Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hajuhaittako??;((

"skunkki"

Oisko täällä joku asiantuntija joka osaisi kertoa,että voiko jokin sairaus aiheuttaa sen,että ihminen haisee pahalta..??Kuulostaa varmaan tosi absurdilta kysymykseltä,mutta olen tätä alkanut miettimään,että onko mahdollista..Tiedän että ketoosissa voi hengitys haista tosi pahalle,muttasitä en tässä tarkoita nyt...Olen itsekin karpannut jo maaliskuun alusta saakka,mut en oo vetänyt hiilareita niin alas,et olisin ketoosissa..??

Onko mahdollista tällainen "haiseminen"??

4

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saisi jo viiletä

      Kuumalla ilmalla alkaa haista pahalta, kun hikoilee ja hikikarpalot vierivät pitkin peppuvakoa. Kun menee kylmään suihkuun ja vaihtaa kaikki vaatteet, se taas hetkeksi rauhoittuu.

    • hth**

      On sairauksia, jotka saavat ihmisen haisemaan pahalle. Yleensä kysymys on jonkinlaisesta kyvyttömyydestä hajottaa jotain ainetta, jota sitten erittyy hien mukana.

      Tautitiloja on useita, varmaan tunnetuin trimetyyliamiuria ( en ole nyt varma kirjoitusasusta), jossa trimetyyliamiinia ei pystytä hajottamaan kehossa (entsyymipuutos) ja seurauksena on mädän kalan hajua. Monia muitakin on - lähes kaikki ovat tyypillisesti perinnöllisiä tauteja, joten niihin ei voi yhtäkkiä sairastua.

      Runsas b-vitamiinin syöminen voi saada ihon haisemaan, kun ylimääräinen b-vitamiini eritetään hiessä ulos. myös kalanmaksaöljy ja valkosipuli voivat suurina määrinä ( ihmisillä hieman eri kapasiteetit käsitellä näitä, joillain vähäkin alkaa haista iholla) erittyä hien mukana.

      Paha haju hengityksessä voi johtua myös pettävistä munuaisista ( ammoniakin haju), ketoasidoosista (makea haju)... syinä voi olla diabetes, maksavaurio, syöpä - tai vain tulehdus kurkussa tai ikenissä.

    • alkup.

      Kiitos teille parille vastauksista..lisääkin kaivataan.En tietääkseni kyllä sairasta mitään sairautta..mutta geeneissä olen "perinyt" erittäin pistävän jalkahien hajun,jolle ei voi oikein mitään muuta kuin vaihtaa kenkiä päivän mittaan ja koettaa estää ainakaan mitään jalkasieniä tarttumasta,koska se lisää tätä probleemaa..;(( Mutta nyt siis olen kysellyt muista mahd.hajulähteistä eli voiko semmosia olla..??

      Tää on minusta aivan kauheeta,koska olen erittäin siisti ja huoliteltukin naisihminen,joka huolehtii itsestään muutenkin melko hyvin..;)!

    • Anonyymi

      Olen aika huonossa kunnossa, ja kehoni haisee silloin tällöin ihan oksennukselle, vaikka en ole oksennellutkaan. Mistä lienee johtuu ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe