Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan

Raamattu/UT

Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.

http://ftp.funet.fi/index/bible/fi/1933,38/Room.12.html

13

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha ja vakaa

olispa suonut jumala mielummin tietoa kuin uskoa näille uskovaisille.
      Itseä pitää tosiaan ajatella, kreikkalaiset filosofitkin sanoivat "tunne itsesi".

• Ja

itsetuntemus on samalla myös jumalan tuntemusta. Muuta kautta Jumalaa ei opi tuntemaan.

• vanha ja vakaa

niin onhan meillä kaikilla oma jumalalamme sisällämme. Salassa.
        Hyviä neuvoja se muuten antaa.

• on ihmisten Jumala

Meillä ei ole kuin yksi Jumala, joku voi pitää epäjumalanaan vaikka pääpirua muttei se paholainen ketään silti pelasta, vain uskomalla Jeesukseen pelastutaan.

• vanha ja vakaa

minun jumalani on mahtavampi kuin sinun jumalasi.
        Mistä meidän pitää pelastua?

• sinun jumalasi:
        vanha ja vakaa kirjoitti:

kuka se on?

• vanha ja vakaa
        sinun jumalasi: kirjoitti:

kuka se on?

Universum.

• ai että mistäkö?
        vanha ja vakaa kirjoitti:

Miltäkö meidän tulee pelastua? Kadotukselta, helvetiltä, ja ikuiseltä erolta ihmisten luojasta, Jumalasta.

• vanha ja vakaa
        ai että mistäkö? kirjoitti:

Miltäkö meidän tulee pelastua? Kadotukselta, helvetiltä, ja ikuiseltä erolta ihmisten luojasta, Jumalasta.

helvetti on mielisairaitten pappien keksimä pelotuskeinom kansalla.
        Mieleltään samanlaiset uskovat siihen.
        Mutta kristinuskossa pitää olla helvetti ja muut uhkaukset, muutenhan ei olisi kristinuskoa. Julma on kristinusko, kilpailee tasaväkisesti siitä ääri-islamilaisuuden kanssa.

• selviää Raamatusta

Jumalia on ihmiselle vain yksi, ja se kerrotaan selvästi Raamatussa, vain Raamatussa kerrottu Jumala rakastaa ihmistä, muut eivät ole mitään ihmisten jumalia.

• Raamatun mukaisesti

Ei kuules kun Raamattu kertoo että uskovat pääsevät taivaaseen, ja muut tuomitaan tekojensa mukaan, jäävät ulos taivaasta.

• Ristituli

vanha ja vakaa, sinun Jumalasi on niin säälittävän pieni! Universum! Miten naurettavan pieni ja onneton on universum, kun verrataan Kaikkivaltiaaseen Jumalaan! Miten kukaan voisi pitää jumalanaan jotain niin mitätöntä, luotua. Luotu ei koskaan ole luojaansa suurempi. Ja silti sinä herjaat Jumalaa ja suorastaan pyhität koko vapaa-aikasi kommentoimaan jokaista kristinuskoon liittyvää tekstiä tällä forumilla (kenties muillakin forumeilla)

Jeesus Kristus on kaiken Herra! Hänen kauttansa ja Häntä varten luotiin kaikki, myös universumi.

• vanha ja vakaa

En minä herjaa jumalaa vaan kunnioitan sitä. Minulle kaikki elollinen on yhtä kuin jumala..universumin lisäksi. Persoonallinen jumala, äijänkäppyrä joka meitä kyttää taivaasta, se on mielikuvitusta.

Jos teidän jumalala olisi olemassa hän olisi ylpeä minusta kun kunnoitan hänen tekojaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4537
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3769
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      142
      3473
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      37
      1970
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1921
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1229
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      118
      1035
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      129
      950
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      925
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      837
    Aihe