Luterilaisuus pilasi Suomen

L.-M.

Naapurikateus, pahanpuhuminen, sinkkuuntuminen, heikko itsetunto, köyhä oma kulttuuri, pinnalliset sukulaissuhteet, löyhät ihmissuhteet, yleinen haureus, oman ruokakulttuurin puuttuminen... luettelo on loputon. Kaikki nämä ovat luterilaisuuden aikaansaannoksia Jumalan hylkäämässä maassa nimeltään Suomi.

Luterilaisuus on pilannut Suomen. Vielä katolisten esivanhempiemme aikaan tämä maa oli tiiviisti eurooppalainen. Keskiajalla mm. Pariisin Sorbonnen yliopiston rehtorina vaikutti suomalainen. 1200-luvun alussa perustettu dominikaanisääntökunta saapui maahamme vain muutamaa vuosikymmentä myöhemmin. Kulttuuri- ja tiedesuhteet Euroopaan olivat intensiiviset.

Luterilaisuuden myötä kaikki suhteet menivät poikki. Maamme eristäytyi ja joutui kulttuuriseen paitsioon. Sen seurauksena täällä ei ole yhtä tänään ulkomaalaisille mitään nähtävää tai elettävää - paitsi tietenkin keskiaikaiset katoliset kirkot. Luterilaisuuden takia barokki ja renesassi eivät koskaan saapuneet tänne. Suomalaiset elivätkin suurimmaksi osaksi köyhälistönä ja viljelivät maata, joka ei tuottanut juuri mitään.

Tämän maan pelastus on aina ollut katolinen usko. Jos kristinusko olisi tullut tänne ortodoksien taholta, olisimme tänään Pietarin kaatopaikka ja Venäjän ydinjätteiden säilytyspaikka. Suomen kieli olisi nujerrettu jo vuosisatoja sitten.

Vaikka yhä useammat suomalaiset ovat syystäkin jättäneet selkäänsä ruotsalaisten vallottajien tänne pakkotuomalle saksalaiselle uususkonnolle nimeltään luterilaisuus, on luterilaisuuden tuhoisa perintö tässä maassa edelleen vahva. Valitettavasti. Se näkyy kaikkialla yleisenä kultuurin, tapojen, perinteiden, käytöksen, sosiaalisten suhteiden ja jopa politiikan köyhyytenä.

35

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pro ekumenia

Totta joka sana. Palatkaamme suomalaisten esi-isiemme katoliseen uskoon.

• Ukko Sampola

Johan outoja höpötät. Esi-isämme uskoivat Ukkoon ja Sampoon. Katolilaisuus on epätoivottua tuontitavaraa, joka tungettiin väkivalloin heidän kurkustaan alas. Tämä on ollut ehkä suurin ihmisoikeusrikkomus koko Suomen historiassa. Paavin tulisi anella tätä hirmutekoa meiltä polvillaan ryömien anteeksi.

• L.-M.
        Ukko Sampola kirjoitti:

Johan outoja höpötät. Esi-isämme uskoivat Ukkoon ja Sampoon. Katolilaisuus on epätoivottua tuontitavaraa, joka tungettiin väkivalloin heidän kurkustaan alas. Tämä on ollut ehkä suurin ihmisoikeusrikkomus koko Suomen historiassa. Paavin tulisi anella tätä hirmutekoa meiltä polvillaan ryömien anteeksi.

Katolilaisuus tuli maahamme rauhanomaisesti toisin kuin pakkouskonto nimeltään luterilaisuus, jonka ruotsalaiset tuottivat tänne miekalla ja verellä.

Suomaisten pakanalliset uskomukset eivät olleet mikään yhtenäinen "uskonto". Siksi katolilaisuus on maamme vanhin ja alkuperäisin uskonto. Kaikki muu on halpaa tuontikamaa.

• Joukko uskonveljiä
        L.-M. kirjoitti:

Katolilaisuus tuli maahamme rauhanomaisesti toisin kuin pakkouskonto nimeltään luterilaisuus, jonka ruotsalaiset tuottivat tänne miekalla ja verellä.

Suomaisten pakanalliset uskomukset eivät olleet mikään yhtenäinen "uskonto". Siksi katolilaisuus on maamme vanhin ja alkuperäisin uskonto. Kaikki muu on halpaa tuontikamaa.

Myöhäiskeskiajalla kasvoi kautta koko Euroopan suuri ryhtiliike paavinkirkon rappiota ja sen Raamatun vastaisia harhaoppeja vastaan. Uskonpuhdistus kenties huipentui Lutherin suureen työhön, mutta sitä edelsi monien sukupolvien yltyvä kritiikki paavillista hapatusta vastaan. Kirkolla oli kyllä kauan aikaa katua erheitään, puhdistaa usko ja uudistaa kirkko ylhäältäpäin. Mutta paavit pitivät kiinni vallanhimoisista ja harhaopillisista pyrkimyksistään. Lopulta hurskaiden mitta täyttyi. Urhea Luther uskalsi uhmata Rooman mahtavaa piispaa: tässä seison enkä muuta voi!

Evankelis-luterilaisuuden puhdasoppisuuden vuosisatoina ei jesuiitoilla eikä muillakaan paavin kätyreillä ollut asiaa Ruotsi-Suomeen. Hyvä niin! Ja autoimme myös Saksan protestantteja, jotka kamppailivat paavinuskoisen keisarinsa hirmuvaltaa vastaan. Hakkapeliitat taistelivat puhtaan uskon puolesta roomalais-katolilaista sortovaltaa vastaan.

• Koroljov
        L.-M. kirjoitti:

"Katolilaisuus tuli maahamme rauhanomaisesti toisin kuin pakkouskonto nimeltään luterilaisuus, jonka ruotsalaiset tuottivat tänne miekalla ja verellä."

Yhtä vaikeaa oli rahvaan Pohjanlahden länsipuolellakin ensin sopeutua siihen uuteen reformoituun uskoon, jota kuningasvalta tarvitsi rahakirstuaan täyttämään (kirkon omaisuuden takavarikointi sotien ja hallinnon kasvavien kustannusten maksamista varten) sekä lujittamaan otettaan kansasta (saarnaavat luterilaiset papit esimodernin valtion virallisena "tiedotusvälineenä").

• pyh!

En ikinä. Katolilaisuus on antikristuksen uskonto.

• Keuruunmies
        pyh! kirjoitti:

En ikinä. Katolilaisuus on antikristuksen uskonto.

Miten on mahdollista että siitä ns "antikristuksen uskonnosto" voisi sitten jotain kristillistä luterilaista kirkkoa edes syntyä? Muistakaamme että vanha vakaa Luther ei ollut luopumassa Katolisesta kirkostaan tai uskostaan. Ajatushan oli vain pieni puhdistus talkoo kirkossa joka sitten riistäyty käsistä kun Saksan prinssit näkivät oivan tilaisuuden ohjata reformaatiota ja täten lisätä valtaansa ja kirstujaan kirkon kustannukasella. Niin Ruotsi-Suomessa tämä johti köyhäinhoidon ja opetuksen romahtamiseen joka palasi vasta siedettävälle tasolle noin sata vuotta myöhemmin.

• KysynVaan-76
        L.-M. kirjoitti:

"Katolilaisuus tuli maahamme rauhanomaisesti toisin kuin pakkouskonto nimeltään luterilaisuus, jonka ruotsalaiset tuottivat tänne miekalla ja verellä.

Suomaisten pakanalliset uskomukset eivät olleet mikään yhtenäinen "uskonto". Siksi katolilaisuus on maamme vanhin ja alkuperäisin uskonto. Kaikki muu on halpaa tuontikamaa."

Omituista on väittämäsi kannalta on kyllä se että Ruotsin Suomeen tekemät ristiretket ja uskon pakkotuonti ajoittuvat 1000-1200 luvuille mutta luterilaisuus syntyi vasta 1500 luvulla. Tänne ensin miekalla tuotu usko oli siis nimenomaan katolisuus, ei luterilaisuus...

• adfghijk

Pääsivätpä eroon paastoista ja kaikenlaista maksuista! Ei tarvinnut enää paastota pakkasella ja tehdä niskahiessä työtä metsissä ilamn ruokaa keskiviikkona ja perjantaina!!

• Yks vaan

"Vaikka yhä useammat suomalaiset ovat syystäkin jättäneet selkäänsä ruotsalaisten valloittajien tänne pakkotuomalle saksalaiselle uususkonnolle nimeltään luterilaisuus, on luteraisuuden tuhoisa perintö tässä maassa edelleen vahva. Valitettavasti. Se näkyy kaikkialla yleisenä kulttuurin, tapojen, perinteiden, käytöksen, sosiaalisten suhteiden ja jopa politiikan köyhyytenä."

Mitä oikein tarkoittat, kun puhut "selkäänsä jättämisestä" ja "luterilaisuuden tuhoisasta perinnöstä" ja "kulttuurin, tapojen, perinteiden, käytöksen, sosiaalisten suhteiden ja jopa politiikan köyhyydestä"? Tuntuu sitä, kuin haluaisit nähdä suurin piitrtein kaikki asiat Suomessa negatiiviessa valossa siksi, koska Suomi ei ole katolinen maa, vaan Suomessa katolilaisia on ainoastaan kymmenisen tuhattta. Katolilaisuuspalstalla taas on monissa pitkissä ketjuissa kehotettu omaa katolista piispaa eroamaan, vaikka hänen ei ainakaan mainita tehneen mitään väärää, niin tyyttymättömiä nämä katolilaisiksi kääntyneet ovat . Heille ei kelvannut heidän entinen uskontonsa, nyt ei sitten kelpaa heidän uuden uskontonsa piispa. Luterilaisuuttakin pitää käydä aina ja aina uudestaan haukkumassa Luterilaisuuspalstalla. Miksi ei ekumenia eli kirkkojen välinen yhteistyö kelpaa näille katolilaisiksi kääntyneille?

• Joukko uskonveljiä

Tyypillinen katolilainen käännynnäinen on paavillisempi kuin paavi itse. Käännynnäinen julistaa oppeja joista jopa Rooman kirkkokin on ymmärtänyt 1900-luvun jälkipuoliskolla luopua. Katolilainen käännynnäinen samaistuu paavinkirkon vanhaan mahtavuuteen ja valtaan koska kokee jotenkin tulleensa osaksi sitä. Mutta koska paavillisuuskin on oppinut pientä nöyryyttä viimeisen 50 vuoden aikana, on käännynnäisenkin lopulta lakattava uhoamasta.

Katolilainen katekismus on Vatikaanin II kirkolliskokouksesta saakka koko ajan lähentynyt luterilaista oppia, ja paavit ovat tutkineet luterilaista teologiaa. Hyvä niin. Kun paavinalaiset kristityt puhdistavat uskonsa Raamatun mukaiseksi, Lutherin työ on vihdoin saatu päätökseen ja kristikunnan vanhat haavat voivat umpeutua.

• ROTESTI ELÄÄ
        Joukko uskonveljiä kirjoitti:

Tyypillinen katolilainen käännynnäinen on paavillisempi kuin paavi itse. Käännynnäinen julistaa oppeja joista jopa Rooman kirkkokin on ymmärtänyt 1900-luvun jälkipuoliskolla luopua. Katolilainen käännynnäinen samaistuu paavinkirkon vanhaan mahtavuuteen ja valtaan koska kokee jotenkin tulleensa osaksi sitä. Mutta koska paavillisuuskin on oppinut pientä nöyryyttä viimeisen 50 vuoden aikana, on käännynnäisenkin lopulta lakattava uhoamasta.

Katolilainen katekismus on Vatikaanin II kirkolliskokouksesta saakka koko ajan lähentynyt luterilaista oppia, ja paavit ovat tutkineet luterilaista teologiaa. Hyvä niin. Kun paavinalaiset kristityt puhdistavat uskonsa Raamatun mukaiseksi, Lutherin työ on vihdoin saatu päätökseen ja kristikunnan vanhat haavat voivat umpeutua.

Niin tulisi joulun vietto lopettaa!!! Se ei ole RAAMATUN mukaista. - SITÄ EI EDES MAINITA MILLOIN SELLAINEN "JOULU" OLISI, JA RAAMATTU EI SITÄ EDES KEHOTA VIETTÄMÄÄN.

POIS PAPIT, KIRKKO, JUMALANPALVELUKSET JA KIRKKO RAPPIO(KATOLIS-) RAKENNUKSET. POIS KAIKKI APOSTOLEIDEN JÄLKEISET EI RAAMATUN MUKAISET KATOLISET HÖPÖTYKSET.

OLE JOHDONMUKAINEN, OLE PUHDAS PROTESTANTTI (Lutheria ei voi tässä asiassa selvästi kelputtaa.)

• Hyi helvetti

Luterilaisuus pilasi ehkä Suomen, mutta katolilaiset pedofiilipapit pilasivat monen lapsen elämän.

• skidis

• Paavin valta

Paavi voi muuttaa Jumalan lain, sillä hänen valtansa ei ole ainoastaan ihmisten, vaan Jumalan antama, ja hän toimii maan päällä Jumalan sijaishallitsijana, jolla on mitä laajin valta. "Minä voin tehdä kaikki, mitä Jumala voi. Minä vaadin saada olla korkein tuomari ja ihmisten omatuntojen ohjaaja. Minä olen ainoa ja viimeinen tuomari kaikessa, mikä koskee oikeaa ja väärää. Minä voin lain kautta asettua lain yläpuolelle ja muuttamalla ja parantamalla lakeja tehdä vääränkin oikeaksi. Jeesus on sanonut olevansa kuningasten kuningas ja kaikkien yläpuolella joten hänen sijaisenaan tulen siihen johtopäätökseen, että voin tehdä kaiken, mitä Jumalakin."

• Psykiatrin analyysi

...Minä voin tehdä kaikki, mitä Jumala voi...

Maaninen vaihe.

...Minä vaadin saada olla korkein tuomari ja ihmisten omatuntojen ohjaaja...

Kyvyttömyys kontrolloida haluja ja tarpeita.

...Minä olen ainoa ja viimeinen tuomari kaikessa, mikä koskee oikeaa ja väärää...

Narsistinen persoonallisuushäiriö.

...Minä voin lain kautta asettua lain yläpuolelle ja muuttamalla ja parantamalla lakeja tehdä vääränkin oikeaksi...

Kyvyttömyys hahmottaa oikeaa ja väärää.

..Jeesus on sanonut olevansa kuningasten kuningas ja kaikkien yläpuolella joten hänen sijaisenaan tulen siihen johtopäätökseen, että voin tehdä kaiken, mitä Jumalakin...

Megalomaaninen jumalakompleksi.

• Koroljov

"Sen seurauksena täällä ei ole yhtä tänään ulkomaalaisille mitään nähtävää tai elettävää - paitsi tietenkin keskiaikaiset katoliset kirkot."

Onhan Suomessa pikku-Pietari eli Helsinki, viehättävä Venäjän keisarikunnan tuote. Kylmän sodan aikana Hollywood, joka ei tietenkään päässyt oikeille paikoille Venäjälle filmaamaan, käytti Helsinkiä Pietarin ja Moskovan korvikkeena monessa elokuvassa. Tuo tietty 1800-luvun alkupuolen uusklassinen tyyli, jota Venäjän imperiumi levitti kaikkialle Ahvenanmaalta Vladivostokiin, sen tekee. Helsingissä näkyvät muutkin suuriruhtinaskunnan aikaiset arkkitehtuurisuuntaukset hienona kavalkadina kertaustyyleistä art noveauhun (jota Suomessa jostain syystä Jugend-tyyliksi kutsutaan).

"Jos kristinusko olisi tullut tänne ortodoksien taholta, olisimme tänään Pietarin kaatopaikka ja Venäjän ydinjätteiden säilytyspaikka."

Mitä todennäköisimmin kristinusko tuli Suomeen juuri ortodokseilta, koska suomen kielen tietyt kristillisyyteen liittyvät keskeiset sanat (esim. pappi, risti ja raamattu) on lainattu muinaisvenäjästä. Lännen suunnasta ovat todennäköisemmin irlantilaiset munkit levittäneet kristinuskoa Suomeen. Täytyy tietysti muistaa että hekin ovat vielä tuhat vuotta sitten olleet ortodokseja.

"Suomen kieli olisi nujerrettu jo vuosisatoja sitten."

Suomen kieli pääsi kehittymään nimenomaan Venäjän ansiosta. Keisari Aleksanteri II käsitti, että jotta saataisiin Suomi, jonka Aleksanteri I oli muodostanut joukosta Ruotsin itäisiä läänejä, lopullisesti irrottautumaan siteistään vanhaan emämaahansa oli suomenkielisen kulttuurin luominen Suomeen välttämätöntä. Suomi ja suomalaisuus - kummatkin uusia, moderneja tulokkaita historiassa, vailla sellaista pitkää historiaa joka Venäjällä on - eivät olisi koskaan kehittyneet ilman Venäjää, jolle Suomi on olemassaolonsa velkaa. Jos Ruotsista ei olisi koskaan irrotettu Itämaata ja Itäpohjaa, niissä puhuttaisiin tänä päivänä voittopuolisesti ruotsia ja suomalaismurteet olisivat ehkä yhtä yleisiä kuin saame.

Venäjä perusti Suomen - joka aikaisemmin oli ollut pelkkä merkitykseltään epämääräinen maantieteellinen käsite -, loi Suomen autonomisen valtion omaan yhteyteensä. Venäjä yhtenäisti Suomen, rakensi rautatiet ja infrastruktuurin, joka yhdisti rannikot sisämaihin. Venäjä antoi Suomelle satavuotisen rauhankauden, jonka aikana Suomi kehittyi Euroopan takapajuisimmasta alueesta yhdeksi Euroopan moderneimmista yhteiskunnista. Venäjä oli Suomelle valtava markkina-alue ja taloudellisen kasvun moottori. Lisäksi kaikki keisari-suuriruhtinaat suosivat Suomea, usen jopa keisarikunnan kokonaisedun sivuuttaen. Kyllä, Suomi on Venäjälle olemassaolonsa velkaa.

• MATEISTI

PIETARIN RAKENETTIIN ITALIALAISTEN TYYLIIN JA SIELTÄHÄN NE TULI ITALIALAISET ARKKITEHDIT PIIRTÄMÄÄN PIETARIN KAUNIIMPIA KOHTIA VENÄLÄISILLE JUNTEILLE. SILLOIN LOPPUI MONGOOLIAN HISTORIA VENÄJÄLLÄ JA ALKOI KATOLISEN LÄNNEN KULTTUURIn KUKOISTUIS IDÄN KOLKASSA.

• "Venäjä perusti Suomen - joka aikaisemmin oli ollut pelkkä merkitykseltään epämääräinen maantieteellinen käsite -, loi Suomen autonomisen valtion omaan yhteyteensä."

Sinulla on näemmä historia hallussa. Näin asiat menivät, ilman Venäjän keisarin suopeutta ei olisi suomea ja suomenkieltäkään.

• Niin se nyt vaan on

TULIN USKOON

Löysin Jeesuksen ja Hän löysi minut. Uskon kautta Hänen vereensä sain syntini anteeksi! Jumalan armo kohtasi kurjan syntisen. Sain kokea armon ja rakkauden uudestisyntymällä Pyhästä Hengestä! Menin raamatulliselle kasteelle. Kaste tapahtui upottamalla vedessä, Jeesuksen ja apostolisen esimerkin mukaisesti. Matt. 3:16. Apt. 8:36,37,38. Seisoessamme vedessä kastaja rukoili puolestani. Sitten hän sanoi: ”Kastan sinut ... Herran Jeesuksen Kristuksen Nimeen!” painaen minut sitten veden alle. Vesi peitti vanhan synnissä eläneen jumalanpilkkaajan. Kastevedestä nousi ylös uusi luomus Jeesuksen ja Hänen ylösnousemuselämänsä yhteydessä elävä Jumalan lapsi. Room. 6:4.
      Kastetta edelsi siis uudestisyntyminen Pyhästä Hengestä eli uskoon tuleminen. Näin tapahtui raamatullinen siirtyminen ”aadamilaisuudesta” ”kristuslaisuuteen”. Room. 5:12,18. ja 1 Kor. 15:22,45.

Vastakääntyneenä ja synnit anteeksisaaneena luin paljon Raamattua. Apostolien teoista huomasin pian, ettei kansankirkon opetus uskoon tulosta, kasteesta ja kristillisestä elämästä ole lähelläkään alkuperäisen kristinuskon sisältöä. Huomioin, ettei alkuseurakunta ollut ollenkaan kirkko. Historian kirjat kertovat, että kirkon alku ajoittuu 300 luvulle jKr. Se oli ja on tuo tällä palstalla mainostettu katolinen porttokirkko.
      UIlm. 17. ja 18. luvut.

Ja luterilainen "uskonpuhdistus" on nyt tullut tiensä päähän. Ev.lut. kirkko kaatuu eikä enää nouse! Se on puhdistettu niin kokonaan raamatullisesta uskosta, että kyllä on puhdas.

• Tulit petetyksi ja kastetuksi Saatanan kasteella.

Raamatun kaksi kastekäskyä:

Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

2. Tämän maailman jumalan, Saatanan, ja hänen Antikristus poikansa kastekäsky:

Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.

Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun. Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:

"Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

Ei tosin ole mahdotonta sekään, että Paavali itse, tai joku hänen seuraajansa olisi onnistunut tämän Markuksen evankeliumin loppuun lisäämään.

Sitä puoltavat myös Paavalin nuotiosta nostama käärme, kielillä puhuminen, pahojen henkien pois ajaminen ja hänen rättisulkeisensa.

• Käärme Myrkkynen
        TeuvoSuni kirjoitti:

Tulit petetyksi ja kastetuksi Saatanan kasteella.

Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.

Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Ja niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: Minun nimissäni he ajavat pois pahoja henkiä. He puhuvat vierailla kielillä.

He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle, ja nämä paranevat."

Tämän on joku alkuseurakunnan totuuden hylännyt ihminen onnistunut lisäämään Markuksen evankeliumin loppuun. Sillä alkuperäisen Markuksen evankeliumin 16. luku päättyy jakeeseen 8:

"Ulos tultuaan naiset pakenivat haudalta järkytyksestä vapisten. He eivät kertoneet kenellekään mitään, sillä he pelkäsivät."

Ei tosin ole mahdotonta sekään, että Paavali itse, tai joku hänen seuraajansa olisi onnistunut tämän Markuksen evankeliumin loppuun lisäämään.

Sitä puoltavat myös Paavalin nuotiosta nostama käärme, kielillä puhuminen, pahojen henkien pois ajaminen ja hänen rättisulkeisensa.

Ja kaikelle tälle löytyy vahvaa tieteellistä näyttöä, luonnollisesti.

• pyh!
        TeuvoSuni kirjoitti:

Tulit petetyksi ja kastetuksi Saatanan kasteella.

Sinä et ole Jeesuksen seuraaja. Olet itse se paholaisen eksyttämä eksyttäjä.

• Käärme Myrkkynen kirjoitti:

Ja kaikelle tälle löytyy vahvaa tieteellistä näyttöä, luonnollisesti.

Totuus löytyy Jeesuksen opetuksista, eikä hän missään kehota omiansa käärmeiden nostelemiseen, saatikka myrkyn juomiseen.

"Yksi on Herra, yksi usko, yksi Henki, yksi kaste."

• Tiedoksi
        pyh! kirjoitti:

Sinä et ole Jeesuksen seuraaja. Olet itse se paholaisen eksyttämä eksyttäjä.

Paholaista ei ole olemassa. Eikä luultavasti Jeesustakaan.

• pyh!

Puhut sekularisoitumisesta, etkä luterilaisuudesta. Olet näköjään joku luterilaisten vihaajaämmä.

• Voi sinua L.-M.

Katolilaisuus eli Paavin kirkko. Paavi on yksi suurin syy nykypäivän kirkkomme tilaan. Miten se voisi olla pelastus? Saatana ei voi olla pelastus muille kuin häntä palvoville.

Olet vielä sen verran nuori että ehdit lukemaan kirkkohistoriaa. Aloita raamatusta, jatka Roomaan ja kohtaa kuun ja auringon palvonta ja siihen osallistunut Paavi ja kaikki se mihin Jumalan sijainen maan päällä on sortunut, sillä näin häntä halutaan tituleerattavan. Jumala ei ole asettanut ketään sijaisekseen. Hän on jo sydämissämme. Jok'ikisen!!!! Ei tarvita paavia (pienellä p:llä) kohtaamaan Jeesusta.

Itse olen 63 v ja uskossa mutta kirkosta eronnut. Siihen syyt ovat monet. Yksi sellainen on paavin vaikutteet kirkkoomme. Lue lisää sivuiltani www.manemck.blogaaja.fi

• Anonyymi

Minäpä sain lähdöt kirkosta olipa oikea päätös kun myös lähdin.

• Anonyymi

Koska luterilainen kirkko on pitänyt Suomen kansan pimennossa elävästä kristinuskosta ja sen opeista jo vuosikymmenien ajan, niin nyt aletaan korjaamaan hedelmää.

Ensin tuomitaan Päivi Räsänen ja sitten aletaan syyttämään uskovia keksityin syyttein kaikesta mahdollisesti ja sen jälkeen alkaa eliminointi operaatiot ja kuoleman partiot. Tämä foorumi on hyvä esimerkki minkälaisille luuloilla ja valheilla tätä jo nyt perustellaan.

Mutta sitä ennen meidän uskovien tulee nousta, sillä tämä Päivin tapaus toimii ponnikkeena elävän kristillisyyden julistukseen ja opetukseen ja evankelistojen joukko lähtee liikkeelle. Jotenkin tässä näen Jumalan herätyksen tuulenvireitä. On vielä vähän aikaa ennenkuin valtavat vainot alkaa, sillä iso porukka jo selvästi somessa esivalmistelee perusteita miksi elävä kristinusko täytyy hävittää.

• Sinulla on osittain omaperäistä historian tulkintaa.

”Vielä katolisten esivanhempiemme aikaan tämä maa oli tiiviisti eurooppalainen.”

Pitää paikkansa, sillä esim. 1700 luvulla asui täällä paljon ulkomailta tulleita esim. lasinpuhaltajia, kauppiaita, kotiopettajia, merimiehiä ja sotilailaita- Etenkin saksasta, puolusta ja italiasta maahanmuuttajia oli paljon. He myös taisivat olla katolisia pääsääntöisesti.

Ja sivistyneistö eli eliitti opiskeli ulkomailla:
      ”Suomalaisopiskelijoiden suosiossa oli alusta asti Pariisin maineikas yliopisto, mutta 1300-luvun lopulta lähtien monet suomalaisopiskelijat suuntasivat Prahaan. 1400-luvulla perustetut pohjoissaksalaiset yliopistot, kuten Leipzig, Rostock, Erfurt ja Greifswald, tulivat myöhäiskeskiajalla tutuiksi suurelle joukolle suomalaisia nuorukaisia. Vuoden 1477 jälkeen suomalaisia suuntasi myös vastaperustettuun Upsalan yliopistoon Ruotsiin.”
      ”Katolisen ajan koulutus Suomessa” Kirsi Salonen

”Suomalaiset elivätkin suurimmaksi osaksi köyhälistönä ja viljelivät maata, joka ei tuottanut juuri mitään.”

Eihän keskiajallaankaan päässyt elintasosta nauttimaan kuin säätyläisten yläluokka! Aivan yhtä köyhiä suomalaiset siis olivat tuolloin.

”Jos kristinusko olisi tullut tänne ortodoksien taholta, olisimme tänään Pietarin kaatopaikka…”

Kyllä se tuli, sillä Pähkinäsaaren rauhan raja erotti ortodoksit ja katoliset uskonnot. Oikeastaan ortodoksi olivat ensin, 1000 luvun paikkeilla Novgorodin ruhtinaskunnasta. Katoliset tulivat 1160 luvulla.

En usko että suomalaiset olisivat muuttuneet sen kummemmiksi, mitä olivat ja ovat. Tuskin Paavin vallan alla asiat olisivat yhtään sen kummemmin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4547
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      106
      3781
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      143
      3485
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1980
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      70
      1925
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      125
      1064
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      134
      976
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe