E-pillerin unohdus. AUTTAKAA!!

ERITTÄINHUOLESTUNUT!

Elikkä en voinut ottaa pilleriä normaaliin ottoaikaan vaan pystyin ottamaan sen vasta 1,5h myöhemmin (tämä tapahtui toisella viikolla, pilleripäivä oli 12.) Sen jälkeen olen ottanut ajallaan, mutta sitten pystyin kolmannella viikolla (pilleripäivä oli 16.) ottamaan pillerin noin 30min myöhässä. Voinko siis olla raskaana? Syön Yaz-merkkisiä pillereitä ja tämä on neljäs pillerilevy mikä on menossa. Lähinnä nyt huolettaa tuo 1,5h heitto ;S

9

619

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjeessa tieto

Ota vähän rennommin ja lue se pakkauksessa oleva seloste. Mitä siellä sanotaan tabletin unohtamisesta?

En ota tähän lainausta, koska haluan, että luet sen ohjeen.

• ERITTÄINHUOLESTUNUT!

No oon lukenu sen monta kertaa ja siä lukee että jos ottaa alle 12h kuluessa niin ei vaikuta ehkäisytehoon, mutta haluaisinkin tietää että onko tähän luottamista?

• Unohdus..

on unohdus vasta kun se pilleri on yli 12 tuntia myöhässä. Jos pilleri on otettu 12 tunnin sisällä normaalista ajasta, on se otettu ajallaan, eikä mitään unohdusta ole tapahtunut.

• provoko tämä oli?

Ai siihen pakkauksen ohjeeseen vai? Siis luottamista?! Mitäs luulisit, voiko lääketehtaan laittamaan ohjeistukseen luottaaaaa?

• pillereitäposkeen:(

Itselläkin välillä unohtunut pilleri jopa enemmän kuin 1,5 h ajaksi, enkä ole vielä ainakaan vuoden sisällä tullut raskaaksi. Tuskin olet sinäkään raskaana, huolestuisin itse vasta jos kuukautiset ei tulisikaan silloin kun pitäisi.

• mnbvcbn

Pakkausselosteessa on tosiaan selkeä ohje...

"No oon lukenu sen monta kertaa ja siä lukee että jos ottaa alle 12h kuluessa niin ei vaikuta ehkäisytehoon, mutta haluaisinkin tietää että onko tähän luottamista? "

Niin... olisiko 1,5h vähemmän vai enemmän kuin 12h?

Toivottavasti aloitus olisi provo, mutta jos ei niin ole, niin voi hyvää päivää...

• ohjeessa tieto

Juuri sitä ohjetta tarkoitin. Jos pilleri on korkeintaan 12 tuntia myöhässä.

Valitettavasti en voi mitään sille, että et ymmärrä lukemaasi etkä luota lääketehtaan ohjeeseen.

• Help me!!!

En jaksanut aloittaa uutta keskustelua...
      Eli pillerin unohdus huolia kans!!!
      Kävin tapaamassa ulkomaalaista poikaystävääni ( 2viikkoa sitten) ja siirsin vuototaukoa viikolla eteenpäin, ettei vuoto pilaisi reissua. No oltiin sitten yhdynässä useaan otteeseen ilman muuta ehkäisyä. Koti Suomeen palattuani lopetin heti pillereiden oton ja mun oli tarkoitus pitää se 4:n päivän vuototauko (käytän siis Yaz pillereitä 24-4) mutta tauko venyi lähes 6 päiväksi, kun unohdin ottaa pillerit.
      Toisin sanoen unohdin siis 2 tablettia päivinä 1-7.

"Olet unohtanut yhden tabletin päivinä 1-7 (ensimmäinen tablettirivi)
      Ota unohtunut tabletti heti, kun muistat, vaikka joutuisitkin ottamaan kaksi tablettia samalla kerralla, ja ota seuraavat tabletit normaaliin aikaan. Käytä lisäehkäisyä (esim. kondomia) seuraavien 7 päivän ajan. Jos olet ollut yhdynnässä tabletin unohtamista edeltäneen viikon aikana, raskaus on mahdollinen. Kerro asiasta heti lääkärillesi"

Kuinka suuri todennäköisyys on että olen raskaana? Pitäisikö ilmoittaa lääkärille.. tapahtuneesta on kuitenkin jo pari viikkoa.. päänsärkyä, outoa vatsakipua alkanu ilmenemään ja väsymystä...

• ....................

No tee raskaustesti jos yhdynnästä on tuon verran jo aikaa.

Kukaan ei osaa antaa mitään todennäköisyyslaskelmia, olet unohtanut pillereitä joten raskaus on mahdollinen.

Ennen kuin lääkäriin otat yhteyttä niin tee testi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      94
      4233
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3213
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      949
    6. 136
      936
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe