Olen aikaisemmin katsonut heidän sivuiltaan tuotteen ja mennyt sen liikkeestä hakemaan. Nyt Gigantti oikein pyytää että varaa ja hae liikkeistämme tuotteet. Liikkeessä odottaakin yllätys ! ME LISÄÄMME JOKA TUOTTEESEEN 30% KULUJA !!!. Näin kävi tänään Itäkeskuksen liikkeessä. Käytäntö on muuttunut sanoi myyjä. En ymmärrä. mikä on muuttunut. Pitäähän Tammiston liikkeen kulut jostain saada takaisin. Olen nyt entinen Gigantin asiakas.
Gigantti huijaa
10
5571
Vastaukset
- Sitä se on...
Ensimmäisen kerran kävin jokin aika sitten Gigantin liikkeessä. Ja olin ostamassa sieltä yhden pienen laitteen. Kiinnitin myyjän käytökseen kun hän hyvin aggressiivisesti markkinoi Gigantin omaa oliko nyt tuoteturva niminen palvelu. Ja kun en sitä litannioiden jälkeen ottanut, alkoi selitykset siitä jotta varmasti ostamani tuote hajoaa jotenkin niin ettei mahdollinen valmistajan takuukaan sitä korvaa. Minuun ei tälläiset pettyneen myyjän, joka ei saanutkaan provisiota myydystä tuoteturvasta. pelottelupuheet tehoa mutta mielestäni sen tarpeettoman pelottelun voisi hyvin jättää pois. Joissakin tuotteissa sellainen tuoteturva saattaa olla paikallaankin mutta ei sitä
ainakaan jokaisen pikkuostoksen ostajalle tarvitse kiivaasti tyrkyttää.
Gigantin toiminta vaikuttaisi jotenkin sellaiselta jossa asiakasta yritetään hämätä esim.nettikaupassa isolla ilmainen kotiinkuljetus ja sitten pienellä kirjoitettuna jos ostat tämän hintaisen jutun niin se on ilmainen.
Ilmeisesti gigantti toivoo ettei myymälästä tultaisi suoraan ostamaan kun hinnat on kalliimmat, kuten kirjoitit.- Giganttiin kyllästyn
Gigantin tuoteturva on huijausta!!
__________________________________
Gigantti markkinoin agressiivisesti tuoteturvaa. Sen sisältö on kuitenkin pääpiirteissään sama kuin kuluttajansuojassa!! Eli miksi maksaa turvasta, joka on lakisääteinen.
Huom. Gigantin tuoteturva ei ole takuu. Siinä se ero. Jos kyseessä olisi takuu, gigantti joutuisi antamaan laajemman "turvan". Kun se on nimetty gigantin omaksi "turvaksi" he voivat määritellä turvan sisällön eli tässä tapauksessa toistavat kuluttajansuojalain sisällön.
Lisäksi gigantin huoltojonot ovat todella pitkät (johtuu tietenkin osittain siitä, että sieltä myydään tolkuttoman paljon tavaraa, ja myös maanatai-kappaleita). Lisäksi gigantilla on poikkeuksellisen herkkä liipaisinsormi maksattaa korjaukset asiakkaillaan. Asiakkaalle tuleekin lasku tuotteen korjaamisesta, vaikka kyseessä olisi tulkinnanvarainen vika, joka ei johdu välttämättä käytöstä. Näissä maksatuksissa gigantti mielellään kaataa syyn asiakkaalle ja jollei ole teknisten laitteiden asiantuntija on vaikeaa näyttää virhettä toteen.
Muista, että myyjäliikkeellä on näyttövelvollisuus tuotevirheasioissa. heidän tulee siis aukottomasti toteen näyttää, että asiakas on aiheuttanut tuotteeseen vikaa. Lisäksi riita tapauksissa kannataa aina olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan. Siellä tunnetaan myyjäliikeiden törkeät käytännöt.
- entinen asiakas
Minä toimitin gigantista ostamani laitteen takuukorjukseen kun laite lakkasi toimimasta. Laite on nyt ollut korjauksessa kuukauden, eikä kyselyihini vastata. Ei mitään vastausta tai tiedotetta miten korjaus etenee. Nettisvulla pitäisi näkyä korjauksen tila kun antaa koodin, mutta siellä näkyy vain että laite otettu vsataan ja sitä tutkitaan. Täysin alarvoista palvelua ja asioiden hoitoa ainakin takuuasioissa.
- Hidasta palvelua
Vein giganttiin laitteen takuuhuoltoon ja kävin samalla hyllystä hakemassa uuden laitteen takuuajaksi käyttöön.
Siellähän on 30 päivän palautus oikeus.
Saavat rauhassa korjata kuukauden.
- berra3
Yksi positiivinen asia täytyy mainita Gigantista(ainakin Lohjalla). Ostettiin kännykkä kyseisestä liikkeestä ja oltiin kuitti jo heitetty pois kun tuli kännykkään vikaa(heti kun kännykkä otettiin laatikosta..) ja kateltiin sitä n. kuukaus kun ei uskottu ettei mitään korvata kun ei ole kuittia näyttää. No mentiin sitten liikkeeseen, selitettiin tilanne ja myyjä etsi tiedot ja tulosti kuitin jonka jälkeen ohjasi korjauspalveluun.
En tiedä tehdäänkö näin muuallakin, mutta jossain ei suostuttu korvata vaikka oli takuu muttei kuittia tallella..
En ole muuten Gigantissa paljoa asioinut, mutta tästä palvelusta erittäin tyytyväinen :) - Demoshane
Hommailin telkkari eilen Gigantista, ja jää kyllä viimeiseksi reissuksi sinne. Onneksi on ole tyhmä ja tiedän asioista etukäteen ennenkuin lampsin kauppaan...
No myyjä koitti myydä töllöä 2000€, netissä 1549€, kysyin tästä niin "aijaa, en tiennytkään". No suostui sitten lopulta myymään sen nettihinnalla. Noh, tän jälkeen sitten näytin erästä VIP-korttia, jota ei hyväksynyt koska telkku on niin halpa... ei sitten mulkku suostunut antamaan mukaan kuuluvaa 20e seinätelinettä... sitten vielä koitti kusettaa tuoteturvalla... grr - gigantinasiakasjjjjj
ostettii puhelin gigantista ja ei mennyt ku pari kolme päivää niin puhelin sammuilee itekseen ja hävittää kaiken tiedon ja asetukset. herätys kello kun pistettiin päälle niin näyttöön tuli pelkkä musta viiva. saatiin uusi puhelin tilalle, saa nähä miten kauan kestää. gigantti myy tavaraa halvemmalla, koska ostaa tuotteita joissa on jokin tuotantovirhe. ja varmaan pistää palautetut tavarat takaisin hyllyyn.
- vitun giga
mentii ostaa puhelinta gigantiasta ja se oli loppu sanoivat että tekstiviestillä ilmoittaa viiden päivän sisällä kun tulee mutta ei :(
- 2Vuoden tauko
Mainoksessa luvataan esim 299€,ja kun menet kauppaan niin juuri sitä tuotetta ei olekaan saatavissa heidän valikoimassaan.Tilalle tarjotaan ainakin 25% kalliimpi vastaava tuote,eli tässä tapauksessa 399€.
Kehtasivat vielä väittää että olen saanut kotiini postin liian aikaisin, ja tarjous onkin ehkä seuraavan viikon tuotteista....
No ostaa piti, mutta kyllä vitutti niin paljon etten taida pariin vuoteen poiketa,ihme vehkeilyä.
ps.scart-johto 30€/mieti sitä!
gigantti kusettaa - pääpuu
Älkää hyvät ihmiset ainakaan ottako Happy Care vakuutusta vahingon sattuessa .Ruotsissa sijaitseva vakuutusyhtiö kyllä keksii vaikka mistä syitä evätä korvausvaateet.
Se on hävytöntä rahastusta koko tuoteturva.. telkkarissani on kuvaruudussa särö joka tuli siirtäessämme telkkaria toiseen paikkaan. Lisäksi telkkariin oli tullut kosteusvaurio kun se oli sijoitettuna ilmastointiaukon lähettyville.
Ilmoittivat että he tekevät päätöksen huoltoyhtiö lausunnon perusteella. Huoltoyhtiössä kaikki ovat ihmeissään kuinka vakuutusyhtiö evää korvauksen selvässä tapauksessa ja se on kuulemma historia ensimmäinen hylkäys tällaisessa tapauksessa. Tämä taistelu jatkunut marraskuusta lähtien ja ilmeisesti tässä vielä tarvitaan ulkopuolista apua ennen kuin asia ratkeaa lupausten mukaan .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521