Mover : " Fanita Islamia" =?

fenno.maani

Kun humanist1 9.6.2011 10:03 määritteli rasismin Moverin oppien mukaisesti :
Rasismi on sitä, kun kuopiolaista Kallea syytetään siitä mitä vaasalainen Ville on tehnyt.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9909355/#comment-49799155

Se on ajattelua eikä rasismia.
Jos sinä Mover olet mieltä että ajattelun ääneen sanominen tai kirjoittelu olisi jotenkin rikollista niin oletko niin vaan yksiksesi päättänyt noin vain onko sinulla jotain lakia tueksesi?

Oletko muuten mielipidevankien kannattaja?

Minun nyt vaan on hippasen vaikea ymmärtää miten ajattelusta on saatu vihdoinkin rikos??
Eli Nelson Mandelan rikos oli rikollinen ajattelu, minkä takia hän joutui vankilaan ja koko maailma lauloi että §§Free-ee Nelson Mandee-ee-ee-laa.§§
Lauloimmeko sitä ihan turhaan?
Minä lauloin myös!
Sinä varmaan silloin taputtelit pa*kaa ja suunnittelit miten vääristä ajatuksista saadaan vankilaan Suomessakin.
Moni ajattelija ulkomailla istuu tänäänkin vankilassa.
Onko se mielestäsi oikein?
Oletko mielipidevankien kannattaja?

Jos et ole niin sano sitten uudestaan miten kaikkien maailman miesten syyttäminen raiskaajiksi tai murhaajiksi on rikollista?
Tai kun ”ville” raiskaa ja siitä syytetään ”kallea” Se on vaan ajatus.
Jos Kalle lyö Villeä se on pahoinpitely.
Mutta jos Ville löisi Kallea siksi että se on arjalainen / kuopiolainen / irakilainen silloin se on rasismia.

Jos syyttää suomalaisia tuhopolttaja-murhaajiksi se on hätiköity väärä arvaus, sanoi humanist1
Mutta jos suomalainen syyttää muslimeja raiskaajaksi se on rasismia, sanoo Mover ja saxi-käsi heilahtaa.
Oletteko te ylpeitä itsestänne?

Mover hyvä : Sinä taidat olla näemmä mielipidevankien kannattaja. Pane minut vankilaan. Siellä on ainakin kaikki mielipiteeni siitä miksi rasismi on tulossa Suomeen.
Mover hyvä, Sinä estät keskustelun asiasta. Tahdotko siis että rasismi pääsee Suomeen?
Mumi (= mun mielestä) sinä olet rasismiin yllyttäjä ja minä yritän estää sitä.

Mover : yhteiskunnallinen keskustelu ei ole kiinnostunut pään sisälle jäävistä ajatuksista - ainoastaan sieltä ulos tulevista
fm: ja ulos tulevista ajatuksista monet istuu tänäänkin vankilassa. Joten sinä siis olet mielipidevankien kannattaja.

Ajattele, Mover, poliisihan sai kerran kiinni oliko se pankkiryöstöä suunnittelevat jotka olivat vasta matkalla ryöstö-kohteeseen.
Sekään ei ollut rikos, vaikka poliisi oli seurannut (jotenkin) niiden suunnitelmia ja meni ottaa ne kiinni.
Tuomio : ei ole tapahtunut rikosta. Niinpä. .. mieti sitä!
Tämän tapauksen takiahan poliisi yrittää vahvasti saada rikoksen suunnittelua rikokseksi jota se ei siis vielä ole.

Niin sanopa edelliseen verraten miten saat rikoksen tapahtuneeksi jos joku sanoo tai netissä kirjoittaa mielestäni
”kakki muslimit ovat tappajia” tai
”kaikki miehet ovat raiskaajia” tai
”kaikki naiset ovat huoria”

Kun ainakin minun käsittääkseni jopa tappamista voi suunnitella eikä sekään ole rikos… VIELÄ.
Toivottavasti kohta kuitenkin on, jollain määreellä, niin sitten voimme laittaa eräät muslimit sinne minne kuuluvatkin.

38

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja kun kirjoittaa mielipiteen mielipide-palstalle ja yrittää puhua miten muslimit (lisäsin myöhemmin eräät muslimit koska niiden äly ei riitä näemmä keskiverto eurooppalaisen tasolle ymmärtämään mistä keskustelemme rasismi-palstalla)

Aiemmin puhuin vain tyyliin : muslimit ovat jotain tarkoittaen :
      Oletus 1 : koraanin käskyt ovat pakko kaikille muslimeille
      Oletus 2 : ja uskonpapin sanaa on pakko totella kaikkien muslimien
      Oletus 3 : ja iänkaiken wanhat uskomukset ovat tärkeämpiä eräille muslimeille kuin vieraan maan lait.

Se tarkoittaa minulle :
      1.) sitä että kun Oletusarvo on tuo niin silloin ne KAIKKI musut ovat saman käskyn alaisia ja pelottavia tappokoneita, jotenkin kuin hypnotisoituja robotteja.
      2.) Kaikki muslimit näyttää islamisteilta niin silloin kaikki pelko / viha kohdistuu kaikkiin muslimeihin.
      Vai miten tappajat erottaa toisistaan? Joku merkki? Vaate, kaapu, mikä?
      3.) Se on johtanut minun mielipiteeni uskomaan että muslimit aikovat tappaa meidät valkoiset ja kristityt jonakin päivänä,
      4.) se on heidän suunnitelmansa.
      5.) He eivät ole pakolaisia vaan maailman valloittajia, koneisto, jolla on tietty tarkoitus ja päämäärä.
      Oikeesti mitä muuta ne tekee? Asia joka ei valotu teille humanisteille millään (=lue ikinä)

Ja tuloksena on että tulevaisuudessa Suomessa on vain samanlaisia sisällissotia, joita on Afganistanissa, koska ERÄÄT muslimit, ei anna ikinä periksi.
      Joten se suuri kysymys kuuluukin miksi Suomeen on päästetty muslimiutta kannattavia muslimeja?

ERÄÄT Muslimit ovat erittäin epämääräistä porukkaa, niiden on pakko uskoa koraanin oppeja.
      Se pelottaa, eikä auta tippaakaan eräiden väittää ettei ne mitään tee, koska kuvat ja tiedot maailmalta ovat jotain muuta.
      Ne kuvat ei ole satua, jotka äsken, eilen katsoin, oletettavasti nyt poistettu ne useat lapset ilman päitä ja poliisit sovitteli oikeita päitä…

Yleistys ei siten varsinaisesti ole edes yleistys heihin vaan yleistys omista tiedoista totuudesta ja omista tunteista.
      Meille opetetaan että niiden on pakko totella, jos klitorista ei leikkaa ei voi rukoilla eikä mennä naimisiin.
      Wau, kuitenkin suurinosa maailman ihmisistä rukoilee ja menee naimisiin vaikka naisella on klitoris.
      Vain tosi tyhmiä, oppimattomia, lukutaidottomia ja oppimiseen estettyjä voi ylipäätään aivopestä noin totaalisesti.

Samalla tyylillä puhutaan myös : miksi suomalaiset juo?
      Mikä aivan selkeästi tarkoittaa : miksi ne suomalaiset, jotka juo, niin miksi ne juo viinaa.
      Me suomalaiset sivistyneet tiedämme : Eihän kukaan tietenkään tarkoita että 100% vastasyntyneistä aivohalvauspotilaisiin asti joisivat viinaa 24/7.
      Keskustelun yks tärkeä pointti on kaikki keskusteluun osallistuvat ymmärtävät ja tietävät tähän asti tapahtuneet asiat.
      Mutta saivartelijoille tämän koko homman pointti on häiritä keskustelua ja saada syy poistaa epämiellyttävät totuudet

Alusta : Kun kirjoittaa mielipiteen mielipide-palstalle tyyliin: miten muslimit siis eräät muslimit kehottaa kaikkia muslimeja vastustamaan ja / tai tappamaan länkkäreitä (=länsimaalaisia) ja että tämä on meidän mielestämme yksi suuri syy inhoon musuja kohtaan, mikä johtaa rasismiin.
      Mutta sinulle Mover se on syy poistoon. Ja se on ärsyttävää. Ja tekee lisää inhoa ja kiusaa tänne rasu-palstalle.

• Toki ymmärrän että voit määrätä sheriffinä ettei täällä saa puhua todellista rasismin syistä.
      Kielsithän jo kerran ettei huonoja piirteitä saa yleistää, mutta hyvät saa.
      Miten rasismin syytkään voisi olla kaunista luettavaa?

Eli tässä aika lopussa : Mover 30.5.2011 23:40
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9871533/#comment-49670881

Nämä yleistykset - varsinkin kuvaamaan jonkun väestöryhmän kielteisyyttä - pitää sen vuoksi tekemättä.
      Eli on lupa sanoa: Muslimit ovat hyvin raitista väkeä (vaikka se ei ollenkaan ole koko totuus).
      Mutta sanoa ei saa: Muslimit raiskaavat.
      ---------------------------lainaus loppuu -----------

Johon vastasin että: Sanopa kuule ihan yleistäen: että positiiviset asiat saa yleistää, mutta negatiivisia ei saa! Helppoa Ok? http://keskustelu.suomi24.fi/node/9871533/#comment-49680083

Mumi sinulla on erikoinen (?onko se musumainen oikeuskäsitys?), että positiivisuuden saa yleistää muttei negatiivisuutta. Onko se nyt taas tätä positiivista syrjintää?

Esim muslimit saa Moverin mielestä yleistää raittiiksi, (vaikka se ei toodeelllakaan pidä paikkaansa) , mutta muslimeja ei saa yleistää raiskaajiksi, vaikka aika yleisen käsityksen mukaan, varsinkin raiskaajien mukaan, huivittomat tytöt saa jopa pitää, kuuluu raiskata, koska ne kerjää sitä, eli suomenkielelle käännettynä kuka tahansa muslimi (=kaikki) saa raiskata huivittoman tytön, eli kaikki suomalaiset naiset.
      Siitä tulee se käsitelmä : että kaikki muslimit raiskaa koska niillä kaikilla on se oikeus koraanin mukaan ja koska Suomessa on uskonnonvapaus (sanoi Päivi Räsänen) niin silloin ne saa harjoittaa oma uskontoa eli raiskata suomalaisia tyttöjä. Ja kaikki. Ymmärrätkö? Joten näiden kaikkien saatujen tietojen yhteissumma on : että musuilla on uskontoon/ kulttuuriin perustuva oikeus raiskata.

Kaikki muslimit raiskaavat tarkoittaa että heillä on siihen koraanin / allahin mukaan oikeus. Raiskaajat myös käyttää sitä oikeutta.

Ja minulle se tarkoittaa kirjaimellisesti sitä, heillä on siihen jokaisella oikeus. Toki sitä ei kaikki käytä, mutta se on mahdollisuus niin, tarvittaessa.
      Ja siksi ainakin minulle jokainen muslimi on raiskaaja, jotka kierrän mahdollisimman kaukaa, riippumatta siitä raiskaako ne. Se on vain sattumasta kiinni kumpaa sorttia se on. SE sattuma on suurempi musuilla, koska heillä on se koraanin suoma oikeus.
      Ja sitä helv* tuskaa lisää humanistien tyyli puolustaa muslimien vapautta harjoittaa omaa uskontoaan Suomessa.

Ja miksei kukaan puolusta suomalaisia tätä kauheutta vastaan, ei edes kirkko? Miedät suomalais-naiset on hyljätty!

• z.o

onko se muslimi sellainen, joka tekee syntiä niin paljon, että sen pitää rukoilla armoa monta kertaa päivässä. Suomalaiset uskovaisethan käy tunnustamassa syntinsä vain kerran viikossa, mikä mielestäni riittää ihan hyvin valkoihoiselle.

• z.o kirjoitti:

onko se muslimi sellainen, joka tekee syntiä niin paljon, että sen pitää rukoilla armoa monta kertaa päivässä. Suomalaiset uskovaisethan käy tunnustamassa syntinsä vain kerran viikossa, mikä mielestäni riittää ihan hyvin valkoihoiselle.

Sinä panet minun huuleni hymyilemään. Molemmat.

• On suoranaista syrjintää poistaa asiaa, olen sata kertaa kirjoittanut että yksi suuri syy vihaamme KAIKKIA muslimeja on maailmalla on tuhansia muslimeja jotka uhkaa tappaa länsimaalaisia ihan missä vaan ja ihan milloin vaan. Mutta kukaan ei sanallakaan tuomitse muslimeja rasisteiksi mutta suomalaiset mamu-kriitiset kirjoittajat, jotka ei tahdo muslimiutta Suomeen ovat rassisteja, oikein suur vaarallisia ja paljon vaarallisempia kuin St Stubbin, Lipposkan, humanistien ja Moverin ihaillun kohteet eli muslimit, jotka uhkaa tappaa räjäyttää yms

Toinen suuri syy vihaamme on raiskaukset joita tehdään koraanin/ allahin /uskonnon/ kulttuurin luvalla/ takia tms..

Tämä kauheus on nyt vallannut Suomen. Super-suomalaiset pelkää oman elintapansa häviämisen puolesta, mutta ei kun meitä vana potkitaan lisää.

Ja sekö on kivaa? Uusi poliittinen villitys, tappaa suomalaisuus.

Mitäs jos, Mover, puhuisit ylläpidolle ja muuttaisit tämän rasismi palstan nimeksi : kannata, ihaile, fanita islamia ja muslimeja
      koska se on ainutta mitä täällä saa sanoa.
      Koetapa. Minulle sinun sääntösi on vain sinun sääntöjä, mutta ne kaikki ei ole totuus.

Mieti nyt itsekin :
      Muslimit värvää ja usuttaa toisiaan länkkäreiden kimppuun ja kaikki on vaan että ihanaa muslimit ihanaa. Ei ne kaikki tahdo tappaa länkkäreitä, no ei niin ei. Osa niitä vaan synnyttää niitä tulevia itsaristeja, joita ei tietenkään saa pelätä koska se olisi rasismia (= vain humanistien mielestä). Muslimit on niin ihania mussukoita, varsinkin ne vauvat, eihän ne tahdo pahaa kenellekään, niin suloiset nappisilmät, tui tui. Niitä pitää tuoda Suomeen lisää, niin kauan että mielläkin alkaa ne ihanat terroristi-iskut.

Odotellaan, kyllä itsari-iskut alkaa kohta, sitten on muslimeillakin riittävän kotoutunut olo.

• z.o

nyt ihan oikeesti,,, koita rauhoittua. Moveri ja muut suomalialaiset eivät edes lue juttujasi, koska pitävät sinua jonain 'rasistina'. Minä en 'pidä', vaan suorastaan rakastan sinua. Tiedän että välillämme on maantieteellisesti tietty hidaste, mutta jos sinulla on auto, niin suuntaa se kohti minua ja törmätään toisiimme parissa tunnissa. Tosin nyt juuri en voi lähteä mihinkään, mutta olisiko vaikka Lahdessa sopiva kutupaikka?

Himokkaasti viestiäsi odottaa: salainen rakastajasi

[email protected]

.

PS
        Ei mitään pitkiä txt sitten jos kirjoitat. Riittää pelkkä paikka ja aika. Tunistan sinut ryppyisestä ihostasi.

-

• z.o kirjoitti:

nyt ihan oikeesti,,, koita rauhoittua. Moveri ja muut suomalialaiset eivät edes lue juttujasi, koska pitävät sinua jonain 'rasistina'. Minä en 'pidä', vaan suorastaan rakastan sinua. Tiedän että välillämme on maantieteellisesti tietty hidaste, mutta jos sinulla on auto, niin suuntaa se kohti minua ja törmätään toisiimme parissa tunnissa. Tosin nyt juuri en voi lähteä mihinkään, mutta olisiko vaikka Lahdessa sopiva kutupaikka?

Himokkaasti viestiäsi odottaa: salainen rakastajasi

[email protected]

.

PS
        Ei mitään pitkiä txt sitten jos kirjoitat. Riittää pelkkä paikka ja aika. Tunistan sinut ryppyisestä ihostasi.

-

Minulla on vain tuo rollaattori, mutta Lahteenhan on pelkkää alamäkeä. Lonkkaleikkaus vähän epäonnistui.
        Mutta kai se siitä vetreytyy kun vedetään oikeen lakanapolkkaa, nuoruuden innolla

Tottakai MOver lukee minua, ei se muuten pysty mennä nukkumaan.

Sinulla on salattu osoite =?

• z.o
        fenno.maani kirjoitti:

Minulla on vain tuo rollaattori, mutta Lahteenhan on pelkkää alamäkeä. Lonkkaleikkaus vähän epäonnistui.
        Mutta kai se siitä vetreytyy kun vedetään oikeen lakanapolkkaa, nuoruuden innolla

Tottakai MOver lukee minua, ei se muuten pysty mennä nukkumaan.

Sinulla on salattu osoite =?

eihän se mikään salattu ole, mutta eihän meillä ole mitään salattavaa. Torstaina tule Lahteen ja ole panokunnossa. Lonkkaleikkaus ei ole mikään ongelma. Vedä Panadolia tupla-annos, kyllä se siitä iloksi muuttuu. Pääasia että saamme molemmat tyydytyksen.

• z.o kirjoitti:

eihän se mikään salattu ole, mutta eihän meillä ole mitään salattavaa. Torstaina tule Lahteen ja ole panokunnossa. Lonkkaleikkaus ei ole mikään ongelma. Vedä Panadolia tupla-annos, kyllä se siitä iloksi muuttuu. Pääasia että saamme molemmat tyydytyksen.

Käyttäjä on piilottanut profiilinsa.
        Mutta miksi ?
        Mitä salattavaa sinulla on?

• Nyt fenno.maani.

Lyhennä kommenttejasi.

Niin kuin olen jo aiemmin sanonut.

Asioiden ei tarvitse vähetä - mutta ne voi pelkistää.

Ainakin kymmenenteen osaan.

• Joo-joo tiedän, mutta näytäpä mallia ja laita noi edelliset asiat ihan lyhyesti.
        Oikeesti olen pahoillani en osaa, mutta voin oppia jos näytät mallia.

• Sitäpaitsi sanoit kerran ettei näin tärkeetä asiaa saa lyhyesti ja ytimekkäästi yleistää, vaikka ja varsinkin koska puhutaan vain rasismista.

Miksi muuten eilen koneeni pamahti taas errorille?
        Sanoinko jotain väärin?

Ps kirjoitin suurimman osan eilen ja tänään lyhensin monta tuntia.
        Muuten sitä olisi ollut 5 sivua.

Mutta häh huomaatkos muutakin totuutta rasismista on kuin sinun käsitys.
        Olen tuonut uuden näkökulman kun muslimi on rasisti, mutta sinä yrität sivuuttaa sen, mutta pääsinpäs päälle.

Tappajat versus tappajien vihaajat mieti siitä kumpi on rasisti?
        Me ei olla kuitenkaan tapettu ketään.
        Niin miksei kukaan esim Ulkoministeri syytä tappajia mistään, mutta suomalaisia haukkuu kyllä rasisteiksi ja ksenofobisiksi.
        Mun kaa ei kannata alkaa….
        Minä vaan sanon, minun ei tarvi lyödä.
        Minä sanon perusteellisemmin kuin yksikään tappaja tai murhaaja.
        Joskus oli puhe että Mirja Pyykkö pitäis lähettää Irak/iraniin puhumaan rauhaa.
        Entäs miten luulet jos lähettäisiin fennis niin tulisiko rauha?
        Luulisin että Osama Bintzukin olisi tehnyt itsemurhan, ennenkö joutuu kuuntelemaan perutseluni.
        Kuuntelen

• z.o

olen kerrankin samaa mieltä kanssasi, vaikka en varsinaisesti mikään rasisti olekaan.

• fenno.maani kirjoitti:

Joo-joo tiedän, mutta näytäpä mallia ja laita noi edelliset asiat ihan lyhyesti.
        Oikeesti olen pahoillani en osaa, mutta voin oppia jos näytät mallia.

Ei-ei!

Tee vaikka erllisiä aloituksia! Olisin halunnut vastata aloitukseesi, mutta en löytänyt yhtenäistä ajatusta. Minulla olisi omasta mielestäni ollut sanottavaakin. Vastaaminen vaatisi koko illan ja perheellisen ihmisen pitää jakaa aikaa muuallekin, kuin suomi24:n.

• z.o
        lilly_strattera kirjoitti:

Ei-ei!

Tee vaikka erllisiä aloituksia! Olisin halunnut vastata aloitukseesi, mutta en löytänyt yhtenäistä ajatusta. Minulla olisi omasta mielestäni ollut sanottavaakin. Vastaaminen vaatisi koko illan ja perheellisen ihmisen pitää jakaa aikaa muuallekin, kuin suomi24:n.

ootko tumma vai vaalee?

• fenno.maani kirjoitti:

Sitäpaitsi sanoit kerran ettei näin tärkeetä asiaa saa lyhyesti ja ytimekkäästi yleistää, vaikka ja varsinkin koska puhutaan vain rasismista.

Miksi muuten eilen koneeni pamahti taas errorille?
        Sanoinko jotain väärin?

Ps kirjoitin suurimman osan eilen ja tänään lyhensin monta tuntia.
        Muuten sitä olisi ollut 5 sivua.

Mutta häh huomaatkos muutakin totuutta rasismista on kuin sinun käsitys.
        Olen tuonut uuden näkökulman kun muslimi on rasisti, mutta sinä yrität sivuuttaa sen, mutta pääsinpäs päälle.

Tappajat versus tappajien vihaajat mieti siitä kumpi on rasisti?
        Me ei olla kuitenkaan tapettu ketään.
        Niin miksei kukaan esim Ulkoministeri syytä tappajia mistään, mutta suomalaisia haukkuu kyllä rasisteiksi ja ksenofobisiksi.
        Mun kaa ei kannata alkaa….
        Minä vaan sanon, minun ei tarvi lyödä.
        Minä sanon perusteellisemmin kuin yksikään tappaja tai murhaaja.
        Joskus oli puhe että Mirja Pyykkö pitäis lähettää Irak/iraniin puhumaan rauhaa.
        Entäs miten luulet jos lähettäisiin fennis niin tulisiko rauha?
        Luulisin että Osama Bintzukin olisi tehnyt itsemurhan, ennenkö joutuu kuuntelemaan perutseluni.
        Kuuntelen

Ha-ha-ha!

"Luulisin että Osama Bintzukin olisi tehnyt itsemurhan, ennenkö joutuu kuuntelemaan perutseluni."

Huumorintajua ja itseironiaa ainakin löytyy. 9 , jos meikäläisen arvostelu kelpaa.

• lilly_strattera kirjoitti:

Ha-ha-ha!

"Luulisin että Osama Bintzukin olisi tehnyt itsemurhan, ennenkö joutuu kuuntelemaan perutseluni."

Huumorintajua ja itseironiaa ainakin löytyy. 9 , jos meikäläisen arvostelu kelpaa.

Enkä tarkoittanut pahalla!

• z.o kirjoitti:

ootko tumma vai vaalee?

Olen vaalea kaljupää.

• z.o
        lilly_strattera kirjoitti:

Olen vaalea kaljupää.

pystytkö tuleen Lahteen to puoliltapäivin? Mulla olis sillon n tunti aikaa, jos aikataulut natsaa. Syvennetään vähän tätä suoli24 suhdetta.

Ootko naaras? ... . . Tai ei sillä nyt niin väliä, fm hoitaa sen puolen. Muodostetaan kolmen kopla tänne Moverin iloksi. Rasisti zo, Ryppy fenno ja brainylilly.

• suomi suomalaisille

annoit hyviä ohjeita , nyt kun vielä itte noudatat niitä .

• suomi suomalaisille kirjoitti:

annoit hyviä ohjeita , nyt kun vielä itte noudatat niitä .

Kenelle vastaat ja mstkä ohjeesta on kyse?
        Ei täällä ole enää viivoja, ei yhtään näe kenelle tarkoitettu.

Ha-ha-ha!

No kiitos paljon, yleensä saankin miikkoja.
        Ja joskus jopa ihan positiivisistakin jutuista.
        Siis eräät luopiot miinustaa minua lukemattakin,
        mutta sehän onkin niin heidän napansa
        = :)

Ei-ei!

Ai anteeksi.
        Niitä oli paljon joo. Oli vähän vanhoja velkoja Moverille, kun se on poistellu minun tekstejäni niin paljon.
        Suututtaa sen poistelut vain yleistämisen takia.
        Tiedätkö miltä tuntuu kun kirjoittaa pitkää ajatusta 5 tuntia ja monena päivänä, niin sitten ”se” etsii suurennuslasilla sieltä negatiivisen yleistyksen ja saxii kaiken pois.
        Totuus ei kuitenkaan pala helveti**äkään.

Kyllä te voitte vastata sitä mukaa kun ehditte.
        Painakaan vaan sitä minun juttuni ”vastaa” nappulaa, niin saan tiedon siitä ja kirjoita jotain fm.lle ja mistä kyse.
        En itsekään ole täällä joka päivä. Korjaus: en ehtisi olla. Korjaus: tahtoisin olla jossain muualla.
        Ja toivoisin että minäkin voisin vaan heitellä yhden lauseen mielipiteitä.

lilly_strattera : et ole tainnut ennen vastata minulle?
        Minullakin kammo kiire, ja rukoilen aikaa lisää n 100h/vrk riittäisi aluksi. Olen tainnut jäädä koukkuun tänne nettiin, vaikka ennen vihasin koko nettiä ja lupasin etten tule tänne ikinä.

Tuntuu kuin olisi se ja sama mitä kirjoitan kukaan ei juttele kanssani asiaa.
        Anna tulla vaan luen asiaa ja kyllä asian vierestäkin, mutten kaikkeen asian viereen ihan aina vastaa

• z.o kirjoitti:

olen kerrankin samaa mieltä kanssasi, vaikka en varsinaisesti mikään rasisti olekaan.

ZORRO : Ai olenko minä sitten rasisti=?
        Asettelepa se kieli keskemmälle mehukasta suutasi. ;)
        Taidanpa peruuttaa bensat rollaattoristani ja kurvata bodaus-treeneihin.

• fenno.maani kirjoitti:

Ai anteeksi.
        Niitä oli paljon joo. Oli vähän vanhoja velkoja Moverille, kun se on poistellu minun tekstejäni niin paljon.
        Tiedätkö miltä tuntuu kun kirjoittaa pitkää ajatusta 5 tuntia ja monena päivänä, niin sitten ”se” etsii suurennuslasilla sieltä negatiivisen yleistyksen ja saxii kaiken pois.

Painakaan vaan sitä minun juttuni ”vastaa” nappulaa, niin saan tiedon siitä ja kirjoita jotain fm.lle ja mistä kyse.
        En itsekään ole täällä joka päivä. Korjaus: en ehtisi olla. Korjaus: tahtoisin olla jossain muualla.

Minullakin kammo kiire, ja rukoilen aikaa lisää n 100h/vrk riittäisi aluksi. Olen tainnut jäädä koukkuun tänne nettiin, vaikka ennen vihasin koko nettiä ja lupasin etten tule tänne ikinä.

Anna tulla vaan luen asiaa ja kyllä asian vierestäkin, mutten kaikkeen asian viereen ihan aina vastaa

Kyllä me joskus olemme ajatustenvaihtoa käyneet. Älä nyt suutu, mutta olen miinusmerkeistä tulkiten luokiteltu "hyyssäriksi".

En taatusti ole monestakaan asiasta samaa mieltä kanssasi. Joistakin asioista voisimme varmasti olla yhtä mieltäkin, jos kiihkotta keskustelisimme.

En minä sinua tietenkään tunne muuten, mutta kirjoittelusi perusteella olet mielenkiintoinen ihminen

• fenno.maani kirjoitti:

Ai anteeksi.

Tuohon saamelaisia koskevaan kirjoitukseen halusin vastata jo eilen, mutta sen kanssa on suunnilleen sama ongelma, kuin tämänkin aloituksen.

Halusin sanoa, että olen kanssasi samaa mieltä. Saamelaisia ei kohdella rasistisesti. Mutta ettet olisi hiukan herkkänahkainen? Tämä Vesa Puuronen lienee yksittäistapaus. En ole koskaan kuullut saamelaisten sanovan suomalaisia rasisteiksi.

Tietääkseni saamen kansaa on suomalaisten taholta muinoin kohdeltu huonosti. Elikä he ovat olleet "inkkarien" asemassa aikoinaan. Tämän päivän maailma on kuitenkin aivan erilainen.

• suomi suomalaiselle
        fenno.maani kirjoitti:

Kenelle vastaat ja mstkä ohjeesta on kyse?
        Ei täällä ole enää viivoja, ei yhtään näe kenelle tarkoitettu.

no voi per...en muista ittekään , sotkeeko joku viestejä vai miks ei ne mene asianomaiselle?

• z.o
        suomi suomalaiselle kirjoitti:

no voi per...en muista ittekään , sotkeeko joku viestejä vai miks ei ne mene asianomaiselle?

joku pölkkypää täällä sensuroi jatkuvasti asiallisia keskusteluja. Joskus vanhaan poistetun tilalle jäi teksti "tämä viesti on poistettu" ja jonkinlainen juoni jäi jäljelle. Nykysysteemillä poistot pilaa totaalisesti koko vitjan. Muutenkin ylläpito seriffeineen ovat 8-vuotiaan mustan apinan tasolla henkiseltä kehitykseltään. Kirjoittelijoitten älykkyysosamäärää en viitsi edes kommentoida. Että näillä mennään. Turha valittaa.

Tuosta tulikin mieleen, että demokratia toimii puhtaimmillaan kai USA. Suomessa ja Ruotsissa harjoitetaan ns sosiaalidemokratiaa, jossa pyritään ottamaan vähemmistöjen ääni myös huomioon. Suomessa se on mennyt täysin överiksi. Kyseessä lienee jonkinlainen salainen mafia, mikä toimii kansainvälisesti ja tyhmät suomalaiset päättäjät ovat astuneet tähän paskaan.

Jatkuu jossain muualla...

Kyllä me joskus olemme ajatustenvaihtoa käyneet. Älä nyt suutu, mutta olen miinusmerkeistä tulkiten luokiteltu "hyyssäriksi".

En taatusti ole monestakaan asiasta samaa mieltä kanssasi. Joistakin asioista voisimme varmasti olla yhtä mieltäkin, jos kiihkotta keskustelisimme.

En minä sinua tietenkään tunne muuten, mutta kirjoittelusi perusteella olet mielenkiintoinen ihminen

lilly :Älä nyt suutu, mutta olen miinusmerkeistä tulkiten luokiteltu "hyyssäriksi".
        fm: no minähän niitä miikkoja saan. Ja varmasti voitan tän vuoden miinus-kisan ;) Minä en jaksa merkkailla, muutakuin siksi että näen minkä olen lukenut, kun plussaa niin noi peukut hävii. Ja suutun jos epäilet minun suuttuvan hyyssäreistä. Ja rupee jo paukuttaa niitä vastaväitteitä että pääsen motkottamaan. En minä seinien kanssakaan tykkää jutella, häh, eikös olisikin tyhmää jutella vaan että samaa mieltä. Jos minä tahtoisin teidän olevan valmiiksi samaa mieltä voisin käyttää vapaa-aikani paremminkin.
        Minähän täällä tuuletan ajatuksiani just kaikkien haukuttavana.
        Ja sori etten osa kirjoittaa ”kiihkotta”, mutta enhän minä lyö.
        Ja kiitos näistä ensimmäisistä kauniista sanoistasi, vai että mielenkiintoinen,,,,
        Jos sinä lillynä kirjoitat niin yritän kohdella sinua silkihansikkain,,,
        Olet yksi mukavimmista vastaan vänkääjistä arvaisin…
        Anna palaa ny vaan, ei sitä koskaan tiedä…

Tuohon saamelaisia koskevaan kirjoitukseen halusin vastata jo eilen, mutta sen kanssa on suunnilleen sama ongelma, kuin tämänkin aloituksen.

Halusin sanoa, että olen kanssasi samaa mieltä. Saamelaisia ei kohdella rasistisesti. Mutta ettet olisi hiukan herkkänahkainen? Tämä Vesa Puuronen lienee yksittäistapaus. En ole koskaan kuullut saamelaisten sanovan suomalaisia rasisteiksi.

Tietääkseni saamen kansaa on suomalaisten taholta muinoin kohdeltu huonosti. Elikä he ovat olleet "inkkarien" asemassa aikoinaan. Tämän päivän maailma on kuitenkin aivan erilainen.

Minua säälittää saamelaiset jos toi on totta mitä V.Puurone sanoo.
        Saamelaisia pitää auttaa. Suomalaiset hoi autetaanhan me, lilly? jookos!
        Tahdon puolustaa niitä vaikken edes tiedä niistä mitään. Paitsi pari loukkaavaa vitsiä ja ilman niitäkään PPP nunnuka-vitsejä en tietäsi sitäkään.
        Pitäisi puolustaa tätä suomalaisuuttakin ettei se vallan tukehdu kaiken maailman tulokaslajien alle.

Suomi vaan suomalaisuudelle ja saamelaisille kans. Ei tänne mitään vinkuvia torneja tahdota.
        Hei osattiin me joikhaa pienenä, no en sano sitä jos se loukkaa.
        Eihän joikhaaminenkaan ole suomalainen perinne, mutta kyllä minä ennemmin sitä kuuntelen kuin muslimien vinkunaa.
        Paitsi etten kuuntele jos kukaan ei pakota.

No 5min on maks

• suomi suomalaisille
        z.o kirjoitti:

joku pölkkypää täällä sensuroi jatkuvasti asiallisia keskusteluja. Joskus vanhaan poistetun tilalle jäi teksti "tämä viesti on poistettu" ja jonkinlainen juoni jäi jäljelle. Nykysysteemillä poistot pilaa totaalisesti koko vitjan. Muutenkin ylläpito seriffeineen ovat 8-vuotiaan mustan apinan tasolla henkiseltä kehitykseltään. Kirjoittelijoitten älykkyysosamäärää en viitsi edes kommentoida. Että näillä mennään. Turha valittaa.

Tuosta tulikin mieleen, että demokratia toimii puhtaimmillaan kai USA. Suomessa ja Ruotsissa harjoitetaan ns sosiaalidemokratiaa, jossa pyritään ottamaan vähemmistöjen ääni myös huomioon. Suomessa se on mennyt täysin överiksi. Kyseessä lienee jonkinlainen salainen mafia, mikä toimii kansainvälisesti ja tyhmät suomalaiset päättäjät ovat astuneet tähän paskaan.

8 vuotias musta apina on proffa tasoa verrattuna ylläpidon älykääpiöihin ja moveriin.
        kyllä se mainitsemasi apina hoitaisi tämän palstan tyylikäästi ja taidolla verrattuna....

• suomi suomalaiselle kirjoitti:

suomi suomalaiselle 15.6.2011 19:29

No älä välitä ei varafaijakaan välittäny vaikka
        sen välihousut jäi väliaikaisen välioven väliin.

• z.o kirjoitti:

Joopa-joo Zorro, minuakin yritettiin sosiaalikusettaa.
        Onneksi mun jumalani puhui minulle : ja tulin tänne katsoo ja täällähän se totuus seisoo.
        Että kiiti vaan kaverit, huh se muuten oli liki.
        Hulluja ne on tuolla Arkadianmäjellä. Ei niitä kannata kuunnella, tai voi niitä lukea niin kuin Aku Ankkaa.
        Paisti että Aku Ankallakin on enemmän järkeä, monta ääntä Akkari sai?

8 vuotias musta apina on proffa tasoa verrattuna ylläpidon älykääpiöihin ja moveriin.
        kyllä se mainitsemasi apina hoitaisi tämän palstan tyylikäästi ja taidolla verrattuna....

Nooh muru, käypäs välillä katsoo noita muita palstoja, Mover ei ole yhtään niin kamala kuin noi muut ovat. Mover on ihan ihminen esim o8o8 verrattuna. huh tai äh en nyt muista muiden nimiä

• suomi suomalaisille
        fenno.maani kirjoitti:

suomi suomalaiselle 15.6.2011 19:29

No älä välitä ei varafaijakaan välittäny vaikka
        sen välihousut jäi väliaikaisen välioven väliin.

eipä kannata välihousujaan tämän palstan takia vaarantaa. mutta harjoitus tekee mestarin , ajattelin nousuviikolla kokeilla kuinka näppäily sujuu kahdella sormella.

• suomi suomalaisille
        fenno.maani kirjoitti:

Nooh muru, käypäs välillä katsoo noita muita palstoja, Mover ei ole yhtään niin kamala kuin noi muut ovat. Mover on ihan ihminen esim o8o8 verrattuna. huh tai äh en nyt muista muiden nimiä

täytyy myöntää että karjalan palauttajat ovat varsinaisiä ruskean reiän ritatareita .
        siltä palstalta on järjenkäyttö vähissä jopa seriffiimmme verrattuna .
        mutta mitäs tykkääs salaliitto kundien teorioista , sieltä löytyy vekkulia tekstiä.

täytyy myöntää että karjalan palauttajat ovat varsinaisiä ruskean reiän ritatareita .
        siltä palstalta on järjenkäyttö vähissä jopa seriffiimmme verrattuna .
        mutta mitäs tykkääs salaliitto kundien teorioista , sieltä löytyy vekkulia tekstiä.

En ole ollut karjalan palautus-sivuilla.
        EVVK.
        Paitsi etten tahdo karjalaa Suomeen, sen voisi liittää vaikka Afrikkaan.
        Mutta salaliittoteoriat on gutaa jos ne on hyviä.
        Panepas linkkiä tulemaan, niin jos käväsen sohlaamassa sitäkin ampiaispesää…;)
        Sieltä kerään taas paljon miinuksia ja voitan tämän vuoden miinus-kisan;)

eipä kannata välihousujaan tämän palstan takia vaarantaa. mutta harjoitus tekee mestarin , ajattelin nousuviikolla kokeilla kuinka näppäily sujuu kahdella sormella.

Ootsä rasisti aijotko sä syrjiä niitä 8 muuta sormea. älä ny viitti.
        Tääh kahdella minäkin naputan tai nyt pitää ruveta laskee
        äsken oli kolme sormea ei näitä pysty laskee ne menee liian nopee.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      82
      4627
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3637
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      64
      2070
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1142
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      145
      1072
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      989
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe