itkenyt ja rukoillut, pyytänyt rukousapua. Tuntuu kuin Jumala olisi kääntänyt selkänsä. Olen tehnyt vääriä valintoja ja pyytänyt anteeksi. Miksi Jumala ei kuule minun tavallisen, vähävaraisen rukousta, ajattelen että hän ei halua vastata. Olen niin uupunut ja toivoisin vastausta ja johdatusta elämääni. On niin toivoton olo kaikesta, myös yksinäisyydestä.
Minäkin olen rukoillut
27
193
Vastaukset
- Niin yksinkertaista
Hän ei vastaa, koska häntä ei ole olemassakaan.
- EL
Jumala kyllä kuulee rukouksemme, olemmehan yhtä sisimmässämme Hänen kanssaan. Ja juuri siinä saattaa olla se 'jekku', että et ole 'kuullut' Jumalan ääntä sisimmässäsi, sillä sen ääni on hiljainen kuiske, jossa ei ole niinkään sanoja, vaan tuntemuksia tai uusi ajatus ajatuksia, jotka olet jättänyt huomioimatta johtuen tuntemastasi toivottamasta olosta ja keskittymisestä siihen. Jospa yrittäisit nähdä jotain hyvää elämässäsi, yksi asia kerrallaan ja kiität siitä Kaiken Elämän Antajaa täydestä sydämestäsi. Olen varma, että pian huomaat elämäsi alkavan muuttua! Riippuu siis sinusta itsestäsi, kuuletko Jumalan äänen, ei Jumalasta!
- Satua vain ....
Jahas. Taas uusi määritelmä Jumalasta.
Onko typeryydellä mitään rajaa?
- Totuus kaikille
KATSOKAA! täällä on taas yksi idiootti joka uskoo, että jumala on olemassa.
Eikö se että se typerä harha nimeltä jumala, ei vastaa, eikä auta todista ettei häntä ole. Sitä apua saa muilta ihmisilta, ei kuitenkaan uskovaisilta. Rentoudu ja tutki itseäsi ja omaa tilannettasi kaikessa rauhassa: mitä haluat, mihin pystyt, miksi olet joutunut huonoon tilanteeseesi, mitä haluaisit saavuttaa ja millä keinoin se onnistuu. Luota itseesi ja tutustu ihmisiin, puhu rohkeasti.
Jumala ei voi antaa pikaratkaisua tai ihmettä koska häntä ei ole. Ihminen on luonut jumalan mielikuvituksellaan jotta saisi toivoa, ja uskoa siihen ettei ole ikinä yksin. Sekä siksi että jumalaan uskovilta idiooteilta saataisiin rahaa.
Toivottavasti et käytä päihteitä, jos käytät lopeta. - +++
Jokaisella ihmisellä on etsikkoaikansa, jolloin Jumala kutsuu ihmistä. Jos ihminen kieltäytyy kutsusta kerta toisensa jälkeen, omatunto lopuksi paatuu, ja tuo kutsu ei enää kuulu. Kun Jumala kutsuu, ihmisen osa on joko sanoa "kyllä" tai "ei". Tuo yksi sana "kyllä" vaikuttaa niin, että Jumala antaa ihmiselle uskon lahjan ja voiman tulla Jumalan lapseksi.
Hepr. 11:6
"Ilman uskoa ei kuitenkaan kukaan ole Jumalan mielen mukainen. Sen, joka astuu Jumalan eteen, täytyy uskoa, että Jumala on olemassa ja että hän kerran palkitsee ne, jotka etsivät häntä."
Kun ihminen vastaa Jumalan kutsulle myönteisesti, ihminen tekee "uskonhypyn". Ihminen ikäänkuin "hyppää" Jumalan käsivarsille. Mutta niinhän se on ihmisen kaikkien muidenkin valintojen kanssa, esimerkiksi naimisiin mennessä teet hypyn, mutta silloin hyppäät toisen yhtä epävarman, epävakaan ihmisen "käsivarsille" tietämättä millainen seuraus hypystä on.
Mutta kun hyppäät Jumalan käsivarsille, hänen käsivartensa ovat vahvat, kestävät ja aina yhtä turvalliset. Ne samat käsivarret ovat tehneet sinut ja koko maailman. Siinä mielessä uskonhyppyä ei voi verrata muihin "hyppyihin".
Siis asiaan. En voi sille mitään, mutta kirjoituksestasi tuli mieleeni, että kirjoitat lähinnä siksi, että saisit moittia Jumalaa. Jumalan lapsella ei ole sellainen henki, se on vieras henki ja epäilen vahvasti, että teet täällä väärää propagandaa heikkojen sielujen saattamiseksi pois taivastieltä.
Jumalalle pitää ensin antaa sydämensä ja itsensä ja sen jälkeen saa uskon lahjan. Eihän tietenkään uskovaisen elämä mitään ihanuutta aina ole, mutta kiitoshenki Jumalaa kohtaa kuitenkin on:
1. Piet. 3:4
.."vaan se olkoon salassa oleva sydämen ihminen, hiljaisen ja rauhaisan hengen katoamattomuudessa; tämä on Jumalan silmissä kallis "(1. Piet. 3:4) - JuuliaMaria*
EN JÄTÄ SINUA, ENNENKUIN SIUNAAT MINUA!
Täytyy sanoa, että ap on oikein ruikutuksen maailmanmestari. Minullakin on kokemusta ruikutuksesta, mutta tämä on kyllä a-luokkaa.
Jotenkin saa sellaisen kuvan, että ap ei ole:
- uskovainen
- ei tosissaan
- anteeksikin on pyydelty
- ei ole niin väliä kuuleko Jla vai ei
- olen toivoton, mutta onko tuolla nyt niin väliä
Itsesäälin pinnallista tuputusta, jolla ei oikeastaan tarkoiteta muuta kuin, että: Jumala ei ainakaan muka auta.
Minä ja varmaat muutkin palstan lukijat ovat toista mieltä: Jumala auttaa ja kuulee. Siitä on kokemuksia Raamatun lehdillä, niin Vanhassa kuin Uudessa testamentissa ja aivan tavallisen tallaajankin elämässä.
Ensimmäisenä Vanhan Testamentin patriarkoista tulee mieleen Jaakob, joka paini enkelin kanssa. Hän ei antanut periksi, ei, vaan rukoili ja taisteli rukouksessa lopulta enkelin kanssa. "En jätä sinua, ennenkuin siunaat minua!" Tämä henkin meilläkin täytyy olla: RUKOILE JA TAISTELE, niin kauan kuin Jumala vastaa! Rukousessa on kaksipuolta,oman eduntavoittelu toinen on jumalantahdon tapahtuminen elämässä,jos siihen suostuu hänen käytöönsä.
Rukous tapahtuu meidän parhaaksi,emme sitä kyllä aina ymmärrä se on totta.- En rukoile ikinä
Miksi pitää rukoilla jos jumala kuitenkin tekee oman tahtonsa mukaan?
En rukoile ikinä kirjoitti:
Miksi pitää rukoilla jos jumala kuitenkin tekee oman tahtonsa mukaan?
Emme voi sanella ehtoja,mitä meille pitäisi tulla,rukousessa on myös siunaus,elämä ei ole itsestään selvää.
- DivineLight
Jos ajattelet että hän (Jumala) ei halua sinulle vastata niin et voi kuulla vastauksia koska kuvittelet, että et ole vastauksien arvoinen tai jotain sen kaltaista.
Kun ymmärrät, että Jumala vastaa todellakin kaikille (ei vain valituille) voit alkaa nähdä ja kuulla vastauksia. Kun ymmärrät todellisen Jumalan rakkauden sinua kohtaan niin voit kasvaa syvempään yhteyteen.
Suosittelen sinua lukemaan kirjan nimeltä Keskusteluja Jumalan kanssa (kirjoittaja Neale Donald Walsch). Kirjailijan tarina voi olla hyvin lähellä omaasi sillä hän oli aikanaan jopa koditon, ilman ihmissuhteita ja halusi saada vastauksia suoraan Jumalalta koskien omaa elämäänsä. Tämä kirja kertoo miten hän sai yhteyden Jumalaan ja millaisia vastauksia hän sai Jumalalta. Kysymykset koskettavat meitä kaikkia ja ovat hyvin yleismaailmallisia. Uskoisin, että voisit saada uutta ajateltavaa tästä kirjasta itsellesi. Tarvitset todella uudenlaisen ajattelun jotta voit luoda syvemmän ja tarkoituksellisemman yhteyden itseesi, toisiin ihmisiin että Jumalaan.
Siunausta sinulle! Muista että olet rakastettu enemmän kuin osaat edes kuvitella. Sinun kanssasi ollaan jokaisella hetkellä eikä sinua tuomita.
Rakkaus,
valo,
syvin olemuksesi.
Kiitos että olet. - -+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Voisitteko te uskovaiset joskus puhua omin sanoin itse, suoraan. Alkaa kyllästyttää, kun vastaatte kysymyksiin lainauksilla Raamatusta ja linkeillä jonnekin hihhuli-sivustoille.
- Ne o botteja
Ei ne voi. Ne on Raamatulla ehdollistettuja mekaanisiarobotteja.
- Jumala vastaa
Täällä on neuvottu että taistelisit Jumalan kanssa rukouksessa painien kuten Jaakob. Neuvo on kyllä oikea mutta sinulle ehkäpä sopimaton. Jeesus kutsuu luokseen työn ja huolien uuvuttamia tahtoen antaa heille levon. Eikä hän heitä pois ketään joka hänen tykönsä tulee. Ei sinun tarvitse painia jos et jaksa. Älä vain luovuta ja jätä rukoilematta, sitä tuo toinenkin neuvon antanut tarkoittaa!
Yksi sanakin voi olla vahva rukous kun se tulee sydämestä saakka.
Vastauksesi on viipynyt koska sinun on selviteltävä - itsellesi - mitä olet pyytämässä. Rukoilet varmaankin jonkun asian puolesta ja pyytelet anteeksi vääriä valintojasi. Jumala tietää ne jo ja myös katumuksesi ja toivottomuutesi, mutta ehkäpä oletkin neuvonut häntä pyynnöilläsi jotenkin? Mitä jos muotoilisit rukoustasi uudelleen. Minun mielestäni tuo kirjoituksesikin on valmis rukous kysymyksineen. Esitä se hänelle. Hänellä on varmasti oma mielipiteensä sinusta ja sinun tarpeistasi ja sen hän haluaa näyttää sinulle. - wldewfgv5rtghtrgs
Siis Jumalahan ei ole KOSKAAN vastannut KENENKÄÄN rukouksiin. Jos sinulla on vaikeaa elämässäsi, älä pyydä apua joltakulta, jota ei ole olemassa. Tosiasiassa sinä vain laitat kätesi yhteen ja ajattelet jotain itseksesi. Kukaan muu ei kuule. Jätä rukoileminen sikseen, ja tee ITSE jotain.
- Palava Pensas
ketjun aloittaja,
siunaan sinua Jeesuksen nimessä.
Herra avatkoon tietä elämässäsi eteenpäin, joskus johdattaen avaten tai sulkien ovia niinsanotusti.
Tapahtukoon Sinun elämässäsi Jumalan hyvä tahto.- milloin Jumala vast.
Sinä Pensas-aivon pidä jo suusi kiinni. Norjan tapahtumien jälkeen näytän keskisormea Taivaaseen ja huudan
"Jeesux" kuten Helluntalainen nimimerkki Savonarola - minulle opetti.
Pilkkasana, mutta Suomi24:n sallima profiili ,muuten!
- voi voi...
Rukoilut yhtä tyhjän kanssa...kaikkea ne ihmiset kuvittelee vielä nykyaikana, ennen laitettiin ihmisiin jumalan pelko, mutta nykyään se alkaa jäämään onneksi pois.
- milloin Jumala vast.
Repäisen Raamatustani sivun irti, kunnes Jumala kuulee. Se miekkavalasta irstaasti rakasteleva lerko, ei auta.
Ei vaikka oten nimimerkikseni "Jumala". - ,,..
Kyllä tämä raamatunlauseiden takominen todella vie uskon.
On kyettävä käytännössä todistamaan, Todella sain apua ylhäältä.
Olin siis asunnoton, löysin ystävällisen perheen, pääsin töihin ja sain elämästä otteen.
Tämänkään jälkeen Jumala ei ole hylännyt, sain kivunlievitystä ja muutakin hoitoa.
Olen jo vanha, edelleen turvaan Jumalaan.
No en minäkään nuorena saanut itkuuni mitään vastausta.
On odotettava kärsivällisesti.
Minä odotin 7 vuotta sitten hätä lievittyi. - IK76UTJ
MIKSI JUMALA NIIN USEIN VASTAA MULLE,EI MUILLE USKOVAISILLE OLE TAPAHTUNUT SELLAISIA IHMEITÄ KUIN MULLE.OLEN KYLLÄ LAPSENMIELINEN JA HYVÄNTAHTOINEN, YMMÄRRÄN ETTÄ TÄYTYY ANTAA ANTEEKSI KAIKILLE IHMISILLE JOTKA OVAT JOTAIN PAHAA MINULLE TEHNEET, SIINÄ ON VARMAAN YKSI SYY VASTAUKSIINI.ETSIKÄÄ ENSIN SITÄ MITÄ JUMALA HALUAA TEIDÄN TEKEVÄN JA SITTEN VASTA RUKOILKAA MITÄ TARVITSETTE. HALUAISIN JUMALAN SYLIIN IKIAJOIKSI, SE ON TÄRKEINTÄ MINULLE, ONKOHAN TEILLE.
- Kärsivällisyys
Saattaapa olla, että Jumala myös rakastaa sinua hyvin paljon, koska koettelee noin paljon.
Hiljaa hyvä tulee. Katsopa ,,.. -nimimerkin vastaus.- Kärsivällisyys
Niin, en tiedä, lisäksi tuli mieleeni, että olen kyllä myös yksinäinen, mutta olen tullut siihen tulokseen, että jos Hän on antanut minulle yksinäisyyden, minkäpä sille sitten voi. Kaipa siihen saa vastauksen rajan tuolla puolen.
Toisaalta sitten taas, minkä takia täällä Suomessa on niin paljon yksinäisiä ihmisiä?
Kaikkea hyvää sinulle!
- vinkki kokeile
Älä luovuta, Jumalalta ei aina saa vastausta heti, tai sellaista vastausta kuin odottaisi.
Itselläni on auttanut todella paljon hengellisen kirjallisuuden lukeminen. Sinun kannattaisi ehdottomasti lukea Lorna Byrnen Enkeleitä hiuksissani. Saa ihan tavallisesta kirjakaupasta pokkarihyllystä.
Minulla se on ollut melkein vedenjakaja elämässäni noissa Jumalan rukoilu- ja vastausasioissa. - wwwwwwwäiski
Toisenlainen vedenjakaja-kirja voisi olla Richard Dawkins:n teos "Jumalharha" (the god delusion, 2007). Kirja on suunnattu kirjoittajan mukaan ihmisille jotka kuvainnollisesti istuvat aidalla tuntematta varmuutta siitä mihin oikein uskoa näissä jumal-kysymyksissä. Kirja on erinomaisesti kirjoitettu ja on tuonnut apua monelle kongnitiivisen dissonanssin kanssa painiskelevalle.
Loistava, myös rukouksiakin käsittelevä, videosarja youtubessa (tosin vain englanniksi) löytyy hakusanoilla "why i'm no longer a christian". Tässä suora linkki ensimmäiseen osaan:
http://www.youtube.com/user/Evid3nc3?blend=7&ob=5#p/c/A0C3C1D163BE880A/1/JOmSYHzeoNA - Kävi mielessäni.
Olin monta kerta rukoillut sitä,mutta ei koskaan vastannut eli tunsin niin että ettei häntä olemassa.Ystäväni on toki uskovainen ja uskoo jumalaa/jeesusta joten hänellä toiminut rukoillut ja vastasi kyllä,mutta en enää usko.Ystäväni puhui minulle "saarnata" on totta olemassaolosa ja muuta..Olin eri mieltä hänen kanssa asioista.Uskon itse,että tuonpuoleiseen olemassa jotakin muuten ei jumala/jeesus sitä.Minusta se ei ole väärin,että pyytää anteeksi ja et ole ainoa kuten me kaikki tehnyt virheitä sekä antoivat anteeksi jos tuntua.Olin joskus vääriä valintoja,koska ei se koskaan tietää mitä voisi tapahtua eikä voi etukäteen.Kai jos vääriä valintoja niin se kyllä voisi korjata vielä,mutta ei se koskaan myöhäistä kuin voi.Ystäväni muka sanoi "voi apua jeesukselta jos haluaa parantaa esim.syöpä ja ym"..Minusta se aika mahdoton ja jeesus ei silti tule vastamaan eikä ihmeitä tapahtua.Jumala on taivaan isä kuin jeesus..
- koettu
"Etsikää ensin Jumalaa ja Hänen vanhurskauttaan,niinmyös kaikki muukin teille annetaan sen ohessa". Lue Raamattua Uudentestamentin puolelta. Sisäinen rauha Jeesuksen sovitustyössä tärkeintä. Kuuntele vaikka myös Sansan sivuilta, Raamatun kertomuksia, tosi kasvattavia.
Näyttää kirjoituksestasi päätellen että sinä katsot itseesi ja pidät itseäsi kelvottomana. Jumalan antamat rukousvastaukset eivät perustu sinun hyvyyteesi niin että sinä saat rukousvastauksia vain jos olet saavuttanut tietyn uskon ja hyvyyden tason. Rukousvastaukset saadaan yksin Jeesuksen ansion perusteella. Sinulla on tämä Jeesuksen ansio kun Jeesus asuu sydämessäsi.
Älä katso itseesi, Katso Jeesukseen ja kiitä Häntä siitä että Hän on kiinnostunut sinusta ja tahtoo auttaa sinua. Älä epäile Hänen hyvyyttään sinua kohtaan ja Hänen tahtoaan auttaa. Sillä Jumalalla on suuri tarve auttaa sinua sillä Hän rakastaa sinua. Mutta kun sinä panet Jumalan avun saamisen omiksi ansioiksesi, Jumala ei voi auttaa sinua. Sillä Jumalan avun anto ei perustu sinun ansioihisi. Sinä ajattelet väärin kun luulet että Jumala ei kuule eikä auta sinua koska sinä olet niin ja näin.
Kuule mitä minä sinulle sanon! Usko Herraan Jeesukseen Kristukseen että Hän on Kaikkivaltias RAKKAUS sinua kohtaan. Hän ei syytä sinua eikä halveksi ketään. Hänen avunantonsa perustuu Häneen itseensä ja Hänen suureen rakkauteensa sinua kohtaan. Se ei vähene sinun epäonnistumisiesi tähden eikä varsinkaan sinun köyhyyden tähden. Varallisuus tai varojen puute ei ole Jumalan avun saamisen perusta. Jeesus on aina perusta kaikelle hengelliselle siunaukselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1455593Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313982Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan03490No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452490Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv432261Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv302141- 242013
Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h231893- 431855
- 111754