230 000 km ilman sakkoja!

Halpaa autoilua

Kortti 13 vuotta ja nykyään tulee 25 000 - 36 000 km vuodessa.

Kannatti opetella numerot ala-asteella niin tiedän mitä nopeusrajoitukset tarkoittavat. Onhan se hirveän vaikea laittaa se nopeusmittarin viisari saman lukeman kohdalle kuin on liikennemerkissä? :)

Mua naurattaa, kun jengi itkee sitä, että bensa kallistuu 0,05 €/l, mutta silti nämä samat sankarit maksavat omasta tahdosta sakkoja 1 200 €/v.

7

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yli 500.000 sakoitta

Olen ajanut nyt 15 vuoden aikana viidellä autolla, kullakin hieman yli 100.000km, saamatta sakkoja. Mutta ihan puhdas pulmunen en ole sillä ennen kuin minulla oli vielä edes omaa autoa 21 vuotta sitten, ajoin laina-autolla sen verran reippaan ylinopeussakon että kortikin oli kuukauden jäähyllä.

Tuo ainoa sakkokin oli silkkaa nuoruuden typeryyttä, liian kovaa öisellä tiellä. Sen jälkeen olen noudattanut sääntöjä, ei ne oikeasti ole niin vaikeita etteikö niiden mukaan osaisi ajaa.

• Hätäilemällä harmia

Hyvä alku. Minulla takana 31 vuotta ja noin 600000 km. Ei sakkoja, ei onnettomuuksia. Ajokorttiakaan ei ole vielä kukaan kysynyt.

• 87k

Ite olen ajanut kolmessa vuodessa nyt noin 210.000 kilsaa, ja minulla on muutamia toistuvia rikkeitä esim:

- Puutteellinen kuorman sidonta, sillä todella, todella harvoin jaksan sitoa (täydet) laatikot kiinni.

- Ajopiirturin virheet, kyllä siellä on muutamia minuttien ylityksiä, ja väärin täytettyjä kiekkoa, mutta eipä noita ole kukaan koskaan kattonnut.

- Ylinopeus, itse en varsinaisesti aja ikinä ylinopeutta, mutta ajan usein sopivaa nopeutta ko. tiellä (tilannenopeus siis) ja melko usein tämä nopeus on 10-20km/h enemmän kuin siinä liikennemerkissä lukee, ja tiellä on pysytty, eli ei ole niinkään oleellista osaako noudattaa nopeusrajoituksia, vaan että osaa mennä sopivaa nopeutta, joka on esim päätiellä semmone 90-100km/h vaikka lätkässä lukee 60 tai 80, mutta taasen mutkittelevalle hiekkatielle sopiva nopeus on 40, vaikka saisi ajaa 80.

- Kännykkään puhuminen, puhun kännykkään todella, todella paljon työajossa(kin)

- Ajoneuvoilla, moottoriajoneuvoilla, kuorma-autoilla tai pakettiautolla ajo/läpiajo merkin noudattamatta jättäminen useasti päivässä.

- Stop merkin huomioimatta jättäminen.

- Lisäksi moponi kulkee noin 60km/h, ja tämä on tunnetusti muka todellinen sakkorystä josta jää aina kiinni.

Eli olen todellinen taparikollinen, sitli ei sakkoja ole tullut, kiitos oman asenteen ;)

• sellaista se on

Tyypillinen ammattikuski....

Aivan kuin kokki joka ei osaa tehdä ruokaa...

• n.,jpåj'

Kortti kohta 40 vuotta ja puolitoista miljoonaa kilometriä, yhdet ylinopeussakot.
      Numerot on opeteltu, mutta myös omilla aivoilla ajatteleminen.

Lisäähän kuitenkin siihen nopeusmittarin viisarin osoittamaan lukemaan se, minkä verran se nopeusmittarisi näyttää vähemmän kuin liikennemerkin sallima suurin nopeus. Teet hyvän työn, liikenneturvallisuuden nimissä, vähentämällä tarpeettomia ohituksia.

• Kolmet tai neljät sakot saanut, noin 15 vuoden autoilu-uran aikana. Aika merkityksettömiä summia kaikki, mutta niinpä ovat olleet merkityksettömiä ylinopeudetkin (15-18 km/h).

Viimeisistä sakoista onkin varmaan viitisen vuotta aikaa. Kiitos kameratolppien myötä vähentyneen oikean valvonnan. Nykyään tuleekin ajettua enemmän ylinopeutta kuin ennen. Tosin yritän edelleen pitää alle päiväsakkorajan pääsäntöisesti nopeuden, niin ei ihan tuhansien laskuja tule...

• 6g45675y43u

Rotta on siis ylimystön herroja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      301
      5517
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      72
      5072
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4176
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3850
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      43
      3504
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      89
      3143
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      73
      3016
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      42
      2197
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2138
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2088
    Aihe