Olen seurustellut poikaystäväni kanssa puoli vuotta ja e-pillereitä (Cypretyl) olen syönyt nyt neljä liuskaa ja viidennen juuri aloitin. Nämä ovat ensimmäiset pillerini. Aloinkin kyselemään, onko muilla samanlaisia kokemuksia ja voisivatko nämä tuntemukset johtua pillereistä.
E-pillereiden käytön alussa en huomannut mitään haittavaikutuksia, mutta nyt mielialani voi vaihdella voimakkaasti. En saa mitään hillittömiä raivokohtauksia, mutta ajoittain iskee päälle ahdistus ja kauhea epävarmuus, mitä tulee parisuhteeseen. Saan aivan kauhean itkukohtauksen, jonka aikana mietin eroa ja kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja. Tuntuu, etten halua nähdäkään poikaystävääni enkä olla hänen kanssaan. Paha olo on ihan fyysistä, ruokahalu katoaa. Sitten itkun jälkeen olo palaa normaaliksi ja olen niin onnellinen poikaystävästäni ja ajattelen, että olisin hullu, jos luopuisin hänestä. Tämä viimeisin kuukausi on ollut tällaista tunteiden vuoristorataa. On kauhean raskasta, kun tunteet vaihtelee ahdistuksesta ja erohaluista melkein pakahduttavaan onnentunteeseen. Vielä raskaammaksi asian tekee se, etten tiedä, mikä on se oikea tunne, jota pitäisi kuunnella. Olenko oikeasti onnellinen poikaystäväni kanssa ja pillerit häiritsee sitä? Vai onko ahdistuskohtaukset se oikea tunne ja pitäisi erota? Ahdistavaa, kun ei tiedä.
Mietinkin, että voiko nämä tuntemukset johtua pillereistä ja voiko nämä vaikutukset tulla näinkin myöhään (4 liuskaa syötynä) pillereiden aloituksesta. Olen kyllä ajatellut kokeilla jotain muuta pillerimerkkiä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tai vinkkejä, mitä pitäisi tehdä?
Ahdistus ja e-pillerit
4
3654
Vastaukset
- asfasfasfasfa
Voi johtua pillereistä! Niitähän pitäisi syödä aina vähintään sen kolme kuukautta ennenkuin kaikki sivuoireet on tulleet ilmi, tai ne ovat tasaantuneet. Se voi olla sinun tapauksessasi ohimenevää, mutta itse kannattaisin pillerimerkin vaihtamista tai ehkä kokonaan ehkäisymenetelmän, jos tuo oikeasti jatkuu vahvana ja häiritsee parisuhdettasi. Tuollainen mielialanvaihtelu on raskasta sinulle ja kumppanillesi, eikä sinun tarvi siitä kärsiä kun voit löytää sinulle sopivan ehkäisykeinon :) saat samalla mielenrauhaa mietteillesi.
- .
Pitäiskö sun lukea se pakkausseloste ja katsoa sieltä, mitä mahdollisia sivuvaikutuksia noilla pillereillä on ja mitä siellä sanotaan siitä, koska haittavaikutukset voivat alkaa. Löytyykö kenties mainintaa, että haittavaikutukset eivät voi alkaa 4 liuskan jälkeen tai myöhemmin.
Mitäpä itse ehdottaisit, että sinun kannattaisi ehkä tehdä?
Ette te ihmiset oo oikeesti näin avuttomia, mitä esitätte. - creze
suosittelisin vaihtamista..itsellä tuli ihan sama ja todella itsetuhoiset ajatukset. olin ihan hirviö kaikkia ympärillä olevia kohtaan ja sisällä kuohui älyttömästi jatkuvasti ja silti joka sekunti teki mieli pillahtaa itkuun..
todella rankkaa, jos pään sisällä ajatukset myllertää vuoristorataa nonstop..itse lopetin juuri nykyiset ja uskon, että pakko se tästä parempaan on lähteä nousemaan... - cypretyl
Mulle ei ainakaan cypretyl sopinut yhtään. Sain kamalia ahdistuskohtauksia iltaisin, itkin vain eikä se loppunut ihan heti.. En taida enää ikinä koskea e-pillereihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062481Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441845- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141413- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928