Oon kyllä pettynyt täällä kun harva mies, 20-30 tuntuu osaavan viestiä mitenkään järkevästi. Profiilin perusteella saa käsityksen, että mies pystyy ihan sujuvasti tuottamaan tekstiä, mutta jopa korkeakoulutetuilla se tuntuu tuottavan hankaluuksia siinä vaiheessa kun kommunikoidaan viestien välityksellä.
Kysymyksiin ei vastata (ja ne sentään ovat ympäripyöreitä siinä alussa..) tai avstataan lyhyesti eikä kuitenkaan kysytä minulta mitään tai edes anneta aihetta keskusteluun. Tuntuu, että nuorista miehistä saa nyhtää oikein tietoa irti. Tai ehkä he haluavat puhua vain itsestään.. Heitellään vaan päättömiä kommentteja tai kuvitellaan viestiosion olevan jokin chatti missä heitellään kahden sanan lauseita.
Toinen ärsyttävä asia on omalal murteella kirjoittaminen, varsinkin jos minä olen toiselta puolelta Suomea enkä ymmärrä epämääräistä slangia. Koita siinä sitten vastata.
En kaipaa kirjakieltä tai romaaneja, mutta normaali kommunikaatio näyttää olevan haastavaa.. Vaan eivätpä nämä miehet heti treffeillekkään ole hinkumassa jos kirjoittaminen on niin vaikeaa, kumma juttu.. Kirjoitusvirheet ym. on ok, mutta ei niitä lauseita nyt niin vaike aole muodostaa.
Onenksi olen parin poikkeuksenkin kanssa päässyt juttuun..
Miesten kirjallinen ilmaisu
7
383
Vastaukset
- Myrtsi
Suap iestä, suap takkoo on savolaisen saabistin unelma.
Mutta noin muuten, kommunikaatio kirjoittamalla on taitolaji. Ei se vaan kaikilta onnistu. - Ei kannata
Samaa voi sanoa naisista jotka kohtasin kun olin nettideitissä.
Näitä poikkeuksia joukkoon taisi olla jotain ehkä 5 joista muutama suolsi sellaista juttua toisaalta jota en ihan ymmärtänyt.
Kun puhutaan yli sadasta naisesta ja loppujen viestit oli pientä nyhertämistä sekä tokaisuja niin eipä paljon maita kovin pitkiä viestejä kirjoitella.
Tuli olo myös että naisille ei pitkästi kannata kirjoitella koska heitä ei kiinnosta lukea.
Toisaalta kaiken ratkaisee lopulta kuva ja sitten se tapaaminen joten miksi paukuttaa näppäimistöä jos kaltaisiasi naisia on ehkä yksi sadasta? Kyllä ihmisen VERBAALI ja KESKUSTELUTAITOINEN.
Jos vasta puoli ei panosta keskusteluun, niin siinä oikeasti väsyttää niinki paljon, että kiinnostus lopahtaa. Tuntuu ihan siltä, että vastapuoli jotenki imis susta kaiken energian pois ja sitten ei ite jaksakaan lähteä aivan heti juttelee uudelle, ku edellinen olii niiiiiiiiiiiiiiiiin perrrrrrrrrrrseeeeeeeeeeeeesssssssstä.- Oimiksinäin?
Ymmärrän jos ei jollain juttu kulke tai ei jaksa hengata koneen ääressä päivät pitkät kirjottelemassa, mutta ehdottaisi sitten edes näkemistä ihan livenä.
Ei siinä itseä paljon kiinnosta pyytää toistakaan treffeille jos näkee, ettei yksi jaksa edes viesteihin panostaa. Tulee auttamatta kuva, että suullinen ilmaisu on yhtä tönkköä ja rajoittunutta.
Varsinkin näiden "korkeakoulutettujen" kohdalla ihmettelen, miten noissa kouluissa pärjää jos ei osaa kirjoittaa?- keelo
Eipä sitä nyt kaikilla korkeakouluissa opiskeltavilla aloilla niin hirveästi jatkuvasti kirjoitella, joten ei minusta voi olettaa kirjoitustaidon olevan jotenkin erinomaista vain sen vuoksi missä on opiskellut. Toisaalta omaan alaan liittyvän tekstin tuottaminen on varmasti hieman eri asia kuin kommunikaatio jossain nettideitissä. Tarkoitan tällä siis sitä, että jos sosiaaliset taidot eivät ole kovin kummoiset, niin eivät ne korkeakouluopinnoissa mitenkään parane :)
Mutta noin yleisesti olen kyllä jokseenkin samaa mieltä. Itse olen mies ja vähän samoja fiiliksiä naisista. Toisaalta varsinaisesti ihan huonosti kirjoittaviin en niinkään ole törmännyt. Sen sijaan varsin niukasti ja lyhytsanaisesti kirjoittaiviin naisiin kylläkin hyvinkin monesti. Itse kirjoitain hieman pidemmästi ja saatan yksittäisestäkin asiasta kirjoittaa laajemmin ja monesti useammallakin lauseella. Ihan hirveästi en saa innostusta ja myöskään erityistä käsitystä toisesta, joka vastailee yksillä lauseilla takaisin jostain asiasta. Lisäksi myöskin monesti naiset jättävät osaan kysymyksistä vastaamatta. Mitään lukuisia kysymyksiä en kerralla esitä, mutta onhan se vähän kummallista, jos vastauksen saa vain puoleen kysymyksistä ja kun sama homma jatkuu vielä seuraavassakin viestissä, niin kyllä siinä innostus viestimiseen laskee omalla kohdalla. Tulee fiilis, ettei oikein kyetä keskittymään siihen kirjoittamiseen vaan pikaisesti vastataan jotain ja osa asioista jää huomioimatta.
Mielenkiintoinen asia on myöskin se, että ainakin täällä S24:ssa naiset tuntuvat pääsääntöisesti kirjoittavan melko lyhyitä viestejä. Minulla on kokemusta myöskin Cityn deitti.netistä ja siellä taas pääsääntöisesti naiset kirjoittavat pidempiä viestejä tänne verrattuna. En osaa sanoa mistä tämä voisi johtua, mutta silti mielenkiintoinen asia, jonka pistänyt merkille. Mitään maratonviestejä ei toki tarvitse kirjoittaa, mutta kyllä silti pitäisiin siitä, että vähän monipuolisemmin kirjoitellaan kuin vain muutamien rivien verran.
- ÄikkäSucks
Yleisesti: pahasti ovat asiat maassa, jos ihmiset kirjoittavat Suomessa kuten Suomi24:ssä: kirjoitusvirheitä eikä mitään tajua allegorisesta tai metaforallisesta ilmaisusta.
Täällä pitää esittää asia kuin selkokieleisissä uutisissa.
Voisiko johtaa 90 -luvun koulutuskehnonnuksiin? - Sekava8
Kiitos tästä infopläjäyksestä.
Taidankin treenata allegorista ja metaforalista ilmaisua ennenkun otan seuraavan kerran yhteyttä johonkin deittiehdokkaaseen. Pystytkö mahdollisesti antamaan jotain linkkivinkkejä asiaan kun 80 luvun aapisessani on vain kukkoja ja kanoja :-/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593275Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242769Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541847- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971020- 45849
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26840Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835