Köyhät avaamaan uusia pankkitilejä

työmarkkinatuki

Itsellä on työmarkkinatuki tulona.

Ens vuonna ku perusturvaan tulee 100e lisä, nii on pakko avata uusia tilejä, että pääsee sijoittamaan.... rahaa tulee niin paljon lisää...

23

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muuuhh..

Ole huoleti. Ei tule tuottamaan sinulle sijoitusongelmia mikäli menee vanhan kaavan mukaan.

perusturva 100 eur.
      asumistuki - 100 eur
      erotus 0 eur.

• köyhyys nousee entis

Ja lisäksi bensa lallistuu, makeivero kallistuu.. kaikii noussee, lehdet kallistuu.. kampaamohinnat kallistuu..

Kohta olet köyhempi kuin tähän asti!

• elämänvuokralainen

Niin peruspäivärahalla eleliä joka asuu omistusasunnossa saapi sitten koko summan käyttöönsä. Tosiköyhät ei taaskaan saa oikeasti mitään...

• ketjun alkaja

köyhäthän nw asuu omissa asunnoissa, varsinkin ovat vielä velallisia

Mä ymmärä miks on korkojen vähennystä

• kiiti jykä

"perusturva 100 eur.
      asumistuki - 100 eur
      erotus 0 eur. "

UNOHDIT:

toimeentulotuki 100 eur. tuloa

=

erotus 0 euroa tai pahimmillaan miinusta kymppi tai kaksi

• Toimeentulotuki on

harkinnanvaraista! Ei voi sanoa että toimeentulotuki nousee 100 eur. Päätös itse rajojen nostamisesta voidaan tehdä, mutta fattatätipä päättää kuka saa ja miten paljon.

• TTT+25€/2012
        Toimeentulotuki on kirjoitti:

harkinnanvaraista! Ei voi sanoa että toimeentulotuki nousee 100 eur. Päätös itse rajojen nostamisesta voidaan tehdä, mutta fattatätipä päättää kuka saa ja miten paljon.

TTT perusosaan 419 6% korotus 2012.
        Yksinhuoltajille jaettavaksi 5 000 000€ korotus.

• Jaa, vai niin
        TTT+25€/2012 kirjoitti:

"Toimeentulotuen perusosaa korotetaan noin 6 prosentilla, ja yksinhuoltajille kohdennetaan erityistä tukea."

Siis, NOIN 6 prosentilla. Ei se ole 6%.

Yksinhuoltajille vain kohdennetaan erityistä tukea.

Kuitenkin, toimeentulotuki on edelleen HARKINNANVARAISTA, eli juuri nimenomaisesti fattatäti päättää kuka saa ja miten paljon.

• hcsanasnd
        Toimeentulotuki on kirjoitti:

Toimeentulotuki on todellakin harkinnanvaraista. Sossut saavat valikoida itse asiakkaansa. Ei ole laitonta.

Edellisen kotikunnan sossustani sai "automaattisesti" perusosan johon hyväksyttiin myös todelliset asumismenot. Nykyisessä kotikunnassani sossusta ei saa käytännössä mitään, jos saa mm. työttömyyskorvausta ja yleisä asumistukea. Täällä se lasketaan paljon tiukemmin.

Eli Kelan rahat ovat varmemmalla pohjalla!!!

• Kerttu.
        TTT+25€/2012 kirjoitti:

HÄH!!!

Saako yksinhuoltajat TODELLA 5 000 000 € lisää? Viisi miljoonaa!?

Nyt mä otan heti eron mun ukosta ja alan yksinhuoltajaäidiksi!

• dkdkdkdkdkdkdkdk

"Yksinhuoltajille jaettavaksi 5 000 000€ korotus. "

josta 99% menee mamuperheille.siellähän niiyä kakaroita riittää.

• EI EI EI Perheille

"MAMUPERHE EI OLE = YKSINHUOLTAJA"

Yksinhuoltajille, YK-SIN-HUOL-TA-JIL-LE!! jaettavaksi.

• kapisosialisti

toi on epis, että me jotka ollaan työmarkkinatuella, niin saadaan se 100e. Sillä ei ole mitää väliä, vaikka sitä rokotetaan 20% koska se sadan euron nosto nostaa kuitenkin tuloa sata euroa.

Asumistukeen ritää normi parin euron korotus, sitten kun se tuen tarkistus on. Lakiin vain muutos siitä, että tuo perusturvan korotus ei syö asumistukea.

Mutta mikä on oikeasti epis. Se on se, että ME jotka saamme työmarkkinatukea ja emme hae toimeentulotukea, niin saamme mahdollisesti muutamia kymmeniä euroja vähemmän kuin ne jotka juoksee kuukaudesta toiseen kuntana paperiensa kanssa hakemaan toimintatonnia.

Mä ainakaa jaksa alkaa selittää kaikkee mitä teen kuukaudesta toiseen.

Toivonkin, että toimeentulotukilakia säädettäisiin leikkaamaan tukea, kun perusturvaa muutoin nostetaan. Kyllä se on jo tarpeeksi nöyryyttävää, että joutuu täyttämään työtönlappua ja elää muutoinkin alimiittaisilla budjeteilla..

Sori vaan, että olen kapitalistisosialisti.

• jyrki k

Korotimme teidän pässien päivärahaa/työmarkinatukea 100€ mutta ensi vuoden alusta pidäty prosenti onkin 25%. hah,haaaah luulikko te saat....n perslävet saavanne enemmän.......ahaaaaa

• arskasiii

se on perusturvaan korotus..ei toimeentulotukeen...eli taas köyhimmät sai nahka remmistä..
      ja miksi se ei tullut vähävaraisille,vaikka hallituksen piti ajaa asiaa köyhyyden puolesta...nyt vähävaraisimmat saavat kärsiä!!!!
      työkkärillä elävät saava sen 100e:n korotuksen..että silleen..monilla jää sossu pois mutta sama asia edelleen...hoh hoijjaa...

monet ns.työttömät huokaa kun saavat korotuksen..ei tarvi itseään nöyryyttää sossun luukulla.

toimeentulotukeen sen korotuksen olisi pitänyt mennä!!!!!!!!!!

eli kaikkein vähävaraisimmille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• jk

vai niin

• jotainajatuksentynkä

Millähän ihmeellä kirjoittajat jaksavat provota näillä palstoilla?:/ Kysyn vaan...

Mitä aloittajan kirjoittamaan tulee, niin oli sitten vaikka kuinka epäkorrektia ja mautonta sanoa, silti se mitä minulle tuli aiheesta mieleen on, että minä valitettavasti veikkaan tuota perusturvan uudistusta suureksi sudeksi.:/ Olen pahoillani ja vapaasti saa ajatustani pitää tyhmänä jos haluaa, mutta tämä elämä on väliin tehnyt kyyniseksikin.;)

Minä alan (melkein) uskoa siihen, että oikeasti köyhät ja ylipäätään rehelliset - perheelliset tai perheettömät, sama asia - köyhät eivät taas hyödy juuri puolen puupennin vertaa perusturvakorotuksesta tai pari hassua euroa korkeintaan.:/ Kuten joku toinenkin ketjussa suuntaansa kirjoitti, niin siitä samaa mieltä, että Suomessa köyhin ei ole kukaan ihminen joka elää esimerkiksi maksetussa omistusasunnossa - jos vaikka miten pienellä työttömän peruspäivärahalla elelisi.

Lisäksi _köyhin_ Suomessa ei myöskään minun mielestäni, niin raadollista kuin se ehkä onkin sanoa, ole _kukaan_ lapsiperheellinen - ei edes sitten, vaikka olisi yksinhuoltaja jolla olisi viisi ruokittavaa suuta, vaan asia on melkein päinvastoin ainakin mitä yhteiskunnan Suomessa perheellisille automaattisesti myöntämien tukien määriin tulee... Äitiyspäivärahat, kotihoidontuet, puoli- ilmainen päivähoito useille, lapsilisät melkein parikymmentä vuotta tulotasoon katsomatta kaikille, kuntalisät, perhealennukset. edullisempi ruoka perheille, muuttotappiokuntien tonttitarjoukset perheellisille, tarvittaessa eronneiden puolisoiden elatustuet yhteiskunnan yhteisistä verovaroista maksettuina suoraan yksinhuoltajalle, suurempi toimeentulotuki perheellisille jos vaikka hakijana olisi yksi silmäpari, kotitalousvähennys joka on epäoikeudenmukainen yksinasuville ja name me more... Kuka voisi ajatella, ettei tuollaisesta tukiviidakosta joku ketju ehkä yrittäisi hyötyäkin? Ja mitä jää oikeasti köyhälle vuokralla asuvalle - vaikkapa perheettömälle veronmaksajalle käteen kaikesta? Järki ja v*tutus estää edes laskemasta...

Minusta se on outoa, että miten Suomessa suositaan perheellisiä ihmisiä. Kaikessa. Ja huolimatta siitä, että jos oikein raadollisesti sanoisin, tulevat kyllä perheettömän elämän valinneet tai halustaan huolimatta syytään lapsettomat kansantaloudellisestikin monta kertaa halvemmaksi yhteiskunnalle.;) En sano missään nimessä, etteikö lapsiperheellisten tukeminen yhteiskunnan taholta olisi minusta todella keskeistä yhteiskunnan sivistyksen kannalta ja etteikö monenlaisiin erilaisiin ihmisten elämäntilanteisiin pitäisi yhteiskunnan varautua - älkää käsittäkö väärin, koska jos joskus itse saan lapsia, olisin varmaan siinä vaiheessa vilpittömän onnellinen ja kiitollinen kaikista niistä eduista, mitä hieno Suomen valtio perheellisille tarjoaa ja nytkin olen onnellinen perheellisten ystävieni puolesta siiitä, kuinka hieno maa Suomemmekin on - mutta tarkoitan sitä, että minusta niin kauan, kun yhteiskunnassa on sellaisia tuloloukkuja ja kyseenalaisia mahdollisuuksia käyttää systeemiä väärin, kuin mitä liittyy lapsiperheellisten yhteiskunnan suurimpiin sosiaalietuuksiin, löytynevät yhteiskunnan suurimmat tukien väärinkäyttäjät abragadabra takuulla lapsiperheellisistä...

Tietysti elämässä pitää kaikkien pyrkiä siihen, ettei yhteiskunnan tuet olisi ensisijainen toimeentulon lähde. Ikävää on mielestäni ehkä sitten se, että jos hankalissa elämäntilanteissa eläviä kohdellaan eri tavoin sosiaalistatuksen perusteella. Kaikki eivät edes halua lapsia tai perhettä ja myös silloin on ihmisillä oikeus saada yhteiskunnalta hädänalaisissa tilanteissa sosiaalitukia siinä missä perheellisetkin.

• vihainen47

Täysin samaa mieltä kanssasi, olen minä. Köyhiä tässä Suomessa ovat yksineläjät, sekä pieneellä eläkkeellään kitistelevät vanhukset ja surkean pienen opintotuen varassa roikkuvat opiskelijat.

Yksineläjä maksaa kaiken yksin, tvluvat, vuokrat, ruuan, lääkärikulut...
        Yksineläjä myös kuluttaa ja rasittaa tätä maapalloa vähemmän.

Oulussa KoskiLinjat antaa tenavien matkustaa vanhempiensa kanssa ilmaiseksi bussissa kunnes lapsi on 7 vuotta. Samaan aikaan bussilippujen hinnat nousevat koko ajan.
        Monessa lapsiperheessä on auto, mutta, kun iskä tarvitsee sitä sen jatkoksi ja auto nököttää pihassa, tai, ehkä iskän työpaikan pihassa ja nämä mamulit seisovat kärryineen tukkona. Eikö sääntönä ole, että bussin ulosmeno väylää ei saa tukkia?
        Siitä säännöstä ei ole kuultu ainakaan Oulussa. Joskus on mahdotonta poistua bussista oikean reitin kautta, kun on 3-4 vaunua oven edessä, 4 mammaa ja hyvässä lykyssä vielä muutama muukin perheeseen kuuluva bummimatkustaja. Entä, jos tulee vaaratilanne?

• väärinkäytöstä
        vihainen47 kirjoitti:

Täysin samaa mieltä kanssasi, olen minä. Köyhiä tässä Suomessa ovat yksineläjät, sekä pieneellä eläkkeellään kitistelevät vanhukset ja surkean pienen opintotuen varassa roikkuvat opiskelijat.

Yksineläjä maksaa kaiken yksin, tvluvat, vuokrat, ruuan, lääkärikulut...
        Yksineläjä myös kuluttaa ja rasittaa tätä maapalloa vähemmän.

Oulussa KoskiLinjat antaa tenavien matkustaa vanhempiensa kanssa ilmaiseksi bussissa kunnes lapsi on 7 vuotta. Samaan aikaan bussilippujen hinnat nousevat koko ajan.
        Monessa lapsiperheessä on auto, mutta, kun iskä tarvitsee sitä sen jatkoksi ja auto nököttää pihassa, tai, ehkä iskän työpaikan pihassa ja nämä mamulit seisovat kärryineen tukkona. Eikö sääntönä ole, että bussin ulosmeno väylää ei saa tukkia?
        Siitä säännöstä ei ole kuultu ainakaan Oulussa. Joskus on mahdotonta poistua bussista oikean reitin kautta, kun on 3-4 vaunua oven edessä, 4 mammaa ja hyvässä lykyssä vielä muutama muukin perheeseen kuuluva bummimatkustaja. Entä, jos tulee vaaratilanne?

Näin myös Tampereella, vaunulla/rattailla tullaan ilmaiseksi 1-3 pysäkin väliä, eikä käytävällä edes yritetä antaa tilaa siellä liikkuville.

No usein tämä taaperon äiti vie itse ylipainoisena kahden tai puolentoista ihmisen tilan EIKÄ TODELLA VÄISTÄ piiruakaan.

Kakarat huutaa kurkkutorvi suorana, eikä sitä kasvattajaa neuvojja ole missään, tämä lähiömursu vain hymyilee onnellisena lapsen kautta saamastaan huomiosta.
        .

• kyllä-kyllä...

EI EI EI Perheille

"MAMUPERHE EI OLE = YKSINHUOLTAJA"

Yksinhuoltajille, YK-SIN-HUOL-TA-JIL-LE!! jaettavaksi.
      --------------------------------------------------------------------------------------

Juuri mamut usein ovat yksinhuoltajat, koska yhdellä muslimimiehellä voi olla 2-4 vaimoa, mutta virallisesti hän on avioliitossa vaan yhden kanssa ja muut, epäviralliset vaimot, ovatkin yksinhuoltajat.

• tilaa aika

Nyt se on tutkitusti todistettu, että suurin osa pitkäaikaistyöttömistä on mielenterveysongelmaisia. Onkin korkea aika aloittaa työttömien mielenterveysongelmien tehostettu hoito. Työvoiman palvelukeskusten toiminnan laajentaminen on ehdottomasti paras tapa auttaa pitkäaikaistyöttömiä. Palvelukeskusten kautta työttömät voidaan ohjata hoitoon. Työvoiman palvelukeskuksen toimintahan perustuu yhteistyöhön mm. mielenterveystoimiston, päihdehuollon ja kriminaalihuollon kanssa. Se on erittäin hieno asia, että työttömät saavat nykyään nämä hyvät palvelut yhden luukun kautta:

"Valtaosa vaikeimmin työllistyvistä pitkäaikaistyöttömistä on niin sairaita, etteivät kykenisi töihin. Lääkärilehdessä julkaistun selvityksen mukaan työttömien sairauksia ei ole kuitenkaan koskaan hoidettu. Koko maahan suhteutettuna pitkäaikaistyöttömistä on sairaita 50 000.
      Kuntoutuslääkäri Raija Kerätär on kierrellyt kymmenkunta vuotta Pohjois-Suomen työvoiman palvelukeskuksia ja selvitellyt, miksi moni pitkäaikaistyötön ei työllisty lukemattomista tukitoimista ja kokeiluista huolimatta. Hän on koonnut yhteen toissavuoden kokemuksensa artikkeliksi Lääkärilehteen.
      - Suurin syy on, että he ovat niin sairaita, ja että sairaudet ovat hoitamattomia, Kerätär kiteyttää.
      Palvelukeskukset listasivat hänelle 250 pitkäaikaistyötöntä, joille oli tarjottu lukuisia kursseja, monenlaisia tukitoimia ja työkokeiluja. Kerättären tutkimuksen mukaan vain neljä prosenttia tästä pitkäaikaistyöttömien kovasta ytimestä oli täysin terveitä.
      Runsaalla puolella rajoittavia mielenterveyshäiriöitä
      Kerättären hämmästykseksi 65 prosenttia poti työkykyä heikentäviä mielenterveyden häiriöitä.
      - Suurin ryhmä oli mielialahäiriöt ja seuraavaksi suurin ryhmä olivat kehitysvammaiset, lähinnä heikkolahjaiset. Runsaasti oli pelko-ahdistusoireita, sosiaalista jännittämistä ja paniikkioireita. Myös skitsofreenikkoja löytyi, Kerätär summaa."
      http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/11/pitkaaikaistyottomilla_hoitamattomia_mielenterveyshairioita_2128063.html

• vittuuntunut

joo käytännössä perusturva ei nouse lainkaan kun ruoka ja kaikki kallistuu. hallitus vedättää sikana. sais joku kans mennä räiskimään sinne edustkuntaan samalla lailla kuin siel norjassa.

• jaavainiijuu

Ei oikein ole verrattavissa. Se Norjan tyyppi oli sotkenut päänsä kalliilla harrastuksillaan ja steroidien syönnillä. Hänellä oli varaa hankkia tuhansia kiloja lannoitteita, kymmeniä tehosekoittimia, erilaisia rooliasuja ym.
        Hän ei halunnut parantaa köyhien oloja vaan päinvastoin luuli maailman parantuvan kun hän murhaa työväenluokkaan kuuluvat lapset ja nuoret.
        Miten kummassa nää hörhöt luulevat että tappaminen kuuluu aitoon kirstillisyyteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      146
      5621
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      31
      4022
    3. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      0
      3500
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2500
    5. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      44
      2332
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      31
      2198
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      24
      2043
    8. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      43
      1895
    9. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      23
      1893
    10. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      11
      1814
    Aihe