Lemmikkien pitäminen itsekästä?

Puhurix

NO kertokaas nyt mitä mieltä olette tämmöisestä ku sanomalehdissä on viime aikoina joku Korkeasaaren eläkkeellä oleva työntekijä tämmösiä päästelly. Onko sulla lemmikkiä?

20

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onhan niitä, aina ollut...olen sen verran itsekäs ihminen.;))
      Jos ihminen on alunalkaenkin ollut niin itsekäs, että on kesyttänyt villiä eläimiä lemmikikseen, niin pidän velvollisuutena pitää huolta siitä lajista, joita kasvatetaan ja jalostetaan ihmisen käyttöön..tai jalostustyö pitää lopettaa.
      Näm yksilöt, siis jalostetut eivät selviä luonnossakaan ilman apuja.

• Puhurix

Niin just! Miten noi koiraparatkin pärjäis ilman ihmistä. Mun koirat ainakin elää kyllä mielestäni melko onnellista elämää. Niillä on kuria sopivasti, ruokaa tarpeeksi, liikuntaa ja luonnossa vapaana kulkemista päivittäin ja virikkeitä muutenkin.

• Nimenomaan siitä on lähdettävä, että ei jalostetut eläimet pärjää villissä luonnossa vapaina enää, ja varmaan sinunkin tapauksessa sinä olet koiriesi paras ystävä ja myöskin toisinpäin...se on sellainen symbioosi, jossa itsekkyys on kaukana.
        Rakkautta ja onnellisuutta molemminpuolin.:)

• Puhurix

Paitsi se liiallinen rodunjalostus on kyllä suoranaista pahoinpitelyä!

• annikoo..

Muistan kun se häntien typistely loppui....oli hyvä asia se...itsellä oli cocker spanieli joskus kauan sitten....oli ensimmäinen pentue jolta ei typistetty....
        Mutta nuo rodunjalostukset on saanut vähän liian suuret mittasuhteet.......

• Sen liiallisen jalostuksen lopputuloksia onkin jo nähty, miten sen myötä on saatu aikaiseksi sairaita lyhytikäisiä yksilöitä...joissa ilmenee perinnöllisiä vikoja ja sairauksia. Ihminen on typerä ja kokeilunhaluinen.

• Puhurix
        annikoo.. kirjoitti:

Muistan kun se häntien typistely loppui....oli hyvä asia se...itsellä oli cocker spanieli joskus kauan sitten....oli ensimmäinen pentue jolta ei typistetty....
        Mutta nuo rodunjalostukset on saanut vähän liian suuret mittasuhteet.......

Siks mulla onkin kaks sekarotuista koiraa. Protestina kennelliiton toiminnalle.

• Puhurix

Ja ihminen sitten myös itse kärsii ja suree näitten sairaitten lemmikkiensä kanssa.

• Olipa kerran elämä

Joo niin on, hankitaan ensin vaikkapa koira. Sitten lukitaan se pieneen lukaaliin ja lähdetään itse töihin. Sielä se on vangittuna vain siksi, että omistajalla olis kivaa, tuntitolkulla.

Eläimet kuuluvat maaseudulle, mutta mitä teki Eu= tappoi maaseudun.

Juu, ennenkuin narsisti-ihminen loi lakeja joiden mukaan tuomittiin moni eläin vankeuteen, niin sitä ennen eläimilläkin oli jonkinmoinen elämä. Kuulemani mukaan, kun kerran on nähnyt kuinka koiratkin elävät vapaina, niin tajuaa, ettei sellaista vangitse kokoelämänaikaseen tuomioon istumaan.

• Rodu on gradu

Just joo.
        Siel maallako ne voi juosta vapaana ko mettän eläimet? Riimu kaulassa ja ahas koiran koppi kämppänä. He he hee.

• Puhurix
        Rodu on gradu kirjoitti:

Just joo.
        Siel maallako ne voi juosta vapaana ko mettän eläimet? Riimu kaulassa ja ahas koiran koppi kämppänä. He he hee.

Ei missään voi tietenkään juosta miten sattuu, mut totta on että maalla on esim koiralle helpompi järjestää vaikka päivittäin hetki vapautta. Mä teen niin joka aamu mun koirien kanssa ja sit illalla voidaan olla pihalla pienen lenkkihetken lisäksi.

• levollinen.mies
        Puhurix kirjoitti:

Ei missään voi tietenkään juosta miten sattuu, mut totta on että maalla on esim koiralle helpompi järjestää vaikka päivittäin hetki vapautta. Mä teen niin joka aamu mun koirien kanssa ja sit illalla voidaan olla pihalla pienen lenkkihetken lisäksi.

Koirasi häiritsevät aamuisia ja iltaisia lepohetkiäni.

• aurinkoinen..
        Puhurix kirjoitti:

Mun lemmikki koira on jo 17-vuotta.On vapaana pihalla eikä lähde minnekkään
        kauemmaksi.Avaa itse oven kun tulee sisälle mutta ei osaa laittaa kiinni sitä :)
        Hyvän elämän on saanut elää.Mutta kohta varmaan on luopumisen aika:(

• annikoo..
        aurinkoinen.. kirjoitti:

kauemmaksi.Avaa itse oven kun tulee sisälle mutta ei osaa laittaa kiinni sitä :)

Ei varmaan kauaa enää aikaa.....oma koirani oli vain seitsemän vuotta......kun jouduin luopumaan....raskas päätös käydä piikillä.....ja pääsi koirien "taivaaseen"

Viisas koira sulla kun oven osaa avata........

• aurinkoinen...
        annikoo.. kirjoitti:

Ei varmaan kauaa enää aikaa.....oma koirani oli vain seitsemän vuotta......kun jouduin luopumaan....raskas päätös käydä piikillä.....ja pääsi koirien "taivaaseen"

Viisas koira sulla kun oven osaa avata........

Vasta huomasin sun viestin kun ei aina jouda päivystämään koneella:)
        Kyllä vain on pitkään elänyt mun koira.Kuulo ja näkö menneet sillä huonoksi.
        Kuinkakohan pitkään on vanhin koira elänyt?

Joo nousee ovea vasten ulkopuolelta ja painaa kahvan alas niin ovi aukeaa:)
        Ei ole opetettu sitä.Itse oppinut:)

• Puhurix
        levollinen.mies kirjoitti:

Koirasi häiritsevät aamuisia ja iltaisia lepohetkiäni.

Sepä merkillistä. Asun nimittäin niin metsän ja peltojen keskellä, että silloin hiippailet minun tontillani.

• Puhurix
        aurinkoinen.. kirjoitti:

Luopuminen on kivuliasta, mutta sitten kun muistaa kaikkia hyviä hetkiä koiransa kanssa, on se ollut kuitenkin hienoa.

• aurinkoinen..
        Puhurix kirjoitti:

Luopuminen on kivuliasta, mutta sitten kun muistaa kaikkia hyviä hetkiä koiransa kanssa, on se ollut kuitenkin hienoa.

Tuossa se koiruli nytkin nukkuu kun teen töitä:) Aina haluaa olla samassa huoneessa.
        Ei sillä näytä olevan ainakaan vielä mitään kipuja kun nukkuu niin rauhallisesti.
        Onhan se luopuminen tosi vaikeaa mutta ei se kaikille ole.Jotkut varsinkin miehet pystyvät itse lopettamaan oman koiransa.

• Puhurix
        aurinkoinen.. kirjoitti:

Tuossa se koiruli nytkin nukkuu kun teen töitä:) Aina haluaa olla samassa huoneessa.
        Ei sillä näytä olevan ainakaan vielä mitään kipuja kun nukkuu niin rauhallisesti.
        Onhan se luopuminen tosi vaikeaa mutta ei se kaikille ole.Jotkut varsinkin miehet pystyvät itse lopettamaan oman koiransa.

Se, että tuskattomasti lopettaa oman koiransa ajan koittaessa, voi osoittaa myös suurta rakkautta.

• nikki mikä nikki**

>Siitä tulee itsekästä siinä vaiheessa, kun alat muokkaamaan luontokappaletta itsesi näköiseksi, etkä hyväksy "häntä" sellaisenaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2401
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      2017
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1883
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1693
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1498
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1042
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1019
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      870
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      818
    Aihe