mielenterveys alkaa olla kohta kovilla

suuret ongelmat...

Pienensin rintani, jotta rintsikat istuisivat paremmin, olkaimet eivät painaisi hartioita ja ympärysmitta ei kiristäisi. pienenyksestä on nyt kulunut about 3 kk, Menin rintsikkaostoksille, koklasin useita ja ...ei oo hyvät.
Lopputarkastuksessa leikannut lääkäri sanoi, että käyttämäni 90 C kuppikoko on liian suuri urheilurintsikoissani. Kaupassa kokeilin 85 C, 90B ja 90C, mikään ei käynyt, ahdisti, puristi jne. En edes tiedä mikä mun kokoni oli ennen leikkausta kun silloinkaan ei mikään sopinut. Rinnoista lähti kuiteskin molemmista noin 300 grammaa eli pienentyneet on. Peilistä kun katson itseäni, ei näytä kovin kauniilta. Muotoutuvatkohan vielä? Ei haavoissa vikaa ole, ovat siistit ja muutenkin siististi leikattu.
Nyt vaan on helpompi olla ilman rintsikoita, tuntuu hyvältä. Mutta onhan mun saatava kesäksi kevyet ja kauniit rintsikat, sellaiset jotka eivät korosta rintoja. Apua,,,,mihin menen yrittämään?
Mittesin ympärysmittani noin 87-88 cm ja päältä 103-105. Ei ihan napakat luvut. Neuvoja, unikaa ei tule kon pohdin.Haluan vain rintsikat, jotka eivät paina, kiristä, tee jälkiä jne Onko liikaa vaadittu? huh, mikä purkaus.

17

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justiina 2

käy asiantuntevassa alusvaatemyymälässä...liiveissä löytyy! Rintaleikkauksesta vähän aikaa vasta...malttia vaan kuule...

• suuret ongelmat...

Olipa mulla tuossa yöllinen purkaus...siltä kyllä tuntuu välillä. Jospa ottaisi nyt kesäloman ilman rintsikoita, antaisi haavojen parantua ja antaisi olonsa rauhoittua. Sitten menen johonkin kunnon alusvaatemyymälään. Toivotaan, että pääsen näistä vaivoistani.
        Kiitos lohduttavista sanoistasi justiina 2. Onko sinun rintasi pienennetty?

• meloonitypy

Hei, minä olen isorintainen kanssa, en ole käynyt pienennyksessä, mutta sanoisin sulle, että aina kotona kun olet, ja et hypi ja pompi, niin ole ihan vaan ilma liivejä, esim. suhteellisen napakan trikoopaidan alla. Ymmärrätköhän siis, että sellainen pusero vaan päällä, joka vähän tukee ja kannattelee rintoja, mutta että itse rinnat ovat paljaina ja ilman rintaliivejä. On paljon helpompi olla niiin. Itse olen kyllästynyt rintaliiveihin, niiden ikuiseen painamiseen, tukaluuteen. Käytän niitä vain työssä ja en aina välttämättä sielläkään. Joskus arkipukeutumisessa voi näyttää vähän liian "eroottiselta" eli töihin on pistettävä, mutta olen aina kotona ilman rintaliivejä.
      Ja jos ostat liivit, käy esim. Lindexissa tai muissa liikkeissä, itse olen ostanut sellaiset ihan puuvillaiset, ns. imetysliivit, joissa ei ole mitään tukirautoja jne. Olen täysin kypsynyt kaikenlaisiin hökötyksiin ja toppauksiin, niitähän isorintainen ei tarvitse. On vaan tosi ahdistava olla rintaliivit päällä, siksi joko pistän jotkut pehmeät, puuvillaiset mammaliivit, jotka ei kiristä ja ahdista tai sitten en mitään.
      Ymmärrän tuskasi, itse olen samanlainen. NIskakipuja ja päänsärkyä, mutta en ole päätynyt leikkaukseen. Yritän elää näiden "meloonien" kanssa. Aika huvittavathan nämä loppujen lopuksi on, kun ovat niin isot että ihan hävettää joskus ;=))

• suuret ongelmat...

Hei meloonitypy. Kiva kuulla, että joku ymmärtää minua. Kirjoitat juuri kuten ajattelen. Olin ennen leikkausta kotona aina ilman liivejä ja aion olla nytkin. Ihanaa kun mikään ei kiristä ja paina. Töihin minunkin täytyy laittaa liivit. Talvella kun on enemmän päällä kuin pelkkä t-paita, olen ollut ilman. Kaarituellisia tai topattuja liivejä en ole koskaan käyttänyt. Olen ostanut ihan "tavallisia" liivejä.Minä pidän mielelläni löysiä t-paitoja, niiden alta eivät rinnatkaan niin näy.

No, nyt rintani on pienennetty ja ne eivät enää roiku. Olen itse 50v mutta rintani ovat kuin 20-vuotiaan (ei nyt ihan). Leikkauksen jälkeen ne ovat vielä vähän niinkuin "pystyssä" mutta kyllähän ne sitten pikkuhiljaa siitä laskeutuvat ja hyvä niin.

Kerroit sinulla olevan niskakipua ja päänsärkyä jne. Oletko miettinyt leikkaukseen menoa? Minkä ikäinen sinä olet?

Ei mietitä mitä muut ajattelevat, tehdään olomme mukavaksi. Mitä sitä turhaan kärsimään. Varsinkin näin kesällä on ihanaa kun ei tarvitse laittaa tukalia ja kiristäviä liivejä...Eivät kai nämä leikatut rinnat "pilalle mene" jos olen ilman liivejä? Urheillessa kai on sitten käytettävä niitä.

• meloonitypy
        suuret ongelmat... kirjoitti:

Hei meloonitypy. Kiva kuulla, että joku ymmärtää minua. Kirjoitat juuri kuten ajattelen. Olin ennen leikkausta kotona aina ilman liivejä ja aion olla nytkin. Ihanaa kun mikään ei kiristä ja paina. Töihin minunkin täytyy laittaa liivit. Talvella kun on enemmän päällä kuin pelkkä t-paita, olen ollut ilman. Kaarituellisia tai topattuja liivejä en ole koskaan käyttänyt. Olen ostanut ihan "tavallisia" liivejä.Minä pidän mielelläni löysiä t-paitoja, niiden alta eivät rinnatkaan niin näy.

No, nyt rintani on pienennetty ja ne eivät enää roiku. Olen itse 50v mutta rintani ovat kuin 20-vuotiaan (ei nyt ihan). Leikkauksen jälkeen ne ovat vielä vähän niinkuin "pystyssä" mutta kyllähän ne sitten pikkuhiljaa siitä laskeutuvat ja hyvä niin.

Kerroit sinulla olevan niskakipua ja päänsärkyä jne. Oletko miettinyt leikkaukseen menoa? Minkä ikäinen sinä olet?

Ei mietitä mitä muut ajattelevat, tehdään olomme mukavaksi. Mitä sitä turhaan kärsimään. Varsinkin näin kesällä on ihanaa kun ei tarvitse laittaa tukalia ja kiristäviä liivejä...Eivät kai nämä leikatut rinnat "pilalle mene" jos olen ilman liivejä? Urheillessa kai on sitten käytettävä niitä.

Kuullostaa hyvältä, että rintasi ovat kuin parikymppisen :=)).
        Itse en ole ajatellut pienentämistä, ehkä terveydellsistä syistä (päänsäryt, niska jne.) kyllä menisin pienentämään, mutta sitten olen ajatellut esteettistä puolta, eli jos menisi huonommaksi, rintani ovat nimittäin ok, suht. pystyssä tähän rintojen kokoon nähden. Olen 40 v.
        Käytä urheillessa hyviä liivejä, normaalissa kotioloissa mielestäni voi olla ilman, jos ei ole kauheasti riuhdo ja tee hommia.
        Nyt tietenkin, jos sinun leikkauksesta on vasta vähän aikaa, on hyvä tukea leikattuja rintoja, ja olla niiden kanssa muutenkin tarkka, että ne eivät leikkauksen jälkitilassa tosiaan menisi "pilalle". Jopa lukuisia kuukausia kannattaa ottaa rauhallisesti. Mutta jos et tee mitään mahdottomia juttuja, ei niide pitäisi mennä ns. pilalle. Muistan,että plast.kirurgit kehottavat ottamaan todella rauhallisesti muutaman kuukauden. Silloin tulee aina parempi tulos, kun ei venytetä ja raskauteta leikattuja kudoksia turhaan.
        Minulla on leikattu toistaiseksi "vain" nenä. Joskus saatan harkita silmäluomia, jos tulee tarvetta...

• liivit päällä

Leikattu rintakin alkaa valumaan jos ei pidä tukevia liivejä...ei tietty ihan heti..mutta ajan kanssa..Kannattaa pitää hyvä huoli uusista rinnoista..

• suuret ongelmat...

Oikeassa olet, niinhän siinä käy. Pidin tukevia rintaliivejä yötä päivää 6 viikkoa leikkauksen jälkeen, ohjeissa oli 4 viikkoa. Nyt olen kotona ilman...eivät kai rinnat mihinkään valu jos ei hypi ja pompi? Urheillessa käytän kyllä.

Mutta nyt olen nämä pari kuukautta ilman ja sitten menen ostamaan kevyemmät ja toivottavasti mukavan tuntuiset liivit.

• Toinen leikattu

Olin leikkauksessa viime vuonna, ja sairaalasta sain ohjeet, että puoli vuotta pitäisi pitää tukevia liivejä. Mielellään sellaisia, jossa on leveä resori. Voi olla, että sinulle on leikattu sen verran "terhakat" rinnat, että ne pysyy hyvinä, mutta kolme kuukautta leikauksen jälkeen rinnat eivät ole vielä muotoutuneet lopulliseen muotoonsa. Varsinkin, jos ei ole täysin tyytyväinen rintojen muotoon, kannattaa yrittää pitää niitä liivejä toistaiseksi.

Ainakin omat rinnat on koko ajan muuttuneet, enkä vieläkään uskalla olla ilman liivejä, vaikka rintani ovat nyt selvästi pienemmät kuin sinun ja siten ei ehkä niin alttiit muutokselle. Tämä on tietysti yksilöllistä, mutta on harmi, jos kallis leikkaus menee pieleen siksi, ettei malta niitä ensimmäisiä kuukausia huolehtia kunnon tuesta yläkropalle. Venynyttä rintaahan ei saa korjattua muutoin kuin uudella leikkauksella. Toki ymmärrän hyvin, jos liivit painaa. Isorintaiselle varsin tuttu tunne.

• suuret ongelmat...

Hei "toinen leikattu". Missä sinut leikattiin? Kävin reilu viikko sitten poliklinikalla tarkastuksessa. Plastiikkakirurgi katsoi ja sanoi paranemisen edistyneen hyvin. Kerroin siitä, että minulla on sellainen turvonnut tunne jne. Sanoin liivien kiristävän...Kirurgi sanoi, että voin ihan hyvin olla kesällä ilman liivejä. Niitä ei kuulemma tarvitse enää käyttää. Rintani ovat kyllä aika terhakat.

Miten sinun rintasi ovat ajan myötä muuttuneet? Minkä kokoiset ne olivat sitten ennen leikkausta ja entä nyt?"Ainakin omat rinnat on koko ajan muuttuneet, enkä vieläkään uskalla olla ilman liivejä, vaikka rintani ovat nyt selvästi pienemmät kuin sinun ja siten ei ehkä niin alttiit muutokselle" Minkä pituinen olet, mistä tiedät minun oikean kokoni?

• mitenhän on?

Kuinkahan nopeasti rinta voi sitten venyä leikkauksen jälkeen? Eli, kauankohan leikkauksen vaikutus pysyy? Jos oikein miettii, niin eiväthän nuo liivit muuta tee kuin vähän tue ja kohota. Tarkoitan tällä sitä, että jos istuu, makaa tai hiljakseen kävelee....tarvitaanko silloin välttämättä aina liivejä? Urheillessa minäkin puen kunnon tukevat liivit.

Kyllähän maan vetovoima tekee tehtävänsä oli sitten liivit tai ei,

• Asiantuntija missä?

Luin tämän ketjun lävitse ja nyt minuakin alkoi ahdistaa. Minut leikattiin tammikuun lopulla. Rintsikoita pidin yötäpäivää 4 viikkoa. Sen jälkeen päivisin. Nyt olen ollut ilman rintsikoita kaksi kuukautta...huh. Onko tosiaan näin, että rintsikoita pitää käyttää aina päivisin vieläkin? Onko täällä asiantuntijaa vastaamassa? Yksi täällä sanoo, että lääkäri sanoi ettei tarvitse käyttää. Toinen sanoo, että leikatut rinnat menee pilalle jos ei käytä koko ajan.

Miten on? Kuinka nopeasti voi "pilata" rintansa jos ei käytä rintsikoita? Olenko jo pilannut?

• Toinen leikattu

Täältä ei kannata asiantuntijaa etsiä. Tarkoitushan on, että me maallikot kerromme kokemuksistamme.

Vastauksena sinulle "suuret ongelmat": Minut leikattiin Töölössä ja kokoni on noin 70c - 75b, eli aloituksessa ilmoittamasi omat mittasi vaikuttavat isommalta. Olen lyhyt ja normaalipainoinen. Rinnat on runsaassa puolessa vuodessa muuttuneet siten, että rintojen alaosa on pyöristynyt mutta yläosa litteämpi. Rasva ja kudokset ovat siis löytäneet paikoilleen, mutta tukevien liivien ansiosta rinnat eivät ole kokonaisuudessaan laskeutuneet.

Jos lääkäri on sanonut sinulle, että voit olla ilman rintsikoita, niin varmasti hän sen asian tietää. Itse olen vain vähän neuroottinen asian suhteen, kun omat rinnat ovat aina roikkuneet painosta, niin toivoisi edes muutaman vuoden voivansa nauttia normaaleista, näteistä rinnoista.

Tämä on myös todella yksilöllistä. Kaverillani leikattiin yksityisellä a-kupin rinnat hänen ollessaan 50-vuotias, ja lääkäri sanoi, ettei tarvitse enää ikinä pitää liivejä. No, hän ei pidäkään, enkä ole kysynyt, mitä on tapahtunut. Silloin kun viimeksi näin, niin rinnat näytti niin pieneltä, pelkältä rintalihakselta, ettei siihen todella tarvitse mitään ylimääräistä. Sitten kuitenkin olen lukenut ainakin kolmesta suomalaisesta blogista (en muista enää osoitteita), että noin puolitoista vuotta leikkauksen jälkeen ko. ihmiset ovat harmitelleet, että rinnat ovat entuudestaan laskeutuneet ja iho löystynyt. Ja näissä ikä on ollut kahdella alle 30-vuotias ja kolmas viisikymppinen. Ehkä omat rinnat on muodoltaan (c-kuppi, ei siis ihan litteät rintakehää vasten) sen verran koholla, että olen varma niiden laskeutuvan ilman tukea.

Edellinen kirjoittaja pelkäsi, että onko voinut pilata rintansa. Tuskinpa. Jos ei näy mitään merkkiä venymisestä, ei se tapahdu ihan itsestään sen jälkeen. Ja jos on selällään tai istuu paikallaan, tilannehan on ihan eri kuin liikkua rivakasti. Tosiasia kuitenkin on, että julkisella ei aina leikata ihan pieniä (b-kuppia) vaikka itse haluaisi. Leikataan vain sen verran, ettei ole terveydellistä haittaa ja näinhän se kuuluu ollakin. Veronmaksajien rahoillahan näitä kustannetaan. Ja kiitos siitä!

• suuret ongelmat

Kiitos vastauksesta "toinen leikattu". Mietin vielä muutamaa asiaa. Vaikuttaakohan ikä siihen miten rinnat muotoutuvat leikkauksen jälkeen? Minkä ikäinen sinä olet? Entä vaikuttaakohan se paljonko on poistettu....paljonko sinulta poistettiin?Kauanko leikkauksestasi on nyt kulunut?

Minun käyttämäni liivien ympärysmitta oli ennen leikkausta 85 mutta nyt tosiaan leikkauksen jälkeen on ollut vielä 95 eli taitaa olla turvotusta. En tiedä mikä kuppikokoni oli ennen leikkausta. Eivät rintani niin kauhean valtavat olleet mutta kookkaat kumminkin. Olen vähän pettynyt kun olisin halunnut rintojeni asettuvan kokoon 85B.Ihmettelen vaan sitä, että jos pääsee julkiselle puolelle leikkaukseen, miksei voida leikata niin pieniä kuin haluaa. Ei se ole pois veronmaksajilta. Harrastan paljon liikuntaa ja koen, että mitä pienemmät rinnat sen helpompaa.

Täytyy kai marssia heti ensi viikolla kohonkin liikkeeseen missä saan apua oikean koon liivien valintaan. Minulla muuten on mittaa 173 cm ja paino normaali.

Kiitos kaikille, jotka viitsitte vastata. Koen tämän isona ongelmana itselleni...Miksikö? Siksi, että menin omasta mielestäni isoon leikkaukseen suurin odotuksin ja nyt on sellainen tunne, että....

• rehellisyys maan per
        suuret ongelmat kirjoitti:

Kiitos vastauksesta "toinen leikattu". Mietin vielä muutamaa asiaa. Vaikuttaakohan ikä siihen miten rinnat muotoutuvat leikkauksen jälkeen? Minkä ikäinen sinä olet? Entä vaikuttaakohan se paljonko on poistettu....paljonko sinulta poistettiin?Kauanko leikkauksestasi on nyt kulunut?

Minun käyttämäni liivien ympärysmitta oli ennen leikkausta 85 mutta nyt tosiaan leikkauksen jälkeen on ollut vielä 95 eli taitaa olla turvotusta. En tiedä mikä kuppikokoni oli ennen leikkausta. Eivät rintani niin kauhean valtavat olleet mutta kookkaat kumminkin. Olen vähän pettynyt kun olisin halunnut rintojeni asettuvan kokoon 85B.Ihmettelen vaan sitä, että jos pääsee julkiselle puolelle leikkaukseen, miksei voida leikata niin pieniä kuin haluaa. Ei se ole pois veronmaksajilta. Harrastan paljon liikuntaa ja koen, että mitä pienemmät rinnat sen helpompaa.

Täytyy kai marssia heti ensi viikolla kohonkin liikkeeseen missä saan apua oikean koon liivien valintaan. Minulla muuten on mittaa 173 cm ja paino normaali.

Kiitos kaikille, jotka viitsitte vastata. Koen tämän isona ongelmana itselleni...Miksikö? Siksi, että menin omasta mielestäni isoon leikkaukseen suurin odotuksin ja nyt on sellainen tunne, että....

En ymmärrä miten harrastat paljon liikuntaa.. Oma ympärysmittani 80 pituudella 177cm ja itse harrastan paljon ja on isot luut. Ehkä meillä on vähän eri käsitys asioist..

Ei pienennystä tosin jäi vaan ihmetyttämään.. ympärysmitoissa 85 liikunnalliset on meinaan jo yleensä bodareita, syö paljon proteiinia ja rasvaa..

eli taidatkohan nyt olla mäkkiläski vaan?

• suuret ongelmat...
        rehellisyys maan per kirjoitti:

En ymmärrä miten harrastat paljon liikuntaa.. Oma ympärysmittani 80 pituudella 177cm ja itse harrastan paljon ja on isot luut. Ehkä meillä on vähän eri käsitys asioist..

Ei pienennystä tosin jäi vaan ihmetyttämään.. ympärysmitoissa 85 liikunnalliset on meinaan jo yleensä bodareita, syö paljon proteiinia ja rasvaa..

eli taidatkohan nyt olla mäkkiläski vaan?

rehellisyys maan per: Mitä et siis ymmärrä? Mistähän asioista meillä mahtaa olla eri käsitys? Harrastan sulkapalloa, tennistä, uintia, pyöräilyä ja talvella hiihtoa. Ympärysmittani on aina ollut 85, enkä ole kokenut minulla olevan isot luut.

Aina tuohon ikävuoteen 40 asti olen käyttänyt 85B liivejä. No, sitten vaan alkoi tapahtua jotakin....rintojen koko kasvoi. Painoa on tullut kymmenessä vuodessa noin 6 kg lisää. Ei siis ihan valtavasti. En ole mäkkiläski enkä tavallinen läski, ihan normaalipainoinen.

Olisin vaan toivonut saavani huomaamattomat ja kevyet rinnat. Ni, leikkauksesta ei ole vielä kovinkaan kauaa, ehkä tämä vielä tästä.

meloonitypy, kiitos! Minulle tuo muoto ei loppujen lopuksi ole niin kauhean tärkeä. En välitä siitäkään jos nuo arvet eivät niin kauhean vaaleiksi muutu. Mutta kun liikun, olisi ihanaa kun rinnat olisivat tosiaan sellaiset kevyet, pienet....

• meloonitypy

"rehellisyys maan perii", ei nyt kannata ruveta ilveilemään toisille täällä. Asiallista keskusteluahan tässä käydään.

Itse olen ajatellut aina, vaikka isorintainen ja urheilullinen olenkin, että en mene leikkauttamaan näitä rintojani, koska ne ovat sopivan terhakat, ne ovat DD-kupit, olen 174 cm pitkä. Urheilu on tietenkin hiukan haastavaa, no laitan aina kahdet kunnon "panssariliivit" päälle urheillessa, että pysyvät täysin paikoillaan ja pysyvät kauniina. Jos lähtisin leikkaamaan omiani, epäilen, että rintakudoksen rasvaa menettäisin niin, että muoto ei olisi enää sama. Täytyy vaan yritää elää näiden kanssa.

• Toinen leikattu

Hei, "suuret ongelmat". Olen nelikymppinen ja minun leikkauksesta on kulunut noin 7-8kk. Aika vähän otettiin pois, eli yhteensä noin vajaa puoli kiloa. Luulen että siinä meni enemmän nahkaa kuin sitä itse sisältöä. Rintojen muoto on nyt paljon parempi kuin ennen. Olin toivonut ihan pientä b-kuppia, mutta olen täysin tyytyväinen näihinkin mitä sain. Eipähän vatsa näytä niin isolta.

Pituuteesi ja kokoosi nähden sinultakin on otettu ilmeisesti aika vähän, joten siksi saattaa tuntua ettei ole eroa entiseen nähden. Ja jos leikkauksesta on kolme kuukautta, voi vielä olla turvotusta. Muutoin noilla mitoilla (87-88 cm ympärysmitta) pitäisi oikeaoppisesti käydä jopa 80-koon rintaliivit tai ainakin 85. Käy tosiaan oikeassa liiviliikkeessä, sillä sieltä ne voivat neuvoa sellaiset, jotka eivät purista mutta tukevat rintaosaa. Ainakin omalta kohdaltani olen huomannut, että urheiluliivit koossa 75 voi jopa puristaa, mutta muissa kaarituellisissa ne ovat löysät. Joten voi olla liivimallista vain kiinni, ettei löydy sopivaa.

Olen muuten lukenut, että rintojen lopullisen muodon näkee noin puolen vuoden tai vuoden päästä, joten älä vaivu epätoivoon. Tsemppiä liiviostoksille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe