Voiko vanhaan autoon (yli 20v. vanha) tulla jokin sellainen vika mitä ei pysty korjaamaan ja auto pitää sen seurauksena romuttaa? kertokaapa esimerkkejä sellaisista tapauksista :D
Vanhat autot
5
102
Vastaukset
Pystyyhän niitä korjaamaan kaikkia vikoja kun niitä autoja tehdään uusiakin. Eri asia on, mitä korjaaminen maksaa. Ja löytyykö vielä varaosia vai joutuuko ne tekemään itse...
- hawhr
Se vika joka johtaa romuttamiseen on sellainen, että se tulee maksamaan liikaa rahaa, aikaa tai vaivaa. Yleisesti ajatellaan, että jos korjausen hinta ylittää auton arvon niin eipä kannata enää korjata vaan myydä tai romuttaa. Ja myymään ei kannata alkaa mitään 200e leimaamattomia romuja vaan ne kuuluvat suosiolla autokierrätykseen.
- Ei stenalle ikinä
Tottakai otan 200e mielummin ku tyhjän. Tai sitten myyn varaosina toimivan myllyn ja muuta ja tienaan 500e
- knooono
Aika yksinkertasiahan noi vanhat autot on korjata. Mutta jos pitää ostaa esim 300e osat 300e autoon niin jokainen voi miettiä kannattaako käyttää sitä 300euroo ja paria päivää
- d78guhuoihioionklm
ei välttämättä yksi vika mutta jos useampia kalliita vikoja kertyy autoon, esim. suuria tai vaikeassa paikassa olevia ruostevaurioita, moottorivikaa, jokin kallis muu osa joka ylittää auton arvon niin paali kutsuu. Vanhoissa autoissa se korjauskierre tuppaa olemaan jatkuvaa, jokainen osa vuoronperään hajoaa ja jatkuva remontointi alkaa kyllästyttää vaikka itse voisikin tehdä. Korjauskierre tuppaa alkamaan n. 10 vuoden iässä, sen jälkeen ei tahdo päästä enää yhtään vuotta ilman remonttia joten auto joutaa vaihtoon.
Normi käyttöautona ei jatkuvasti remonttia vaativa auto menesty, varsinkin työmatka-autona haluaisi olevan luotettavan pelin eikä jatkuvasti korjattavana seisomassa olevaa. Työttömänä tietysti olisi aikaa ropeltaa autoja muttei rahaa uusia osia.
Vanhat autot on mielestäni harrastus, jos autojen ropaaminen tuntuu mukavalta tekemiseltä niin mikäs siinä, onhan niitä huonompiakin harrastuksia olemassa. Itse tekemällä säästää työveloituksen mutta osat tietysti maksaa jollei sitten niitäkin pidä tehdä itse.
Itseäni jaksoi kiinnostaa nuorena kortin saaneena autonlaitto, tulihan siinä autotekniikkakin tutuksi käytännössä mutta näin vanhemmalla iällä kiinnostus on lakannut, muut harrastukset tuntuu mukavammilta. Korkeintaan moottoriöljyt suodattimet olen vaihtanut itse vielä nykyäänkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928