Miksi vietätte ehtoollista? Jeesushan ei julistanut tätä kaikelle kansalle vaan ainoastaan opetuslapsille.
Miksi luulette menevänne Taivasten Valtakuntaan? Jeesushan ei julistanut tätäkään kaikelle kansalle vaan ainoastaan opetuslapsille.
Osaatko sinä erottaa mitkä asiat Jeesus tarkoitti kaikelle kansalle ja mitkä opetuslapsille tai jollekin erityiselle sukukunnalle.
MITEN YMMÄRRÄT NÄMÄ KAKSI ESIMERKKIÄ?
12
54
Vastaukset
Kaikki ne ovat Jeesuksen opetuslapsia, jotka uskovat täsmällisesti Hänen julistamaan SANAAN.
¨
1.Kor.11
23 Sillä minä olen saanut Herralta sen, minkä myös olen teille tiedoksi antanut, että Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin, otti leivän,
24 kiitti, mursi ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan; tehkää tämä minun muistokseni".
25 Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
26 Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan, te julistatte Herran kuolemaa, SIIHEN ASTI KUIN HÄN TULEE.
Jeesus tiesi, että opetuslapsia on silloinkin, kun Hän tulee takaisin. Eli ehtoollinen on tarkoitettu Jeesuksen todellisille opetuslapsille. Kirkko opettaa, että ehtollinen annetaan syntien anteeksi antamiseksi. Jeesus kehoitti tekemään sen Hänen muistokseen, joten kirkoilla ja uskonnollisilla järjestöillä on oma oppinsa ehtoollisesta.- Jumalan lapsi
Jeesus asetti ehttoollisen ja ehtoollissanat, jotka on tarkoitettu kaikille Jeesuksen seuraajille tänäkin päivänä. Ehtoollinen on tarkoitettu alunperin uskoontulleille ja kastetuille, jokainen oli saanu tai siis ottanu uskonkasteen Jeesuksen esimerkkiä noudattaen, Jeesus nautti opetuslastensa ja lähimpiensä kanssa ensimmäisen ehtoollisen, ennen ristille naulitsemista, jättäen esimerkin ehtoollisen vietosta ja sen nauttimisesta, meille jokaiselle Jeesuksen seuraajalle. Amen.
Jeesuksen seuraajiksi itseään kutsuvia on miljoonia, mutta ketkä heistä ovat Jeesuksen todellisia opetuslapsia? Hän sanoi näin:
Joh. 8:31
Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
Valitettavasti uskonnollisuus ja uskonnot ovat muokanneet sanan omaan opilliseen teoriaan sopivaksi. Se kuulostaa uskottavalta kuulijalle, mutta on kaukana Jeesuksen puhtaasta evankeliumista. Sellaiseen uskovat ovat katsoneet ylen Jeesuksen sanan, eivätkä he ole todellisia opetuslapsia.
Joh. 12:48
Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.- Jumalan lapsi
Lue 1Joh. 3 luku sieltä löydät vastauksen. 4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa. 1Joh. 5:10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee Hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa. 11. Ja tämä on se todistus; Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on Hänen Pojassansa. 12. Jolla Poika on, sillä on elämä, jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää. Eikö tässä ole todistus en katso ylen Jeesuksen elävää sanaa, olen Jumalan oma Jeesukseni kauta. Rakastan Jeesustani ja Jeesukseni kautta Jumala on mulle rakas. Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi. Room.8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. Amen.
- Jumalan lapsi
Olen erittäin tyytyväinen näihin vastauksiin. Tätä mieltä minäkin olen. Joissakin viesteissä vaan joku, nimeltä mainitsematon, vaan vihjaa ihan päinvastaista joka ei ole sopusoinnussa Raamatun sanoman kanssa. Kyse on yleensä Jeesuksen sanomisista kenelle ne on tarkoitettu.
viestiketjun aloittaja Jumalan lapsi, en suinkaan tarkoittanut, että sinä katsot ylen Jeesuksen sanaa - päin vastoin. Pidät kiinni siitä totuudesta, jonka sana sinulle todistaa. Nuo lainaamasi sanat todistavat kaikki, että sinun Herrasi on Jeesus, ja niin on minunkin Herrani, Jumalan Poika.
- Jumalan lapsi
Kysyisin sinulta nimimerkki Jumalan lapsi, uskotko sinä että Jeesus on Jumala vai Jumalan poika?
viestiketjun aloittaja - Jumalan lapsi
Jeesus on Jumalan ainosyntyinen Poika. Room.10:9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on Hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut. Mark.8:38. Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avinrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun Hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa. En ole koskaan sanonu, että Jeesus on Jumala, vaan Jeesus on Jumalan Poika.Amen. Siunausta.
- Å
Tämän halusin vain kuulla. Olisithan sinä saanut uskoa niinkin että Jeesus on Jumala. Sehän on sinun oma asiasi ja uskomuksesi.
Mutta nyt sitten siihen asiaan. Olen tutkinut sinua jo pidemmän aikaa ja huomannut sinut todelliseksi Jumalan lapseksi. Sinä olit mm, ainoa joka otti kantaa siihen aloitukseen jonka tein muutamia kuukausia sitten siitä lapsirievusta jonka äiti ravisteli kuuroksi. Ihmettelin ihmisten kylmyyttä sen asian suhteen. Sanoit rukoilevasi sen lapsen puolesta. Vieläkö teet niin? Minä rukoilen jatkuvasti, oli siitä sitten apua tai ei. Rukoilen itseni lisäksi monien muidenkin puolesta. Rukoilen paljon, enkä tarkoita sillä mitään hurskastelua. Rukoilen kaikkien puolesta riippumatta siitä onko joku kastettu tai ei. Sellaista jaottelua en ymmärrä. Sinä olet kyllä liian yliherkkä "Jumalan lapsi". Herkkyys on hyvästä mutta sinun olisi hyvä vähän kovettaa itseäsi ettet ottaisi kaikkea itseesi ja murtuisi jos sellainen tilanne tulisi. Jumala ei varmasti pidä pahana jos joskus on tarvetta vähän heristellä nyrkkiä. Nyt annan sinulle takaisin nimimerkkisi "Jumalan lapsi" olet nimesi ansainnut. Ei mielipiteidesi vuosi vaan sen että sinä olet todella viaton Jumalan lapsi ja nimi sopii sinulle paremmin kuin minulle. Ja olemmehan me molemmat kuitenkin niinkuin kaikki muutkin Jumalan lapsia.
viestiketjun aloittaja Jumalan lapsi
- Jumalan lapsi
Rukoilen pienen rakkaan puolesta vielä ja jatkan myös rukousta. Kiitos, että rukoilet pikkuisen puolesta, ja kaikkien muidenkin puolesta, niinkuin meidän kaikkien tulee rukoilla, emme kuitenkaan tiedä miten paljon tai vähän kukakin rukoilee, Jumala yksin tietää. En osaa enää sanoa mitään, kun rupesi itkettämään Sun kirjoitus kiitän kuitenkin. Voitko antaa mulle anteeksi, kun laitoin pahasti Sinusta, että olet ottanu mun nimimerkkini. Olemmehan kaikki Jeesuksen omat Jumalan lapsia, ja kerran nähdään Taivaan kodissa siellä missä meidän oikea kotimme on Rakkaan Jumalan Isämme luona. Sitten, kun meidän hetkemme on lähteä tästä ajasta iäisyyteen olkaamme joka hetki valveilla ettei yksikään jää matkasta pois, vaan pääsisimme jokainen perille kirkkauden maahan. Jeesus sinua siunatkoon rakas uskon veli Herrassa.Amen.
- Å
Voit olla ihan puhtain mielin. Sinä et ole kirjoittanut mitään väärin tai pahasti.
Ei ole mitään anteeksi pyydettävää. Minä sensijaan pyydän anteeksi kovuuttani
Siunaa itsesi ja läheisesi ja kaikki ketkä haluat siunata. Nuku rauhassa
ja näe kauniita unia Jumalan lapsi
- Jumalan lapsi
Annan anteeksi, vaikka ei sulla ole mitään anteeksi pyydettävää, olinhan itse mukana kirjoituksissa. Kaikkea hyvää tiellesi Jeesuksen kanssa. Siunausta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.962191Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452142Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751380- 901326
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311130Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men621093- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285920