... ja siitä miten ihanaa elämä on kun niistä vapautuu? Mitä helkuttia te sitten syötte niitä lääkkeitä jos pärjäätte ilmankin?
Joku voi tosissaan uskoa kirjoituksianne ja lopettaa lääkityksen kun täällä kirjoittelevat ääliöt jotka yhtäkkiä huomaavat kuinka elämä onkin ihanaa ILMAN lääkkeitä! Itse olen syönyt lääkkeitä vaikeaan masennukseen jo kahdeksan vuotta ja jos joskus yritän lopettaa, niin minut valtaa niin hirvittävä ilottomuus, väsymys ja huimaus että en kerta kaikkiaan voi olla ilman lääkkeitä!
Joten jos ihminen pärjää ilman lääkkeitä niin silloin hän syö niitä turhaan jos syö, turha täällä on valittaa että masennuslääkkeet tuhoavat libidon, tunne-elämän ym. potaskaa! Kyllä ne ovat ERITTÄIN SUUREKSI AVUKSI kun niitä syö siihen vaivaan mihin ne on tarkoitettukin!
Miksi täällä jatkuvasti valitetaan masennuslääkkeistä....
31
360
Vastaukset
- Slamm
"Itse olen syönyt lääkkeitä vaikeaan masennukseen jo kahdeksan vuotta ja jos joskus yritän lopettaa, niin minut valtaa niin hirvittävä ilottomuus, väsymys ja huimaus että en kerta kaikkiaan voi olla ilman lääkkeitä!"
Voipi olla tota sairautta, mutta vieroitusoireina voi tulla myös noita.
Ja se, että SSRI/SNRI -lääkkeet voi tuhota libidon on jo aika paha juttu?
Itse syön Aurorixia. Se ei ole SSRI. Ja on siitä jotain apua ollut. - Slamm
Ja joillekin noista SSRI -lääkkeistä on apua, en aio kieltää sitä.
- Ketjun aloittaja
Niin no, voihan se olla että osa oireista on viekkareita, mutta syy miksi aloin syödä masennuslääkkeitä oli juuri paha huimaus, jota tutkittiin laajasti mutta mitään fyysistä syytä ei löytynyt. Niinpä uskon, että se on sairauden oire, eikä viekkari. Ja se menee ohi bentsolla tai masennuslääkkeellä, joten se on henkistä.
- veren paine
"Syy oli paha huimaus" kuulostaa verenpaineelta, joko alhaiselta tai korkealta. Siihen ei SSRI- eikä SNRI-valmisteet auta. Samoin hyponatremia aiheuttaa huimausta. Silloin tarvitaan natriumia, ei psykiatrisia lääkkeitä.
- mä itte
Masennuslääkkeitten positiiviset vaikutukset/ haittavaikutukset. Tää on mun mielestä ainoa kriteeri. Jos haitat suuremmat kuin hyöty niin eipä ole järkeä jatkaa ainakaan sen lääkkeen käyttöä. Ja vielä... Jos hoitavan lääkkeen tueksi joutuu ottamaan jotain muuta, että haitat saadaan minimoitua niin eiköhän silloin olla aika pahasti metsässä.
- Ketjun aloittaja
Haloo, minulla on verenpaineeseen lääkkeet ja ihan ihka oma verenpainemittari joten ei tässä nyt aivan tietämättömiä sentään olla! Huimaus on oire masennuksesta ja sillä selvä! Ei kai se muuten häviäisi masennuslääkkeellä?!
- näin se menee
""""Itse olen syönyt lääkkeitä vaikeaan masennukseen jo kahdeksan vuotta ja jos joskus yritän lopettaa, niin minut valtaa niin hirvittävä ilottomuus, väsymys ja huimaus että en kerta kaikkiaan voi olla ilman lääkkeitä!""""
Olet tuhonnut aivosi välittäjäaineet lääkkeillä.
Masennuslääkkeet eivät minkään tutkimuksen mukaan paranna ketään.
Uuden vertaisarvioidun tieteellisen katsauksen mukaan SSRI-masennuslääkkeistä on yleisesti ottaen enemmän haittaa kuin hyötyä!
http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm
Vaatikaa terapiaa. Se parantaa. - Valeria
Minä olin ensimmäisen vuoden terapiassa, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä, koska olen sairastanut masennusta jo lapsesta saakka ja masennus on ilmeisesti seurausta jo lapsesta asti olleista aivojen välittäjäaineiden häiriöistä.
- gunter funter
no auttoko lääkitys sulla sit? Ja sivuvaikutukset? Se oiski hienoa jos olis masennuslääke, joka oikeasti auttais ja sivuvaikutuksia ei olis.
- pooooooooooooååå
gunter funter kirjoitti:
no auttoko lääkitys sulla sit? Ja sivuvaikutukset? Se oiski hienoa jos olis masennuslääke, joka oikeasti auttais ja sivuvaikutuksia ei olis.
mulla ei oo haittavaikutuksia masennuslääkkeistä. Jos ei lasketa sitä, että olen hiukan impulsiivisempi kuin ilman.
- magnesium
http://sundqvist.blogspot.fi/2012/05/masennuksen-hoito-elinehtoisin.html
Syön lisäksi päivittäin näitä ravintolisiä: D-vitamiinia vähintään 100-200 µg/vrk, E-EPA kalaöljyä 1000-4000 mg/vrk (pahimpina depressiopäivinä otin jopa 6000 mg/vrk, nyt kun olo on hyvä 1000-1500 tuntuu sopivalta), B-vitamiini kompleksia (Solgarin vahvimpia), C-vitamiinia vähintään 2000 mg/vrk, Seleeniä, BioStrathia. Tärkeä huomio: Otin noita kaikkia ravintolisiä jo koko ajan pitkään/jatkuvasti enkä päässyt masennuksesta eroon. Vasta kun nostin magnesiumin määrän, niin kaikki muuttui! Yritän joka päivä lisäksi ottaa reilusti kolmea tärkeää ravintolisää: Chlorella, spirulina ja kylmäpuristettu kookosöljy.- ALOITTAJA ON.......
Syönyt 8v masennuslääkkeitä, kyllä siinä ajassa masennuksesta olisi pitänyt toipua, ei masennuslääkkeet ole sitä varten, että niitä syödään loppuelämä vaan väliaikaisesti kunnes masennus on helpottunut (lääkärit syöttäisivät niitä kyllä loppuelämän ajan)
Lääketeollisuus on keksinyt oivan keinon rahastaa masennuksella, koska näistä lääkkeistä on toivotonta irti päästä, vieroitusoireet ovat sietämättömät. AP olet jäänyt lääkkeistä riippuvaiseksi. T. Vieroitusoireet kokenut ja irti taistellut. - Masennuslääke ikuisesti?
ALOITTAJA ON....... kirjoitti:
Syönyt 8v masennuslääkkeitä, kyllä siinä ajassa masennuksesta olisi pitänyt toipua, ei masennuslääkkeet ole sitä varten, että niitä syödään loppuelämä vaan väliaikaisesti kunnes masennus on helpottunut (lääkärit syöttäisivät niitä kyllä loppuelämän ajan)
Lääketeollisuus on keksinyt oivan keinon rahastaa masennuksella, koska näistä lääkkeistä on toivotonta irti päästä, vieroitusoireet ovat sietämättömät. AP olet jäänyt lääkkeistä riippuvaiseksi. T. Vieroitusoireet kokenut ja irti taistellut.Pääseekö masennuslääkkeestä oikeesti eroon? Jos annosta pienentää hiiiitaaaaasti niin luulis onnistuvan kun olo on muuten ok. Lääkärit ilmeisesti vähättelee näiden lääkkeiden lopetusoireita?
- q
Lääketeollisuus on keksinyt oivan keinon rahastaa masennuksella, koska näistä lääkkeistä on toivotonta irti päästä, vieroitusoireet ovat sietämättömät. AP olet jäänyt lääkkeistä riippuvaiseksi. T. Vieroitusoireet kokenut ja irti taistellut."ei masennuslääkkeet ole sitä varten, että niitä syödään loppuelämä vaan väliaikaisesti kunnes masennus on helpottunut (lääkärit syöttäisivät niitä kyllä loppuelämän ajan)"
Mihin perustat väitteesi? Joissain tapauksissa on ihan oikeasti perusteltua syödä masennuslääkkeitä koko loppuelämän ajan, vaikka oireet olisi hävinnyt vuosia sitten. Ne lääkkeet kun ehkäisee masennuksen uusiutumista, ja joillakin masennus uusii tosi helposti. - 000000000=
q kirjoitti:
"ei masennuslääkkeet ole sitä varten, että niitä syödään loppuelämä vaan väliaikaisesti kunnes masennus on helpottunut (lääkärit syöttäisivät niitä kyllä loppuelämän ajan)"
Mihin perustat väitteesi? Joissain tapauksissa on ihan oikeasti perusteltua syödä masennuslääkkeitä koko loppuelämän ajan, vaikka oireet olisi hävinnyt vuosia sitten. Ne lääkkeet kun ehkäisee masennuksen uusiutumista, ja joillakin masennus uusii tosi helposti.Masennus voi tulla kelle vain, mutta peritty aivokemia voi altistaa enemmän. Aivojen välittäjäaineiden tasapainoa voidaan hoitaa parhaiten vain ravitsemushoidolla(öljykapselit, vitamiinit tasapainoon ). Kaikki lääkkeet ovat keinotekoisia, niiden vaikutus lisäksi vahingoittaa monia elimistön osia melkoisen radikaalilla tavalla(tästä ei puhuta lääkettä määrättäessä). Paino-onglemat, seksuaalisuuden turtuminen, tunteettomuus ja monien sairauksien lisääntynyt riski(parkinson, diabetes, sydänsairaudet) eivät ole mieltäylentäviä seikkoja. Pieni on se "mielihyvän" tuottama näennäinen hyöty edellämainittuhin verrattuna. Etenkin kun mielihyvä johtuu vain siitä, että tunnepuoli on lyttyyn ajettu ja masennusta ei tunne yhtä voimakkaana.
On hyvä muistaa, että masennuksesta voi todellakin parantua- kohtaamalla kielletyt tunteet JA niiden syyt! - ?
000000000= kirjoitti:
Masennus voi tulla kelle vain, mutta peritty aivokemia voi altistaa enemmän. Aivojen välittäjäaineiden tasapainoa voidaan hoitaa parhaiten vain ravitsemushoidolla(öljykapselit, vitamiinit tasapainoon ). Kaikki lääkkeet ovat keinotekoisia, niiden vaikutus lisäksi vahingoittaa monia elimistön osia melkoisen radikaalilla tavalla(tästä ei puhuta lääkettä määrättäessä). Paino-onglemat, seksuaalisuuden turtuminen, tunteettomuus ja monien sairauksien lisääntynyt riski(parkinson, diabetes, sydänsairaudet) eivät ole mieltäylentäviä seikkoja. Pieni on se "mielihyvän" tuottama näennäinen hyöty edellämainittuhin verrattuna. Etenkin kun mielihyvä johtuu vain siitä, että tunnepuoli on lyttyyn ajettu ja masennusta ei tunne yhtä voimakkaana.
On hyvä muistaa, että masennuksesta voi todellakin parantua- kohtaamalla kielletyt tunteet JA niiden syyt!"Kaikki lääkkeet ovat keinotekoisia, niiden vaikutus lisäksi vahingoittaa monia elimistön osia melkoisen radikaalilla tavalla(tästä ei puhuta lääkettä määrättäessä)."
Mitä merkitystä sillä muka on, valmistetaanko molekyylit laboratoriossa vai eristetäänkö ne luonnosta, kun kyse on samasta aineesta?
Myös luontaistuotteilla haitallisia sivuvaikutuksia. Luultavasti vähemmän kuin lääkkeillä, mutta se ei ole mikään argumentti luontaistuotteiden puolesta, koska niiden tehossa lääkkeisiin verrattuna on eroa kuin yöllä ja päivällä. Moni on pilannut luontaistuotteilla esim. maksansa, mikä on kaikkea muuta kuin leikin asia silloinkin kun se ei johda kivuliaaseen kuolemaan. Pieni on se luontaistuotteista saatava todellinen hyöty, kun sitä verrataan niistä aiheutuvaan haittaan.
Onko se mielestäsi ongelma, ettei luontaistuotteiden sivuvaikutuksia mainita lähes koskaan pakkausselosteessa eikä niitä ole usein edes tutkittu?
"On hyvä muistaa, että masennuksesta voi todellakin parantua- kohtaamalla kielletyt tunteet JA niiden syyt!"
Voi kun se olisikin niin yksinkertaista... Masennus voi aiheutua monista syistä, eikä niistä kaikilla ole mitään tekemistä minkään kiellettyjen tunteiden kanssa. - llllllllllllllllllll
Lääketeollisuus on keksinyt oivan keinon rahastaa masennuksella, koska näistä lääkkeistä on toivotonta irti päästä, vieroitusoireet ovat sietämättömät. AP olet jäänyt lääkkeistä riippuvaiseksi. T. Vieroitusoireet kokenut ja irti taistellut.on oikeasti sukuja, joiden aivosolut ei tuota välittäjä aineita, ja masennus pääsee tosipahaksikin, jos ei syö lääkkeitä. näillä ihmisillä on jo lapsena masennusta.
- pahoinpitely
llllllllllllllllllll kirjoitti:
on oikeasti sukuja, joiden aivosolut ei tuota välittäjä aineita, ja masennus pääsee tosipahaksikin, jos ei syö lääkkeitä. näillä ihmisillä on jo lapsena masennusta.
Mitä välittäjäaineita muka puuttuu, kun ei niitä ole edes todettu olevan mitään tiettyä määrää ja niitä ei voi mitata.
Väärä ruokavalio aiheuttaa masennusta ja ravintoaineiden puute.
Ei lääkkeet paranna vaan pahentaa aivojen kemiaa.
Lääkkeiden syönti on kemiallista pahoinpitelyä lääkäriltä.
- M.H.71
Miksi...? No siksi: Olin 19 vuotias (nyt 40 v.) kun ensimmäisen kerran huomasin että ns. kahvikuppineuroosi tuli...kuin kirkkaalta taivaalta, yht äkkiä. Olin kahvikämpässä töissä ja yht äkkiä kädet rupesivat tutisemaan kun pahimmallakin krapulaisella..hävetti ihan älyttömästi...ajattelin, että kaikki huomaa... ne todella tärisi. Ja ujous ja jännittäminen= Enää sen jälkeen en työpaikkani kahvihuoneeseen mennyt. Luojan kiitos työporukka ei kyselleet mksen tullut kahvipöytään enää...Ajattelin että ei tästä tule mitään...otti koville mennä ns. nuppitohtorille (niinkuin kaikki sanoo) mutta oli PAKKO. Kuikuilin jo taakse miettien "ei kai kukaan nää"...ja Seronil auttoi. PYSTYIN menemään sinne hemskatin kahvihuoneeseen! Kaikella kunnioituksella, älä tuomitse ihmisiä ketä et tunne ja tiedä taustoja. P.s. Itse ilman Seronil:ia (lopetin koska halusin...elämä on elämä iloine ja suruineen) 2 vko:a ja periksi en anna. Kaikkea hyvää alkuperäiselle kirjoittajalle, yritä vain muistaa, että kaikki ovat erilaisia ihmisiä ja ehkä eivät yhtä kovia kuin sinä.
- M.h.71
Jk. En tiedä käsitinkö kirjoituksesi ihan oikein, nyt huomasin..mutta tässä ainakin yksi kertomus.
- M.H.
M.h.71 kirjoitti:
Jk. En tiedä käsitinkö kirjoituksesi ihan oikein, nyt huomasin..mutta tässä ainakin yksi kertomus.
Kaikkea hyvää Sulle alk.per. kirj. ja hyvää kesää (vaikka onkin ollut tosi kylmä alku) xxxx
- tietää.
Kahvikuppineuroosi on ihan normaalia ja se hoituu kyllä ilman kemikaalejakin.
- Ketjun aloittaja
Juu kiitos vaan kaille kommenteista. Oli hyvin ennakoitavissa nuo kommentit tyyliin "ota itseäsi niskasta kiinni", kyllä masennus siitä paranee ilman lääkitystäkin! Aika huvittavaa! Sanotteko diabetestakin sairastaville että otapa nyt itseäsi niskasta kiinni ja mene luontaistuotekaupasta hakemaan rohtoja itsellesi niin kyllä se siitä :)
- 100µg
Nuorten todellisuus hämärtyy D-vitamiinin puutteen takia!
Psykoosi, eli todellisuuden hämärtyminen, on hankala havaita rakkaassa ihmisessä. Erityisen vaikea sitä on hoitaa, jos kyseessä on teini-ikäinen lapsi.
Lääkäri Barbara Gracious ja hänen kollegansa havaitsivat äskettäisessä tutkimuksessa, että D-vitamiinin puutoksesta kärsivien teinien psykoosiriski oli korkeampi kuin muiden. Tutkimukseen osallistuneista 104 teinistä 72 prosentilla oli D-vitamiinia vähemmän kuin 30 ng/ml (75 nmol/l) ja 34 prosentilla sitä oli vähemmän kuin 20 ng/ml (50 nmol/l).
D-vitamiinin määrän merkitys ei ollut vähäinen. Jos teinillä oli alhainen määrä D-vitamiinia kehossaan, hänen psykoosiriskinsä oli lähes nelinkertainen muihin verrattuna.
Toisessa, Ruotsin Karolinska-instituutissa tehdyssä tutkimuksessa havaittiin myös, että mielenterveyspotilaista teini-ikäisillä oli kaikista alhaisimmat D-vitamiinitasot. Murrosikäisillä tytöillä D-vitamiinia oli noin 20 ng/ml (45 nmol/l), kun murrosikäisillä pojilla sitä oli vain 10ng/ml (25 nmol/l).
http://blog.vitamindcouncil.org/2012/05/24/study-vitamin-d-linked-to-psychosis-in-teens/
Tutkimusten mukaan seerumin paras D-vitamiinipitoisuus olisi se, minkä auringon valo saa maksimaalisesti aikaan iholla, mikä vastaa seerumin kalsidiolipitoisuutta yli 100 nmol/l. Tähän pitoisuuteen päästään n. 100µg päiväannoksella aikuisella, eli nykysuosituksia tulisi nostaa kymmenkertaisiksi.
USA:n Endokrinologiyhdistyksen S-D-25:lle antama viitearvo on 75–150 nmol/. Espanjassa laboratoriot antavat viitearvoiksi 75–250 nmol/l. Suomessa väestön keskiarvot ovat noin 43 nmol/l luokkaa, mikä on selvästi liian vähän, ja lisää sairastumisen ja kuoleman riskiä.
D-vitamiini on välttämätön kasvulle, terveelle luustolle, aivojen normaalille kehitykselle, hermosysteemille ja normaalille sukupuoliselle kehitykselle.- korrekausa
Ymmärrätkö korrelaation ja kausaliteetin välisen eron?
- Ei tehoa
D-vitamiista: miten tiedät mikä on optimaali annos koska saamme tosiaan D-vitamiinia myös auringosta ja ravinnosta, joten mistä tietää ettei siitä saa yliannosta, koska sekin tekee haittaa elimistölle. Esim. oma poikani sai oireita kun syötin hänelle 50 mikrogrammaa D:tä päivittäin, joka oli liian suuri annos hänelle. Lääkäri käski pienentää annosta, minkä teinkin ja oireet hävisivät.
Mielestäni vitamiinien vaikutusta masennuksen hoidossa on liioiteltu, itse olen sairastanut masennusta yli 10 vuotta ja syön päivittäin kourallisen vitamiineja, ja siitä huolimatta joudun koko ajan nostamaan lääkitystä, koska vanha annos ei enää tehoa!- """"""""""
Huom. Masennus on siinä vaiheessa kielletty tunne, kun sitä ei enää tunne lääkkeen takia. Jos lopetat lääkkeen, masennus palaa ja pitää takertua uudelleen pilleriin. Ihan oikeesti...pitää kysyä MIKSI olen masentunut? Syy on omassa historiassa- eikä mikään pilleri poista menneitä.
Kalaöljy kapselina auttaa myös masennukseen(kalaa mahdotonta syödä niin paljon, että vaikutus tuntuisi). Lisäksi se näkyy hiusten, ihon, silmien ja kynisen kunnossa. Liian suuri annos(huomattava yliannostus) voi ohentaa verta, mikä ei edes yllä samalle vaarallisuustasolle psyykenlääkkieden kanssa... joiden sivuvaikutukset ilmenevät vaikket edes ylitä annosta. Mut kukin taaplaa tavallaan ja masennus on totinen juttu: älä ota itseäsi niskasta kiinni vaan ota oivalluksen hännästä kiinni. Jos et ikinä edes harkitse ajattelevasi, että täällä on jotain hyvää minua varten...kuinka ihmeessä voisit parantua? - tehoo on
Ravinnosta saat D-vitamiinia 5-10µg/vrk
D-vitamiinia muodostuu ihossa auringonvalon (UVB) vaikutuksesta. Suomessa auringonvaloa on riittävästi D-vitamiinin valmistukseen vain toukokuun alusta elokuun loppuun eli kun UV-indeksi on vähintään 3. Joskus lähes koko kesä on niin pilvinen ja sateinen, että pelkästään auringosta on vaikea saada riittävästi D-vitamiinia Auringosta saat D-vitamiinia, mutta vain silloin kun varjosi on lyhyempi kuin sinä itse. Siis lyhyen aikaa keskipäivällä, noin kello 10-16. Aurinkorasvat estävät lähes kokonaan D-vitamiinin muodostuksen ihossa. Aurinkoa tulisi ottaa vähintään käsivarsiin ja jalkoihin. Aurinkoa ei tarvitse ottaa kovin pitkään n. 30-60 minuuttia vähintään 3 kertaa viikossa riittää D-vitamiinin saantiin (aika ja ihon paljaus riippuu keneltä sitä kysyy eli asiaa ei le Suomessa tutkittu). Aamulla ja illalla sekä talvisin saa auringosta pelkkää UVA-säteilyä. UVA-säteily ruskettaa ihon, mutta D-vitamiinia ei muodostu. Vältä ihon polttamista.
Omia D-vitamiinitasoja (S -D-25) kannattaa seurata, jotta nauttii vitamiinia oikean annoksen. D-vitamiinitason mittauksen voi pyytää omalta lääkäriltään.
- Menikö jo jakeluun?
Edellinen kirjoittaja ei ilmeisesti vieläkään tajua että masennus on sairaus eikä lääkkeitä syödä huvin vuoksi. Ja syynä on geneettinen aivokemioiden epätasapaino yhdistettynä elämän vastoinkäymisiin ja stressiin. Jos tätä epätasapainoa ja stressiä on ollut vuosikymmeniä, niin aivojen kemiallinen tasapaino on iäksi häiriintynyt, eikä korjaannu muuta kuin lääkkeiden avulla. Kysymys ei siis ole vaihtoehdosta vaan PAKOSTA miksi vakavasti masentuneet syövät masennuslääkkeitä. Sitä paitsi kun minulla on oikea lääkitys niin olen erittäin positiivinen ja elämästä nauttiva ihminen, toisin kuin olisin ilman lääkitystä.
Olen syönyt Aurorixia toistakymmentä vuotta. Elämäni on ollut vaikeaa, ollut paljon sairautta ja kuolemaa.
Ei Aurorixiin tule riippuvuutta, kun elämä on helpompaa en tarvitse lääkettä, olen vain lopettanut, en ole huomannut mitään vieroitusoireita.
Vuosien varrella on Aurorix ollut hyvä apu pehmentämään elämän kolhuja. En olisi pärjännyt ilman sitä, jos olisin selvinnyt, niin todella huonosti.
Se on minulla täsmälääke, Lapsen kuoleman jälkeen otin 1,5 300 mg tablettia, yleensä yhden 300mg. Joskus vain 150mg vrk. Nyt en syö lainkaan, olen selvinnyt vapaaksi pitkällisestä erittäin raskaasta omaishoitajuudesta. - Valeria
Voimia ja siunausta edelliselle kirjoittajalle, otan osaa lapsesi kuoleman johdosta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa583453Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.202302Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1381949Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus131468Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn1631197- 551092
Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R4501042- 59873
- 73814
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.33803