Isä Guyn kuoleman uutisoitinti

todella suuttunut

Olen tänään lukenut mauttomia kirjoituksia eri tiedotusvälineistä Isä Guystä ja ihmisten herja kommentteja niiden perään.Hänen ainoa ansionsa tuntuu olleen se että hän oli perehtynyt exocrismiin.
Ihmettelen miksei Katolinen tiedotuskeskus ole antanut julkisuuteen mitään muuta kerrottavaa hänen hienosta, muiden eteen uhrautuvasta elämästään???Sillä tiedotuskeskus on kuitenkin varmaaan ilmoittanut uutisen muille tiedotusvälineille.

6

176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruusukko

Ei ihan kaikkialla kai sentään - olen lukenut tosin vain HS:n jutun asiasta. Mielestäni oli yllättävää ja poikkeuksellistakin, kuinka asiallisesti ja koskettavasti esimerkiksi HS tapauksesta uutisoi. HS oli tehnyt jo vuosi sitten todella hyvän ja mielenkiintoisen haastattelun isä Guysta. Yllättävää, koska HS:lla on useimmiten todella kirkkovihamielinen ja valheellinen linja - mitä lie vähäpätöisiä pikkuhäirikködemoneja sielläkin pörräämässä toimittajien työtiloissa työntekoa häiritsemässä :)

Kommentteja ei välttämättä kannata koskaan lukea - niistä pahoittaa vain mielensä. Luin kuitenkin tällä kertaa. Jotkut olivat hauskojakin. Pikku kevennyksiä: Joku sanoi esimerkiksi, että
      "Tuleekohan siitä kirkouksen alaiseksi, jos antaa HS:lle haastattelun ?"- Viittaus oli siihen, kun joku oli huomannut, että isä Guy oli kuollut juuri vuosi haastattelun antamisen jälkeen.
      Kommenttihan oli monitasoinen ja vitsikäs. HS:n linja kirkkoasioissa kun tunnetusti yleensä on sitä mitä se on. Isä Guy:n muistoa se ei hälventänyt eikä pilkannut. Isä Guy oli pyhä pappi herran palvelija ja hänen posmenonsa mukana siirtyi myös osa Euroopan dramaattista lähihistoriaa konkreettisestikin menneisyyteen.

Joku myös ehdotti, että isä Guy olisi ollut tuikitarpeellinen esimerkiksi Arkadianmäellä. Voihan se olla niinkin - ehkä poliittinen meno ja meininki saattaa vaikuttaa joskus sellaiselta.

Jätä lukematta epäasiallisuudet ja jos luetkin ja pahoitat mielesi, niin lue sitten vaikka ruusukkoa kyseisen kirjoittajan (tai toimittajan) hyväksi.

• 19+20

Eestin katolisen kirkon sivuilla oli ainakin ihan asiallinen, koskettava kirjoitus.

• Kyly

Ruusukolle!
      Toki epäonnistunutta uutisointia oli muuallakin kuin Hesarissa. Oleellista on mielestäni se,mitä tietoa katolisesta tiedotuskeskuksesta ulos annetaan.

Yleisesti ottaen pidän kuitenkin Helsingin Sanomain toimitusta paljon ammattitaitoisempana kuin Katolisen tiedotuskeskusken. Herra paratkoon!

Ja muuten, kyllä tiedotuskeskuksen puolesta on rukoiltu ja paljon. On se sen tarpeessa!

• tätä täällä taas

"Ihmettelen miksei Katolinen tiedotuskeskus ole antanut julkisuuteen mitään muuta kerrottavaa hänen hienosta, muiden eteen uhrautuvasta elämästään???Sillä tiedotuskeskus on kuitenkin varmaaan ilmoittanut uutisen muille tiedotusvälineille. "

Oletko nyt siis aivan oikeasti sitä mieltä, että tiedotuskeskus sanelee muille, mitä heidän tulee kirjoittaa? On suorastaan ihmeellistä, että asiasta on kirjoitettu näin paljon ja näin asiallisesti. Yleensähän Katolisesta kirkosta Suomessa ei julkaista yhtään mitään, usein ei edes paavista, vaikka tapahtuisi jotain katolisessa mielessä suurta.

Hesarille kiitokset asiallisesta jutusta, jossa kerrankin ei ollut asiavirheitä.

• maahanmuuttaja

Itse tunsin kun kotoisin olen Ranskasta, mutta eri paikasta kun pére Guy Barbier, hän olin myös sankari. Sodan aikana ol´lu kidutettu gestapon toimeesta ja 5 vuotta oli keskitysleieissa, Buchenwaldissa ja Dachaussa.
      Miksi hänestä ei puhutta tv.ssa kun sotasankarista? Hän oli La Résistance-jäsen! Ja kyllä, hyvä pappi, pyhä mies!
      Puhuttiin vaan kerran kun en asu Helsingissä, vaan Savossa.

• Olen odottanut

Miten olisi nekrologi Isä Guy:stä? Yleensähän sellainen lähetetään toimitukseen ja se myös julkaistaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe