Onko kenellekkään käynyt koskaan niin että tuntuu ettei missään mitä tekee ole mitään järkeä. Aika vaan kuluu eteenpäin ja tuntuu että on juuttunut paikoilleen.
Minulle on tullut sellainen olo, ettei jaksa enää mitään ja tuntuu että kaikki vaan täytyy lopettaa, koska mistään ei ole mitään hyötyä.
Kun väsähtää kaikkeen
21
177
Vastaukset
- tuttu tunne
Olet masentunut. Sinun kannattaa hakeutua ammattiauttajan pakeille.
Ei paljoa kiinnosta suomessa mikään "ammattiapu" :D
Olen päättänyt että viimeisen tilauskorun teen valmiiksi ja sen jälkeen en enää valmista yhtään korua. Heitän hanskat totaalisesti tiskiin ja rupean haikailemaan muita asioita.
Voi olla että katoan pikapuoliin näiltä palstoilta, kun nämä eivät ole oikeastaan antaneet minulle yhtään mitään.Olen ainakin yhden ongelman saanut nyt ratkaistua. Toisaalta jos heitän hanskat tiskiin, niin ei sillä niin väliä.
Lapeenrannassa on nimittäin niin surkea yliopiston apteekki ettei siellä ole ammoniakkia. Tänä yönä totesin että pystyn sitä itse valmistamaan. Ennen sai apteekeista mitä tahansa. Jostakin pienestä apteekista pystyi ostamaan kuparikloridiakin, eikä 70% typpihappokaan ollut mikään ihmeellinen asia.
Maailma on mennyt niin vaikeaksi jos yrittää saada jotain hyödyllistä aikaiseksi.
Heitä vaan ne hanskat tiskiin jos siltä tuntuu, niinhän se menee. Jos räpiköit tuossa huonossa olossasi ja turhautumisen tunteessa, kaikki junnaa paikallaan tai menee hiljalleen alaspäin eikä sitä edes itse välttämättä huomaa.
Tommy Hellsten on viisaasti sanonut kirjassaan (Saat sen minkä annat, tai jotenkin sinnepäin en ole nimestä varma), elämässä pitää ryvettyä. Minusta se on aika reipas elämänohje kuten tuo kirja muutenkin jota suosittelen sinullekin luettavaksi.
Minulla meni elämä uusiin puihin ja se on yhtä vaikeaa tajuta kuin nousta peppu edellä puuhun, mutta ne asiat mitkä ovat kaikista tärkeimmät jäivät jäljelle. En siis menettänyt mitään. Olen tästä ryvettyneisyydestä siis hyvin iloinen ja tyytyväinen.
Täällä Koto-Suomessa saa kyllä ihan hyvää apua kun vain osaa etsiä. Joskus se vaatii jopa perkeleitä tulla ymmärretyksi mutta loppujen lopuksi kannattaa. Monesti on tullut tunne, että "tuo" ei tajua yhtään mitään, kunhan istuu vaan ja nostaa palkkansa, yrittää päästä mahdollisimman helpolla. Vielä kun jaksaa, kannattaa yrittää koska täällä loppujen lopuksi olet itse kuitenkin vastuussa siitä mitä tapahtuu. Tsemppiä.Tiedän tunteen): Mut en tunne sinua sen tarkemmin, enkä tiedä onko siulla ennenkin ollut tälläsia tuntemuksia ja jos on, kuinka pitkään? Ja minkälainen olet muuten... Mutta toi väsähtäminen ja hyödyttömyyden tunne vaikuttaa näin luettuna hiukan jonkin asteiselta masennukselta. Vaikkakin ihmiselle tulee jossain vaiheessa elämää erilaisia ilmiöitä varmaan ehkä eniten keski-iässä, miettii elämäänsä enemmän kuin ennen. Ehkä kannattaa kävästä terveyden hoitajan juttusilla. Minusta alkoi tuntua aika turhalta ja samantoistolta kaikki, joten aloin työn ohessa opiskelemaan, se on tuonut jopa stressiä välillä, mutta on ainakin tähän asti ollut mielenkiintoisa, tässä vieressä koulutuskirja jota luen parasta aikaa, pitää olla luettu ja työstetty tän kuun loppuun, joten kiire sen kanssa tulee...kohta kone kiinni ja jatkamaan lukemista.
Kovasti tsemppiä siulle:))))))kiitti tsempistä!!
Tuntuu vaan, kun ei ole mitään tavoitteita missään, niin se tekee kaiken tyhjäksi.
Kun missään ei ole mitään mieltä tai järkeä.
Ajattelin että etsin yhden nuoruuden ihastukseni. Voi olla että on typerää, mutta ainakin jännittävää. Jotainhan pitää olla.
No aina välillä sellainenkin iskee.
Pysyy hallinnassa kun tekee aina silloin tällöin pienen tai isomman elämänmuutoksen, särkee rutiineja, vaihtaa työtä, asuinpaikkaa, petikaveria tms...- Hyvä ajatus!
Eiköhän tuo ajatus käy kaikkien mielessä, kun katselee ympärilleen, ja huomaa, mihin on tultu! Onni maapallon eläjille olisi, jos ihminen poistuisi porsastelemasta!
Hetkellinen häiriö.
5-kympin pinnassa, hoitaessani erästä pientä metallialan yritystä 230km:n työmatkan päässä tuli maanantaisin, ajellessani aamuyöstä työpaikalle, mieleeni että onko tässä mitään järkeä.
Perjantaisin, kotiin ajaessani, olivat ajatukset hieman positiivisemmat.
Koko touhussa ei todellakaan ollut järkeä!- Meriläinen
Aika ajoin mietin juuri noin.
Ja silloin on kaikkein paras antaa vaan ajan kulua.
Kerran oli tosi pitkään onneton ja tahdoton olo, no sitten tuli postista Jamppa Tuomisen kasetti. Riemastuin ensin että nythän tulee jotain muut ajateltavaa.
Kuinka skävikään: ensimmäinen levy kun alkoi soimaan, se alkoi: "Kuin tarpeeton mä oisin"
No mua alkoi silloin pikkasen naurattamaan, mutta sammutin koko koneen ja annoin vaan sen tuska tulla päälle.
En tiedä mikä tarkoitus sillä tarkoituksettomuudella oikein on mutta pakko nekin hetket on elää..
Kevät on mulla usein sellaista aikaa että joudun väkisin itseäni eteenpäin vetämään.
Itse olen aina päässyt ylös noista, antamalla vain aikaa itselleni. Mikää terapia ei niihin auttaisi.
Mutta jos sulla menee pahaksi niin mene hakemaan apua. Kirjoitin tämän vain siksi että on tosi suttuja tuntemuksia nuo. Onhan noita, hyviä, parempia.. huonoja, huonompia päiviä..
Sitä sitte yrittää ajatella, että aina vois olla huonomminkin!Hetkellisesti joskus. Joskus on ollut vaikeaakin, mutta silloinkin olen jaksanut, kun olen ajatellut, että lapsen vuoksi on jaksettava ja iloinen mieli säilytettävä. Ne on ne lapset minulle sellainen energian lähde.
Kuulostaa tutulta. Kai se on niin että pitää tulla itseensä ja kaikkeen niin tyytymättömäksi ja turhautuneeksi että jaksaa irrottautua vanhasta. Nyt vain itseäsi etsimään ja sitä mikä toisi iloa ja tunteen että olet hyödyksi ;) Minusta on tärkeää että voi nauttia päivästä ja olla tyytyväinen siihen mitä on! Itse selvisin tuosta tyhjyyden tunteesta hyppäämällä pois "oravanpyörästä" ja nyt olen suhteellisen ylpeä itsestäni. Jaksan paremmin :)
Jokainen asia pitää hoitaa. Lentomatkoja katselin. Saa vaan nähdä saanko asiani hoidettua ja elämä jatkuu..
- Mötönen
Tämähän on pelkästään luonnollista.
Kun sopulitkin lisääntyvät jonakin vuonna liikaa, ja ravintopula uhkaa, tulevat ne rauhattomiksi, ja lähtevät amok-juoksuun. Meilläkin ihmisillä toinen vuosi peräkkäin, kun kulutamme leipäviljaa enemmän kuin tuotamme. Tämähän ei sinänsä ole meidän syytämme. Se on osa suurempaa suunnitelmaa, ja me olemme voimattomia kyvyttömiä sen edessä. Asia on nimittäin tiedetty jo 70-luvulla. Totta kai elämä jatkuu :) Lentomatkat ovat suorastaan vaarallisia joten paras pysyä maankamaralla! Tässä iässä asiat hoituvat vanhalla rutiinilla niin etteivät ne rasita yhtään joten siitä vaan paperipinoa läpi käymään ;) Ja sitten Juhannuksen viettoon ja uutta elämää aloittelemaan pikku hiljaa.
Mötönen kirjoitti:
Tämähän on pelkästään luonnollista.
Kun sopulitkin lisääntyvät jonakin vuonna liikaa, ja ravintopula uhkaa, tulevat ne rauhattomiksi, ja lähtevät amok-juoksuun. Meilläkin ihmisillä toinen vuosi peräkkäin, kun kulutamme leipäviljaa enemmän kuin tuotamme. Tämähän ei sinänsä ole meidän syytämme. Se on osa suurempaa suunnitelmaa, ja me olemme voimattomia kyvyttömiä sen edessä. Asia on nimittäin tiedetty jo 70-luvulla.Malthus tuosta saarnasi jo paljon aiemmin eikä hänkään ollut ensimmäinen...
Itse asiassa kun kuuntelin musiikkia niin oivalsin taas jotain ja järkeä löytyi. Täällä jaetaan linkkejä toisten kuunneltavaksi joten jotain sinulle lohduksi ja ehkä hieman valoa tunnelin päässä näkyy tämän jälkeen! Lempparini juuri nyt:
http://www.youtube.com/watch?v=zNLzN9hxDLU- Tosavainen
Kiitos amigurumi. Tykkäsin! Sinulle tarjoan tällaisen. Esiintyi Provinssissa perjantaina.
http://www.youtube.com/watch?v=GyveNSGUEiU
Taitaa olla liikkeellä tätä lässähdystä, liekö joko basilli tai virus. Liekö luonnollisesti iskeytynyt vai viljeltyä laatua, mutta eipä oikein mikään tähellinen kiinnosta. Kirjoitin juuri meriläisenkin ketjuun, että suksi ei oikein nyt luista.
Ei ole viiskymppisten riesa minullakin keho on seisahdustilassa. Aivotkin voisi vaikka panna lepoon vaan kun juttua pukkaa korvienvälistä.- Heissuliveivaa
Tuon akan kanssa joka päivä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2092718
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521916Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4191548Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1531493Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3661412Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641288Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251276Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141216- 601058
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23948