Taustaa:
Olen 16w tyttö enkä ole koskaan uskonut Jumalaan yms. Olen aina ollut hieman tapakristillisyyttä vastaan, ja kun oli aika mennä rippikouluun, tämä asia tuli esille. En käynyt rippikoulua, vaikka äitini niin halusikin (kun koko suku tähän asti ainakin oli sen käynyt). Mummonikin yritti lahjoa, ettei vaan pikkunen joutuis Helvettiin (TÖRKEETÄ!! MITEN KOKO SUKU LAHJOTAAN!!!). Tuskin rippikoulun käymisestäkään on mitään hyötyä siinä, jos ei usko (mitä luulette?). Vanhempieni kanssa olen käynyt aivan "ihania" keskusteluita siitä, miksi en käynyt riparia, ja haluan erota kirkosta.
Lopputulos:
Sovimme, että peruskoulun käytyäni voin vihdoinkin erota kirkosta. Ja ihanaa, se päivä koitti vihdoin! Eroanomus on lähetetty!
Pointti:
Jos et usko Jumalaan, kirkon sanomaan tai/ja haluat vain kirkkohäät, -hautajaiset tai/ja ristiäiset, niin olkaa hyvät älkääkä teeskennelkö tai valehdelko. Erotkaa jo tänään! Jättäkää kirkko niille, jotka oikeesti uskoo. Hox! Kolehti- ja verorahatkin menevät suurimmaksi osaksi oman uskonne levittämiseen.............
"Onneksenne" te tapakristityt omaatte kaksinaismoraalin, ettekä edes tajua koko asiaa.
Ei trolleja tänne. Kiitos!
Älkää teeskennelkö tapakristityt!Erotkaa!
12
328
Vastaukset
- rehellisyys perii
Ratkaisusi on oikea. Olen samaa mieltä. En kannata valtionkirkkoa ja muotojumalisuutta. Olen helluntailainen ja myös sydämessäni uskovainen. Tiedän, että on kyllä kirkossakin uskovaisia.
Et menettänyt mitään. Ripari oli minusta aika persiistä.
- koskasaatanasanoonii
Menetit ison läjän fygyy jolla olisit voinut tehdä syntiä mikä on keskisormen osoitus kirkon opeille!
Mutta teit hienon ratkaisun - Et-opelta
Jo yli 30 prosenttia helsinkiläisnuorista jättää rippikoulun väliin ja noin 20 prosenttia espoolaisista. Jostain syystä Vantaalla käydään rippikoulussa enemmän, milteipä 90 prosenttia kävisi, ainakin kirkon oman ilmoituksen mukaan, vaikka kirkkoon Vanaalla kuuluukin vain 68 prosenttia.
Mikä Vantaalla vetää kirkkoon kuulumattomia nuoria noinkin paljon rippikouluun?? Onko tietoo?- Parin nuoren isä
Kaverit ja rippilahjaksi luvattu mopo...
Kirkosta tai kirkon opeista ei kukaan mitään välitä. Kirkko saa kuitenkin tästä syyn hehkuttaa omaa "suosiotaan" nuorison piirissä. Toivoisin kyllä nuorisolta hieman suoraselkäisempää asennetta. Jos ei usko kirkon lööperiin, ei riparille mennä. Periaatteita ei pidä myydä yhden mopon hinnalla.
- ulappalintu
Nuorille voisi enemmänkin mainostaa Prometheus -leirien mahdollisuutta, siinäpä samalla mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiinkin ja kenties oikeasti avartaa käsityksiään. Itselleni ei silloin aikoinaan ainakaan tullut edes mieleen, etteikö rippikoulu olisi pakollinen.
- Cosmos
Rippikoulun käyminen tai käymättömyyshän on jokaisen ihan oma valinta. Ei se vanhemmille (saati muille sukulaisille!) kuulu mitenkään. Jos mulla olisi lapsia, niin he saisivat takuulla aivan itse valita kaiken, mikä uskontoon liittyy. Ottakaa huomioon, että perustuslaissakin on taattu uskonnon ja omantunnon vapaus, joka koskee kaikkia, myös alaikäisiä. Muut lait ovat valitettavasti perustuslakia vastaan, koska alaikäinen ei voi ilman vanhempiensa suostumusta erota. Tämä on ihan käsittämätön epäkohta, joka pitäisi kyllä korjata mahdollisimman pian.
- Cosmos
Rippikoulun käyminen tai käymättömyyshän on jokaisen ihan oma valinta. Ei se vanhemmille (saati muille sukulaisille!) kuulu mitenkään. Jos mulla olisi lapsia, niin he saisivat takuulla aivan itse valita kaiken, mikä uskontoon liittyy. Ottakaa huomioon, että perustuslaissakin on taattu uskonnon ja omantunnon vapaus, joka koskee kaikkia, myös alaikäisiä. Muut lait ovat valitettavasti perustuslakia vastaan, koska alaikäinen ei voi ilman vanhempiensa suostumusta erota. Tämä on ihan käsittämätön epäkohta, joka pitäisi kyllä korjata mahdollisimman pian.
- Eihän sitä ennenkään
Eroatte kirkosta vain koska se kieltää saman sukupuolen kanssa makaamisen.
Teille homoille ja lesboille löytyy kyllä paikka HELVETISTÄ.- Näin on
"Teille homoille ja lesboille löytyy kyllä paikka HELVETISTÄ"
Helvettiin myös sinun matkasi käy, trolliseni.
- pelimerkki
Hyvä valinta. Parempi olisi jos kukaan ei voisi lapsiaan edes liittää kirkkoon.
- trollmyday
Tällä palstalla on kehnot röllit....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854614Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103830Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1753620Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.582052Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291114
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882