Adventistit uskoo,että uskosta osaton kuolee,eli kasvaa koiranputkea,mitä mieletä siitä?
Sielu ja kuolema?
67
120
Vastaukset
Matteuksen evankeliumi:
10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin."
Matteuksen evankeliumi:
16:26 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?"
Kuka se on hän, joka hukuttaa sek sielun että ruumiin helvetissä??
Aivan oikein,...ei helluntalaiset, ei adventistit, ei luerilaiset...
vaan Herra!
Kuaka siis voi tappaa sielun? Herra Jeesus, tietenkin.
No, tekeekö hän niin?
Tekee!
" Joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen" Ilm 20: 15
Säilyykö sielu tulisessa järvessä elossa?
Ei säily: " Tämä on toinen kuolema tulinen järvi"
Onko tulinen järvi toinen elämä? Ei ole, vaan se on toinen kuolema!
Ruumis ja sielu tuhoutuu siellä.
Ei ole ainuttakaan raamatun tekstiä olemassa, joka kertoisi että " sielu ei koskaan kuole" benedi kirjoitti:
Miten sinä oikein raamattua luet, sinä Semper Fidelis?
vaan Herra!
No, tekeekö hän niin?
Tekee!
" Joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen" Ilm 20: 15
Ei ole ainuttakaan raamatun tekstiä olemassa, joka kertoisi että " sielu ei koskaan kuole"Olet ulalla ystäväiseni. Sekoitat toisen kuoleman merkityksen.
Sehän tarkoittaa iankaikkista eroa Jumalasta, siis rangaistusta.
Tutuimpia kohtia, joita sinä tunnut kaipaavan, on tässä:
Markuksen evankeliumi:
9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
9:44 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
9:46 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu
9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu."- Niko.
benedi kirjoitti:
vaan Herra!
No, tekeekö hän niin?
Tekee!
Ei ole ainuttakaan raamatun tekstiä olemassa, joka kertoisi että " sielu ei koskaan kuole""Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
"Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?' Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
"Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." ( Matteus 25 )
Rangaistus on iänkaikkinen, se ei lopu koskaan ja se on ikuisessa tulessa, kuten edellinen Matteuksen evankeliumin luku selvästi kertoo. - benedi
Semper.Fidelis kirjoitti:
Olet ulalla ystäväiseni. Sekoitat toisen kuoleman merkityksen.
Markuksen evankeliumi:
9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen,
9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu."Voi yksinkertaisuutta!
Mark 9: 44...kerrotaanko tuossa että " jumalaton, syntinen ihminen ei kuole, eikä tuli sammu"?
Semper .fidelis ei ole radioaalloilla, ulalla, vaan eksyksissä.
Miten niin?
Fidelis tekee omia päätelmiä, hän aivoittelee että
jumalattomissa, kun heidät helvettiin , eli tulijärveen heitetään eli jätetään elävinä, että heissä olisi sinne jäätyään matoja.
Hän uskottelee, että jos kerran madot eivät kuole, niin silloinhan ne madot, jotka syövät näitä helvetissä olevia,
ovat elossa.
Vain ymmärtämätön noin aivoittelee.
Raamattu sanoo: " Heidän matonsa eivät kuole"
ei kerro : " Heissä olevat madot eivät kuole"
Miten tämä ratkaistaan? Helposti. ...kaikki jumalattomat kuolevat, helvetissä ja tuhoutuvat siellä, myös perkele
enkeleineen.
Jokaisella helvetissä olijalla on nimi, sillä ennen helvettiin heittämistä, he olivat tuomiolla!
Mutta madoilla ei ole nimeä, eikä henkilötunnusta, eivätkä
ne ol syntiä tehneet, siksi ne eivät kuole, kuten jumalattomat,
vaan Raamatun mukaan uudessa maassa on puutarhoja ja viiniviljelmiä..ja siellä ovat madotkin..ne eivät siis kuole.
Mutta syntiset kuolevat: " Tämä on toinen kuolema ,tulinen järvi"
Uudessa maassa ei tuleen joutuneita ihmisiä ole, mutta matoja on!
Ja tuli on sammumaton tuli, koska mikään palokunta ei sitä voi sammuttaa!
katso Malakia 4: 1-2, 3 - benedi
Niko. kirjoitti:
"Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
"Silloin nämäkin kysyvät: 'Herra, milloin me näimme sinut nälissäsi tai janoissasi, kodittomana tai alasti, tai sairaana tai vankilassa, emmekä auttaneet sinua?' Silloin hän vastaa heille: 'Totisesti: kaiken, minkä te olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähäisimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
"Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." ( Matteus 25 )
Rangaistus on iänkaikkinen, se ei lopu koskaan ja se on ikuisessa tulessa, kuten edellinen Matteuksen evankeliumin luku selvästi kertoo.Heh, rangaistuksen lopputulos on tietenkin iankaikkinen.
Mutta ei ole maanpäällä ihmistä, joka voisi asua tulessa!
Kyllä saa hymyillä näille jutuille.
Jos jumalattomien rangaistus olisi iankaikkinen, eli tämä planeetta, joka tulella puhdistettaisiin,palaisi iankaiken,...niin miten kummassa Jumala loisi tänne uuden taivaan ja uuden maan!???
Uusi Jerusalemkin laskeutuu uuteen luotuun maapallolle.
Eivät sentään pelastetut, synnytä lapsiaan tuleen, eivätkä istuta viinitarhoja, eivätkä rakenna puusta taloa tulen ruuaksi?
hah,heh...kyllä te ootte hauskoja,...mutta koska vakavasti
uskotte tuon hölyn pölyn, niin käy sääliksi.
Katsokaapas mitä Herra sanoo Siionin helluntalaisita
" Syntiset Siionissa peljästyvät,
vavistus valtaa jumalattomat:
" Kuka meistä voi asua kuluttavassa tulessa
kuka asua iankaikkisessa hehkussa" Jes 33: 14
Tottakait Siion temppeleissä on myös jumalattomia, kuten muissakin seurakunnissa.
Mutta koska tunnet Siionin virsien veisaajat nimeltä,
niin sano suoraan sen nimi, joka kykenee ja pystyy asumaan
kuluttavassa helvetin tulessa?????
Joko nyt tajuat, Niko, ettei tyhmyttä tarvii kyntää eikä kylvää.?
Mutta seurakuntasi pastori tulee saamaan selkäänsä tästä eksytyksestä, se on varmaa. - benedi
Niko. kirjoitti:
"Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.'
Rangaistus on iänkaikkinen, se ei lopu koskaan ja se on ikuisessa tulessa, kuten edellinen Matteuksen evankeliumin luku selvästi kertoo.Kerropas Niko, valehtelematta, vieläkö Eedomin alueet ja kaupunkit palavat??
Jesaja 34: 8- 10
" Ei sammu se yöllä eikä päivällä, iäti nousee siitä savu..jae 10
Miksi et ole hanakka järjestämään turisti rysää, tuonne, saisivat nähdä sun helvettisi, joka aina palaa vaan, sammumatta! Heh,...voi sun kanssa benedi kirjoitti:
Voi yksinkertaisuutta!
Mark 9: 44...kerrotaanko tuossa että " jumalaton, syntinen ihminen ei kuole, eikä tuli sammu"?
Semper .fidelis ei ole radioaalloilla, ulalla, vaan eksyksissä.
Miten niin?
Fidelis tekee omia päätelmiä, hän aivoittelee että
jumalattomissa, kun heidät helvettiin , eli tulijärveen heitetään eli jätetään elävinä, että heissä olisi sinne jäätyään matoja.
Hän uskottelee, että jos kerran madot eivät kuole, niin silloinhan ne madot, jotka syövät näitä helvetissä olevia,
ovat elossa.
Vain ymmärtämätön noin aivoittelee.
Raamattu sanoo: " Heidän matonsa eivät kuole"
ei kerro : " Heissä olevat madot eivät kuole"
Miten tämä ratkaistaan? Helposti. ...kaikki jumalattomat kuolevat, helvetissä ja tuhoutuvat siellä, myös perkele
enkeleineen.
Jokaisella helvetissä olijalla on nimi, sillä ennen helvettiin heittämistä, he olivat tuomiolla!
Mutta madoilla ei ole nimeä, eikä henkilötunnusta, eivätkä
ne ol syntiä tehneet, siksi ne eivät kuole, kuten jumalattomat,
vaan Raamatun mukaan uudessa maassa on puutarhoja ja viiniviljelmiä..ja siellä ovat madotkin..ne eivät siis kuole.
Mutta syntiset kuolevat: " Tämä on toinen kuolema ,tulinen järvi"
Uudessa maassa ei tuleen joutuneita ihmisiä ole, mutta matoja on!
Ja tuli on sammumaton tuli, koska mikään palokunta ei sitä voi sammuttaa!
katso Malakia 4: 1-2, 3Tälle palstalle näyttävät kerääntyvän kaikenlaiset harhaoppien edustajat. En halua loukata, mutta todellakin tällainen foorumi näyttää olevan omiaan keräämään kuin 'kärpäspaperi' monen sorttisia vinoutumia puhtaasta Raamatun opista.
Annihilaatio-oppi, jonka mukaan Jumalan vastustajat selviäisivät tyhjiin häviämisellä ja siten välttäisivät iankaikkisen rangaistuksen, kuuluu siis sinun pelastuksesi runko-osiin.
Kysyn, mitä luulet voittavasi rangaistuksen lakaisulla maton alle? Onko Jumala antanut sinulle valtuudet moiseen bluffiin?
Kannattaa keskittyä oman vaelluksensa suuntaan, seurata kuuliaisesti Jeesusta, EIKÄ haihatella toiveunia rangaistuksen poispyyhkäisemisestä. Sillä itsepetoksella ET hyödytä ketään.
Tuskin on aihetta jatkaa enempää tästä aiheesta. Adventistien ja JT-todistajien kohdalla ei inhimillisesti katsoen liene paljoa tehtävissä Raamatun ilmoituksen ja totuuden viemiseksi perille tässä asiassa. En ryhdy urakkaan, jossa kohde on 'tainnutettu'.
Joka tapauksessa seuraan keskustelua ja haluan olla kanssasi saman armon perillinen Kristuksessa Jeesuksessa.Semper.Fidelis kirjoitti:
Olet ulalla ystäväiseni. Sekoitat toisen kuoleman merkityksen.
Markuksen evankeliumi:
9:48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu."Katsotaampas mitä sanoo Raamattu:
13 "Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."
Paav. ensimäinen kirje Tess, 4: !3-18- efox
benedi kirjoitti:
Heh, rangaistuksen lopputulos on tietenkin iankaikkinen.
Jos jumalattomien rangaistus olisi iankaikkinen, eli tämä planeetta, joka tulella puhdistettaisiin,palaisi iankaiken,...niin miten kummassa Jumala loisi tänne uuden taivaan ja uuden maan!???
Eivät sentään pelastetut, synnytä lapsiaan tuleen, eivätkä istuta viinitarhoja, eivätkä rakenna puusta taloa tulen ruuaksi?
Tottakait Siion temppeleissä on myös jumalattomia, kuten muissakin seurakunnissa.
Mutta seurakuntasi pastori tulee saamaan selkäänsä tästä eksytyksestä, se on varmaa.>>Mutta koska tunnet Siionin virsien veisaajat nimeltä,
kuluttavassa helvetin tulessa?????>>
Siionin virsien veisaajista en tiedä mutta sevää tekstiä löytyy.
Ilm. 20:10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. - Niko.
benedi kirjoitti:
Heh, rangaistuksen lopputulos on tietenkin iankaikkinen.
Mutta seurakuntasi pastori tulee saamaan selkäänsä tästä eksytyksestä, se on varmaa.Miksi ivaat ja pilkallisesti puhut?
Raamatun Sanan selkeää opetusta sinulle esille toin, usko se mitä on Sanaan kirjoitettu, elä ihmisten korvasyyhyjä. Sirkka-Iita kirjoitti:
Katsotaampas mitä sanoo Raamattu:
13 "Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."
Paav. ensimäinen kirje Tess, 4: !3-18Hyvää iltaa sinulle, Sirkka-Iita!
Käsitän nuo lainaamasi jakeet sillä tavalla, että niissä Paavali lohduttaa veljiä (ja sisaria), joilla on poisnukkuneita läheisiä, sellaisia läheisiä, jotka ovat "Kristuksessa kuolleet".
Teksti koskee siis VELJIÄ ja heidän Kristuksessa poisnukkuneita läheisiään. Jumalattomat ja elämässään Kristuksen kieltäneet ihmiset EIVÄT ole tuon lohdutuksen piirissä.
On kuitenkin hyvä muistaa, että Jumala yksin on Tuomari.
Minun tai kenenkään ihmisen sana ei onneksi ratkaise yhdenkään sielun kohtaloa. Ratkaisun tekee Jumala, vanhurskas Tuomari.Niko. kirjoitti:
Rangaistus on iänkaikkinen, se ei lopu koskaan ja se on ikuisessa tulessa, kuten edellinen Matteuksen evankeliumin luku selvästi kertoo.Niko. Tarkoitat siis, että kun uusi taivas ja uusi maa on luotu, niin helvetti roihuaa täydellä tehollaan. Eihän se noin ole, ei sinne päinkään.
Kun uusi taivas ja maa on luotu, kaikki entinen, myös tulinen järvi on kadonnut eikä kukaan ole rangaistuksen alainen.
Ilm.21.
1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Miettikääs mitä oikein tarinoitte?!- efox
benedi kirjoitti:
vaan Herra!
No, tekeekö hän niin?
Tekee!
Ei ole ainuttakaan raamatun tekstiä olemassa, joka kertoisi että " sielu ei koskaan kuole">
No kerroppa miten tyhjiin hävitetty voi olla omassa paikassa?
Ap. t. 1:25 25. ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa." - Niko.
lappix kirjoitti:
Niko. Tarkoitat siis, että kun uusi taivas ja uusi maa on luotu, niin helvetti roihuaa täydellä tehollaan. Eihän se noin ole, ei sinne päinkään.
Kun uusi taivas ja maa on luotu, kaikki entinen, myös tulinen järvi on kadonnut eikä kukaan ole rangaistuksen alainen.
Ilm.21.
1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Miettikääs mitä oikein tarinoitte?!Jeesus sanoi rangaistuksen olevan iänkaikkinen ja tulen olevan ikuinen, minä uskon Häntä.
- benedi
Tälle palstalle näyttävät kerääntyvän kaikenlaiset harhaoppien edustajat. En halua loukata, mutta todellakin tällainen foorumi näyttää olevan omiaan keräämään kuin 'kärpäspaperi' monen sorttisia vinoutumia puhtaasta Raamatun opista.
Annihilaatio-oppi, jonka mukaan Jumalan vastustajat selviäisivät tyhjiin häviämisellä ja siten välttäisivät iankaikkisen rangaistuksen, kuuluu siis sinun pelastuksesi runko-osiin.
Kysyn, mitä luulet voittavasi rangaistuksen lakaisulla maton alle? Onko Jumala antanut sinulle valtuudet moiseen bluffiin?
Kannattaa keskittyä oman vaelluksensa suuntaan, seurata kuuliaisesti Jeesusta, EIKÄ haihatella toiveunia rangaistuksen poispyyhkäisemisestä. Sillä itsepetoksella ET hyödytä ketään.
Tuskin on aihetta jatkaa enempää tästä aiheesta. Adventistien ja JT-todistajien kohdalla ei inhimillisesti katsoen liene paljoa tehtävissä Raamatun ilmoituksen ja totuuden viemiseksi perille tässä asiassa. En ryhdy urakkaan, jossa kohde on 'tainnutettu'.
Joka tapauksessa seuraan keskustelua ja haluan olla kanssasi saman armon perillinen Kristuksessa Jeesuksessa.Rangaistus tulee, ja sen kesto on iankaikkinen,loppumaton..
mutta ihminen tulessa ei kestä kuin muutaman sekunnin ja minuutin.
Mutta sellaiset ihmiset, jotka onnistuvat pääsemään tulelta suojaan vuorten uumeniin,...ne kärsivät pitempään ennenkuin
kuluttava tuli saavuttaa heidät.
Sodoman ja Gomorran tuli, on esimerkki, raamatun mukaan iankaikkisen tulen rangaistuksesta.
Mitä siellä tapahtui? ,,,koko kaupunki paloi tuhkaksi, samoin ihmiset ja eläimet.
Juuri näin tapahtuu kun tämä maa, joka on talletettu tulelle,
kadotuksen päivää varten, poltetaan.
Tuli ja vesi ovat iankaikkisia, niitähän tarvitaan kaikkialla
maailmankaikkeudessa.
Kun Herralla oli maksun vuosi Siionin asian puoleswta Jesaja
34: 8
Niin hän poltatti Edomin kaupungin tulella joka:
" Ei sammu yöllä eikä päivällä, iäti nousee siitä savu" Jes 34: 10
Ehkä joku Siionin srk jäsen on kenties perustanut turisti rysän, ja vienyt bussilasteittain ikuiseen tulessa kitumiseen uskovia,
katsomaan " sammumatonta tulta" Heh,
Tarina ei kerro, tuliko miehelle konkurssi! Tuollainen hanke, kun se perustuu valheelle, se ei kestä.
" Tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi
teidän jalkapohjienne alle
sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot" Malakia 4: 3
Minä olen kieliä puhuva helluntalainen, ja kerron että Herra Sebaot sanoo, että helvetissä palaneet jumalattomat
tulevat tuhkaksi uskovien jalkapohjien alle.
Tiedän että osa helluntalaisista kuvittelee jotakin muuta.
Mikä ja missä on helvetti?
Kysymykseen vastaa 1 Piet 4: 7
Mikä on sitten niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan
evankeliumille kuuliaiset?
Vastaus: " The wicked shall be turned into hell, and alla the nations taht forget God" Ps 9: 17
Pahat tullaan polttamaan helvetissä, ja kaikki kansat jotka unhottavat Jumalan"
Pahat kyllä poltetaan iankaikkisella tulella, mutta pahat eivät kestä iankaikkista tulta, montakaan sekuntia.
Tuli on iankaikkinen kts Danieli 7: 10
Koska Jumala on iankaikkinen, myös tuli ,joka vuotaa ulos hänestä on iankaikkinen.
Tämän vuoksi tulta sanotaan iankaikkiseksi tuleksi,...mutta se joka sen poltettavaksi joutuu, ei ole tulessa iankaikkinen.
Pahat eivät saa iankaikkista elämää osakseen helvetin tulijärvessä.
Pelastetut sen sijaan saavat, sen JUmalan tykönä, ilman
tulta.
Helvetissä kohtalo on " iankaikkinen kuolema" eikä iankaikkinen elämä, helvetin tulijärvessä.
Mutta jos sokea, sokeaa taluttaa, niin on vaarana että he molemmat iankaikkisen tulen rangaistukseen lankeavat. - benedi
efox kirjoitti:
>>Mutta koska tunnet Siionin virsien veisaajat nimeltä,
kuluttavassa helvetin tulessa?????>>
Siionin virsien veisaajista en tiedä mutta sevää tekstiä löytyy.
Ilm. 20:10. Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.Tietystihän heitä vaivataan, kun me kuljemme heidän ylitsensä
aina ja iankaikkisesti.
Saatana enkeleineen on jumalaton? Niin on, siinä puhut totta sanoo Efox.
Ja puhun totta seuraavassakin: " ja tallaatte jumalattomat;
sillä he tulevat TOMUKSI teidän jalkapohjienne alle
sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot"
Malakia 4: 3
Ei raamattu sano ja kerro, että heitä elossa olevana vaivataan yöt ja päivät ,aina ja iankaikkisesti!!!
" Tämä on toinen kuolema tulinen järvi"...Ei heitä elävinä vaivata sen kauempaa kuin minkä he tulta kestävät.
Joh 3: 36 .kertoo että " se joka ei ole Jumalan evankeliumille kuuliainen ei ole ELÄMÄÄ NÄKEVÄ,...vaan Jumalan viha PYSYY hänen päällänsä.
Heidän kohtaloonsa ei tule muutosta., kuten Jeesukseen uskovien kohdalle tulee muutos, he saavat nähdä Jumalan, joka on iankaikkinen elämä.
Juuda 7, kertoo että Sodoman ja Gomorran tuli on esimerkki iankaikkisen tulen rangaistuksesta.
Samalla tavalla tuli helvetissä tekee asukkailleen,...he palavat poroksi.
Sodoman ja Gomorran kaupungit osoittivat mitä iankaikkinen, ja sammumaton
tuli voi tehdä. Tuli oli iankaikkinen kuten olen toteen näyttänyt,
mutta nuo kaupungit eivät olleet iankaikkisia, kuten ei ollut
Salomonin temppelikään...senkin poltti sammumaton tuli.
" heidän vaivansa savu, nousee iankaikkisesta iankaikkiseen"
kyse on fraasista...ja vaikka olisi tottakin, niin antaa heidän vaivansa savun nousta, kukas sen tietää, kun universum on ääretön, milloinka heidän vaivansa savu kohtaa seinän??
Iankaikkisuushan merkitsee ihmiselämän pituista aikaa
2 Moos 21: 5, 6
Joonakin oli kalan vatsassa iankaikkisuuden,...joka kesti 3 vrk Joona 1: 17
Tulta, joka tuhoaa pahat sanotaan " sammumattomaksi" koska
kukaan ihmisolento ei voi sitä sammuttaa
kts Matt 3: 11, 12..." mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa"
Jos helvetin tuli voitaisiin sammuttaa ihmisvoimin, ja laittein,
niin silloinhan se olisi tuli joka on sammutettavissa.
Mutta kun tämä maapallo poltetaan, sitä tulta ei voi sammuttaa. - benedi
Niko. kirjoitti:
Miksi ivaat ja pilkallisesti puhut?
Raamatun Sanan selkeää opetusta sinulle esille toin, usko se mitä on Sanaan kirjoitettu, elä ihmisten korvasyyhyjä.Miksi sinä et sitten usko sellaista Jumalan sanaa, jota ei voida tulkita väärin?
Malakia 4: 3...jos kerran jumalattomat tulevat tomuksi , meidän jalkapohjiemme alle, niin miksi valheen voimalla haluat
nostaa heidät takaisin sieltä tuleen?
Eikö niin? Sydämesi on paha ja pahanilkinen, haluat tehdä Jumalastasi kiduttajan, joka kiduttaisi ja rääkkäisi luotujaan
tässä maailmassa iankaiken.
Silloin haluat heitä kidutettavan , vielä, kun pelastetut asuvat
täällä maapallolla uudessa maassa
Me oikeat helluntalaiset kun uskomme, että Jumala luo tämän maan uudeksi, jossa me nyt elämme.
Ei Jumala anna meidän tulessa asua...eikä kiduta tulessa puutarha aitamme takana jumalattomia, kun me jo asutaan uudessa maassa.
" Eikä kipua, eikä parkua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt" Jumala
Jos sinua piestäisiin nyt, että saisit itkeä ja parkua pahan oppisi takia, niin ehkä iloitsisit kerran uudessa maassa!!!! - benedi
lappix kirjoitti:
Niko. Tarkoitat siis, että kun uusi taivas ja uusi maa on luotu, niin helvetti roihuaa täydellä tehollaan. Eihän se noin ole, ei sinne päinkään.
Ilm.21.
Miettikääs mitä oikein tarinoitte?!Huomaapas Niko, että lappix kin ..jo kääntyi kannalleni, ja poisti , helvetin tulen joka palaa iankaiken, niin että jumalattomat olisivat siellä elossa!
Synnin palkka on kuolema, ei ikuinen elämä helvetin tulijärvessä!
Käännypäs Niko Lappix kannalle - Samassa paikassa
benedi kirjoitti:
Tietystihän heitä vaivataan, kun me kuljemme heidän ylitsensä
aina ja iankaikkisesti.
Saatana enkeleineen on jumalaton? Niin on, siinä puhut totta sanoo Efox.
Ja puhun totta seuraavassakin: " ja tallaatte jumalattomat;
sillä he tulevat TOMUKSI teidän jalkapohjienne alle
sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot"
Malakia 4: 3
Ei raamattu sano ja kerro, että heitä elossa olevana vaivataan yöt ja päivät ,aina ja iankaikkisesti!!!
" Tämä on toinen kuolema tulinen järvi"...Ei heitä elävinä vaivata sen kauempaa kuin minkä he tulta kestävät.
Joh 3: 36 .kertoo että " se joka ei ole Jumalan evankeliumille kuuliainen ei ole ELÄMÄÄ NÄKEVÄ,...vaan Jumalan viha PYSYY hänen päällänsä.
Heidän kohtaloonsa ei tule muutosta., kuten Jeesukseen uskovien kohdalle tulee muutos, he saavat nähdä Jumalan, joka on iankaikkinen elämä.
Juuda 7, kertoo että Sodoman ja Gomorran tuli on esimerkki iankaikkisen tulen rangaistuksesta.
Samalla tavalla tuli helvetissä tekee asukkailleen,...he palavat poroksi.
Sodoman ja Gomorran kaupungit osoittivat mitä iankaikkinen, ja sammumaton
tuli voi tehdä. Tuli oli iankaikkinen kuten olen toteen näyttänyt,
mutta nuo kaupungit eivät olleet iankaikkisia, kuten ei ollut
Salomonin temppelikään...senkin poltti sammumaton tuli.
" heidän vaivansa savu, nousee iankaikkisesta iankaikkiseen"
kyse on fraasista...ja vaikka olisi tottakin, niin antaa heidän vaivansa savun nousta, kukas sen tietää, kun universum on ääretön, milloinka heidän vaivansa savu kohtaa seinän??
Iankaikkisuushan merkitsee ihmiselämän pituista aikaa
2 Moos 21: 5, 6
Joonakin oli kalan vatsassa iankaikkisuuden,...joka kesti 3 vrk Joona 1: 17
Tulta, joka tuhoaa pahat sanotaan " sammumattomaksi" koska
kukaan ihmisolento ei voi sitä sammuttaa
kts Matt 3: 11, 12..." mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa"
Jos helvetin tuli voitaisiin sammuttaa ihmisvoimin, ja laittein,
niin silloinhan se olisi tuli joka on sammutettavissa.
Mutta kun tämä maapallo poltetaan, sitä tulta ei voi sammuttaa.näyttää olevan muitakin kuin paholainen Ilm. 20:10. Ainakin väärä profeetta on samassa liemessä?
Jesajan kirja luku 66.
24. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle. benedi kirjoitti:
Rangaistus tulee, ja sen kesto on iankaikkinen,loppumaton..
mutta ihminen tulessa ei kestä kuin muutaman sekunnin ja minuutin.
Mutta sellaiset ihmiset, jotka onnistuvat pääsemään tulelta suojaan vuorten uumeniin,...ne kärsivät pitempään ennenkuin
kuluttava tuli saavuttaa heidät.
Sodoman ja Gomorran tuli, on esimerkki, raamatun mukaan iankaikkisen tulen rangaistuksesta.
Mitä siellä tapahtui? ,,,koko kaupunki paloi tuhkaksi, samoin ihmiset ja eläimet.
Juuri näin tapahtuu kun tämä maa, joka on talletettu tulelle,
kadotuksen päivää varten, poltetaan.
Tuli ja vesi ovat iankaikkisia, niitähän tarvitaan kaikkialla
maailmankaikkeudessa.
Kun Herralla oli maksun vuosi Siionin asian puoleswta Jesaja
34: 8
Niin hän poltatti Edomin kaupungin tulella joka:
" Ei sammu yöllä eikä päivällä, iäti nousee siitä savu" Jes 34: 10
Ehkä joku Siionin srk jäsen on kenties perustanut turisti rysän, ja vienyt bussilasteittain ikuiseen tulessa kitumiseen uskovia,
katsomaan " sammumatonta tulta" Heh,
Tarina ei kerro, tuliko miehelle konkurssi! Tuollainen hanke, kun se perustuu valheelle, se ei kestä.
" Tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi
teidän jalkapohjienne alle
sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot" Malakia 4: 3
Minä olen kieliä puhuva helluntalainen, ja kerron että Herra Sebaot sanoo, että helvetissä palaneet jumalattomat
tulevat tuhkaksi uskovien jalkapohjien alle.
Tiedän että osa helluntalaisista kuvittelee jotakin muuta.
Mikä ja missä on helvetti?
Kysymykseen vastaa 1 Piet 4: 7
Mikä on sitten niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan
evankeliumille kuuliaiset?
Vastaus: " The wicked shall be turned into hell, and alla the nations taht forget God" Ps 9: 17
Pahat tullaan polttamaan helvetissä, ja kaikki kansat jotka unhottavat Jumalan"
Pahat kyllä poltetaan iankaikkisella tulella, mutta pahat eivät kestä iankaikkista tulta, montakaan sekuntia.
Tuli on iankaikkinen kts Danieli 7: 10
Koska Jumala on iankaikkinen, myös tuli ,joka vuotaa ulos hänestä on iankaikkinen.
Tämän vuoksi tulta sanotaan iankaikkiseksi tuleksi,...mutta se joka sen poltettavaksi joutuu, ei ole tulessa iankaikkinen.
Pahat eivät saa iankaikkista elämää osakseen helvetin tulijärvessä.
Pelastetut sen sijaan saavat, sen JUmalan tykönä, ilman
tulta.
Helvetissä kohtalo on " iankaikkinen kuolema" eikä iankaikkinen elämä, helvetin tulijärvessä.
Mutta jos sokea, sokeaa taluttaa, niin on vaarana että he molemmat iankaikkisen tulen rangaistukseen lankeavat.Unohda kokonaan, siis KOKONAAN, nuo jonninjoutavat ja pelastuksemme kannalta pelkkää sekaannusta tuottavat tulenkäristysoppisi eri asteisine kuumuus-, kesto-, sijainti- ym. mielikuvituksen tuottamine variaatioineen.
Mitä luulet hyötyväsi Jeesuksen sanojen annihilaatioilla?
Keskittykäämme "benkku" siihen, että voisimme yhä ehyemmin tehdä omassa elämässämme Jumalan tahdon, päivittäin, ja ottaa Mestarimme käskyn mukaan joka päivä oman ristimme.- benedi
Unohda kokonaan, siis KOKONAAN, nuo jonninjoutavat ja pelastuksemme kannalta pelkkää sekaannusta tuottavat tulenkäristysoppisi eri asteisine kuumuus-, kesto-, sijainti- ym. mielikuvituksen tuottamine variaatioineen.
Mitä luulet hyötyväsi Jeesuksen sanojen annihilaatioilla?
Keskittykäämme "benkku" siihen, että voisimme yhä ehyemmin tehdä omassa elämässämme Jumalan tahdon, päivittäin, ja ottaa Mestarimme käskyn mukaan joka päivä oman ristimme.No, siinä sanoit totuuden. On mieletöntä keskittyä
helvetin tulen saloihin, kun meillä on pois pääsy
siitä tulesta, ...Iankaikkinen toivo, ja pelastus Jeesuksessa Kristuksessa.
On turhaa mennä ja tiedustella Beetlehemin lapsen sijaan , helvettiä ja helvetin lapsia, siinä Semper. Fidelis sanoo totuuden. - benedi
efox kirjoitti:
>
No kerroppa miten tyhjiin hävitetty voi olla omassa paikassa?
Ap. t. 1:25 25. ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa."Juudas meni ja hirttäytyi...ja joutui hautaan eli tuonelaan.
Hän nousee tuomion ylösnousemuksessa - Niko.
benedi kirjoitti:
Miksi sinä et sitten usko sellaista Jumalan sanaa, jota ei voida tulkita väärin?
Malakia 4: 3...jos kerran jumalattomat tulevat tomuksi , meidän jalkapohjiemme alle, niin miksi valheen voimalla haluat
nostaa heidät takaisin sieltä tuleen?
Eikö niin? Sydämesi on paha ja pahanilkinen, haluat tehdä Jumalastasi kiduttajan, joka kiduttaisi ja rääkkäisi luotujaan
tässä maailmassa iankaiken.
Silloin haluat heitä kidutettavan , vielä, kun pelastetut asuvat
täällä maapallolla uudessa maassa
Me oikeat helluntalaiset kun uskomme, että Jumala luo tämän maan uudeksi, jossa me nyt elämme.
Ei Jumala anna meidän tulessa asua...eikä kiduta tulessa puutarha aitamme takana jumalattomia, kun me jo asutaan uudessa maassa.
" Eikä kipua, eikä parkua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt" Jumala
Jos sinua piestäisiin nyt, että saisit itkeä ja parkua pahan oppisi takia, niin ehkä iloitsisit kerran uudessa maassa!!!!Uhkailetko minua pieksemisellä niinkuin eilisessä viestissäsi uhkailit seurakuntani pastoria pieksemisellä? Kaikki tämä sen vuoksi, että toin sinulle esille Raamatun Sanaa.
Herran Sanan opettajana täällä esiinnyt ja moisia puhut...
Todellakin on niinkuin Herra sanoi: Hedelmistään puu tunnetaan. - benedi
Niko. kirjoitti:
Uhkailetko minua pieksemisellä niinkuin eilisessä viestissäsi uhkailit seurakuntani pastoria pieksemisellä? Kaikki tämä sen vuoksi, että toin sinulle esille Raamatun Sanaa.
Herran Sanan opettajana täällä esiinnyt ja moisia puhut...
Todellakin on niinkuin Herra sanoi: Hedelmistään puu tunnetaan." Hedelmistään puu tunnetaan"
No silloinhan Jumala on samankaltainen kuin minäkin!!
" Ketä Herra rakastaa sitä hän kurittaa"
Minä suosittelin Herran kuritusta,...en itse kurita ketään.
Jeesus punoi ruoskan, ja ajoi ulos temppelistä rahanvaihtajia
ja kyyhkysten myyjiä,..Herra osaa itsekin kurittaa.
Ja eikö ole parempi että joku viisas meitä nuhtelee ja kurittaa
sanoillaan, ..koska sehän auttaa pelastuksessa.
Sanoohan raamattu: " Ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa" 2 Kor 13: 11 - benedi
Tälle palstalle näyttävät kerääntyvän kaikenlaiset harhaoppien edustajat. En halua loukata, mutta todellakin tällainen foorumi näyttää olevan omiaan keräämään kuin 'kärpäspaperi' monen sorttisia vinoutumia puhtaasta Raamatun opista.
Joka tapauksessa seuraan keskustelua ja haluan olla kanssasi saman armon perillinen Kristuksessa Jeesuksessa.Semper, Fidelis jostain syystä tahtoo väärintekijäin
elävän ikuisesti?
Eiköhän siksi, että hän ehkä itse ei pidä Jumalan kaikkia 10: tä käskyä?
" Älä kadehdi väärintekijöitä" Ps 37: 1
" Sillä niinkuin heinä heidät pian niitetään pois,
he lakastuvat niinkuin vihanta ruoho" jae 2
" Sillä pahat hävitetään,
mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan" Ps 37: 9
" Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole,
kun hänen sijaansa katsot on hän poissa" jae 10
" Mutta nöyrät perivät maan
ja iloitsevat suuresta rauhasta" jae 11
Mistä maasta Psalmista kertoo? Tietenkin uudesta maasta, tästä planeetasta, jossa nöyrät saavat asua Herran kanssa.
Jumalattomat ovat poissa, ..tosin Semper, fidelis ei niin halua olevan!
Mutta silloinhan sinäkin olet jumalaton, ja ...kun joku sijaasi
katsoo ,olet poissa! benedi kirjoitti:
Semper, Fidelis jostain syystä tahtoo väärintekijäin
elävän ikuisesti?
Eiköhän siksi, että hän ehkä itse ei pidä Jumalan kaikkia 10: tä käskyä?
" Älä kadehdi väärintekijöitä" Ps 37: 1
" Sillä niinkuin heinä heidät pian niitetään pois,
he lakastuvat niinkuin vihanta ruoho" jae 2
" Sillä pahat hävitetään,
mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan" Ps 37: 9
" Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole,
kun hänen sijaansa katsot on hän poissa" jae 10
" Mutta nöyrät perivät maan
ja iloitsevat suuresta rauhasta" jae 11
Mistä maasta Psalmista kertoo? Tietenkin uudesta maasta, tästä planeetasta, jossa nöyrät saavat asua Herran kanssa.
Jumalattomat ovat poissa, ..tosin Semper, fidelis ei niin halua olevan!
Mutta silloinhan sinäkin olet jumalaton, ja ...kun joku sijaasi
katsoo ,olet poissa!En ymmärrä, enkä välitäkään ymmärtää, sinun askarointiasi jumalattomien tuomion kestolla ja heidän sielunsa kohtalolla muutenkaan. Minulle tuon aihepiirin spekulointi on turhaa.
Eikö sinunkin pitäisi keskittyä oman sielusi pelastuksen asiaan ja lakata vähättelemästä jumalattomien tuomiota. Voit kaiketi hyväksyä sen, että jumalattomien rangaistus viimeisen tuomion jälkeen EI ole mikään kevyt viihdetuokio, vaan totisen hammastenkiristyksen paikka?
Jos voit tuon periaatteen hyväksyä, niin miksi se ei riitä sinulle?
Paljonko sinua hyödyttää pähkäillä hammastenkiristyksen mahdollisilla lievennyksillä keston tai tuskan kovuuden suhteen?
Oletko muodostamassa siitä uutta ('better'?) evankeliumia?
Pääsitkö perille minun arjen logiikastani? Pohdippa sitä hetki.
Sinun arviosi minun oman uskoni ja toivoni perusteista jätän kommentoimatta. Keskitytään Benkku omaan kilvoitukseen.
Ystävällisin terveisin,
SF- benedi
En ymmärrä, enkä välitäkään ymmärtää, sinun askarointiasi jumalattomien tuomion kestolla ja heidän sielunsa kohtalolla muutenkaan. Minulle tuon aihepiirin spekulointi on turhaa.
Eikö sinunkin pitäisi keskittyä oman sielusi pelastuksen asiaan ja lakata vähättelemästä jumalattomien tuomiota. Voit kaiketi hyväksyä sen, että jumalattomien rangaistus viimeisen tuomion jälkeen EI ole mikään kevyt viihdetuokio, vaan totisen hammastenkiristyksen paikka?
Jos voit tuon periaatteen hyväksyä, niin miksi se ei riitä sinulle?
Paljonko sinua hyödyttää pähkäillä hammastenkiristyksen mahdollisilla lievennyksillä keston tai tuskan kovuuden suhteen?
Oletko muodostamassa siitä uutta ('better'?) evankeliumia?
Pääsitkö perille minun arjen logiikastani? Pohdippa sitä hetki.
Sinun arviosi minun oman uskoni ja toivoni perusteista jätän kommentoimatta. Keskitytään Benkku omaan kilvoitukseen.
Ystävällisin terveisin,
SFEn minä sanokaan suurella äänellä, että tulinen järvi,
saa kunnian ja ylistyksen vaan sanon:
" Karitsa" joka on teurastettu, on arvollinen saamaan
voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden
ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen" Ilm. 5: 12
mutta syöväthän penikatkin niitä muruja , joita
heidän Herransa pöydältä tipahtavat.
Sinulle SF putoaa varmaan saman Herran pöydältä kalan palasia, ja ruotoja..ole niistä kiitollinen...minä olen
kiitollinen elävän leivän muruista.
Eikä elämän leipä eikä paikka ole suinkaan helvetin tulijärvi
koska " Katso, he ovat kuin kuivat korret
: tuli polttaa heidät;
he eivät pelasta henkeään liekin vallasta.
Se ei ole hiillos heidän lämmitelläkseen
eikä valkea, jonka ääressä istutaan" Jesaja 47: 14
Vaikka minulle tippuu muruja Herran pöydästä, niin silti
annan Hänen omastaan sinullekin, ettet ajatustesi pettämänä paatuisi.
Ja oppisit ymmärtämään millainen Jumala on!!
Itsehän opetat että Ilm 21: 1-4 kerrotaan että Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole"
Mutta älä opeta, että on kaksi maa planeettaa, jossa toisessa on ikuisesti palava helvetin tuli, ja jumalattomat
jotka pitävät seuraa nuotion äärellä, ja sitten pelastetuille on uusi maa ja uusi taivas,.toinen maa..kun kuitenkin se on tämä sama,
mutta tulella puhdistettuna!!
" eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva,
sillä kaikki entinen on mennyt" jae 4
Miksi sinä teet sitä ,joka on pahaa Jumalan silmissä, ja opetat Nikon kanssa, että vielä uudessa maassakin on jumalattomilla, kipua, ja parkua ja tuskaa???
Ja ettei entinen ole vielä mennyt.
Sinä teet monen epävarman ihmisen, hulluksi..jos hänellä ei ole vielä pelastusvarmuutta, ja uskoa " teurastettuun Karitsaan"
Olen ainakin kuullut, kuinka moni helluntalais nuori, on tämän oppisi takia juossut junan ja auton alle, kun epäusko pelastuksesta on kiusannut.
Senkö takia he juoksivatkuolemaan, kun halusivat päästä helvettiin kuoleman jälkeen? Ei, vaan siksi kun kauhu ja pelko valtasivat heidän mielensä...ja nyt vanhemmat ja seurakunta surevat heitä.
Ja kuitenkin he nukkuvat haudoissaan ja odottavat joko vanhurskasten tahi vääräin ylösnousemusta.
Itse tiedät mikä on tuomio niille, jotka pyrkivät opettajiksi ja opettavat väärin.
Eikö helvetin tulijärvi ole tässä maassa kirottujen paikka???
On.
Ja katso: " Eikä mitään kirousta ole enää oleva.
Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva,
ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
ja näkevät hänen kasvonsa....Ilm 22: 3, 4
Savun ja tulenko takia helvetissä olijat eivät näe hänen, "Karitsan" kasvoja?...mutta pelastetut näkevät, kun eivät ole tulessa, vaan mukamas tulen vieressä!
Tämän opin takia sanon: " Se oppi olkoon kirottu, niin myös, sen opin opettajat!
Ps 37: 10...on aika jolloin tulijärveä ei enää ole, eikä tulessa ole ketään.
" Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ( enkelit) ja maan päällä (ihmiset) ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain, minä kuulin sanovan:
" Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti" Ilm 5: 13
Huutavatko jumalattomat helvetistä maan päällä myös noin?
Hekin saavat palkkansa maan päällä!
" Vanhurskas saa palkkansa maan päällä, saati sitten jumalaton ja syntinen" Raamattu
Jumala voi tuhota sielun (veren) ja ruumiin Matt 10: 28
ja niin hän tekeekin Hesekiel 18: 4....kaikki sielut vat minun,
se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava!!
Ketä siis tulee peljätä? eikö sitä joka voi tuhota koko sielun,...sielun ja ruumiin...ja tekös uskallatte opettaa:
" Sielu ei kuole tulessakaan!!
Helvetissä hukutaan tuleen!! Mutta lue joh 3: 16
...ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi...
kuka on ansainnut helvetin tulen?
" joka sanoo , sinä hullu, on ansainnut helvetin tulen" Matt 5: 22 Raamattu sanoo: " Hullu sanoo sydämessään Jumalaa ei ole"
Eikö juuri sellainen, joka ei usko Jumalaan, ja Jumalaa, ole
helvetin tulen ansainnut?
" Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun, minunun isäni kodissa on monta asuinsijaa---Jeesus
Raamattu kertoo Matt 5: 29, ja 30,...että koko ruumis
heitetään helvettiin, ja silloinhan siellä on sielukin!
" Se, sielu, joka syntiä tekee sen on kuoltava.
Jumalan armolahja on kuitenkin iankaikkinen elämä.
Mutta armon varassa eläessä ei saa puhua valhetta Jumalasta, eikä ihmisistä!
- vanha ja vakaa
Niin ja sielu jalostuu tuhansien jälleensyntymien ketjussa.
Täällä käymme koulua ja karma on opettajamme.
Helvettiä muuten ei ole, se on täällä maan päällä. Kukin saa elämänolosuhteet ansioidensa mukaan täällä maan päällä. Kuka helvettiin kuka yltäkylläisyyteen , mitä kylvät sitä niität.- benedi
Vanha ja vakaa , on epävakaa!
Saiko esim. Job , ansioidensa mukaan?
Kuoli lapset, karja, talot romahti , ja jobin liha mätäni päälle.
Kuka sai ansionsa mukaan?
Jobin ystävät, ja saatana saa ansionsa mukaan! - Niko.
Kirjoitit: " Kukin saa elämänolosuhteet ansioidensa mukaan täällä maan päällä. "
Moni saa elämänolosuhteet joihin heillä itsellään ei ole osaa eikä arpaa. - vanha ja vakaa
Niko. kirjoitti:
Kirjoitit: " Kukin saa elämänolosuhteet ansioidensa mukaan täällä maan päällä. "
Moni saa elämänolosuhteet joihin heillä itsellään ei ole osaa eikä arpaa.jos tietäisimme mitä kaikkea olemme aikaisemmissa elämissämme trehneet saisisimme hermoromahduksen.
Kaikella on tarkoituksensa, ei syyttä joku synny afrikkaan pakolaisleirille kuoleman ja hädän keskelle ja toinben taas paltsiin yltäkylläisyyteen.
Mitään sattumaa ei ole olemassa. Karman lakia tutkimalla ymmärrät asiat. - Niko.
vanha ja vakaa kirjoitti:
jos tietäisimme mitä kaikkea olemme aikaisemmissa elämissämme trehneet saisisimme hermoromahduksen.
Kaikella on tarkoituksensa, ei syyttä joku synny afrikkaan pakolaisleirille kuoleman ja hädän keskelle ja toinben taas paltsiin yltäkylläisyyteen.
Mitään sattumaa ei ole olemassa. Karman lakia tutkimalla ymmärrät asiat.En usko idän uskontojen opetuksiin.
On vain yksi Totuus ja se Totuus on Jeesus Kristus!
Hän on ainoa Tie.
Raamatun Sana kertoo Hänestä ja sieltä löytyvät elämän Sanat jokaiselle etsivälle.
Jeesus on luvannut, että jokaiselle kolkuttavalle avantaan ja etsivä löytää. Käännyy siis sinäkin Hänen puoleensa.
Hän on Tie, Totuus ja Elämä. - vanha ja vakaa
Niko. kirjoitti:
En usko idän uskontojen opetuksiin.
On vain yksi Totuus ja se Totuus on Jeesus Kristus!
Hän on ainoa Tie.
Raamatun Sana kertoo Hänestä ja sieltä löytyvät elämän Sanat jokaiselle etsivälle.
Jeesus on luvannut, että jokaiselle kolkuttavalle avantaan ja etsivä löytää. Käännyy siis sinäkin Hänen puoleensa.
Hän on Tie, Totuus ja Elämä.en minäkään usko ihan kaikkeen mutta jälleensyntymistä on opetettu alkukristillisyydessäkin ja oppi on poistettu raamatusta.
Jeesus ja jumala on ehkä ymmärretty väärin, ne ovat ehkä vain sisäisesti meissä tunnetiloina eivät siis ihmiskunnan ulkopuolisia olentoja.
Sitäpaitsi jumalasta ja jeesuksesta ei ole mitään näyttöä.
Apostoli Pietari antaa vähän samantapaisia viitteitä lihallisista uskovaisista:
2.Pietarin kirje 2
12 "Mutta niin kuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,"
Juudas 1
10 "Nämä sitävastoin herjaavat sitä, mitä eivät tunne; mutta minkä he järjettömäin eläinten tavoin luonnostaan ymmärtävät, sillä he turmelevat itsensä."- efox
Jos tarkoitat tiedottomassa tilassa olemista. Luuk. 16 luku kertoo rikkaasta miehestä joka ei ollut tyhjiin hävitetty. Eikä kyseessä ole vertaus. Jeesus käytti tunnetun henkilön Aabrahamin nimeä joka olisi loukannut juutalaisia.
- benedi
Luuk 16 luku on vertausten jatkumoa...Jeesus edellä kertoi paljon muita vertauksia.
Vertaukseksi kertomus osoittautuu helposti.
" Aabrahamin helmaan ei mahdu kuin yksi ihminen, ja silti kuolleet toimitettiin Aabrahamin helmaan.
Vertaus on myös se, ettei helvetistä voi huudella taivaaseen, jos Aabraham siellä olisi.
Ääni kantaa 50- 100 m, ja helvetti ja taivas eivät ole vierekkäin.
Paavali temmattiin Jumalan paratiisiin kolmanteen taivaaseen. Paratiisi on nyt taivaassa...ja taivaassa ei ole helvettiä.
Jos ns. " kuumassa paikassa " on jano, niin kukaan ei ole niin hölmö, että pyytää vettä, sen verran kuin sormi kestää
märkänä.
Sillä vesimäärällä ( tippa vettä) ei janoa sammuteta!!...vertaus siis sekin.
Mitä Aabrahamiin tulee, niin hän oli kuollut ja haudattu Iisakin
ja Ismaelin toimesta Makpelan luolaan, heettiläisen Efronin, Sooharin pojan vainiolle, joka on itään Mamresta
1 Moos 25: 8, 9
Aabraham ei ollut tässä kertomuksessa edes elossa.
Raamattu kertoo yksiselitteisesti, ettei ole tekoa eikä ajatusta tuonelassa, jonne olet menevä!!
Aabrahamin aivot olivat lahonneet jo ajat sitten, ja muutoinkaan hänellä ei ole valtaa herättää ketään kuolleista.
Se valta on yksin Kristuksella.
" Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet" Jeesus
Kuolleisiin ja vainaja henkiin sekaantuminen on kauhistus Jumalalle,...se on spiritismiä, ja siis suuri synti.
" Sillä ei tuonela sinua (Herraa) kiitä,
ei kuolema sinua ylistä: eivät hautaan vaipuneet pane sinun totuuteesi toivoansa" Jesja 38: 18
Tässä vertauksessa rikas mies oli siis " väärä, ja syntinen"?
Katsotaanpa mitä Pietari sanoo tähän asiaan.
" Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät"
2 Piet 2: 9
Tuonelassa ihmiset siis lepäävät, eli nukkuvat haudoissaan kunnes Jeesus herättää.
Joh 5: 28, 29
" Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee. jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä" Joh 5: 28
" Ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet,( lasarus)
elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet ( rikas mies) tuomion ylösnousemukseen" jae 29
Lue myös Ilm. 20: 15...ja Ilm 22: 12
Ja katso 1 Tess 4: 13- 18
Salaisuus on nyt paljastettu!
Ja itseasiassa, Jeesus sen sanookin Luuk 16: 29
" " Heillä ( siis elävillä) on Mooses ja profeetat kuulkoot niitä"
Eli jos joku haluaa tietoa kuolleitten tilasta, niin lukekoon aiheesta Mooseksen kirjoista, ja profeetoista!
Jeesus oli profeetta ja hän sanoi suoraan: " Tyttö on kuollut"
ja " Lasarus on kuollut, mutta minä herätän hänet"
efoxit on aina teidän keskuudessanne, mutta totuutta teillä ei ole aina! - efox
benedi kirjoitti:
Luuk 16 luku on vertausten jatkumoa...Jeesus edellä kertoi paljon muita vertauksia.
Vertaukseksi kertomus osoittautuu helposti.
" Aabrahamin helmaan ei mahdu kuin yksi ihminen, ja silti kuolleet toimitettiin Aabrahamin helmaan.
Vertaus on myös se, ettei helvetistä voi huudella taivaaseen, jos Aabraham siellä olisi.
Ääni kantaa 50- 100 m, ja helvetti ja taivas eivät ole vierekkäin.
Paavali temmattiin Jumalan paratiisiin kolmanteen taivaaseen. Paratiisi on nyt taivaassa...ja taivaassa ei ole helvettiä.
Jos ns. " kuumassa paikassa " on jano, niin kukaan ei ole niin hölmö, että pyytää vettä, sen verran kuin sormi kestää
märkänä.
Sillä vesimäärällä ( tippa vettä) ei janoa sammuteta!!...vertaus siis sekin.
Mitä Aabrahamiin tulee, niin hän oli kuollut ja haudattu Iisakin
ja Ismaelin toimesta Makpelan luolaan, heettiläisen Efronin, Sooharin pojan vainiolle, joka on itään Mamresta
1 Moos 25: 8, 9
Aabraham ei ollut tässä kertomuksessa edes elossa.
Raamattu kertoo yksiselitteisesti, ettei ole tekoa eikä ajatusta tuonelassa, jonne olet menevä!!
Aabrahamin aivot olivat lahonneet jo ajat sitten, ja muutoinkaan hänellä ei ole valtaa herättää ketään kuolleista.
Se valta on yksin Kristuksella.
" Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet" Jeesus
Kuolleisiin ja vainaja henkiin sekaantuminen on kauhistus Jumalalle,...se on spiritismiä, ja siis suuri synti.
" Sillä ei tuonela sinua (Herraa) kiitä,
ei kuolema sinua ylistä: eivät hautaan vaipuneet pane sinun totuuteesi toivoansa" Jesja 38: 18
Tässä vertauksessa rikas mies oli siis " väärä, ja syntinen"?
Katsotaanpa mitä Pietari sanoo tähän asiaan.
" Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät"
2 Piet 2: 9
Tuonelassa ihmiset siis lepäävät, eli nukkuvat haudoissaan kunnes Jeesus herättää.
Joh 5: 28, 29
" Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee. jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä" Joh 5: 28
" Ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet,( lasarus)
elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet ( rikas mies) tuomion ylösnousemukseen" jae 29
Lue myös Ilm. 20: 15...ja Ilm 22: 12
Ja katso 1 Tess 4: 13- 18
Salaisuus on nyt paljastettu!
Ja itseasiassa, Jeesus sen sanookin Luuk 16: 29
" " Heillä ( siis elävillä) on Mooses ja profeetat kuulkoot niitä"
Eli jos joku haluaa tietoa kuolleitten tilasta, niin lukekoon aiheesta Mooseksen kirjoista, ja profeetoista!
Jeesus oli profeetta ja hän sanoi suoraan: " Tyttö on kuollut"
ja " Lasarus on kuollut, mutta minä herätän hänet"
efoxit on aina teidän keskuudessanne, mutta totuutta teillä ei ole aina!>>Eli jos joku haluaa tietoa kuolleitten tilasta, niin lukekoon aiheesta Mooseksen kirjoista, ja profeetoista"
Kiitos neuvosta tehdään niin. Oliko Jaakob väärässä kun luuli joosefin olevan tuonelassa? Voiko olemattoman tykö voi mennä?
1. Moos. 37:33. Ja tarkastettuaan sen hän sanoi: "Tämä on minun poikani ihokas. Villipeto on hänet syönyt; totisesti, Joosef on raadeltu kuoliaaksi."
34. Ja Jaakob repäisi vaatteensa, pani säkin lanteilleen ja suri poikaansa pitkät ajat.
35. Ja kaikki hänen poikansa ja tyttärensä kävivät häntä lohduttamaan, mutta hän ei huolinut lohdutuksesta, vaan sanoi: "Murehtien minä menen tuonelaan poikani tykö."
>>Jos ns. " kuumassa paikassa " on jano, niin kukaan ei ole niin hölmö, että pyytää vettä, sen verran kuin sormi kestää
märkänä.
Sillä vesimäärällä ( tippa vettä) ei janoa sammuteta!!...vertaus siis sekin.>>
Vettäkin löytyy ilman vertausta.
Hes. 31:16. Hänen kaatumisensa ryskeestä minä panin kansakunnat vapisemaan, kun minä syöksin hänet alas tuonelaan, hautaanvaipuneitten pariin. Mutta lohdutetuiksi tulivat maan syvyydessä kaikki Eedenin puut, Libanonin valiot ja parhaat, kaikki, jotka vettä juovat. - benedi
efox kirjoitti:
>>Eli jos joku haluaa tietoa kuolleitten tilasta, niin lukekoon aiheesta Mooseksen kirjoista, ja profeetoista"
Kiitos neuvosta tehdään niin. Oliko Jaakob väärässä kun luuli joosefin olevan tuonelassa? Voiko olemattoman tykö voi mennä?
1. Moos. 37:33. Ja tarkastettuaan sen hän sanoi: "Tämä on minun poikani ihokas. Villipeto on hänet syönyt; totisesti, Joosef on raadeltu kuoliaaksi."
34. Ja Jaakob repäisi vaatteensa, pani säkin lanteilleen ja suri poikaansa pitkät ajat.
35. Ja kaikki hänen poikansa ja tyttärensä kävivät häntä lohduttamaan, mutta hän ei huolinut lohdutuksesta, vaan sanoi: "Murehtien minä menen tuonelaan poikani tykö."
>>Jos ns. " kuumassa paikassa " on jano, niin kukaan ei ole niin hölmö, että pyytää vettä, sen verran kuin sormi kestää
märkänä.
Sillä vesimäärällä ( tippa vettä) ei janoa sammuteta!!...vertaus siis sekin.>>
Vettäkin löytyy ilman vertausta.
Hes. 31:16. Hänen kaatumisensa ryskeestä minä panin kansakunnat vapisemaan, kun minä syöksin hänet alas tuonelaan, hautaanvaipuneitten pariin. Mutta lohdutetuiksi tulivat maan syvyydessä kaikki Eedenin puut, Libanonin valiot ja parhaat, kaikki, jotka vettä juovat.Höh, No voi yksinkertaisuutta, mitä suomailaisissa esiintyy.
" murehtien minä menen tuonelaan poikani tykö" Jaakob
Tuohan on vertauskuvallista puhetta...aivan samalla tavalla sanovat nekin, joiden lapsi on surmattu, tai hänen ylitsensä on autolla ajettu.
Tottakait suuri murhe ajaa ihmistä tuonelaan, eli hautaan.
Jaakobin kohdalla kääntyi onneksi katkera murhe!!
Jaakob olikin elossa, samoin Joosef, faraon käskynhaltijana
- Et ilmeisesti
ole adventisti nimim. "minävaann"? Mitä mieltä itse olet asiasta?
- minävaann
En usko sielun kuolevan niinkuin te ad. opetatte,eli ei uskovat poltetaan tai jotain sinnepäin.
Uskon niinku Semper Fidelis laittoi tuohon.- efox
Näkemyksesi ei sovi Baabelin kuninkaaseen eikä niihin jotka hänet näkevät?
Jes. 14:15. Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan.
16. Jotka sinut näkevät, ne katsovat pitkään, tarkastavat sinua: 'Onko tämä se mies, joka järisytti maan, järkytti valtakunnat,
- minävaann
Missä olis Hellari saarnoja aihesta sielu ja kuolema?? Mä en löytäny,ku Adventistien..
Sielu kuuluu elävään lihalliseen ihmiseen ja myös eläimiin. Siis elävä olento on sielu kokonaisuutena. Ei ole mitään erillistä sielua, joka jäisi eloon ihmisen tai eläimen kuollessa.
- Olet tietämätön
Jumalan Sanassa ja esiinnyt opettajana!
lappix: ""Ei ole mitään erillistä sielua, joka jäisi eloon ihmisen tai eläimen kuollessa.""
1. Kun. 17:21. Sitten hän ojentautui pojan yli kolme kertaa, huusi Herraa ja sanoi: "Herra, minun Jumalani, anna tämän pojan sielun tulla häneen takaisin."
22. Ja Herra kuuli Eliaa, ja pojan sielu tuli häneen takaisin, ja hän virkosi henkiin.On sotkettu käsitykset elämän henkäyksestä ja sielusta. Ne ovat kaksi eri asiaa, ilman elämän henkäystä ei ole elävää sieluakaan.
- benedi
Elia, joka oli kuollutta poikaa herättämässä, huusi Herraa ja sanoi: " Herra minun Jumalani, anna tämän pojan sielun tulla häneen takaisin" 1 kunink. 17: 21
Raamattu kertoo että ihmisen sielu on veri!
Siksi verta ei saa syödä, koska siinä on sielu.
Raamattu kertoo: " Henki on se, joka eläväksi tekee, ei liha mitään hyödytä"
Pojan henki tuli takaisin, ja veri rupesi taas virtaamaan valtimoissa...ja niin pojasta tuli taas elävä sielu.
" Henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin"
Herra antaa ja ottaa, minkäs teet?
Elävä ihminen, jossa veri eli sielu kiertää on " Elävä sielu"
Tekevätkös mukamas kuolleet syntiä?? Hä?
" Se, sielu, joka syntiä tekee , sen on kuoltava" Raamattu.
Eihän ihmisen veri, varasta, valehtele, ja tee pahaa, ...vaan elävä ihminen, jossa elävä veri eli sielu virtaa valtimoissa ja laskimoissa.!
Tässä on totuus, sitä etsikää
- Onko näillä
sieluilla elämänhenkäys (Ilm. 6:9-11)? Saat opettaa.
Ilm. 6:9. Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli. 10. Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
11. Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.
lappix: ""ilman elämän henkäystä ei ole elävää sieluakaan.""En opeta, vaan totean että:
1. Moos. 2:7
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.
Ilman sieraimiin puhallettua elämän henkäystä olento on kuollut, ei siis ole elävä sielu.- benedi
Ilm. 6 luku Tässä luvussa olevat tapahtumat sijoittuvat taivaaseen.
Karitsa, Jeesus istuu valtaistuimellaan taivaassa.
Ilm. 6: 9 ..kertoo että nämä jotka " huusivat suurella äänellä" jae 10..."olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja todistuksen tähden, joka heillä oli" jae 9
He siis olivat kuolleet " ja kuolleet eivät tiedä mitään"
Ja Herra Jeesus on herättävä heidät viimeisenä päivänä"
Vaikka kuollut huutaa, ja veri, kuten Aabelin veri huutaa maasta, niin kuollut ei ole elossa, veri ei elä...ja koko sielu, eli " elävä sielu" on kuollut.
Kyseessä on tehoste, kielikuva , vertaus
- Niko.
Käyn Raamatun valossa hieman läpi tätä vaikeaa kysymystä.
Vaikean kysymyksen ja asian tekee se, että kyseessä on Raamatun mukaan kammottava paikka, paikka jota ei kenellekään koskaan saattaisi toivoa!
Käydään kuitenkin Sanan valossa läpi tätä vaikeaa aihetta. Onko kyseessä "pois haihtuminen" vaiko kirkkohistorian perinteisen näkemyksen mukainen ikuinen ja jatkuva piina?
Selvästikin tässä tuntuu olevan ihmisten keskuudessa paljon epäselvyyksiä ja viimevuosina on alkanut nostamaan päätään paljon oppi siitä, että kadotus ei olisikaan ikuinen ja jatkuva piina, vaan pikemminkin tuomio jonka voimassaoloaika olisi ikuinen, mutta ei jatkuvana piinana.
Yleisemmin tästä näkemyksestä käytetään nimitystä annihilationismi.
Tarkastellaan nyt näitä molempia näkemyksiä Sanan valossa.
Raamattu käyttää kuvauksia, kuten "toinen kuolema", "tulinen järvi". Jumalaa itseään kuvataan "kuluttavaksi tuleksi". Tältä pohjalta on helppo ymmärtää näkemys siitä, että helvetin vaikutus todellakin olisi "kuluttava" kuten luonnollisella tulella ja samoin, eikös toisen kuoleman pitäisi kans päättää elämä seuraavassa maailmassa?
Raamatussa tuli ei aina kuitenkaan ole kuluttava.
Mooses näki palavan pensaan kuullessaan Jumalan ja tuli ei kuluttanut pensasta. Myöskään Danielin ystävät eivät "kuluneet" kuumassa uunissa Nebukadnessarin heittäessä heidät sinne.
Luukkaa evankeliumin luku 16 kertoo rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta. Kuvaus antaa viitteitä samasta. Tulen ominaisuudet ovat selvästi läsnä, kuumuus, polttavuus, mutta merkkejä nopeasta ja hetkellisestä "pois palamisesta" ei ole. Tässä ei tule ilmi, että tuli kuluttaisi.
Myös Jeesuksen opetuksessa helvetistä on huomioitavaa seikka, jossa mainitaan; "madot jotka eivät kuole". Tulen kuluttava vaikutus ei siis myöskään näyttäisi kohdistuvan niihin. ( Mark. 9:44 )
Myös Johannes puhuu ilmestyskirjassa luvussa 14 ikuisesti nousevasta savusta.
Olisi merkillistä, jos savu olisi ikuisesti nouseva, vaikka kuluttava tuli olisi polttanut kaiken pois välittömästi.
Jotkut selittävät savun olevan merkkinä. Merkkinä kenelle? Jumalalleko, vaiko kentis paratiisissa oleville? Minkä ihmeen takia?
Matteuksen evankeliumi luku 25 jae 41 sekä 46, mainitaan sana "iänkaikkinen" tarkoittaen sekä tulta, että rangaistusta.
Uusi Testamentti käyttää helvetistä kuvatessaan vielä voimakkaampaa sanontaa "aina ja iänkaikkisesti" ( Ilm. 14:11 sekä 20:10 ). Kreikaksi "eis tous aionas ton aionon", tarkoittaen loppumatonta aikaa.
Ilmestyskirja 14:11 osoittaa selvästi, että kyse on loppumattomasta ajasta, jossa heille jotka siellä ovat, ei ole lepoa, ei päivän lepoa ei liion yön lepoa. Kuvaus on karmea.
On myös syytä muistaa se, että jokainen on tuomiopäivänä jokainen on nouseva ja saava uuden ruumiin! Toiset ikuiseen elämään, toiset heti tuhottaviksiko? Miksi nähdä moinen vaiva?
Ja miksi Raamattu kuvaa helvettiä paikkana jota "valmistetaan". Miksi nähdä kaikki tämä vaiva, kun kerran Herran yksi Sana riittää halutessaan tuhoamaan lopullisesti jokaisen?
Kuinka tämä "olemattomaksi" katoaminen tulisi olla se pelkoa ja kauhistusta aiheuttava paikka ja tila?
Jeesus itse suurella vakavuudella ja kauhun tuntein helvetistä paikkana, jonne Hän ei kenenkään toivo ikinä joutuvan. Kauhistuttava paikka, jonka vertauskuvana Hän käytti Jerusalemin kaamean historian omaavaa kaatopaikkaa Gehennaa, Hinnomin laaksossa.
Kyllä helvetin pelko on paljon suurempi ja vakavampi asia kuin pelkkä kuoleman pelko!
Jeesus puhui tästä vaikeasta aiheesta nimenomaan siksi, että Hänen seuraajansa pysyisivät Herran pelossa ja tarkkaisivat vaellustaan. Rakkaita ystäviään varoittaen Hän kaikesta puhui!
Ilmestys kirja kertoo myös, että antikristus, jota Paavali kutsuu "laittomuuden ihmiseksi" ( 2. Tess. 2:3 ) ja lopunajan väärä profeetta heitetään pedon kanssa helvettiin, tuliseen järveen. Ilmestyskirja luku 19:20 kertoo, että heitä vaivataan siellä ikuisesti. Laittomuuden ihminen, eli antikristus ja väärä profeetta ovat ihmisiä, he eivät "haihdu" pois, vaan vaiva on ikuinen. Kuinka siis olisi toisin muiden sinne joutuvien osalta?
Jeesus puhuu evankeliumissaan tästä. Hän kertoo "karkottamisesta, ulos jättämisestä ja heittämisestä". Kaamein kohtalo mitä koskaan kenellekään voi tapahtua.
Sanan valossa tämän vaikean aiheen edessä en voi todeta muuta kuin sen, että se näkemys, joka kirkkohistoriassa perinteisesti on esillä ollut on Raamatun mukainen!
Lopuksi tahdon muistuttaa sen, että Herra Jeesus on tullut pelastukseksi meille jokaiselle! Häneen uskomalla meille jokaiselle on armon kautta valmistettu paikka paratiisissa, Hänen tykönänsä! Uskomalla Häneen, turvaamalla Häneen joka meidän edestämme kärsi kaiken kivun ja tuskan, antoi henkensä. Niin suunnattoman paljon Hän meitä rakasti, jotta me Hänessä saisimme elämän!
Kääntymällä Hänen puoleensa, uskomalla Häneen, meillä on Hänessä ikuinen elämä paratiisissa! Kuulkaa ja uskokaa siis Häneen!Nikolle. Jumalattomat kokevat toisen kuoleman sen jälkeen, kun heidät on herätetty tuhannen vuoden kuluttua tuomiolle. Jollei nimeä löydy elämän kirjasta, heitä kohtaa toinen kuolema - lopullinen tuho. Maan päällä elossa olevat jumalattomat tuhotaan Jeesuksen tulemuksessa.
Niin kertoo Raamattu.- Niko.
lappix kirjoitti:
Nikolle. Jumalattomat kokevat toisen kuoleman sen jälkeen, kun heidät on herätetty tuhannen vuoden kuluttua tuomiolle. Jollei nimeä löydy elämän kirjasta, heitä kohtaa toinen kuolema - lopullinen tuho. Maan päällä elossa olevat jumalattomat tuhotaan Jeesuksen tulemuksessa.
Niin kertoo Raamattu.Kuten edellä kerroin, "toisella kuolemalla" tarkoitetaan helvetin tulijärjeen heittämistä. Tämä on lopullinen ja iänkaikkinen, mutta ei niinkuin annihillationistit opettavat. Lue ajatuksella mitä kirjoitin ja Sanalla perustelin, myös niin että kirjoituksessani esiintyvät Raamatun paikat luet läpi.
- efox
Niko. kirjoitti:
Kuten edellä kerroin, "toisella kuolemalla" tarkoitetaan helvetin tulijärjeen heittämistä. Tämä on lopullinen ja iänkaikkinen, mutta ei niinkuin annihillationistit opettavat. Lue ajatuksella mitä kirjoitin ja Sanalla perustelin, myös niin että kirjoituksessani esiintyvät Raamatun paikat luet läpi.
Julkinen paikka ja iankaikkinen kauhistus on kaukana tyhjiin hävittämisestä.
Job 34:26. Niinkuin jumalattomia hän kurittaa heitä julkisella paikalla,
27. koska he luopuivat hänestä eivätkä ensinkään huolineet hänen teistään,
28. vaan saattoivat vaivaisten huudon kohoamaan hänen eteensä, ja hän kuuli kurjain huudon.
Dan. 12:2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. - Niko.
efox kirjoitti:
Julkinen paikka ja iankaikkinen kauhistus on kaukana tyhjiin hävittämisestä.
Job 34:26. Niinkuin jumalattomia hän kurittaa heitä julkisella paikalla,
27. koska he luopuivat hänestä eivätkä ensinkään huolineet hänen teistään,
28. vaan saattoivat vaivaisten huudon kohoamaan hänen eteensä, ja hän kuuli kurjain huudon.
Dan. 12:2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.Olen kanssasi tässä samaa mieltä, kuten esille tuomasi Sanan kohdat sen mitä edellä kirjoitin tuovat myös hyvin esille.
Tehän voitte olla samaa mieltä, minä en ole, koska Raamattu todistaa näin:
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä KAIKKI ENTINEN on mennyt."
8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on TOINEN KUOLEMA."
Kertokaapas miten toisen kuoleman kokeneet ovat vielä tietoisessa tilassa?- Niko.
"Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen." ( Ilm. 14:11 )
"Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään. Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi. Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen." ( Ilm. 20:10-15 )
Jos olisit lukenut kuten sinua edellä ohjeistin, olisit tämän tiennyt. Mutta lainasin sinulle tähän vielä selvän Sanan kohdan siitä mitä "toisella kuolemalla" tarkoitetaan ja millainen paikka tämä on.
Se on paikka, tulinen järvi jossa on Raamatun mukaan iänkaikkinen kauhistus ja häpeä kuten Efox Danielin kirjasta lainasi edellä. Paikka jossa ei saada päivän ei liioin yön lepoa, vaan iänkaikkinen ja ikuinen rangaistus.
Edellä toit lainauksessasi myös ilmi sen, että korostat sanontaa "kaikki entinen on mennyt". Näin on, mutta se ei kumoa sitä Raamatun tosiasiaa, että helvetti on paikka joka on ikuisesti olemassa. - Niko.
Niko. kirjoitti:
"Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen." ( Ilm. 14:11 )
"Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.
Minä näin suuren valkean valtaistuimen ja sen, joka sillä istuu. Hänen kasvojensa edestä pakenivat maa ja taivas, eikä niistä jäänyt jälkeäkään. Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi. Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen." ( Ilm. 20:10-15 )
Jos olisit lukenut kuten sinua edellä ohjeistin, olisit tämän tiennyt. Mutta lainasin sinulle tähän vielä selvän Sanan kohdan siitä mitä "toisella kuolemalla" tarkoitetaan ja millainen paikka tämä on.
Se on paikka, tulinen järvi jossa on Raamatun mukaan iänkaikkinen kauhistus ja häpeä kuten Efox Danielin kirjasta lainasi edellä. Paikka jossa ei saada päivän ei liioin yön lepoa, vaan iänkaikkinen ja ikuinen rangaistus.
Edellä toit lainauksessasi myös ilmi sen, että korostat sanontaa "kaikki entinen on mennyt". Näin on, mutta se ei kumoa sitä Raamatun tosiasiaa, että helvetti on paikka joka on ikuisesti olemassa.Siksi julistakaamme Herraa Jeesusta, vapahtajaamme ja pelastajaame!
Hänessä jokaisella meillä on elämä!
Hän antaa jokaiselle synnit anteeksi, joka Hänen tykönsä tulee ja syntejään anteeksi anoo. Hän on laupias ja armahtavainen, meidän edestämme kärsinyt, jotta Hänessä meillä olisi ikuinen elämä!
Hän on Tie, Totuus ja Elämä ja jokainen joka Häneen turvaa ja uskoo, on saava iänkaikkisen elämän!
Ylistetty ja kunnioitettu on Herran Jeesuksen Kristuksen nimi, aina ja iänkaikkisesti! - benedi
Niko. kirjoitti:
Edellä toit lainauksessasi myös ilmi sen, että korostat sanontaa "kaikki entinen on mennyt". Näin on, mutta se ei kumoa sitä Raamatun tosiasiaa, että helvetti on paikka joka on ikuisesti olemassa.No, älkäähän nyt hupsiko tuosta helvetistä.
Raamattu kertoo että: " vanhurskas saa palkkansa maan päällä, saati sitten jumalaton ja syntinen"
Vanhurskaat saavat palkkansa Jeesuksen tullessa, jumalattomat puolestaan helvetin tulijärvessä maanpäällä.
Mikä se palkka on? Se, on iankaikkinen kuolema helvetintulijärvessä, ei iankaikkinen elämä siellä!
Jos pelastetut tulevat hallitsemaan 1000v jäleen maan päällä
" ja he tulevat hallitsemaan maanpäällä" Ilm 5: 10
Ketkä siellä hallitsevat? .." Ne, jotka olet (Karitsa) verelläsi ostanut kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista" jae 9
suomenkielisistä ja suomen kansasta.. jos suomalaiset asuvat uudessa maassa, kuinka kummassa he asuvat ja hallitsevat tulessa, jos tuli kerran palaa maanpäällä
iankaikkisesti????
Raamattu kertoo että he rakentavat, istuttavat puutarhoja,
ja susi-ja karitsa kulkee yhdessä kedolla
ja pieni poikanen niitä paimentaa."
Miksi tämä Niko tahtoo ilkeydessään saattaa poikanen palovammoille alttiiksi, sillä tulesta seuraa ainakin kolmannenasteen palovammat, ja suuremmatkin.
Samoin Niko tahtoo että rakentaminen uudessa maassa
saa hänen mielestään epäonnistua, ikuisen helvetin tulen tähden,..ja sitten Niko tahtoo etteivät viinitarhat,
puutarhat menestyisi " tämän maan päällä" jossa vanhurskaat
ja pelastetut asuvat. Niko menee jopa niin pitkälle, että sallii naisten synnyttävän lapsensa tuleen..." he synnyttävät lapsia"
Kenenkä asialla Niko on? Ja kenenkä käsivarsia ja asiaa hän
vahvistaa ja ajaa?
Aivan niin, Belsebuubin, Lusiferin asiaa, hän ajaa.
Ja kuitenkin Niko opettaa: " Heidät (jumalattomat) polttaa se päivä, joka tuleva on, niin ettei se jätä heistä juurta (Lusifer)
eikä oksaa ( te olette oksat)
Niko itse kyselee: " Mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset" 1 Piet 4: 17??
ja sitten Niko vastaa raamatulla:
" Pahat tullaan polttamaan helvetissä, ja kaikki kansat jotka unhottavat Jumalan" Ps 9: 17 ( eng. kuningas Jaakon versio)
Niko myös opettaa: " He tulevat tuhkaksi (tomuksi) teidän jalkapohjienne alle
sinä päivänä, jonka minä teen" jae 3 Malakia 4: 1-3
Jos pelastetut kävelevät heidän ylitsensä uudessa maassa, niin Niko ihmettelee, että miksi heidän jalkansa eivät
sitten kärvenny?
Tämän jälkeen Niko vannoo että kyse on " iankaikkisesta kadotuksesta, jolla Jumala kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaiset meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille" 2 Tim. 1: 8, 9
Niko sanoo että hän uskoo Moosesta ja psalmeja ja profeettoja.
" Sillä jumalattomat hukkuvat,
ja Herran viholliset ovat kuin niittyjen koreus:
he katoavat, katoavat niinkuin savu" Ps 37: 20
Yht´äkkiä Nikoon iskee raivonpuuska: " Minä en usko, en usko
että ihmiset, jumalattomat katoavat helvetin tuelssa kuin savu!! En, En ikinä!
Kerrohan Niko, mikä on sinun motiivinasi, että sinun vastustajiasi,pitäisi polttaa ja kiduttaa tulessa loppumattomasti!??
Eikö syy olekin siinä, kun sinä et tahdo jumalattomien ja sinun herjaajiesi pelastuvan, vaan tahdot kiduttaa heitä
helvetti käsityksiesi kautta, että sinun on helpompi täällä elää??
Oletko vihainen ja kateellinenJeesuksen puolesta, joka
pelastaa Jumalan lain noudattajat, mutta jättää ulkopuolelle
laista puhujat?.
Autuaita ovat ne ,jotka pitävät Jumalan käskyt, että heillä olisi valta syödä elämänpuusta ja he
pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin" Ilm, 22: 14..jae 15
" - Niko.
benedi kirjoitti:
No, älkäähän nyt hupsiko tuosta helvetistä.
Raamattu kertoo että: " vanhurskas saa palkkansa maan päällä, saati sitten jumalaton ja syntinen"
Vanhurskaat saavat palkkansa Jeesuksen tullessa, jumalattomat puolestaan helvetin tulijärvessä maanpäällä.
Mikä se palkka on? Se, on iankaikkinen kuolema helvetintulijärvessä, ei iankaikkinen elämä siellä!
Ketkä siellä hallitsevat? .." Ne, jotka olet (Karitsa) verelläsi ostanut kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista" jae 9
suomenkielisistä ja suomen kansasta.. jos suomalaiset asuvat uudessa maassa, kuinka kummassa he asuvat ja hallitsevat tulessa, jos tuli kerran palaa maanpäällä
iankaikkisesti????
Miksi tämä Niko tahtoo ilkeydessään saattaa poikanen palovammoille alttiiksi, sillä tulesta seuraa ainakin kolmannenasteen palovammat, ja suuremmatkin.
saa hänen mielestään epäonnistua, ikuisen helvetin tulen tähden,..ja sitten Niko tahtoo etteivät viinitarhat,
ja pelastetut asuvat. Niko menee jopa niin pitkälle, että sallii naisten synnyttävän lapsensa tuleen..." he synnyttävät lapsia"
vahvistaa ja ajaa?
Ja kuitenkin Niko opettaa: " Heidät (jumalattomat) polttaa se päivä, joka tuleva on, niin ettei se jätä heistä juurta (Lusifer)
Niko itse kyselee: " Mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset" 1 Piet 4: 17??
" Pahat tullaan polttamaan helvetissä, ja kaikki kansat jotka unhottavat Jumalan" Ps 9: 17 ( eng. kuningas Jaakon versio)
Jos pelastetut kävelevät heidän ylitsensä uudessa maassa, niin Niko ihmettelee, että miksi heidän jalkansa eivät
sitten kärvenny?
Tämän jälkeen Niko vannoo että kyse on " iankaikkisesta kadotuksesta, jolla Jumala kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaiset meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille" 2 Tim. 1: 8, 9
Kerrohan Niko, mikä on sinun motiivinasi, että sinun vastustajiasi,pitäisi polttaa ja kiduttaa tulessa loppumattomasti!??
Eikö syy olekin siinä, kun sinä et tahdo jumalattomien ja sinun herjaajiesi pelastuvan, vaan tahdot kiduttaa heitä
laista puhujat?.
Autuaita ovat ne ,jotka pitävät Jumalan käskyt, että heillä olisi valta syödä elämänpuusta ja he
"Raamatun Sanaa sinulle kirjoituksessani lainasin, en omaani.
Älä anna väärää todistusta minusta. Sen mitä yllä lainaismerkein kirjoitin on suorat lainauksen Jumalan Sanasta, ei omaani!
Sanot minun olevan itse pääpaholaisen asialla..
Näin ihmiset sanoivat myös Herrastani. Ei oppilas ole opettajaansa suurempi ja jos he Häntä pilkkasivat, niin paljon ennemmin he pilkkaavat myös meitä jotka Häntä seuraamme.
Sanot minun vannoneeni. Missä olen vannonut? Raamatun lainauksia sinulle esille toin ja niitä lyhyesti kommentoin.
Miksi siis minua herjaat ja annat minusta väärän todistuksen? - benedi
Niko. kirjoitti:
Edellä toit lainauksessasi myös ilmi sen, että korostat sanontaa "kaikki entinen on mennyt". Näin on, mutta se ei kumoa sitä Raamatun tosiasiaa, että helvetti on paikka joka on ikuisesti olemassa.Ainut paikka joka on ikuisesti olemassa on taiva-ja tämä
maa, joka luodaan uudeksi.
Jos maapallo palaisi iankaiken, niin tuleenko Jeesus luo " Uuuden taivaan ja uuden maan, eikä merta enää ole"???
Etkö Niko jo tästä käsitä, että vanhassa maassa oli meriä,..uudessa ei!
Jos nyt tämä maapallo palaisi ikuisesti sinun helvetti käsityksesi mukaan, niin miten kummassa tästä maasta voidaan tehdä uusi??
Ja kuinka pelastetut joka viikko sabattina, voisivat mennä
uuteen Jerusalemiin??...sehän laskeutuu alas maanpäälle,
ja muuta kaupunkia ei maanpäällä olekaan!
Helvetistä vielä, Miksi sitten Naahum, joka on profeetta sanoo: " Sillä vaikka he olisivat yhteenkietoutuneita
kuin orjantappurat ja yhtä märkiä
viinistä, kuin heidän viininsä,
heidät syö tuli niinkuin kuivat oljet- kokonansa" Naahum 1: 10
Etkö itsekin opeta, että " ruumenet ja oljet" hän polttaa sammumattomassa tulessa"
Jos tuli voitaisiin sammuttaa, niin eiväthän ruumenet silloin palaisi!! Matt 13: 30
" Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi,
mutta nisu (vehnä) korjatkaa minun aittaani"
Siinäs taas Niko näet,...älä ryhdy lusteeksi!
Huomaa: elonleikkuu on maailman loppu!...se kuka kylvi lusteen, eli valheen on perkele (syyttäjä), ja leikkuumiehet ovat enkelit. jae 39
Missä tuo lusteen, ja olkien polttopaikka sitten sijaitsee Niko?
Niko opettaa näin:
" Katso, vanhurskas saa palkkansa maan päällä,
saati sitten jumalaton ja syntinen. Sananl. 11: 31
Tämän jälkeen Niko kertoo teille totuudessa:
" Mutta nykyiset taivaat ja maa
ovat samalla (Jumalan ) sanalla talletetut tulelle, säästetyt
jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään" 2 Piet 3: 7
Kun tuo " päivä on tuleva" Malakia 4:1
Niin Niko opettaa teitä näin:
" Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty palavat" 2 Piet 3: 10
Niko kertoo teille, että ihminen on maasta, eli alkuaineista tähän maahan tehty, kuten talot ja autot ja miljardit muuta asiat, ja ne kaikki palavat kuumuuden takia, kertoo Niko teille Herran sanana.
Kenenkä tehtävänä on jouduttaa helvettipäivän tulemista,
kysyy Niko
" teidän ,jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat" jae 12
Jos joku on vihainen, siitä että helvetin tuli, jossa ihmiset ovat kuin ruumenia ja olkia, tulee ennenaikaisemmin, niin se on osaltaan Nikon syytä.
Hän jouduttaa helvettipäivän tuelmista.
Hän saa itse kertoa, miten hän sen oikein tekee!
näin benedi - Niko.
benedi kirjoitti:
No, älkäähän nyt hupsiko tuosta helvetistä.
iankaikkisesti????
vahvistaa ja ajaa?
sitten kärvenny?
laista puhujat?.
"Kirjoituksessasi annat jatkuvasti minusta väärää todistusta, sanot minun ihmettelevän "miksi jalat eivät kärvenny", sanot minun "vannoneeni" ja toivovan, että Jumalan tahto ei tapahtuisi ja kaikkia muutakin pahaa minusta sanot ja kirjoitat, jopa paholaisen asialla sanot minun olevan...
Miksi minusta näin valheellisesti kirjoitat ja sanot minun sanoneeni jotain mitä en sanonut ole? - Niko.
benedi kirjoitti:
Ainut paikka joka on ikuisesti olemassa on taiva-ja tämä
maa, joka luodaan uudeksi.
Jos maapallo palaisi iankaiken, niin tuleenko Jeesus luo " Uuuden taivaan ja uuden maan, eikä merta enää ole"???
Etkö Niko jo tästä käsitä, että vanhassa maassa oli meriä,..uudessa ei!
Jos nyt tämä maapallo palaisi ikuisesti sinun helvetti käsityksesi mukaan, niin miten kummassa tästä maasta voidaan tehdä uusi??
Ja kuinka pelastetut joka viikko sabattina, voisivat mennä
uuteen Jerusalemiin??...sehän laskeutuu alas maanpäälle,
ja muuta kaupunkia ei maanpäällä olekaan!
Helvetistä vielä, Miksi sitten Naahum, joka on profeetta sanoo: " Sillä vaikka he olisivat yhteenkietoutuneita
kuin orjantappurat ja yhtä märkiä
viinistä, kuin heidän viininsä,
heidät syö tuli niinkuin kuivat oljet- kokonansa" Naahum 1: 10
Etkö itsekin opeta, että " ruumenet ja oljet" hän polttaa sammumattomassa tulessa"
Jos tuli voitaisiin sammuttaa, niin eiväthän ruumenet silloin palaisi!! Matt 13: 30
" Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi,
mutta nisu (vehnä) korjatkaa minun aittaani"
Siinäs taas Niko näet,...älä ryhdy lusteeksi!
Huomaa: elonleikkuu on maailman loppu!...se kuka kylvi lusteen, eli valheen on perkele (syyttäjä), ja leikkuumiehet ovat enkelit. jae 39
Missä tuo lusteen, ja olkien polttopaikka sitten sijaitsee Niko?
Niko opettaa näin:
" Katso, vanhurskas saa palkkansa maan päällä,
saati sitten jumalaton ja syntinen. Sananl. 11: 31
Tämän jälkeen Niko kertoo teille totuudessa:
" Mutta nykyiset taivaat ja maa
ovat samalla (Jumalan ) sanalla talletetut tulelle, säästetyt
jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään" 2 Piet 3: 7
Kun tuo " päivä on tuleva" Malakia 4:1
Niin Niko opettaa teitä näin:
" Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty palavat" 2 Piet 3: 10
Niko kertoo teille, että ihminen on maasta, eli alkuaineista tähän maahan tehty, kuten talot ja autot ja miljardit muuta asiat, ja ne kaikki palavat kuumuuden takia, kertoo Niko teille Herran sanana.
Kenenkä tehtävänä on jouduttaa helvettipäivän tulemista,
kysyy Niko
" teidän ,jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat" jae 12
Jos joku on vihainen, siitä että helvetin tuli, jossa ihmiset ovat kuin ruumenia ja olkia, tulee ennenaikaisemmin, niin se on osaltaan Nikon syytä.
Hän jouduttaa helvettipäivän tuelmista.
Hän saa itse kertoa, miten hän sen oikein tekee!
näin benediKirjoitit:
"Kenenkä tehtävänä on jouduttaa helvettipäivän tulemista,
kysyy Niko"
Missä näin olen kysynyt? Jälleen väärä todistus minusta.
Kirjoitit:
"Niin Niko opettaa teitä näin:
" Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty palavat" 2 Piet 3: 10"
Pietäri edellä opettaa, en minä. Jälleen väärä todistus sinulta minusta.
kirjoitit:
"Niko kertoo teille, että ihminen on maasta, eli alkuaineista tähän maahan tehty, kuten talot ja autot ja miljardit muuta asiat, ja ne kaikki palavat kuumuuden takia, kertoo Niko teille Herran sanana."
Missä olen sanonut tämän mitäedellä kirjoita?
Jälleen sanot minun sanoneeni jotain mitä en ole sanonut.
kirjoitit:
" tulee ennenaikaisemmin, niin se on osaltaan Nikon syytä.
Hän jouduttaa helvettipäivän tuelmista."
Järkyttäviä sanoja lähimmäisistäsi kirjoitat.... - benedi
Niko. kirjoitti:
Kirjoitit:
"Kenenkä tehtävänä on jouduttaa helvettipäivän tulemista,
kysyy Niko"
Missä näin olen kysynyt? Jälleen väärä todistus minusta.
Kirjoitit:
"Niin Niko opettaa teitä näin:
" Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty palavat" 2 Piet 3: 10"
Pietäri edellä opettaa, en minä. Jälleen väärä todistus sinulta minusta.
kirjoitit:
"Niko kertoo teille, että ihminen on maasta, eli alkuaineista tähän maahan tehty, kuten talot ja autot ja miljardit muuta asiat, ja ne kaikki palavat kuumuuden takia, kertoo Niko teille Herran sanana."
Missä olen sanonut tämän mitäedellä kirjoita?
Jälleen sanot minun sanoneeni jotain mitä en ole sanonut.
kirjoitit:
" tulee ennenaikaisemmin, niin se on osaltaan Nikon syytä.
Hän jouduttaa helvettipäivän tuelmista."
Järkyttäviä sanoja lähimmäisistäsi kirjoitat....Heh, etkö tajunnut jutun juonta.
Koska olet ottanut upotuskasteen, ja olet Jumalan lapseksi tullut, niin olet samalla sitoutunut uskomaan ja tottelemaan kaiken, sen minkä apostolit, profeetat ja Mooses ovat puhuneet.
Todistukseni ei ollut väärä!! Vaan sinä olet väärä, jos et aio tehdä niinkuin Jumala käskee: " Kun puhutte, niin puhukaa Jumalan antamin sanoin" Raamattu.
Sinä et saa todistaa itse itsestäsi, vaan sinun on puhuttava Jumalan antamia sanoja, jotka löytyvät Raamatusta.
Ja jos et jotain käsitä, pyydä viisautta Jumalalta, joka antaa sitä soimaamatta.
Uskovaisena sinulle ei jää vaihtoehtoja, sinun on puhuttava totuutta, ja totuus on Jumalan sana.
Jos et kaikkea käsitä, niin on uskovia, jotka voivat neuvoa sinulle tarkemmin Jumalan tien!
Jos kirjoitan Niko sanoo näin, ja kirjoitan Jumalan sanan sen perään, niin etpä pääse oikealle etkä vasemmalle, sinun on "pakko" sanoa: " Amen, näin minäkin puhun! ..heh
no, nyt kävi näin. Muista: Kun puhut, niin puhu Jumalan antamin sanoin, älä omiasi.
Ja jos on epäselvä raamatun paikka, jota et käsitä, ja jota
ei pastorisikaan käsitä, niin etsikää sellainen paikka,
jossa se suoraan sanotaan!!
" Ja Jeesus sanoi heille suoraan: " Tyttö on kuollut" tahi " Lasarus on kuollut" - Niko.
benedi kirjoitti:
Heh, etkö tajunnut jutun juonta.
Koska olet ottanut upotuskasteen, ja olet Jumalan lapseksi tullut, niin olet samalla sitoutunut uskomaan ja tottelemaan kaiken, sen minkä apostolit, profeetat ja Mooses ovat puhuneet.
Todistukseni ei ollut väärä!! Vaan sinä olet väärä, jos et aio tehdä niinkuin Jumala käskee: " Kun puhutte, niin puhukaa Jumalan antamin sanoin" Raamattu.
Sinä et saa todistaa itse itsestäsi, vaan sinun on puhuttava Jumalan antamia sanoja, jotka löytyvät Raamatusta.
Ja jos et jotain käsitä, pyydä viisautta Jumalalta, joka antaa sitä soimaamatta.
Uskovaisena sinulle ei jää vaihtoehtoja, sinun on puhuttava totuutta, ja totuus on Jumalan sana.
Jos et kaikkea käsitä, niin on uskovia, jotka voivat neuvoa sinulle tarkemmin Jumalan tien!
Jos kirjoitan Niko sanoo näin, ja kirjoitan Jumalan sanan sen perään, niin etpä pääse oikealle etkä vasemmalle, sinun on "pakko" sanoa: " Amen, näin minäkin puhun! ..heh
no, nyt kävi näin. Muista: Kun puhut, niin puhu Jumalan antamin sanoin, älä omiasi.
Ja jos on epäselvä raamatun paikka, jota et käsitä, ja jota
ei pastorisikaan käsitä, niin etsikää sellainen paikka,
jossa se suoraan sanotaan!!
" Ja Jeesus sanoi heille suoraan: " Tyttö on kuollut" tahi " Lasarus on kuollut"Jos kerran loukkaannut lainaamiini Jumalan Sanan kohtiin, niin etkö sillon loukkaannu Jumana Sanaan?
- benedi = siunattu
Niko. kirjoitti:
Jos kerran loukkaannut lainaamiini Jumalan Sanan kohtiin, niin etkö sillon loukkaannu Jumana Sanaan?
En minä Jumalan sanaan loukkaantunut, vaan häpesin Jumalan puolesta, ettet käsittänyt Jumalan sanaa!
" Nämä olivat jalompia kuin tezzalonikan juualaiset, he tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin" Raamattu
Lukiessani kirjoituksiasi huomasin ettei asia ole niin, että helvettiä poltetaan tämän maan päällä ikuisesti, että jumalattomat kituisivat tulessa, jossa alkuaineetkin kuumuudesta suavat ja palavat.
Tyhmyytesi ja ymmärtämättömyytesi tuli esille siinä, että vety ja happi ovat alkuaineita? ja ihmisessä on nesteitä
70-75%, joten, jos meri haihtuu maapallolta, ja valaat kuolevat tulessa,
niin sinä " villiaasin" varsa opetat etteivät ihmiset pala tulessa
tuhkaksi!
On monia alkuaineita, jotka vaativat usean tuhannen asteen lämpötilan, ja ne sulavat ja palavat helvetissä.
" Nämä nykyiset maat ja taivaat, meri jne...on talletettu tulelle, kadotuksen päivää varten...
Sinun itsepäisyyttäsi minä kammoan, en Jumalan sanaa
kuolleet ovat haudoissa, jos sitä ihmettelet, ei helvetissä nyt.
Joh 5: 28
Eli sinun oppisi mukaan Jumala on herättänyt kuolleet tuomiolle, antanut heillekin iankaikkisen elämän, jotta voi piinata heitä iankaikkisesti tulisessa järvessä. Ymmärrät kai, ettei kuolleita voi piinata, joten tulisessa järvessä piinataan teidän mukaan eläviä ihmisiä, jotka tuntevat kivut ja tuskat.
On teillä kumma rakkauden Jumala joka noin sadistisesti toimii ? Minun Jumala ei kiusaa eikä piinaa ketään. Hän on rakkaus, sen todisti myös Johannes.
1. Joh. 4:16
Ja me olemme oppineet tuntemaan ja me uskomme sen rakkauden, mikä Jumalalla on meihin. Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760