamista, jos asetettaisiin joku toinen rangaistukseen syyttömänä. Laki ja oikeus ei sitä hyväksy.

Omatuntoni:
        Omassa tnnnossani olen tarkastellut asioita, joita Raamattu esittää, luettuani sitä oikeuden säädäntöä, jota se esittää yli 40 v ajoittain, jopa paljonki. Olenkin tullut siihen tulokseen, josta yllä olen kirjoittanut ja pysynkin siinä. Kuitenkaan en hyväksy ikikadotusksen oppia, enkä sitä, että on kirjoitettu: ” Jeesus Kristus on kuollut kaikkien edestä”. Kuitenkin myöhemmin on kirjoitettu, tai aikaisemmin: ” Nyt ne, jotka ottivat vastaan, niin tarjotun pelastuksen, saivat voiman tulla Jumalan lapsiksi”. Kahtaanne käyvä opetus on ristiriitainen, eikä hyväksyttäväkään. Itse olen kokenut molemmat tilanteet itsessäni ja olenkin tullut elämässäni siihen, että rehellisyys onkin minulle tärkeintä. Koko UT osoittama pelastuksen ehdollinen tie, eli oppi onkin oikeudellisesti tutkien lain vastainen. Tarkoitan tällä kansainyhteisön YK`n hyväksymän lainsäädäntöä, jonka ovat ratifioineet jokseenkin kaikki kansat, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

Jokainen päätelköön itse mitä kirjoituksestani ajattelee.

• Oikeusmurhan uhri
        haw. kirjoitti:

Ennalta määräämisen oppi.
        Raamattu on ennalta määräämisen tie. On kirjoitettu opin tie tulevaisuuden tapahtumiksi ja valvottu, että niin pitää tapahtua. Siksi Raamattu muka tietää tulevat tapahtumat ennalta ilmoittaen. Kuitenkaan kaikki ei mene asetetun ohjelman mukaan. Ohjelma oli asetettu sillä tavalla, että siihen ei mitään lisätä, eikä siitä oteta mitään pois. Toisin kuitenkin kävi, sillä niin varmaa ohjelmaa ei olekaan, joka toimisi täydellisesti.

Esimerkiksi: ” Minä annan kullekin hänen tekojensa mukaan”. On mahdotonta ajallisesti antaa kullekin hänen syyllisyytensä mukaan, sehän kestäisi vuosituhansia.
        Ennalta määräämis oppi ei ole oikeuden arvoinen.

Evankeliumien tie, Uusi Testamentti.
        En voi asettaa itseäni oikeuden yläpuolelle ja niin tuomita ketään. Mitä tulee Jeesuksen elämään ja kuolemaan ristillä ja sen sovittavaan vaikutukseen, ihmiskunnan syntien sovittamiseen, niin se on määrätty tapahtuvaksi taivaallisen Synodin toimesta ja vahvistuksella, jonka alaisiksi ovat määrätty kaikki ihmiset maan päällä. Katsomatta kansallisuuteen, kieleen ja rodulliseen esiintymiseen, kunhan kaikki vain ovat kuulleet tuon rakkauden ja vihan sanoman sisällön ja suhtautuneet siihen, joko myönteisesti muuttuneella hengellä, tai hyljäten sen, joutuakseen ikikadotukseen ja tuskaisaan elämään siellä, kunnes heidän syntivelkansa on tullut rangaistukseen ja sitten koittaisi lopullinen sielujen kuolema. Tosin on kirjoitettu peruuttamattomasta tuskasta, joka ei pääty koskaan.

Oikeuden tie:
        Määrää lain rikkomuksista erilaisia rangaistuksia määräajaltaan. Oikeus ei hyväksy siaiskuolemaa, eikä siakärsimystä, sillä jokainen on velvollinen saamaan rangaistuksen omien tekojensa mukaan.
        Onkin lain halventamista, jos asetettaisiin joku toinen rangaistukseen syyttömänä. Laki ja oikeus ei sitä hyväksy.

Omatuntoni:
        Omassa tnnnossani olen tarkastellut asioita, joita Raamattu esittää, luettuani sitä oikeuden säädäntöä, jota se esittää yli 40 v ajoittain, jopa paljonki. Olenkin tullut siihen tulokseen, josta yllä olen kirjoittanut ja pysynkin siinä. Kuitenkaan en hyväksy ikikadotusksen oppia, enkä sitä, että on kirjoitettu: ” Jeesus Kristus on kuollut kaikkien edestä”. Kuitenkin myöhemmin on kirjoitettu, tai aikaisemmin: ” Nyt ne, jotka ottivat vastaan, niin tarjotun pelastuksen, saivat voiman tulla Jumalan lapsiksi”. Kahtaanne käyvä opetus on ristiriitainen, eikä hyväksyttäväkään. Itse olen kokenut molemmat tilanteet itsessäni ja olenkin tullut elämässäni siihen, että rehellisyys onkin minulle tärkeintä. Koko UT osoittama pelastuksen ehdollinen tie, eli oppi onkin oikeudellisesti tutkien lain vastainen. Tarkoitan tällä kansainyhteisön YK`n hyväksymän lainsäädäntöä, jonka ovat ratifioineet jokseenkin kaikki kansat, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

Jokainen päätelköön itse mitä kirjoituksestani ajattelee.

Ihan oikeaa ja ymmärrettävää asiaa kirjoitit.

Täsmentäisin kuitenkin sen verran, että Jeesus on sovittanut vain ne synit, joita ihminen on tehnyt Jumalaa vastaan. Sen sijaan ihmisen on itsensä tunnustettava ja sovitettava ne rikokset ja raukkamaiset teot, joita ihminen on tehnyt toisia ihmisiä tai yhteiskuntaa vastaan. Eli tarvittaessa tunnustettava esimerkiksi poliisille ja sovitettava rikoksensa. Ellei, niin kadotustuomio odottaa.

Paha siis saa palkkansa ja tämä tekee Jumalan tuomioista oikeudenmukaisen.

Jumala rakastaa uhreiksi joutuneita, vaikka ei pystykään epäkohtia korjaamaan - ainakaan ilman voimallisia Jumalan profeettoja.

• vanha ja vakaa
        Oikeuden puolesta kirjoitti:

minä tiedän ilman mielikuvitusolentojen kirjoituksiakin mikä on hyvää ja oikein. Universum on jumalani ja sen edessä olen nöyrä. Sitä ei ole mikään äijänkäppyrä luonut.

• Suuri on pimeytesi.

Oikein on joku/jotkut sanoneet ettet sä ole ainakaan Jumalan profeetta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe