Jeesuksen vertauksesta; suurempi ilo taivaassa

Raamattu, UT

Ja kaikki publikaanit ja syntiset tulivat hänen tykönsä kuulemaan häntä.
Mutta fariseukset ja kirjanoppineet nurisivat ja sanoivat: "Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan".

Niin hän puhui heille tämän vertauksen sanoen:
"Jos jollakin teistä on sata lammasta ja hän kadottaa yhden niistä, eikö hän jätä niitä yhdeksääkymmentä yhdeksää erämaahan ja mene etsimään kadonnutta, kunnes hän sen löytää?
Ja löydettyään hän panee sen hartioillensa iloiten.
Ja kun hän tulee kotiin, kutsuu hän kokoon ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: 'Iloitkaa minun kanssani, sillä minä löysin lampaani, joka oli kadonnut'.

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Luuk.15.html

7

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä raamattu teksteineen ja tulkintoineen on erikoista.
      Kuka tuosta saa lohtua?

Että autetaan niitä jotka enemmän apua tarvii ne jotka muutenkin yrittää elää hyvin, että niitä pitkää syrjiä ja potkia tuhoon, että taas on autettavaa, niinkö?
      hah sanon minä, mitä hyötyä oli nousta ojan pohjasta hyvän ryyppyputken jälkeen ryhdistäytyä ja löytää maanpinnalta vain muslimien tappamisia?

Just niinkuin tämä Suomen meno on tänään
      Muslimeita autetaan vaikka puoli Suomea kärsii kuka mistäkin pienestä eikä tahdo muslimien ongelmia tänne.
      Jatkuvasti kuulee uutisia muslimien suorittamista tappamisista, uutiset on enää muslimein tappamista ja tappamista ja jatkuvaa tappamista. Moni toivookin, että noi sota/ tappamis-uutiset olisi esim Ylellä erikseen, niitä ei tervepäinen ihminen jaksa enää kuunnella yhtään.

90 luvun alussa amerikkalaiset yritti auttaa somaleja mutta sotilaita jäi kiinni. Somaliasta tuli uutiskuvaa miten niitä amerikkalaisia sotilaita vedettiin auton perässä . Aivan sairasta.

Ja noita tollasia somaleita me suomalaiset nyt joudumme verorahoillamme auttamaan. Ei ihan tunnu kivalta auttaa, mitä kaikkea somalialaisista kuuleekaan. Esim:
      Somalit vaan makaa ja tekee lapsia ja myy niitä, meidän verorahoilla pulskistuneita tyttöjä myydään 5 kamelin hinnasta (= hinta on kirjasta Waris Dirie) ja orjaksi jonnekin Somalian pöpelikköön, jollekin 80 v isoisän serkulle maksuksi kun antoi silloin rahaa että pääsivät matkustaa Suomeen.

Varmaan mielipiteitä on muitakin mutta tämä on minun oma mielipiteeni.

Paremmin tahtoisin että autetaan suomalaisia rassukoita, kuin somalialaisia, jotka itse ovat omilla toimillaan aiheuttaneet tilanteensa. Ovathan suomalaisetkin aiheuttaneet tilanteensa itse; ehkä sattuma ja huono tuuri, esim väärä puoliso, joka käytti hyväksi. Ei monetkaan miehet ole ojassa omasta halusta vaan väärien valintojen takia.
      Heitä pitää auttaa yhteiskunnan, lakia säätämällä, miksei miehet saa esim asuntoa, ”ellei ole raskaana”

Antakaa niille miehille asuntoja! Ja suomalaisille asuntoja! Miten tämä yhteiskunta kehtaa potkia suomalaiset miehet asunnoista kadulle ja antaa asunnot somaleille?

Somalit saisivat tehdä rauhan ja opetella olemaan tappamatta joka pirun pienen syyn takia.
      Niin kuin mekin yritämme olla rauhassa. Jokainen meistäkin yrittää pitää tappamisviettinsä kurissa.
      Saakoot opetella muslimitkin olee tappamatta. Ei tollasesta jatkuvasta tappamisvietin hallitsemattomuudesta ole yhtään mitään hyötyä, niiden pitää lopettaa se toistensa tappaminen, mennä omaan maahansa ja jättää Suomi rauhaan.

Tappavat tahi ei, niin minä en tahdo tietää siitä yhtään enempää! Kiitos, ja pois Suomesta, muslimit pelotta meitä.

• jaa, et sitten tahdo jatkaa kommenttiani ?
      Luulin tämän olevan vastaus minulle aloitukseeni
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9948285
      ja sitä vasten kommentoin kirjoitukseesi.

Anteeksi taisin olla väärässä.

• nykyaikainen

mutta kun eihän maailma enää toimi ja tikitä samalla tavalla kuin 2000 vuotta sitten!
      tuollaiset tarinat ovat jo loppuunkuluneita, nykyään tarvitaan suoraa tekstiä eikä mitään vertauskuvia!
      kiitos vaan.

• ei nyt muuta!

Toistan ettette unohtaisi mistä Jeesus halusi puhua:

Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

• niin ja täälläkin on mukavampi jutella yhden kanssa joka on erimieltä kuin 99 kanssa jotka ovat samaa mieltä.

• vielä kerran

...Ja kaikki publikaanit ja syntiset tulivat hänen tykönsä kuulemaan häntä.
      Mutta fariseukset ja kirjanoppineet nurisivat ja sanoivat: "Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan"...!

• Työ työnä ja huvit vasta sitten.
        Turhahan sitä on puhua niille jotka on valmiiksi samaa mieltä, mutta kyllä kilteillekin pitää hyvä, eikä vain syntisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      149
      2023
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      305
      1727
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1557
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1210
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      78
      1193
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1150
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1061
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1007
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      956
    10. Minkä näköinen

On kaipaamasi henkilö🤔
      Ikävä
      45
      937
    Aihe