Mulla on viime yöstä asti ollut vatsa kipeä, ja nyt tänä aamuna kipu on siirtynyt alavatsaan oikealle puolelle, joka on saanut mut epäilemään umpilisäkkeen tulehdusta. Mitään kuumetta mulla ei kuitenkaan ole, mitä nyt vähän huono olo, joka voi johtua myös vain syömättömyydestä.
Olen 18-vuotias tyttö ja yksin kotona, ja mun ongelmana on se, että en tahdo ottaa yhteyttä lääkäriin, kun jos tää nyt ei mitään vakavaa olekaan. Olen kuullut, että joskus umpilisäkkeitä leikataan vain tulehduksen epäilyn vuoksi, onko tää kovinkin yleistä? En nimittäin ihan turhaan tahtoisi mitään leikkausarpea.
Umpilisäkkeen tulehduksesta
2
67
Vastaukset
- Umpi-Ulla
Itselläni umpil.ongela alkoi yleisellä omituisella ololla. Kaksi yötä nukuin kontallani. Itsekin menin hieman myöhässä lääkäriin, koska en halunnut tulla passitetuksi kotiin ilmavaivojen vuoksi. Kuumetta ei ollut minullakaan. Sairaalassa sitten umpilisäkkeeni ehti puhjeta, koska vitkuttelin.
Onko tärinäkipua? Kokeile hypähtämällä:) Jo kipu jatkuu, käy toki terv.asemalla. Leikkauksesta ei jää kauheita arpia, koska tehdään tähystämällä. Kolme reikää tulee vatsaan, eikä minulla seitsemän vuoden jälkeen näy kuin yhden kohdalla pieni arpi. - lh
Leikkaustapa riippuu paljon sairaalan varustuksesta sekä leikkaavan lääkärin tottumuksista. Ei läheskään kaikkia umpilisäkkeitä poisteta tähystysleikkausella vaan edelleen yleisin muoto on tehdä viilto oikealle alavatsalla jonka kautta paljastetaan umpilisäke ja poistetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2895445- 705026
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484136- 513830
- 413458
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873107Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv692972- 382130
- 442081
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272068