Missä työvoimapula on?
7
61
Vastaukset
- vanttuut.
kaikki pyrkii kouluttautumaan nykyään ammatteihin joissa ei tarvi tehdä työtä, eli rakentajat,siivoojat,metsurit,kuljettajat yms katoaa pikkuhiljaa :)
jaa, taitaa ne metsurit olla jo kadonnut?- .
Edustaja Hakkaraisellahan oli ratkaisu metsurien puutteeseen.
- rdtyuio90
Työpaikkoja on saatava, se on selvää. Täällä on tekijöitä ilman duunia. Tuontiduunareita ei tarvita.
Mut silloin ku menin opiskelemaan metsä-alaa, niin siellä meni kohtalisesti. Valmistuttua tilanne oli toinen ja nyt se kituu.
Tilanteet muuttuu niin äkkiä Opiskelu kestää 4-6v ja kun olet valmistunut niin tilanne voi olla jo ihan toinen. Järjellä ajateltua varmaa ammattia ei ole olemassaakaan. Kaupat työllistää, mut liksa on surkea. Yksi nuori ei just elätä sillä edes itseään.
Palveluita ja jatkojalostusta vois olla enemmän. Kaikkien alojen. Ettei kaikkea tuoda Kiinasta valmiina. Ja kaikkea alkutuotantoa viedä Kiinaan.
Ja EU:lle ei anneta enää yhtään sokeritehdasta. Eikä muutakaan. Lähiruoka kunniaan ja kotimainen tuotanto. - .
Työvoimapula tulee ensi vuonnaa: http://www.talouselama.fi/uutiset/article635450.ece
Tulee, tulee! - erdtyuio90
Joo, liiton mies tolkutti samaa. Ja mä pidin sitä valehtelijana. Tosin mä maksan niille pölli-alan-korkeaa-liiton maksua ja saavat kertoakkin mulle mukavia juttuja. Vaikka oliski valheita. Valheetkin rohkasee...kun pitää mielessä että se on valhetta.
Mitä luulet uskookohan se liiton mies oikeasti niin, vai valehteleeko se tietoisesti? Tajuaa itsekin että sekin on alansa viimeinen ja puhelimeen pitää jutella mukavia. Kerran jäsenet maksaa. Sellanen valehtelua maksusta-palvelu. Ne on tolkuttanut tota kunhan-suuret ikäluokat-jää-eläkkeelle-niin-sitten on- töitä puhetta jo vuodesta....1997. Josko se nyt sitten tulis.. Mutta kun suuret ikäluokat myy ja pilkkoo yrityksesä eikä tänne jää duunja. Sitten ne sanoo...että voi, voi globalisaatio on syyllinen.
En ole muuten edes alalla enää, koska lama vei duunit ja loput tehtaat viedään Suomesta pois. Vaan ihan toisissa hommissa.
Suomi tarvitsee uusia yrityksiä Voísitko aloittaa oman...jos osaat ihan mitä tahansa, saisiko síitä oman yrityksen? Aloittaa nolla budjetilla. Aloita pienillä projekteilla ja kun kokemus karttuu niin laajennat. Eihän siitä tarvitse megaloa tehdä. Sen verran että pysyy leivässä...tai miten tykkää. Työllistää muutaman muunki. - Kikkoliino
Minä aattelin ruveta gigoloksi viettelen leskirouvia jotka on rikkaita sitten ne jättää mulle suuret perinnöt.
- fty89i
Elä kehtaa. Aloita toiminimellä. Teet talvella lumitöitä ja kesällä pihahommia ja pieniä korjauksia. Rekisteröinti ilmoitus (prh:lle) 75e ja jos tilikauden liikevaihto jää alle 8500e niin ei ole arvonlisäverovelvollinen. Maksat omat verot verokortilla (tai sivutuloverokortilla). Kirjanpito on melko simppeli, kun pidät toiminnan pienenä. Siinä noin yksinkertaistettuna.
Kaikenlaiset yriyspajat, verovirasto ja työkkäri neuvoo yksityiskohdissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780