Mitkä ammatit on mahdottomia

aassse

diabeetikoille?? Olen diabeetikko ja haen työtä. Ihmeekseni tauti on kuulemma esteenä lähes joka ammatissa. Vain kaikkein raskaimpia töitä, kuten urakkasiivousta öisin tai ravintolatiskiä se ei haittaa. Omitusta.

37

7799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkdfsbgövjk

      Lähinnä joku palomies tai poliisi ei käy. Diabeetikko ei siis saa savusukeltaa, mutta muuten esim. VPK:ssa voi toimia (tarkistin pari viikkoa sitten kun lapsi halusi aloittaa VPK nuorissa). Poliisiksi taas vaaditaan armeijan käyminen pohjalle ja sehän onnistuu jo diabeetikoilta vapaaehtoisena tietyin rajoituksin eli < 10 vuotta sairastanut, jolla ei ole vaikeita hypoja ts. tauti hyvässä hoitotasapainossa. Ja rajoituksia tehtävien suhteen on silti, mutta asellinen palvelus onnistuu.

      En nyt yhtäkkiä keksi miksi diabeetikko ei voisi toimia hoitoalalla tai lääkärinä, rakennushommissa tai insinöörinä. Mutta säännöt on kummallisia, tuttu kuulovammainen (toinen korva täysin kuuro) ei voinut opiskella kätilöksi aikanaan, mutta ensihoitajana hän voi toimia. Byrokratia on mielenkiintoista perussairauden kanssa...

      • ihmistäti

        Työskentelen opetusalalla jo viidettätoista vuotta ja kertaakaan en ole ollut pois diabeteksen vuoksi. Työhöntulotarkastuksessa kysyttiin vain perussairaudet ja onko niihin hoitoa ja missä hoidetaan.


    • Ta-keinot

      Saamasi kohtelu selittyy työnantajien rasistisena asenteena. Vain erityisruokavalio on huomioitava diabeetikoilla kaiken järjen mukaan, mutta sekin on työpaikkakohtaista.

      Kannattaa olla mainitsematta diabeteksesta hakiessaan työtä. Miten diabetes muka estää esim. asiantuntijatyötä, hoitoalaa tai kuljetusalaa? Käske työnantajien perustella väitteensä.

      • ###%%%6

        On tämä shokkivaara tai tarvitsee muuta hoitoa. Terveystarkastuksessa lääkäri kuulemma pitää liian suurena riskinä näköjään lähes joka alalla. Itse tiedän kyllä monta muuta sairautta joissa riskit on suurempia. Esim. keski-ikäisillä ylipainoisilla miehillä on suuri riski saada sydänkohtaus tai kuolla. Kaikenlaisten kulkuvälineitten ratissa niitä silti näkee ihan koko ajan. Tuosta shokkivaarasta vielä. Jotenkin tuntuu että se on suurempi 2-tyypin diabeetikoilla, joille nykyään määrätään insuliinia suurinakin annoksina ilman sen kummempaa opastusta, monilla on lisäksi vielä verensokeria alentavia tablettejakin.


      • yksi ykkönen
        ###%%%6 kirjoitti:

        On tämä shokkivaara tai tarvitsee muuta hoitoa. Terveystarkastuksessa lääkäri kuulemma pitää liian suurena riskinä näköjään lähes joka alalla. Itse tiedän kyllä monta muuta sairautta joissa riskit on suurempia. Esim. keski-ikäisillä ylipainoisilla miehillä on suuri riski saada sydänkohtaus tai kuolla. Kaikenlaisten kulkuvälineitten ratissa niitä silti näkee ihan koko ajan. Tuosta shokkivaarasta vielä. Jotenkin tuntuu että se on suurempi 2-tyypin diabeetikoilla, joille nykyään määrätään insuliinia suurinakin annoksina ilman sen kummempaa opastusta, monilla on lisäksi vielä verensokeria alentavia tablettejakin.

        Yhdessäkään tyonantajan järjestämässä terveystarkastuksessa (siis työhöntulotarkastuksessa) ei oma 1-tyypin diabetekseni ole ollut esteenä työn saantiin lääkärin kannalta. Ja työnantajan puolelta ei myöskään ole tullut mitään sanomista, olen siis aina kertonut sairaudesta jo haastattelussa.

        Eli itse ainakaan en voi allekirjoittaa tuota edellistä väitetta "terveystarkastuksissa lääkäri kuulemma pitää liian suurena riskinä näköjään lähes joka alalla", ala on ICT ja useamman työnantajan kohdalta on kokemuksia.

        Minä muuten uskon, että se sokkivaara on kyllä yleisempää 1-tyyypin diabeetikoilla kuin 2-tyypin. Toki heilläkin se lisääntyy etenkin silloin, kun joudutaan ateriainsuliinikin ottamaan mukaan eli se pelkkä pitkävaikutteinen ei riitä.


    • Diippa2

      Ainakin lentäjä, purseri, lentoemäntä jne. ammatit kiellettyjen listalla. Valtaosa kyllä ihan sallittuja.

      • tyjbjtv

        Voiko diabeetikko (2) toimia sairaanhoitajana?


      • lyhyesti
        tyjbjtv kirjoitti:

        Voiko diabeetikko (2) toimia sairaanhoitajana?

        Voi.


    • ammattia miettimässä

      Olen keskustellut ammatinvalintapsykologin kanssa ja hän sanoi, että diabeetikon ei pitäisi tehdä vuorotyötä tai muuten epäsäännöllistä työtä, koska elämänrytmin (ruokailut, lepo jne.) pitäisi olla mahdollisimman säännöllinen. Ei vuorotyö silti kiellettyä ole, se ei vain ole hyväksi diabeetikon terveydelle.

      • ihmistäti

        Kolmi-tai useampivuoroisessa työssä on se huono puoli jos joutuu valvomaan niin se saattaa nostaa jonkin verran verensokeria. Näin olen ainakin lukenut taisi olla että googletin verensokeri ja uni. Ymmärrän kyllä että kaikki lukemani ei pidä paikkaansa mitä mieltä muut ovat onko kokemuksia?Olen kokeillut kerran liekö sattumaa, mutta samoilla lukemilla kävin nukkumaan ja mittasin aamulla ja sok.oli 7,1 ja muutaman päivän kuluttua huonon yöunen jälkeen 9,1


      • Riippunee työstä
        ihmistäti kirjoitti:

        Kolmi-tai useampivuoroisessa työssä on se huono puoli jos joutuu valvomaan niin se saattaa nostaa jonkin verran verensokeria. Näin olen ainakin lukenut taisi olla että googletin verensokeri ja uni. Ymmärrän kyllä että kaikki lukemani ei pidä paikkaansa mitä mieltä muut ovat onko kokemuksia?Olen kokeillut kerran liekö sattumaa, mutta samoilla lukemilla kävin nukkumaan ja mittasin aamulla ja sok.oli 7,1 ja muutaman päivän kuluttua huonon yöunen jälkeen 9,1

        Työkaverini oli ykköstyypin diabeetikko ja teimme vuosikymmeniä jatkuvaa säännöllistä kolmivuorotyötä. Työ ei ollut fyysisesti raskasta eikä diabeteksestä ollut mitään ongelmia. Vuorojaksot olivat neljä iltavuoroa - vapaapäivä - neljä aamuvuoroa - vapaapäivä - neljä yövuoroa - viisi vapaapäivää ja tätä pyöritettiin keskeytyksettä ympäri vuoden joulu ja juhannus ym. mukaanluettuna.


      • Olen tyypin 2 diabeetikko ja teen säännöllisesti epäsäännöllistä vuorotyötä. Se ei ei ole aiheuttanut ongelmia sairauden kannalta. On hyvä vain tehdä selväksi sekä työnantajalle että kollegoille, että on tällainen perussairaus. Se auttaa työyhteisöä ymmärtämään, että esimerkiksi myöhään illalla tarvitsee ylimääräisen välipalatauon.


      • Anonyymi
        ihmistäti kirjoitti:

        Kolmi-tai useampivuoroisessa työssä on se huono puoli jos joutuu valvomaan niin se saattaa nostaa jonkin verran verensokeria. Näin olen ainakin lukenut taisi olla että googletin verensokeri ja uni. Ymmärrän kyllä että kaikki lukemani ei pidä paikkaansa mitä mieltä muut ovat onko kokemuksia?Olen kokeillut kerran liekö sattumaa, mutta samoilla lukemilla kävin nukkumaan ja mittasin aamulla ja sok.oli 7,1 ja muutaman päivän kuluttua huonon yöunen jälkeen 9,1

        Minulta ainakin on työhöntulotarkastuksessa kielletty 3-vuorotyö, juurikin diabeteksen hoitotasapainon vuoksi. Aamu- ja iltavuoroja teinkin viimeksi hoitoalalla työskennellessäni.


    • Jonsu**

      Sen verran itse olen kuullut/kokenut että esim.sairaankuljetaksi ei tyypin 1diabeetikko sovi koska tyypin 1 diabetes on este ammattiajoneuvon ajamiselle. Itse olisin halunnut sairaankuljettajaksi mutta tyyppi 1 sen sitten esti.

    • saku

      Ai jaa,tuo äskeinen kommentti mut yllätti!Hain aikanaan lähihoitajan koulutukseen(ensihoito)ja kerroin kyllä et oon diebeetikko,eiku sisään ja valmistuttuani olin kyllä sairaankuljetuksessa töissä jonku aikaa,nyt tällä hetkellä sairaalassa sisähommissä.Kukaan ei valittanu eikä kyselly mitään.Hyvin meni!

      • .

        Äskeinen kommentti! Kaikki edelliset kommentit ovat yli vuoden vanhoja. Kommenteissa on puhuttu enimmäkseen vain yleisesti diabeteksestä, mutta nuo tiukemmat rajoitukset koskevat yleensä vain ykköstyypin diabetestä. Kakkostyypin diabetes ei ole yleensä esteenä jos se on hyvässä hoitotasapainossa.


    • Ammattina ajaminen

      Ammattiajolupaa ei anneta D1-potilaille nykyisin, mutta jos sinulla on sellainen nykyään taskussa, sen voi säilyttää jos kaikki on ns. kunnossa. Tosin kuulin että tähän olisi tulossa muutos eli että voisi saada myös nykypäivänä sairastuneet, tästä en enempää osaa sanoa. Ja lentäjiäkin jossain päin maailmaa kuulemma toimii d1:stä huolimatta.....ei täällä tosin.

      • seilorijussi

        D2 tyyppiset voivat Victozalla jatkaa jotakin ammatteja. Olen itse merenkulkija ja seilaan dispanssilla. Lentohenkilöstö ei varmaan saisi dispanssia. Ammattikuljettajatkin saattavat jatkaa jos Victoza käy.


      • Mistä johtuu?
        seilorijussi kirjoitti:

        D2 tyyppiset voivat Victozalla jatkaa jotakin ammatteja. Olen itse merenkulkija ja seilaan dispanssilla. Lentohenkilöstö ei varmaan saisi dispanssia. Ammattikuljettajatkin saattavat jatkaa jos Victoza käy.

        Mikä erityisasema on Victozalla että sitä käyttämällä voisi työskennellä jossakin ammatissa mutta ei muuta lääkitystä käyttämällä? Muitakin vastaavia lääkkeitä kuin Victoza on olemassa, mutta tuntuisi oudolta että suolistohormoneihin vaikuttava lääke saisi jonkun erityisaseman muihin lääkkeisiin verrattuna. D2 potilailla on runsaasti vaihtoehtoja lääkityksessä, erityyppisistä pillereistä insuliinihoitoon.


      • hypojen aiheuttajat
        Mistä johtuu? kirjoitti:

        Mikä erityisasema on Victozalla että sitä käyttämällä voisi työskennellä jossakin ammatissa mutta ei muuta lääkitystä käyttämällä? Muitakin vastaavia lääkkeitä kuin Victoza on olemassa, mutta tuntuisi oudolta että suolistohormoneihin vaikuttava lääke saisi jonkun erityisaseman muihin lääkkeisiin verrattuna. D2 potilailla on runsaasti vaihtoehtoja lääkityksessä, erityyppisistä pillereistä insuliinihoitoon.

        Itse ymmärtäisin, että eri lääkkeillä on erilainen mahdollisuus saada hypoja. Tämä tulee erityisesti esille terveen arvoja tavoitellessa.

        Insuliineilla on hypomahdollisuus otettava huomioon varsinkin ateriainsuliineja käyttävillä.

        Tableteista osa on sellaisia, jotka lisäävät haiman insuliinineritystä epä-älykkäästi ja johtavat helposti hypoihin, mm Amaryl ja ateriatabletit. Ovat monessa suhteessa jopa pahempia kuin insuliinit hypohen aiheuttajina. Olen ymmärtänyt, että kyseisten lääkkeiden määräämistä diabeetikoille nykyään vältetään. Metformiinin ja inkretiinitablettien käyttäjillä ovat hypot harvinaisia.

        Victoza ja muut pistettävät inkretiinilääkkeet aiheuttavat harvoin hypoja.


      • victozauser
        Mistä johtuu? kirjoitti:

        Mikä erityisasema on Victozalla että sitä käyttämällä voisi työskennellä jossakin ammatissa mutta ei muuta lääkitystä käyttämällä? Muitakin vastaavia lääkkeitä kuin Victoza on olemassa, mutta tuntuisi oudolta että suolistohormoneihin vaikuttava lääke saisi jonkun erityisaseman muihin lääkkeisiin verrattuna. D2 potilailla on runsaasti vaihtoehtoja lääkityksessä, erityyppisistä pillereistä insuliinihoitoon.

        Oo sankta simplicitas!
        Victoza on nimenomaan lääke joka ei vie matalille sokereille kuten insuliini, koska se toimii ainoastaan silloin kun sokerit tuppaavat nousemaan liian korkealla meillä kakkosilla. Siksi sitä voi käyttää esim autokuskit. Kerro mitkä ovat ne Victozan kaltaiset muut lääkkeet? Itse en tiedä kun Byettan, vähän vastaavan, joka ei ole yhtä kätevä kerran päivässä pistettävä lääke.


      • 15+9
        victozauser kirjoitti:

        Oo sankta simplicitas!
        Victoza on nimenomaan lääke joka ei vie matalille sokereille kuten insuliini, koska se toimii ainoastaan silloin kun sokerit tuppaavat nousemaan liian korkealla meillä kakkosilla. Siksi sitä voi käyttää esim autokuskit. Kerro mitkä ovat ne Victozan kaltaiset muut lääkkeet? Itse en tiedä kun Byettan, vähän vastaavan, joka ei ole yhtä kätevä kerran päivässä pistettävä lääke.

        Suomessa on jo jonkin aikaa ollut myynnissä Bydureon, kerran viikossa pistettävä inkretiinilääke. Kelakorvauksen saamisen ehdot ovat samat kuin Victozalla ja Byettalla.

        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=25668&i=LILLY_BYDUREON


    • tyypin 1

      Itselleni ei sovi kuin päivätyö. Yöt ovat vaikeita diabeteksen kanssa. Oli ammatti mikä tahansa. Paitsi että diabeetikoille ei anneta ammattiajo lupia koska saatat olla vaaraksi itselle ja muille. Jotkut diabeetikot ovat saaneet kuitenkin syystä tai toisesta myös ajoluvat.

    • D1-1980

      Koko työterveys on yksi suurimmista aikamme huijauksista. Se on bisnes, jossa lääkäristä tehdään jumala, joka päättää, että kuka saa tehdä työtä ja kuka ei.
      Kyseisissä tarkastuksissa ei kerrota, että mikä on vapaaehtoista ja mikä ei. Tulee vaan laput käteen joidenka mukaan sitä ja tätä on tehtävä, vaikka todellisuudessa ei ole.
      Diabeetikko ei voi toimia poliisina, sotilaana, palomiehenä, sairaankuljettajana, ammattikuskina, lentäjänä, eikä tehdä kolmivuoroa(yötyö). Muuten kaikki käy.
      Muistetaan se, että vain 39% duunareista selviää eläkkeelle! Halleluja!

      • Luullaan liikoja

        Diabetes ei ole niin suuri mörkö kuin luullaan. Joskus työnantajat kaivelevat jonkun "virallisen syyn" kun kuulevat että työnhakijalla on diabetes kun luulevat että se rajoittaa työntekoa. Nykypäivänä kun työpaikkaa on hakemassa moninkertainen hakijamäärä, diabeeetikot voidaan vaan jättää valitsematta ilman selitystä.

        Kyllä diabeetikko voi tehdä kolmivuorotyötä ja työskennellä yölläkin, ammatti voi olla se joka ratkaisee. Olen D2 ja tein kolmivuorotyötä pitkälti yli 30 vuotta ongelmitta. Samoin työkaverini joka on D1. Molemmat jäimme vanhuuseläkkelle eläkeiän täytyttyä.


      • jepjuujoo

        Se vähän riippuu kelle sairaus on märkö ja kelle ei... Tunnen muutaman lentäjän ja yhden lentoemännän jotka menettivät ammattinsa kun D2 puhkesi... Ne ei olleet kauheen tyytyväisiä... Siinä vaiheessa kun sairaus puhkesi, niin ei siinä enää mitään kyselty, vaan se oli heippa vaan ja onnea matkaan! Aikamoinen mullistus kun leipäkin meni pöydästä =(


    • S.S.

      Yritin palata 7 vuotta sitten Suomeen. Olen 1. tyypin diabeetikko. En saanut töitä (paikka jo sovittu ennen muuttoa), koska työnantajan lääkäri päätti, etten sovellu yötyöhön (ravintolan vuoropäälliköksi). Yhden entisen epileptikon (restonomi), joka oli ollut jo viisi vuotta oireeton, heitti sama lääkäri ulos samasta länsisuomalaisesta Restelin ravintolasta.

    • Vain hyvin harvaan ammattiin on esteenä.
      Monet työnantajat potkaisevat pois jos sairastuu.
      Itse olen aikoinaan työllistänyt terveydellisistä syistä poispotkittuja.

    • Hypot

      Tyypin 1 Diabeetikon tulee ottaa sairautensa huomioon ympäri vuorokauden, siitä ei voi olla lomalla ja kaikki mitä tekee tai on tekemättä vaikuttaa sokeritasapainoon, tulehdussairaudet (flunssat) muuttavat heti sokeritasapainoa nostavasti ja ehkä valtaosalla 1 Diabeetikoille tulee juuri korkeiden sokeritasojen seurauksesta lisä sairaudet, sokeutuminen, jalkojen amputaatiot tai dialyysihoidot kun munuaiset pettävät.
      Mitä paremmin onnistuu sokeritasojen pitäminen terveen arvoissa, sitä yllätyksellisemmäksi muuttuu hypot ja tajunnan menetys ja tähän vaikuttaa fyysinen rasitus nopeuttavasti, mutta sairaus ikäänkuin elää koko ajan ja se mikä tasapainotti eilen ei välttämättä toimikkaan tänään.
      Minä sairastan juuri tyypin 1 Diabetesta ja erityisesti joudun ottamaan huomioon alhaiset sokeritasot joka päivä ja apunani on hälyttävä insuliinipumppu jonka avulla olen päässyt kohtuu hyvään sokeritasapainoon joka ei onnistunut monipistoshoidossa.
      Insuliinipumpun sensoroinnin tarkkuus kuitenkin vaihtelee ja joudun korjaamaan välillä useampaankin kertaa päivässä.
      Minulla ei ole ennakolta minkäänlaisia oireita alhaisesta verensokeritasosta vaan olen erittäin energinen ja erinomaisella tuulella kun sokkitila iskee (vaikea hypo) ja menetän tajunnan joka taasen tuhoaa aivojani (alhaiset sokeritasot) ja tajunnan menettämisen seuraukset voivat olla vakavat itselle ja muille lähellä työskenteleville ihmisille.
      Kuten hoitava lääkärini sairaalan ylilääkäri professori sanoi aikoinaan, Diabeetikon työ tulee olla tasaisen rauhallista joka päivä, on kirjaimellisesti osoittautunut arvokkaaksi ja oikeaksi neuvoksi minulle.

      • Anonyymi

        Voiko ykkös tyypi diabeetikko opiskella metsä koneen kuljettajaksi


    • Anonyymi

      Karkkithtaan tuotantolinjan koemaistaja ja austronautti nyt ainakin.

      Karkkitehtaan tuotantolinjan koemaistajan tehtävänä on syödä kokoajan karkkia ja austronautille taas ei saada kovin helposti toimitettua makeaa, jos erensokeri menee liian alas.

    • Anonyymi

      Suurin osa ammateista varmasti sopii diabeetikoille siinä missä tereillekin, mutta etenkin tyypin 1 diabeetikkojen kohdalla on otettava huomioon se, että verensokeri voi pudota liian alas ja siitä voi seurata vaaratilanteita sekä itselle, muille että omaisuudelle. Eli itse tyypin 1 diabeetikkona ymmärrän kyllä oikein hyvin sen,että esimerkiksi kovin raskas työ ei sovi etenkin jos työnaikana ei ole mahdollista syödä jotain. Kaikki liikunta pudottaa verensokeria ja kunveressä on jatkuvasti keinotekoisesti insuliinia niin se voi olla vaarallista, jos ei ole tilaisuutta syädä aina kun verensokeri meinaa pudota. Kaikki tyypin 1 diabeetikot tietävät mitä siitä seuraa, jos verensokeri putoaa liian alas. Ei siinä edes taritse tajun mennä, kyllä jo ennen sitäkin liian alhainen verensokeri aiheuttaa kaikenlaista. On täysin ymmärrettävää, että sekkauset työt, joissa liian alas putoava verensokeri voi aiheuttaa vaaratilanteen ei oikein sovi etenkään tyypin 1 diabeetikolle. Tyypin 2 diabeetikkojen kohdalla yleensä riski liian matalasta verensokerista on joko olematon tai ainakin pienempi kuin tyypin 1 diabeetikoilla, eli sillä on toki merkitystä onko kyse tyypin 1 vai tyypin 2 diabeteksesta. Etenkin, josliian alas putoava verensokeri voi vaarantaa diabeetikon oman tai muiden hengen niin on ymmärrettävää, jos sen ktsotaan olevan ongelma tai este työlle.en itse ainakaan vetäisi hernettä nenään sellaisesta.

      Sitäpaitsi kannattaa olla tyytyväinen, jos työnteon rajoitteena on vain diabetes. Itselläni on suurempana ongelmana se, että mulla on myös synnynnäinen näkövamma ja olen sokeuunut sen takia. Eli diabeteksen iheuttamat rajoitteet työnteolle on vielä pikku juttyu. Se, jos katsotaan että joku työ ei sovi diabeetikolle ei ole mitään siihen verrattuna miten näkövamma tai jopa sokeus rajoittaa sitä mitä työtä voi tehdä puhumattakaan siitä onko ylipäätänsä mahdollista saada työtä.

      T. miksuh

    • Anonyymi

      Miettikää kun teillä ei ole jaksamista pitää niitä sokeritasoja hyvällä tasolla.

      Matalilla ette tajuu asioita eikä se sokeripössiksessäkään onnistu. Ajatus turtuu kaikesta. Verensokeri on kuin kiikkulauta, aina menossa ylös tai alas. Ja miten se sopii sitten suoritettavan työn laatuun ja sun omaan jaksamiseen?? ..nii-in?

      Älkää menkö yötyöhön, se ei vaan sovi teille. Piste!


      T. HbA1C >>>38 sulla?

      • Anonyymi

        Parhaiten sopii säännöllinen rutiininomainen päivätyö ja säännöllinen rutiininomainen ruoka-, liikunta ja unirytmi. Siis jos tavoitteena on hyvä hoitotasapaino. Tylsää mutta niin totta.


      • Anonyymi

        Itse olen kakkostyypin diabeetikko, mutta tein useamman vuosikymmenen jatkuvaa kolmivuorotyötä ilman ongelmia. Työkaveri oli ykköstyypin diabeetikko ja molemmat jäimme ihan normaaliaikaan vanhuuseläkkeelle.

        Vuorotyöhön soveltuminen riippuu henkilökohtaisista ominaisuuksista, joku sopeutuu, joku ei olkoon sairauksia tai täysin terve.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kakkostyypin diabeetikko, mutta tein useamman vuosikymmenen jatkuvaa kolmivuorotyötä ilman ongelmia. Työkaveri oli ykköstyypin diabeetikko ja molemmat jäimme ihan normaaliaikaan vanhuuseläkkeelle.

        Vuorotyöhön soveltuminen riippuu henkilökohtaisista ominaisuuksista, joku sopeutuu, joku ei olkoon sairauksia tai täysin terve.

        Ykkösellä vuorotyö vaatii jatkuvaa aktiivisuutta verensokerin seurannassa, insuliiniannosten säätelyssä ja ruoka-aikojen sekä aktiivisuustason sovittamisessa hoitoon ja työhön eri kellonaikaan. Insuliini-hiilihydraattisuhde jo itsessään muuttuu päivän myötä. Yö aivan oma lukunsa.


      • Anonyymi

        HBA1c on 34


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe