Panadol + alkoholi

23

Eli panadoliahan ei saa käyttää alkoholin kanssa, entä juopottelun jälkeisenä päivänä? Iskias taas vaivaa enkä voi edes istua. Alkoholilaskurin mukaan edellisen illan juomat olisivat todennäköisesti jo poistuneet elimistöstäni.

8

1805

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ongelmia

Eihän alkoholin käyttöä ole kielletty yhdessä Panadolin kanssa. Ainakaan pakkausselosteessa Lääkelaitoksen sivulla ei puhuta mitään alkoholin kanssa käytöstä eikä sitä ole kielletty. Maksa voi tietysti rasittua jos käyttää Panadolia säännöllisesti maksimiannosta (4 g) tai lähellä sitä ja ryyppää alkoholia runsaasti ja säännöllisesti.

• tarkottaakohan aloittaja mahd. Panacodia? Siinähän on se vaara että saa maksavaurion jos juopottelee kuurin aikana.

• ,.-

Panadol ja Panacod ovat yhtä kaikki samanlainen rasitus maksalle. Codeiini ei lisää maksan rasitusta mitenkään....

• Auttava käsi

Parasetamoli on maksan kautta poistuva lääkeaine, kuormitat maksaasi turhaan. Eikä sitä näin ollen suositella myöskään niinä krapulapäivinä. Käytä jotakin tulehduskipulääkettä jos mahdollista.

• krapula, mikä se on

Itse en ole mikään suuurkuluttaja, en siis alkoholin enkä myös parasetamolin kanssa. Mutta parasetamoli on itselleni se ainoa särkylääke, jota voin/saan käyttää juuri siksi, että rasittaa maksaa, ei munuaisia.

Eli jos tarvetta tulee, niin otan Panadolia olin sitten nauttinut alkoholia tai en. Mutta kuten jo alussa sanoin, en ole kummankaan ryhmän suurkuluttaja. Järkevästi käytettynä ei siis ongelmia.

• Auttava käsi

Sittenhän siinä ei ole vaihtoehtoja. Korkeintaan 4g/vrk.

• krapula, mikä se on
        Auttava käsi kirjoitti:

Sittenhän siinä ei ole vaihtoehtoja. Korkeintaan 4g/vrk.

No just noinhan se on. Ja tosiaan yleensä en koskaan ole joutunut edes 2g ylittämään. toisalta alkoholin nauttiminenkin jää maksimissaan ehkä kahteen annokseen, ehdottomasti kolmeen vuorokaudessa ja kaiken lisäksi aika harvoin sekin :)

Joskus mulla on jonkun leikkauksen jälkeen ollut sekä Panadol- että Panacod-reseptit särkyyn ja tosiaan aina on varoitettu niiden samanaikaisesta käytöstä. No onneksi ei ole ollut tarvetta tosiaan "suurkuluttajaksi"

• Joskus käyttävä
        krapula, mikä se on kirjoitti:

No just noinhan se on. Ja tosiaan yleensä en koskaan ole joutunut edes 2g ylittämään. toisalta alkoholin nauttiminenkin jää maksimissaan ehkä kahteen annokseen, ehdottomasti kolmeen vuorokaudessa ja kaiken lisäksi aika harvoin sekin :)

Joskus mulla on jonkun leikkauksen jälkeen ollut sekä Panadol- että Panacod-reseptit särkyyn ja tosiaan aina on varoitettu niiden samanaikaisesta käytöstä. No onneksi ei ole ollut tarvetta tosiaan "suurkuluttajaksi"

Tosiaan tuosta Panadolin ja Panacodin yhteiskäytöstä varoitellaan. Olen kyllä joskus käyttänyt niitä yhdessä, mutta laskenut parasetamoliosuudet yhteen jotta tuota 4 g ei ylitettäisi. Siinä vaiheessa kun kivut on laantumassa ja haluaa vähentää codeiinin osuutta, olen yhdistänyt noita lääkkeitä ja muutaman päivän sisällä siirtynyt kokonaan Panadoliin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2820
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      45
      2574
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1291
    Aihe