aikuisten toimia, siksi aikuiset luulevat, että lapset hyväksyy ja sopeutuu kaikkeen.
Lapset kuvittelevat, että niin kuuluu tehdä, että isä ja äiti muuttavat erilleen, ja siitä tulee uusia haasteita lapsen elämään. Kun pienestä pitäen kasvetaan tuohon tilanteeseen, ei lapset oeltakkaan, että isä ja äiti asuvat yhdessä, ja ollaan perhe.
Kun lapset kasvavat siihen, ettei perhe ole ikuinen, niin ei he osaa edes vaatia muunlaista elämää. He luulevat että kuuluu olla kaksi kotia, joissa asutaan vuorotellen, kuuluu siihen, että isä ja äiti eivät puhu keskenään, ja kommunikointi käy lapsen välityksellä, tai erittäin äkäisillä puheluilla.
Lapsi kuvittelee että hänellä on sisaruksia kymmeniä, vieraita ihmisiä elämässä yllinkyllin. Hänellä on satoja erilaisia sääntöjä, joita toteutetaan toisessa kodissa toisella tavalla ja toiseesa toisin. Vaatteet ja lelut ovat siellä täällä...kaikki muuttuu aina viikossa, kun on tottunut toisen kodin menoon!!
Lapsen elämä on muuttunut huimasti siitä kun itse olin lapsi. Itse en moista rääkkiä olisi jaksanut, kunnioitan niitälapsia jotka todella joutuvat tuohon. Omanikaan eivät ole joutunut.
Kun toinen perhe on kyllästynyt häneen, kiikutetaan lapsi siihen toiseen kotiin, kysellään kumpi ottaa lomalle mukaan, kuka maksaa uuden talvitakin, tai harrastukset ja ruuan?? Jos ei pääse selvyyteen, tulee riita, ja lapsi saa kuulla että äidillä ei ole rahaa tälläviikolla, ja isä onjo elarit maksanut. Mistä siis lapselle ruokaa?? Hei haloo...lapsi ymmärtää, että on ylimääräinen pakkaus, rahanpuute onhänen vika, mihin hän kuuluu...kuka huolii vai huoliiko kukaan? Kuka hänet halusi? Miksi hän aiheuttaa niin paljon riitaa?
Jos häntä ei olisi, ei olsi riitoja eikä kukaan miettisi, mistä tuokin on tuohon tullut!
Lapsuus se on korvaamaton, paljon mä sain, siks kiitän nyt vain...
Pienet lapset eivät ymmärrä
57
292
Vastaukset
- lapset maksavat
Niinpä, kun ymmärrettäisiin olla lisääntymättä heti jokaisen kaksilahkeisen kanssa. Kyllä metsään mennään kun normaali siviilisääty lapsilla nykyään on äpärä, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Lastenhankintaa harkitaan vähemmän kuin avioliittoa, kun ei se suostu naimisiin teenpä sille äpärän, sidottu lopuksi ikää ;)
- yxmuzi
Samaa koskee lisääntymistä myös jokaisen yksilahkeisen kanssa.
- attioksidantti
Sitten on niitä, jotka jäävät isästään orvoiksi uhkapelillä. Se on heille normaalia. Lapset lopun ikänsä sisällään surevat, että saivat niin pieninä niin ison vastuun, että eivät saa isäänsä enää nähdä ja ovat itse jopa joutuneet siitä päättämään. Se on heille normaalia.
- mustavalkoinen3456
Niin, tottakai olisin lapsena mieluummin katsellut jatkuvaa huutoa ja tappelua. Pelännyt komerossa kun vanhemmat huutaa ja riitelee joka päivä. Vielä kun tuo ydinperheeni olisi lykännyt muutaman siskon ja veljen pakkaan niin siinähän olisi ollut auvoinen lapsuus taattu. Lapsen kuuluukin ymmärtää että talossa talon tavalla. Lähes joka mummolassa lapsenlapset vievät mummoa ja pappaa kuin pässiä narussa, sama tapahtuu kun kummitäti tulee kylään ja lellii koko päivän.
On säälittävää arvostella muiden elämää jos ei siitä mitään tiedä. Jos oma elämä ydinperheenä avioliitossa on ruusuista kannattanee keskittyä parisuhteeseen ja omaan perheeseen tai vastaavasti kirjoitella avioliittopalstalle auvoisesta elämästä josta kaikki ydinperheet nauttivat.
Harmi vaan että maailmassa on menenlaisia uusperheitä, myös niitä joissa lapsen isä tai äiti on kuollut. Olisi varmaan sekin parempi että loppuikä sitten elettäisi lapsen kanssa kahdestaan ettei vaan joutuisi tottumaan uuteen "isään" tai "äitiin" tai muihin uuteen sukuun kuuluviin. Mutta eiköhän joku hullun leiman silloinkin otsaan löisi tai alkaisi lesboksi epäilemään, onhan sekin epänormaalia jos yksin kasvattaa.
Ensi viikolla pitäisi mennä oikeuteen todistamaan yhden ydinperheen hedelmän äidin puolesta, että vihdoin pääsee eroon väkivaltaisesta miehestä nyt kun lapsikin on jo melkein keski-ikäinen ja samalla tavalla hakattu kuin äitikin. Kieroon luutuneet luut ja arvet ympäri kroppaa kertoo hiukan eri tarinaa siitä kannattaako sen avioliiton puolesta sitten viimeiseen asti taistella.
Asiat vaan eivät koskaan ole niin mustavalkoisia kuin joku voisi luulla ja silloin kun ne vain mustavalkoisina näkee ei tänne kirjoittelulla ole mitään pointtia. - hoijakka hoihoi
Alle 3 vuotiaita ei saisi missään nimessä opettaa siihen että asutaan yleisesti kahta kotia, oli tänään telkussa!! Aivan, eikä muunkaan ikäisiä lapsia. Ihmisellä ei ole kuin yksi koti! Isän luo mennään vierailulle, se ei ole koti.
On julmaa opettaa lapsille semmoista käytäntöä, että tämä malli olisi oikein, että läheiset voi jättää koska hyvänsä ja tehdä uusia ihmisiä ja perutaa perheitä kenen kanssa tahansa.
Lapsille pitää opettaa vastuuta, sitä että omista pidetään huolta. Heit ei jätetä vaikka vastassa on mitä.
Säälin tämän ajan lapsia, joilla ei ole käsitystäkään siitä, mikä on oikea perhe ja miten perheessä eletään.
Se on vanhempien vastuulla, kertoa lapselle, että perusperhe on biologiset vanhemmat ja ja heidän yhteiset lapset, ja kotia on yksi, ja muut ovat sitten mitä ovat. - onneksi ei ole niitä
Erittän hyvä aloitus, uskon että monet äidit ajattelevat paremmin. Lapsen lapsuus tulee elää äidin luona, ei isän naisten jotka eivät muuta osaa kuin erottaa heidät isästään. Olen sitä mieltä, täysin. Kuin moni lapsi oikeesti haluaa mennä isän lo jos siellä on täysin vieraita ihmisiä, uskon että ei monikaan.
- öönä
lapsi saa kuulla että äidillä ei ole rahaa tälläviikolla, ja isä onjo elarit maksanut.....
Siinähän äiti sitten selittää lapselleen mihin käytti isän maksamat elarit. Menikö kampaajalle, lähiöbaariin vai uusiin meikkeihin......- jdajfaöjfjfaöj
Ja siinähän isä selittää lapselle, että nyt ei isillä ole rahaa sulle, kun pitää maksaa tyttöystävän kaljat ja niiden kakaroiden ruuat, sori vaan mutta et saa nyt rahaa.
Sitten isin pitää mennä kaljalle ja keilaamaa...
Mun ei kuulu sulle maksaa mitään muuta kun pikkuruiset elarit ja nekin on liian suuret - Aana7
jdajfaöjfjfaöj kirjoitti:
Ja siinähän isä selittää lapselle, että nyt ei isillä ole rahaa sulle, kun pitää maksaa tyttöystävän kaljat ja niiden kakaroiden ruuat, sori vaan mutta et saa nyt rahaa.
Sitten isin pitää mennä kaljalle ja keilaamaa...
Mun ei kuulu sulle maksaa mitään muuta kun pikkuruiset elarit ja nekin on liian suuretIsähän on jo elarit maksanut, muuta ei tarvitse,maksaa. Vanhakko-ryhävalas maksaa ihan ite oman osuutensa lapsensa elämisestä.
- kdaökdfjaökjfaöj
Aana7 kirjoitti:
Isähän on jo elarit maksanut, muuta ei tarvitse,maksaa. Vanhakko-ryhävalas maksaa ihan ite oman osuutensa lapsensa elämisestä.
.. niin semmoset pienet elarit joita ei edes huomaa!! Kaikkimuujää isän käyttöön, äidit sen sijaan maksaa suuremman osuuden ja lisäksi hoitaa vielä lapset!
Voi siiä kun heitä suojellaan ja sälitellään... miehet on kuin isoja vauvoja. - Ahneudelle stoppi!
kdaökdfjaökjfaöj kirjoitti:
.. niin semmoset pienet elarit joita ei edes huomaa!! Kaikkimuujää isän käyttöön, äidit sen sijaan maksaa suuremman osuuden ja lisäksi hoitaa vielä lapset!
Voi siiä kun heitä suojellaan ja sälitellään... miehet on kuin isoja vauvoja.Minimielari on jotain 140 eikö? Siihen sinun oma osuus 140 eikö? Lapsilisä yhdestä yh-lapsesta on 147? Yksikään lapsi ei kuluta oikeasti 427
€ kk. Jos tuo raha ei riitä, on äidin syytä vakavasti katsoa peiliin ja miettiä kuinka voisi pienentää omia, turhia kulujaan.
Tv: 15 v yh-äiti - ?? ?? ??.
Aana7 kirjoitti:
Isähän on jo elarit maksanut, muuta ei tarvitse,maksaa. Vanhakko-ryhävalas maksaa ihan ite oman osuutensa lapsensa elämisestä.
vanhakko-ryhävalas ???????mikä se on???? sivistymätöntä tekstiä.
- yxmuzi
Ahneudelle stoppi! kirjoitti:
Minimielari on jotain 140 eikö? Siihen sinun oma osuus 140 eikö? Lapsilisä yhdestä yh-lapsesta on 147? Yksikään lapsi ei kuluta oikeasti 427
€ kk. Jos tuo raha ei riitä, on äidin syytä vakavasti katsoa peiliin ja miettiä kuinka voisi pienentää omia, turhia kulujaan.
Tv: 15 v yh-äitiOletko koskaan laskenut lapsesta aiheutuvia todellisia menoja? Ota mukaan asumismenot, päivähoitomaksut, terveyden- ja sairaudenhoito, harrastusmenot, vaatteet, kengät, lahjat - myös kavereille synttäreinä annettavat - , matkat, hammasraudat, soittimet yms. Lapsi tarvitsee, haluaa ja ansaitsee muutakin kuin puuroa ja perunaa, vaikka etävanhempi ei siitä mitään tiedä eikä ymmärrä.
Lähivanhempi käyttää lapseen paljon enemmän kuin 140 euroa, tarvittaessa kaikki rahansa ja kaiken aikansa. Normaaliperheissä molemmat vanhemmat toimivat siten. - Äly hoi.....
yxmuzi kirjoitti:
Oletko koskaan laskenut lapsesta aiheutuvia todellisia menoja? Ota mukaan asumismenot, päivähoitomaksut, terveyden- ja sairaudenhoito, harrastusmenot, vaatteet, kengät, lahjat - myös kavereille synttäreinä annettavat - , matkat, hammasraudat, soittimet yms. Lapsi tarvitsee, haluaa ja ansaitsee muutakin kuin puuroa ja perunaa, vaikka etävanhempi ei siitä mitään tiedä eikä ymmärrä.
Lähivanhempi käyttää lapseen paljon enemmän kuin 140 euroa, tarvittaessa kaikki rahansa ja kaiken aikansa. Normaaliperheissä molemmat vanhemmat toimivat siten.Missään perheessä ei käytetä yli 400 lapseen ( ei edes ydinperheessä), eihän sellaista summaa jää aikuisellekkaan. Turha inistä muuta.
Voihan tänne luetella maan ja taivaan väliltä vaikka mitä ns. lapsen tarpeita, mutta kaikki ei varmasti ole todellisia.
Mitä pienempi lapsi (esim. päikkäri ikäinen) sitä vähemmän kuluttaa.
Järki käteen vaatimuksissa ja eletään varallisuuden mukaan.
Kerro minulle miten paljon lasket asumiskuluista lapsen piikkiin?
Vähävaraisen päivähoito on lähes ilmaista.
Ei lapset jatkuvasti sairasta, lääkkeet maksaa, läääkärit, hammashoito yms. on lapsille ilmaista.
Harrastukset pitää muokata sellaisiksi joihin on varaa, jos ei ole varaa flyygeliin, niin sitä ei osteta.
Vaatteitakaan ei tarvitse joka kk ostaa, voi kierrättää sisaruksilta.
Soittimet ostetaan kerran pari lapselle, ei joka kk.
Turhaa kitinää rahan riittämättömyydestä. - Vanhat kuihtuu
?? ?? ??. kirjoitti:
vanhakko-ryhävalas ???????mikä se on???? sivistymätöntä tekstiä.
""kun pitää maksaa tyttöystävän kaljat ja niiden kakaroiden ruuat"", ....
ei yhtään sen sivistymättömämpää kuin tämäkään teksti.???????
Ja aikuinen mies ei pidä "tyttöystävää", aikuisella on naisystävä.
Jos alkaa pottuilla, niin täällä saa samalla mitalla takaisin. - yxmuzi
Äly hoi..... kirjoitti:
Missään perheessä ei käytetä yli 400 lapseen ( ei edes ydinperheessä), eihän sellaista summaa jää aikuisellekkaan. Turha inistä muuta.
Voihan tänne luetella maan ja taivaan väliltä vaikka mitä ns. lapsen tarpeita, mutta kaikki ei varmasti ole todellisia.
Mitä pienempi lapsi (esim. päikkäri ikäinen) sitä vähemmän kuluttaa.
Järki käteen vaatimuksissa ja eletään varallisuuden mukaan.
Kerro minulle miten paljon lasket asumiskuluista lapsen piikkiin?
Vähävaraisen päivähoito on lähes ilmaista.
Ei lapset jatkuvasti sairasta, lääkkeet maksaa, läääkärit, hammashoito yms. on lapsille ilmaista.
Harrastukset pitää muokata sellaisiksi joihin on varaa, jos ei ole varaa flyygeliin, niin sitä ei osteta.
Vaatteitakaan ei tarvitse joka kk ostaa, voi kierrättää sisaruksilta.
Soittimet ostetaan kerran pari lapselle, ei joka kk.
Turhaa kitinää rahan riittämättömyydestä.Yhden aikuisen ja yhden lapsen taloudessa lapsen asumiskuluiksi lasketaan 23%, yhden aikuisen ja kahden lapsen taloudessa lasten osuudeksi 38% asumiskuluista.
Se, että perheessä on lapsi tai lapsia, tekee usein auton hankkimisen välttämättömäksi, vaikka lapseton aikuinen tulisi toimeen ilman sitä.
Myös lasten käynnit ja toimenpiteet yksityislääkärillä maksavat yhtä paljon kuin aikuistenkin. Aikuisille tosin on usein järjestetty työterveyshuolto. Terveyskeskusten toivottoman pitkiä jonoja kansoittavatkin yksinhuoltajat lapsineen ja alkoholistit. On häpeällistä, ellei etävanhempi osallistu edes taloudellisesti kunnollisen terveydenhoidon järjestämiseen lapsilleen.
Vanhempien ero suistaa usein lapset köyhyyden ja syrjäytymisen kierteeseen, kuten sinunkin viestistäsi voi lukea. Onko yksihuoltajan lapsella asianmukaiset ja sopivan kokoiset harrastusvälineet: polkupyörä, luistimet, sukset, uimapuku, eri vuodenaikoihin sopivat ulkoiluvaatteet, soittimet, kirjoja, askartelutavikkeita? Voiko hän pitää samanlaiset synttärijuhlat kuin ne kaverinsa, joiden molemmat vanhemmat osallistuvat lapsensa elatukseen? Pääseekö hän lomille ja matkoille?
Vastuuntuntoa, hyvät etävanhemmat! - Äly hoi......
yxmuzi kirjoitti:
Yhden aikuisen ja yhden lapsen taloudessa lapsen asumiskuluiksi lasketaan 23%, yhden aikuisen ja kahden lapsen taloudessa lasten osuudeksi 38% asumiskuluista.
Se, että perheessä on lapsi tai lapsia, tekee usein auton hankkimisen välttämättömäksi, vaikka lapseton aikuinen tulisi toimeen ilman sitä.
Myös lasten käynnit ja toimenpiteet yksityislääkärillä maksavat yhtä paljon kuin aikuistenkin. Aikuisille tosin on usein järjestetty työterveyshuolto. Terveyskeskusten toivottoman pitkiä jonoja kansoittavatkin yksinhuoltajat lapsineen ja alkoholistit. On häpeällistä, ellei etävanhempi osallistu edes taloudellisesti kunnollisen terveydenhoidon järjestämiseen lapsilleen.
Vanhempien ero suistaa usein lapset köyhyyden ja syrjäytymisen kierteeseen, kuten sinunkin viestistäsi voi lukea. Onko yksihuoltajan lapsella asianmukaiset ja sopivan kokoiset harrastusvälineet: polkupyörä, luistimet, sukset, uimapuku, eri vuodenaikoihin sopivat ulkoiluvaatteet, soittimet, kirjoja, askartelutavikkeita? Voiko hän pitää samanlaiset synttärijuhlat kuin ne kaverinsa, joiden molemmat vanhemmat osallistuvat lapsensa elatukseen? Pääseekö hän lomille ja matkoille?
Vastuuntuntoa, hyvät etävanhemmat!Oho mitä keittiöpsykologiaa.
Minä ja lapseni ei olla syrjäytyneitä, enkä minä alkoholisti. Pienituloinen olen kyllä, mutta hyvin pärjätään elämässä. Turhaa roinaa ja krumeluuria ei kerätä. Lapsilla on kaikki mitä normaaliin elämään tarvitaan, myös sellaista mitä rahalla ei saa. Eli elämän kunnioittamista, hyvät käytöstavat, sisäistä (ja ulkoista) kauneutta, sivistyneisyyttä, kädentaitoja, ennenkaikkea sydämen sivistystä.
Nuo luettelemasi asiat löytyvät kaikki meiltäkin, ehkä eivät ole niin kalliita kuin sinulla ja joka kerta ei osteta uusina, kierrätetään (esim. polkupyörät lapselta toiselle).
Miten mielestäsi minä olen syrjäytynyt? Jos en juokse kiiltävän perässä niinkuin sinä?
Kaikki eivät ole materialistisia ( sinä taidat olla ja opetat myös lapsesi samanlaisiksi), vähempikin riittää ja eläminen on silti laadukasta.
Olen käynyt tk itse ja käyttänyt lapsiani siellä myös ja nähnyt ihan normaali ihmisisä, enkä vain alkoholisteja, aika ahdasmielinen ja lapsellinen heitto sinulta.
Mikään raha määrä ei riitä, mikäli ei sen halua riittävän.
Ja ps. ollaan jopa matkusteltukin
ja pss. autokin minulla on, tosin 15v vanha
Joka tapauksessa hauskaa juhannusta sinulle ja perheellesi - yxmuzi
Äly hoi...... kirjoitti:
Oho mitä keittiöpsykologiaa.
Minä ja lapseni ei olla syrjäytyneitä, enkä minä alkoholisti. Pienituloinen olen kyllä, mutta hyvin pärjätään elämässä. Turhaa roinaa ja krumeluuria ei kerätä. Lapsilla on kaikki mitä normaaliin elämään tarvitaan, myös sellaista mitä rahalla ei saa. Eli elämän kunnioittamista, hyvät käytöstavat, sisäistä (ja ulkoista) kauneutta, sivistyneisyyttä, kädentaitoja, ennenkaikkea sydämen sivistystä.
Nuo luettelemasi asiat löytyvät kaikki meiltäkin, ehkä eivät ole niin kalliita kuin sinulla ja joka kerta ei osteta uusina, kierrätetään (esim. polkupyörät lapselta toiselle).
Miten mielestäsi minä olen syrjäytynyt? Jos en juokse kiiltävän perässä niinkuin sinä?
Kaikki eivät ole materialistisia ( sinä taidat olla ja opetat myös lapsesi samanlaisiksi), vähempikin riittää ja eläminen on silti laadukasta.
Olen käynyt tk itse ja käyttänyt lapsiani siellä myös ja nähnyt ihan normaali ihmisisä, enkä vain alkoholisteja, aika ahdasmielinen ja lapsellinen heitto sinulta.
Mikään raha määrä ei riitä, mikäli ei sen halua riittävän.
Ja ps. ollaan jopa matkusteltukin
ja pss. autokin minulla on, tosin 15v vanha
Joka tapauksessa hauskaa juhannusta sinulle ja perheellesiAnteeksi, mutta mikä tekstissäni sinun mielestäsi on keittiöpsykologiaa tai yleensäkään psykologiaa?
Huomannet, ettei viestini ollut suinkaan osoitettu sinulle eikä kenellekään muullekaan henkilökohtaisesti. Onko sinulla tapana ottaa kaikki viestit yhtä henkilökohtaisesti? Jos on, niin mistähän se johtuu?
Sinä puolestasi osoitat sanasi suoraan minulle ja jopa useaan otteeseen esität arvailujasi minusta. Se tuntuu kummalliselta, koska ethän tunne minua ollenkaan, ja arvailusi menevät täysin metsään.
On loistavaa, jos pystyt niin kuin kerrot tarjoamaan yksinhuoltajana lapsillesi kaiken tarpeellisen. Muista kuitenkin, että kaikissa yksinhuoltajaperheissä asiat eivät ole yhtä hyvin, vaan köyhyys ja syrjäytyneisyys kasaantuu juuri niihin. Sinun tuohtumuksesi ei sitä asiaa muuta. Olen edelleen sitä mieltä, että nämä perheet ovat usein erityisen tuen tarpeessa, ja toivon sitä saatavan sekä yhteiskunnalta että myös lasten toiselta vanhemmalta.
Miksi - Äly hoi....
yxmuzi kirjoitti:
Anteeksi, mutta mikä tekstissäni sinun mielestäsi on keittiöpsykologiaa tai yleensäkään psykologiaa?
Huomannet, ettei viestini ollut suinkaan osoitettu sinulle eikä kenellekään muullekaan henkilökohtaisesti. Onko sinulla tapana ottaa kaikki viestit yhtä henkilökohtaisesti? Jos on, niin mistähän se johtuu?
Sinä puolestasi osoitat sanasi suoraan minulle ja jopa useaan otteeseen esität arvailujasi minusta. Se tuntuu kummalliselta, koska ethän tunne minua ollenkaan, ja arvailusi menevät täysin metsään.
On loistavaa, jos pystyt niin kuin kerrot tarjoamaan yksinhuoltajana lapsillesi kaiken tarpeellisen. Muista kuitenkin, että kaikissa yksinhuoltajaperheissä asiat eivät ole yhtä hyvin, vaan köyhyys ja syrjäytyneisyys kasaantuu juuri niihin. Sinun tuohtumuksesi ei sitä asiaa muuta. Olen edelleen sitä mieltä, että nämä perheet ovat usein erityisen tuen tarpeessa, ja toivon sitä saatavan sekä yhteiskunnalta että myös lasten toiselta vanhemmalta.
MiksiVanhempien ero suistaa usein lapset köyhyyden ja syrjäytymisen kierteeseen, kuten sinunkin viestistäsi voi lukea.
- yxmuzi
Äly hoi.... kirjoitti:
Vanhempien ero suistaa usein lapset köyhyyden ja syrjäytymisen kierteeseen, kuten sinunkin viestistäsi voi lukea.
Juuri niin olen kirjoittanut, ja juuri sen voi viesteistäni lukea. Hyvä, että sinäkin ymmärrät sen.
"Vanhempien ero suistaa usein lapset köyhyyden ja syrjäytymisen kierteeseen."
Tätä asiaa on syytä miettiä ennen avioeroa, avioeron jälkeen, ennen uuteen suhteeseen ryhtymistä ja ennen lasten hankkimista uuteen suhteeseen sekä sen jälkeen. Vanhempien ensisijainen velvollisuus on huolehtia asiallisesti lapsistaan. - kirjapaino
Aana7 kirjoitti:
Voi hirmu, mitä kielenkäyttöä täällä on. Aika ala-arvoista tekstiä monissa.
- onneksi meillä ei
Minusta koko vuoroasuminen on pe...tä! Täytyy sanoa että semmoin vanhempi ei rakasta lastaan, joka laittaa lapsen asumaan viikko siellä toinen täällä!
- Mietipä tätä
Tämä lapsista melskaaminen on aivan hirveää. Kuka hoitaa enemmän, kuka maksaa mitäkin. Toivottavasti lapsenne eivät kuule tätä mellastustanne.
Eihän lasten tarvitse kaikkea saada, eivät he koskaan tule saamaan kaikkea, joten on hyvä alusta saakka tuoda esiiin, että muissakin kuin merkkifarkuissa voi kulkea ja ei tarvitse olla samanlaisia leluja kuin naapurilla.
Muuten pankaas se laskukone päälle ka kirjatkaa muutama kuukausi kaikki pienetkin menonne lähihuoltajat ylös. Kenenkä menoja maksatte.
Jos lasketaan, että saatte lapsilisän, yleensä korotetun, saatte vaikka piemimmän elatusmaksun, sekä osallsituute samanlaisella summala olista tulositanne lapsienne elättämiseen. Arvelin summan olevan noin 400 euroa kuukaudessa. Miten on sitten sovittu vielä lasten muiden tarvikkeiden rahoitus.
Kyllä sillä lapsen maksut hoidetaan.
Siitä on turha purnata, miten etä hoitelee asioita, sillä itsehän olette jollakin tapaa syyllisiä eroonne ja eteenpäin on mentävä ja lapsista huolehdittava. Kyllä se aikanaan loppuu. Mitä paremmin viette lapset nyt eteenpäin, jatkossa voivat pärjätä itsenäisesti ja saatte vielä elää ihan itsellenne.
Muutoin pyytäisin jokaista miettimään omaa laspsuuttaan, vietiinkö se avioeron vuoksi sinulta pois vai saitko elää normaalissa perheessä oman isän ja äidin rakastamana. Mitä annat omalle lapsellesi. - uusiot syyllisiä
Yleensä kaikki alkaa mennä mönkään siinä vaiheessa, kun mies löytää uuden suhteen. Sitten ei mikään toimi.
Ei lasten tapaaminen, ei exän kanssa puhuminen, ei yhtään mikään.
Uusi suhde sotkee koko eroperheen elämän niin totaalisesti, että siitä ei ole enää mitään jäljellä.Miksi mies antaa sen tapahtua?
Siksi ettei halua jäädä yksin. Uusi suhde kiristää miestä jättämään lapset ja exä.
Mikään ei toimi, mikä ennen on tominut hyvin.
Uusi suhde pelkää ja ex vaimo lapsineen on niin suuri uhka, että ne pitää saada pois miehen mielestä jaelämästä kokonaan, vaikka millä tavoin hyvänsä.- vanhiot ihan
yhtä syyllisiä, riitelyyn tarvitaan aina kaksi tai useampi....
- ikävää mutta totta
vanhiot ihan kirjoitti:
yhtä syyllisiä, riitelyyn tarvitaan aina kaksi tai useampi....
Kolmas on aina liikaa.
- miksi yleistät?
"Uusi suhde kiristää miestä jättämään lapset ja exä."
Tuota noin...eikös se ex ole jo jätetty? Siis exhän on yhtäkuin ENTINEN.
Ja taas sinä yleistät täällä. Jos sinun miehesi jätti sinut ja hylkäsi vielä lapsensa alettuaan uuteen suhteeseen, et voi täällä kirjoittaa yleisenä totuutena, että miehen uusi suhde sotkee aina kaiken. Sinulle ehkä kävi niin, mutta se ei tarkoita, että se on yleismaallinen totuus. Ihan yhtä lailla voisi syyttää miestä, joka on niin lapanen että antaa uuden naisystävänsä päällepäsmäröidä. Eiköhän se ole ennemminkin siinä miehessä vika, jos hylkää omat lapsensa naisen vuoksi? Mitä se kertoo miehestä? Eikä kukaan normaali täysjärkinen mies/isä hylkää lapsiaan edes yksinäisyyden pelosta.
Lisäksi yleistät täällä, että uusi suhde kiristää miestä jättämään lapsensa, ja että uusi suhde pelkää ja pitää ex-vaimoa ja lapsia uhkana. Minä olen naimisissa miehen kanssa, jolla on edellisestä liitostaan lapsia. En ole koskaan kehoittanut miestäni jättämään lapsiaan (miksi olisin? Ja miksi ihmeessä haluaisin koskaan edes olla suhteessa sellaisen miehen kanssa, joka niin tekisi??), ja lasten tapaamiset ovat jatkuneet aivan entisellään. Mikään lasten tapaamisessa ja ex-vaimon kanssa asioista sopimisessa ei ole muuttunut suhteemme alettua. Toisinaan minäkin sovin ja keskustelen lasten asioista heidän äitinsä kanssa, välimme ovat hyvät ja asialliset. En pelkää häntä, enkä pidä häntä uhkana. Enkä pidä lapsia uhkana. He ovat osa elämäämme, rakkaita ja minun lasteni sisaruksia.
Miksi yleistät? Miten voit kohdistaa oman ex-miehesi "naikkosiin" tuntemasi vihan kaikkiin maailman uusissa naimisissa oleviin naispuolisiin ihmisiin? Jatkat samaa paasausta täällä vuodesta toiseen ja joka kerta yleistät, yleistät, ja vielä kerran yleistät.
Minäkin voisin yleistää, että kaikki ex-vaimot sotkevat uusperheiden elämän ja tekevät kaikkensa erottaakseen lapset ja isät toisistaan koska ovat vihaisia, katkeria ja mustasukkaisia, eivätkä voi sulattaa sitä että mies on rakastunut uudelleen johonkin toiseen kuin ex-vaimoonsa, ja sehän vasta synnyttääkin ex-vaimossa suuren kostohalun, jonka purkaa sitten omiin lapsiinsa.
Voisin yleistää näin, koska ystävättärelläni on juuri tällainen tilanne. Hänen miehensä taistelee vieläkin ex-vaimonsa kanssa, joka pitää lapsia pelinappuloina omassa sairaassa ihmissuhdepelissään.
Mutta tiedätkö mitä? En aio yleistää, koska tällaistakin tapahtuu, mutta se ei ole ainoa totuus. Ja siitä minun perheeni on elävä esimerkki. Mieheni ex-vaimo on asiallinen ja ystävällinen ihminen, eikä taatusti lyö kiilaa lastensa ja heidän isänsä väliin.
Meitä on moneen junaan, ja aikuisina ihmisinä meidän pitäisi osata nähdä oman pienen maailmamme ulkopuolelle ja ymmärtää, että se mitä tapahtuu omassa elämässämme, ei välttämättä ole yksi ja ainoa totuus, ja että asiat voivat naapurissa mennä päinvastaisella tavalla. - ''''
miksi yleistät? kirjoitti:
Ja taas sinä yleistät täällä. Jos sinun miehesi jätti sinut ja hylkäsi vielä lapsensa alettuaan uuteen suhteeseen, et voi täällä kirjoittaa yleisenä totuutena, että miehen uusi suhde sotkee aina kaiken. Sinulle ehkä kävi niin, mutta se ei tarkoita, että se on yleismaallinen totuus. Ihan yhtä lailla voisi syyttää miestä, joka on niin lapanen että antaa uuden naisystävänsä päällepäsmäröidä. Eiköhän se ole ennemminkin siinä miehessä vika, jos hylkää omat lapsensa naisen vuoksi? Mitä se kertoo miehestä? Eikä kukaan normaali täysjärkinen mies/isä hylkää lapsiaan edes yksinäisyyden pelosta.
Lisäksi yleistät täällä, että uusi suhde kiristää miestä jättämään lapsensa, ja että uusi suhde pelkää ja pitää ex-vaimoa ja lapsia uhkana. Minä olen naimisissa miehen kanssa, jolla on edellisestä liitostaan lapsia. En ole koskaan kehoittanut miestäni jättämään lapsiaan (miksi olisin? Ja miksi ihmeessä haluaisin koskaan edes olla suhteessa sellaisen miehen kanssa, joka niin tekisi??), ja lasten tapaamiset ovat jatkuneet aivan entisellään. Mikään lasten tapaamisessa ja ex-vaimon kanssa asioista sopimisessa ei ole muuttunut suhteemme alettua. Toisinaan minäkin sovin ja keskustelen lasten asioista heidän äitinsä kanssa, välimme ovat hyvät ja asialliset. En pelkää häntä, enkä pidä häntä uhkana. Enkä pidä lapsia uhkana. He ovat osa elämäämme, rakkaita ja minun lasteni sisaruksia.
Miksi yleistät? Miten voit kohdistaa oman ex-miehesi "naikkosiin" tuntemasi vihan kaikkiin maailman uusissa naimisissa oleviin naispuolisiin ihmisiin? Jatkat samaa paasausta täällä vuodesta toiseen ja joka kerta yleistät, yleistät, ja vielä kerran yleistät.
Minäkin voisin yleistää, että kaikki ex-vaimot sotkevat uusperheiden elämän ja tekevät kaikkensa erottaakseen lapset ja isät toisistaan koska ovat vihaisia, katkeria ja mustasukkaisia, eivätkä voi sulattaa sitä että mies on rakastunut uudelleen johonkin toiseen kuin ex-vaimoonsa, ja sehän vasta synnyttääkin ex-vaimossa suuren kostohalun, jonka purkaa sitten omiin lapsiinsa.
Voisin yleistää näin, koska ystävättärelläni on juuri tällainen tilanne. Hänen miehensä taistelee vieläkin ex-vaimonsa kanssa, joka pitää lapsia pelinappuloina omassa sairaassa ihmissuhdepelissään.
Mutta tiedätkö mitä? En aio yleistää, koska tällaistakin tapahtuu, mutta se ei ole ainoa totuus. Ja siitä minun perheeni on elävä esimerkki. Mieheni ex-vaimo on asiallinen ja ystävällinen ihminen, eikä taatusti lyö kiilaa lastensa ja heidän isänsä väliin.
Meitä on moneen junaan, ja aikuisina ihmisinä meidän pitäisi osata nähdä oman pienen maailmamme ulkopuolelle ja ymmärtää, että se mitä tapahtuu omassa elämässämme, ei välttämättä ole yksi ja ainoa totuus, ja että asiat voivat naapurissa mennä päinvastaisella tavalla.Lissu on vaan niin pirun katkera, ja purkaa sen kaikkeen hameväkeen jota maa päällään kantaa. suosittelisin hänelle että hankkisi apua ongelmiinsa.
- ihana ydin perhe
miksi yleistät? kirjoitti:
Meitä on moneen junaan, ja aikuisina ihmisinä meidän pitäisi osata nähdä oman pienen maailmamme ulkopuolelle ja ymmärtää, että se mitä tapahtuu omassa elämässämme, ei välttämättä ole yksi ja ainoa totuus, ja että asiat voivat naapurissa mennä päinvastaisella tavalla.Ei sunkaan pitä ottaa itseesi jos sinun liittoasi ei ole rikottu! Monen on, ei vain minun. Ja se on sairas tapa tuhota toisten perheet joissa on lapsia. Ei voi olla terve ihminen asialla.
Jos sulla ei ole perhettä, et voi myöksään tietää, miltä tuntuu kun lapsille pitää kertoa totuus miksi isä lähti!
Meitä on onnistanut, sillä olemme yhä sukumme jäseniä kaikki. Aina tervetulleita.
He myös ymmärtävät, miksi kielsin lapsiani tapaamasta miehen naisia. Vankka tuki on takana, ja sanoivat, että tekisivät aivan varmasti samoin.
Lapsetkin ovat erittäin onnellisia, kun eivät ole joutuneet isän naisten pompoteltaviksi, mitä täälläkin usein saa lukea.
Tuntisin syväähäpeää, jos olisin antanut lapseni katkerien ihmisten käsiin, joita haukuttaisiin päivästä toiseen. Minun lapseni ei ole likaisia, ei häiriköitä, ei mitään semmoisia, mitä täällä uusien suhteiden kirjoitukisssa saa lukea.
Minun lapseni ovat arvokkaita, ja e tietävät sen, ja tietävät kehen voi luottaa ja kuka ei koskaan jätä, tuli vastaan mitä tahansa. Toisin kun täällä, tuomitaan toisten ratkaisut, vaikka ne olisivat kuin oikeen sille perheelle. Meille oli täysin oikeat, ja tekisin kaiken uudelleen, jos olisi tarvis. - ???
ihana ydin perhe kirjoitti:
Ei sunkaan pitä ottaa itseesi jos sinun liittoasi ei ole rikottu! Monen on, ei vain minun. Ja se on sairas tapa tuhota toisten perheet joissa on lapsia. Ei voi olla terve ihminen asialla.
Jos sulla ei ole perhettä, et voi myöksään tietää, miltä tuntuu kun lapsille pitää kertoa totuus miksi isä lähti!
Meitä on onnistanut, sillä olemme yhä sukumme jäseniä kaikki. Aina tervetulleita.
He myös ymmärtävät, miksi kielsin lapsiani tapaamasta miehen naisia. Vankka tuki on takana, ja sanoivat, että tekisivät aivan varmasti samoin.
Lapsetkin ovat erittäin onnellisia, kun eivät ole joutuneet isän naisten pompoteltaviksi, mitä täälläkin usein saa lukea.
Tuntisin syväähäpeää, jos olisin antanut lapseni katkerien ihmisten käsiin, joita haukuttaisiin päivästä toiseen. Minun lapseni ei ole likaisia, ei häiriköitä, ei mitään semmoisia, mitä täällä uusien suhteiden kirjoitukisssa saa lukea.
Minun lapseni ovat arvokkaita, ja e tietävät sen, ja tietävät kehen voi luottaa ja kuka ei koskaan jätä, tuli vastaan mitä tahansa. Toisin kun täällä, tuomitaan toisten ratkaisut, vaikka ne olisivat kuin oikeen sille perheelle. Meille oli täysin oikeat, ja tekisin kaiken uudelleen, jos olisi tarvis.Minäkin olen sukuni jäsen. Ja mitä todennäköisimmin tulen sitä olemaan niin kauan kuin minussa henki pihisee, halusin sitä tai en.
- ...
ihana ydin perhe kirjoitti:
Ei sunkaan pitä ottaa itseesi jos sinun liittoasi ei ole rikottu! Monen on, ei vain minun. Ja se on sairas tapa tuhota toisten perheet joissa on lapsia. Ei voi olla terve ihminen asialla.
Minun lapseni ovat arvokkaita, ja e tietävät sen, ja tietävät kehen voi luottaa ja kuka ei koskaan jätä, tuli vastaan mitä tahansa. Toisin kun täällä, tuomitaan toisten ratkaisut, vaikka ne olisivat kuin oikeen sille perheelle. Meille oli täysin oikeat, ja tekisin kaiken uudelleen, jos olisi tarvis."Toisin kun täällä, tuomitaan toisten ratkaisut, vaikka ne olisivat kuin oikeen sille perheelle. Meille oli täysin oikeat, ja tekisin kaiken uudelleen, jos olisi tarvis."
Mutta etkös sinä itse tee täällä juuri sitä vuodesta toiseen, tuomitset muiden ratkaisuja???
- antti patti
Tämäkin ketju pitäisi ihan aloituksen perusteella hävittää. Kuinka joku kehtaa puhua joistakin lapsista ylijäämälapsina! Toisten lasten halveeraamista.
Ja tuota ainaista uusperherasismia! Tämä ei ole enää sananvapauden puitteissa vaan menee mustamaalauksen piikkiin.- gunnar vierasmaalain
Aloitus taisi kolahtaa!!
- Marja Pihlaja
Ylijäämävaimojen toiminnan tuloksia:
Pienet lapset eivät ymmärrä aikuisten toimia, siksi aikuiset luulevat, että lapset hyväksyy ja sopeutuu kaikkeen.
Lapset kuvittelevat, että niin kuuluu tehdä, että isä ja äiti muuttavat erilleen, ja siitä tulee uusia haasteita lapsen elämään. Lapsen täytyy valita äidin ja isin ja hänen naikkostensa välillä. Kun pienestä pitäen kasvetaan tuohon tilanteeseen, ei lapset oletakkaan, että isä isää saisi tavata enää ikinä naikkosinaan ja äiti yhdessä uuden miehen kanssa, ja oltaisiin perhe kukin tahoillaan ja silti tiiviissä yhteydessä.
Kun lapset kasvavat siihen, ettei isiä enää ole heidän elämässään, niin ei he osaa edes vaatia muunlaista elämää. He luulevat että kuuluu olla vain äidin kanssa. Välillä ei saa käydä isin luona toisessa kodissaan eikä edes puhua isistä. Tähän kuuluu se, että isä ja äiti eivät puhu keskenään, ja isistä puhutaan kotona korkeintaan pahaa ja naureskellaan hänen naikkoisilleen. Tällainen kommunikointi satuttaa lasta, kun isäästä puhutaan pahaa. Isän välityksellä loukataan lasta.
Lapsi ei edes tiedä, että hänellä on ehkä sisaruksia, verisisaruksia, joihin hän ei saa koskaan vanhempiensa eloaikaan tutustua. Näennäisesti vieraita ihmisiä, mutta sukua. Perhettä, johon ei ole lupa tutustua. Äidin sukua elämässä yllinkyllin, mutta jotain puuttu isin lisäksi.
Hänellä on vain sääntöjä, joita äiti latelee. Isin säännöt ja ohjaus puuttuu. Isin kanssa elämä rikastuttaisi. Lapsi tottuu, että toisessa kodissa on yhdellä tavalla ja toiseesa toisin, jos siihen annetaan mahdollisuus.
Itse en moista rääkkiä olisi jaksanut, pahoittelen niiden lasten elämää, jotka todella joutuvat tuohon. Onneksi harva joutuu. Ylijäämävaimojen lasten manipulointi pitäisi lailla kieltää. Myös ylijäämäisien.
Ylijäämävaimoille soisi, että kaikki pääsisivät yljäämävaiheestaan yli.
Jos rahasta tulee puute syytellään poisajettua isiä.
Hei haloo...exvaimo ymmärtää, että on itse ylimääräinen pakkaus, rahanpuute on hänen vikansa, mihin hän kuuluu...kuka huolii vai huoliiko kukaan? Kukaan ei huoli! Kuka hänet halusi? Ei kukaan! Miksi hän aiheuttaa niin paljon riitaa? Tai pikemminkin miksi hän riitelee niin paljon?
Jos häntä ei olisi, ei olisi riitoja eikä kukaan miettisi, mistä tuokin on niin katkeroitunut eikä hanki omaa elämää.
Lapsuus se on korvaamaton, paljon mä sain, siks kiitän nyt vain... Just joo. Kuka saa kuka ei.
Ei ole helppoa olla ylijäämävaimo. Hylättiin ja kukaan ei halua. Tai sanotaan sitten vaikka, että ei ketään haluaisikaan. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista! - varena
Todella koskettava ja ajatuksia herättävä tuo kirjoituksesi. "ylijäämälapset".
Tuo pitäisi antaa kaikille vanhemmille luettavaksi. Oikeassa olet. - Älä koe omakohtaisek
Lueskelin tätä ketjua ja huomaan, että särkyneet ihmiset omivat kirjoittelut omakohtaisiksi, kuten elävässä elämässkin loukkaantuvat kaikesta, siksi ilmeisesi erotaan niin valtavasti, aiheuttaen tuskaa, joka on aivan hirvittävää monelle lähelläkin. Tämä ihminen ei sitä tunnusta, hän näkee kaikessa vain ja yksinomaan itsensä, ei hän näe lähipiirinsä tuskaa, ei lapsien , ei vanhempien, isovanhempien, ystävien, kavereiden.
Kukaan täällä kirjoittava tuskin tuntee toista, joten nämä ovat yleistä kirjoitettua ja jokainen tapaus on ihan omansa, mutta mielestäni lukijat voivat täältä saada jotain ajateltavaa omalle kohdalleen. Esim olenko itse niin rikki, että näen kaiken mörkönä. Voisinko tehdä jotain oman itseni kanssa, tarvitsinko läärärillä käynnin. Kenenkään ei tarvitse kantaa taakkoja yksin, sillä apua on saatavissa asintuntijoilta. Itse hoitamalla erolla tai jollakin muulla tavalla ihminen monesti särkee sekavassa tilanteessa olevana vielä enemmän asioitaan ja syksyy väärään suhteeseen liian nopeasti. Ajatuksenhan eivät yksinkertaisesti toimi oikealla tavalla. Olen nähnyt kirjoiteltavan, että kostoksi mennään uuteen suhteeseen. Kostetaan omaa pahaa oloa, joka ei välttämättä edes johdu puolisosta, mutta kun syntipukki on aina jostain vain tehtävä. Tilanneteet voivat olla hyvinkin vaikeita ja todella aina jokaisella erilaisia.
Pettäminen , lyöminen, lasten pahoinpitely ym muu sellainen henkinen kiusaaminen ovat kyllä syitä, joista kannattaa päästä eroon vaikka eroamalla, mutta on paljon syitä, joihin ero ei auta ja olisi viisaampaa yrittää mennä vaikea aika ohi, hakemalla apua vaikka yksin lääkäriltä/ terapeutilta. Varmasti kannattaa.- hdkajfajfdöajfaöjfaö
Täällä monet ottavat viestit niin itseensä että alkavat metelöimään jos siitä. Riidan hakua. Yksilissuttelee ja buhhaaataaa mielin määrin kaikki mielipiteet, vaikka asia ei häntä koskisikaan, mutta ottaa sen itseensä, ja kuvittelee et kaikki viestit on häneen kohdistuneet. Typerää.
KUNNIOTTAKAA TOISTEN MIELIPITEITÄ, NE EI KERRO TEISTÄ, TUNTEMATTOMISTA IHMISISTÄ, VAAN NE ON mielipiteitä!!! - mp
hdkajfajfdöajfaöjfaö kirjoitti:
Täällä monet ottavat viestit niin itseensä että alkavat metelöimään jos siitä. Riidan hakua. Yksilissuttelee ja buhhaaataaa mielin määrin kaikki mielipiteet, vaikka asia ei häntä koskisikaan, mutta ottaa sen itseensä, ja kuvittelee et kaikki viestit on häneen kohdistuneet. Typerää.
KUNNIOTTAKAA TOISTEN MIELIPITEITÄ, NE EI KERRO TEISTÄ, TUNTEMATTOMISTA IHMISISTÄ, VAAN NE ON mielipiteitä!!!Lissu hei! Aloituksesi on yleistämistä eikä mielipide ihan kuten Marja Pihlajankin kirjoitus. Et ilmeisesti tiedä mitä eroa on mielipiteellä ja yleistämisellä. Yleistäminen on aivotonta monologia eikä avointa keskustelua.
- mp
hdkajfajfdöajfaöjfaö kirjoitti:
KUNNIOTTAKAA TOISTEN MIELIPITEITÄ, NE EI KERRO TEISTÄ, TUNTEMATTOMISTA IHMISISTÄ, VAAN NE ON mielipiteitä!!!Siis yleistämistä ei voi kukaan kunniottaa, koska se ei ole faktoja ja ihmisiä kuinnioittavaa. Yleistäminen on myös asenteellista keskustelua eikä hyvä lähtökohta keskustelu yritykseen.
- unelmien nainen
mp kirjoitti:
Lissu hei! Aloituksesi on yleistämistä eikä mielipide ihan kuten Marja Pihlajankin kirjoitus. Et ilmeisesti tiedä mitä eroa on mielipiteellä ja yleistämisellä. Yleistäminen on aivotonta monologia eikä avointa keskustelua.
Et näytä sinäkään tietävän. Joten suu suppuun ja nauti yksinäisyydestäsi.
- Juhannushanna
unelmien nainen kirjoitti:
Et näytä sinäkään tietävän. Joten suu suppuun ja nauti yksinäisyydestäsi.
Lissu, sinunhan piti olla joka Juhannus anopin mökillä miehesi sukulaisten luona. Mitä sinä täällä teet?
- tää oli hyvä
Juhannushanna kirjoitti:
Lissu, sinunhan piti olla joka Juhannus anopin mökillä miehesi sukulaisten luona. Mitä sinä täällä teet?
:D :D
- lissu ja anoppi
Juhannushanna kirjoitti:
Anopillakin on netti, kirjottelen sieltä.
Terveisin lissu
ps. kirjoitellaan anopin kanssa yhdessä ;))
t. lissu
kohta mennään saunaan, kirjoitelelaan sieltäkin
t lissu
kohta krillaamaan
- -
Yleistäminen ja mielipiteen kertominen ovat kaksi täysin eri asiaa. Usko jo hyvän tähden Lissu.
Eikö ex-anopin mökin ovet auenneetkaan sinulle tänä juhannuksena? - varena
Kuka kertosi, mikä on tämä joka palstalla vellova ja vatkattava Lissu-juttu?
- joka palstallako
Mitkä muut palstat Lissu on vallannut?
- uusi onni..
joka palstallako kirjoitti:
Mitkä muut palstat Lissu on vallannut?
esim: yhteis ja yksinhuoltajuus, avioero, parisuhde, uskottomuus siellä on lissu häärännyt, ja samaa virttä ja samoja satuja hän tehtailee näilläkin palstoilla.
- kuka tunnustaa?
uusi onni.. kirjoitti:
esim: yhteis ja yksinhuoltajuus, avioero, parisuhde, uskottomuus siellä on lissu häärännyt, ja samaa virttä ja samoja satuja hän tehtailee näilläkin palstoilla.
Jollaa tai joillain nyt erittäin paha lissu-sydrooma, et tehtailee lissu vastauksia ja vstaa itselleen!! Juhannus ei oo kaikille helppoa aikaa.
Joku tekee lissusta nyt pilaa ilman että hän itse siihen vaikuttaa millään muotoa! Mustamaalaaminen on erittäin paha mielenhäiriö. - varena
kuka tunnustaa? kirjoitti:
Jollaa tai joillain nyt erittäin paha lissu-sydrooma, et tehtailee lissu vastauksia ja vstaa itselleen!! Juhannus ei oo kaikille helppoa aikaa.
Joku tekee lissusta nyt pilaa ilman että hän itse siihen vaikuttaa millään muotoa! Mustamaalaaminen on erittäin paha mielenhäiriö.Jotenkin olen nyt ymmärtänyt, että tämä Lissu-juttu on siis vain edes jonkinmoisen keskustelun ylläpitämistä täällä, vai? Eli silloin joku kirjoittelee Lissuna kun ei oikein enää ole mitään omaa uutta annettavaa.
Onhan noi Lissu-jutut välillä ihan hupaisiakin. Mutta vievät tietysti "palstatilaa" asia-asioilta. Eli ilmeisesti oikeasti ei tätä Lissua ole olemassa, vaan on jonkun mielikuvituksen luoma täytehahmo, joka seikkailee perhe-aihealueella. - täti vihreä ei jaksa
varena kirjoitti:
Jotenkin olen nyt ymmärtänyt, että tämä Lissu-juttu on siis vain edes jonkinmoisen keskustelun ylläpitämistä täällä, vai? Eli silloin joku kirjoittelee Lissuna kun ei oikein enää ole mitään omaa uutta annettavaa.
Onhan noi Lissu-jutut välillä ihan hupaisiakin. Mutta vievät tietysti "palstatilaa" asia-asioilta. Eli ilmeisesti oikeasti ei tätä Lissua ole olemassa, vaan on jonkun mielikuvituksen luoma täytehahmo, joka seikkailee perhe-aihealueella.No asiaahan täällä ei oo kirjotettu varmaan koskaan. Tarpeettomuus tuntuu ihmisistä juuri tuolta.
Täällä on kaikki lissuja jonkun mielestä, oli juttu mikä hyvänsä, olet lissu!
Lissua ei ole olemassa, lissu on joku luonnoilmiö, joka velloo silloin kun jollaan on huono päivä, ja ei tykkää toisten jutuista, silloin olet lissu. - varena
täti vihreä ei jaksa kirjoitti:
No asiaahan täällä ei oo kirjotettu varmaan koskaan. Tarpeettomuus tuntuu ihmisistä juuri tuolta.
Täällä on kaikki lissuja jonkun mielestä, oli juttu mikä hyvänsä, olet lissu!
Lissua ei ole olemassa, lissu on joku luonnoilmiö, joka velloo silloin kun jollaan on huono päivä, ja ei tykkää toisten jutuista, silloin olet lissu.Okei, kiitos "täti vihreä ei jaksa" tiedosta. Nyt olen minäkin sitten vähän sivistyneempi, kun tiedän tämän Lissumytölogian. Eil aina, jos et kirjoita toivotusti tai kysyt jotain, mikä tuntuu jonkun mielestä provosoivalta, olet Lissu. Juupajuu.
- rumbaa ja sambaa
varena kirjoitti:
Okei, kiitos "täti vihreä ei jaksa" tiedosta. Nyt olen minäkin sitten vähän sivistyneempi, kun tiedän tämän Lissumytölogian. Eil aina, jos et kirjoita toivotusti tai kysyt jotain, mikä tuntuu jonkun mielestä provosoivalta, olet Lissu. Juupajuu.
Ei pidä paikkaansa. Kyllä Lissu on olemassa ja kirjoittelee jatkuvasti samaa virttä. Katsoo asiat ainoastaan omasta näkökannasta. On kieltänyt lapsia tapaamaasta isäänsä ja käännyttänyt heidät isäänsä vastaan.
On erittäin katkera erosta eikä pysty sitä hyväksymään. Uskoisin että hänellä ei ole ystäviäkään. Siksi koska kuka jaksaisi viettää aikaa hänen kanssaan jos muuta ei ole mielessä kun vuosikausia sattunut ero ja naikkosten haukkuminen ? Eiköhän lapset jossain vaiheessa kuitenkin ala tapailemaan myös isäänsä ja ehkä saavat kuulla hänen version erosta ja naikkosista. - vie haloooooooooooo
rumbaa ja sambaa kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Kyllä Lissu on olemassa ja kirjoittelee jatkuvasti samaa virttä. Katsoo asiat ainoastaan omasta näkökannasta. On kieltänyt lapsia tapaamaasta isäänsä ja käännyttänyt heidät isäänsä vastaan.
On erittäin katkera erosta eikä pysty sitä hyväksymään. Uskoisin että hänellä ei ole ystäviäkään. Siksi koska kuka jaksaisi viettää aikaa hänen kanssaan jos muuta ei ole mielessä kun vuosikausia sattunut ero ja naikkosten haukkuminen ? Eiköhän lapset jossain vaiheessa kuitenkin ala tapailemaan myös isäänsä ja ehkä saavat kuulla hänen version erosta ja naikkosista.Miksi se sinua kiusaa jos on olemassa, tai kieltänyt lapsensa tapaamasta isän uusikoita? Miksi se sinua kiusaa??
Omasta näkökannastahan täällä pitää asiat katsoakin, eikä arvostella muita. Täällä kysellään neuvoa, ei kukaan odota että alat morkkaamaan.
Täällä kaikki on katkeria ihmisiä ja uskon että samankaltaisuutta löytyy monesta ihmisestä.
Lissu on ihminen siinä missä muutkin, vapaa sanomaan omat mielipiteet, vaikkei se sinua miellyttäisikään. Oletko varma että sinun mielipiteet miellyttää täällä muita?
Se mitä itse olen täällä lukenut kyseisestä aiheesta, lissun lapset ovat aikusiia, joten kyllä he ovat vapaita tekemään omat ratkaisut, mutta äiti on kuitenkin äiti vaikka olisi millaset mielipiteet. - logiikkahoi
vie haloooooooooooo kirjoitti:
Miksi se sinua kiusaa jos on olemassa, tai kieltänyt lapsensa tapaamasta isän uusikoita? Miksi se sinua kiusaa??
Omasta näkökannastahan täällä pitää asiat katsoakin, eikä arvostella muita. Täällä kysellään neuvoa, ei kukaan odota että alat morkkaamaan.
Täällä kaikki on katkeria ihmisiä ja uskon että samankaltaisuutta löytyy monesta ihmisestä.
Lissu on ihminen siinä missä muutkin, vapaa sanomaan omat mielipiteet, vaikkei se sinua miellyttäisikään. Oletko varma että sinun mielipiteet miellyttää täällä muita?
Se mitä itse olen täällä lukenut kyseisestä aiheesta, lissun lapset ovat aikusiia, joten kyllä he ovat vapaita tekemään omat ratkaisut, mutta äiti on kuitenkin äiti vaikka olisi millaset mielipiteet.Mutta isä ei ole kuitenkaan isä vaikka olisi millaiset mielipiteet tai millaiset naikkoset?
- aviomiehensä vaimo
Heh, muistan sen ajan kun "lissu" saapui palstalle. Lissu oli silloin katkera exäkkä, joka jokaisen uuspuolison kysymyksen käänsi mielensä mukaan ja vastaili mitä huvitti ja muisti mainita että "naikkoset" eivät hänen lapsiensa elämää pilanneet, vaan isä sai jäädä kun päätti heidät hylätä.
Sittemmin on "lissuiltu" kenelle tahansa, jonka mielipide ei miellytä, eli exäkät eivät ole osannet keksiä omaa "nimivastinettaan" uuspuolisolle. - Elä lastesi kanssa
Puhutte täällä tästä Lissuttelusta, mutta näkisin täällä jokaisen oleva vähän "Lissu" itsekin. Jotakiin on vialla monen ajatuksissa, kun näitä juttuja tehtailee tänne pastoille. Vaikeuksia on jokaisen elämässä, niistä pitää vain selvitä ulos.
Jokainen hakee omalle näkemyksellen puoltoa, eikä näe tehtyjä suuriaakaan virheitään. Minulle ei oel väliasioille silloin, kun näihin juttuihin ei kuulu lapsia mukaan, mutta aina kun perheissä on pieniä lapsia, pitäisi äidin ja is'än ajatella tätä lapsen osaa hyvin tarkkaan.
Vanhemmat eivät edes tunnu ymmärtävän, että lasken kiikttaminen paikasta toiseen on suuri tressi lapsille, ei oikein synny kaveripiiriä minnekään, tavarat ovat aina väärässä paikassa ja mahdollisesti vanhemmat vielä äksyilevät rhasta kavatuksesta ym lasten kuullen.
Toivon nin hartaast arvoisat eroavat vanhemmet teidön joutuva tuohon samaan kulkutin tilanteeseen joka ikinen viikko, selknesiko silloin miten kamalaa elämää lapsenne viettävät. Miten kannustatte heidän koulun käyntiin, jotta saisivar edes mahdollisuuden omaan elämään ja sen rakentamiseen.
Tunuu tankalta kuull, että laspen pitää ,emme joka toinen tai vikonloppu muualle. Oma sydämei olisi kyllä tuhansiana pirstaleina jos joutuisin lapseni muualle luovuttamaan . En tarvitse etsiä uutta miestä enkä viihdettä. Koti on ollut minulle aina tärkein paikka elämässäni. Lapseni saavat luoda yhstävänsä kotiimme.
Lakihan tuon asian korjaamiseen tarvittaisiin, mutt toivoisinmyös vahempien kaikin tavoin miettivän lasten kohtelua inhimilliseksi. - täysillä tuen
Lasten heittäminen talosta toiseen pitäisi kieltää. Eihän aikuinekaan sitä jaksaisi, miksi lapsen on pakko.
Lissu puhuu asiaa tai kuka nyt lieneekin, mutta hänellä on sana hallussa, ja sanoo suoraan. Vahva nainen, joka ei piittaa siitä mitä muut ajattelee. Hän on oikeessa, oli lissu tai tuulikki...kuka tietää.. mutta asiaa puhuu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p646175Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813796Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242811- 232340
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol422231Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621863Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61699Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy85131281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201256- 331248