Eli panadoliahan ei saa käyttää alkoholin kanssa, entä juopottelun jälkeisenä päivänä? Iskias taas vaivaa enkä voi edes istua. Alkoholilaskurin mukaan edellisen illan juomat olisivat todennäköisesti jo poistuneet elimistöstäni.
Panadol + alkoholi
8
1724
Vastaukset
- Ei ongelmia
Eihän alkoholin käyttöä ole kielletty yhdessä Panadolin kanssa. Ainakaan pakkausselosteessa Lääkelaitoksen sivulla ei puhuta mitään alkoholin kanssa käytöstä eikä sitä ole kielletty. Maksa voi tietysti rasittua jos käyttää Panadolia säännöllisesti maksimiannosta (4 g) tai lähellä sitä ja ryyppää alkoholia runsaasti ja säännöllisesti.
tarkottaakohan aloittaja mahd. Panacodia? Siinähän on se vaara että saa maksavaurion jos juopottelee kuurin aikana.
- ,.-
Panadol ja Panacod ovat yhtä kaikki samanlainen rasitus maksalle. Codeiini ei lisää maksan rasitusta mitenkään....
- Auttava käsi
Parasetamoli on maksan kautta poistuva lääkeaine, kuormitat maksaasi turhaan. Eikä sitä näin ollen suositella myöskään niinä krapulapäivinä. Käytä jotakin tulehduskipulääkettä jos mahdollista.
- krapula, mikä se on
Itse en ole mikään suuurkuluttaja, en siis alkoholin enkä myös parasetamolin kanssa. Mutta parasetamoli on itselleni se ainoa särkylääke, jota voin/saan käyttää juuri siksi, että rasittaa maksaa, ei munuaisia.
Eli jos tarvetta tulee, niin otan Panadolia olin sitten nauttinut alkoholia tai en. Mutta kuten jo alussa sanoin, en ole kummankaan ryhmän suurkuluttaja. Järkevästi käytettynä ei siis ongelmia.- Auttava käsi
Sittenhän siinä ei ole vaihtoehtoja. Korkeintaan 4g/vrk.
- krapula, mikä se on
Auttava käsi kirjoitti:
Sittenhän siinä ei ole vaihtoehtoja. Korkeintaan 4g/vrk.
No just noinhan se on. Ja tosiaan yleensä en koskaan ole joutunut edes 2g ylittämään. toisalta alkoholin nauttiminenkin jää maksimissaan ehkä kahteen annokseen, ehdottomasti kolmeen vuorokaudessa ja kaiken lisäksi aika harvoin sekin :)
Joskus mulla on jonkun leikkauksen jälkeen ollut sekä Panadol- että Panacod-reseptit särkyyn ja tosiaan aina on varoitettu niiden samanaikaisesta käytöstä. No onneksi ei ole ollut tarvetta tosiaan "suurkuluttajaksi" - Joskus käyttävä
krapula, mikä se on kirjoitti:
No just noinhan se on. Ja tosiaan yleensä en koskaan ole joutunut edes 2g ylittämään. toisalta alkoholin nauttiminenkin jää maksimissaan ehkä kahteen annokseen, ehdottomasti kolmeen vuorokaudessa ja kaiken lisäksi aika harvoin sekin :)
Joskus mulla on jonkun leikkauksen jälkeen ollut sekä Panadol- että Panacod-reseptit särkyyn ja tosiaan aina on varoitettu niiden samanaikaisesta käytöstä. No onneksi ei ole ollut tarvetta tosiaan "suurkuluttajaksi"Tosiaan tuosta Panadolin ja Panacodin yhteiskäytöstä varoitellaan. Olen kyllä joskus käyttänyt niitä yhdessä, mutta laskenut parasetamoliosuudet yhteen jotta tuota 4 g ei ylitettäisi. Siinä vaiheessa kun kivut on laantumassa ja haluaa vähentää codeiinin osuutta, olen yhdistänyt noita lääkkeitä ja muutaman päivän sisällä siirtynyt kokonaan Panadoliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202373Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3081286- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681