Johtuuko väsymykseni huonosta Hb:stä?(119) Miten sitä saisi ylöspäin? Syön mielestäni ihan monipuolisesti. Imeytymishäiriöitä on, kuten laktoosi-intoleranssi.
Veriarvot
5
5989
Vastaukset
- linkkari
http://www.yliopistonapteekki.fi/DisplayDrugGuide.do?productName=KR%C4UTERBLUT-SAFT
Minulla on myöskin hemoglobiini aina hyvin alhainen ja siksi juon 2krt. vuodessa tuon pullon joka nostaa aika pian arvoa. Myöskin persiljasta saa paljon rautaa. - vaihtoehto
Hei!
Vihreät vihannekset ovat nopein, halvin ja vatsaystävällisin keino nostaa hemoglobiinia.
Tämä johtuu siitä, että lehtivihreämolekyyli ja
hemoglobiinimolekyyli ovat hyvin samankaltaiset.
Hemoglobiinimolekyylihän on sellainen rinkula,
lehtivihreämolekyyli on samanlainen rinkula pienellä hännällä. Hemoglobiinimolekyylissä on rinkulan keskellä rauta-atomi, lehtivihreässä magnesiumatomi.
Vihreistä vihanneksista löytyy myös sitä tarvittavaa rautaa. Niinpä kroppa nappaa lehtivihreämolekyylistä rinkulan keskeltä magnesiumatomin pois, laittaa tilalle rauta-atomin ja katkaisee lehtivihreämolekyylin "hännän." Näin syntyy nopeasti ja vatsaa ärsyttämättä hemoglobiinia.
Tehokkain lähde on vehnänoras, eikä mitään myllyjä tarvita, oraasta voi pureskella mehun irti ja sylkeä kuidut pois. Pieni nippu orasta (yksi suullinen) päivittän muutaman viikon ajan nosti hemoglobiiniani tavallisesta 145 lukemasta lukemaan 169.
(Minun ongelmani onkin liian korkea hemoglobiini, käyn sen takia tiuhaan luovuttamassa verta. Söin vehnänorasta ihan muista syistä, tuo oli vain sivutuote)
Parsakaali, pinaatti, salaatti ja kaikki muukin missä on lehtivihreää kelpaa hyvin. Luontaistuotekaupasta saatavat kasvipohjaiset valmisteet ovat seuraavaksi paras vaihtoehto.
Teolliset rautavalmisteet imeytyvät huonosti ja pistävät vatsan sekaisin.- mariiqa
NOKKONEN! nokkosessa on paljon rautaa! nokkosteetä, nokkossämpyliä, nokkoslettuja, kaikkea semmosta!:) ja on vielä hyvääkin. :)
- C- vitamiini
mariiqa kirjoitti:
NOKKONEN! nokkosessa on paljon rautaa! nokkosteetä, nokkossämpyliä, nokkoslettuja, kaikkea semmosta!:) ja on vielä hyvääkin. :)
Kokeilkaaa paprikaa, nimittäin nostaa nopeasti verenarvot, olen kokeillut, sillä minulla on taipumus anemiaan. verenarvot 118 - 120. Greippimehu tai vastaava C - vitamiini nopeuttaa raudan imeytymistä.
- vilkaista
C- vitamiini kirjoitti:
Kokeilkaaa paprikaa, nimittäin nostaa nopeasti verenarvot, olen kokeillut, sillä minulla on taipumus anemiaan. verenarvot 118 - 120. Greippimehu tai vastaava C - vitamiini nopeuttaa raudan imeytymistä.
suomen Olympiakomitean ruokasivut/erikoisruokavaliot, jotka on taatusti
lääkärien kädenjälkeä.
Siellä nimenomaan sanotaan että nämä perinteiset
persilja ja pinaatti ei tuo paljon rautaa kehoon,
koska niissä oleva fyliini/fylliini estää imeytymistä tehokkaasti.
Maitotuotteet, kahvi ja teekin mainittu. Kanamunasta sanottiin
myös jotakin. Ja se perinteinen C-vitamiiini syömisen yhteydessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693