Raamattu sisältää enimmäkseen muuta kuin Jumalan ja Jeesuksen Sanaa! Rikolliset ovat sitä muokanneet, jättäneet pois ja lisänneet tekstiä jne... jopa Jumalan Moosekselle antamaa Lakia, jonka Jeesus vahvisti on muokattu! Esim. älä tee huorin on poistettu 1992 raamatun väärennöksestä ja korvattu älä tee aviorikosta käskyllä jota Jeesus ei ole vahvistanut.
Yksi suomen kielinen raamattu on kokonaan kielletty suomessa. Sitä raamatun versiota ei edes mainita missään! Syy, se sisältää tietoa jota uskovaisten ei haluta tietävän mutta niitä raamattuja on suomessa jäljellä...
Todennäköisesti sen raamatun kielletty tieto on arvokasta Jumalaa ja Jeesusta palvelville kristillisille.
Kristityt eivät ole kristillisiä vaan kristityt ovat Jeesuksen seuranneiden kristillisten tappajia, vainoajia jne.
Ennen pakkokääntämistä laittomaan Kristinuskoon, Suomalaiset olivat lakia noudattavia Kristillisiä. Simon Pietarin veli, Andeas oli yksi Jeesuksen opetuslapsista, ja kävi Suomessa. Kreikkalainen tutkija ja toimittaja on koonnut apostoli Andreaan lähetysmatkat, joista ilmenee, että Andreas teki viimeisen lähetysmatkansa suomalaisten asuttamalle Laatokan rannoille saakka.
Tässä tietolähteen linkki ettei epäjumalaa palvelvien tarvitse vittuilla:
http://www.fkf.net/Kadonneet/Missionary_Journeys.pdf
Tämä tieto on varmaan ollut kristittyjen johtajien tiedossa mutta luterilaisuudelle papinvalan vannoneet herran palvelijat eivät saa kertoa Jumalallisuuden totuutta vaan rikollisen luterilaisuuden totuutta:Tässä tietolähteen linkki ettei epäjumalaa palvelvien tarvitse vittuilla:
Pappislupaus;Papiksi vihittävät antavat vihkimistoimituksen yhteydessä pappislupauksen, jonka sanamuoto on seuraavanlainen:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi#Pappislupaus
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."
Tosissaan niin tahtoessaan myös sieluton voi löytää totuutta joka on aitojen kristillisten tiedossa vielä tänäänkin....!!!
joillekkin ehkä uutta tietoa....
16
65
Vastaukset
- 5+3
Yksi sakramentti on veren juominen ja ihmisen lihan syöminen, ( ehtoollinen ) Jos jeesus olisi ollut oikeasti juutalainen, eikä kirjoitettu/ luotu hahmo, hän ei olisi koskaan käskenyt juoda hänen vertaan, tai syödä hänen lihaansa, koska veren, eläintenkin, on Raamatussa ankarasti kielletty.
Tämä kaltaiset rituaalit olivat pakanakansojen harjoittamia ihmisuhrioppeja, eikä Raamatu niitä hyväksy ollenkaan.
Mitä vainoihin tulee, vainojen historia kertoo nimenomaan kristikansan juutalaisiin kahdistamaa vainoa, joka on vertaansa vailla oleva spektaakkeli maailmanhistoriassa. - hj.,i-lo
Anteeksi mutta...
Ei Jeesus käskynytkään, sieluttomat uskovaiset eivät ymmärrä sitä raamatun osaa niinkuin Jeesus opettaa ja siksi uskovaiset harhautetaan pilkkaamaan Jeesusta; tekemällä Hänestä ulostetta!!!!
Tässä lyhyesti tieto siitä, että uskovaiset eivät lue koko lukua vaan valitsevat vain Jeesuksen pilkkaamiseen sopivat kohdat!
SIIS RAAMATUSSA ON TIETO, ETTÄ KYSEESSÄ ON VERTAUS!
Jeesuksen antama tieto, joka ei Luder/Lutheria epäjumalaan jumaloiville kelpaa:
Siis "ruumis" ja "veri" ovat vertauksia joita sieluttomat ei tajua vaikka se selviää sielullisille kun lukee koko luvun raamatusta. (Mat 15)
http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku/?hakuehto=mat 15
15:15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus."
15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
Markus 4:11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
Markus 4:12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi".
Mar 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?
26. Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kun hän tulee.
27. Niinpä se, joka arvottomalla tavalla syö tätä leipää ja juo Herran maljasta, tekee syntiä Herran ruumista ja verta vastaan.
29 Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa." - sadfasf
Mikä tuo käännös on jonka mainitsit, jota ei missään mainita?
- v.b-gh.nj
Valitan mutta en voi kertoa... He, joilla sellainen on, ovat vaarassa. Mutta sellaisia on ja aikanaan se toivottavasti tulee yleiseen tietouteen. Olen saanut vihiä sen sisällöstä ja ymmärrän miksi sitä raamattua ei saa olla... tai ainakaan sen raamatun tietoja....
Arvaat varnaan, että idästä tullut tieto:
ei sopinut Jeesusta seuranneiden kristillisten tappaneille kristityille!
Jeesusta seuranneet tapettiin ettei Aito Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhä Raamattu tietoineen pääse ihmisten tietouteen. Ne tiedot oli kristityillä muisti tietoina... tappamalla heidät tapettiin paljon tietoa mutta ei kaikkia....
Rikollisuutta ei voi puolustaa muuten kuin rikollisesti.... - sadfast
v.b-gh.nj kirjoitti:
Valitan mutta en voi kertoa... He, joilla sellainen on, ovat vaarassa. Mutta sellaisia on ja aikanaan se toivottavasti tulee yleiseen tietouteen. Olen saanut vihiä sen sisällöstä ja ymmärrän miksi sitä raamattua ei saa olla... tai ainakaan sen raamatun tietoja....
Arvaat varnaan, että idästä tullut tieto:
ei sopinut Jeesusta seuranneiden kristillisten tappaneille kristityille!
Jeesusta seuranneet tapettiin ettei Aito Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhä Raamattu tietoineen pääse ihmisten tietouteen. Ne tiedot oli kristityillä muisti tietoina... tappamalla heidät tapettiin paljon tietoa mutta ei kaikkia....
Rikollisuutta ei voi puolustaa muuten kuin rikollisesti....Jos sellainen raamattu on olemassa, niin ei kai nyt Jumalan omat pelkää henkensä puolesta totuuden kirjoituksia tuoda esiin? Huono syy olla tuomasta valoa pimeyteen, vaikka varoitus valo vilkkuisikin. Sellainen ei ole koskaan estänyt Jeesuksen seuraajia kertomasta totuutta. Ja levittämästä sitä.
Ketä he noin paljon pelkäävät jos tietävät jotakin, mutta pelon vuoksi pitävät jotakin omana tietonaan? - uj-.,kl
sadfast kirjoitti:
Jos sellainen raamattu on olemassa, niin ei kai nyt Jumalan omat pelkää henkensä puolesta totuuden kirjoituksia tuoda esiin? Huono syy olla tuomasta valoa pimeyteen, vaikka varoitus valo vilkkuisikin. Sellainen ei ole koskaan estänyt Jeesuksen seuraajia kertomasta totuutta. Ja levittämästä sitä.
Ketä he noin paljon pelkäävät jos tietävät jotakin, mutta pelon vuoksi pitävät jotakin omana tietonaan?Kuka on sanonut että he pelkäävät???
Kun on ja elää sieluttomien herra epäjumaliaan palvelevien keskellä niin on hyväksyttävä omia uskovaisia, pikku lapsiakin noitarovioilla tappavan rikollisuuden toimet vaikenemalla tai korkeintaa varovasti mielipiteestään kertoen.
En väitä, että kuulut tai että edes olisit tilannut esim. tätä maksaessasi kirkollisveroa ja mahdollisesti rahoittanut lähetystyötä mutta mieti tämän faktan tietoa tarkoin:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."
http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/
jne
Minun oma kantani on, että Jumalan ja Jeesuksen Laki on voimassa kaikkialla maailmassa. Ja kun rikollisen kristinuskon sivistyneet toimivat yllä olevalla tavalla ja rikollista oppia levitten niin jotain ei ole oikein!!!
