Matt.28:1. Mark.16:2, 9. Luuk.24:1. Joh.20:1.19,26. Apt.20:7.

nordlunde

1Kor.16:2. Matt.5:17. Room.6:14. Room.14:5. Gal..2:16-19. Gal.4:10. Room.14:5. Ef.2:15. Gal.3:5-6. Juutalainen sabath (pääsiäinen) Lehtimajajuhla, viikkojuhla (pasuunan soittojuhla. (Pääsiäisen-sovituspäivä). Lehtimajajuhla, kaikki ne olivat juutalaisia varten.2Moos. 27:21.21:31.j.n.e. 2Aikak.31:3. Adventistit pitävät kirjaan kirjoitettua lakia seremonniallisena ja kivitauluihin kirjoitettuna ikuisina.

2Moos.31:12-18. "Ja herra puhui Moosekselle sanoen: "Puhu Israelilaisille ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, minun ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

14."Siis pitäkää sapatti, sillä se on teille pyhä. Joka sen rikkoo, rangaistakoon kuolemalla; sillä kuka ikinä silloin työtä tekee, hävitettäköön kansastansa. j.n.e.

5Moos.5:15."Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella. Sentähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän". Eli ei voi muuta kuin yksikantaan todeta se, että sapatti laki oli annettu, vain ja yksinomaan Juutalaisille eli Israelilaisille!

Nämä luvut Uudesta testamentista todistavat selvästi tuon !0-käskyn lain kuuluvan ehdottomana järjestelmänä juutalaiseen kansalliseen laki järjestelmään yksinomaisesti. Paavalin kirjeet vakuuttavat myöskin kirjeissään, esim, Room.6:14-16.."Synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla. jatkuu

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jvinuutalainen usko; mitä se oikeastaan on? Voisin hyvin ajatella, kuinka pelottava mahti tuohon uskoon liittyi, tuona aikana, jolloin kaikki muut uskonnot jo alkoivat horjua ja niitä ruvettiin selittämään kuvannolliselta kannalta. Mutta jahve oli tinkimätön hän ei suostunut kuuntelemaan mitään "selityksiä" ja eikä suvainnut muita Jumalia vierellään. Niin eihän muut Jumalat todellakaan olleet tottuneet verisiä sotia käymään ja siten valloituksia tekemään. He olivat tyytyneet vapaaehtoiseen palvelukseen.

Onko tämä Juutalaisten sotaisa Jumala, se jumala johon adventistit ovat panneet toivonsa, ja se pelastuksen kallio johon heidän heikot "uskon jäsenensä panevat turvansa ja toivonsa?

Lue Ap't.20:7. 1Kor.16:2. Room.6:14. Room.3:28. Room.14:5. Gal.2:16-19. 4:10. Ef.2:15."Kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan". Olisi hyvä lukea nämä jakeet "huolella".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      10
      1681
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      131
      1670
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      253
      1198
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1078
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1066
    6. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      955
    7. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      128
      939
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      887
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      868
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      865
    Aihe