Kun te palstalaiset olette tutkineet Raamatun läpikotaisin ja tiedätte millä perusteilla taivaspaikat jaetaan, niin neuvokaa tietämätöntä:
Jeesus sanoi: Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
Miten siis käy niiden, ei miljoonien, vaan MILJARDIEN, jotka eivät koskaan ole kuulleet, tai eivät tule koskaan kuulemaan Jeesuksesta mitään. He eivät siis voi pelastua sellaisen kautta, minkä olemassa olosta heillä ei ole tietoa.
Tätä on varmaan kysytty teiltä usein. Mikä on vakiovastauksenne? Koska:
1. Jos he eivät edes koskaan kuule Jeesuksesta, olisi todella epäoikeudenmukaista, jos heillä ei olisi pelastuksen mahdollisuuta, vaan joutuisivat ilman omaa syytään kadotukseen.
2. Jos heistä osa kuitenkin pelastuisi vaikkapa elämäntapojensa ansiosta, niin se taas olisi huutava vääryys niitä kohtaan, JOTKA OVAT KUULLEET, mutta eivät usko, mutta eläisivät yhtä kunnollista elämää ja joutuisivat kadotukseen EPÄUSKONSA vuoksi. Koska epäuskoa voi ilmetä VAIN sellaista kohtaan JOSTA ON KUULLUT.
3. Jos asia on kiinni kristittyjen laiminlyömisestä evankeliumin julistamisen suhteen, niin KAIKKI kristityt olisivat vikapäitä näiden onnettomien kadotukseen joutumisesta. Se on jo NIIN suuri synti (vastuu miljardin ihmisen kadotukseen joutumisesta), että sitä olisi turha anteeksi pyydellä.
4. Jos siis Jeesuksesta kuulematonkin voisi päästä taivaaseen, mutta hänestä kuullut, mutta epäuskoinen ei, silloin jokaisen vanhemman kannattaisi varmistaa, ettei hänen lapsensa vain koskaan kuule sanakaan Jeesuksesta. Riski kadotukseen joutumisesta olisi Jeesuksesta kuulleilla moninkertainen, verrattuna niihin, jotka eivät ole kuulleet.
Miten pakanoille käy?
35
130
Vastaukset
- Milloin? Missä?
Vastaan vaikkei kysymys ollutkaan minulle tarkoitettu.
Israelin kansalla oli Jumala.
Milloin missäkin tilanteessa olivat niin aina heidän Jumal-näkemyksensä muuttui sen mukaan.
Ainakin kolme eri jumalaa on heidän Jumalansa.
Paimentolaisten, sodan ja paikalleen asettuneiden.
Kristinusko oli aluksi uskoa Yhteen Jumalaan ja hänen voitelemaansa ihmiseen Kristukseen Jeesukseen, joka julisti Jumalan evankeliumia!
Luukkaan evankeliumi:
4:18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
8:1 Ja sen jälkeen hän vaelsi kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja saarnasi ja julisti Jumalan valtakunnan evankeliumia; ja ne kaksitoista olivat hänen kanssansa,
Johanneksen evankeliumi:
3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
Sen jälkeen tapahtui vaikka mitä hullua!
Tehtiin Jeesuksesta epäjumala jeesus!!!
jeesus tuli tosiuskisten joulupukiksi ja Jeesus hylättiin Jumalineen!!!
Suomalaisten esi-isiemme Jumala oli Ukko Ylijumala!
Rauhallinen ja rakkaudellinen verrattuna paavon jumalaan!
Paikallinen suomalainen Jumalamme on Ukko-Ylijumala!
Suosi isiemme uskoa!
Suosi suomalaista!
Suosi Ukko-Ylijumalaa!- Milloin? Missä?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ukko
Iteppä isä Jumala,
Piäppä pilvissä käräjät,
Sekehessä selvät neuvot,
Ota puolla poikaisi,
Aina lastesi apuna,
Ettei pää pahoin menisi,
Tukka turhiin tulisi,
Eli kaula katkiaisi,
Hivus hieno lankiaisi!
http://images.uncyc.org/commons/thumb/e/ee/Thor-Mjollnir.jpg/250px-Thor-Mjollnir.jpg
http://images.wikia.com/ffxi/images/a/a1/FinnishFlag.jpg
http://www.dlc.fi/~etkirja/ilmarinen-ja-vainamoinenn0.gif
http://vanhanaikainen.blogit.kauppalehti.fi/files/2009/01/öurkki.gif
http://27.media.tumblr.com/tumblr_ldubpoHwkH1qer9b0o1_500.jpg
Alas paavon musta epäjumala!
jeesus ei ole Jeesus!
http://images.uncyc.org/commons/thumb/e/ee/Thor-Mjollnir.jpg/250px-Thor-Mjollnir.jpg
Ukko-ylijumalan historiaa 7000 vuoden taakse
http://www.utu.fi/tutkimus/tutkimusuutisia/ukkoylijumala.html
Kristinusko saapui Suomeen 1000-luvulta lähtien!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto_Suomessa
Kristinusko saapui Suomeen 1000-luvulta lähtien, mutta maaseudun kansanuskossa on säilynyt esikristilliseltä ajalta juontuvia piirteitä ja tapoja näihin päiviin saakka. Alkujaan kristinusko levisi suurimpaan osaan Suomea katolisessa muodossa, mutta 1500-luvulla pantiin toimeen reformaatio eli luterilainen uskonpuhdistus, mistä lähtien valtaosa suomalaisista on ollut luterilaisia.
- l.salmela
Miepä vastaan:
Jokainen tuomitaan tekojen mukaan eikä pelkkä jeesustelu ketään pelasta silloin kun oikeat teot puuttuvat. Vataan Sulle ettet jää tietämättömyydessä.... Huonosti pakanoille käy jos eivät -->
Jumala voi tuoda Jeesus jokaiselle joka halua otta Hänet vastaan. Ja vaikka joku ei titäis kuka Jeesus on eikä ole kuullut Hänestä koskaan niin sisällä on kaipaus niillä jotka todella haluavat löytää Hänet vaikka ei tietäis mitä kaipaa. Niin kävi minullekin ja löysin Jeesus !!! : )
Jokainen Pelastuu Jeesuxen Veren kautta joka Hänet ottaa vastaan eikä ole muuta Pelastusta !!!
Ap. t. 4:12
Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."- vanha ja vakaa
kaikki pääsevät taivaaseen.
Uskovaisille on sinne järjestetty jumala ja jeesuskin ja miksei useampia.
Kaikki luulevat että juuri minun jumala ja jeesus on originaali.
Tämä järjestely sen takia ettei tule rettelöitä ja mielenosoituksia uskovaisten taholta. Ihmiset ja uskovaiset ovat varmaan eri taivaissa.
Itse en halua samaan taivaaseen uskovaisten kanssa, rakastan rauhaa ja hiljaisuutta.- l.salmela
KAIKKI EIVÄT PÄÄSE TAIVAASEEN.
Jokaisella ihmisellä on iankaikkisuusvastuu siitä, mitä tässä ajassa tekee tai jättää tekemättä.
Väärintekijät, jotka eivät tässä elämässä tee parannusta vääryyksistään, tuomitaan helvetin tulijärveen lopullisesti kadotettavaksi.
Jumala on Oikeuden Jumala eikä jätä väärintekoja rankaisematta.
- vanha ja vakaa
helvetti on täällä maan päällä. Pahantekijä joiutuu hyvittämään tekonsa
täällä ajassa joko yhdessä tai usemammassa inkarnaatiossa. Se selittää sen miksi joku voi syntyä afrikkaan pakolaisleirille kärpäsien ja kuoleman keskelle ja joku hyvinvointiin ja rikkauteen.
Helvetti on mielisairaiden pappien keksintöä ja vain samanlaiset uskovat siihen.
Mutta teidäm uskoltannehan menisikin pohja jos helvettiä ei olisi.
Uskovaisten jumala on massamurhaaja ja pöyhkeä diktaattori, se siitä oikeudenmukaisuudesta.- l.salmela
Viisauden kirja 1 luku (vuosi 1642)
Älkäät niin pyytäkö kuolemata teidän erhetykselläns/ ja älkäät etsikö kadotusta teidän kättens töillä. Sillä ei Jumala ole tehnyt kuolemata/ ja ei hänelle kelpaa elävitten kadotus. Mutta hän on kaikki luonut/ että he hänen olemisessans oleman pitäis/ ja mitä maailmas luodaan/ se on hyvä/ ja ei siinä ole mitäkään vahingollista: Sitälikin ei ole helvetin valtakunta maan päällä (sillä oikeus on kuolematon). Mutta jumalattomat pyytävät sitä sekä sanalla että työllä/ sillä he pitävät hänen ystävänäns/ menevät pois/ ja yhdistävät itsens hänen kanssa/ sillä he ovat sen ansainneet/ että he ovat hänen omans. - vanha ja vakaa
savonarola kirjoitti:
Kyllä sinä rakas vanha ja epävakaa tulet hämmästelemään hel-vetissä jos sinne joudut ,,,
"jos sinne joudut..."
etkö tohi suoraan sanoa että joudut?
Lyhyt kommenttini täältä juhannus juhlilta.
Jumala on oikeuden mukainen eikä tee virheitä tuomioissakaan, vaan tuomitsee vanhurskaasti ja antaa varmaan oikeuden käydä niidenkin osaksi, jotka eivät evankeliumia ole kuulleet, eli älä murehdi siitä että oikeus ei toteutuisi, vaan meidän jotka olemme sanoman kuullet on paremminkin huolehdittava, että eläisimme, Isän tahdossa.
Hyvää ja Siunattua Juhannusta kaikille ja ihmeen paljon on Herran omia kokoontunut juhlimaan Keuruullekin ja mikä ihaninta kokemaan yhteyttä Kristuksessa.
Eli siunatut kesät kaikille ja ajelkaa varovaisesti liikenteessä.- Kadotus häämöttää
Siis eikö teilläoikeasti ole vastausta NÄIN tärkeään kysymykseen?
Ne vastaukset, joissa oli edes hiven tolkkua, tulivat muilta kuin uskovaisilta hellareilta. Nimim. "Savonarolan" vastaukset jätän omaan arvoonsa niiden täydellisen epäloogisuuden vuoksi.. Savonarola:
"Jumala voi tuoda Jeesus jokaiselle joka halua otta Hänet vastaan. Ja vaikka joku ei titäis kuka Jeesus on eikä ole kuullut Hänestä koskaan niin sisällä on kaipaus niillä jotka todella haluavat löytää Hänet vaikka ei tietäis mitä kaipaa"
Tuossa ei ole MITÄÄN järkeä.
On sentään kysymyksessä, ei suomalaisten, ei eurooppalaisten, vaan MILJARDIEN tavallisten ihmisten, TEIDÄN LÄHIMMÄISTENNE ikuisesta elämästä. Ja teillä ei ole siihen vastausta! Siteeraatte raamattua, mätkitte toisianne Raamatun lauseilla, ettekä löydä vastausta kysymykseen miljardin lähimmäisen kohtalosta. Voiko olla totta?
Ettekö huomaa, mikä teitä vain kiinnostaa? OMA TAIVASPAIKKANNE. Sitä varmistelette ja olette täysin huolettomia miljardin lähimmäisen pelastuksesta tai tuhosta. Voiko itsekkäämpää olla? Sitäkö Jeesus teille opetti? Itsekkyyttä?
Missä nyt ovat palstan tietoniekat? Vielä kerran: Miten vastaatte noihin kysymyksiin? Jos teillä ON TIPPAAKAAN lähimmäisenrakkautta, niin teitä TÄYTYY vaivata noiden ihmisten kohtalo, jotka eivät koskaan ole kuulleet, eivätkä koskaan tule kuulemaan Jeesuksesta.
Jos se ei teitä vaivaa, vaan ainoastaan huolehditte OMASTA pelastuksestanne, olette lähinnä säälittäviä egoisteja, ette uskovaisia. "Ap. t. 4:12
Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Annettu nimi tarkoittanee Jeesusta. Pitää uskoa Jeesukseen. Millä tavalla, siitä uskovaiset eivät pysty antamaan tietoa. Riitelevät ja tuomitsevat toisiaan helvettiin.
Tuon raamatunkohdan mukaan uskovien pitää hyväksyä miljardien ihmisten tietämättömyydestä johtuva helvettirangaistus. Jos uskova ei hyväksy kohtaa, joutuu itse helvettiin.
Kohdan mukaan uskovien johtaja -Jumala- kehottaa uskovia epäinhimilliseen ajatteluun.- Kadotus häämöttää
"Tuon raamatunkohdan mukaan uskovien pitää hyväksyä miljardien ihmisten tietämättömyydestä johtuva helvettirangaistus. Jos uskova ei hyväksy kohtaa, joutuu itse helvettiin."
Näin se taitaa olla. ja kun se on näin, en tiedä toista armottomampaa ja säälimättömämpää ihmisryhmää kuin nämä lahkouskovaiset. He ovat surutta valmiit uhraamaan miljardeja lähimmmäistään ikuiseen vaivaan ja kidutukseen, kunhan vain ITSE eivät sinne joudu.
Sitten he samaan hengen vetoon puhuvat lähimmäisenrakkaudesta, jota eivät näköjään kykene LAINKAAN tuntemaan. Olen aivan varma, että jos Jeesus oikeasti tulis joskus maan päälle uudestaan, niin ensimmäisenä hän sanotuisi irti näistä narsisteista. Hän sanoisi: "En tunne teitä, te itsekkäät omanedun tavoittelijat, eikä isänikään halua kuulla teistä mitään"- vanha ja vakaa
onhan stadissa käynyt muutaman kerran jeesus. Nimittäin tämä äiti Amma.
Kyllä tekisi hyvää hellareille olla Äiti Amman halauksessa.
Taivaasta liukuvaa vapahtajaa joka noutaa uskovat taivaaseen on turha odotella. - juhannusta kaikille
Kyllä jeesus on kaikilla ja kaikkien mukana. Hän on olemassa aivan kaikille ja kaikkialla ilman kirkkojakin. Sitäkin olen samaa mieltä jotta on paljon narsisteja. Sillä rakas ystäväni jos olisimme paratiisissa kaikki, niin mikään ei kehittyisi eteenpäin. Siksi valittavana on paikka paratiisin ja helvetin välissä, kuka halajaa mitäkin kohtaa janassa.Vain harva on sielä paratiisipäässä kokonaan. Vain harvalle totuuden verhot avautuvat kokonaan. Se on omien tekojen summa, kuinka ja miten kunnioittaa lähimmäisiään.
Niin kaikenaikaa jossain joku kuolee nälkään, kaikenaikaa jossain halpatyöläiset painavat pitkää päivää poissa perheensä luota tuottaakseen länsimaisille hirveästi edullista tavaraa kerskakulutukseensa. Ja me huolehdimme kierrätyksestä?
- Kadotus häämöttää
"Kyllä jeesus on kaikilla ja kaikkien mukana."
Koetapa järkvästi, ilman mytologiaa, perustella tuo väitteesi. Nytkin maailmassa on vähintään miljardi ihmistä, jotka eivät ole kuulleet pihaustakaan Jeesuksesta. Miten hän voisi olla heillä ja heidän mukanaan, jos heillä ei OLE MINKÄÄNLAISTA tietoa hänestä? Sitäpaitsi heistä suuri osa uskoo ihan kokonaan muihin oppeihin ja jumaluuksiin, kuin hellarit. Jeesuksen opit eivät koskaan tule heidän tietoonsa.
Nyt nämä hellarit pokkana väittävät, että vain Jeesukseen uskominen ja tämän uskon tunnustaminen voi tuoda taivaspaikan. Eivätkä näin väittäessään halua nähdä sitä ristiriitaaa ja hirvittävää epäoikeudenmukaisuutta, joka tästä seuraa.
Jokainen, jolla on tippaakaan TODELLISTA LÄHIMMÄISENRAKKAUTTA ei voi sivuuttaa näin perustavaa laatua olevaa kysymystä. Ainoastaan patologinen narsisti kykenee unohtamaan miljardin viattoman ihmisen kohtalon ja tuijottamaan vain omaan napaansa.
Esitän hellareille (ja kaikille uskoville) vielä kerran muutaman kysymyksen: Itsekkyyttäkö ja välinpitämättömyyttä lähimmäisistään Jeesus opetti? Kuka on sinun lähimmäisesi? Naapuriko? Toinen suomalainen? Vai peräti vain toinen uskovainen? Eivätkö nämä miljardi Jeeusksesta kuulematonta ole sinun lähimmäisiäsi?
Oliko Jeesuksen oppin ydin, että kun JUURI SINÄ pääset taivaaseen ja muista ei ole niin väliä?
Kuinka voit puhua rakkaudesta, jos huolehdit omasta taivaspaikastasi ja suljet Raamatun tulkinnoillasi sen muilta? - Jeesus on tike
Aika monta henkilöä ilmoittautui Jumalaksi tällä palstalla ja ilmoitti mikä on tuomio. .
Ihmisen suurin halu on tulla Jumalan kaltaiseksi Sama viettelys loistaa täälläkin.
Vastaus aloittajalle: Kukaan meistä ihmisistä ei tiedä sitä, yksin Jeesus tietää vastauksen.Eikä hän sano sitä kesken matkaa, tuomio julistetaan vasta sitten kun ihminen on kuollut.
Jumalan sanan mukaan (Raamatussa) se joka uskoo ja kastetaan pelastuu. Ja joka ei usko se tuomitaan kadotukseen.
Joku tuolla ylempänä puhui halveksivasti Jeesuksesta ja korosti hyviä tekojaan autuuden perustuksena.
Sellaisista minä olisin enemmän huolissani, jotka tuntevat Jumalan sanan perusteet ja ovat Kristukseen kastettuja, mutta pitävät saamansa lahjan mitättömänä ja pilkkaavat julkisesti Jumalan sanaa. Tälläkin sivulla sellaisia henkilöitä on noin 90%, joita ei ristin kantaminen kiinnosta eikä Jeesuksen seuraaminen maailman pilkkaa ja häpeää kantaen.He ovat itse ítselleen Jumalia, kuten Raamattu sanoo. - benedi
Arvokkaita kysymyksiä teit!
Mistä pakanat saavat tietää Herran laista, ja tutkistella hänen
sanaansa, kun ei ole julistajaa?
Onko pakanoissa henkilöitä, jotka eivät astu syntisten teitä,
eikä istu kussa pilkkaajat istuvat?
Jos pakanat osaavat pilkata Jumalaa, niin kuinka sellaista voi pilkata, jota ei tunne?
Jumala vihki kuningas Saulin Samuelin kautta Israelin kuninkaaksi, ja silti Herran palvelijan Daavidin täytyi
rukoilla Jumalaa, että tämä pelastaisi hänet Saulin
käsistä!!!
Hassua, eikö totta. Jumalan palvelija ajaa takaa Jumalan palvelijaa!!!
Jumala hukuttaessaan Nooan aikana , kenties miljardeja
ihmisiä vedellä, kuitenkin sanoo sen jälkeen:
" En minä koskaan enää kiroa maata ihmisen tähden;
sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta asti.
Enkä minä koskaan enää tuhoa kaikkea, mikä elää, niinkuin nyt olen tehnyt" 1 Moos 8:21
Onhan maailmassa kristittyjä maita, joilta pakanat voisivat kysyä neuvoa miten tullaan Jumalan lapsiksi!
" Autuas se kansa , jonka Jumala Herra on,
se kansa, jonka han on perinnoksensa valinnut. Ps 33> 12
Mutta Herra sarkee pakanain neuvon, tekee turhiksi
kansojen aikeet Ps 33> 10
Kyllahan pakanat, kunnioittivat vakevaa Israelin kansaa, silla pakanakansat ovat vakivaltaisia kansoja.
Pakanakansathan hokevat tyhjia Matt 6> 7
Jumalan viinitarha on tama maailma.
Menkaa toihin, minun viinitarhaani Matt 20> 7
Mita te seisotte taalla joutilaina jae 6 - näin on näreet
Minusta tuntuu, että uskikset kyllä ovat tietoisia tästä epäoikeudenmukaisesta Jeesus pelastaa -uskosta, mutta eivät halua sitä sen syvällisemmin miettiä, koska he joutuisivat silloin itsekin epäuskon valtaan, ja sehän on suurimpia syntejä. Olen itse kysellyt tätä samaa asiaa aina aika ajoin, mutta mitään kunnollisia vastauksia minäkään en ole saanut.
Kun tullaan Jeesus-uskoon, ei haluta enää pohtia syvällisesti omia uskon perusteita. Niitä ei uskalleta tarkastella kriittisesti. Kriittinen ja syvällinen ajattelu puuttuu tyystin kristinuskon perinteistä. Jeesus-usko on paljolti hurmiota, taivas-paikan ajattelua, johon ei kuulu pohdinta tai syvällinen ajattelu. Vaikka se nähtäisiinkin epäoikeudenmukaisena, luotetaan siihen, että kyllä Jumala kuitenkin on oikeudenmukainen, kyllä Jumala tuomistee sitten aikanaan oikein. Mutta kun kysyy, mitkä ovat nämä oikeudenmukaisen tuomion perusteet, ei osata enää vastata. Eikä sitä varsinkaan uskalleta pohtia, että miksi näin on.
Tästä kaikesta herää kysymys, että miksi ihmeessä Jeesus-usko ei ole levinnyt kaikkialle maailmassa, vaikka Jumala kaiketi on kaikkialla?
Jos Jeesus-usko olisi se ainoa ja oikea, niin oikeudenmukaisuuden nimissä Jumalan olisi pitänyt huolehtia siitä, että jokainen maailman ihminen sen kuulee ja hänellä on mahdollisuus se valita. Tällä hetkellä näin ei ole.
Miksi näin ei ole?- Kadotus häämöttää
"Kun tullaan Jeesus-uskoon, ei haluta enää pohtia syvällisesti omia uskon perusteita. Niitä ei uskalleta tarkastella kriittisesti."
Nappiin. Juuri tästä on kysymys Jeesus-hurahtaneilla ja uskovaisilla laajemminkin.
Kun omasta taivaspaikasta johtuva euforia ja "Jeesus rakastaa juuri MINUA" hurmos on menossa, mitään siihen littyvää ristiriitaa ei uskalleta ajatella. Koska jos ristiriidan antaisi tulla tajuntaansa, se herättäisi epäuskon ja pilaisi Jeesus-fiiliksen, ja mikä VIELÄ pahempaa, VAARANTAISI TAIVASPAIKAN.
Tästä kaikesta on helppo johtaa kuinka täydellisen ITSEKÄS tuollainen usko on. Uskovainen tekee kaikkensa, ettei vain HÄNEN OMA hyvä olonsa turmeltuisi, eikä hänen muihin nähden saavuuttama kuviteltu valtaisa etu, taivaspaikka, vaarantuisi. Siksi sanon, että kysymyksessä on patologinen narsismi, joka saa täyttymyksensä tuosta MINÄ, MINÄ, MINÄ olen se, jota rakastetaan, MINÄ, MINÄ, MINÄ olen NIIN tärkeä, että MINUN sieluni jatkaa olemassa oloaan täydellisessä autuudessa ikuisuudesta toiseen. Voiko narsistisempaa ajatusrakennelmaa kuvitella? Voiko suurempaa "syntiä" tehdä?
Kuitenkin, saarnaajat puhuvat rakkaudesta, armosta, laupeudesta jne. jne.
Vain niistä puhui Raamatun mukaan Jeesuskin. Hän ei puhunut rajattomasta ITSERAKKAUDESTA, jota uskovaisuus käytännössä ilmentää.
Rakkaus kohdistuu muihin, ei itseen, rakkaus etsii aina toisen hyvää, ei omaa.
Jos joskus tapaan uskovaisen, joka haluaisi vilpittömästi antaa jo varmistuneen OMAN taivaspaikkansa jollekin TOISELLE, ventovieraalle, mutta kärsivälle lähimmäiselleen, silloin tiedän, että rakkaus on siinä lähellä. Sellaista uskovaista en ole tavannut. Jeesuksen oppi on niiltä osin kaikunut kuuroille korville ja saanut aikaan vain silmitöntä itsekkyyttä.
Suurten opettajien (esim Jeesuksen) laupeuden opit vääristyvät vastakohdikseen mitättömissä egoistisissa ihmismielissä. Siksi kysymykseen miljardin lähimmäisen kohtalosta ei haluta eikä kyetä vastaamaan.
- vanha ja vakaa
jeesus ei olekkaan mikään olento vaan mielentila, eli käsitetty täysin väärin kristinuskossa. Jeesus tulee ihmiseen eräänlaisena kristustietoisuutena tunne tilana joka johtaa valaistumiseen.
Kukaan ulkopuolinen mielikuvitusolento ei voi lunastaa kenenkään syntejä eikä noutaa uskovaisia jopa luineen päivineen haudoista taivaan autuuteen.
Tuntuu ihmeelliseltä että jopa lukeneetkin hyvässä asemassa olevat ihmiset voivat uskoa tälläisiin lapsellisiin höyrypäitten satuihin. Ja sitten uhkaillaan helvetillä jos näihin satuihin ei uskota. - å__å
Jeesus on tuomitseva viimeisellä tuomiolla kaikki ihmiset, ja Hän on täysin oikeudenmukainen. Siellä ei sitten ole kellään mitään valittamista, tai selittelyjä tyyliin: "kun sekin uskova oli sellainen tai sellainen...". Meille ihmisille ei ole lupaa annettu tuomita ketään, me emme pystyisi sitä edes oikeudenmukaisesti tekemään.
- vanha ja vakaa
jeesus oli niin kiltti mies että ottaa kaikki taivaaseen.
Mutta uskovaisten taivaaseen minä en halua, lomapaikkani tulee olemaan rauhan ja levon tyyssija. - Niko.
vanha ja vakaa kirjoitti:
jeesus oli niin kiltti mies että ottaa kaikki taivaaseen.
Mutta uskovaisten taivaaseen minä en halua, lomapaikkani tulee olemaan rauhan ja levon tyyssija.Ihmisellä itsellään ei ikävä kyllä ole valtaa päättää siitä mikä osoite kullakin tuonpuoleisessa on.
- å___å
Luulenpa, ettei sinulle esitellä vaihtoehtoja, niin kuin ei minullekaan, enää viimeisellä tuomiolla.
- näin on näreet
Jeesus oli todellakin kiltti mies ja sopiva esikuvaksi nykyajan kristyillekin.
Tosin kristityissä niin harvassa näkee jeesuksenkaltaisuutta, vaikka sitä juuri kristittyjen tulisi ilmentää itsessään.
En usko, että Jeesus koskaan voisi tuomita ketään mihinkään helvettiin.
Kun oikein rehellisesti miettii, minkälainen luonne onkaan sellainen, joka voisi ihmispoloisen tuomita ikuiseen helvettiin. Jeesus ei sellainen ollut.
Minä uskon, että siellä taivaassa on niin paljon tilaa, että jokainen ihminen löytää sieltä lepopaikan.- Niko.
Jeesus itse sanoo näin:
"Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." ( Matteus 25 )
Uskotko mitä Herra itse sanoi? - vanha ja vakaa
Niko. kirjoitti:
Jeesus itse sanoo näin:
"Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." ( Matteus 25 )
Uskotko mitä Herra itse sanoi?onkos sinulla poika mitään omaa sanottavaa asioista? Toistelet vain muiden totuuksia.
Iankaikkista rangaistusta ei ole, se on ruotsalaisten piispojen välittämää itämaista harhaoppipelottelupropagandaa. - Niko.
vanha ja vakaa kirjoitti:
onkos sinulla poika mitään omaa sanottavaa asioista? Toistelet vain muiden totuuksia.
Iankaikkista rangaistusta ei ole, se on ruotsalaisten piispojen välittämää itämaista harhaoppipelottelupropagandaa.Jeesuksen Sanat ovat Totuus.
Eläkä pojittele minua, et tunne minua. - vanha ja vakaaa
Niko. kirjoitti:
Jeesuksen Sanat ovat Totuus.
Eläkä pojittele minua, et tunne minua.minusta olisi mukava olla vielä poika noin iän kannalta, mieleltänihän ja ajatuksiltani olen aina vaan poikamaisempi.
Ei pojittelussa ole itään häpeämistä, nuorempi olet kumminkin.
Te uskovaiset olette niin herkkähipiäisiä. - Niko.
vanha ja vakaaa kirjoitti:
minusta olisi mukava olla vielä poika noin iän kannalta, mieleltänihän ja ajatuksiltani olen aina vaan poikamaisempi.
Ei pojittelussa ole itään häpeämistä, nuorempi olet kumminkin.
Te uskovaiset olette niin herkkähipiäisiä.Ei varmasti ole mitään häpeämistä, mutta et tunne minua enkä minä sinua, et liioin ikääni enkä minä sinun, niin ihan jo keskustelijan kunnioituksen kannalta ainakin itse jättäisin moiset pojittelut pois.
- vanha ja vakaa
näinhän se on, kyllä ruotsalaisten piispojen miekan voimalla tuoma lähi-idän harhaoppi on saanut paljon pahaa aikaan.
Täällä tarvittaisiin paljon Äiti Amman halauksia. - kerronluottamuksella
>> Miten pakanoille käy?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750