Ota huomioon, että suomessa on uskonvapaus lailla suojattu.
Kuinka monta lapsikasteen saaneista on itse saanut valita uskonsa?
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
2 luku
Perusoikeudet
6 §
Yhdenvertaisuus
Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.
Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
Jos tarkoin asiaa mietit niin ehkä huomaat että Lailla suojataan suomessa laittomuutta!!!!
Lakien herarkia:
-Jumalan ja Jeesuksen Laki (korkein Laki)
-Suomen Perustuslaki
-kirkkolaki (joka ei saa olla ristiriidassa yllä olevien suhteen)
Siis kukaan ei pelkää ketään mutta siinä laittomuuden ympäristössä jossa uskonnollisesti poliittisesti elämme ei ole helppoa sieluttomille heille epämiellyttävää faktaa antaa. Joka ei tajua edes älä tapa käskyn merkitystä, ei tajua paljon muutakaan Jumalallisuuden tietoudesta!
Ja jokaisella on oikeus suojella omaa, perheensä jne henkeä.
tässä kaksi Jeesuksen opetusta mietittäväksi:
Matt. 7:15
"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
(tappavat, raiskaavat, ryöstävät, pakkokastavat, jne...)
1Joh. 2:4
Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
- 9+19
Johannes
Juutalaiset kysyivät; " kuinka tämä voi antaa meille lihansa syötäväksi "?
Jeesus sanoi: " Totisesti minä sanon teille; ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne."
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iänkaikkinen elämä.
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iänkaikkinen elämä ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa ja minä hänessä
-----
Kuitenkin Ilmestyskirjasta selviää, että verenjuonti olikin rangaistus siitä,
että pyhiä ( juutalaiset ) on surmattu.
Pyhien ja profeettain veren te olette vuodattaneet ja verta te saitte juodaksenne, sen te olette ansainneet. - 15+1
hj.
"5:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja poistuu."
Tämä kohta liittyy perinnäisääntöihin, jossa jeesus kritisoi käsien ja astoiden pesua, joka hänen mielestään ei ole tarpeellista.
Tuo on myös tekemällä tehty vääntö, koska jos jeesus olisi ollut juutalainen, hän olisi tiennyt, ettei käsien pesulla ole tarkoituskaan mennä taivaaseen, vaan pysyä terveenä, välttää bakteereja.
Bakteereja ei tosin silloin tunnettu, puhtautta noudatettiin rituaalisesti, eli toistuvana tapana, kuten meilläkin nykyisin.- fg-h.jkl
VT
5Moos 12:32. Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."
UT
Joh. Ilm. 22:18, 19 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
- l-kj.h-.g
15:16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
15:17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
Markus 4:11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
Markus 4:12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi".
Mar 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?
WMWMWMWM
ydin, joka todistaa että kyseessä on VERTAUS:
Mar 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset? - 2+3
19. En ole minä puhunut salassa, en pimeässä maan paikassa; en ole sanonut Jaakobin jälkeläisille: etsikää minua tyhjyydestä. Minä Herra puhun vanhurskautta, ilmoitan, mikä oikein on.
20. Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista. Eivät ne mitään ymmärrä, jotka kantavat puukuviansa ja rukoilevat jumalaa, joka ei voi auttaa.
21. Ilmoittakaa ja esiin tuokaa - neuvotelkoot keskenänsä - kuka on tämän julistanut hamasta muinaisuudesta, aikoja sitten ilmoittanut? Enkö minä, Herra! Paitsi minua ei ole yhtään jumalaa; ei ole vanhurskasta ja auttavaa jumalaa muuta kuin minä.
Jumalalla ei ole salaisuuksia, eikä käsittämättömiä vertauksia, mitä kenellekkään on iloa, jos ei mitään ymmärrä.- gh-j.kl
katekismuksen lukijan antama tieto:
"Taivaan valtakuntaa nimittäin ei ole vielä tehtykään !"
Jeeesuksen antama tieto:
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
Jokaisen oma asia on päättää kumpi on oikeassa!
- 14+17
Ilmestyskirjan mukaan.
Taivas väistyy pois niin kuin kirja joka kääritään kokoon.
Jesajassa taas sanotaan: Minä luon uuden taivaan ja uuden maan, entinen on mennyt, eikä se ajatuksiin astu.
Ehkä, ehkä ei......... mutta pitäisi tulla aika, jolloin Jumala yksin hallitsee, Raamatun mukaan. Se on silloin Jumalan valtakunta maan päällä ja ihmisten sydämissä.- g.,hjk-l
Tunnen tuon esittämäsi oppin... Mutta ymmärrätkö sinä, että se oppi on sieluttomuudesta?
Esimerkiksi "sydän" on ihan tavallinen lihas niinkuin mikä tahansa kehomme lihas!
MUTTA
Kun ihminen "kuolee" niin hänen painonsa putoaa ilman, että jotain materiaalia, lihaa, vettä, verta jne ruumiista poistuu. Olisko mahdollista, että kyseinen ilmiö jota tiede ei pysty tarkoin analysoimaan liittyy SIELULLISUUTEEN?!
Siis sielullisuus ja sydämellisyys ovat kaksi eri asiaa.
Symämelliset tappaa ja tappattaa omia uskovaisia, pikku lapsikin noitarovioilla.
Sielullisuuden omaavat pitävät sitä rikoksina ja monet kieltäytyvät maksamasta kirkollisveroa esim. tämä johdosta:
http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/
http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
Siis sieluton puhuu, kirjoittaa jne Jumalan ja Jeesuksen nimissä ymmärtämättä sielullisuuden merkitystä! Sielullisille on täysin selvää esim. älä tapa käskyn merkitys ja sieluttomat joka avoimesti kieltävät Jumalan ja Jeesuksen Lain ja silti väittävät olevansa ainoa lahko maailmassa joka pelastuu.
kaksi esimerkkiä:
"24.5.2011 10:35
Mitä vikaa on JUmalan ja Jeesuksen laissa kysyt.
Se lienee suurin vika ettei sellaista lakia ole olemassakaan. :-))))"
"14.5.2011 16:22
Ei tuosta ÄLÄ TAPA käskystä , tarvii sen enenpää ymmärtää
kun mitä siinä lukee .. "
Noille edellä mainituille kirjoittajille ilmeisesti kelpaa tämän herran oppi:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
JUMALA YMMÄRSI SIELUTTOMUUDEN PUUTTEEN IHMISESSÄ. Sen vuoksi raamatussa on kaksi luomiskertomusta. Ne luomiskertomukset ovat väärässä järjestyksessä sen vuoksi kun sieluton, jonka Jumala loi ensin, ei osannut "kirjoittaa raamattua" ja vasta kun Jumala loi sielullisen ihmisen syntyi ihminen jolla on ja joka ymmärtää sielullisuuden merkityksen.
Sieluton uskoo.
Sielullinen ei usko vaan tietää.
Jeesus ei ollut uskossa, Hän oli Jumalallisuuden tietoudessa.
Jumalan Valtakunnassa ei uskota eikä siellä ole uskovaisia.
Usko on esim. epäjumalia Jumalaksi uskomista.
Joka uskoo ei tiedä.
Joka tietää ei usko.
- g-hjkl.ö
Kaikki tiedot raamatussa, jotka ei ole Jumalan ja Jeesuksen Omaa Sanaa, ei ole Heidän Sanaa!!!!
katolilaisuudessa ja siinä roikkuva luterilaisuus paasaa Paavalin valheita tietoisesti että Paavali oli yksi rikollisen kristinuskon perustajista, järjestön jonka toimesta Jeesusta seuranneet kristilliset tapettiin!!! Tappamisien syy, Jeesusta seuranneilla kristillisillä oli Aito Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan Pyhä Raamattu muisti tietoina. Sitä tietoa ei rikolliset sallineet tulla yleiseen tietouteen....
ja
väärennettyyn raamattuun sattui jäämään Pietarin antama tieto jolla on suuri merkitys:
2.Pietarin kirje:
3:15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
eli Paavalin faktaan uskovat seuraavat herraansa kadotukseen!!!
3:17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, - rt-.y-ui
VIHJEEEE!!!!
Raamattujen luottelossa ei ole 1800 raamattuja liikaa mainittu!!!
Arvatkaa miksi!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837