Libanonissa on mahdotonta käydä minkäänlaista keskustelua ilman, että uskonto värittää ja määrittelee keskustelua. Esim. poliittiset puolueet ovat suurten uskonnollisten yhteisöjen jatkeita.
Presidentin virka on varattu maroniittikristityille, pääministerin ja parlamentin puhemiehen postit vastaavasti sunni- ja shiiamuslimeille.
Asuinalueet on määritelty uskonnon mukaan. On erittäin vaikeaa, ellei mahdotonta asua muualla kuin oman uskonnollisen viiteryhmänsä alueilla.
Nyt Libanonissa on voimistumassa varsinkin nuorten keskuudessa vaatimus uskontojen ylivallan purkamisesta ja mm.politikan maallistamisesta. Toivotan onnea ja menestystä siinä pyrkimyksessä.
uskonto määrää Libanonissa
dtuyido
1
61
Vastaukset
- Todellisuus parempi
Itse olen miettinyt, että mistäköhän johtuu, että kyseinen alue on noin hieman laajemminkin ollut niin pitkään epävakaa, eikä sopua ole löydetty. Väkisinkin tulee mieleen, että nuo uskonnolliset syyt ovat olleet esteenä, jotta olisi voitu päätyä mihinkään järkevään ratkaisuun, kun kuitenkin loppujen lopuksi luulisi kaikille olevan parempi, jos perusturvallisuus olisi kunnossa ja ihmiset voisivat keskittyä itse elämiseen, ilman jatkuvaa pelkoa, että jotain ikävää tapahtuu jonkin uskonnollisen ryhmän etujen nimeen vannovien puolesta ja kierre jatkuu...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475375Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612136Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181770Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1381723- 171505
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301437Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4130081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171097Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771068Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se207917