Julkaistu: 14.06.2011 11:22
Venäjän kansallisen lentoyhtiön Aeroflotin lentäjä nousi tiistaina oikeaksi sankariksi nettikeskustelijoiden keskuudessa, kun hänen pelottomuutensa tuli esille lennonjohdon nauhoitteella.
Lentäjä nimittäin nousi uskaliaasti vastarintaan, kun hänen reittilentoaan pyrittiin viivästyttämään viime viikolla Irkutskissa.
Viivyttelyllä haluttiin saada paikallinen poliitikko Dmitri Mezentsev mukaan koneeseen. Mezentsevin tapaaminen oli venähtänyt, mutta hän halusi kuitenkin päästä lennolla Moskovaan.
Lentäjän ja lennonjohdon välinen keskustelu tallentui nauhalle ja päätyi myöhemmin nettiin kaiken kansan kuultavaksi.
Lentäjä: "Minun pyydettiin ottamaan sinuun yhteyttä, mistäs kiikastaa?"
Lennonjohtaja: "Merkittävän viranhaltijan pitää päästä tänne, minkä jälkeen sallimme lentoonnousun."
Lentäjä: "No, antakaa viranhaltijan lentää privaattikoneellaan, niin minä vien nämä matkustajat."
Lentäjä: "Tämä ei ole tilauslento vaan reittilento... Varmistakaahan, ettei viranhaltijanne myöhästy lennolta, siinä tapauksessa hän voi lentää kanssamme."
Lentäjä: "Olen jo sulkenut ovet enkä aio päästää ketään enää koneeseen."
Lennonjohto: "Emme päästä teitä lähtemään."
Lentäjä: "Olkaa ystävällinen ja kutsukaa paikalle televisio ja toimittajat, jotta he saavat selville, miksi aikatauluun merkitty lento on myöhässä."
- Bravo, toveri! ylisti eräs nettikeskustelija lentäjän edesottamuksia.
Kone nousi lopulta ilmaan tunnin myöhässä aikataulustaan - Mezentsev mukanaan.
- Pyysin anteeksi matkustajilta ja selitin tilanteen heille, Mezentsev sanoi Izvestija-lehden haastattelussa tiistaina.
- Käytän vain reittilentoja. Olen johtanut tätä aluetta kaksi vuotta enkä ole koskaan lentänyt yksityiskoneella, hän perusteli.
Sanomalehti Kommersantin mukaan lentokoneskandaali vaarantaa Mezentsevin poliittisen uran, joskin hänen suosionsa kansan keskuudessa oli laskussa jo ennen nauhoitteen julkituloa.
IS-AFP
Venäjällä miehet on Miehiä ja naiset Naisia.
Punikki Iiro (kok)
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780