Pimeydessäkö hapuilette

sipulimaa

Miksi tulemme Jeesuksen tähden kaikkien vihattavaksi emmekä Jumalan tähden vihattaviksi?

Näinhän laajalti opetetaan Jumala johdattaa, Jumala parantaa, Jumala kuoli ristillä, Jumala antaa anteeksi, Jumala vastaa rukouksiin, vanhanliiton Jumalanpalvelus.

Uskomme, että Jeesus johdattaa,Jeesus parantaa, Jeesus kuoli ristillä, Jeesus antaa anteeksi, Jeesus vastaa rukouksiin... tällaista on Jeesuksen valta, jonka Isä Jumala hänelle antoi.Jeesuksen ystävä uudessa liitossa.

28

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kitkeriä ovat kuin "sipulit", moni kirjoittaja kun tuvaa Jumalaan, vaikka
      turva on yksin Pojassa Jeesuksessa Kristuksessa, ja se on Isä Jumalan TAHTO, AAMEN!

• Å

Vähän sekavalta aloituksesi kuulostaa mutta ehkä se on tarkoituskin. Luulen ymmärtäväni kuitenkin mitä loppujen lopuksi ajat takaa. Minulle tuosta nousee yksi sanoma " Jumala kuoli ristillä". Tätä minulta kysytään jatkuvasti: Miksi sinä uskot Jumalaan jos Jumala on kerran kuollut.
      Siinä sitten vierähtää tunti jos toinenkin kertoillessa että ei se Jumala kuollut ristillä vaan hänen poikansa Jeesus jne,,. Sitten alkaa se kysely mutta kun mutta kun, siellä sanotaan niin ja näin ja siellä sanotaan että Jeesus on Jumala ja mutta kun mutta kun,,,. Iänikuista jankkaamista. Voin vain kysyä ja pyytää näyttämään Raamatusta sen kyseisen kohdan missä lukee niin että Jumala kuoli ristillä. Tähän päivään asti sitä ei ole pystytty näyttämään.

• sipulimaa

Oli mukavaa, sydäntä oikein lämmitti,lukea viestistäsi, että ei se Jumala kuollut ristillä vaan hänen poikansa Jeesus.

• jaikali

Puhuttaessa uskosta Jumalaan, voidaan tarkoittaa mitä tahansa jumalaa.
      Muslimeilla on Allah. Jehovan Todistajilla Jehova. Buddhalaisilla Buddha jne..... Näitä jumalia on lukematon määrä.

Mutta kun puhutaan Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta, Jumala rajoittuu yhteen nimeen. Tätä nimeä ei kovin moni hyväksy Jumalan nimeksi. Siksi Jeesuksen nimi herättää vihaa ja vastustusta uskonnollisissa ihmisissä jotaka eivät hyväksy että Jumala on vain Jeesus nimessä ja Jeesuksen persoonassa.

Ihminen, joka uskoo Jumalaan mutta ei kunnioita Jeesusta Kristusta Jumalanaan, on uskonnollinen ihminen. Hänellä on toinen jumala.
      Nämä toiset jumalat ovat epäjumalia 1 Joh 5:20-21 mukaan.
      Näin suurin osa Jumalaan uskovista ihmisistä maailmassa on epäjumalan palvelijoita.

• Å

Olet oikeassa. Sitä ei tosiaankaan kovin moni hyväksy, eikä pidäkkään hyväksyä Jumalan nimeksi koska sitä se ei ole. Se on silkkaa Jumalan nimeen pilkkaa.
        Kas, lopussa runosuoni repesi.

• jaikali

Tulkoon vielä mainituksi että kaikki epäjumalat ovat ihmisten itsensä kehittämiä jumalia.

Jumala joka on luonut taivaat ja maan on ilmoittanut itsensä Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Tästä johtuen Jumala on ainoastaan Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen nimessään.
        Joka hylkää Jeesuksen Jumalanaan, rakentaa itselleen oman jumalan. Silloin hän hylkää Luojansa ja näin Jumalan.
        Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä Jumala. Joka kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään.

