muuttuu kun lukee Evankeliumia Jonneksen mukaan, eikä ala puolustelemaan
lihassaan ensimmäistä jaetta totuutena seuraavat jakeet kumoavat sen että sana olisi Jumala. Käännös 33/38 Evankeliumi Johanneksen mukaan 1 luku.
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta
Jumalan Karitsa, Jeesus Kristus, ei Jumala..
29. Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
49. Natanael vastasi ja sanoi hänelle: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas".
Missä jakeessa Jumalan sanassa Jumalaa on kutsuttu ihmisen Pojaksi,
ei missään. Poikaa Jeesusta kyllä on.
51. Ja hän sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: te saatte nähdä taivaan avoinna ja Jumalan enkelien nousevan ylös ja laskeutuvan alas Ihmisen Pojan päälle."
17 luku
3. Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.
Jeesus sanoo:
17. Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus.
Yhden jakeen joka on ihmislihassa väärin kirjoitettu kumotaan, kun luetaan ja
tutkitaan, Evankeliumia Johanneksen mukaan, eteenpäin.
Kuinka se joka on teille ymmärtämätömille "totuutta"
19
136
Vastaukset
- ei nimmaria
Lappalaisenjukka, sinulta puuttuu Pyhä Henki. Sinä elät järkiuskomuksessa, joka ei anna sinulle kirkastusta Jumalan AINOASTA POJASTA.
Tee parannus, jos vielä mahdollista. Pyydä Jumalalta Pyhää Henkeä lupaamalla, että enää koskaan et muuttele Hänen Pyhiä Kirjoituksiaan.
Pyhä Henki kirkastaa Jeesuksen, ei alenna, vaan ylentää ja joka on saanut kyvyn ylentää Jumalan AINOAN Pojan, on päässyt Elävän Veden Lähteelle, joka on SYNTIÄ VASTAAN.
Jumalan AINOAN Pojan alentajat eivät tule koskaan tuntemaan totuutta.
Uskomuksesi on koottu jakeista ja siksi sinulta puttuu Sanoman tunteminen. "ei nimmaria" kerro nyt mistä löydän sen Raamatun joka on PUHDASTA JUMALAN SANAA; eikä sitä ole kirjanoppineiden kynät väärentäneet.
Onko se 33/38käännös tai 92 väännös tai vanhempi painos?????
"Tee parannus, jos vielä mahdollista. Pyydä Jumalalta Pyhää Henkeä lupaamalla, että enää koskaan et muuttele Hänen Pyhiä Kirjoituksiaan."
Alennanko minä Jeesusksen, kun kunniotan häntäJumalan Poikana ja Herranani,enkä ole häntä Jumalaksi koroittanut.
Soita tule käymään ja rukoillaan, koetellaan kenessä Pyhä Henki vaikuttaa
ja kenessä ei. 0401742805- ei nimmaria
Jos sinä tuntisit koko Sanoman, niin sinä tunnustaisit Jeesuksen olevan Jumalan Sana, joka tuli lihaksi/ihmiseksi taivaasta. Tunnustaisit, että Hän TULI taivaasta Daavidin huonekuntaan. Tunnustaisit, että Daavid kutsuu Häntä Herraksi. Kykenisit vastaamaan Jeesuksen kysymykseen miksi Daavid kutsuu Häntä Herrakseen, että sen takia Daavid kutsuu Sinua Herrakseen, koska et ole hänen simenestään siittynyt, muuta kuin Jumalan LUPAUKSESTA. Silloin sinä olisit aloittanut uskontien, sillä sillon Raamattu pysyisi sinulle uskottuna kaikilta osiltaan. Sinä uskoisit Marian saaneen tulla Pyhän Hengen varjostuksen kautta raskaaksi ja kiittäisit yhdessä Marian kanssa siitä, että Jumala katsoi hänen puoleensa ja teki hänelle suuren ihmeen ja siitä lähtien kaikki kansat/kansojen joukossa olevat Jumalan valitut, ovat pitäneet Mariaa autuaana.
Jos sinä olisit täytetty Pyhällä Hengellä, sinä tunnustaisit Jeesuksen tulleen lihaksi taivaasta ja näin Jumalan Itse pelastaneen kansansa. Jumalan Sana on Jumalan sisintä. Jumalan Sana yhdessä Pyhän Hengen kanssa synnyttää Jumalan kansan. Kukaan ei pääse Jumalan valtakuntaan, jos ei synnyt Vedestä ja Hengestä. ei nimmaria kirjoitti:
Jos sinä tuntisit koko Sanoman, niin sinä tunnustaisit Jeesuksen olevan Jumalan Sana, joka tuli lihaksi/ihmiseksi taivaasta. Tunnustaisit, että Hän TULI taivaasta Daavidin huonekuntaan. Tunnustaisit, että Daavid kutsuu Häntä Herraksi. Kykenisit vastaamaan Jeesuksen kysymykseen miksi Daavid kutsuu Häntä Herrakseen, että sen takia Daavid kutsuu Sinua Herrakseen, koska et ole hänen simenestään siittynyt, muuta kuin Jumalan LUPAUKSESTA. Silloin sinä olisit aloittanut uskontien, sillä sillon Raamattu pysyisi sinulle uskottuna kaikilta osiltaan. Sinä uskoisit Marian saaneen tulla Pyhän Hengen varjostuksen kautta raskaaksi ja kiittäisit yhdessä Marian kanssa siitä, että Jumala katsoi hänen puoleensa ja teki hänelle suuren ihmeen ja siitä lähtien kaikki kansat/kansojen joukossa olevat Jumalan valitut, ovat pitäneet Mariaa autuaana.
Jos sinä olisit täytetty Pyhällä Hengellä, sinä tunnustaisit Jeesuksen tulleen lihaksi taivaasta ja näin Jumalan Itse pelastaneen kansansa. Jumalan Sana on Jumalan sisintä. Jumalan Sana yhdessä Pyhän Hengen kanssa synnyttää Jumalan kansan. Kukaan ei pääse Jumalan valtakuntaan, jos ei synnyt Vedestä ja Hengestä."ei nimmaria" kuinka tulkiset vaimoni saaman rukouksen jonka hän sai Pyhässä Hengessä;
S
irpa Lappalaisen saama rukous Pyhässä Hengessä: Jeesus älä anna minun sydämestäni vesittyä Isän kunnioitus, sillä Isä Jumala, Hän, Herra Sebaot kirjoitti omalla sormellaan minulle ja muille lapsilleen:... Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Sinäkö rakas Herrani Jeesus olisit kumonnut meidän molempien Isän käskyn ja istuisit nyt Isän rinnalla jumalana. Tätä tekoa en ikinä uskoisi vaikka ihminen tai enkeli saarnaisi siitä. Kiitos Jeesus sinulle, että sinä et korota itseäsi jumalaksi vaan olet Isälle Jumalalle alamainen ja kuuliainen. Sinä olet esimerkillinen kuuliaisuudessasi Isää kohtaan, aamen.- ei nimmaria
lappalainenjukka kirjoitti:
"ei nimmaria" kuinka tulkiset vaimoni saaman rukouksen jonka hän sai Pyhässä Hengessä;
S
irpa Lappalaisen saama rukous Pyhässä Hengessä: Jeesus älä anna minun sydämestäni vesittyä Isän kunnioitus, sillä Isä Jumala, Hän, Herra Sebaot kirjoitti omalla sormellaan minulle ja muille lapsilleen:... Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Sinäkö rakas Herrani Jeesus olisit kumonnut meidän molempien Isän käskyn ja istuisit nyt Isän rinnalla jumalana. Tätä tekoa en ikinä uskoisi vaikka ihminen tai enkeli saarnaisi siitä. Kiitos Jeesus sinulle, että sinä et korota itseäsi jumalaksi vaan olet Isälle Jumalalle alamainen ja kuuliainen. Sinä olet esimerkillinen kuuliaisuudessasi Isää kohtaan, aamen.lappalainenjukka, en halvenna vaimosi sanomaa, sillä sehän on totta, että ihmsten Herra on Jumalan Sana, joka on alistuva armonajan loputtua Jumalaan.
Sana on Isän Sanaa, mutta täältä katsoen Hän on ihmisten Herra, vaikka onkin Jumala.
Tietääkö vaimosi, että Jumalan Sana sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Marian kautta? Tietääkö vaimosi, että Jeesus on Jumala, mutta Sanana ihmisten Herra ja Jumalan Poika. Tarkoittaako vaimosi sitä, että Jeesus pitää tunnustaa Jumalan AINOAKSI Pojaksi? Painostus ainoa sanalla. Käsittääkö vaimosi, että hänellä, jolla ei ole Poikaa, siis ainoaa Poikaa, ei hänellä ole Isääkään? ei nimmaria kirjoitti:
lappalainenjukka, en halvenna vaimosi sanomaa, sillä sehän on totta, että ihmsten Herra on Jumalan Sana, joka on alistuva armonajan loputtua Jumalaan.
Sana on Isän Sanaa, mutta täältä katsoen Hän on ihmisten Herra, vaikka onkin Jumala.
Tietääkö vaimosi, että Jumalan Sana sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Marian kautta? Tietääkö vaimosi, että Jeesus on Jumala, mutta Sanana ihmisten Herra ja Jumalan Poika. Tarkoittaako vaimosi sitä, että Jeesus pitää tunnustaa Jumalan AINOAKSI Pojaksi? Painostus ainoa sanalla. Käsittääkö vaimosi, että hänellä, jolla ei ole Poikaa, siis ainoaa Poikaa, ei hänellä ole Isääkään?"ei nimmaria" et sisäistänyt vaimoni saamaa rukousta Pyhässä Hengessä.
Ja se todisti sen että olet vain PAKANA joka kirjoittelee.- monella tapaa
ei nimmaria kirjoitti:
lappalainenjukka, en halvenna vaimosi sanomaa, sillä sehän on totta, että ihmsten Herra on Jumalan Sana, joka on alistuva armonajan loputtua Jumalaan.
Tietääkö vaimosi, että Jumalan Sana sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Marian kautta? Tietääkö vaimosi, että Jeesus on Jumala, mutta Sanana ihmisten Herra ja Jumalan Poika. Tarkoittaako vaimosi sitä, että Jeesus pitää tunnustaa Jumalan AINOAKSI Pojaksi? Painostus ainoa sanalla. Käsittääkö vaimosi, että hänellä, jolla ei ole Poikaa, siis ainoaa Poikaa, ei hänellä ole Isääkään?Näin sanotaan Jeesuksesta: hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
Jos joku ihminen yrittää väittää jotakin muuta, hän valehtelija.
Kirje heprealaisille 1
1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
7. Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
11. ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
12. ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".
13. Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14. Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?
Sana opettaa: Jumala on valkeus.
Pahat ihmiset eivät aina ymmärrä tätä totuutta, mutta se on Jumalan sanaan kirjoitettu.
Ensimmäinen Johanneksen kirje 1
1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
2. ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
3. minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
4. Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä. - näin kirjoitin
Toisinaan keskustelupalstoilla kirjoitellaan hengellisistä asioista mitä sattuu. Eräs kirjoittaja kirjoitti tuolla ylempänä parannuksen tekemisestä, mutta mahtaako tuo kirjoittala itse parannusta tehnyt. Toivottavasti tekee, ennen kuin kuolee pois. Kuolleiden on mahdotonta tehdä parannusta, uskoon pitää tulla eläessään.
Kirje heprealaisille 2
1. Sentähden tulee meidän sitä tarkemmin ottaa vaari siitä, mitä olemme kuulleet, ettemme vain kulkeutuisi sen ohitse.
2. Sillä jos enkelien kautta puhuttu sana pysyi lujana, ja jokainen rikkomus ja tottelemattomuus sai oikeudenmukaisen palkkansa,
3. kuinka me voimme päästä pakoon, jos emme välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, jonka Herra alkuaan julisti ja joka niiden vahvistamana, jotka olivat sen kuulleet, saatettiin meille,
4. kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä ja ihmeillä ja moninaisilla väkevillä teoilla ja jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan?
5. Sillä enkelien alle hän ei alistanut tulevaa maailmaa, josta me puhumme.
6. Vaan joku on jossakin paikassa todistanut, sanoen: "Mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmisen poika, että pidät hänestä huolen?
7. Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja;
8. asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi.
9. Mutta hänet, joka vähäksi aikaa oli tehty enkeleitä halvemmaksi, Jeesuksen, me näemme hänen kuolemansa kärsimyksen tähden kirkkaudella ja kunnialla seppelöidyksi, että hän Jumalan armosta olisi kaikkien edestä joutunut maistamaan kuolemaa.
10. Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.
11. Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sentähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,
12. kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä";
13. ja taas: "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!"
14. Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,
15. ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.
16. Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.
17. Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
18. Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
Raamatussa sanotaan: Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
Tuo yksistään on hyvä sananpaikka niitä varten, jotka elävät synnissä ja opillisesti harhautuneina, alempana samasta asiasta tarkemmin:
Ensimmäinen Johanneksen kirje 2
1. Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
3. Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
4. Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
5. Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
6. Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
7. Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
8. Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
9. Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
10. Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
11. Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä. - me maailmassa
ei nimmaria kirjoitti:
Jos sinä olisit täytetty Pyhällä Hengellä, sinä tunnustaisit Jeesuksen tulleen lihaksi taivaasta ja näin Jumalan Itse pelastaneen kansansa. Jumalan Sana on Jumalan sisintä. Jumalan Sana yhdessä Pyhän Hengen kanssa synnyttää Jumalan kansan. Kukaan ei pääse Jumalan valtakuntaan, jos ei synnyt Vedestä ja Hengestä.Jumalan lapset, kristityt helluntailaiset, ovat tälle maailmalle kuin muukalaisia, maailma ei tunne meitä, maailma ei tunne meidän Herraamme Jeesusta Kristusta.
Ensimmäinen Johanneksen kirje 3
1. Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
3. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
4. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
5. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
6. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
7. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
8. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
9. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
10. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
11. Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme
12. eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.
13. Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa.
14. Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.
15. Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
16. Siitä me olemme oppineet tuntemaan rakkauden, että hän antoi henkensä meidän edestämme; meidänkin tulee antaa henkemme veljiemme edestä.
17. Jos nyt jollakin on tämän maailman hyvyyttä ja hän näkee veljensä olevan puutteessa, mutta sulkee häneltä sydämensä, kuinka Jumalan rakkaus saattaa pysyä hänessä?
Jotkut kirjoittelevat kohteliaita sanoja, mutta toisessa hetkessä käyttäytyvät kuin pahaset sudet:
Ensimmäinen Johanneksen kirje 3
18. Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa.
19. Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä,
20. että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
21. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan,
22. ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista.
23. Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
24. Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut. - sanan totuus
monella tapaa kirjoitti:
Näin sanotaan Jeesuksesta: hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
Jos joku ihminen yrittää väittää jotakin muuta, hän valehtelija.
Kirje heprealaisille 1
1. Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3. ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
4. tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
5. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
6. Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
7. Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
8. mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
9. Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
10. Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
11. ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
12. ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".
13. Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14. Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?
Sana opettaa: Jumala on valkeus.
Pahat ihmiset eivät aina ymmärrä tätä totuutta, mutta se on Jumalan sanaan kirjoitettu.
1. Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
2. ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
3. minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
5. Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
6. Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
7. Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
9. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.Aloittajan esittämän asian johdosta muutama valittu mielipide ja raamatunkohdat.
Raamattu kertoo ilmavallan hallitsijasta, joka tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa.
Tuollainen tottelemattomuuden lapsi voi esiintyä uskonnollisena ihmisenä ja väitellä kaikenlaista, jopa lainata raamatun lauseita väitteidensä perusteluiksi.
Uskovat pitävät tuollaista teeskentelijänä ja toisinaan kiusanhenkenä.
Kirje efesolaisille 2
1. Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne,
2. joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,
3. joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;
4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
11. Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -
12. että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
13. mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14. Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
15. kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
16. ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
17. Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18. sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
19. Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20. apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21. jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22. ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.
Sana opettaa: Älkää jokaista henkeä uskoko
Minä opetan: Älkää jokaista kirjoittajaa uskoko.
Ensimmäinen Johanneksen kirje 4
1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
4. Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.
5. He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.
6. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
7. Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.
8. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
9. Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.
10. Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. - ei nimmaria
lappalainenjukka kirjoitti:
"ei nimmaria" et sisäistänyt vaimoni saamaa rukousta Pyhässä Hengessä.
Ja se todisti sen että olet vain PAKANA joka kirjoittelee.Pakanoillekin on annettu parannus pelastuksen tieksi. Tee vaimon kanssa parannus siitä, että erotatte Isän Pojasta ja Pojan Isästä. Pyhä Henki ei ole siellä, missä Isä ja Poika erotetaan ja näin ollen ihmisellä ei ole Jumalan kirkastusta ja todistusta.
Daavid sanoo; Herra sanoi minun Herralleni.
Mieti mitä se tarkoittaa!!!!- ei nimmaria
Kuka oli Daavidin Herra? Daavidin Herra, oli Jumalan Sana. Käsitätkö, että meidän uskovaisten Herra on Jumalan Sana. Jeesus on meidän Herramme, sillä Hän on lihaksi tullut meidän tähtemme. Kokenut samat asiat, mitä mekin koemme. Joutunut elämään ihmisen Poikana ilman valtaoikeuksia, vain uskomalla Jumalaan. Hän tuli meille ESIKUVAKSI ja siksi Hän riisuutui valtaoikeusistaan, jotta Hän näytti, että ihminen kykenee elämään Jumalan lapsena uskon kautta ja kykenee tekemään niitä ihmeitä, mitä Jeesuskin teki, USKON KAUTTA.
Jeesuskin joutui kasvamaan uskossa ja joutui oppimaan kärsimästään.
Jumala lähetti Sanansa tänne ja Jumala on kaiken Herra ja ihmisten Herra on Jumalan Sana. Isä on näkymätön Henki ja samoin Hänen Sanansa on näkymätön, mutta meidän takiamme Sana TULI IHMISEKSI jotta me saimme nähdä Hänet ja kosketella Häntä. Me jäljestä syntyeet Jumalan lapset saamme nähdä ja kosketella Jumalan Sanaa edeltä kulkeneiden silminnäkijöiden kertoman mukaan , sillä Pyhä Henki todistaa opetuslasten ja apostolien puhuneen totta.
Me uskomme Johanneksen nähneen ja kosketelleen tuota ELÄMÄN SANAA ja sen mekin teemme, mutta nyt USKON KAUTTA.
Koko uskonmaailma perustuu LUPAUKSILLE ja joka uskoo Jeesuksen tuoman opetuksen ja Uhrin, saa totisesti todistukset. Uskoa seuraa merkit, eli usko tuo kongreettisesti meidän elämäämme ihmeet ja vapauden. Jumalan lupaukset toteutuvat Jumalan kansan keskuudessa.
Jumalan lupauksia toteutuu myös siellä, missä Jumalan valtakunta on tullut Jumalan valtakunnassa asujan kautta lähelle.
En ole kovinkaan hyvä rukoilija, mutta Isä meidän rukous aamuin illoin ei unohdu. Joku vuosi sitten olimme ulkomaalaisen perhetuttavamme luona ja sinne tuli nuori mies ja vaimo. Vaimo suri miehensä yhä huonommaksi mennyttä vatsaa, joka ei kestänyt enää juuri mitään ruokaa. Mies oli kärsinyt lapsesta asti huonosta vatsastaan. Käynyt usein lääkärissä ja syönyt monenlaiset lääkkeet.
Sanoin heidän kuullensa, että auta Jeesus sinä, kun lääkärit eivät löydä parantavia lääkkeitä, eivät osaa antaa apua.
Seuraavan kerran, kun menimme vierailulle tuli tuo nuoripari heti kertomaan, että miehen vatsa oli parantunut siinä hetkessä ja oli terve.
Nyt nuo nuoret jo uskovat itsekkin, mutta silloin parantuminen tapahtui sen takia, että Jumalan valtakunta tuli heitä lähelle kauttani. Minä uskon. Uskon, että Jumalan Sana on Jumala. - valkeudessavaellamme
ei nimmaria kirjoitti:
Kuka oli Daavidin Herra? Daavidin Herra, oli Jumalan Sana. Käsitätkö, että meidän uskovaisten Herra on Jumalan Sana. Jeesus on meidän Herramme, sillä Hän on lihaksi tullut meidän tähtemme. Kokenut samat asiat, mitä mekin koemme. Joutunut elämään ihmisen Poikana ilman valtaoikeuksia, vain uskomalla Jumalaan. Hän tuli meille ESIKUVAKSI ja siksi Hän riisuutui valtaoikeusistaan, jotta Hän näytti, että ihminen kykenee elämään Jumalan lapsena uskon kautta ja kykenee tekemään niitä ihmeitä, mitä Jeesuskin teki, USKON KAUTTA.
Jeesuskin joutui kasvamaan uskossa ja joutui oppimaan kärsimästään.
Jumala lähetti Sanansa tänne ja Jumala on kaiken Herra ja ihmisten Herra on Jumalan Sana. Isä on näkymätön Henki ja samoin Hänen Sanansa on näkymätön, mutta meidän takiamme Sana TULI IHMISEKSI jotta me saimme nähdä Hänet ja kosketella Häntä. Me jäljestä syntyeet Jumalan lapset saamme nähdä ja kosketella Jumalan Sanaa edeltä kulkeneiden silminnäkijöiden kertoman mukaan , sillä Pyhä Henki todistaa opetuslasten ja apostolien puhuneen totta.
Me uskomme Johanneksen nähneen ja kosketelleen tuota ELÄMÄN SANAA ja sen mekin teemme, mutta nyt USKON KAUTTA.
Koko uskonmaailma perustuu LUPAUKSILLE ja joka uskoo Jeesuksen tuoman opetuksen ja Uhrin, saa totisesti todistukset. Uskoa seuraa merkit, eli usko tuo kongreettisesti meidän elämäämme ihmeet ja vapauden. Jumalan lupaukset toteutuvat Jumalan kansan keskuudessa.
Jumalan lupauksia toteutuu myös siellä, missä Jumalan valtakunta on tullut Jumalan valtakunnassa asujan kautta lähelle.
En ole kovinkaan hyvä rukoilija, mutta Isä meidän rukous aamuin illoin ei unohdu. Joku vuosi sitten olimme ulkomaalaisen perhetuttavamme luona ja sinne tuli nuori mies ja vaimo. Vaimo suri miehensä yhä huonommaksi mennyttä vatsaa, joka ei kestänyt enää juuri mitään ruokaa. Mies oli kärsinyt lapsesta asti huonosta vatsastaan. Käynyt usein lääkärissä ja syönyt monenlaiset lääkkeet.
Sanoin heidän kuullensa, että auta Jeesus sinä, kun lääkärit eivät löydä parantavia lääkkeitä, eivät osaa antaa apua.
Seuraavan kerran, kun menimme vierailulle tuli tuo nuoripari heti kertomaan, että miehen vatsa oli parantunut siinä hetkessä ja oli terve.
Nyt nuo nuoret jo uskovat itsekkin, mutta silloin parantuminen tapahtui sen takia, että Jumalan valtakunta tuli heitä lähelle kauttani. Minä uskon. Uskon, että Jumalan Sana on Jumala.Jos me valkeudessa vaellamme, silloin meille käy hyvin, mutta jos joku vastustaa Jeesuksen Kristuksen evankeliumia, miten hänelle käy ?
Nämä jakeet osoittavat sen mikä on oikein ja mikä on hyvä.
10. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
- todisteet tässä
Näin kirjoitetaan Jeesuksesta: korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
Mutta ei kaikki ymmärrä, ei kaikki usko Jeesukseen Kristukseen.
Kirje efesolaisille 1
1. Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
2. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
3. Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,
4. niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,
5. edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
6. sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
7. jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.
8. Tätä armoa hän on ylenpalttisesti antanut meille kaikkinaiseksi viisaudeksi ja ymmärrykseksi,
9. tehden meille tiettäväksi sen tahtonsa salaisuuden, että hän, päätöksensä mukaan, jonka hän oli nähnyt hyväksi itsessään tehdä -
10. siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaikki, mitä on taivaissa ja mitä on maan päällä.
11. Hänessä me myös olemme saaneet perintöosan, ollen siihen edeltämäärätyt hänen aivoituksensa mukaan, hänen, joka vaikuttaa kaikki oman tahtonsa päättämän mukaan,
12. että me olisimme hänen kirkkautensa kiitokseksi, me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
13. Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14. sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi - hänen kirkkautensa kiitokseksi.
15. Sentähden, kun kuulin siitä uskosta, joka teillä on Herrassa Jeesuksessa, ja teidän rakkaudestanne kaikkia pyhiä kohtaan,
16. en minäkään lakkaa kiittämästä teidän tähtenne, kun muistelen teitä rukouksissani,
17. anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
18. ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
19. ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme - sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
20. jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
21. korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
22. Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
23. joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää. Ajatuksia: Eihän se että Jeesusta kutsutaan myös Jumalan Pojaksi kumoa niitä muita nimiä joiksi Häntä myös kutsutaan, kuten Jumalan karitsa tai Jumala.
Joh.17:3 jaetta käyetään paljon "kumoamaan" Jeesuksen Jumaluus. Itse asiassahan se vahvistaa Jeesuksen Jumaluuden. Siinä sanotaan, että iankaikkinen elämä on niillä jotka tuntevat Jeesuksen. Tässä kohti oleva alkukielen sana "tuntea" tarkoittaa myös "ymmärtää,tunnustaa". Eli joka ymmärtää ja tunnustaa Jeesuksen Jumalaksi pelastuu, Jeesuksessa on siis pelastus. Ja pelastus voi olla yksin Jumalassa.
"Yhden jakeen joka on ihmislihassa väärin kirjoitettu kumotaan, kun luetaan ja
tutkitaan, Evankeliumia Johanneksen mukaan, eteenpäin"
Nämä on juuri näitä erikoisia selityksiä joilla ei ole pohjaa. Väitetään Raamatun kohtia väärennetyiksi/väärin kirjoitetuiksi/väärin käännetyiksi ilman mitään perusteita tai lähteitä. Raamattu halutaan näin muokata sopimaan omaan oppiin, kun Raamatun pitäisi muokata oppimme.Juhani 1965. Ei Isä antanut ihmiselle valintaa, miksi Jeesusta PITÄÄ kutsua, Hän MÄÄRÄSI sen.
Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, PITÄÄ kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Ei siis jumalaksi vaan Jumalan Pojaksi. Koetahan nyt uskoa sinäkin Juhani Isää Jumalaa ja tehdä Hänen tahtonsa kutsumalla Jeesusta Jumalan Pojaksi.
Koska Jeesusta kutsutaan Jumalan Pojaksi, niin hän on Jumalan Poika ei
Jumala.
Kysyisin sinulta Juhani mihin seurakuntaan kuulut kun siellä eksytystä
opetetaan??????????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial151730Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1401712Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3041352Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221098Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101086- 132984
- 285965
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3935- 10915
- 77897