• jaikali
        Å kirjoitti:

Olet oikeassa. Sitä ei tosiaankaan kovin moni hyväksy, eikä pidäkkään hyväksyä Jumalan nimeksi koska sitä se ei ole. Se on silkkaa Jumalan nimeen pilkkaa.
        Kas, lopussa runosuoni repesi.

Kuka on sinun Jumala jos Hän ei ole Herra Jeesus Kristus?
        Entä kuka Herra Jeesus Kristus on jos Hän ei ole Jumala?
        Jos Jeesus ei ole Jumalasi mutta uskot jumalaan, olet uskonnollinen ihminen, et uskova.

• jaikali
        jaikali kirjoitti:

Jos Jeesus ei ole Jumalasi mutta uskot jumalaan, olet uskonnollinen ihminen, et uskova.

Uskonnollinen ihminen voi valita itselleen kaikkien jumalien joukosta minkä jumalan tahtoo. MIKÄ VAPAUS SINULLA ONKAAN!!!
        Näinhän Herran Jeesuksen Kristuksen hyljännyt uskonnollinen ihminen onkin tehnyt.

Kaikki jumalat ovat sama arvoisia Pyhän Kaikkivaltiaan Herran Jeesuksen Kristuksen edessä. Yksikään epäjumala ei voi ihmistä pelastaa (Jes 43:11). Pelastus on vain Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen nimessään (Apt 4:12). Vain Jeesus pelastaa (Matt 1:21, 1 Tim 1:15).

• sipulimaa
        jaikali kirjoitti:

jaikal hei!

minä olen uskovainen ihminen ja minun Jumalani nimi on Herra Sebaot ja Jeesuksen Kristuksen nimi ei ole koskaan ollut Herra Sebaot.

Minulla on sama Jumala kuin Israelilla oli jo aikoinaan.

Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala:...(Jer.28:2)

• Å
        jaikali kirjoitti:

Uskonnollinen ihminen voi valita itselleen kaikkien jumalien joukosta minkä jumalan tahtoo. MIKÄ VAPAUS SINULLA ONKAAN!!!
        Näinhän Herran Jeesuksen Kristuksen hyljännyt uskonnollinen ihminen onkin tehnyt.

Kaikki jumalat ovat sama arvoisia Pyhän Kaikkivaltiaan Herran Jeesuksen Kristuksen edessä. Yksikään epäjumala ei voi ihmistä pelastaa (Jes 43:11). Pelastus on vain Jeesuksessa Kristuksessa ja Hänen nimessään (Apt 4:12). Vain Jeesus pelastaa (Matt 1:21, 1 Tim 1:15).

Kukako on minun Jumalani? Hän on Jahve nimeltänsä.
        Entä kukako on Jeesus? No hän on luonnollisesti Jahven ainosyntyinen Poika.

Nyt minä kysyn sinulta jaikal. Sinähän tiedät että kaikilla Jumalilla on erisnimet.
        Mikä on Jumala Pyhän Hengen erisnimi? Kertoisitko kohdan Raamatusta että voin sen tarkistaa.

• jaikali
        Å kirjoitti:

Nyt minä kysyn sinulta jaikal. Sinähän tiedät että kaikilla Jumalilla on erisnimet.
        Mikä on Jumala Pyhän Hengen erisnimi? Kertoisitko kohdan Raamatusta että voin sen tarkistaa.

Etkö tiedä että jahvelaisilla on oma palsta.
        Vai onko se otettu pois niin että JT:t ovat tulleet tänne opettamaan uudestisyntyneitä uskovia. Turha meitä on opettaa. Me olemme jo oppineet tuntemaan Jumalan Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Emme luovu Jeesuksesta sinun kirjoitustesi tähden.

• jaikali
        Å kirjoitti:

>>>Mikä on Jumala Pyhän Hengen erisnimi? Kertoisitko kohdan Raamatusta että voin sen tarkistaa.

• Å
        jaikali kirjoitti:

>>>Mikä on Jumala Pyhän Hengen erisnimi? Kertoisitko kohdan Raamatusta että voin sen tarkistaa.

Eli Pyhä Henki Jumalasi on siis epäjumala sillä Yhdellä ainoalla oikealla Jumalalla on vain yksi erisnimi. Nimiä jotka kuvastavat Jumalan ominaisuuksia voi olla useitakin mutta kaikilla jumalilla on kuitenkin VAIN YKSI ERISNIMI jolla hänet voi tunnistaa. Mikä siis on Pyhän Hengen AINOA OIKEA ERISNIMI?
        Jos sitä ei löydy Raamatusta niin silloin Jumalasi ei olekkaan Jumala.

• Å
        jaikali kirjoitti:

Etkö tiedä että jahvelaisilla on oma palsta.
        Vai onko se otettu pois niin että JT:t ovat tulleet tänne opettamaan uudestisyntyneitä uskovia. Turha meitä on opettaa. Me olemme jo oppineet tuntemaan Jumalan Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.
        Emme luovu Jeesuksesta sinun kirjoitustesi tähden.

Tässä pilkkaat Jumalan nimeä Jahve. Miksi?

• *jukka.finland
        Å kirjoitti:

>>Å 20.6.2011 15:19

• Å
        *jukka.finland kirjoitti:

>>Å 20.6.2011 15:19

Lue sinä uudelleen jaikalin kirjoitukset >>jahvelaisuus

• sipulimaa

jaikal väität, että Jumala rajoittuu yhteen nimeen niin mikä tämä yksi nimi sitten on?

• jaikali

Olkoon kaikille palstalaisille tiettävä että jaikal tunnustaa vain yhden Jumalan. Hän on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Herra Jeesus Kristus on Jumala ja vain Hänessä ja Hänen nimessään on Isä Jumala ja Pyhä Henki.

• sipulimaa
        jaikali kirjoitti:

Olkoon kaikille palstalaisille tiettävä että jaikal tunnustaa vain yhden Jumalan. Hän on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Herra Jeesus Kristus on Jumala ja vain Hänessä ja Hänen nimessään on Isä Jumala ja Pyhä Henki.

jaikal, eikö sinun Jumalasi olekaan Herra Sebaot ollenkaan, sama Jumala, joka oli jo muinoin Israelin Jumala. Eikö Israliassa ole sinulla ollenkaan veljiä? Israelissa on minun hengellisiä veljiäni? Kummallista, eikö meillä olekaan samat veljet ja samat sisaret? Missä on veljesi ja sisaresi?

• jaikali
        jaikali kirjoitti:

>>>Olkoon kaikille palstalaisille tiettävä että jaikal tunnustaa vain yhden Jumalan. Hän on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Herra Jeesus Kristus on Jumala ja vain Hänessä ja Hänen nimessään on Isä Jumala ja Pyhä Henki.

• jaikali
        jaikali kirjoitti:

>>>Olkoon kaikille palstalaisille tiettävä että jaikal tunnustaa vain yhden Jumalan. Hän on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Herra Jeesus Kristus on Jumala ja vain Hänessä ja Hänen nimessään on Isä Jumala ja Pyhä Henki.

>>>Seurakunta on Jumalan ja Kristuksen seurakunta 1 Kor 15:9 ja Room 16:6.

• Å
        jaikali kirjoitti:

>>>Seurakunta on Jumalan ja Kristuksen seurakunta 1 Kor 15:9 ja Room 16:6.

Älä huolehdi pikku virheistäsi kun isoimmatkaan asiat ei ole sinulla tiedossa ja hallinnassa. Suotta loruilet Paavin oppipoika.

• jaikali
        sipulimaa kirjoitti:

jaikal, eikö sinun Jumalasi olekaan Herra Sebaot ollenkaan, sama Jumala, joka oli jo muinoin Israelin Jumala. Eikö Israliassa ole sinulla ollenkaan veljiä? Israelissa on minun hengellisiä veljiäni? Kummallista, eikö meillä olekaan samat veljet ja samat sisaret? Missä on veljesi ja sisaresi?

Minun Jumalani on Israelin Jumala Herra Sebaot Adonai.
        Hän ilmoitti itsensä meille ihmisille Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa ottamalla Jeesuksessa ihmisen muodon (Fil 2:5-10, Jes 45:21-25, 2 Kor 5:21, 2 Kor 3:16, 4:5, 5:19-6:2). Siksi Jeesuksessa ja vain Jeesuksessa on Israelin Jumala. Jumalan luokse ei pääse muuten kuin Jeesuksen nimen ja veren kautta (Joh 14:6, Heb 10:19).

Jokainen messiaaninen juutalainen on minun veljeni tai sisareni Kristuksessa Jeesuksessa. Jokainen pakanauskova on myös minun sisareni ja veljeni Jeesuksessa Kristuksessa.

• jaikali
        sipulimaa kirjoitti:

>>>Missä on veljesi ja sisaresi?

• jaikali
        Å kirjoitti:

Älä huolehdi pikku virheistäsi kun isoimmatkaan asiat ei ole sinulla tiedossa ja hallinnassa. Suotta loruilet Paavin oppipoika.

Osoita Raamatulla että Jumala ei asu seurakunnassaan Pyhässä Hengessä. Osoita Raamatun Sanalla että Jeesus ja Isä eivät tulleet helluntaipäivänä Pyhässä Hengessä seurakuntaansa.

Muussa tapauksessa olen kertonut Raamatun totuuden.
        Mutta usko ei ole joka miehen. Olet varmaan lukenut tämän väitteen jostakin.

>>>Älä huolehdi pikku virheistäsi kun isoimmatkaan asiat ei ole sinulla tiedossa ja hallinnassa. Suotta loruilet Paavin oppipoika.

• jaikali kirjoitti:

Jaikal sanoi:
        ”Seurakunta on Jumalan temppeli ja asumus. Kolmiyhteinen Jumala asuu siis seurakunnassaan Pyhässä Hengessä. ”

Sanaa seurakunta, ja sanaa kolmiyhteinen ei esiinny alkukielisessä raamatussa. Ne on keksitty myöhemmin raamatun kääntäjien toimesta.

Joten sanomasi on epätosi.

Tässä jakeita, joihin viittasit. Lukekoon kukin itse ja ymmärtäköön, missä Jumala asuu Pyhässä Hengessä:

1Co 6:19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

1Co 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
        1Co 3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

2Co 6:16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

1Pe 2:4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
        1Pe 2:5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.

1Co 15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa [ekklesia = uloskutsuttujen joukko].

• Å
        jaikali kirjoitti:

Osoita Raamatulla että Jumala ei asu seurakunnassaan Pyhässä Hengessä. Osoita Raamatun Sanalla että Jeesus ja Isä eivät tulleet helluntaipäivänä Pyhässä Hengessä seurakuntaansa.

Muussa tapauksessa olen kertonut Raamatun totuuden.
        Mutta usko ei ole joka miehen. Olet varmaan lukenut tämän väitteen jostakin.

>>>Älä huolehdi pikku virheistäsi kun isoimmatkaan asiat ei ole sinulla tiedossa ja hallinnassa. Suotta loruilet Paavin oppipoika.

Mitä tosiaan pienistä virheistä kun isotkin ovat sinulle täyttä hebreaa.
        Pyhä Henki on Jumala, siinä yksi iso virheesi. Jumalan nimi on Jeesus, siinä suurin virheesi. Ja tämähän on vasta alkua sinun ymmärtämättömyydellesi.

2 Mooses 3:15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: " Sano israelilaisille näin
        Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iiisakin
        Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne;
        tämä on minun nimeni IÄNKAIKKISESTI, ja näin MINUA
        KUTSUTTAKOON SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN.

Lue Mooses 2: 14,15. ALAVIITE. "Minä olen Ehjee/Jahve.

• Jos Jumala olisi mykkä eikä tekisi mitään, ei kukaan häntä vihasi. Mutta Jumalaa vihataan hänen sanansa tähden, koska hän vaatii meidät tilille jokaisesta turhasta sanastamme. sen tähden liha häntä vihaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      90
      4219
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3203
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      939
    6. 134
      931
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe